Tijdje terug gaf ik een BBQ thuis en toen serveerde ik vooraf dit daarna dit en uiteindelijk op de borden dit. Allemaal niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:37 schreef sararaats het volgende:
erwtensoepdus een salade kan wel?
morgen naar Blankenberge
Zó warm, is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:34 schreef sararaats het volgende:
wat eet je eigenlijk met zo'n warm weer?
Ja, iedere oester een mondvol.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:32 schreef Iwanius het volgende:
Afijn we waren gebleven bij de discussie met Piet die vol trots vertelde heerlijke grote oesters te hebben gegeten. I.i.g. betere dan dat ik vandaag tegenkwam.
[ afbeelding ]
@Piet: Waren het grote platte met veel vruchtvlees? Dan waren het naar alle waarschijnlijkheid die overheerlijke 6.0.Ook mijn favoriet.
quote:
http://home.planet.nl/~deute003/lokaal/tekst/10g21.htmquote:De naam is een verbastering van Efferlinge (1547), Erfsteling (1577), Ersteling (1626), Effterlingh (1656), Essteling (1730). De Gothische "ss-en" in het laatste woord werden uiteindelijk aangezien voor ff-en.
Voor de betekenis van de naam Efteling zijn er twee verklaringen waarvan de eerste de meest waarschijnlijke is.
De grens tussen Holland en Brabant liep vroeger op de plaats waar nu, binnen onze gemeente, de Zuidhollandsedijk gelegen is. Deze dijk vormde tevens de noordelijke grens van Loon op Zand.
Wanneer men uit Holland kwam en over de Vaart was gezet die door Kaatsheuvel liep dan was de hoeve die in dit gehucht stond, inderdaad de "eerste" op Loons grondgebied en tevens de eerste op Brabantse grond die men tegen kwam. "De Eerstelinghe" van Loon.
Een andere verklaring is dat op deze plaats een boerderij annex herberg heeft gestaan met de naam "Ersteling". Bekend is dat vele Kaatsheuvelse gezinnen reeds aan het begin van de 20e eeuw gingen spelen op het "Eftelings Bergske".
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:20 schreef AnneX het volgende:
Goeie vraag http://www.goeievraag.nl/(...)ling-efteling.141154
Kom je ook voor een proefdagje?
Wat een dag
Jij bent meer van de Walibi?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Piet die copy-paste alsof hij het zelf weet.- inmiddels bron erbij.
Dank voor de link! Nooit geweten.
En nee, ik kom niet. Ik tracht het Efteling-gehalte in mijn leven tot een minimum te beperken.
met een scheut bruine rum om te blussen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:20 schreef AnneX het volgende:
Xena zal op haar leeftijd er wat langer overdoen om te herstellen, dankzij jullie liefdevolle achterwacht.,![]()
Gecarameliseerde ananas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |