En wat nou als hij onschuldig was?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef QBay het volgende:
Tja, is dit zo erg? Die vrouw is ook niet lekker om het leven gekomen zeg maar. Een beetje lijden kan geen kwaad vind ik, hun slachtoffer(s) en de nabestaanden van het slachtoffer hebben het ook niet makkelijk.
Wat hebben de nabestaanden eraan dat hij lijdt?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef QBay het volgende:
Tja, is dit zo erg? Die vrouw is ook niet lekker om het leven gekomen zeg maar. Een beetje lijden kan geen kwaad vind ik, hun slachtoffer(s) en de nabestaanden van het slachtoffer hebben het ook niet makkelijk.
Vuurpeloten lijkt me ook een optie. Clean, resultaat ziet minder barbaars uit.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Waarom niet de guillotine? Ik kan me geen snellere dood voorstellen.
quote:Op woensdag 30 april 2014 21:35 schreef superniger het volgende:
Boeiend. Had hij die vrouw maar niet moeten vermoorden.
quote:Op woensdag 30 april 2014 21:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En wat nou als hij onschuldig was?
Lijkt mij ook. Weinig nadelen en snelquote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Precies, dat is het grootste probleem met de doodstraf. Als wij de doodstraf hadden en bijvoorbeeld Lucia de B. ter dood hadden veroordeeld dan zou later gebleken zijn dat we een onschuldig persoon van het leven hebben beroofd.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
de staat hoort gewoon geen burgers om te brengen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies, dat is het grootste probleem met de doodstraf. Als wij de doodstraf hadden en bijvoorbeeld Lucia de B. ter dood hadden veroordeeld dan zou later gebleken zijn dat we een onschuldig persoon van het leven hebben beroofd.
"We" vinden onszelf zo politiek correct en zo humaan, dat het bijna onmogelijk is om een crimineel op te ruimen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Oh, mee eens hoor.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef Casiotone het volgende:
[..]
de staat hoort gewoon geen burgers om te brengen.
Mijn voorkeur heeft een stevige hakselaar in de sneeuw.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"We" vinden onszelf zo politiek correct en zo humaan, dat het bijna onmogelijk is om een crimineel op te ruimen.
Er zijn zeer veel zeer goedkope, efficiente en snelle manieren, maar om een of andere reden moet het nu met gif.
Zomaar even een kort lijstje met dingen waar wereldwijd mensen mee gedood worden:
-voertuigen
-bommen
-kogels
-vuur
-piano's
-messen
-kettingzagen
-vliegtuigen
-etc.
Waarschijnlijk omdat ze het lichaam zoveel mogelijk intact willen houden. Maar dit schiet ook niet echt op.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Kogel tussen de ogenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Sinds 1976 zijn er minimaal 116 mensen onterecht omgebracht, dus je hebt zeker niet gelijk...quote:Op woensdag 30 april 2014 21:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je krijgt de doodstraf echt niet zomaar hoor
Bron?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Sinds 1976 zijn er minimaal 116 mensen onterecht omgebracht, dus je hebt zeker niet gelijk...
Levenslang + tbs krijg je ook niet zomaar, maar dat laatste is gelukkig nog omkeerbaar.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bij voorkeur via het drinkwatersysteem..quote:Op woensdag 30 april 2014 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
Europa moet gewoon een goeie cocktail aanleveren dan is er niks aan het handje
Doodstraf prima, maar wel gewoon schoon, soepel en snel
http://time.com/79572/mor(...)han-estimated-study/quote:Op woensdag 30 april 2014 21:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jawel. In de VS hebben ze jury rechtspraak. Doodnormale burgers die mogen bepalen of iemand schuldig is. Daarnaast wordt een beroep niet snel nog in behandeling genomen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als ze dit soort dingen zouden kunnen uitsluiten zou ik in bepaalde gevallen wel vóór de doodstrafquote:http://www.nu.nl/buitenla(...)r-gevangenschap.html
Onschuldige Amerikaan vrij na 29 jaar gevangenschap
CORSICANA - Een 58-jarige Amerikaan is maandag vrijgelaten nadat hij 29 jaar onschuldig had vastgezeten voor moord. De rechter in Corsicana, Texas, sprak de man vrij nadat nieuw DNA-bewijs een andere dader aanwees.
Bij voorkeur, bijv door guillotine.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij voorkeur via het drinkwatersysteem..
quote:Op woensdag 30 april 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Levenslang + tbs krijg je ook niet zomaar, maar dat laatste is gelukkig nog omkeerbaar.
Amerika doet nog aan juryrechtspraak en hecht relatief zwaar aan getuigenverklaringen. De kans op fouten is daar enorm.
Dat is een kink in het rechtssysteem eens, burgers zouden niet op hun onderbuik gevoelens over de straf van een ander mogen beschikken. Dat is aan de rechterlijke macht.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jawel. In de VS hebben ze jury rechtspraak. Doodnormale burgers die mogen bepalen of iemand schuldig is. Daarnaast wordt een beroep niet snel nog in behandeling genomen.
Wat is daarin voor jou een toelaatbare fouttolerantie? Want die rechterlijke macht is ook niet heilig. Die kunnen en zullen fouten maken. Denk ook nog even aan Lucia de B. Als wij de doodstraf hadden was zij nu dood.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Dat is een kink in het rechtssysteem eens, burgers zouden niet op hun onderbuik gevoelens over de straf van een ander mogen beschikken. Dat is aan de rechterlijke macht.
Ach, hier laten we zo'n gast na een paar jaar weer op proefverlof. En als hij dan een onschuldig persoon van het leven berooft, wassen we onze handen in onschuld. Met een gelukkig en tevreden geweten.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies, dat is het grootste probleem met de doodstraf. Als wij de doodstraf hadden en bijvoorbeeld Lucia de B. ter dood hadden veroordeeld dan zou later gebleken zijn dat we een onschuldig persoon van het leven hebben beroofd.
quote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef Uccie het volgende:
[..]
http://time.com/79572/mor(...)han-estimated-study/
Je zou maar net bij die 4% horen.
Veroordeelde is niet gelijk aan het aantal geëxecuteerde natuurlijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)-defendants-innocent
Nee, maar zodra je de naald in die arm steekt, is er geen kans meer een fout terug te draaien.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Veroordeelde is niet gelijk aan het aantal geëxecuteerde natuurlijk.
Marginaal, er moet ook wel sprake zijn van onomstotelijk bewijs. Bij bijv. Lucia de B. waren er twijfels tijdens het proces, in zo'n geval zou iemand zelfs bij schuldigbevinding niet tot de doodstraf veroordeeld mogen worden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is daarin voor jou een toelaatbare fouttolerantie? Want die rechterlijke macht is ook niet heilig. Die kunnen en zullen fouten maken. Denk ook nog even aan Lucia de B. Als wij de doodstraf hadden was zij nu dood.
Je kunt een veroordeling nooit met 100% zekerheid inzetten. Dat alleen lijkt me reden genoeg om de doodstraf af te schaffen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Marginaal, er moet ook wel sprake zijn van onomstotelijk bewijs. Bij bijv. Lucia de B. waren er twijfels tijdens het proces, in zo'n geval zou iemand zelfs bij schuldigbevinding niet tot de doodstraf veroordeeld mogen worden.
Daarom zou het proces voor de doodstraf anders moeten, om het foutpercentage te marginaliserenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:12 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, maar zodra je de naald in die arm steekt, is er geen kans meer een fout terug te draaien.
Wat is het voordeel van de doodstraf?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Marginaal, er moet ook wel sprake zijn van onomstotelijk bewijs. Bij bijv. Lucia de B. waren er twijfels tijdens het proces, in zo'n geval zou iemand zelfs bij schuldigbevinding niet tot de doodstraf veroordeeld mogen worden.
Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang + TBS.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van de doodstraf?
Ik heb geen idee of er in de VS zelf kritiek is op jury-rechtspraak, maar zolang je dat niet afschaft, houd je burgers met emoties die beslissen over schuld en onschuld.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom zou het proces voor de doodstraf anders moeten, om het foutpercentage te marginaliseren
Het is juist duurder.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang.
Daarbij, de veroordeelden zitten vaak nog eerst 20jr vast voor de daadwerkelijke executie.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang + TBS.
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.quote:
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Levenslang (als het echt levenslang is) werkt in dat opzicht precies even goed.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.
http://www.express.be/jok(...)ang-geven/104743.htmquote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.
Het gaat om het voordeel van de doodstraf tov levenslang...quote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.
Maar goed, aan bestaande en toekomstige slachtoffers denken is natuurlijk fout. Daders, dat zijn de enige mensen met rechten.
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive en vergelding voor onmenselijke daden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan blijf je het risico van ontsnapping of strafvermindering/gratie houden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Levenslang (als het echt levenslang is) werkt in dat opzicht precies even goed.
Dat is wel als alternatief voorgesteld voor verschillende staten nadat bepaalde ingredienten van het gifmengsel niet beschikbaar waren.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
3 miljoen dollar om 1 persoon te executeren?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.express.be/jok(...)ang-geven/104743.htm
Zijn genoeg onderzoeken naar gedaan uit alle blijkt hetzelfde.
Het voorkomen van recidive heb je ook op de longstay.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive
Als je vergelding een rol laat spelen in de strafmaat kom je juist uit op meer recidive.quote:en vergelding voor onmenselijke daden.
Omdat iemand ziek is.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
Ik begrijp niet waarom je iemand in leven wil houden die een meisje heeft verkracht, gestoken en levend begraven.
Een ter dood veroordeelde zit gemiddeld nog 15 jaar te wachten op zijn executie hè. Dus je blijft die kosten nog wel houdenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.
Is juist duurder:quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive en vergelding voor onmenselijke daden.
Twee redenen:quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan blijf je het risico van ontsnapping of strafvermindering/gratie houden.
Ik begrijp niet waarom je iemand in leven wil houden die een meisje heeft verkracht, gestoken en levend begraven.
Dan nog is elk jaar dat zo'n veroordeelde korter in de cel zit 'winst'. (Niet dat ik daarom voor de doodstraf zou zijn, maar dat had ik al gezegd.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:28 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een ter dood veroordeelde zit gemiddeld nog 15 jaar te wachten op zijn executie hè. Dus je blijft die kosten nog wel houden
Gelukkig ben jij wel ontwikkeld. En heb je daarom geen meningen, maar puur feiten. Lijkt me heerlijk om zo simpel te leven.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef Onnoman het volgende:
voor de doodstraf zijn is voor onderontwikkelden.
voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Gratie, ontsnapping, voorwaardelijke invrijheidstelling etc.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het voorkomen van recidive heb je ook op de longstay.
Leg uit? één van de doelen van straf is juist die vergeldingquote:Als je vergelding een rol laat spelen in de strafmaat kom je juist uit op meer recidive.
quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat iemand die de doodstraf zou krijgen kans maakt op gratie of voorwaardelijke invrijheidstelling?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Gratie, ontsnapping, voorwaardelijke invrijheidstelling etc.
[..]
Leg uit? één van de doelen van straf is juist die vergelding
Die persoon is ziek, daar kan die ook niets aan doen. Iedereen verdient een tweede kans. En een derde, en een vierde.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat iemand die de doodstraf zou krijgen kans maakt op gratie of voorwaardelijke invrijheidstelling?
Dat zijn Amerikaanse kosten, in Nederland kost een gevangene 1,5 miljoen per 20 jaar en een TBS'er kost 3,5 miljoen per 20 jaar.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is juist duurder:
http://www.express.be/jok(...)ang-geven/104743.htm
Hoe kan recidive plaats vinden bij levenslang?
Waarom is de doodstraf een betere vergelding? Lijkt me juist niet, levenslang achter de tralies zitten lijkt me erger.
Dat komt zelden voor. Alleen als iemand terminaal is bijvoorbeeld.quote:
Dat geldt evengoed voor een gevangene die op de doodstraf wacht.quote:ontsnapping,
Je komt niet even 'voorwaardelijk' op de longstay terecht.quote:voorwaardelijke invrijheidstelling etc.
Nee, vergelding speelt een minimale rol in het strafrecht. Als je vergelding een grotere rol laat spelen betekent dat dat je langere straffen uit gaat delen. En - zeker bij bepaalde misdrijven en delicten - zorgen strengere straffen juist voor een hoger recidivepercentage.quote:Leg uit? één van de doelen van straf is juist die vergelding
Ik weet niet of dat wel een moreel acceptabel of verdedigbaar doel is.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Leg uit? één van de doelen van straf is juist die vergelding
Wat een onzin... Bij iemand die voor de doodstraf veroordeeld zou kunnen zijn gebeurd dat echt niet. Als jij dat wel denkt, graag een voorbeeld?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die persoon is ziek, daar kan die ook niets aan doen. Iedereen verdient een tweede kans. En een derde, en een vierde.
Het komt voor, België heeft ook een VI en Nederland heeft dat pas sinds kort afgeschaftquote:Op woensdag 30 april 2014 22:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat iemand die de doodstraf zou krijgen kans maakt op gratie of voorwaardelijke invrijheidstelling?
Je weet niet hoeveel de doodstraf zou gaan kosten hier.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zijn Amerikaanse kosten, in Nederland kost een gevangene 1,5 miljoen per 20 jaar en een TBS'er kost 3,5 miljoen per 20 jaar.
En niet alleen dat... dan kunnen we net zo goed weer mensen op de markt gaan vierendelen, of de moeder van het slachtoffer een stoel onder een galg vandaan laten trekken.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, vergelding speelt een minimale rol in het strafrecht. Als je vergelding een grotere rol laat spelen betekent dat dat je langere straffen uit gaat delen.
Voorbeeld dat dat gebeurt is bij iemand die doodstraf zou krijgen? En tevens zou je dan kunnen pleiten voor het afschaffen daarvan in plaats van de doodstraf invoeren...quote:Op woensdag 30 april 2014 22:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het komt voor, België heeft ook een VI en Nederland heeft dat pas sinds kort afgeschaft
Vergelding maakt gewoon onderdeel uit van ons strafrecht hoor.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat komt zelden voor. Alleen als iemand terminaal is bijvoorbeeld.
[..]
Dat geldt evengoed voor een gevangene die op de doodstraf wacht.
[..]
Je komt niet even 'voorwaardelijk' op de longstay terecht.
[..]
Nee, vergelding speelt een minimale rol in het strafrecht. Als je vergelding een grotere rol laat spelen betekent dat dat je langere straffen uit gaat delen. En - zeker bij bepaalde misdrijven en delicten - zorgen strengere straffen juist voor een hoger recidivepercentage.
quote:Vergelding: Om tegemoet te komen aan de wens tot vergelding van slachtoffers en maatschappij, wordt de strafmaat mede hierdoor bepaald.
Ik zeg dan ook: een minimale rol. En dat is niet voor niets.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vergelding maakt gewoon onderdeel uit van ons strafrecht hoor.
[..]
Nee, maar Nederlanders zijn zuinigquote:Op woensdag 30 april 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je weet niet hoeveel de doodstraf zou gaan kosten hier.
Waarom is er meer vergelding dan bij levenslang? De dader leidt juist minder...quote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vergelding maakt gewoon onderdeel uit van ons strafrecht hoor.
[..]
Jij bent ook zo'n ontwikkeld persoon, die ook geen meningen heeft, maar alleen feiten.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook: een minimale rol. En dat is niet voor niets.
Het heeft ook verder helemaal geen nut. Of iemand nu 20 jaar vast zit en dan sterft of meteen sterft.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
In Amerika, daar verleend de gouverneur gratiequote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Voorbeeld dat dat gebeurt is bij iemand die doodstraf zou krijgen? En tevens zou je dan kunnen pleiten voor het afschaffen daarvan in plaats van de doodstraf invoeren...
Ah, de argumenten zijn nu al op.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n ontwikkeld persoon, die ook geen meningen heeft, maar alleen feiten.
Je denkt toch niet dat een gouverneur dat bij een moordenaar doet? Zowel graag een voorbeeld?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In Amerika, daar verleend de gouverneur gratie
Mag ik aub bewijs dat vergelding een minimaal deel is van het strafrecht? Dat stel jij als feit, maar ik heb meer het idee dat jij vindt dat het zo zou moeten zijn.quote:
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:40 schreef Molurus het volgende:
Het geven van een straf is een noodzakelijk kwaad. Niet iets waar iemand van zou moeten genieten.
Waarom is de doodstraf een betere vergelding?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mag ik aub bewijs dat vergelding een minimaal deel is van het strafrecht? Dat stel jij als feit, maar ik heb meer het idee dat jij vindt dat het zo zou moeten zijn.
Niet iedereen is zo ontwikkeld als jij, en helaas voor jou leven we in een (soort van) democratie.
Het is toch boetedoening, geen vergelding?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mag ik aub bewijs dat vergelding een minimaal deel is van het strafrecht? Dat stel jij als feit, maar ik heb meer het idee dat jij vindt dat het zo zou moeten zijn.
Niet iedereen is zo ontwikkeld als jij, en helaas voor jou leven we in een (soort van) democratie.
Aan slachtoffers denken. Hoe uiterst onontwikkeld. Ontwikkelde mensen weten dat slachtoffers er niet toe doen. Dat is emotioneel, en dus slecht. We moeten kijken naar hoe we de dader zo humaan mogelijk kunnen helpen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelen
Overigens vind ik beide ok. Ik zou het liefst de keuze overlaten aan de veroordeelde zelf.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat om het voordeel van de doodstraf tov levenslang...
Ik kan me best voorstellen dat iemand die zoiets meegemaakt heeft dat soort behoeftes heeft. Maar dat maakt het niet minder verwerpelijk om daaraan toe te geven.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelen.
Waarom is de doodstraf een betere vergelding dan levenslang in de bak?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelen
Dat zeg ik niet. Lijkt me zelfs van niet, maar dat is per geval verschillend.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom is de doodstraf een betere vergelding?
Dat is nu al de derde keer dat je dat zegt. Zet het in je sig ofzo.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo ontwikkeld als jij
Jij bent toch voor de doodstraf? Waarom?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Lijkt me zelfs van niet, maar dat is per geval verschillend.
Ik reageerde op iemand die zijn mening presenteert als zijnde een feit, daar stoor ik me aan.
Waarom is dat verwerpelijk?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat iemand die zoiets meegemaakt heeft dat soort behoeftes heeft. Maar dat maakt het niet minder verwerpelijk om daaraan toe te geven.
Dat kun je afleiden aan de relatief lage straffen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat het doden van mensen moreel verwerpelijk is. Wraakgevoelens veranderen daar wat mij betreft niets aan.quote:
Omdat het het risico op herhaling uitsluit.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij bent toch voor de doodstraf? Waarom?
http://www.foxnews.com/st(...)7-condemned-inmates/quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat een gouverneur dat bij een moordenaar doet? Zowel graag een voorbeeld?
Hoe is er herhaling mogelijk bij levenslang?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat het het risico op herhaling uitsluit.
Daarnaast vind ik dat het geld dat voor opsluiting/behandeling zou worden uitgegeven dan naar hulp voor de slachtoffers kan gaan.
Ik vind het niet kunnen dat we meer uitgeven aan het helpen van daders dan aan het helpen van slachtoffers.
En ik weet dat de doodstraf in de VS duur is, maar dat is omdat ze daar extreem slecht georganiseerd zijn.
Dat zal flink nagelbijten voor Charles worden de komende tijd.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:30 schreef Samuray13 het volgende:
Na de rampzalig verlopen executie werd die van Charles Warner uitgesteld. Hij zou een paar uur na Locket de doodstraf krijgen.
Heb je gezien wat voor hotels de Nederlandse gevangenissen zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom is de doodstraf een betere vergelding dan levenslang in de bak?
Het is juist omdat ik wil voorkomen dat onschuldige mensen gedood worden dat ik voor de doodstraf ben. Je weet wel, slachtoffer die gemaakt worden door moordenaars.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe is er herhaling mogelijk bij levenslang?
Ik vind geld besparen geen goede reden om toestaan dat er onschuldige mensen gedood worden.
Je zou ook een pardon kunnen verbieden in plaats van onschuldige mensen doden..quote:Op woensdag 30 april 2014 22:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
http://www.foxnews.com/st(...)7-condemned-inmates/
Je bent op de hoogte van het feit dat er zo heel af en toe, incidenteel, als echt alles meezit, ook wel eens schuldige mensen gedood worden?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je zou ook een pardon kunnen verbieden in plaats van onschuldige mensen doden..
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..quote:Op woensdag 30 april 2014 22:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heb je gezien wat voor hotels de Nederlandse gevangenissen zijn?
Heb je een steekje los zitten? Hoe kan je doden als je levenslang in de bak zit?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is juist omdat ik wil voorkomen dat onschuldige mensen gedood worden dat ik voor de doodstraf ben. Je weet wel, slachtoffer die gemaakt worden door moordenaars.
Geloof het of niet, ze bestaan echt. Slachtoffers.
Er is nog nooit, in de hele geschiedenis van de mensheid, iemand ter dood veroordeeld die schuldig was. Tenminste, als je jouw posts leest dan zou je dat gaan denken.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..
Je zou er ook kunnen voor pleiten om de gevangenissen te versoberen als dat je dwars zit in plaats van onschuldigen doden.
Dus? Ik zie niet in wat het voordeel daarvan is tov levenslang.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat er zo heel af en toe, incidenteel, als echt alles meezit, ook wel eens schuldige mensen gedood worden?
Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of ben je daar te achterlijk voor?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is nog nooit, in de hele geschiedenis van de mensheid, iemand ter dood veroordeeld die schuldig was. Tenminste, als je jouw posts leest dan zou je dat gaan denken.
Ontsnapping, gratie. Al eerder gezegd. Er zijn namelijk mensen die nog ontwikkelder zijn dan jij. Die weten dat mensen kunnen veranderen.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je een steekje los zitten? Hoe kan je doden als je levenslang in de bak zit?
Ik ben helaas niet zo ontwikkeld als jij, dat wisten we al. Maar zou je kunnen ophouden met doen alsof alleen onschuldigen ter dood worden gebracht?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of ben je daar te achterlijk voor?
Gratie wordt alleen toegekend bij iemand die levenslang vastzit als diegene terminaal is bijvoorbeeld. En de kans op ontsnapping is niet groter of kleiner als iemand de doodstraf krijgt.quote:
Ontsnapping gebeurt bijna nooit. Gratie gebeurt vrijwel nooit en zou je kunnen verbieden.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ontsnapping, gratie. Al eerder gezegd. Er zijn namelijk mensen die nog ontwikkelder zijn dan jij. Die weten dat mensen kunnen veranderen.
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gratie wordt alleen toegekend bij iemand die levenslang vastzit als diegene terminaal is. En de kans op ontsnapping is niet groter of kleiner als iemand de doodstraf krijgt.
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollenquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo ontwikkeld als jij, dat wisten we al. Maar zou je kunnen ophouden met doen alsof alleen onschuldigen ter dood worden gebracht?
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlogquote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..
Je zou er ook kunnen voor pleiten om de gevangenissen te versoberen als dat je dwars zit in plaats van onschuldigen doden.
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen.
Dan verdien je het ook wel zegquote:Lockett was veroordeeld voor het vermoorden van een 19-jarige vrouw in 1999. Warner is schuldig bevonden aan het verkrachten en vermoorden van een baby van 11 maanden.
Ontsnappen er meer mensen dan dat er onschuldige mensen worden gedood dmv de doodstraf? Denk het niet hequote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollen
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlog
Hoe kom je daarbij? Dat is per land verschillend. Het ligt er maar net aan hoe je de wet vormgeeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.
Trololoquote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...
Die leeft nog, ja?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?
De wereld is groter dan de VS.quote:
Waarom? Het resultaat is altijd hetzelfde.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zal flink nagelbijten voor Charles worden de komende tijd.
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is.
Het is een van de weinige, relatief Westerse landen waar ze de doodstraf nog hanteren. Dus een prima maatstaf.quote:
Je gaat er nu vanuit dat 100% van de veroordeelde op death row onschuldig isquote:Op woensdag 30 april 2014 23:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.
Ga jij er tussen staan?
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ben je 8 ofzo?Weet je uberhaupt wie Göring is?
Bij deze de discussie afgekaptquote:Op woensdag 30 april 2014 23:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.
Als ik op Goring zoek krijg ik alleen maar dode personen hoorquote:Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bij deze de discussie afgekapt
Man man man wat een opperste triestheid
Ik zal je maar even helpen danquote:Op woensdag 30 april 2014 23:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als ik op Goring zoek krijg ik alleen maar dode personen hoor
Als er iemand triest is ben jij dat
het leven kan zo simpel zijn mbvquote:Op woensdag 30 april 2014 22:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij wel ontwikkeld. En heb je daarom geen meningen, maar puur feiten. Lijkt me heerlijk om zo simpel te leven.
Ja, die is toch dood? Dat zeg ik toch? Toen ik dat zei vroeg je of ik überhaupt wist wie Goring wasquote:Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik zal je maar even helpen dan![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_G%C3%B6ring
Je bent vanavond wel gidsend bezig zegquote:Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik zal je maar even helpen dan![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_G%C3%B6ring
Noem eens een paar.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"We" vinden onszelf zo politiek correct en zo humaan, dat het bijna onmogelijk is om een crimineel op te ruimen.
Er zijn zeer veel zeer goedkope, efficiente en snelle manieren, maar om een of andere reden moet het nu met gif.
Zomaar even een kort lijstje met dingen waar wereldwijd mensen mee gedood worden:
-voertuigen
-bommen
-kogels
-vuur
-piano's
-messen
-kettingzagen
-vliegtuigen
-etc.
Nee dat zei je niet. Zo heb ik het iig niet opgevat.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, die is toch dood? Dat zeg ik toch? Toen ik dat zei vroeg je of ik überhaupt wist wie Goring was
Immer behulpzaamquote:Op woensdag 30 april 2014 23:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bent vanavond wel gidsend bezig zeg
Beter lezen dan:quote:Op woensdag 30 april 2014 23:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee dat zei je niet. Zo heb ik het iig niet opgevat.
quote:Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?
Waarmee ik dus zeg dat hij dood is...quote:
Nee, maar jij bent algemeen voorstander van de doodstraf tenminste dat blijkt uit je antwoorden in dit topic.quote:Desondanks, ik neem aan dat je niet twijfelt aan de onschuldigheid van Göring.
Voorstander als er sprake is van beestachtige daden ja. Een Tristan van der V. die eventjes zes mensen doodschiet zou wat mij betreft de doodstraf mogen krijgen(als hij zichzelf niet neer had geschoten)quote:Op woensdag 30 april 2014 23:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beter lezen dan:
[..]
[..]
Waarmee ik dus zeg dat hij dood is...
[..]
Nee, maar jij bent algemeen voorstander van de doodstraf tenminste dat blijkt uit je antwoorden in dit topic.
Deze film zou verplichte kost moeten zijn voor iederquote:Op woensdag 30 april 2014 21:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Jawel. In de VS hebben ze jury rechtspraak. Doodnormale burgers die mogen bepalen of iemand schuldig is. Daarnaast wordt een beroep niet snel nog in behandeling genomen.
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:30 schreef Samuray13 het volgende:
"menselijke normen die van toepassing zijn op de doodstraf".
Nee. We weten dat er 4 onschuldige mensen vermoord worden, dus nogmaals....ga jij in die rij staan?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je gaat er nu vanuit dat 100% van de veroordeelde op death row onschuldig is
We gaan niet 4% van de hele bevolking vermoorden. Je vergelijking slaat nergens op.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee. We weten dat er 4 onschuldige mensen vermoord worden, dus nogmaals....ga jij in die rij staan?
Kan je ook gwn diegene in de cel geen water en eten meer geven.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Hij is dood dus de manier hoe het gebeurd is dus niet zo belangrijk.
Als hij het heeft gedaan...quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:24 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat het bij deze kerel vast iets sneller is gegaan dan bij de baby van 11 maanden die hij verkracht en vermoord heeft. Relatief snel overleden dus.
Nieuwe stopzin voor jou of zo? Hoevaak wilde je dit nog herhalen, 5 keer was niet genoeg?quote:
Tja, zo kun je elke doodstraf wel ter discussie stellen. Misschien heeft Saddam Hoessein ook helemaal niks gedaan.quote:
Omdat ik het slecht van als er onschuldigen gedood worden. Als je het topic doorleest zie je hoe veel het er zijn en ook al zou het er 1 zijn dan is het nog te veel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nieuwe stopzin voor jou of zo? Hoevaak wilde je dit nog herhalen, 5 keer was niet genoeg?
Hoe komt het dat je zo bang bent dat ter dood veroordeelden onschuldig kunnen zijn? Voelt het als je plicht?
Hoeveel zaken ken je waarbij een ge-executeerde persoon onschuldig bleek te zijn? En van de hoeveel ter dood veroordeelden in totaal was dit?
Als je bij iedere veroordeelde je gaat afvragen of diegene wel echt schuldig is aan zijn vermeende daden dan zul je niet al te veel nachtrust krijgen gok ik zo?
Onzin vergelijkingquote:Op donderdag 1 mei 2014 02:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, zo kun je elke doodstraf wel ter discussie stellen. Misschien heeft Saddam Hoessein ook helemaal niks gedaan.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik het slecht van als er onschuldigen gedood worden. Als je het topic doorleest zie je hoe veel het er zijn en ook al zou het er 1 zijn dan is het nog te veel.
Nee, jij vind het niet erg als er iemand onnodig onschuldig wordt gedood behalve als jij het zelf bentquote:
Wtf hoezo dat nou weer? Wat hij zegt klopt gewoon. Je weet niet eens wat voor bewijslast er was tegen deze moordenaars/kiderverkrachters.quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, jij vind het niet erg als er iemand onnodig onschuldig wordt gedood behalve als jij het zelf bent
Nee dat klopt niet, de daden van Saddam zijn uitgebreid gedocumenteerd enzovoort.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wtf hoezo dat nou weer? Wat hij zegt klopt gewoon. Je weet niet eens wat voor bewijslast er was tegen deze moordenaars/kiderverkrachters.
Jij doet het over komen alsof je het wel waard vind als er wat onschuldigen sterven...quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nieuwe stopzin voor jou of zo? Hoevaak wilde je dit nog herhalen, 5 keer was niet genoeg?
Hoe komt het dat je zo bang bent dat ter dood veroordeelden onschuldig kunnen zijn? Voelt het als je plicht?
Hoeveel zaken ken je waarbij een ge-executeerde persoon onschuldig bleek te zijn? En van de hoeveel ter dood veroordeelden in totaal was dit?
Als je bij iedere veroordeelde je gaat afvragen of diegene wel echt schuldig is aan zijn vermeende daden dan zul je niet al te veel nachtrust krijgen gok ik zo?
Nogmaals: je hebt de bewijslast van deze zaken niet eens gezien.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, de daden van Saddam zijn uitgebreid gedocumenteerd enzovoort.
Er zijn vaak genoeg onterecht mensen veroordeeld ondanks dat er genoeg bewijslast zou zijn...
Nee, je zou nog vrij kunnen komen met levenslang. Hoe denk je anders dat er bekent werd dat iemand onterecht werd gedood?quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:54 schreef Drxx het volgende:
Er vallen altijd en overal onschuldige slachtoffers.
Als hij 50 jaar had gekregen dan was hij tot zijn dood in de cel geweest, terwijl hij naar jou zeggen onschuldig was. Dat is veel beter volgens jou?
Dus? Dat zeiden ze ook toen er een onschuldige werd gedood... Er is geen enkele reden om voor de doodstraf te zijn behalve als je je laat leiden door je onderbuik gevoelens.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nogmaals: je hebt de bewijslast van deze zaken niet eens gezien.
Nogmaals insinuaties.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij doet het over komen alsof je het wel waard vind als er wat onschuldigen sterven...
[..]
Ik zeg dat deze man onschuldig kan zijn en dus onterecht gedood kan zijn. Lekker boeiend wat jij allemaal kent. Ik vind het belachelijk als je goedkeurt dat deze man de doodstraf krijgt, dat is mijn punt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nogmaals insinuaties.
Dat is jouw interpretatie. Ik vroeg in die post enkel waarom jij zo hard twijfelt aan deze straffen aangezien je alleen in dit topic al meerdere malen hetzelfde hebt gezegd. "Wat als..." Ja goh, zo ken ik er nog wel een paar.
Persoonlijk ben ik dan ook niet VOOR de doodstraf. Ik zie kinderverkrachters namelijk liever een zeer trieste, zeer eenzame bestaan hebben. Voor altijd in een hok van 3 bij 3 of zo. Pure hel op aarde.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Dat zeiden ze ook toen er een onschuldige werd gedood... Er is geen enkele reden om voor de doodstraf te zijn behalve als je je laat leiden door je onderbuik gevoelens.
Dit is een baby verkrachter. Nog erger. Het is wel zo, dat de doodstraf in Amerika op discutabele wijze uitgedeeld wordt. Ben je zwart, dan heb je grotere kans op de doodstraf.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik dan ook niet VOOR de doodstraf. Ik zie kinderverkrachters namelijk liever een zeer trieste, zeer eenzame bestaan hebben. Voor altijd in een hok van 3 bij 3 of zo. Pure hel op aarde.
Bedankt dat je mijn punt bevestigd, namelijk dat je je laat leiden door je onderbuik gevoelens. Al was het alleen maar omdat je specifiek kinderen noemt terwijl kinderverkrachters niet erger zijn dan volwassenen verkrachters.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik dan ook niet VOOR de doodstraf. Ik zie kinderverkrachters namelijk liever een zeer trage, zeer eenzame bestaan hebben.
Kinderen verkrachten is niet erger dan volwassenen verkrachten? Puh-lease, lees je eens in over de menselijke psyche want dit is echt larie wat je nu zegtquote:Op donderdag 1 mei 2014 03:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn punt bevestigd, namelijk dat je je laat leiden door je onderbuik gevoelens. Al was het alleen maar omdat je specifiek kinderen noemt terwijl kinderverkrachters niet erger zijn dan volwassenen verkrachters.
En helaas je edit was te laat.
Zal wel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:08 schreef Drxx het volgende:
[..]
Kinderen verkrachten is niet erger dan volwassenen verkrachten? Puh-lease, lees je eens in over de menselijke psyche want dit is echt larie wat je nu zegt
En wat fijn dat je een oordeel over mij kunt vellen omdat ik een gigantische afkeer heb tegen verkrachters en moordenaars.
Wat had ik dan moeten zeggen, "appel"? Het e.e.a. dient in context te worden geplaatst dus zodoende.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zal wel.
Je laat je dus leiden door je onderbuik gevoelens als je ze dood wil martelen. Iedereen heeft een afkeer tegen verkrachters en moordenaars, dus dat hoef je niet te vermelden...
Ik ben niet overtuigd.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat had ik dan moeten zeggen, "appel"? Het e.e.a. dient in context te worden geplaatst dus zodoende.
Omdat jij mensen dood wil martelen.quote:En ik laat me leiden door onderbuikgevoelens? Omdat ik niet vind dat sommige mensen een tweede kans verdienen of wat bedoel je daar nou weer mee?
Nee hoor, ik heb nog maar weinig gevallen van oog-om-oog in mijn cultuur gezien. Hoewel jij daar graag veranderingen in wil brengen met je martelen.quote:Oog-om-oog is binnen jouw cultuur ook een bekend fenomeen toch? Dus echt een onbekend fenomeen kan het niet zijn.
Euh nee, degene van die baby kreeg een uitgestelde executie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is een baby verkrachter. Nog erger. Het is wel zo, dat de doodstraf in Amerika op discutabele wijze uitgedeeld wordt. Ben je zwart, dan heb je grotere kans op de doodstraf.
Een foutkans is er altijd bij dit soort dingen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:23 schreef Straatcommando. het volgende:
De discussie over het welles nietes van de doodstraf ga ik me niet in mengen, maar het lijkt me logisch dat áls je al iemand gaat vermoorden, en dat is het, je het wel zo "humaan" mogelijk doet. Dit is dat verre van
Ohja, scherp. Verwarrend, al die executie. Gelukkig gaat het niet over de 1200 moslimbroeders. Dat is al helemaal niet meer uit elkaar te halen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 06:47 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Euh nee, degene van die baby kreeg een uitgestelde executie.
Tja als jij het niet goed kan opvatten dan is die SadPanda wel érg dom hoor!quote:Op woensdag 30 april 2014 23:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee dat zei je niet. Zo heb ik het iig niet opgevat.
Desondanks, ik neem aan dat je niet twijfelt aan de onschuldigheid van Göring.
Mee eens!quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
"Slachtoffer wel dood"Het slachtoffer was een 19 jarig meisje dat door Clayton Lockett levend werd begraven nadat hij haar met een shotgun neerschoot. En haar 18 jarige vriendin, die hij meerdere malen verkrachtte. Dat zijn slachtoffers. De executie verliep niet helemaal zoals de bedoeling was, maar aangezien het eindresultaat wel is dat hij dood is lijkt mij de executie gewoon gelukt hoor. Opgeruimd staat netjes
Ik ook. Foutkans is er altijd, ingecalculeerd risico. Het gaat hier over moordenaars en verkrachters.quote:
quote:She had a six-inch skull fracture, a broken jaw, three broken ribs, bruised lungs and a lacerated liver and spleen.
Precies. En in het openbaar, zodat er een afschrikwekkende werking van die straf uitgaat.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Dat was een mooie gelegenheid voor een herexamen voor dat gif.quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:40 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.pennlive.com/m(...)who_raped_murde.html
Die Charles Warner, die als tweede geëxecuteerd had zullen worden mag van mij ook een pijnlijke dood sterven.
Hij heeft een 11 maanden (!!!) oud meisje verkracht en gedood
[..]
Een celstraf is net zo onomkeerbaar als een doodstraf, alleen kan de veroordeelde dan nog een paar jaar van z'n leven genieten. Die jaren waarin je vastgezeten hebt krijg je nooit meer terug natuurlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:56 schreef Re het volgende:
dat een schuldige de doodstraf krijgt, rechtvaardigt de doodstraf voor een onschuldige niet
Hoe zeker moet je weten dat iemand een bepaalde misdaad heeft gepleegd?quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:56 schreef Re het volgende:
dat een schuldige de doodstraf krijgt, rechtvaardigt de doodstraf voor een onschuldige niet
Dat beweer ik niet. Het geeft ze wel 15 jaar de kans om in hoger beroep hun onschuld te bewijzen. Als dat binnen niet tijd niet lukt mag je er wel vanuit gaan dat ze schuldig zijn lijkt me.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:04 schreef Re het volgende:
en 15 jaar onschuldig op death-row zitten is wel een pretje natuurlijk...
dan ken je het amerikaanse systeem dus niet... en dat was het punt verder ook niet...quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:16 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Het geeft ze wel 15 jaar de kans om in hoger beroep hun onschuld te bewijzen. Als dat binnen niet tijd niet lukt mag je er wel vanuit gaan dat ze schuldig zijn lijkt me.
In dit specifieke geval was de veroordeelde hartstikke schuldig. Geen probleem dus.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:21 schreef Re het volgende:
[..]
dan ken je het amerikaanse systeem dus niet... en dat was het punt verder ook niet...
het een rechtvaardigt het andere niet
De bedoeling van het strafrecht is de onschuldigen beschermen en de schuldigen straffen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:56 schreef Re het volgende:
Ehm.. wat een statement..quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ontsnappen er meer mensen dan dat er onschuldige mensen worden gedood dmv de doodstraf? Denk het niet he
quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:22 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
"Slachtoffer wel dood"Het slachtoffer was een 19 jarig meisje dat door Clayton Lockett levend werd begraven nadat hij haar met een shotgun neerschoot. En haar 18 jarige vriendin, die hij meerdere malen verkrachtte. Dat zijn slachtoffers. De executie verliep niet helemaal zoals de bedoeling was, maar aangezien het eindresultaat wel is dat hij dood is lijkt mij de executie gewoon gelukt hoor. Opgeruimd staat netjes
![]()
jawelquote:Op donderdag 1 mei 2014 10:46 schreef Individual het volgende:
Dat het systeem van executies erg slecht werkt in de VS is duidelijk, maar dat betekent niet dat het concept fout is.
Vrijwillig is wat anders dan waar dit nieuwsbericht over gaat...quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Ehm.. wat een statement..![]()
Total number of executions since 1976 1,348
http://www.statisticbrain.com/death-penalty-statistics/
Escapes hit a 10-year-high in 1991, with 2,660.
http://abcnews.go.com/US/story?id=94172&page=1
Het gemiddelde ontsnappingen ligt tegenwoordig op ongeveer 2000 per jaar. 1348 in 38 jaar is 35,5 per jaar.
Welk nummer is groter?
Dat het systeem van executies erg slecht werkt in de VS is duidelijk, maar dat betekent niet dat het concept fout is. Ik vraag me af hoeveel mensen vrijwillig tussen executie en levenslange gevangenschap zouden kiezen.
Begrijp ik.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vrijwillig is wat anders dan waar dit nieuwsbericht over gaat...
Wat moet ik daar aan toevoegen dan?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Begrijp ik.
Nu nog de vraag van 80% van mijn post: Welk nummer is groter?
Je zou natuurlijk moeten rekenen met het aantal onschuldige slachtoffers dat er valt als gevolg van ontsnapte gevangen, anders ben je koeien en kippen aan het vergelijken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Begrijp ik.
Nu nog de vraag van 80% van mijn post: Welk nummer is groter?
Het ging om ontsnappingen, niet om de eventueel resulterende slachtoffers daarvan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk moeten rekenen met het aantal onschuldige slachtoffers dat er valt als gevolg van ontsnapte gevangen, anders ben je koeien en kippen aan het vergelijken.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 1 mei 2014 08:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Tja als jij het niet goed kan opvatten dan is die SadPanda wel érg dom hoor!
Dan kan je beter met het aantal onschuldige slachtoffers rekenen die vallen omdat misdadigers na hun gevangenisstraf vrijkomen en opnieuw de fout ingaan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk moeten rekenen met het aantal onschuldige slachtoffers dat er valt als gevolg van ontsnapte gevangen, anders ben je koeien en kippen aan het vergelijken.
Dan vergelijk je dus onschuldige geexecuteerden met aantal ontsnappingen. Ik zou niet weten waarom je die twee zou willen vergelijken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Het ging om ontsnappingen, niet om de eventueel resulterende slachtoffers daarvan.
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan kan je beter met het aantal onschuldige slachtoffers rekenen die vallen omdat misdadigers na hun gevangenisstraf vrijkomen en opnieuw de fout ingaan.
Dat zal veel hoger liggen dan het aantal onschuldige slachtoffers dat ten onrechte ter dood wordt veroordeeld.
Het heeft een lichte natuurlijke selectie waarde mits je het maar gul genoeg toepast.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De originele post waar ik op reageerde.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef Onnoman het volgende:
voor de doodstraf zijn is voor onderontwikkelden.
voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lees dit maar eens:quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.
Nee, er zijn nooit onschuldigen dood gemaakt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.
Dat had ik gezien ja.. maar dat is wat mij betreft dus een idiote vergelijking.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De originele post waar ik op reageerde.
NWS / VS: executie mislukt. Slachtoffer wel dood.
Is dit nou een sneer naar mijn post van gister?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.
Voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.
Het ging daar over de tradeoff tussen onschuldige geexecuteerden en de slachtoffers die mogelijk vallen als je ter dood veroordeelden niet executeert maar levenslang opsluit en dan mogelijk ontsnappen. Vandaar.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.
Is het ook, maar de post zelf was al helemaal fout dus ik reageerde met bronnen om het tegendeel te bewijzen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat had ik gezien ja.. maar dat is wat mij betreft dus een idiote vergelijking.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrongful_executionquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, er zijn nooit onschuldigen dood gemaakt.
Mijn post was sarcastische hèquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrongful_execution
Ik weet dat het wiki is, maar toch. Ik tel al 5 mensen waarvan is vastgesteld dat ze onterecht zijn ge-executeerd in de VS. Andere landen even buiten beschouwing.
quote:
beetje slechte come backquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.
Voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Ja, want dat ging met Saddam ook zo lekker....quote:Op woensdag 30 april 2014 21:36 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Vuurpeloten lijkt me ook een optie. Clean, resultaat ziet minder barbaars uit.
Ophangen zoals de barbaarse Iran doet ook te verkiezen boven wat ze in VS doen.
Ja dat vind ik ook raar, dat zou gevolgen moeten hebben voor die gouverneur.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, want dat ging met Saddam ook zo lekker....
Maar buiten dat. Het Amerikaanse Hooggerechtshof is toch het allerhoogste orgaan daar? Die hebben de executie verboden, en toch is juist dat doorgegaan. Heeft de gouverneur zich dan niet schuldig gemaakt aan het beramen van moord?
Het probleem is dat het Supreme Court geen mogelijkheid heeft om iemand te dwingen zich aan die beslissing te houden. Dus wie zal er dan de gouverneur van Oklahoma aanpakken?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar buiten dat. Het Amerikaanse Hooggerechtshof is toch het allerhoogste orgaan daar? Die hebben de executie verboden, en toch is juist dat doorgegaan. Heeft de gouverneur zich dan niet schuldig gemaakt aan het beramen van moord?
De staten zijn veel onafhankelijker dan bv de provincies in NL. De openbare verkoop van wiet mag federaal ook niet, maar doen er een paar staten toch echt wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |