abonnement Unibet Coolblue
pi_139404663




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.









De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door BaasBanaan op 30-04-2014 22:20:14 ]
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139404671
Ik hoop dat alle Starkjes (nou ja, wat er van over is) weer bij elkaar komen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139404710
Ik bedacht me net, als Tyrion achter de dood van Joffrey had gezeten, zouden alle kinderen van Tywin een koning hebben vermoord. :P

Ervan uitgaande dat Cersei achter de dood van Robert zat.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139404713
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat alle Starkjes (nou ja, wat er van over is) weer bij elkaar komen *O*
Ja we weten wat er gebeurde toen dat de vorige keer bijna het geval was. >:)
Tenminste toen Arya bijna bij de rest was....
pi_139404760
Ik vind Tommen wel O+

Hij en Margaery zijn een leuk stel, al weet ik niet hoe oud hij nu is? :D

Verder snap ik toch niet helemaal dat Olenna niet nog een nachtje gewacht heeft met het vergiftigen van Joffrey... dan had ze de troon al gehad
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139404804
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Tommen wel O+

Hij en Margaery zijn een leuk stel, al weet ik niet hoe oud hij nu is? :D

Verder snap ik toch niet helemaal dat Olenna niet nog een nachtje gewacht heeft met het vergiftigen van Joffrey... dan had ze de troon al gehad
Zou ze dan geen 'tainted goods' zijn voor een volgend huwelijk, want geen maagd meer?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 april 2014 @ 10:37:06 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139404859
Ik heb geen idee wat Last hearth is, maar je ziet ze iig nooit meer :{ Alsof ze uit de serie zijn :D (Osha en Rickon dus)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:38:15 #8
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139404885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Tommen wel O+

Hij en Margaery zijn een leuk stel, al weet ik niet hoe oud hij nu is? :D

Verder snap ik toch niet helemaal dat Olenna niet nog een nachtje gewacht heeft met het vergiftigen van Joffrey... dan had ze de troon al gehad
Ze gaat gewoon iedere keer een stapje verder. Van niet getrouwd en dood, naar getrouwd maar nog geen kind en dood, naar getrouwd en een kind en dan pas dood. ;) Babysteps jonguh... growing stronger!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_139405055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop dat alle Starkjes (nou ja, wat er van over is) weer bij elkaar komen *O*
Aan de ene kant lijkt dat me ook interessant, maar aan de andere kant zou het ook leuk zijn als ze allemaal een mentor vinden. (Bran, Jojen en de drieogige kraai; Sansa leert van Littlefinger; Arya van Sandor en later hopelijk the Faceless Men en dan Jon van een White Walker of Mance Raider ofzo)
“An interesting thing is a good thing.”
pi_139405077
Sansa gaat vast een heleboel leren van Littlefinger ~O>
  woensdag 30 april 2014 @ 10:46:38 #11
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139405104
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:37 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb geen idee wat Last hearth is, maar je ziet ze iig nooit meer :{ Alsof ze uit de serie zijn :D (Osha en Rickon dus)
Ken je Greatjon Umber nog? Die twee vingers verloor aan de wolf van Robb? Last Hearth is zijn thuis.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:49:25 #12
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139405171
Kan die lelijke OP niet eens veranderd worden? :') Al die plaatjes en lelijke rode kruizen waar je steeds langs moet scrollen.
吴 曼 迪
  woensdag 30 april 2014 @ 10:49:27 #13
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:45 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Sansa gaat vast een heleboel leren van Littlefinger ~O>
Als ie moeder niet kan krijgen, dan maar zus en dochter? :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:49:51 #14
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139405185
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:44 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Aan de ene kant lijkt dat me ook interessant, maar aan de andere kant zou het ook leuk zijn als ze allemaal een mentor vinden. (Bran, Jojen en de drieogige kraai; Sansa leert van Littlefinger; Arya van Sandor en later hopelijk the Faceless Men en dan Jon van een White Walker of Mance Raider ofzo)
Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?

Mance Rayder zie ik dan eerder gebeuren. Misschien lukt het Jon om de Night's Watch en de Free Folk samen de Wall te laten bemannen. Aangezien zij en Mellisandre de enigen lijken te zijn die het gevaar van de White Walkers in zien.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:50:46 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405204
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:46 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ken je Greatjon Umber nog? Die twee vingers verloor aan de wolf van Robb? Last Hearth is zijn thuis.
Aangezien ik beter ben ik gezichten en niet in namen (die in de serie misschien 1x vluchtig genoemd zijn):



Oooo ja, die ja. Die mopperkont :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:50:47 #16
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139405205
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?

Mance Rayder zie ik dan eerder gebeuren. Misschien lukt het Jon om de Night's Watch en de Free Folk samen de Wall te laten bemannen. Aangezien zij en Mellisandre de enigen lijken te zijn die het gevaar van de White Walkers in zien.
Dat zou een interessante ontwikkeling zijn :Y
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  woensdag 30 april 2014 @ 10:53:45 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405290
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Van een White Walker? Dat.. zou raar zijn?

Mance Rayder zie ik dan eerder gebeuren. Misschien lukt het Jon om de Night's Watch en de Free Folk samen de Wall te laten bemannen. Aangezien zij en Mellisandre de enigen lijken te zijn die het gevaar van de White Walkers in zien.
Misschien zijn White Walkers wel heul kei goed en lief }:| Weten WIJ (zij) veel!!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:57:21 #18
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139405389
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:50 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dat zou een interessante ontwikkeling zijn :Y
Het lijkt me erg lastig, aangezien de meesten Free Folk zich niet aan de regels van 'het zuiden' willen houden, maar de Night's Watch geen slachtpartijen en rooftochten kan tolereren. Maar misschien houdt dat op, op het moment dat de Free Folk gevoed en bewapend worden door de Night's Watch.

Ik zie eigenlijk twee redenen voor samenwerking tussen de twee. De eerste het feit dat de Night's Watch veel te weinig troepen heeft om de Wall tegen welk leger dan ook te verdedigen. Te weinig om de White Walkers weg te houden. Te weinig om de Free Folk weg te houden. De andere reden is dat ik niet zou weten wat Mance anders wil doen. Door het Noorden te bezetten, ontloopt hij de dreiging van de White Walkers niet. Verder vluchten naar het zuiden, lijkt mij ook geen optie. Hoewel de Seven Kingdoms niet erg stabiel zijn, denk ik dat ze nog wel in staat zijn om gezamenlijk op te treden tegen een leger wildlings.

Of zou Stannis op de een of andere manier een rol kunnen spelen in het vormen van een gezamenlijk front?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:00:12 #19
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139405465
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef BaasBanaan het volgende:
Verder vluchten naar het zuiden, lijkt mij ook geen optie. Hoewel de Seven Kingdoms niet erg stabiel zijn, denk ik dat ze nog wel in staat zijn om gezamenlijk op te treden tegen een leger wildlings.
Ik zou geen ruzie willen hebben met Thenns of Giants :D.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 30 april 2014 @ 11:02:07 #20
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139405500
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:00 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ik zou geen ruzie willen hebben met Thenns of Giants :D.
Niet in mijn eentje nee. :D

Maar ik zou eerder mijn geld zetten op een georganiseerd leger, dan op een zooitje ongeregeld. Giants of geen giants. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:10:37 #21
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139405737
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:02 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Niet in mijn eentje nee. :D

Maar ik zou eerder mijn geld zetten op een georganiseerd leger, dan op een zooitje ongeregeld. Giants of geen giants. :P
Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen, het hele noorden is ongeveer even groot als alle andere delen van Westeros. En Robb had bijna alle geschikte troepen uit het noorden meegenomen. Het enige wat er nog zit is de Nights Watch, wat verdwaalde Ironmen, en een klein plukje Bolton men als ik zo uit mijn hoofd tel. Tot Moat Caitlin is er geen weerstand, en het eerste echte leger zit pas rond Kings Landing geloof ik??
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 30 april 2014 @ 11:10:45 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405745
Ik vind Thenns stom }:|
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:11:25 #23
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen,
1.000 mijl zo ongeveer, volgens Jon Snow. Hij zei t laatst letterlijk, dat ze zo'n 1000 mijl konden plunderen voordat ze een leger tegen zouden komen dat ze kon stoppen. Dat dus heel t Noorden dan puinhoop zou zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:14:53 #24
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139405868
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het lijkt me erg lastig, aangezien de meesten Free Folk zich niet aan de regels van 'het zuiden' willen houden, maar de Night's Watch geen slachtpartijen en rooftochten kan tolereren. Maar misschien houdt dat op, op het moment dat de Free Folk gevoed en bewapend worden door de Night's Watch.

Ik zie eigenlijk twee redenen voor samenwerking tussen de twee. De eerste het feit dat de Night's Watch veel te weinig troepen heeft om de Wall tegen welk leger dan ook te verdedigen. Te weinig om de White Walkers weg te houden. Te weinig om de Free Folk weg te houden. De andere reden is dat ik niet zou weten wat Mance anders wil doen. Door het Noorden te bezetten, ontloopt hij de dreiging van de White Walkers niet. Verder vluchten naar het zuiden, lijkt mij ook geen optie. Hoewel de Seven Kingdoms niet erg stabiel zijn, denk ik dat ze nog wel in staat zijn om gezamenlijk op te treden tegen een leger wildlings.

Of zou Stannis op de een of andere manier een rol kunnen spelen in het vormen van een gezamenlijk front?
Klinkt plausibel, maar volgens mij is het doel van de Wildlingen wel om zover mogelijk naar het Zuiden te trekken, omdat Mance hen heeft voorgehouden dat ze er allemaal aangaan als de Winter en de WW komen. Het Zuiden (bij hoofde van Tywin), heeft volgens mij geen idee dat er uberhaupt een leger Wildlingen bestaat, dus dan zouden ze nog voor een verrassing kunnen zorgen.
Zou de NW zijn eer hoog willen houden tot in het graf of zullen ze uiteindelijk bakzeil halen? Ze moeten zich toch een keer realiseren dat ze zwaar onderbemand zijn.

Is Stannis niet veel te veel met zijn hoofd bij de troon? Hij heeft het de hele tijd maar over usurpators van zijn troon en hoe hij die wil terugveroveren (geen 'page in someone else's history book'). Volgens mij heeft hij andere prioriteiten dan het Noorden en is hij te koppig om dat te doorzien.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  woensdag 30 april 2014 @ 11:16:07 #25
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139405916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

1.000 mijl zo ongeveer, volgens Jon Snow. Hij zei t laatst letterlijk, dat ze zo'n 1000 mijl konden plunderen voordat ze een leger tegen zouden komen dat ze kon stoppen. Dat dus heel t Noorden dan puinhoop zou zijn.
Dat is het nu toch al, Ironmen die hier een daar kasteeltjes hebben in genomen, Winterfell is compleet verwoest, Moat Caitlin is bezet, de Wildlingsw zin dicht tegen de Wall al kleine dorpjes ana het uitroeien, en de Bastard of Bolton is nou ook niet echt zachtzinnig omgegaan met alles wat hij tegenkwam :X.

En tot overmaat van ramp is er geen geschikt mannenvolk om überhaupt zwaar werk te doen.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 30 april 2014 @ 11:17:08 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405940
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Klinkt plausibel,

Sorry, ik kan er niks aan doen. pavlov-reactie bij dat woord :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:19:11 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139405991
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef outtayourleague het volgende:
Is Stannis niet veel te veel met zijn hoofd bij de troon? Hij heeft het de hele tijd maar over usurpators van zijn troon en hoe hij die wil terugveroveren (geen 'page in someone else's history book'). Volgens mij heeft hij andere prioriteiten dan het Noorden en is hij te koppig om dat te doorzien.
Nee, want sinds Melissandre's laatste visioen in combi met zijn pussywhipped houding is ie wel van mening dat de echte oorlog in t Noorden ligt ipv de War of 5 Kings. Dat zag en zei ze namelijk tegen hem.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:24:10 #28
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139406154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee, want sinds Melissandre's laatste visioen in combi met zijn pussywhipped houding is ie wel van mening dat de echte oorlog in t Noorden ligt ipv de War of 5 Kings. Dat zag en zei ze namelijk tegen hem.
maar in de laatste afleveringen leek hij zn eigen daar toch niet echt mee bezig te houden,
en wat Ser davos aan het doen is met de Iron bank, heeft ook niet veel te maken met het noorden
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:25:53 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139406213
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:24 schreef kawa4 het volgende:

[..]

maar in de laatste afleveringen leek hij zn eigen daar toch niet echt mee bezig te houden,
en wat Ser davos aan het doen is met de Iron bank, heeft ook niet veel te maken met het noorden
Ser Davos doet dat ook zonder medeweten van Stannis he ;)

Als Melissandre zegt dat ie naar t Noorden moet, dan gaat ie naar t Noorden. Hell, als ze zegt dat ie met eeen rode onderbroek op z'n hoofd de horlepiep moet dansen dan doet ie dat volgens mij nog. Rare is idd wel dat, sinds dat ze dat in t vorige seizoen gezegd heeft, ze niet echt aanstalten lijken te maken. :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:29:27 #30
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139406312
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Maar het duurt wel even voor ze een georganiseerd leger tegen komen, het hele noorden is ongeveer even groot als alle andere delen van Westeros. En Robb had bijna alle geschikte troepen uit het noorden meegenomen. Het enige wat er nog zit is de Nights Watch, wat verdwaalde Ironmen, en een klein plukje Bolton men als ik zo uit mijn hoofd tel. Tot Moat Caitlin is er geen weerstand, en het eerste echte leger zit pas rond Kings Landing geloof ik??
Klopt, maar waarom denk je dat dit uitmaakt? Ze willen geen land veroveren, ze zijn aan het vluchten. Wat telt is dus dat ze een leger tegenkomen, niet wanneer. En het zuiden zou natuurlijk genoeg tijd hebben om een redelijk leger bij the Neck te verzamelen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:39:08 #31
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139406611
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Klinkt plausibel, maar volgens mij is het doel van de Wildlingen wel om zover mogelijk naar het Zuiden te trekken, omdat Mance hen heeft voorgehouden dat ze er allemaal aangaan als de Winter en de WW komen. Het Zuiden (bij hoofde van Tywin), heeft volgens mij geen idee dat er uberhaupt een leger Wildlingen bestaat, dus dan zouden ze nog voor een verrassing kunnen zorgen.
Zou de NW zijn eer hoog willen houden tot in het graf of zullen ze uiteindelijk bakzeil halen? Ze moeten zich toch een keer realiseren dat ze zwaar onderbemand zijn.

Is Stannis niet veel te veel met zijn hoofd bij de troon? Hij heeft het de hele tijd maar over usurpators van zijn troon en hoe hij die wil terugveroveren (geen 'page in someone else's history book'). Volgens mij heeft hij andere prioriteiten dan het Noorden en is hij te koppig om dat te doorzien.
Klopt, maar ik denk wel dat een reis van The Wall tot The Neck lang genoeg duurt voor Tywin om het leger op te merken. Hij heeft overigens al wel wat verhalen gehoord over een King Beyond the Wall. Althans, ik neem aan van wel, aangezien Cersei en Tyrion er een brief over hebben gelezen.

Ik vraag mij dus af wat Mance van plan is. Blijft hij vluchten tot hij op een plek komt die te verdedigen is of vlucht hij naar Essos? Vluchten naar het zuiden van Westeros lijkt op uitstel van executie. Om naar Essos te vluchten, vraag ik mij af of White Harbor genoeg schepen heeft. Ik denk dat hij dan via the Vale of Dorne zal moeten gaan. Naar Dorne doortrekken lijkt mij echter totaal kansloos. The Vale is misschien minder lastig dan Dorne, maar nog steeds moeilijk.

En wat zou Mance liever verdedigen, the Neck of the Wall?

De Night's Watch lijkt in ieder geval niet te gaan vluchten. Ze weten al dat ze bijna geen kans maken tegen the Free Folk en ze zitten er nog steeds.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139406867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:25 schreef Ang3l het volgende:
Rare is idd wel dat, sinds dat ze dat in t vorige seizoen gezegd heeft, ze niet echt aanstalten lijken te maken. :{
Maar het is ook wel duidelijk dat Stannis, door o.a. de brief van Davos, niet echt meer beschikt over een leger en niet snel in staat is om een leger op te bouwen.
pi_139406927
Maar wat is precies de doelstelling van Mance? Vluchten voor de White Walkers door zelf de Wall aan te vallen en zich daarachter gaan verdedigen? Of het hele Noorden in de fik steken? Dat laatste lijkt me toch niet verstandig als de White Walkers de echte vijand/het grote gevaar zijn?
  woensdag 30 april 2014 @ 11:54:47 #34
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139407051
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:39 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk wel dat een reis van The Wall tot The Neck lang genoeg duurt voor Tywin om het leger op te merken. Hij heeft overigens al wel wat verhalen gehoord over een King Beyond the Wall. Althans, ik neem aan van wel, aangezien Cersei en Tyrion er een brief over hebben gelezen.

Ik vraag mij dus af wat Mance van plan is. Blijft hij vluchten tot hij op een plek komt die te verdedigen is of vlucht hij naar Essos? Vluchten naar het zuiden van Westeros lijkt op uitstel van executie. Om naar Essos te vluchten, vraag ik mij af of White Harbor genoeg schepen heeft. Ik denk dat hij dan via the Vale of Dorne zal moeten gaan. Naar Dorne doortrekken lijkt mij echter totaal kansloos. The Vale is misschien minder lastig dan Dorne, maar nog steeds moeilijk.

En wat zou Mance liever verdedigen, the Neck of the Wall?

De Night's Watch lijkt in ieder geval niet te gaan vluchten. Ze weten al dat ze bijna geen kans maken tegen the Free Folk en ze zitten er nog steeds.
Hij kan onderweg gaan naar http://gameofthrones.wikia.com/wiki/White_Harbor
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 30 april 2014 @ 12:00:52 #35
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139407236
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:54 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Hij kan onderweg gaan naar http://gameofthrones.wikia.com/wiki/White_Harbor
Zoals ik al tegen outtayourleague zei, vraag ik mij af of ze daar genoeg schepen zouden kunnen bemachtigen. Volgens mij waren er iets van 100 wildlings voor elke watchman. Dat zou betekenen dat er zo'n 70,000 tot 100,000 wildlings aankomen. Zelfs als dit flink overdreven is, geeft het in ieder geval aan dat er een shitload een wildlings aankomt. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door BaasBanaan op 30-04-2014 12:08:48 ]
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139407428
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:00 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Zoals ik al tegen outtayourleague zei, vraag ik mij af of ze daar genoeg schepen zouden kunnen bemachtigen. Volgens mij waren er iets van 100 wildlings voor elke watchman. Dat zou betekenen dat er zo'n 70,000 tot 100,000 wildlings aankomen.
In het vorige seizoen zei Melisandre toch al tegen Stannis dat de écht oorlog nu in het noorden gevochten moest worden in verband met het gevaar de figuren ten noorden van The Wall. Gaat hij daar nog niets mee doen? Hij luistert toch altijd naar haar.

Bovendien is ook Tywin Lannister op de hoogte van de dreiging van de Wildlings, dus die zal als het echt moet ook wel een leger sturen.

Roose Bolton zal een goed gevecht in het Noorden ook niet uit de weg gaan. Heerlijk wat Wildlings om levend te vellen.

Ja geen idee hoe het zich allemaal gaat ontvouwen maar ik denk niet dat the Night's Watch er alleen voor zal staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 april 2014 @ 12:17:09 #37
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139407628
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het vorige seizoen zei Melisandre toch al tegen Stannis dat de écht oorlog nu in het noorden gevochten moest worden in verband met het gevaar de figuren ten noorden van The Wall. Gaat hij daar nog niets mee doen? Hij luistert toch altijd naar haar.

Bovendien is ook Tywin Lannister op de hoogte van de dreiging van de Wildlings, dus die zal als het echt moet ook wel een leger sturen.

Roose Bolton zal een goed gevecht in het Noorden ook niet uit de weg gaan. Heerlijk wat Wildlings om levend te vellen.

Ja geen idee hoe het zich allemaal gaat ontvouwen maar ik denk niet dat the Night's Watch er alleen voor zal staan.
Ik verwacht dat Stannis naar het Noorden gaat, zodra hij een leger heeft. Op dit moment heeft hij die niet. We weten ook niet of de Night's Watch weet dat hij eraan komt. Ik denk dat de Night's Watch ervan uit gaat dat niemand ze serieus neemt, aangezien men dat al jarenlang niet meer gedaan heeft.

Voor Tywin geldt dat zelfs als hij die dreiging al serieus neemt, hij nooit een leger bij The Wall heeft voordat Mance zijn leger daar is. En hij wilde ook al geen leger naar het Noorden sturen om de Ironborn aan te pakken. Ik denk dat hij het pas echt serieus neemt als de Wildlings een flink stuk voorbij The Wall zijn. Ik zou als Night's Watch niet op hem rekenen.

Dan houden ze inderdaad de Boltons en de Karstarks nog over, die enigszins in de buurt zijn. De Boltons lijken vooralsnog de ironborn als prioriteit te hebben.

Puntje bij paaltje: Er zijn genoeg tegenstanders voor Mance, maar ik zie er eigenlijk geen een die de Night's Watch nog kunnen redden. Mogelijk gaat Stannis er op korte termijn heen, maar dat zal voor de Night's Watch waarschijnlijk als verassing komen. En ik denk dat hij alleen op tijd kan zijn, als hij niet op een leger huurlingen wacht. Het is natuurlijk mogelijk dat hij met zijn bannerman alvast naar The Wall gaat, terwijl Davos ervoor zorgt dat er nog een huurlingenleger aankomt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139407763
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:49 schreef megamandy het volgende:
Kan die lelijke OP niet eens veranderd worden? :') Al die plaatjes en lelijke rode kruizen waar je steeds langs moet scrollen.
Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.

De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:

"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139407935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.

De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:

[ afbeelding ]
Myrcella is in Sunspear, Dorne.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139407964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:27 schreef Kirov het volgende:

[..]

Myrcella is in Sunspear, Dorne.
Dat zeg ik toch ook al :') Ik heb echter geen categorie Dorne. En omdat ze anders nogal snel vergeten wordt heb ik haar maar bij haar familie gezet. :)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  woensdag 30 april 2014 @ 12:32:04 #41
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_139408086
Shae is toch weg?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_139408087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.

De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:

[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit. Misschien kan er bij de dode karakters een mooi kruisje komen, meer in de sfeer van de serie:



maar dan een stuk kleiner! 1 bij 0,5 cm ofzo...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_139408115
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:17 schreef BaasBanaan het volgende:

Dan houden ze inderdaad de Boltons en de Karstarks nog over, die enigszins in de buurt zijn. De Boltons lijken vooralsnog de ironborn als prioriteit te hebben.

Waarbij het ook al bekend is dat Bolton niet echt over een leger beschikt die het noorden er onder kan houden en dat hij niet echt blij is met het gebrek aan steun van de Lannisters.
pi_139408143
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit. Misschien kan er bij de dode karakters een mooi kruisje komen, meer in de sfeer van de serie:

[ afbeelding ]

maar dan een stuk kleiner! 1 bij 0,5 cm ofzo...
Maar dat is een christelijk kruis... :o :'(
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139408185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:33 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Maar dat is een christelijk kruis... :o :'(
Kelten en Christenen... not the same...

Maar goed, beter dan zo'n lelijk rood kruis...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_139408214
of een doodshoofdje...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 april 2014 @ 12:36:24 #47
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139408234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik was begonnen aan een "verbeterde" versie van de plaatjes, meer ingedeeld volgens verhaallijnen.
Ze zijn natuurlijk niet perfect (Myrcella is bijv. een moeilijk geval), maar denk ik wel overzichtelijker dan wat er nu in de OP staat.

De wirwar van characters en de lelijke kruizen staan mij ook wel wat tegen. Afijn hier is mijn beginnetje:

[ afbeelding ]
Ik vind Lancel net Hermione Granger :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:38:20 #48
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_139408306
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:35 schreef Nielsch het volgende:
of een doodshoofdje...
Of gewoon zwart wit maken
  woensdag 30 april 2014 @ 12:38:24 #49
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139408308
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kelten en Christenen... not the same...

Maar goed, beter dan zo'n lelijk rood kruis...
Niet mee eens, vrijwel alles is beter dan een religieus teken uit onze wereld.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139408312
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:35 schreef Nielsch het volgende:
of een doodshoofdje...
Dat is ook nog een optie ja.
In eerste instantie wilde ik de doden er gewoon uit halen (zie Joffrey) maar dat is ook weer niet iets wat ik na elke ep wil gaan doen. Beter na elk seizoen ofzo. Afijn ik zie wel.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')