Tijdje terug gaf ik een BBQ thuis en toen serveerde ik vooraf dit daarna dit en uiteindelijk op de borden dit. Allemaal niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:37 schreef sararaats het volgende:
erwtensoepdus een salade kan wel?
morgen naar Blankenberge
Zó warm, is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:34 schreef sararaats het volgende:
wat eet je eigenlijk met zo'n warm weer?
Ja, iedere oester een mondvol.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:32 schreef Iwanius het volgende:
Afijn we waren gebleven bij de discussie met Piet die vol trots vertelde heerlijke grote oesters te hebben gegeten. I.i.g. betere dan dat ik vandaag tegenkwam.
[ afbeelding ]
@Piet: Waren het grote platte met veel vruchtvlees? Dan waren het naar alle waarschijnlijkheid die overheerlijke 6.0.Ook mijn favoriet.
quote:
http://home.planet.nl/~deute003/lokaal/tekst/10g21.htmquote:De naam is een verbastering van Efferlinge (1547), Erfsteling (1577), Ersteling (1626), Effterlingh (1656), Essteling (1730). De Gothische "ss-en" in het laatste woord werden uiteindelijk aangezien voor ff-en.
Voor de betekenis van de naam Efteling zijn er twee verklaringen waarvan de eerste de meest waarschijnlijke is.
De grens tussen Holland en Brabant liep vroeger op de plaats waar nu, binnen onze gemeente, de Zuidhollandsedijk gelegen is. Deze dijk vormde tevens de noordelijke grens van Loon op Zand.
Wanneer men uit Holland kwam en over de Vaart was gezet die door Kaatsheuvel liep dan was de hoeve die in dit gehucht stond, inderdaad de "eerste" op Loons grondgebied en tevens de eerste op Brabantse grond die men tegen kwam. "De Eerstelinghe" van Loon.
Een andere verklaring is dat op deze plaats een boerderij annex herberg heeft gestaan met de naam "Ersteling". Bekend is dat vele Kaatsheuvelse gezinnen reeds aan het begin van de 20e eeuw gingen spelen op het "Eftelings Bergske".
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:20 schreef AnneX het volgende:
Goeie vraag http://www.goeievraag.nl/(...)ling-efteling.141154
Kom je ook voor een proefdagje?
Wat een dag
Jij bent meer van de Walibi?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.- inmiddels bron erbij.
Dank voor de link! Nooit geweten.
En nee, ik kom niet. Ik tracht het Efteling-gehalte in mijn leven tot een minimum te beperken.
met een scheut bruine rum om te blussen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:20 schreef AnneX het volgende:
Xena zal op haar leeftijd er wat langer overdoen om te herstellen, dankzij jullie liefdevolle achterwacht.,![]()
Gecarameliseerde ananas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeee, die post was in 1 keer met bron en de tekst als quote.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.- inmiddels bron erbij.
Dank voor de link! Nooit geweten.
En nee, ik kom niet. Ik tracht het Efteling-gehalte in mijn leven tot een minimum te beperken.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Wat klinkt dat als een cadeau om nooit meer te vergeten, Sun
Neuh niet eensquote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:12 schreef Bluezz het volgende:
Wat geweldig voor hem (en jullie) zo'n dag
Was het een kroonjaar? 60 of zo?
Koop een fijn borsteltje golfer! Daar hebben die ouwetjes zo veel baat bij, qua vacht.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:34 schreef golfer het volgende:
@AnneX, w.b.t. Xena: die is nooit meer helemaal de ouwe geworden. Haar vacht ziet er nog steeds een beetje verfomfaaid uit en ze eet aanmerkelijk minder dan voor het incident. Het is echt een scharminkeltje geworden, maar ze scharrelt en doet weer als vanouds en komt ook geregeld weer thuis met een zelf gevangen muis.
Zolang we de indruk hebben dat ze nog steeds tevreden is met haar leventje laten we haar lekker haar gang gaan.
Die hebben we uiteraard al jaren en ze krijgt regelmatig lekkere borstelbeurten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Koop een fijn borsteltje golfer! Daar hebben die ouwetjes zo veel baat bij, qua vacht.
Misschien ook wel een idee voor de kat!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Die hebben we uiteraard al jaren en ze krijgt regelmatig lekkere borstelbeurten.
quote:Op zondag 18 mei 2014 00:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien ook wel een idee voor de kat!
Na zo'n weekend zou ik ook ff niets doen iddquote:Op zondag 18 mei 2014 09:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij doen vandaag niets geloof ikalle drie moe. Even fotootjes bewerken. Er werden op de boot meeuwen gevoerd en dat leverde geniale plaatjes op.
Splashride is een bus die ook kan varen. Lekker toeristisch maar erg lollig.
Heb je hapjes gemaakt of een maaltijd?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:02 schreef Vork het volgende:
Ik ga hier vanmiddag nog naar een lokaal festivalletje op een plaatselijke kunstwerkplaats. Wij als volkskeuken verkopen daar eten waar ik gisteren nog allemaal voorbereidingen voor heb gedaan.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, thuis.. dood moe maar het was echt een super dag! Lang verhaal in de spoiler voor wie het leuk vindt
Wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En: 10xvoor Top Gun!
Let me see you stripped down to the bone
O snert, ik zie het nu op op verschillende plaatsen voorbij komen. Getverderrie.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:09 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kels-overleden.dhtml
Al die strohalmen van hem en de methode Henk Vos zijn toch niet opgewassen geweest tegen die rotziekte.quote:
Lunch, dus broodjes met het een en ander. Ik heb gisteren een hele stapel broodjes, hoeven ze alleen nog even heel kort af te bakken.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:09 schreef AnneX het volgende:
Heb je hapjes gemaakt of een maaltijd?
Succes.
Niet echt. Hij streed er al jarenlang tegen.quote:
Nog niet zolang geleden op het werk een klinische les gehad van de researchmensen van het CCA (cancer center amsterdam) wat bij het VU hoort.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef AnneX het volgende:
Strijden![]()
Het heeft mij deels verbaasd, dat iemand die een bewuste leefstijl had en duurzaam etc. nastreefde, ingehaald werd door een nare ziekte.
Als je door de ruimte mag zweven, word je toch aardig door de medische molen gehaald. ( al is zijn vlucht al langer geleden).
Toch ook al een hartinfarct op het nippertje overleefd !?
Het was niet zo heel erg lang geleden dat ze 'm min of meer hadden opgegeven.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:15 schreef golfer het volgende:
Niet echt. Hij streed er al jarenlang tegen.
http://www.nieuws.nl/alge(...)-alternatieve-routes
Ik moet steeds aan Mine Mine Mine denkenquote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef TAV74 het volgende:
Gisteren op weg naar Texel![]()
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke dag vandaag zeg
Wat denken je dat ik steeds zei?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan Mine Mine Mine denken
Goed om eens van deskundigen te horen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nog niet zolang geleden op het werk een klinische les gehad van de researchmensen van het CCA (cancer center amsterdam) wat bij het VU hoort.
Heeft toch erg vaak met genetische afwijkingen cq celdelingen/ woekeringen te maken.
Hoe gezond je ook leeft het dondert niet, sommige soorten kanker krijg je dan 'gewoon'.
En mss is het ook wel niet zo gezond om gewichtloos te zijn voor een tijd,of wat denk je van ruimtevaartvoeding....
Zelfde als mensen die nooit gerookt hebben, longkanker krijgen.
Was superinteressant overigens!
Niet alleen fysiek hoeft het goed te gaan, triest he, zeker nu met schva in zkh.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:35 schreef AnneX het volgende:
Goed om eens van deskundigen te horen.
Aan die factoren heb ik ook wel gedacht...het gaat zoals het gaat...
Het blijft triest. Altijd.
De genen van de sch.familie zijn ook aardig sterk.
De derde generatie van beide kanten, die de honderd nadert.
Van sch.ma hoeft het niet ( meer).
20 ltrquote:Op zondag 18 mei 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Oh,sch.va is 20 - twintig - liter vocht kwijt en heeft een aardige jas uitgedaan!
En is aan het "wapperen": gedesoriënteerd.![]()
Mijn vader bedacht ook altijd de vreemdste dingen.
Dat zijn ( ongetrouwde) sch.zus naast hem lag. Hopeloos werd mijn moeder ervan.,
Hij kon niet op zijn benen staan, pakte zijn stok en stond om 5 uur 's morgens aan de nooddeur te rammelen want hij moest de bus halen.
Heeft nooit van zijn leven in OV gezeten.
" wapperen"...![]()
Overigens..Isa of Lein of Bloes weten jullie dat?
Als sch.va van top tot teen vol vocht zat, zit dat ook in de schedelpan???
Merci.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ging toch niet mee?
Sterkte met je schoonpa..
Nee, ander systeem wbt vochthuishouding.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Overigens..Isa of Lein of Bloes weten jullie dat?
Als sch.va van top tot teen vol vocht zat, zit dat ook in de schedelpan???
Waarom roept iedereen steeds dat mini niet mee gaat! Dat heeft ze zelf namelijk nog altijd niet gezegdquote:
Oh ja...nou we slaan even over. Niet weer overdag aan de alcohol.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:30 schreef borisz het volgende:
Heerlijk weer hier op de Ruïne. Ook lekker bier
Vislucht aan handen verdwijnt door wassen met koffiedik of citroen.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:35 schreef z80 het volgende:
nadeel is wel dat ik nu een paar vingers hen die naar gerookte vis ruiken, zelfs na een paar keer wassen.
* z80 gaat even een bak koffie zetten.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Vislucht aan handen verdwijnt door wassen met koffiedik of citroen.
Aldus Klazien uut Zalk.
Verbazend ja.. Welk strand was je?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Net even aan het strand geweest, verbazingwekkend rustig, Het is écht strandweer, zondag en warm.
Ah zeeland.. nooit geweestquote:Op zondag 18 mei 2014 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Breezand heet het geloof ik, vlakbij Veere en het Veerse meer
Zeeland heeft net als de waddeneilanden prachtige stranden.quote:
*burp*quote:Op zondag 18 mei 2014 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja...nou we slaan even over. Niet weer overdag aan de alcohol.
Ja dat schijnt, maar op een of andere manier trekt het me totaal niet.. gek is dat.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeeland heeft net als de waddeneilanden prachtige stranden.
hij is aan het integreren en oefent nu het kuilen graven.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat schijnt, maar op een of andere manier trekt het me totaal niet.. gek is dat.![]()
Ben je er op vakantie of zo?
Jawel...quote:Op zondag 18 mei 2014 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom roept iedereen steeds dat mini niet mee gaat! Dat heeft ze zelf namelijk nog altijd niet gezegd
quote:Op zondag 18 mei 2014 19:06 schreef z80 het volgende:
[..]
hij is aan het integreren en oefent nu het kuilen graven.
Nou.. monteur er bij halen dus! Duidelijk niet iets waar jullie iets aan kunnen doen..quote:Op zondag 18 mei 2014 19:08 schreef Lonaa het volgende:
Er is nog steeds iets mis met m'n meter.
Het nacht/weekendtelwerk is bijna 1000KWh boven de maximale geschatte verwachting.
Net de aardlek eruit gehaald, en de schijf blijft heeeeeel langzaam doorlopen.
Oh das niet goed en niet tofquote:Op zondag 18 mei 2014 19:08 schreef Lonaa het volgende:
Het nacht/weekendtelwerk is bijna 1000KWh boven de maximale geschatte verwachting.
Was dat niet heel duur en als er toch niets aan de hand was (99% van de gevallen) dan waren al die kosten voor jezelf?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou.. monteur er bij halen dus! Duidelijk niet iets waar jullie iets aan kunnen doen..
Hier ook erg warm!quote:Op zondag 18 mei 2014 17:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb heerlijk de hele dag in de tuin zitten lezen en haken. Zo fijn, beetje mooi weer en het voelt meteen als hoog zomer bij ons achter.
Ja, nou, de vorige keer toen ik belde (omdat het nacht/weekendtarief zo idioot hoog was) zei de woningbouw: "het is jouw probleem", zei Essent "wij kunnen er niks aan doen dan moet je bij Enexis zijn" en zei Enexis: "we willen wel kijken of het aan de meter ligt maar dat kost je 350 euro borg. Als het aan de meter ligt krijg je het terug, anders niet"quote:Op zondag 18 mei 2014 19:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. monteur er bij halen dus! Duidelijk niet iets waar jullie iets aan kunnen doen..
Juist.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was dat niet heel duur en als er toch niets aan de hand was (99% van de gevallen) dan waren al die kosten voor jezelf?
de aardlek of de hoofdschakelaar?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:08 schreef Lonaa het volgende:
Mijn groepenkast zit binnen en daar zit 1 schakelaar op, die heb ik uitgezet. Dan loopt er een kabel van de groepenkast naar buiten (I guess) en zit de meter in een hok onder de trap van de bovenburen want ik woon in een portiek woning. Als ik de schakelaar op mijn groepenkast dus uitzet, kan er nergens stroom heen, toch?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:15 schreef z80 het volgende:
[..]
de aardlek of de hoofdschakelaar?
niet de hele installatie zit achter 1 aardlek schakelaar.
afhankelijk wat deze schakelaar is. als dit een aardlek is kan het zijn dat er 1 of meerder groepen niet hier achter zitten. draait de meter ook als je alle zekeringen er uit haalt? dan weet je namelijk zeker dat er geen spanning meer op je apparatuur staat. blijft de meter dan nog lopen weet je zeker dat er buiten jou schuld iets fout zit.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn groepenkast zit binnen en daar zit 1 schakelaar op, die heb ik uitgezet. Dan loopt er een kabel van de groepenkast naar buiten (I guess) en zit de meter in een hok onder de trap van de bovenburen want ik woon in een portiek woning. Als ik de schakelaar op mijn groepenkast dus uitzet, kan er nergens stroom heen, toch?
Hmm, oke. Dus dan zou ik alle groepen los er ook uit moeten halen om het zeker te weten?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
afhankelijk wat deze schakelaar is. als dit een aardlek is kan het zijn dat er 1 of meerder groepen niet hier achter zitten. draait de meter ook als je alle zekeringen er uit haalt? dan weet je namelijk zeker dat er geen spanning meer op je apparatuur staat. blijft de meter dan nog lopen weet je zeker dat er buiten jou schuld iets fout zit.
correct. wel een zaklamp in de buurt houden want alles gaat op zwart.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm, oke. Dus dan zou ik alle groepen los er ook uit moeten halen om het zeker te weten?
Daarvoor moet ik toch naar buiten dus geeft niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:30 schreef z80 het volgende:
[..]
correct. wel een zaklamp in de buurt houden want alles gaat op zwart.
een totaal van nog geen 2000KWh. valt toch wel mee. ik zit hier tussen de 1600 en 2000 KWh per jaar. en dan ben ik alleen en let redelijk op met wat ik aan heb staan.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daarvoor moet ik toch naar buiten dus geeft niet.
Heb het trouwens inmiddels gedaan. Als ik de aardlek + de groepen eruit haal, stopt ie met lopen. Als ik de groepen 1 voor 1 weer aanzet, gebeurd er niks. De schijf gaat niet lopen. Als ik vervolgens de aardlek weer aanzet (en de groepen waren dus al weer aan) dan gaat ie wel weer lopen.
Ik snap er niks van. We hebben afgelopen jaar
581 KWh in het normaaltarief verbruikt en 1401 in het laagtarief.:{
Hier is alles energiezuinig en heb ik geen CV.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:53 schreef z80 het volgende:
[..]
een totaal van nog geen 2000KWh. valt toch wel mee. ik zit hier tussen de 1600 en 2000 KWh per jaar. en dan ben ik alleen en let redelijk op met wat ik aan heb staan.
Dat had ik je van te voren ook kunnen vertellen.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:56 schreef TAV74 het volgende:
Note to myself: Telefoons op natuursteen laten vallen is geen slim plan
Haha, die had ik van jou gehoordquote:Op zondag 18 mei 2014 17:14 schreef Bluezz het volgende:
Alle geurtjes verdwijnen pas als je je handen met een beetje tandpasta wast.... eigen ervaring met heel vieze klusjes in het verpleeghuis![]()
Echt? Het leek mij nu juist zo'n verfrissend ideequote:Op zondag 18 mei 2014 20:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat had ik je van te voren ook kunnen vertellen.
Verfrissend is als je m in de vijver laat vallen.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Echt? Het leek mij nu juist zo'n verfrissend idee
Toffe fotoquote:Op zondag 18 mei 2014 19:14 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag deze foto genomen.
Bier met de Ruïne op de foto
dit verschil valt nog wel mee. mogelijk dat het omschakel moment dag/nacht tarief wat is aangepast.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier is alles energiezuinig en heb ik geen CV.
Het verbruik van vorig jaar was 869 in het normaaltarief en 853 KWh laagtarief.
En nu dus in het normaaltarief 581 en in het laagtarief 1401 in 10 maand! Dat is toch niet normaal?
Er is niks significants veranderd. Geen droger, geen vaatwasser, geen wasmachine die alleen 's nachts draait. Er wordt hier juist, ten opzichte van vorig jaar, veel minder 's nachts geleefd.
Ik vind het wel een groot verschil, zeker omdat er niks anders is geworden in huis. En niks dat alleen 's nachts zijn werk doet.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:20 schreef z80 het volgende:
[..]
dit verschil valt nog wel mee. mogelijk dat het omschakel moment dag/nacht tarief wat is aangepast.
maar het extra verbruik. heb je een inbouw boiler in de keuken? hiervan kan de thermostaat van blijven plakken of mogelijk dat je deze wat warmer gezet hebt.
als er echt niets veranderd is dan een belletje plegen.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het wel een groot verschil, zeker omdat er niks anders is geworden in huis. En niks dat alleen 's nachts zijn werk doet.
We hebben geen boiler. Een gaskachel in de woonkamer en een klein keukengeisertje in de keuken. That's it.
Dat heb ik ooit ook al gedacht ja. Is nog wel slim.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:33 schreef z80 het volgende:
[..]
als er echt niets veranderd is dan een belletje plegen.
ps
je kunt ook even na kijken wanneer de meter moet omschakelen van dag naar nacht en dan na het schakelmoment beide standen opschrijven. zowel 's ochtends als 's avonds. mogelijk dat er 1 telwerk mee blijft lopen. dus dat je dubbel betaald voor de geleverde stoom. waarbij de nacht teller dan de meest waarschijnlijke is.
wat dacht je van vanavond al beginnen? kan me niet voor stellen dat je nu al op nacht tarief zit.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit ook al gedacht ja. Is nog wel slim.
Dan zou ik dus morgenochtend (bij omschakeling van nacht naar dag) de meterstand op moeten schrijven, en aan het einde van de dag nog eens checken?
Nee want:quote:Op zondag 18 mei 2014 20:44 schreef z80 het volgende:
[..]
wat dacht je van vanavond al beginnen? kan me niet voor stellen dat je nu al op nacht tarief zit.
ok. dit wist ik niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee want:
"In heel Nederland geldt het daltarief/laagtarief voor alle uren in het weekend, Nieuwjaarsdag, tweede paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, tweede pinksterdag en eerste en tweede kerstdag."
Van de Essent-website.
Mooie ruïne, Lijkt op Nijenbeek, maar is het geloof ik nietquote:Op zondag 18 mei 2014 19:14 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, staat hier vrijwel om de hoek in Santpoort:quote:Op zondag 18 mei 2014 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooie ruïne, Lijkt op Nijenbeek, maar is het geloof ik niet
Stamt wel uit dezelfde tijd.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooie ruïne, Lijkt op Nijenbeek, maar is het geloof ik niet
Als het maar een beetje behouden blijft op een normale manier en niet zoals ik vanmiddag bij www.fortdehel.nl tegenkwamquote:Op zondag 18 mei 2014 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Nijenbeek kan je helaas niet op, staan hekken en prikkeldraad. Zonde
Oh wat vreselijk eigenlijk een soort pretpark ervan maken...quote:Op zondag 18 mei 2014 23:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het maar een beetje behouden blijft op een normale manier en niet zoals ik vanmiddag bij www.fortdehel.nl tegenkwamEen kunstenaar heeft het "opgeknapt" met kunst, oa. een kuifje-raket
Ik snap echt niet dat mensen dat doen met een stuk geschiedenis
Het andere fort in de buurt was ook opgeknapt en in gebruik voor evenementen en teambuilding en zo, maar nog steeds gewoon "fort".
Soms slaat het niet willen modden wel een beetje door, ja.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
Is CUL de nieuwe ONZ aan het worden met al die nasi (zonder trassie) en spaghetti (uit een pakje) baggertopics?
oh die hebben we hier ook op de shortlist.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:21 schreef golfer het volgende:
Intussen de eerste 2 afleveringen van een erg goede serie (remake van een film van de Coen-brothers) gezien: Fargo (TV Series 2014– ) - IMDb
Die 9,2 begrijp ik wel op IMDb.
True Detective is ook echt heel erg goed en heel apart.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:
oh die hebben we hier ook op de shortlist.
Eerst willen we nog True Detective kijken. Heb ik hier als tip meegelurkt.
Leuk! Dan hebben we een goed lijstje zo.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:38 schreef golfer het volgende:
[..]
True Detective is ook echt heel erg goed en heel apart.
Ik zei vanavond nog tegen B,. dat het allebei een beetje dezelfde sfeer heeft, waarbij Fargo iets meer humor heeft en True Detective wat mysterieuzer is.
Allebei de series absolute aanraders!
Borgen vonden we erg goed, maar we zijn niet per se fan van de Scandinaviërs. Als criterium, bedoel ik.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:08 schreef golfer het volgende:
Hebben jullie ons Scandinavische lijstje series ook al gezien?
The Killing
The Brigde
Borgen
The Legacy
(voor het gemak maar de Engelse titels)
Ik noteer het.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:33 schreef golfer het volgende:
House of Cards nooit bekeken.
Als ik je er eentje echt mag aanraden na Borgen is het The Bridge serie 1 en 2.
De Scandinaviërs kunnen het wel heul goed, net als de Engelsenquote:Op maandag 19 mei 2014 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Borgen vonden we erg goed, maar we zijn niet per se fan van de Scandinaviërs. Als criterium, bedoel ik.
The Killing is overigens al eens eerder getipt aan ons, dus dat kon wel eens een derde kandidaat zijn.
Och gut, is het niet culinair (lees: elitair) genoeg? Mensen die een beetje koken, foto's plaatsen, anderen aansporen tot hetzelfde gerecht incl foto's, beetje lol maken, kletsen over de gerechten, ingrediënten, hygiëne etc. Nee, ik vind het geen ONZ en weet je, je hoeft er natuurlijk niet op te klikken.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
Is CUL de nieuwe ONZ aan het worden met al die nasi (zonder trassie) en spaghetti (uit een pakje) baggertopics?
Ik ben net door de Amerikaanse House of Cards heen en ik vond het erg meeslepend.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Borgen vonden we erg goed, maar we zijn niet per se fan van de Scandinaviërs. Als criterium, bedoel ik.
The Killing is overigens al eens eerder getipt aan ons, dus dat kon wel eens een derde kandidaat zijn.
House of Cards schijnt ook fantastisch te zijn?
Sherlock is hier inmiddels 2 of 3 weken geleden maar ik vind het nog steeds jammer.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Leuk! Dan hebben we een goed lijstje zo.
Ik ben eerlijk gezegd nog aan het afkicken van Sherlock. Mijn hemel, wat vond ik dát leuk! Was gewoonweg rouwig om de laatste aflevering (niet zo erg als bij Six Feet Under, toen ik luid heb zitten wenen, met diepe snikken, bij de laatste aflevering.)
Juist tof. Koken is tof, maar zo serieus hoef je het ook weer niet altijd te nemen.quote:Op maandag 19 mei 2014 06:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och gut, is het niet culinair (lees: elitair) genoeg? Mensen die een beetje koken, foto's plaatsen, anderen aansporen tot hetzelfde gerecht incl foto's, beetje lol maken, kletsen over de gerechten, ingrediënten, hygiëne etc. Nee, ik vind het geen ONZ en weet je, je hoeft er natuurlijk niet op te klikken.
Ze nemen alleen zelf hun topics vreselijk serieus. Als je hier of daar een verbeterpunt wilt aandragen, krijg je direct de wind van voren. Ja, ook per DM.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Juist tof. Koken is tof, maar zo serieus hoef je het ook weer niet altijd te nemen.
Ik ben heel dapper zonder jas op de fiets gestaptquote:Op maandag 19 mei 2014 06:35 schreef Bluezz het volgende:
Lekker fietsen P, idd nu al heerlijk weer.
Ik doe wel een vestje aan nu
Is er ook een andere House of Cards, behalve de Amerikaanse?quote:Op maandag 19 mei 2014 07:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben net door de Amerikaanse House of Cards heen en ik vond het erg meeslepend.
Begin jaren 90 is er een BBC versie geweest van 3 seizoenen. Die is overigens ook aan te raden, beide volgen ongeveer hetzelfde plot. Maar de huidige versie verloopt veel sneller.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is er ook een andere House of Cards, behalve de Amerikaanse?
Aha! Maar waar 'iedereen' nu zo enthousiast over is, is de VS-versie?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Begin jaren 90 is er een BBC versie geweest van 3 seizoenen. Die is overigens ook aan te raden, beide volgen ongeveer hetzelfde plot. Maar de huidige versie verloopt veel sneller.
Jaquote:Op maandag 19 mei 2014 09:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aha! Maar waar 'iedereen' nu zo enthousiast over is, is de VS-versie?
Van Green Vibrations heb ik nog nooit gehoord. En geen enkele naam in de line-up. Maar ik moet wel even kwijt dat een bandnaam als HOPPAH! gewoon geniaal isquote:Op maandag 19 mei 2014 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Kaartjes bestellen voor Nine Inch Nails en Green Vibrations
Ok.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja. Het is wel een stuk uitgebreid met meerdere verhaallijnen. Het loopt allemaal wat sneller. Ik vind het wel een reden om een abonnement op Netflix te nemen.
NIN!quote:Op maandag 19 mei 2014 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Kaartjes bestellen voor Nine Inch Nails en Green Vibrations
Green Vibrations is een behoorlijk lokaal festivalletje. Het grootste deel van de bands ook, trouwens.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:35 schreef morgane het volgende:
[..]
Van Green Vibrations heb ik nog nooit gehoord. En geen enkele naam in de line-up. Maar ik moet wel even kwijt dat een bandnaam als HOPPAH! gewoon geniaal is
Heb je zand in je kut?quote:Op zondag 18 mei 2014 23:20 schreef Techno het volgende:
Alsof iemand jou daarover een DM stuurtquote:Op maandag 19 mei 2014 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze nemen alleen zelf hun topics vreselijk serieus. Als je hier of daar een verbeterpunt wilt aandragen, krijg je direct de wind van voren. Ja, ook per DM.
Ik heb nog nooit iemand zien vragen naar legitimatie bij een concert.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Oke *noobvraag*
Op beide tickets voor NIN staat mijn naam omdat ik ze besteld heb. Dat is geen probleem, toch? Lief kan gewoon met 1 van beide tickets naar binnen, toch?
Wanneer maak je een topic waar je een 6 gangen diner bereid?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
Niet doorhebben dat de nasi, macaroni en spagghetti topics gewoon een spielerijtje zijn
Hartstikke eens.quote:Op maandag 19 mei 2014 06:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och gut, is het niet culinair (lees: elitair) genoeg? Mensen die een beetje koken, foto's plaatsen, anderen aansporen tot hetzelfde gerecht incl foto's, beetje lol maken, kletsen over de gerechten, ingrediënten, hygiëne etc. Nee, ik vind het geen ONZ en weet je, je hoeft er natuurlijk niet op te klikken.
irritante spielerei, wat mij betreft.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
Niet doorhebben dat de nasi, macaroni en spagghetti topics gewoon een spielerijtje zijn
Huh, nee! Ik heb alleen gezegd dat ik geen kaartje nodig heb, want ik heb een abonnement!quote:
Patserquote:Op maandag 19 mei 2014 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Huh, nee! Ik heb alleen gezegd dat ik geen kaartje nodig heb, want ik heb een abonnement!
quote:Op zondag 18 mei 2014 19:14 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
geen idee wat je hier komt doen verder, maar ik kan prima zonder je aanwezigheid.quote:
Echt wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof iemand jou daarover een DM stuurt
Ja Breaking Bad was wel geweldig ja.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:34 schreef minilot het volgende:
Hoi allen!
Nog minder dan twee weken tot Efteling-meet!![]()
![]()
![]()
Inzake House of Cards en dan met name de twee afleveringen die we onszelf gisterenavond hebben toegestaan, verkeer ik nu in de ochtend erna nog steeds in een 'wtf'-modus. Neemt zo rond wisseling van seizoen 1 naar seizoen 2 een heftige wending.Aanrader!
![]()
Ik heb nog veel te veel op de te-kijken-list staan. Ik kan me nog niet zo tot de 'Scandinaviërs' zetten, thriller/detective-achtige onderwerpen spreken me eigenlijk niet zo aan.. Qua goede series tot nu de afgelopen paar jaar eigenlijk alleen Game of Thrones bijgehouden (want seks! En draken!), Orange is the new Black (want lesbiennes in het gevang!) Sherlock (want, nou ja, alles) en Breaking Bad uitgekeken (want drugs!) waarbij die laatste natuurlijk het meest superawesomest is dat ooit op televisie is geweest - vind ik dan.
Ik wil best heel veel meer kijken, maar het komt er op de één of andere reden steeds niet zo van..
Lekkere kliekjesvorm hier in CULquote:Op maandag 19 mei 2014 10:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
geen idee wat je hier komt doen verder, maar ik kan prima zonder je aanwezigheid.
Vanwaar die interesse? Deze zin zal ik niet zo snel uitspreken tegen iemand in het echt, maar ook op FOK! gebruik ik hem niet vaak. Ik denk dat ik hier wel aardig hetzelfde ben als in het echt.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Praat je IRL ook zo tegen mensen?
Of je neemt het te serieus.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
irritante spielerei, wat mij betreft.
Maar goed, ik word gewoon te oud voor FOK!, denk ik.
Ik nooit hoor. Meer dan 3 gangen heb ik niet gemaakt.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wanneer maak je een topic waar je een 6 gangen diner bereid?
Ik vond BB juist erg prettig kijken omdat het niet onnodig complex werd, bij sommige series en films ben je de draad kwijt als je tussendoor per ongeluk een keer moet niezen...quote:Op maandag 19 mei 2014 10:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja Breaking Bad was wel geweldig ja.![]()
Al begreep ik er soms niets meer van. Maar dat mocht de pret niet drukken.
En je bent nog wel zo'n jonge meid van 19quote:Op maandag 19 mei 2014 10:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
irritante spielerei, wat mij betreft.
Maar goed, ik word gewoon te oud voor FOK!, denk ik.
Ik vind BB juist vrij complex. Het is prima te volgen, maar het is niet dat je zo weer aanhaakt als je het even kwijt bent.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vond BB juist erg prettig kijken omdat het niet onnodig complex werd, bij sommige series en films ben je de draad kwijt als je tussendoor per ongeluk een keer moet niezen...
Akelig is dat ja, al zijn verlaten en overgroeide pretparken op zichzelf juist wel weer tof.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh wat vreselijk eigenlijk een soort pretpark ervan maken...
Niks met een kliekje te maken, maar met je wijze van communiceren zojuistquote:Op maandag 19 mei 2014 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekkere kliekjesvorm hier in CUL
Ik kan ook prima zonder jouw aanwezigheid dus waarom ga jij niet weg?
O, en dit ja!quote:
Dat is tof fotograferen daarquote:Op maandag 19 mei 2014 10:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Akelige is dat ja, al zijn verlaten en overgroeide pretparken op zichzelf juist wel weer tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, diep van binnen wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En je bent nog wel zo'n jonge meid van 19
quote:Op maandag 19 mei 2014 10:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, diep van binnen wel.
Diep, diep, diep.
Bij IJmuiden heb je ook zo'n eiland. Wat moet je anders met zo'n blok beton?quote:Op zondag 18 mei 2014 23:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het maar een beetje behouden blijft op een normale manier en niet zoals ik vanmiddag bij www.fortdehel.nl tegenkwamEen kunstenaar heeft het "opgeknapt" met kunst, oa. een kuifje-raket
Ik snap echt niet dat mensen dat doen met een stuk geschiedenis
Het andere fort in de buurt was ook opgeknapt en in gebruik voor evenementen en teambuilding en zo, maar nog steeds gewoon "fort".
Alleen vanwege wat ik net typ wil je dat ik wegga? De manier waarop jij communiceert is juist de manier waarop kliekjes reageren.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niks met een kliekje te maken, maar met je wijze van communiceren zojuistMaar waarschijnlijk ben ik ook te oud om te begrijpen dat je online iedere normale fatsoensnorm kunt laten varen.
Ik begreep op een gegeven moment niet meer wie wie was.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vond BB juist erg prettig kijken omdat het niet onnodig complex werd, bij sommige series en films ben je de draad kwijt als je tussendoor per ongeluk een keer moet niezen...
Ultieme pret was echter vooral te vinden bij Sherlock want godallemachtig, wat was dat in elk opzicht verrukkelijk en om te smullen zeg!quote:
Wellicht is het een betere optie om eens iets aan het beleid te doen? Dit weekend weer veel gereden, maar het is toch eigenlijk niet te doen met die 189 verkeersborden per 100 meter en 25 verschillende snelheden die je op de snelweg tegenkomt. Vooral als buitenlander moet je er toch mesjogge van worden dat je bijvoorbeeld een bord van 120km tegenkomt en 100 meter later een van 90km, waar dan klein onder staat "bij nat wegdek"....quote:Nieuwe hectometerbordjes snelweg
maandag 19 mei 2014, 09:15 (Update: 19-05-14, 09:37)
» NOS
De onduidelijkheid over hoe hard je mag rijden op de snelweg is binnenkort voorbij. Rijkswaterstaat begint vandaag met het vervangen van de hectometerbordjes langs de wegen. Straks kunnen automobilisten daarop zien hoe hard ze mogen rijden.
Veel weggebruikers klagen al tijden over de wisselende snelheden op snelwegen. Voordat de maximumsnelheid werd verhoogd naar 130 was het simpel: als er niets op de bordjes stond, mocht je 120 rijden. Bij een andere maximumsnelheid werd dat aangegeven op de hectometerbordjes. Maar sinds de verhoging is het niet meer duidelijk, omdat de bordjes niet waren bijgewerkt. Vanaf vandaag gebeurt dat alsnog.
Vervangen
De hectometerbordjes langs de A15 bij knooppunt Deil worden als eerste vervangen. De komende weken worden ook de A1, A2, A4 en A12 aangepakt. De rest van de snelwegen volgt later dit jaar.
Het was al bekend dat de bordjes zouden worden vervangen. Rijkswaterstaat begint wel al eerder dan gepland met de operatie.
Wat zei ik nou!?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
Ik kreeg er bijna de neiging van om mijn brugklashobby 'vunzige fanfiction schijven' na twintig jaar weer eens op te pikken!
Twintig jaar geleden ging ik naar de basisschool.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat zei ik nou!?
Twintig jaar?! Slik.
Aiaiaia!
Jij zoekt echt een probleem he?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alleen vanwege wat ik net typ wil je dat ik wegga? De manier waarop jij communiceert is juist de manier waarop kliekjes reageren.
Maar ik ga hier weg voordat ik de hele SC over me heen krijg omdat ik tegen een vaste gast (lees, onderdeel van het kliekje) in ga.
Dat hoop ik! Ik vind nu bijv. dat ie van de marinade nog niet donker genoeg is. Hoop dat dat zo nog komt want ik moet m toch echt zo een keer gaan ophangen.quote:
Ik ben er ook niet altijd even goed in (heb soms Sun nodig omdat ik karakters/namen niet kan plaatsen) zeker niet als ik de enorme theorieen over True Detective hier voorbij zag komen op Fok, had sterk het gevoel dat ik naar een andere serie had zitten kijkenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik begreep op een gegeven moment niet meer wie wie was.
Maar ik snap soms de simpelste dingen niet hoor, in series en films. Ik heb er mee leren leven.
Vond de sfeer en de mooie beelden in elk geval indrukwekkend genoeg om me er zeer goed mee te vermaken.
Nee hoor.quote:
Ook niet.quote:Dan kun je er lekker over zeuren, is dat het?
Kliekjesvormingquote:Ik schaar me overigens achter de opmerking van TAV.
Dat is je goed recht dat te vinden.quote:Je manier van communiceren is ongehoord.
Dat kan. Bedankt voor de suggestie, misschien doe ik dat de volgende keer wel.quote:Als een user een mening heeft die je niet aanstaat, kun je ook informeren waarom diegene dat zo ziet.
Het was een opmerking, geen vraag.quote:Nergens voor nodig om dan op te merken dat iemand 'zand in zijn kut' heeft.
Zal de leeftijd wel zijnquote:Ik begrijp niet dat je het uit je toetsenbord krijgt.
Ja Sherlock was heerlijk. Er is ook een hele leuke site waarop je de blogs van hoe-heet-ie kan lezen, inclusief commentaar daarop van die mevrouw-hoe-heet-ze en Sherlock zelf.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Ultieme pret was echter vooral te vinden bij Sherlock want godallemachtig, wat was dat in elk opzicht verrukkelijk en om te smullen zeg!
Ik kreeg er bijna de neiging van om mijn brugklashobby 'vunzige fanfiction schijven' na twintig jaar weer eens op te pikken!
Bij Sherlock kan ik daar inderdaad heel goed iets bij voorstellenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Ultieme pret was echter vooral te vinden bij Sherlock want godallemachtig, wat was dat in elk opzicht verrukkelijk en om te smullen zeg!
Oeiii fanfiction. Ik ben schuldigquote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik lees vaak op IMDB de volgende dag even waar een film nou eigenlijk over ging.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet altijd even goed in (heb soms Sun nodig omdat ik karakters/namen niet kan plaatsen) zeker niet als ik de enorme theorieen over True Detective hier voorbij zag komen op Fok, had sterk het gevoel dat ik naar een andere serie had zitten kijken
Je weet vast hoe de fans van Sherlock zich noemen?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Slik. Echt?! Theoretisch zou daar iets van mij tussen gezeten kunnen hebben.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:01 schreef morgane het volgende:
[..]
Oeiii fanfiction. Ik ben schuldigvooral veel fanfiction over Placebo gelezen
Me tooquote:Op maandag 19 mei 2014 11:01 schreef morgane het volgende:
[..]
Oeiii fanfiction. Ik ben schuldigvooral veel fanfiction over Placebo gelezen
Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.quote:
Snap ik hoor.quote:
Wat leuk!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.![]()
Het is voor een bepaald type fan een vrij belangrijke manier van uiten, en er zijn fans die maandenlang nonstop aan fanfiction werken, en als het van goede kwaliteit is wordt dat ook zeer gewaardeerd door andere fans.![]()
Het is een beetje gênant allemaal, en veel meisjes (meestal meisjes) groeien er wel overheen als ze volwassen worden, maar het is en blijft online wel een Groot Ding.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat leuk!![]()
Er gaat een wereld voor me open.
Ik schreef vroeger wel verhalen voor vriendinnen die verliefd op iemand waren. Vunzige boeketreeks, zeg maar, met die vriendin en haar object d'amour in de hoofdrol. Daar was op een bepaald moment echt een run op, in de klas. Maar dan ging het dus niet om personages, maar gewoon om jongens uit de bovenbouw.
Het is vooral iets voor bakvisjes, doorgaans groeien we er keurig overheen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:20 schreef TAV74 het volgende:
Nieuw fenomeen voor mij, dat hele fanfiction. Maar ik snap sowieso de adoratie voor bekende mensen niet zo vrees ik.
https://www.fanfiction.net . Daar kun je filteren op alles wat je lief is. Sherlock vind je hier bijvoorbeeld: https://www.fanfiction.net/tv/Sherlock/quote:Op maandag 19 mei 2014 11:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh en waar is die fanfiction over bijvoorbeeld Sherlock te vinden dan?
Moet je dan echt in de krochten van het www zijn?
Daar ga ik eens even neuzen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
http://www.fanfiction.net . Daar kun je filteren op alles wat je lief is.
Ook voor mij een geheel nieuw fenomeen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.![]()
Het is voor een bepaald type fan een vrij belangrijke manier van uiten, en er zijn fans die maandenlang nonstop aan fanfiction werken, en als het van goede kwaliteit is wordt dat ook zeer gewaardeerd door andere fans.![]()
Het is een beetje gênant allemaal, en veel meisjes (meestal meisjes) groeien er wel overheen als ze volwassen worden, maar het is en blijft online wel een Groot Ding.
Thais natuurlijkquote:Op maandag 19 mei 2014 12:52 schreef golfer het volgende:
Dillema: mevrouw B. had de wens uit gesproken dat ze wel weer eens viskoekjes wilde eten.
Maar welke zal ik maken?
De Thaise variant of de vertrouwde ouderwetse Joodse?
Ik neig naar de Thaise.
Dan zal House of Cards je denk ik ook wel aanspreken, niet?quote:Op maandag 19 mei 2014 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn de west wing aan het herkijken. Dit is de derde keer dat ik het kijk, en het blijft de meest geweldige serie, ooit.
Ik heb een hekel aan knedenquote:Op maandag 19 mei 2014 13:24 schreef minilot het volgende:
Zo naanbrooddeeg maken. Mijn favoriete keukenklusje ooit. Dat deeg voelt zo belachelijk fijn aan je handen!
Ik snap niet dat mensen een Kitchenaid prefereren boven zelf kneden.
Ik wil binnenkort zelf nog naan maken voor bij de Rendang ofzo.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:24 schreef minilot het volgende:
Zo naanbrooddeeg maken. Mijn favoriete keukenklusje ooit. Dat deeg voelt zo belachelijk fijn aan je handen!
Ik snap niet dat mensen een Kitchenaid prefereren boven zelf kneden.
al gezien, inderdaad. Fijne serie, maar West Wing is beter...quote:Op maandag 19 mei 2014 13:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Dan zal House of Cards je denk ik ook wel aanspreken, niet?
Deze! (er staat een foutje in de ingredientenlijst, hoort nog een theelepel zout tussen)quote:Op maandag 19 mei 2014 13:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort zelf nog naan maken voor bij de Rendang ofzo.![]()
Wat is je recept?
Ja, dat geloof ik ook wel. Ik heb wat mensen in mijn vriendenkring die al jaren compleet lyrisch zijn over The West Wing. Toch maar eens kijken dan.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
al gezien, inderdaad. Fijne serie, maar West Wing is beter...
Danku!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze! (er staat een foutje in de ingredientenlijst, hoort nog een theelepel zout tussen)
Ik gebruik het recept al jaren, en heb intussen minstens tweehonderd naanbroden gebakkern.
Snap ik! Succes alvastquote:Op maandag 19 mei 2014 13:31 schreef Lonaa het volgende:
Morgen moet ik trouwens die test in het ziekenhuis. Ben wel een beetje nerveus.
lekker! zoute chips zijn ook erg lekker in koekjes.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:37 schreef minilot het volgende:
Woah, check dit idee:
http://www.seriouseats.com/2013/06/i-made-a-spanish-tortilla-out-of-salt-and-vinegar-potato-chips.html
Een Spaanse tortilla met chips in plaats van verse aardappelschijfjes!![]()
Het is natuurlijk niet echt chique, maar als ik het zo lees kan ik me er een prima voorstelling van maken, en het is vast geweldig voer voor na een avond flink drinken!
[ afbeelding ]
SeriousEats is echt zo![]()
![]()
![]()
Yep, klopt, ik maakte deze een keer en die waren heel lekker:quote:Op maandag 19 mei 2014 13:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
lekker! zoute chips zijn ook erg lekker in koekjes.
quote:
Thaise wordt het! Met een kleine variant van mijzelf.quote:
Ik negeer die trollende kleuter gewoon maar zo veel als mogelijk.quote:
Gaat je goed af hoor!quote:Op maandag 19 mei 2014 14:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik negeer die trollende kleuter gewoon maar zo veel als mogelijk.
Alles wat je zegt wordt toch verkeerd uitgelegdquote:Op maandag 19 mei 2014 14:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik negeer die trollende kleuter gewoon maar zo veel als mogelijk.
West Wingquote:Op maandag 19 mei 2014 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn de west wing aan het herkijken. Dit is de derde keer dat ik het kijk, en het blijft de meest geweldige serie, ooit. Ik heb ook zin in het nieuwe seizoen van Orange is the New Black, trouwens. Nog 2 weken ofzo!
oh ja, ook zo'n leuke serie!quote:Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef Sunnythesun het volgende:
ik ben door mijn Downton Abbeys heen.. seizoen 4 staat nog niet op netflix helaas..
Waar is het hondje dan?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Mijn hondje is nog niet thuis, stil hier
Ik zag vandaag in de trein een tuigje met een echt grote uitdaging voor alle omstanders: "niet afleiden aub"quote:Op maandag 19 mei 2014 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Sam is logeren denk ik
En mocht je Sam mee willen nemen naar de Efteling, een tuigje voor hulphond kon ik zo meenemen
Dit tuigje heeft ook aan 1 kant: "hulphond" en aan de andere kant: "niet aaien"quote:Op maandag 19 mei 2014 15:19 schreef TAV74 het volgende:
Ik zag vandaag in de trein een tuigje met een echt grote uitdaging voor alle omstanders: "niet afleiden aub"
Die is nog bij opa en oma aan het spelenquote:
Dat bedoelde ik met logerenquote:Op maandag 19 mei 2014 15:42 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Isa: niet logeren dus, hij wordt op mijn werkdagen opgehaald door TAV's ouders.
Whoehaha....quote:Op maandag 19 mei 2014 17:17 schreef Lonaa het volgende:
Pekingeend in the making vanmiddag:
[ afbeelding ]
Na de marinade moet ie een beetje drogen zodat het velletje krokant wordt. Dat moet in een koele ruimte met wat doorstroom in de lucht.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:33 schreef Sunnythesun het volgende:
dat ziet er gek uit! Wat is de bedoeling?
quote:Op maandag 19 mei 2014 17:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Na de marinade moet ie een beetje drogen zodat het velletje krokant wordt. Dat moet in een koele ruimte met wat doorstroom in de lucht.
Gezien ik die ruimte niet direct heb, was dit een goede imitatie.De badkamer is hier lekker koel en de ventilator heeft voor de doorstroom gezorgd.
Hij zit NU in de oven. Kwartiertje hoog, dan nog 70 minuten wat lager en dan moet ie goed zijn.
Bij gebrek aan echte pekingpannenkoekjes en geen zin om ze zelf te maken, eten we de eend in wraps vandaag.
quote:Op maandag 19 mei 2014 17:17 schreef Lonaa het volgende:
Pekingeend in the making vanmiddag:
[ afbeelding ]
Ja, ik had al zo'n idee.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohja! Moest er nog even over nadenken en ben het toen vergeten
Wat fijn!quote:Op maandag 19 mei 2014 17:57 schreef Bluezz het volgende:
Jonges nog 2 dagen werken
En dan een zalig weekje vrij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |