SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[ Bericht 5% gewijzigd door BaasBanaan op 30-04-2014 22:20:14 ]Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Ja we weten wat er gebeurde toen dat de vorige keer bijna het geval was.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat alle Starkjes (nou ja, wat er van over is) weer bij elkaar komen
Zou ze dan geen 'tainted goods' zijn voor een volgend huwelijk, want geen maagd meer?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Tommen wel
Hij en Margaery zijn een leuk stel, al weet ik niet hoe oud hij nu is?
Verder snap ik toch niet helemaal dat Olenna niet nog een nachtje gewacht heeft met het vergiftigen van Joffrey... dan had ze de troon al gehad
Ze gaat gewoon iedere keer een stapje verder. Van niet getrouwd en dood, naar getrouwd maar nog geen kind en dood, naar getrouwd en een kind en dan pas dood.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Tommen wel
Hij en Margaery zijn een leuk stel, al weet ik niet hoe oud hij nu is?
Verder snap ik toch niet helemaal dat Olenna niet nog een nachtje gewacht heeft met het vergiftigen van Joffrey... dan had ze de troon al gehad
Aan de ene kant lijkt dat me ook interessant, maar aan de andere kant zou het ook leuk zijn als ze allemaal een mentor vinden. (Bran, Jojen en de drieogige kraai; Sansa leert van Littlefinger; Arya van Sandor en later hopelijk the Faceless Men en dan Jon van een White Walker of Mance Raider ofzo)quote:Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat alle Starkjes (nou ja, wat er van over is) weer bij elkaar komen
Ken je Greatjon Umber nog? Die twee vingers verloor aan de wolf van Robb? Last Hearth is zijn thuis.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:37 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb geen idee wat Last hearth is, maar je ziet ze iig nooit meerAlsof ze uit de serie zijn
(Osha en Rickon dus)
Als ie moeder niet kan krijgen, dan maar zus en dochter?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:45 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Sansa gaat vast een heleboel leren van Littlefinger
Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:44 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Aan de ene kant lijkt dat me ook interessant, maar aan de andere kant zou het ook leuk zijn als ze allemaal een mentor vinden. (Bran, Jojen en de drieogige kraai; Sansa leert van Littlefinger; Arya van Sandor en later hopelijk the Faceless Men en dan Jon van een White Walker of Mance Raider ofzo)
Aangezien ik beter ben ik gezichten en niet in namen (die in de serie misschien 1x vluchtig genoemd zijn):quote:Op woensdag 30 april 2014 10:46 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ken je Greatjon Umber nog? Die twee vingers verloor aan de wolf van Robb? Last Hearth is zijn thuis.
Dat zou een interessante ontwikkeling zijnquote:Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?
Mance Rayder zie ik dan eerder gebeuren. Misschien lukt het Jon om de Night's Watch en de Free Folk samen de Wall te laten bemannen. Aangezien zij en Mellisandre de enigen lijken te zijn die het gevaar van de White Walkers in zien.
Misschien zijn White Walkers wel heul kei goed en liefquote:Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?
Mance Rayder zie ik dan eerder gebeuren. Misschien lukt het Jon om de Night's Watch en de Free Folk samen de Wall te laten bemannen. Aangezien zij en Mellisandre de enigen lijken te zijn die het gevaar van de White Walkers in zien.
Het lijkt me erg lastig, aangezien de meesten Free Folk zich niet aan de regels van 'het zuiden' willen houden, maar de Night's Watch geen slachtpartijen en rooftochten kan tolereren. Maar misschien houdt dat op, op het moment dat de Free Folk gevoed en bewapend worden door de Night's Watch.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:50 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn
Ik zou geen ruzie willen hebben met Thenns of Giantsquote:Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef BaasBanaan het volgende:
Verder vluchten naar het zuiden, lijkt mij ook geen optie. Hoewel de Seven Kingdoms niet erg stabiel zijn, denk ik dat ze nog wel in staat zijn om gezamenlijk op te treden tegen een leger wildlings.
Niet in mijn eentje nee.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:00 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik zou geen ruzie willen hebben met Thenns of Giants.
Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen, het hele noorden is ongeveer even groot als alle andere delen van Westeros. En Robb had bijna alle geschikte troepen uit het noorden meegenomen. Het enige wat er nog zit is de Nights Watch, wat verdwaalde Ironmen, en een klein plukje Bolton men als ik zo uit mijn hoofd tel. Tot Moat Caitlin is er geen weerstand, en het eerste echte leger zit pas rond Kings Landing geloof ik??quote:Op woensdag 30 april 2014 11:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Niet in mijn eentje nee.
Maar ik zou eerder mijn geld zetten op een georganiseerd leger, dan op een zooitje ongeregeld. Giants of geen giants.
1.000 mijl zo ongeveer, volgens Jon Snow. Hij zei t laatst letterlijk, dat ze zo'n 1000 mijl konden plunderen voordat ze een leger tegen zouden komen dat ze kon stoppen. Dat dus heel t Noorden dan puinhoop zou zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen,
Klinkt plausibel, maar volgens mij is het doel van de Wildlingen wel om zover mogelijk naar het Zuiden te trekken, omdat Mance hen heeft voorgehouden dat ze er allemaal aangaan als de Winter en de WW komen. Het Zuiden (bij hoofde van Tywin), heeft volgens mij geen idee dat er uberhaupt een leger Wildlingen bestaat, dus dan zouden ze nog voor een verrassing kunnen zorgen.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het lijkt me erg lastig, aangezien de meesten Free Folk zich niet aan de regels van 'het zuiden' willen houden, maar de Night's Watch geen slachtpartijen en rooftochten kan tolereren. Maar misschien houdt dat op, op het moment dat de Free Folk gevoed en bewapend worden door de Night's Watch.
Ik zie eigenlijk twee redenen voor samenwerking tussen de twee. De eerste het feit dat de Night's Watch veel te weinig troepen heeft om de Wall tegen welk leger dan ook te verdedigen. Te weinig om de White Walkers weg te houden. Te weinig om de Free Folk weg te houden. De andere reden is dat ik niet zou weten wat Mance anders wil doen. Door het Noorden te bezetten, ontloopt hij de dreiging van de White Walkers niet. Verder vluchten naar het zuiden, lijkt mij ook geen optie. Hoewel de Seven Kingdoms niet erg stabiel zijn, denk ik dat ze nog wel in staat zijn om gezamenlijk op te treden tegen een leger wildlings.
Of zou Stannis op de een of andere manier een rol kunnen spelen in het vormen van een gezamenlijk front?
Dat is het nu toch al, Ironmen die hier een daar kasteeltjes hebben in genomen, Winterfell is compleet verwoest, Moat Caitlin is bezet, de Wildlingsw zin dicht tegen de Wall al kleine dorpjes ana het uitroeien, en de Bastard of Bolton is nou ook niet echt zachtzinnig omgegaan met alles wat hij tegenkwamquote:Op woensdag 30 april 2014 11:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
1.000 mijl zo ongeveer, volgens Jon Snow. Hij zei t laatst letterlijk, dat ze zo'n 1000 mijl konden plunderen voordat ze een leger tegen zouden komen dat ze kon stoppen. Dat dus heel t Noorden dan puinhoop zou zijn.
quote:
Nee, want sinds Melissandre's laatste visioen in combi met zijn pussywhipped houding is ie wel van mening dat de echte oorlog in t Noorden ligt ipv de War of 5 Kings. Dat zag en zei ze namelijk tegen hem.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef outtayourleague het volgende:
Is Stannis niet veel te veel met zijn hoofd bij de troon? Hij heeft het de hele tijd maar over usurpators van zijn troon en hoe hij die wil terugveroveren (geen 'page in someone else's history book'). Volgens mij heeft hij andere prioriteiten dan het Noorden en is hij te koppig om dat te doorzien.
maar in de laatste afleveringen leek hij zn eigen daar toch niet echt mee bezig te houden,quote:Op woensdag 30 april 2014 11:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, want sinds Melissandre's laatste visioen in combi met zijn pussywhipped houding is ie wel van mening dat de echte oorlog in t Noorden ligt ipv de War of 5 Kings. Dat zag en zei ze namelijk tegen hem.
Ser Davos doet dat ook zonder medeweten van Stannis hequote:Op woensdag 30 april 2014 11:24 schreef kawa4 het volgende:
[..]
maar in de laatste afleveringen leek hij zn eigen daar toch niet echt mee bezig te houden,
en wat Ser davos aan het doen is met de Iron bank, heeft ook niet veel te maken met het noorden
Klopt, maar waarom denk je dat dit uitmaakt? Ze willen geen land veroveren, ze zijn aan het vluchten. Wat telt is dus dat ze een leger tegenkomen, niet wanneer. En het zuiden zou natuurlijk genoeg tijd hebben om een redelijk leger bij the Neck te verzamelen.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen, het hele noorden is ongeveer even groot als alle andere delen van Westeros. En Robb had bijna alle geschikte troepen uit het noorden meegenomen. Het enige wat er nog zit is de Nights Watch, wat verdwaalde Ironmen, en een klein plukje Bolton men als ik zo uit mijn hoofd tel. Tot Moat Caitlin is er geen weerstand, en het eerste echte leger zit pas rond Kings Landing geloof ik??
Klopt, maar ik denk wel dat een reis van The Wall tot The Neck lang genoeg duurt voor Tywin om het leger op te merken. Hij heeft overigens al wel wat verhalen gehoord over een King Beyond the Wall. Althans, ik neem aan van wel, aangezien Cersei en Tyrion er een brief over hebben gelezen.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Klinkt plausibel, maar volgens mij is het doel van de Wildlingen wel om zover mogelijk naar het Zuiden te trekken, omdat Mance hen heeft voorgehouden dat ze er allemaal aangaan als de Winter en de WW komen. Het Zuiden (bij hoofde van Tywin), heeft volgens mij geen idee dat er uberhaupt een leger Wildlingen bestaat, dus dan zouden ze nog voor een verrassing kunnen zorgen.
Zou de NW zijn eer hoog willen houden tot in het graf of zullen ze uiteindelijk bakzeil halen? Ze moeten zich toch een keer realiseren dat ze zwaar onderbemand zijn.
Is Stannis niet veel te veel met zijn hoofd bij de troon? Hij heeft het de hele tijd maar over usurpators van zijn troon en hoe hij die wil terugveroveren (geen 'page in someone else's history book'). Volgens mij heeft hij andere prioriteiten dan het Noorden en is hij te koppig om dat te doorzien.
Maar het is ook wel duidelijk dat Stannis, door o.a. de brief van Davos, niet echt meer beschikt over een leger en niet snel in staat is om een leger op te bouwen.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:25 schreef Ang3l het volgende:
Rare is idd wel dat, sinds dat ze dat in t vorige seizoen gezegd heeft, ze niet echt aanstalten lijken te maken.
Hij kan onderweg gaan naar http://gameofthrones.wikia.com/wiki/White_Harborquote:Op woensdag 30 april 2014 11:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk wel dat een reis van The Wall tot The Neck lang genoeg duurt voor Tywin om het leger op te merken. Hij heeft overigens al wel wat verhalen gehoord over een King Beyond the Wall. Althans, ik neem aan van wel, aangezien Cersei en Tyrion er een brief over hebben gelezen.
Ik vraag mij dus af wat Mance van plan is. Blijft hij vluchten tot hij op een plek komt die te verdedigen is of vlucht hij naar Essos? Vluchten naar het zuiden van Westeros lijkt op uitstel van executie. Om naar Essos te vluchten, vraag ik mij af of White Harbor genoeg schepen heeft. Ik denk dat hij dan via the Vale of Dorne zal moeten gaan. Naar Dorne doortrekken lijkt mij echter totaal kansloos. The Vale is misschien minder lastig dan Dorne, maar nog steeds moeilijk.
En wat zou Mance liever verdedigen, the Neck of the Wall?
De Night's Watch lijkt in ieder geval niet te gaan vluchten. Ze weten al dat ze bijna geen kans maken tegen the Free Folk en ze zitten er nog steeds.
Zoals ik al tegen outtayourleague zei, vraag ik mij af of ze daar genoeg schepen zouden kunnen bemachtigen. Volgens mij waren er iets van 100 wildlings voor elke watchman. Dat zou betekenen dat er zo'n 70,000 tot 100,000 wildlings aankomen. Zelfs als dit flink overdreven is, geeft het in ieder geval aan dat er een shitload een wildlings aankomt.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:54 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Hij kan onderweg gaan naar http://gameofthrones.wikia.com/wiki/White_Harbor
In het vorige seizoen zei Melisandre toch al tegen Stannis dat de écht oorlog nu in het noorden gevochten moest worden in verband met het gevaar de figuren ten noorden van The Wall. Gaat hij daar nog niets mee doen? Hij luistert toch altijd naar haar.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:00 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Zoals ik al tegen outtayourleague zei, vraag ik mij af of ze daar genoeg schepen zouden kunnen bemachtigen. Volgens mij waren er iets van 100 wildlings voor elke watchman. Dat zou betekenen dat er zo'n 70,000 tot 100,000 wildlings aankomen.
Ik verwacht dat Stannis naar het Noorden gaat, zodra hij een leger heeft. Op dit moment heeft hij die niet. We weten ook niet of de Night's Watch weet dat hij eraan komt. Ik denk dat de Night's Watch ervan uit gaat dat niemand ze serieus neemt, aangezien men dat al jarenlang niet meer gedaan heeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het vorige seizoen zei Melisandre toch al tegen Stannis dat de écht oorlog nu in het noorden gevochten moest worden in verband met het gevaar de figuren ten noorden van The Wall. Gaat hij daar nog niets mee doen? Hij luistert toch altijd naar haar.
Bovendien is ook Tywin Lannister op de hoogte van de dreiging van de Wildlings, dus die zal als het echt moet ook wel een leger sturen.
Roose Bolton zal een goed gevecht in het Noorden ook niet uit de weg gaan. Heerlijk wat Wildlings om levend te vellen.
Ja geen idee hoe het zich allemaal gaat ontvouwen maar ik denk niet dat the Night's Watch er alleen voor zal staan.
Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef megamandy het volgende:
Kan die lelijke OP niet eens veranderd worden?Al die plaatjes en lelijke rode kruizen waar je steeds langs moet scrollen.
Myrcella is in Sunspear, Dorne.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.
De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:
[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch ook alquote:
Ziet er mooi uit. Misschien kan er bij de dode karakters een mooi kruisje komen, meer in de sfeer van de serie:quote:Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.
De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:
[ afbeelding ]
Waarbij het ook al bekend is dat Bolton niet echt over een leger beschikt die het noorden er onder kan houden en dat hij niet echt blij is met het gebrek aan steun van de Lannisters.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:17 schreef BaasBanaan het volgende:
Dan houden ze inderdaad de Boltons en de Karstarks nog over, die enigszins in de buurt zijn. De Boltons lijken vooralsnog de ironborn als prioriteit te hebben.
Maar dat is een christelijk kruis...quote:Op woensdag 30 april 2014 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Misschien kan er bij de dode karakters een mooi kruisje komen, meer in de sfeer van de serie:
[ afbeelding ]
maar dan een stuk kleiner! 1 bij 0,5 cm ofzo...
Kelten en Christenen... not the same...quote:Op woensdag 30 april 2014 12:33 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Maar dat is een christelijk kruis...![]()
Ik vind Lancel net Hermione Grangerquote:Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet mee eens, vrijwel alles is beter dan een religieus teken uit onze wereld.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kelten en Christenen... not the same...
Maar goed, beter dan zo'n lelijk rood kruis...
Dat is ook nog een optie ja.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2014 12:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Niet mee eens, vrijwel alles is beter dan een religieus teken uit onze wereld.
Keltisch kruis is overigens gewoon een christelijk teken.quote:
Als je hulp nodig hebt met iets roep je maarquote:Op woensdag 30 april 2014 12:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie ja.
In eerste instantie wilde ik de doden er gewoon uit halen (zie Joffrey) maar dat is ook weer niet iets wat ik na elke ep wil gaan doen. Beter na elk seizoen ofzo. Afijn ik zie wel.
Thanks!quote:Op woensdag 30 april 2014 12:39 schreef iAvani het volgende:
[..]
Als je hulp nodig hebt met iets roep je maar
Vind t wel handig dat de doden er nog in staan, aangezien e rnog best wel naar gerefereerd wordtquote:Op woensdag 30 april 2014 12:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie ja.
In eerste instantie wilde ik de doden er gewoon uit halen (zie Joffrey) maar dat is ook weer niet iets wat ik na elke ep wil gaan doen. Beter na elk seizoen ofzo. Afijn ik zie wel.
Ja is zwart niet de kleur van het Satanisme?quote:Op woensdag 30 april 2014 12:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Thanks!
Het zwart maken idee spreekt me wel aan, het is geloofsneutraal en makkelijk uit te voeren in photoshop
[ afbeelding ]
Bedoel je de gezichten zwart-wit maken?quote:Op woensdag 30 april 2014 12:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Thanks!
Het zwart maken idee spreekt me wel aan, het is geloofsneutraal en makkelijk uit te voeren in photoshop
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 april 2014 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja is zwart niet de kleur van het Satanisme?
Ja, familie wijzigt veel minder. Is t alleen de vraag waar je die kids van Cersei en Jamie neer moet gooienquote:Op woensdag 30 april 2014 12:44 schreef iAvani het volgende:
Het probleem met het indelen op locatie is dat je veel moet veranderen als bijvoorbeeld een groepje van Castle Black naar Beyond The Wall gaat en de volgende episode dan weer terug.
Baratheon natuurlijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, familie wijzigt veel minder. Is t alleen de vraag waar je die kids van Cersei en Jamie neer moet gooien
Daar wilde ik geen onderscheid in maken imho.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:44 schreef iAvani het volgende:
Het probleem met het indelen op locatie is dat je veel moet veranderen als bijvoorbeeld een groepje van Castle Black naar Beyond The Wall gaat en de volgende episode dan weer terug.
Maar er gebeurt ook ontzettend veel in game of thrones, al beweren sommigen van niet (oke, die letten idd niet op dan jaquote:Op woensdag 30 april 2014 09:10 schreef So_Surreal het volgende:
Ik verbaas me echt altijd weer hoe vaak mensen dingen vergeten uit de serie, complete complotten en karakters en andere belangrijke dingen
Zoiets bedoelde ikquote:Op woensdag 30 april 2014 12:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Bedoel je de gezichten zwart-wit maken?
Heb de OP trouwens een beetje geredweddingd.
en loras de heir van highgarden, dus dan zouden ze ook daar kunnen wonen!quote:Op woensdag 30 april 2014 08:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Cersei is heir van Casterly Rock, aangezien Jaime daar geen aanspraak op mag maken. Dus ze zal met Loras daar heen moeten.
Op zich heeft Roose Bolton volgens mij wel een redelijk leger, althans, voor één huis. Het probleem is een beetje dat zijn leger zich ten zuiden van The Neck bevind.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarbij het ook al bekend is dat Bolton niet echt over een leger beschikt die het noorden er onder kan houden en dat hij niet echt blij is met het gebrek aan steun van de Lannisters.
Dat kan zeker. Al zijn sommige foto's van zichzelf al bijna zwartwit, en dan valt het niet op.quote:
Of een zwarte cirkel eromheen?quote:Op woensdag 30 april 2014 12:49 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Al zijn sommige foto's van zichzelf al bijna zwartwit, en dan valt het niet op.
Kan er ook een laag rood overheen leggen of iets met de tekst doen zodat het extra opvalt dat ze dood zijn.Of halftransparante laag zwart ofzo zodat ze wat donkerder zijn. Zat opties.
Heb een beetje het idee dat hij er ongeveer net zo voor staat als Stannis en wat hij heeft is niet in de buurt. Zelfs met zijn volledige leger heeft hij er volgens mij weinig vertrouwen in dat hij het noorden (nog voor de muur) onder bedwang kan houden althans zo leek het in het gesprekje tussen hem en zijn bastaard.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:49 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Op zich heeft Roose Bolton volgens mij wel een redelijk leger, althans, voor één huis. Het probleem is een beetje dat zijn leger zich ten zuiden van The Neck bevind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal inderdaad wel lastig voor hem worden als heel het Noorden tegen hem keert. Daarom is hij ook mensen achter de Starks aan het sturen. In principe zijn er naast de Starks weinig mensen die genoeg steun hebben om het Noorden tegen de Boltons te laten keren.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb een beetje het idee dat hij er ongeveer net zo voor staat als Stannis en wat hij heeft is niet in de buurt. Zelfs met zijn volledige leger heeft hij er volgens mij weinig vertrouwen in dat hij het noorden (nog voor de muur) onder bedwang kan houden althans zo leek het in het gesprekje tussen hem en zijn bastaard.
Kijk jij snapt het!quote:Op woensdag 30 april 2014 12:59 schreef megamandy het volgende:
Gewoon een zwarte laag erover inderdaad en dan de density ervan veranderen zodat je wel het plaatje nog ziet. Die tekens zoals kruizen en doodskoppen maakt het meteen heel druk/kinderachtig.
Maar wel een goede opdeling zoEn dan kan dit per seizoen veranderd worden, maar je ziet inderdaad waar ze "vandaan" komen in het verhaal.
Roose heeft bijna geen troepen in het noorden, hij moest via een sluipweg naar zijn bastaard terugkeren en kon daarom maar weinig troepen meenemen. Vandaar ook dat Moat Caitlin ontzet moet worden, dat fort beheerst de toegang tot het noorden.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:08 schreef Nielsch het volgende:
Roose Bolton zal een goed gevecht in het Noorden ook niet uit de weg gaan. Heerlijk wat Wildlings om levend te vellen.
Een van hun religieuze tekens is de zevenpuntige ster. Gebruik anders een vorm van de afbeelding op deze pagina: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Strangerquote:Op woensdag 30 april 2014 12:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Niet mee eens, vrijwel alles is beter dan een religieus teken uit onze wereld.
Ik vind het goedquote:Op woensdag 30 april 2014 13:12 schreef iAvani het volgende:
Rood maken is misschien wel de beste optie denk ik
[ afbeelding ]
Goed bezig!quote:Op woensdag 30 april 2014 13:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Kijk jij snapt het!![]()
Hier die van Dany. Valt gelijk op hoe weinig characters er in die verhaallijn zitten, dat was in Quarth bijv. veel meer. (Pree, Daxos, Irri, Doreah, Kovarro)
[ afbeelding ]
En de kleurenblinden onder ons dan?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:12 schreef iAvani het volgende:
Rood maken is misschien wel de beste optie denk ik
[ afbeelding ]
Grafisch gezien vind ik het er zo in ieder geval fantastisch uitzien en de indeling op locatie vind ik -op zich- ook erg tof (al is dat misschien wel wat lastig te "handhaven"?)quote:Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De naam kan ook mee van kleur veranderen, dan zie je het verschil zeker...quote:Op woensdag 30 april 2014 13:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En de kleurenblinden onder ons dan?
Ah joh, iedereen miept maar een beetje, ik deed ff mee met de rest maar vind je nieuwe overzicht goed uitzien hoor. Persoonlijk prefereer ik de "kinderachtige" rode X door de foto's heen maar je moet doen wat je het makkelijkst vind. De anderen die miepen mogen zelf de energie insteken om de overzicht te maken en bij te houden, dan piepen ze wel anders.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:24 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
De naam kan ook mee van kleur veranderen, dan zie je het verschil zeker...
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:29 schreef Kloonhommel het volgende:
De anderen die miepen mogen zelf de energie insteken om de overzicht te maken en bij te houden, dan piepen ze wel anders.
*kuch*quote:Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef BaasBanaan het volgende:
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
Nee gewoon aan het einde van het seizoen updaten waar ze dan zitten. Persoonlijk vind ik die rode kruizen gewoon lelijk (en je ziet het originele plaatje minder goed) en je bent uren aan het scrollen voordat je de fipo tegenkomt.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:26 schreef eQuaL het volgende:
Wat is er precies mis met die rode kruizen? Vind het wel duidelijk zo
Verder wordt het echt ondoenbaar om telkens characters te updaten die van locatie veranderen. Zonder spoilers te geven, je zal echt aan de gang moeten blijven door het seizoen heen.
Maar het staat je natuurlijk vrij om wat tofs te maken. Alvast kudos voor de inzet![]()
Ik weet dat het een helse klus is om alles bij te houden.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:26 schreef eQuaL het volgende:
Wat is er precies mis met die rode kruizen? Vind het wel duidelijk zo
Verder wordt het echt ondoenbaar om telkens characters te updaten die van locatie veranderen. Zonder spoilers te geven, je zal echt aan de gang moeten blijven door het seizoen heen.
Maar het staat je natuurlijk vrij om wat tofs te maken. Alvast kudos voor de inzet![]()
Dat hoort nou eenmaal bij de OP. Deze nieuwe plaatjes worden ook niet kleiner ofzo.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:36 schreef megamandy het volgende:
en je bent uren aan het scrollen voordat je de fipo tegenkomt.
Idd. Kan je ze net zo goed gewoon zelf opzoeken.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:37 schreef Khaleesi het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat het achter spoilertags plaatsen van de plaatjes niet motiverend werkt om het bij te gaan houden.
Dat blijft op deze manier toch gewoon zo??? En ja, wat ik al schreef, ik vind die rode kruizen juist wel humor hebben (maar vind ze niet in het overzicht van Khaleesi passenquote:Op woensdag 30 april 2014 13:36 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee gewoon aan het einde van het seizoen updaten waar ze dan zitten. Persoonlijk vind ik die rode kruizen gewoon lelijk (en je ziet het originele plaatje minder goed) en je bent uren aan het scrollen voordat je de fipo tegenkomt.
Ik zal proberen de boel verticaal zoveel mogelijk in te perken. De sfeerplaatjes boven elke groep heb ik inmiddels kleiner gemaakt. Per character is er nu denk ik niet veel meer ruimte nodig dan eerst, het zijn gewoon meer characters.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dat hoort nou eenmaal bij de OP. Deze nieuwe plaatjes worden ook niet kleiner ofzo.
[..]
Idd. Kan je ze net zo goed gewoon zelf opzoeken.
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Alsnog hier je erkenning voor je goede werk:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
ik zal die arrogante rot kop van em missenquote:Op woensdag 30 april 2014 13:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Alsnog hier je erkenning voor je goede werk:
[ afbeelding ]
?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zal die arrogante rot kop van em missen
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:44 schreef Khaleesi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
the one true kingquote:
Sorry, keek verkeerd en ben verder ook onwijs aan het prutsen. Ga me maar weer even op andere dingen concentrerenquote:
Ik zou niet weten waar ik zoiets op moet zoeken. Mijn gedachte was dat het toch vooral als naslagwerk dient, dus dat het wel aangeklikt wordt als mensen even een gezicht ergens bij willen hebben. Ik denk dat het op dit moment voor de meesten gewoon een paar extra scrollbewegingen is. Maar wie weet ziet de volgende lijst er zo mooi uit dat we die altijd in het zicht willen hebben.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dat hoort nou eenmaal bij de OP. Deze nieuwe plaatjes worden ook niet kleiner ofzo.
[..]
Idd. Kan je ze net zo goed gewoon zelf opzoeken.
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik zoiets op moet zoeken. Mijn gedachte was dat het toch vooral als naslagwerk dient, dus dat het wel aangeklikt wordt als mensen even een gezicht ergens bij willen hebben. Ik denk dat het op dit moment voor de meesten gewoon een paar extra scrollbewegingen is. Maar wie weet ziet de volgende lijst er zo mooi uit dat we die altijd in het zicht willen hebben.
Ik zou er in ieder geval wel voorstander van zijn om in ieder geval alle andere plaatjes achter spoilertags te zetten. Dus dat als er per se plaatjes in de OP moeten staan, dit alleen het overzicht is. De rest van de plaatjes zijn meestal een week leuk en worden daarna niks meer dan achterhaalde rommel.
Dat is ook een beetje je eigen schuld he? Dit is het topic zonder info uit de boeken, niet zonder info uit de serie.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:30 schreef megamandy het volgende:
Mja vaak klik je eerst topics aan om te kijken wat daar geschreven wordt in de OP, polsen of het je tijd waard is. Als je dan meteen allemaal kruizen in een signaalkleur zit trekt je oog daar meteen naar toe, kun je gewoon niet negeren.
Zoals Kaleesi het aan het maken is, is het veel subtieler. Misa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Khaleesi.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:30 schreef megamandy het volgende:
Mja vaak klik je eerst topics aan om te kijken wat daar geschreven wordt in de OP, polsen of het je tijd waard is. Als je dan meteen allemaal kruizen in een signaalkleur zit trekt je oog daar meteen naar toe, kun je gewoon niet negeren.
Zoals Kaleesi het aan het maken is, is het veel subtieler. Misa
Ja he nou wordtie mooi. Dit is het USA topic notabenequote:Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.
quote:Op woensdag 30 april 2014 14:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
吴 曼 迪
in het verleden, toen het niet uitgezonden werd en later door rtl werd opgepakt kon je een onderscheid maken tussen NL en USA, maar nu maakt het weinig uit denk ik aangezien HBO het later op de avond uitzendtquote:Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja he nou wordtie mooi. Dit is het USA topic notabene
En hoeveel mensen hebben HBO? Daarnaast: Er is ondertussen meer dan me lief is tussen spoilertags gezet, mensen die miepen blijven toch wel miepen. We kunnen ze niet allemaal naar de zin maken.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
in het verleden, toen het niet uitgezonden werd en later door rtl werd opgepakt kon je een onderscheid maken tussen NL en USA, maar nu maakt het weinig uit denk ik aangezien HBO het later op de avond uitzendt
geen idee! ik weet van 3 directe collegas die het hebben, waarvan 1 die het speciaal voor got heeft genomenquote:
kingdoms rise, kingdoms fall en een nieuwe targaryen kingdom is risingquote:Op woensdag 30 april 2014 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Zo door die herhaling wordt t mij ook weer allemaal wat duidelijkerHeb nu de Baratheons ook al gedaan, de Sttarkjes (sodeju, wat ene gedoe), de Greyjoys, de Tyrells, de Targaryens
Die Greyjoy stamboom was wel lekker simpel. Hoppa, 3 bolletjes. Want meer zitten er niet inquote:Op woensdag 30 april 2014 14:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
kingdoms rise, kingdoms fall en een nieuwe targaryen kingdom is rising
tja het is koud in het noorden hehquote:Op woensdag 30 april 2014 15:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die Greyjoy stamboom was wel lekker simpel. Hoppa, 3 bolletjes. Want meer zitten er niet in
Maar die van Stark... godskolere wat kunnen die fokken!
quote:
Want? Ik kijk alleen de serie, dus Danaerys, Viserys, Aemon.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:05 schreef Re het volgende:
die van de targaeryans lijkt me ook redelijk ingewikkeld eigenlijk...
oberyn en zijn zus hebben er ook nog iets mee te maken geloof ikquote:Op woensdag 30 april 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Want? Ik kijk alleen de serie, dus Danaerys, Viserys, Aemon.
En ik heb de draakjes er bij egzet en Khal Drogo. Klaaaaaaaaaaaar!
Wie daarvoor allemaal zitten, incl broer doet zus en zo, dat doet er niet toe in de serie.
Nou, in de serie tot nu toe niet en ook niets van gemeld. Dus daar houden we mooi ons mondje over dicht danquote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
oberyn en zijn zus hebben er ook nog iets mee te maken geloof ik
Dat is in de serie al meerdere malen verteld.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, in de serie tot nu toe niet en ook niets van gemeld. Dus daar houden we mooi ons mondje over dicht dan
"Lilleke dochter"quote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond die van de Baratheons lastigEN ik heb geen idee of ik alles nou goed heb
Vergeet je de stamboom van Catelyn Stark niet?quote:Op woensdag 30 april 2014 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben een vriend van me GOT for Dummies aan t geven, incl schitterende paint stambomen met comic sans
[ afbeelding ]
Zo door die herhaling wordt t mij ook weer allemaal wat duidelijkerHeb nu de Baratheons ook al gedaan, de Sttarkjes (sodeju, wat ene gedoe), de Greyjoys, de Tyrells, de Targaryens
Het zal vast niet allemala 100% kloppen, maar ach
Dat staat niet in de TT.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje je eigen schuld he? Dit is het topic zonder info uit de boeken, niet zonder info uit de serie.
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond die van de Baratheons lastigEN ik heb geen idee of ik alles nou goed heb
O die heb ik er zo half half tussengepleurd, met edmure en blackfish volgens mijquote:Op woensdag 30 april 2014 15:29 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Vergeet je de stamboom van Catelyn Stark niet?.
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.
Stannis is the one true king en na hem komt zijn lillike dochter.
Ik ben bang dat we die juist meer gaan zien, aangezien zowel Sansa als Arya er naar op weg zijn. Maar er kan natuurlijk nog vanalles gebeurenquote:Op woensdag 30 april 2014 15:38 schreef Romanus het volgende:
Ik hoop trouwens dat deze twee ook nog doodgaan, kan ze echt niet uitstaan in de serie
[ afbeelding ]
Tommen schrijft nu natte dromen in zijn dagboek in Comic Sans?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is in de serie al meerdere malen verteld.
Maar ik ga geen plaatjes voor je maken met comic sans.
Comic sans is voor kinderen wiens ouders broer en zus zijn.
Omdat hij een bastaard is. De enige die daar verandering in kan brengen is de koning en dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?
Volgens mij zei Melissandre het zelfs, tegen Gendry, in t bootje.
Als het werkt zoals ik vermoed, zou daarna gekeken worden naar nageslacht van een oom van Robert, Stannis en Renly.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.
Stannis is the one true king en na hem komt zijn lillike dochter.
Gendry is een bastaard en niet eens een erkende bastaard.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?
Volgens mij zei Melissandre het zelfs, tegen Gendry, in t bootje.
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijnquote:Op woensdag 30 april 2014 15:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gendry is een bastaard en niet eens een erkende bastaard.
you make kings rise and fall. The One True King is in haar ogen natuurlijk Stannisquote:Op woensdag 30 april 2014 15:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijn
Ach, als hij de juiste mensen om zich heen zou hebben, zou hij alsnog een goede kandidaat zijn. Alleen geen rechtmatige.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijn
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijktquote:Op woensdag 30 april 2014 15:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
you make kings rise and fall. The One True King is in haar ogen natuurlijk Stannis
Ook zo'n acteur als Joffrey. Je mag hem gewoon van het begin al nietquote:Op woensdag 30 april 2014 15:49 schreef DragonFodder het volgende:
Wat heeft die Janos Slint een gluiperige kutkop. Met zijn vieze kinloze kutbaard.
Zo.
Inderdaad, misselijkmakend mannetje is het.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ook zo'n acteur als Joffrey. Je mag hem gewoon van het begin al niet
Daarom is Kaleesi ook onderweg naar King's landingquote:Op woensdag 30 april 2014 15:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijkt
Ik stem op Ser Pounce, the cockblocking kitten
De Targaryens hebben de troon bedacht. Robert Baratheon en zijn bondgenoten hebben gewoon iedereen afgemaakt die meer recht op de troon had. Op Viserys na, maar goed, die was niet eens in Westeros om op de troon te kunnen zitten.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijkt
Ik stem op Ser Pounce, the cockblocking kitten
Ja, omdat zij VINDT dat ze meer recht heeft. Maar wie heeft t nu echt?quote:Op woensdag 30 april 2014 16:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Daarom is Kaleesi ook onderweg naar King's landing
An sich hebben de Targaeryans volgens mij eeuwen geheerst, dus nazaten van die familie zou wat mij betreft het meeste recht hebben, het feit dat vrouwen volgens mij geen aanspraak maken op koningsschap maakt dat wel lastiger momenteel.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, omdat zij VINDT dat ze meer recht heeft. Maar wie heeft t nu echt?
Stannis is een nazaat van die familie, maar volgens mij wel via de vrouwelijke lijn. Tenzij je terug gaat naar de eerste Baratheon die Lord Paramount werd, ik geloof dat die een halfbroer was van de Targaryen koning ofzo. Daar was in ieder geval iets mee. Daarvoor zou je eigenlijk weer even die Lore & History moeten kijken.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:16 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
An sich hebben de Targaeryans volgens mij eeuwen geheerst, dus nazaten van die familie zou wat mij betreft het meeste recht hebben, het feit dat vrouwen volgens mij geen aanspraak maken op koningsschap maakt dat wel lastiger momenteel.
Daarna zou ik Stannis het meest gerechtvaardigd vinden
Op de laatste plaats die incestkinderen van Cersei
Ja dan wordt ie President, geen koningquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef Romanus het volgende:
Opvolging omdat je in de juiste familie bent geboren is overrated, je moet gewoon diegene met de best capaciteiten als leider aanwijzen en dat is uiteraard Tywin
Er bestaan ook gekozen koningen, net als ongekozen presidenten.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dan wordt ie President, geen koning
Tussen Joffrey en Margaery natuurlijk ook nog een "was getrouwd met" of zoietsquote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
O ja, die 10 sec moeten we wel meenemen natuurlijkquote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Tussen Joffrey en Margaery natuurlijk ook nog een "was getrouwd met" of zoiets
Had trouwens wel verwacht dat Karies d'r van d'r lillekheid zou afhelpen door over d'r bol te aaien in een vorige aflevering, maar nee dus.quote:
Een vriend en ik zaten gisteren te speculeren over MacLillikgezichtje en we vonden dat de misvorming wel wat leek op schubben of drakenei. Zou Sireen nou gewoon een soort eng drakenkind zijn? Of immuun voor vuur?quote:Op woensdag 30 april 2014 16:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Had trouwens wel verwacht dat Karies d'r van d'r lillekheid zou afhelpen door over d'r bol te aaien in een vorige aflevering, maar nee dus.
ik baal nu al enorm dat ik de volgende aflevering pas eind volgende week kan zien, grumble vakantie grumble
quote:
Hmm, vind het er meer uit zien als stevig verbrand of zo. Schubben zie ik er niet direct in.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:32 schreef Ang3l het volgende:
Een vriend en ik zaten gisteren te speculeren over MacLillikgezichtje en we vonden dat de misvorming wel wat leek op schubben of drakenei.
Van het batsen van Robert en Cersei is idd ooit een kleine gekomen (nog voor Joffrey) maar die heeft niet lang geleefd dacht ik.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Mss het volgende:
Wat ik me trouwens wel eens aanvraag. Is het 'toeval' dat alle kinderen van Cercei van Jaime zijn? Want daar gaat nu iedereen vanuit omdat alle kinderen blond zijn. Is er ooit iets gezegd over Robert die onvruchtbaar was of schoot Jaime gewoon altijd raak? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Robert en Cercei nooit gebatst hebben.
Die hebben gebatst, Cersei is een keer zwanger van hem geworden. Daarna heeft zij er altijd voor gezorgd dat hij niet in haar klaar kwam, wat prima ging door zijn drankmisbruik.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Mss het volgende:
Wat ik me trouwens wel eens aanvraag. Is het 'toeval' dat alle kinderen van Cercei van Jaime zijn? Want daar gaat nu iedereen vanuit omdat alle kinderen blond zijn. Is er ooit iets gezegd over Robert die onvruchtbaar was of schoot Jaime gewoon altijd raak? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Robert en Cercei nooit gebatst hebben.
Post die ook ff!quote:Op woensdag 30 april 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb ook ff een simpele kaart gemaakt voor die vriend van me, met pijltjes naar de voornaamste steden en wie er zitten (King's Landing, Winterfell, Dreadfort, The Twins, Sunspear, Highgarden, Dragonstone etc). Maar wie zit er eigenlijk in Storm's End? Dat is Baratheon land toch, maar Stannis zit in Dragonstone, en de rest is kei poepie dood.
Nee die is gewoon van internet gejat. En daarna pijltjes erbijquote:
Die heeft Stannis moeten veroveren omdat een van Renly's sers te koppig was om zich over te geven. Had ook te maken omdat er een bastaardzoon van Robert(?) in dat slot zat. Heeft Stannis uiteindelijk met wat Carice magic redelijk simpel veroverd...quote:Op woensdag 30 april 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb ook ff een simpele kaart gemaakt voor die vriend van me, met pijltjes naar de voornaamste steden en wie er zitten (King's Landing, Winterfell, Dreadfort, The Twins, Sunspear, Highgarden, Dragonstone etc). Maar wie zit er eigenlijk in Storm's End? Dat is Baratheon land toch, maar Stannis zit in Dragonstone, en de rest is kei poepie dood.
kloptquote:Op woensdag 30 april 2014 17:12 schreef Ang3l het volgende:
Maar Stannis zit toch in Dragonstone en niet in Storm's End? Of heb ik t mis?
Ga hier maar heen:quote:
Klopt. Maar tegenwoordig is Storm's End wel eigendom van Stannis als ik me niet vergis. Terwijl het voorheen bezit was van Renly.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:12 schreef Ang3l het volgende:
Maar Stannis zit toch in Dragonstone en niet in Storm's End? Of heb ik t mis?
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ga hier maar heen:
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #12
Ik snap het echt niet, waarom blijven mensen dit doen? Je weet toch inmiddels wel dat daar een los topic voor is? Dan ben je nu toch gewoon opzettelijk aan het klieren?
Afstammelingen van de bastaardbroer van Aegon the Conquererquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Stannis is een nazaat van die familie, maar volgens mij wel via de vrouwelijke lijn. Tenzij je terug gaat naar de eerste Baratheon die Lord Paramount werd, ik geloof dat die een halfbroer was van de Targaryen koning ofzo. Daar was in ieder geval iets mee. Daarvoor zou je eigenlijk weer even die Lore & History moeten kijken.
Hoe laat bij jou zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:26 schreef Ang3l het volgende:
Hoe dan ook, vanavond @ my place.... GOT bijles voor dummies (gegeven door een dummy 1.1) incl kaarten en stambomen (paint + comic sans) en aanwijsstokken en arceerstiften!
Voor zover ik weet en kan achterhalen is dit in de serie niet voorgekomen.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?
Is ook zo, achtergrondinformatie kan best. Staat ook op de extra's van de blu-ray box namelijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?
Mijn zoon keek mee en begon te dansenquote:Op woensdag 30 april 2014 17:27 schreef So_Surreal het volgende:
Deze al gepost?
Elke Game of Thrones kill in een filmpje met een droog muziekje, in 3 minuten
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn zoon keek mee en begon te dansen
Jeffrey? Je bedoelt Joffrey?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.
Wat had jij fout gespeld?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 30-04-2014 18:36:40 ]
Eerst schreef ik Jeffrey? Daarna bij de edit schreef ik: bedoel je soms Joffrey om je duidelijk te maken dat het met een O is.quote:
Dat is moeders eigen natuurlijk, altijd het goede van je kind inzien.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
't Kind is anderhalf, hij vond het muziekje gewoon leuk
Hihihahahahooo LOOOOOLLLLLLLL flapper de wapper joehoe haha hoho....quote:
Uh, oke.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hihihahahahooo LOOOOOLLLLLLLL flapper de wapper joehoe haha hoho....
Nee toch niet echt...
Oke, fijn dat we ff gepraat hebben. Moeten we vaker doen. Groetjes.quote:
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:49 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Dat is moeders eigen natuurlijk, altijd het goede van je kind inzien.![]()
Zelfs Joffrey bleef tot het einde Cersei's little psycho pumpkin.
Gendry is een bastaard, dus heul niet de one true king. Dat is Stannis, of als je de usurper niet meerekent Dany, als enige overlevende kind van the Mad Kingquote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Nog altijd meer recht dan een kind die is voortgekomen uit incest ( en niet eens van de huidige koning ). Gendry heeft tenminste enig ''goed bloed'' in zich. Al heeft Stannis er natuurlijk nog het meest recht op.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:32 schreef timmmmm het volgende:
Robert had toch héél veel bastaarden, waar Cercei er al een boel vaan afgemaakt heeft? Maar er zullen er vast meer dan Gendry zijn, dus hij heeft sowieso een zwakke claim, zelfs als je even vergeet dat je als bastaard nergens recht op hebt
Nee rood gekleurd, als ik me goed herinner.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:18 schreef Barbusse het volgende:
Ziet er mooi uit!Dus vanaf nu is het gewoon exit als een peronage dood is
Nee. Een bastaard heft geen enkel recht, tenzij later alsnog erkend door vader (niet gaat gebeuren in het geval van Gendry) of zo bevolen door de koning (wat al helemaal niet gaat gebeuren in het geval van Gendry). De enige kans die hij zou hebben is het vinden van volgelingen, maar daar heb je geld en overredingskracht voor nodig.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nog altijd meer recht dan een kind die is voortgekomen uit incest ( en niet eens van de huidige koning ). Gendry heeft tenminste enig ''goed bloed'' in zich. Al heeft Stannis er natuurlijk nog het meest recht op.
Oh, maar ik zie alleen maar personages die nog leven?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:19 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee rood gekleurd, als ik me goed herinner.
Ja ik kan onmogelijk alle reeds overleden personages terug toevoegen!!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, maar ik zie alleen maar personages die nog leven?
Tssk tssk, put some effort in it, woman!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja ik kan onmogelijk alle reeds overleden personages terug toevoegen!!
En elke dooie uit het overzicht verwijderen en alles aanschuiven is ook gekkenwerk.
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tssk tssk, put some effort in it, woman!
...Oh you sweet summer child....quote:Op woensdag 30 april 2014 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Het ziet er prachtig uit, maar ik mis de doden eigenlijk wel
Klopt, maar hij is nog nergens opgedoken, dus heb hem laten staan.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:29 schreef Timwonnacott het volgende:
Was Gendry niet weggesmokkeld bij Stannis door Davos? Verder een mooie lijst.
Of dat nu uit voorkennis is of niet, ik vrees het ookquote:Op woensdag 30 april 2014 20:28 schreef Khaleesi het volgende:
...Oh you sweet summer child....Die komen er nog bij bosjes (spoiler)
![]()
"The Graveyard"quote:Op woensdag 30 april 2014 20:30 schreef DO2 het volgende:
Ja, mooi. Goed werk. [ afbeelding ].
Maar is het niet een idee om er dan nog eentje te maken waar alle doden in staan?
Klopt, alleen ik kon geen betere vinden, er zijn nog geen "actie" foto's van hem...quote:Op woensdag 30 april 2014 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of dat nu uit voorkennis is of niet, ik vrees het ook
Alleen die foto van Gregor Glecane is gewoon van de acteur en niet de persoon uit de serie, toch? Valt zo uit de toonNetjes geschoren en lachend
De toekomstige doden worden rood gemaakt in het overzicht, dus die verhuizen niet naar de graveyard. Anders is het me veel te veel werk. Ik wil best een eenmalige graveyard maken, maar dat is dus alleen van alle dooien van voor S04e05. En wie wel en wie niet? Da's wel lastig.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:30 schreef DO2 het volgende:
Ja, mooi. Goed werk. [ afbeelding ].
Maar is het niet een idee om er dan nog eentje te maken waar alle doden in staan?
Nou die graveyard is wel een leuk idee hoor, 20 a 30 grote namen is misschien leuk. Alleen dat doe ik niet meer vanavond hoor...quote:Op woensdag 30 april 2014 20:37 schreef DO2 het volgende:
Van mij hoeft het niet, hoor. Ik opperde maar een idee.
Vind het al heel wat dat je de moeite hebt genomen om dit te maken.
Dit (gaat even niet om de toekomstige doden, maar om die tot nu toe). Zo'n "graveyard" is dan wel een leuk/goed idee (maar wel weer veel werk natuurlijk).quote:Op woensdag 30 april 2014 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Het ziet er prachtig uit, maar ik mis de doden eigenlijk wel
MORE WINE!!!quote:
Ziet er goed uit, denk alleen dat de achtergrond doorzichtig mooier is.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee hij bedoelt vast Joffrey.quote:
Nice, heb ze in de OP gezet. Zonder spoilertag.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Nice, heb ze in de OP gezet. Zonder spoilertag.
Vrees alleen wel voor je dat straks een hoop poppetjes weer op andere plekken zitten, zoals Stannis.![]()
Het lijkt mij handig als er vorig jaar gewoon een set komt aan het begin van het seizoen, die eventueel aan het eind aangepast kan worden. Scheelt jou, of diegene die dat dan doet, een hoop werk.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Thanks!We zullen eens zien hoe veel werk dat updaten is, wellicht valt het toch mee.
Nice!!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja duh. Dat je het nog ff komt uitleggen zeg...quote:
quote:Op woensdag 30 april 2014 22:20 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Nice, heb ze in de OP gezet. Zonder spoilertag.
Vrees alleen wel voor je dat straks een hoop poppetjes weer op andere plekken zitten, zoals Stannis.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Ik ga het eerst zeker proberen, als het tegenvalt dan idd 1x per jaar, maar liever gewoon wekelijks. Het zijn per slot van rekening maar 10 eps. En deze reeks is de enige die ik nog volg op FOK!quote:Op woensdag 30 april 2014 22:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het lijkt mij handig als er vorig jaar gewoon een set komt aan het begin van het seizoen, die eventueel aan het eind aangepast kan worden. Scheelt jou, of diegene die dat dan doet, een hoop werk.
Tenzij je het heerlijk vind om elke maandag te knippen, plakken en herkleuren. Ik weet dat ik het zou vergeten.
Klopt, het is sowieso afwegen tussen "hoe lang hebben we hem al niet meer gezien?" en "hoe groot zou de kans zijn dat we die nog gaan zien?". En dan rolt er dit uit.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Re het volgende:
Er zijn ook nog een paar waarvan we niet weten waar ze zijn Benji, Jaq'n Hgar of hoe heet tie... Wel tof idee van de grave yard ja en ziet er mooi uit
Dit was echt het beste wat ik kon vinden...quote:
Is dit een voorteken dat The Mountain naar de Night's Watch gaat?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik ga het eerst zeker proberen, als het tegenvalt dan idd 1x per jaar, maar liever gewoon wekelijks. Het zijn per slot van rekening maar 10 eps. En deze reeks is de enige die ik nog volg op FOK!
[..]
Klopt, het is sowieso afwegen tussen "hoe lang hebben we hem al niet meer gezien?" en "hoe groot zou de kans zijn dat we die nog gaan zien?". En dan rolt er dit uit.Het is Benjen btw.
[..]
Dit was echt het beste wat ik kon vinden...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 april 2014 23:09 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Die is nog beter in het originele filmpje!![]()
kom op zeg, beetje empathie kan toch wel voor de licht zwakzinnigen van de maatschappij?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:38 schreef Romanus het volgende:
Ik hoop trouwens dat deze twee ook nog doodgaan, kan ze echt niet uitstaan in de serie
[ afbeelding ]
die is huge gek!quote:
netjes hoor! alleen pyke kan je eventueel toevoegen bij riverlands vale en bij stannis/dragonstone kan je stannis gewoon weglaten lijkt me oh en dragonstone rood was toch logischer geweest dan blauw?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Lena is maar een ukkie.(1,66m). Ik had d'r in ieder geval gezien de serie een stuk langer verwacht.quote:
Bril-f-ing-jant!quote:
Ze wordt ook wel als lang en statig in beeld gebracht steedsquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:01 schreef Weakling het volgende:
[..]
En Lena is maar een ukkie.(1,66m). Ik had d'r in ieder geval gezien de serie een stuk langer verwacht.
Pyke toevoegen had idd gekunnen, maar ach. Balon is de enige die nog daar is. Zijn kinders zitten allebei al aan land. Als Stannis echt on the move gaat dan pas ik dat wel aan ja. Dragonstone rood? Vanwege Karies? Kan, maar zag meer in dat grimmige blauw uit de sfeerfoto.quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
netjes hoor! alleen pyke kan je eventueel toevoegen bij riverlands vale en bij stannis/dragonstone kan je stannis gewoon weglaten lijkt me oh en dragonstone rood was toch logischer geweest dan blauw?
Hij was geslaagd voor z'n overhoringquote:
Het is toch al heel veel werk, want bv Brienne, Podje Piemel en Sansa staan nu bij Vale, maar had je m een aflevering eerder gemaakt dan was t nog King's Landing. Hoe ga je dat doen als mensne weer verder reizen?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja ik kan onmogelijk alle reeds overleden personages terug toevoegen!!
En elke dooie uit het overzicht verwijderen en alles aanschuiven is ook gekkenwerk.
En Balon is toch zo dood, want nummertje 3 van de bloedzuigersquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:11 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Pyke toevoegen had idd gekunnen, maar ach. Balon is de enige die nog daar is. Zijn kinders zitten allebei al aan land. Als Stannis echt on the move gaat dan pas ik dat wel aan ja. Dragonstone rood? Vanwege Karies? Kan, maar zag meer in dat grimmige blauw uit de sfeerfoto.Het is koud op Dragonstone!
We zien wel hoe het e.e.a. loopt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is toch al heel veel werk, want bv Brienne, Podje Piemel en Sansa staan nu bij Vale, maar had je m een aflevering eerder gemaakt dan was t nog King's Landing. Hoe ga je dat doen als mensne weer verder reizen?Net zoals bij Myrcella met een schildje?
Desalniettemin: erg mooi!
Ik heb alle vertrouwen in je!quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
We zien wel hoe het e.e.a. loopt.Komt wel goed!
ja vanwege carice ook idd en vanwege the firey heart met de stag embleem wat hij op zijn borst heeft vaakquote:Op donderdag 1 mei 2014 09:11 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Pyke toevoegen had idd gekunnen, maar ach. Balon is de enige die nog daar is. Zijn kinders zitten allebei al aan land. Als Stannis echt on the move gaat dan pas ik dat wel aan ja. Dragonstone rood? Vanwege Karies? Kan, maar zag meer in dat grimmige blauw uit de sfeerfoto.Het is koud op Dragonstone!
Nice werk! Misschien kun je http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Gregor_Clegane ook nog even toevoegen? Hij is al meerdere keren ter sprake gekomen in dit seizoen.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zit er al inquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:22 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nice werk! Misschien kun je http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Gregor_Clegane ook nog even toevoegen? Hij is al meerdere keren ter sprake gekomen in dit seizoen.
Ah ja,ik zag het over het hoofdquote:
Ik neem het je niet kwalijk, met dat rare nieuwe hoofd van 'em.quote:
Dat vind ik niet helemaal duidelijk op dit moment. De bedoeling was richting de Wall te trekken, maar Braavos schrijven in de hoop gesponsord te worden lijkt dan weer meer bedoeld om richting Kings Landing te trekken. Het lijkt me dat er voorlopig nog niet verhuisd wordt. Of de makers moeten weer zo'n gigantische tijdspanne overslaan zoals ze wel vaker doen...quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:25 schreef AldoTheApache het volgende:
Vraagje: Zou Stannis niet ook naar de Wall gaan?
aangezien Mellisandre zei: The true battle is in the North? Dat Stannis de wall gaat beschermen tegen Mance ofzo?En van daaruit zijn machtspositie in Westeros probeert te vergroten?
Thanksquote:
Wie weet zegt Braavos wel nee, dat ze de Tyrells hebben gesponsord ofzoquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal duidelijk op dit moment. De bedoeling was richting de Wall te trekken, maar Braavos schrijven in de hoop gesponsord te worden lijkt dan weer meer bedoeld om richting Kings Landing te trekken. Het lijkt me dat er voorlopig nog niet verhuisd wordt. Of de makers moeten weer zo'n gigantische tijdspanne overslaan zoals ze wel vaker doen...
[..]
Thanks![]()
Maar dat Braavos schrijven deed Onion Knight en niet Stannis zelf. Zelfs zonder medeweten van.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal duidelijk op dit moment. De bedoeling was richting de Wall te trekken, maar Braavos schrijven in de hoop gesponsord te worden lijkt dan weer meer bedoeld om richting Kings Landing te trekken. Het lijkt me dat er voorlopig nog niet verhuisd wordt. Of de makers moeten weer zo'n gigantische tijdspanne overslaan zoals ze wel vaker doen...
Waar dat schrijven voor is is mij ook niet helemaal duidelijk, wel is het redelijk duidelijk dat Stannis op het moment niet in staat is om wat aan de muur of kinglanding te doen, er werd al gehint op te weinig geld en eten en een leger heeft hij op het moment ook niet echt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Als het schrijven aan Braavos bedoeld is om geld voor troepen en schepen te verwerven dan zal Braavos daar m.i. alleen op ingaan als ze tegen de Lannisters trekken. Wat heeft Braavos met de White Walkers? Niks toch?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar dat Braavos schrijven deed Onion Knight en niet Stannis zelf. Zelfs zonder medeweten van.
Ik heb wel eens gehoord dat het handig kan zijn om het einde van je beschaving te voorkomen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Als het schrijven aan Braavos bedoeld is om geld voor troepen en schepen te verwerven dan zal Braavos daar m.i. alleen op ingaan als ze tegen de Lannisters trekken. Wat heeft Braavos met de White Walkers? Niks toch?
En wat heeft Stannis nou eigenlijk concreet te winnen door naar de Wall te trekken? Hij kan wel tot volksheld uitgeroepen worden maar daarmee zit ie nog niet op de troon. Van de Lannisters een lintje krijgen voor zijn verdiensten, daar zal ie zin in hebben.
Op dit moment valt er wat mij betreft geen touw aan vast te knopen wat Stannis gaat doen.
Tegen Mance? Wat dacht je van de White Walkers?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:25 schreef AldoTheApache het volgende:
Vraagje: Zou Stannis niet ook naar de Wall gaan?
aangezien Mellisandre zei: The true battle is in the North? Dat Stannis de wall gaat beschermen tegen Mance ofzo?En van daaruit zijn machtspositie in Westeros probeert te vergroten?
Maar trekken de wildlings ook naar Essos? Een vraag die tot nog toe niemand kan beantwoorden...quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:45 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat het handig kan zijn om het einde van je beschaving te voorkomen.
Daar is t toch veuls te werrum voor ze? Die kunnen Dorne al niet aan denk ikquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Maar trekken de wildlings ook naar Essos? Een vraag die tot nog toe niemand kan beantwoorden...
Wat hebben mensen toch met de Wildlings?quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Maar trekken de wildlings ook naar Essos? Een vraag die tot nog toe niemand kan beantwoorden...
Daarom komen ze tijdens de winter.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar is t toch veuls te werrum voor ze? Die kunnen Dorne al niet aan denk ik
Edit: O wacht, wildlings, niet White Walkers.
Ja nee sorry, ik bedoelde eigenlijk ook white walkers...quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kunnen ze wel mooi m'n drankje koelen terwijl ik in Dorne op het strand lig....quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:13 schreef Ang3l het volgende:
O nouBedoelen we toch hetzelfde. White Walkers dus.... die zie ik best wel door Winterfell banjeren, Riverlands a la. Maar zo heel gek veel zuidelijker en bv richting Dorne of Essos met woestijnen e.d. zie ik ze niet gaan
Die naam is helemaal niet genoemd volgens mijquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:13 schreef Re het volgende:
the night king kan ook aan beyond the wall worden toegevoegd, denk ik?
Met Sand in je reetquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kunnen ze wel mooi m'n drankje koelen terwijl ik in Dorne op het strand lig....
maar die white walkers nemen zn eigenste kou toch mee,quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O jaquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:15 schreef kawa4 het volgende:
[..]
maar die white walkers nemen zn eigenste kou toch mee,
want toen die dikkere dude in crasters keep bij die wolf stond bevroor het water ineens door die white walker.
stond in de synopsis van de vorige aflevering dacht ik?quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die naam is helemaal niet genoemd volgens mij
Dus wij in dit topic kunnen niet weten wie dat is.
Die is dan vast door eenquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
stond in de synopsis van de vorige aflevering dacht ik?
Ik las een artikel over dat dat eind van de laatste aflevering een ENORME spoiler is en vooruitloopt op de boeken, want "Night King". Weet niet zozeer wat daar erg aan is, maar daar ging dat artikel over (Huffpost).quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
stond in de synopsis van de vorige aflevering dacht ik?
zou best sneu zijn als dat gebeurd, uiteraard zijn de boeken en de serie twee verschillende producten, maar de serie is gebaseerd op de boeken en niet anders, dit zou echt raar zijn, als het waar isquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik las een artikel over dat dat eind van de laatste aflevering een ENORME spoiler is en vooruitloopt op de boeken, want "Night King". Weet niet zozeer wat daar erg aan is, maar daar ging dat artikel over (Huffpost).
In de serie zelf ben ik die naam niet tegengekomen.
V.
http://www.huffingtonpost(...)oiler_n_5227515.htmlquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
zou best sneu zijn als dat gebeurd, uiteraard zijn de boeken en de serie twee verschillende producten, maar de serie is gebaseerd op de boeken en niet anders, dit zou echt raar zijn, als het waar is
ik probeer zo veel mogelijk spoiler vrij te blijvenquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)oiler_n_5227515.html
V.
Sneu van wie?quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
zou best sneu zijn als dat gebeurd, uiteraard zijn de boeken en de serie twee verschillende producten, maar de serie is gebaseerd op de boeken en niet anders, dit zou echt raar zijn, als het waar is
voor de boeklezer, die de reeks als decennia volgenquote:
Nou, het is sowieso niet te volgen, want het heeft de Huffpost behaagd om twee autoplay-filmpjes op dezelfde pagina te zettenquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik probeer zo veel mogelijk spoiler vrij te blijven
die kapsel wasquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:24 schreef Verbal het volgende:
Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen en toen op mijn iPod maar wat GoT-interviews bekeken. Weet niet of dat al bekend was, maar er vielen een paar topics geleden nogal wat mensen over het nieuwe kapsel dat Natalie Dormer had bij die fotoshoot voor een blad (ene helft kaal). Is voor haar rol in de derde Hunger Games-film. Dus niet zozeer haar eigen (wan)smaak.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |