Tijdje terug gaf ik een BBQ thuis en toen serveerde ik vooraf dit daarna dit en uiteindelijk op de borden dit. Allemaal niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:37 schreef sararaats het volgende:
erwtensoepdus een salade kan wel?
morgen naar Blankenberge
Zó warm, is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:34 schreef sararaats het volgende:
wat eet je eigenlijk met zo'n warm weer?
Ja, iedere oester een mondvol.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:32 schreef Iwanius het volgende:
Afijn we waren gebleven bij de discussie met Piet die vol trots vertelde heerlijke grote oesters te hebben gegeten. I.i.g. betere dan dat ik vandaag tegenkwam.
[ afbeelding ]
@Piet: Waren het grote platte met veel vruchtvlees? Dan waren het naar alle waarschijnlijkheid die overheerlijke 6.0.Ook mijn favoriet.
quote:
http://home.planet.nl/~deute003/lokaal/tekst/10g21.htmquote:De naam is een verbastering van Efferlinge (1547), Erfsteling (1577), Ersteling (1626), Effterlingh (1656), Essteling (1730). De Gothische "ss-en" in het laatste woord werden uiteindelijk aangezien voor ff-en.
Voor de betekenis van de naam Efteling zijn er twee verklaringen waarvan de eerste de meest waarschijnlijke is.
De grens tussen Holland en Brabant liep vroeger op de plaats waar nu, binnen onze gemeente, de Zuidhollandsedijk gelegen is. Deze dijk vormde tevens de noordelijke grens van Loon op Zand.
Wanneer men uit Holland kwam en over de Vaart was gezet die door Kaatsheuvel liep dan was de hoeve die in dit gehucht stond, inderdaad de "eerste" op Loons grondgebied en tevens de eerste op Brabantse grond die men tegen kwam. "De Eerstelinghe" van Loon.
Een andere verklaring is dat op deze plaats een boerderij annex herberg heeft gestaan met de naam "Ersteling". Bekend is dat vele Kaatsheuvelse gezinnen reeds aan het begin van de 20e eeuw gingen spelen op het "Eftelings Bergske".
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:20 schreef AnneX het volgende:
Goeie vraag http://www.goeievraag.nl/(...)ling-efteling.141154
Kom je ook voor een proefdagje?
Wat een dag
Jij bent meer van de Walibi?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.- inmiddels bron erbij.
Dank voor de link! Nooit geweten.
En nee, ik kom niet. Ik tracht het Efteling-gehalte in mijn leven tot een minimum te beperken.
met een scheut bruine rum om te blussen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:20 schreef AnneX het volgende:
Xena zal op haar leeftijd er wat langer overdoen om te herstellen, dankzij jullie liefdevolle achterwacht.,![]()
Gecarameliseerde ananas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeee, die post was in 1 keer met bron en de tekst als quote.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.- inmiddels bron erbij.
Dank voor de link! Nooit geweten.
En nee, ik kom niet. Ik tracht het Efteling-gehalte in mijn leven tot een minimum te beperken.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Wat klinkt dat als een cadeau om nooit meer te vergeten, Sun
Neuh niet eensquote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:12 schreef Bluezz het volgende:
Wat geweldig voor hem (en jullie) zo'n dag
Was het een kroonjaar? 60 of zo?
Koop een fijn borsteltje golfer! Daar hebben die ouwetjes zo veel baat bij, qua vacht.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:34 schreef golfer het volgende:
@AnneX, w.b.t. Xena: die is nooit meer helemaal de ouwe geworden. Haar vacht ziet er nog steeds een beetje verfomfaaid uit en ze eet aanmerkelijk minder dan voor het incident. Het is echt een scharminkeltje geworden, maar ze scharrelt en doet weer als vanouds en komt ook geregeld weer thuis met een zelf gevangen muis.
Zolang we de indruk hebben dat ze nog steeds tevreden is met haar leventje laten we haar lekker haar gang gaan.
Die hebben we uiteraard al jaren en ze krijgt regelmatig lekkere borstelbeurten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Koop een fijn borsteltje golfer! Daar hebben die ouwetjes zo veel baat bij, qua vacht.
Misschien ook wel een idee voor de kat!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Die hebben we uiteraard al jaren en ze krijgt regelmatig lekkere borstelbeurten.
quote:Op zondag 18 mei 2014 00:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien ook wel een idee voor de kat!
Na zo'n weekend zou ik ook ff niets doen iddquote:Op zondag 18 mei 2014 09:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij doen vandaag niets geloof ikalle drie moe. Even fotootjes bewerken. Er werden op de boot meeuwen gevoerd en dat leverde geniale plaatjes op.
Splashride is een bus die ook kan varen. Lekker toeristisch maar erg lollig.
Heb je hapjes gemaakt of een maaltijd?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:02 schreef Vork het volgende:
Ik ga hier vanmiddag nog naar een lokaal festivalletje op een plaatselijke kunstwerkplaats. Wij als volkskeuken verkopen daar eten waar ik gisteren nog allemaal voorbereidingen voor heb gedaan.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, thuis.. dood moe maar het was echt een super dag! Lang verhaal in de spoiler voor wie het leuk vindt
Wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En: 10xvoor Top Gun!
Let me see you stripped down to the bone
O snert, ik zie het nu op op verschillende plaatsen voorbij komen. Getverderrie.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:09 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kels-overleden.dhtml
Al die strohalmen van hem en de methode Henk Vos zijn toch niet opgewassen geweest tegen die rotziekte.quote:
Lunch, dus broodjes met het een en ander. Ik heb gisteren een hele stapel broodjes, hoeven ze alleen nog even heel kort af te bakken.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:09 schreef AnneX het volgende:
Heb je hapjes gemaakt of een maaltijd?
Succes.
Niet echt. Hij streed er al jarenlang tegen.quote:
Nog niet zolang geleden op het werk een klinische les gehad van de researchmensen van het CCA (cancer center amsterdam) wat bij het VU hoort.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef AnneX het volgende:
Strijden![]()
Het heeft mij deels verbaasd, dat iemand die een bewuste leefstijl had en duurzaam etc. nastreefde, ingehaald werd door een nare ziekte.
Als je door de ruimte mag zweven, word je toch aardig door de medische molen gehaald. ( al is zijn vlucht al langer geleden).
Toch ook al een hartinfarct op het nippertje overleefd !?
Het was niet zo heel erg lang geleden dat ze 'm min of meer hadden opgegeven.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:15 schreef golfer het volgende:
Niet echt. Hij streed er al jarenlang tegen.
http://www.nieuws.nl/alge(...)-alternatieve-routes
Ik moet steeds aan Mine Mine Mine denkenquote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef TAV74 het volgende:
Gisteren op weg naar Texel![]()
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke dag vandaag zeg
Wat denken je dat ik steeds zei?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan Mine Mine Mine denken
Goed om eens van deskundigen te horen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nog niet zolang geleden op het werk een klinische les gehad van de researchmensen van het CCA (cancer center amsterdam) wat bij het VU hoort.
Heeft toch erg vaak met genetische afwijkingen cq celdelingen/ woekeringen te maken.
Hoe gezond je ook leeft het dondert niet, sommige soorten kanker krijg je dan 'gewoon'.
En mss is het ook wel niet zo gezond om gewichtloos te zijn voor een tijd,of wat denk je van ruimtevaartvoeding....
Zelfde als mensen die nooit gerookt hebben, longkanker krijgen.
Was superinteressant overigens!
Niet alleen fysiek hoeft het goed te gaan, triest he, zeker nu met schva in zkh.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:35 schreef AnneX het volgende:
Goed om eens van deskundigen te horen.
Aan die factoren heb ik ook wel gedacht...het gaat zoals het gaat...
Het blijft triest. Altijd.
De genen van de sch.familie zijn ook aardig sterk.
De derde generatie van beide kanten, die de honderd nadert.
Van sch.ma hoeft het niet ( meer).
20 ltrquote:Op zondag 18 mei 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Oh,sch.va is 20 - twintig - liter vocht kwijt en heeft een aardige jas uitgedaan!
En is aan het "wapperen": gedesoriënteerd.![]()
Mijn vader bedacht ook altijd de vreemdste dingen.
Dat zijn ( ongetrouwde) sch.zus naast hem lag. Hopeloos werd mijn moeder ervan.,
Hij kon niet op zijn benen staan, pakte zijn stok en stond om 5 uur 's morgens aan de nooddeur te rammelen want hij moest de bus halen.
Heeft nooit van zijn leven in OV gezeten.
" wapperen"...![]()
Overigens..Isa of Lein of Bloes weten jullie dat?
Als sch.va van top tot teen vol vocht zat, zit dat ook in de schedelpan???
Merci.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ging toch niet mee?
Sterkte met je schoonpa..
Nee, ander systeem wbt vochthuishouding.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Overigens..Isa of Lein of Bloes weten jullie dat?
Als sch.va van top tot teen vol vocht zat, zit dat ook in de schedelpan???
Waarom roept iedereen steeds dat mini niet mee gaat! Dat heeft ze zelf namelijk nog altijd niet gezegdquote:
Oh ja...nou we slaan even over. Niet weer overdag aan de alcohol.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:30 schreef borisz het volgende:
Heerlijk weer hier op de Ruïne. Ook lekker bier
Vislucht aan handen verdwijnt door wassen met koffiedik of citroen.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:35 schreef z80 het volgende:
nadeel is wel dat ik nu een paar vingers hen die naar gerookte vis ruiken, zelfs na een paar keer wassen.
* z80 gaat even een bak koffie zetten.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Vislucht aan handen verdwijnt door wassen met koffiedik of citroen.
Aldus Klazien uut Zalk.
Verbazend ja.. Welk strand was je?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Net even aan het strand geweest, verbazingwekkend rustig, Het is écht strandweer, zondag en warm.
Ah zeeland.. nooit geweestquote:Op zondag 18 mei 2014 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Breezand heet het geloof ik, vlakbij Veere en het Veerse meer
Zeeland heeft net als de waddeneilanden prachtige stranden.quote:
*burp*quote:Op zondag 18 mei 2014 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja...nou we slaan even over. Niet weer overdag aan de alcohol.
Ja dat schijnt, maar op een of andere manier trekt het me totaal niet.. gek is dat.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeeland heeft net als de waddeneilanden prachtige stranden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |