Dan kan je beter met het aantal onschuldige slachtoffers rekenen die vallen omdat misdadigers na hun gevangenisstraf vrijkomen en opnieuw de fout ingaan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk moeten rekenen met het aantal onschuldige slachtoffers dat er valt als gevolg van ontsnapte gevangen, anders ben je koeien en kippen aan het vergelijken.
Dan vergelijk je dus onschuldige geexecuteerden met aantal ontsnappingen. Ik zou niet weten waarom je die twee zou willen vergelijken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Het ging om ontsnappingen, niet om de eventueel resulterende slachtoffers daarvan.
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan kan je beter met het aantal onschuldige slachtoffers rekenen die vallen omdat misdadigers na hun gevangenisstraf vrijkomen en opnieuw de fout ingaan.
Dat zal veel hoger liggen dan het aantal onschuldige slachtoffers dat ten onrechte ter dood wordt veroordeeld.
Het heeft een lichte natuurlijke selectie waarde mits je het maar gul genoeg toepast.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van de doodstraf?
De originele post waar ik op reageerde.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef Onnoman het volgende:
voor de doodstraf zijn is voor onderontwikkelden.
voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En wat nou als hij onschuldig was?
Lees dit maar eens:quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.
Nee, er zijn nooit onschuldigen dood gemaakt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat was hij voordat hij die moord pleegde.
Dat had ik gezien ja.. maar dat is wat mij betreft dus een idiote vergelijking.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De originele post waar ik op reageerde.
NWS / VS: executie mislukt. Slachtoffer wel dood.
Is dit nou een sneer naar mijn post van gister?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.
Voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen die voortijdig vrijkomen zouden ook niet ter dood zijn veroordeeld, dus waarom je die wilt meenemen is me een raadsel.
Het ging daar over de tradeoff tussen onschuldige geexecuteerden en de slachtoffers die mogelijk vallen als je ter dood veroordeelden niet executeert maar levenslang opsluit en dan mogelijk ontsnappen. Vandaar.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Nederland komt iedere misdadiger vrij. In Amerika niet nee.
Is het ook, maar de post zelf was al helemaal fout dus ik reageerde met bronnen om het tegendeel te bewijzen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat had ik gezien ja.. maar dat is wat mij betreft dus een idiote vergelijking.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrongful_executionquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, er zijn nooit onschuldigen dood gemaakt.
Mijn post was sarcastische hèquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrongful_execution
Ik weet dat het wiki is, maar toch. Ik tel al 5 mensen waarvan is vastgesteld dat ze onterecht zijn ge-executeerd in de VS. Andere landen even buiten beschouwing.
quote:
beetje slechte come backquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand levenslang opsluiten in een betonnen hol van 3 bij 3 is voor onderontwikkelden.
Voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Ja, want dat ging met Saddam ook zo lekker....quote:Op woensdag 30 april 2014 21:36 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Vuurpeloten lijkt me ook een optie. Clean, resultaat ziet minder barbaars uit.
Ophangen zoals de barbaarse Iran doet ook te verkiezen boven wat ze in VS doen.
Ja dat vind ik ook raar, dat zou gevolgen moeten hebben voor die gouverneur.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, want dat ging met Saddam ook zo lekker....
Maar buiten dat. Het Amerikaanse Hooggerechtshof is toch het allerhoogste orgaan daar? Die hebben de executie verboden, en toch is juist dat doorgegaan. Heeft de gouverneur zich dan niet schuldig gemaakt aan het beramen van moord?
Het probleem is dat het Supreme Court geen mogelijkheid heeft om iemand te dwingen zich aan die beslissing te houden. Dus wie zal er dan de gouverneur van Oklahoma aanpakken?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar buiten dat. Het Amerikaanse Hooggerechtshof is toch het allerhoogste orgaan daar? Die hebben de executie verboden, en toch is juist dat doorgegaan. Heeft de gouverneur zich dan niet schuldig gemaakt aan het beramen van moord?
De staten zijn veel onafhankelijker dan bv de provincies in NL. De openbare verkoop van wiet mag federaal ook niet, maar doen er een paar staten toch echt wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |