Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang + TBS.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van de doodstraf?
Ik heb geen idee of er in de VS zelf kritiek is op jury-rechtspraak, maar zolang je dat niet afschaft, houd je burgers met emoties die beslissen over schuld en onschuld.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom zou het proces voor de doodstraf anders moeten, om het foutpercentage te marginaliseren
Het is juist duurder.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang.
Daarbij, de veroordeelden zitten vaak nog eerst 20jr vast voor de daadwerkelijke executie.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het enige dat ik zo kan bedenken is een substantiële kostenbesparing. Maar dat vind ik persoonlijk een nogal onethisch argument om de doodstraf te verkiezen boven levenslang + TBS.
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.quote:
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Levenslang (als het echt levenslang is) werkt in dat opzicht precies even goed.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.
http://www.express.be/jok(...)ang-geven/104743.htmquote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.
Het gaat om het voordeel van de doodstraf tov levenslang...quote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen kans op verdere onschuldige slachtoffers.
Maar goed, aan bestaande en toekomstige slachtoffers denken is natuurlijk fout. Daders, dat zijn de enige mensen met rechten.
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive en vergelding voor onmenselijke daden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan blijf je het risico van ontsnapping of strafvermindering/gratie houden.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Levenslang (als het echt levenslang is) werkt in dat opzicht precies even goed.
Dat is wel als alternatief voorgesteld voor verschillende staten nadat bepaalde ingredienten van het gifmengsel niet beschikbaar waren.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
Waarom niet de guillotine? Ik kan me geen snellere dood voorstellen.
3 miljoen dollar om 1 persoon te executeren?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.express.be/jok(...)ang-geven/104743.htm
Zijn genoeg onderzoeken naar gedaan uit alle blijkt hetzelfde.
Het voorkomen van recidive heb je ook op de longstay.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive
Als je vergelding een rol laat spelen in de strafmaat kom je juist uit op meer recidive.quote:en vergelding voor onmenselijke daden.
Omdat iemand ziek is.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
Ik begrijp niet waarom je iemand in leven wil houden die een meisje heeft verkracht, gestoken en levend begraven.
Een ter dood veroordeelde zit gemiddeld nog 15 jaar te wachten op zijn executie hè. Dus je blijft die kosten nog wel houdenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Een mens een spuitje geven (of hoe je het ook doet) lijkt me op zichzelf niet zo'n dure operatie. Levenslang betekent levenslange opsluiting... faciliteiten die moeten worden onderhouden, voedsel, personeel, etc, etc. En dat gedurende een lange tijd.
Is juist duurder:quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kostenbesparing(telt amper mee), voorkomen van enige mogelijkheid tot recidive en vergelding voor onmenselijke daden.
Twee redenen:quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan blijf je het risico van ontsnapping of strafvermindering/gratie houden.
Ik begrijp niet waarom je iemand in leven wil houden die een meisje heeft verkracht, gestoken en levend begraven.
Dan nog is elk jaar dat zo'n veroordeelde korter in de cel zit 'winst'. (Niet dat ik daarom voor de doodstraf zou zijn, maar dat had ik al gezegd.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:28 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een ter dood veroordeelde zit gemiddeld nog 15 jaar te wachten op zijn executie hè. Dus je blijft die kosten nog wel houden
Gelukkig ben jij wel ontwikkeld. En heb je daarom geen meningen, maar puur feiten. Lijkt me heerlijk om zo simpel te leven.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef Onnoman het volgende:
voor de doodstraf zijn is voor onderontwikkelden.
voor de mensen die dit niet snappen.. ik begrijp je
Gratie, ontsnapping, voorwaardelijke invrijheidstelling etc.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het voorkomen van recidive heb je ook op de longstay.
Leg uit? één van de doelen van straf is juist die vergeldingquote:Als je vergelding een rol laat spelen in de strafmaat kom je juist uit op meer recidive.
quote:Op woensdag 30 april 2014 22:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan blijf je het risico van ontsnapping of strafvermindering/gratie houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |