Ontsnapping gebeurt bijna nooit. Gratie gebeurt vrijwel nooit en zou je kunnen verbieden.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ontsnapping, gratie. Al eerder gezegd. Er zijn namelijk mensen die nog ontwikkelder zijn dan jij. Die weten dat mensen kunnen veranderen.
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gratie wordt alleen toegekend bij iemand die levenslang vastzit als diegene terminaal is. En de kans op ontsnapping is niet groter of kleiner als iemand de doodstraf krijgt.
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollenquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo ontwikkeld als jij, dat wisten we al. Maar zou je kunnen ophouden met doen alsof alleen onschuldigen ter dood worden gebracht?
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlogquote:Op woensdag 30 april 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik zie het zeker niet als hotel. Als jij in de bak zou zitten zou je wel anders praten..
Je zou er ook kunnen voor pleiten om de gevangenissen te versoberen als dat je dwars zit in plaats van onschuldigen doden.
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen.
Dan verdien je het ook wel zegquote:Lockett was veroordeeld voor het vermoorden van een 19-jarige vrouw in 1999. Warner is schuldig bevonden aan het verkrachten en vermoorden van een baby van 11 maanden.
Ontsnappen er meer mensen dan dat er onschuldige mensen worden gedood dmv de doodstraf? Denk het niet hequote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Iemand die na zijn veroordeling ter dood wordt gebracht kan niet meer ontsnappen. Iemand die tot levenslang wordt veroordeeld heeft zijn hele leven om het te proberen.
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Of je bent een achterlijke mongool of je bent aan het trollen
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is. Voorbeelden zijn de plegers van mensonterende daden tijdens de Tweede Wereldoorlog
Hoe kom je daarbij? Dat is per land verschillend. Het ligt er maar net aan hoe je de wet vormgeeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een ter dood veroordeelde zit nog talloze jaren vast voordat de straf daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De kans op ontsnapping wordt er dus niet groter of kleiner op.
Trololoquote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, maar je blijft wel doen alsof. Je hebt het aan de lopende band over onschuldigen, dat vind ik nogal bruut als we het over iemand hebben die een meisje levend begraven heeft.
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om ze te doden? Vooral als je ook onschuldigen vermoord...
Die leeft nog, ja?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan de ontschuldigheid van Göring?
De wereld is groter dan de VS.quote:
Waarom? Het resultaat is altijd hetzelfde.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zal flink nagelbijten voor Charles worden de komende tijd.
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, wat mij dwars zit is dat er bepaalde mensen zijn die het niet verdienen om nog een adem langer te leven dan nodig is.
Het is een van de weinige, relatief Westerse landen waar ze de doodstraf nog hanteren. Dus een prima maatstaf.quote:
Je gaat er nu vanuit dat 100% van de veroordeelde op death row onschuldig isquote:Op woensdag 30 april 2014 23:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zetten 100 onschuldige mensen op een rij, waarvan er willekeurig 4 worden doodgeschoten.
Ga jij er tussen staan?
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ben je 8 ofzo?Weet je uberhaupt wie Göring is?
Bij deze de discussie afgekaptquote:Op woensdag 30 april 2014 23:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, vertel me eens op welke levende Göring je doelt.
Als ik op Goring zoek krijg ik alleen maar dode personen hoorquote:Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bij deze de discussie afgekapt
Man man man wat een opperste triestheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |