Overigens vind ik beide ok. Ik zou het liefst de keuze overlaten aan de veroordeelde zelf.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat om het voordeel van de doodstraf tov levenslang...
Ik kan me best voorstellen dat iemand die zoiets meegemaakt heeft dat soort behoeftes heeft. Maar dat maakt het niet minder verwerpelijk om daaraan toe te geven.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelen.
Waarom is de doodstraf een betere vergelding dan levenslang in de bak?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je dochter daadwerkelijk, verkracht, verminkt en op gruwelijke wijze vermoord is. Vergelding is iets waar je als buitenstaander maar nauwelijks over kunt oordelen
Dat zeg ik niet. Lijkt me zelfs van niet, maar dat is per geval verschillend.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom is de doodstraf een betere vergelding?
Dat is nu al de derde keer dat je dat zegt. Zet het in je sig ofzo.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo ontwikkeld als jij
Jij bent toch voor de doodstraf? Waarom?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Lijkt me zelfs van niet, maar dat is per geval verschillend.
Ik reageerde op iemand die zijn mening presenteert als zijnde een feit, daar stoor ik me aan.
Waarom is dat verwerpelijk?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat iemand die zoiets meegemaakt heeft dat soort behoeftes heeft. Maar dat maakt het niet minder verwerpelijk om daaraan toe te geven.
Dat kun je afleiden aan de relatief lage straffen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mag ik aub bewijs dat vergelding een minimaal deel is van het strafrecht? Dat stel jij als feit, maar ik heb meer het idee dat jij vindt dat het zo zou moeten zijn.
Omdat het doden van mensen moreel verwerpelijk is. Wraakgevoelens veranderen daar wat mij betreft niets aan.quote:
Omdat het het risico op herhaling uitsluit.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij bent toch voor de doodstraf? Waarom?
http://www.foxnews.com/st(...)7-condemned-inmates/quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat een gouverneur dat bij een moordenaar doet? Zowel graag een voorbeeld?
Hoe is er herhaling mogelijk bij levenslang?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat het het risico op herhaling uitsluit.
Daarnaast vind ik dat het geld dat voor opsluiting/behandeling zou worden uitgegeven dan naar hulp voor de slachtoffers kan gaan.
Ik vind het niet kunnen dat we meer uitgeven aan het helpen van daders dan aan het helpen van slachtoffers.
En ik weet dat de doodstraf in de VS duur is, maar dat is omdat ze daar extreem slecht georganiseerd zijn.
Dat zal flink nagelbijten voor Charles worden de komende tijd.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:30 schreef Samuray13 het volgende:
Na de rampzalig verlopen executie werd die van Charles Warner uitgesteld. Hij zou een paar uur na Locket de doodstraf krijgen.
Heb je gezien wat voor hotels de Nederlandse gevangenissen zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom is de doodstraf een betere vergelding dan levenslang in de bak?
Het is juist omdat ik wil voorkomen dat onschuldige mensen gedood worden dat ik voor de doodstraf ben. Je weet wel, slachtoffer die gemaakt worden door moordenaars.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe is er herhaling mogelijk bij levenslang?
Ik vind geld besparen geen goede reden om toestaan dat er onschuldige mensen gedood worden.
Je zou ook een pardon kunnen verbieden in plaats van onschuldige mensen doden..quote:Op woensdag 30 april 2014 22:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
http://www.foxnews.com/st(...)7-condemned-inmates/
Je bent op de hoogte van het feit dat er zo heel af en toe, incidenteel, als echt alles meezit, ook wel eens schuldige mensen gedood worden?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je zou ook een pardon kunnen verbieden in plaats van onschuldige mensen doden..
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..quote:Op woensdag 30 april 2014 22:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Heb je gezien wat voor hotels de Nederlandse gevangenissen zijn?
Heb je een steekje los zitten? Hoe kan je doden als je levenslang in de bak zit?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is juist omdat ik wil voorkomen dat onschuldige mensen gedood worden dat ik voor de doodstraf ben. Je weet wel, slachtoffer die gemaakt worden door moordenaars.
Geloof het of niet, ze bestaan echt. Slachtoffers.
Er is nog nooit, in de hele geschiedenis van de mensheid, iemand ter dood veroordeeld die schuldig was. Tenminste, als je jouw posts leest dan zou je dat gaan denken.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..
Je zou er ook kunnen voor pleiten om de gevangenissen te versoberen als dat je dwars zit in plaats van onschuldigen doden.
Dus? Ik zie niet in wat het voordeel daarvan is tov levenslang.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat er zo heel af en toe, incidenteel, als echt alles meezit, ook wel eens schuldige mensen gedood worden?
Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of ben je daar te achterlijk voor?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is nog nooit, in de hele geschiedenis van de mensheid, iemand ter dood veroordeeld die schuldig was. Tenminste, als je jouw posts leest dan zou je dat gaan denken.
Ontsnapping, gratie. Al eerder gezegd. Er zijn namelijk mensen die nog ontwikkelder zijn dan jij. Die weten dat mensen kunnen veranderen.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je een steekje los zitten? Hoe kan je doden als je levenslang in de bak zit?
Ik ben helaas niet zo ontwikkeld als jij, dat wisten we al. Maar zou je kunnen ophouden met doen alsof alleen onschuldigen ter dood worden gebracht?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of ben je daar te achterlijk voor?
Gratie wordt alleen toegekend bij iemand die levenslang vastzit als diegene terminaal is bijvoorbeeld. En de kans op ontsnapping is niet groter of kleiner als iemand de doodstraf krijgt.quote:
Ontsnapping gebeurt bijna nooit. Gratie gebeurt vrijwel nooit en zou je kunnen verbieden.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ontsnapping, gratie. Al eerder gezegd. Er zijn namelijk mensen die nog ontwikkelder zijn dan jij. Die weten dat mensen kunnen veranderen.
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gratie wordt alleen toegekend bij iemand die levenslang vastzit als diegene terminaal is. En de kans op ontsnapping is niet groter of kleiner als iemand de doodstraf krijgt.
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollenquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo ontwikkeld als jij, dat wisten we al. Maar zou je kunnen ophouden met doen alsof alleen onschuldigen ter dood worden gebracht?
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlogquote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..
Je zou er ook kunnen voor pleiten om de gevangenissen te versoberen als dat je dwars zit in plaats van onschuldigen doden.
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen.
Dan verdien je het ook wel zegquote:Lockett was veroordeeld voor het vermoorden van een 19-jarige vrouw in 1999. Warner is schuldig bevonden aan het verkrachten en vermoorden van een baby van 11 maanden.
Ontsnappen er meer mensen dan dat er onschuldige mensen worden gedood dmv de doodstraf? Denk het niet hequote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollen
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlog
Hoe kom je daarbij? Dat is per land verschillend. Het ligt er maar net aan hoe je de wet vormgeeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.
Trololoquote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...
Die leeft nog, ja?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?
De wereld is groter dan de VS.quote:
Waarom? Het resultaat is altijd hetzelfde.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zal flink nagelbijten voor Charles worden de komende tijd.
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is.
Het is een van de weinige, relatief Westerse landen waar ze de doodstraf nog hanteren. Dus een prima maatstaf.quote:
Je gaat er nu vanuit dat 100% van de veroordeelde op death row onschuldig isquote:Op woensdag 30 april 2014 23:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.
Ga jij er tussen staan?
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ben je 8 ofzo?Weet je uberhaupt wie Göring is?
Bij deze de discussie afgekaptquote:Op woensdag 30 april 2014 23:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.
Als ik op Goring zoek krijg ik alleen maar dode personen hoorquote:Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bij deze de discussie afgekapt
Man man man wat een opperste triestheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |