Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.quote:
Snap ik hoor.quote:
Wat leuk!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.![]()
Het is voor een bepaald type fan een vrij belangrijke manier van uiten, en er zijn fans die maandenlang nonstop aan fanfiction werken, en als het van goede kwaliteit is wordt dat ook zeer gewaardeerd door andere fans.![]()
Het is een beetje gênant allemaal, en veel meisjes (meestal meisjes) groeien er wel overheen als ze volwassen worden, maar het is en blijft online wel een Groot Ding.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat leuk!![]()
Er gaat een wereld voor me open.
Ik schreef vroeger wel verhalen voor vriendinnen die verliefd op iemand waren. Vunzige boeketreeks, zeg maar, met die vriendin en haar object d'amour in de hoofdrol. Daar was op een bepaald moment echt een run op, in de klas. Maar dan ging het dus niet om personages, maar gewoon om jongens uit de bovenbouw.
Het is vooral iets voor bakvisjes, doorgaans groeien we er keurig overheen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:20 schreef TAV74 het volgende:
Nieuw fenomeen voor mij, dat hele fanfiction. Maar ik snap sowieso de adoratie voor bekende mensen niet zo vrees ik.
https://www.fanfiction.net . Daar kun je filteren op alles wat je lief is. Sherlock vind je hier bijvoorbeeld: https://www.fanfiction.net/tv/Sherlock/quote:Op maandag 19 mei 2014 11:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh en waar is die fanfiction over bijvoorbeeld Sherlock te vinden dan?
Moet je dan echt in de krochten van het www zijn?
Daar ga ik eens even neuzen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
http://www.fanfiction.net . Daar kun je filteren op alles wat je lief is.
Ook voor mij een geheel nieuw fenomeen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is wanneer fans dusdanig verslingerd zijn aan personages uit boeken of films, acteurs, zangers, whatever - dat zij eigen verhalen creëren waarin hun geliefde objecten dan de hoofdrol spelen. Dat kunnen onschuldige verhalen zijn die een variatie zijn op al bestaande boeken of films, personages van heel verschillende franchises kunnen ineens samen komen (Sherlock die opduikt bij Jesse van Breaking Bad, zeg maar), en soms neemt 'fanfiction' een ietwat ranziger wendig als het er vooral om gaat draaien wie z'n pielemuisje in wie steekt.![]()
Het is voor een bepaald type fan een vrij belangrijke manier van uiten, en er zijn fans die maandenlang nonstop aan fanfiction werken, en als het van goede kwaliteit is wordt dat ook zeer gewaardeerd door andere fans.![]()
Het is een beetje gênant allemaal, en veel meisjes (meestal meisjes) groeien er wel overheen als ze volwassen worden, maar het is en blijft online wel een Groot Ding.
Thais natuurlijkquote:Op maandag 19 mei 2014 12:52 schreef golfer het volgende:
Dillema: mevrouw B. had de wens uit gesproken dat ze wel weer eens viskoekjes wilde eten.
Maar welke zal ik maken?
De Thaise variant of de vertrouwde ouderwetse Joodse?
Ik neig naar de Thaise.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |