the one true kingquote:
Sorry, keek verkeerd en ben verder ook onwijs aan het prutsen. Ga me maar weer even op andere dingen concentrerenquote:
Ik zou niet weten waar ik zoiets op moet zoeken. Mijn gedachte was dat het toch vooral als naslagwerk dient, dus dat het wel aangeklikt wordt als mensen even een gezicht ergens bij willen hebben. Ik denk dat het op dit moment voor de meesten gewoon een paar extra scrollbewegingen is. Maar wie weet ziet de volgende lijst er zo mooi uit dat we die altijd in het zicht willen hebben.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dat hoort nou eenmaal bij de OP. Deze nieuwe plaatjes worden ook niet kleiner ofzo.
[..]
Idd. Kan je ze net zo goed gewoon zelf opzoeken.
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik zoiets op moet zoeken. Mijn gedachte was dat het toch vooral als naslagwerk dient, dus dat het wel aangeklikt wordt als mensen even een gezicht ergens bij willen hebben. Ik denk dat het op dit moment voor de meesten gewoon een paar extra scrollbewegingen is. Maar wie weet ziet de volgende lijst er zo mooi uit dat we die altijd in het zicht willen hebben.
Ik zou er in ieder geval wel voorstander van zijn om in ieder geval alle andere plaatjes achter spoilertags te zetten. Dus dat als er per se plaatjes in de OP moeten staan, dit alleen het overzicht is. De rest van de plaatjes zijn meestal een week leuk en worden daarna niks meer dan achterhaalde rommel.
Dat is ook een beetje je eigen schuld he? Dit is het topic zonder info uit de boeken, niet zonder info uit de serie.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:30 schreef megamandy het volgende:
Mja vaak klik je eerst topics aan om te kijken wat daar geschreven wordt in de OP, polsen of het je tijd waard is. Als je dan meteen allemaal kruizen in een signaalkleur zit trekt je oog daar meteen naar toe, kun je gewoon niet negeren.
Zoals Kaleesi het aan het maken is, is het veel subtieler. Misa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Khaleesi.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:30 schreef megamandy het volgende:
Mja vaak klik je eerst topics aan om te kijken wat daar geschreven wordt in de OP, polsen of het je tijd waard is. Als je dan meteen allemaal kruizen in een signaalkleur zit trekt je oog daar meteen naar toe, kun je gewoon niet negeren.
Zoals Kaleesi het aan het maken is, is het veel subtieler. Misa
Ja he nou wordtie mooi. Dit is het USA topic notabenequote:Op woensdag 30 april 2014 14:22 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Van mij mogen die plaatjes met de personages wel in een spoiler, toen ik dit topic voor het eerst aanklikte (ik was toen aan het begin van het eerste seizoen) zag ik daar meteen een nogal grote spoiler.
quote:Op woensdag 30 april 2014 14:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
吴 曼 迪
in het verleden, toen het niet uitgezonden werd en later door rtl werd opgepakt kon je een onderscheid maken tussen NL en USA, maar nu maakt het weinig uit denk ik aangezien HBO het later op de avond uitzendtquote:Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja he nou wordtie mooi. Dit is het USA topic notabene
En hoeveel mensen hebben HBO? Daarnaast: Er is ondertussen meer dan me lief is tussen spoilertags gezet, mensen die miepen blijven toch wel miepen. We kunnen ze niet allemaal naar de zin maken.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
in het verleden, toen het niet uitgezonden werd en later door rtl werd opgepakt kon je een onderscheid maken tussen NL en USA, maar nu maakt het weinig uit denk ik aangezien HBO het later op de avond uitzendt
geen idee! ik weet van 3 directe collegas die het hebben, waarvan 1 die het speciaal voor got heeft genomenquote:
kingdoms rise, kingdoms fall en een nieuwe targaryen kingdom is risingquote:Op woensdag 30 april 2014 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Zo door die herhaling wordt t mij ook weer allemaal wat duidelijkerHeb nu de Baratheons ook al gedaan, de Sttarkjes (sodeju, wat ene gedoe), de Greyjoys, de Tyrells, de Targaryens
Die Greyjoy stamboom was wel lekker simpel. Hoppa, 3 bolletjes. Want meer zitten er niet inquote:Op woensdag 30 april 2014 14:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
kingdoms rise, kingdoms fall en een nieuwe targaryen kingdom is rising
tja het is koud in het noorden hehquote:Op woensdag 30 april 2014 15:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die Greyjoy stamboom was wel lekker simpel. Hoppa, 3 bolletjes. Want meer zitten er niet in
Maar die van Stark... godskolere wat kunnen die fokken!
quote:
Want? Ik kijk alleen de serie, dus Danaerys, Viserys, Aemon.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:05 schreef Re het volgende:
die van de targaeryans lijkt me ook redelijk ingewikkeld eigenlijk...
oberyn en zijn zus hebben er ook nog iets mee te maken geloof ikquote:Op woensdag 30 april 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Want? Ik kijk alleen de serie, dus Danaerys, Viserys, Aemon.
En ik heb de draakjes er bij egzet en Khal Drogo. Klaaaaaaaaaaaar!
Wie daarvoor allemaal zitten, incl broer doet zus en zo, dat doet er niet toe in de serie.
Nou, in de serie tot nu toe niet en ook niets van gemeld. Dus daar houden we mooi ons mondje over dicht danquote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
oberyn en zijn zus hebben er ook nog iets mee te maken geloof ik
Dat is in de serie al meerdere malen verteld.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, in de serie tot nu toe niet en ook niets van gemeld. Dus daar houden we mooi ons mondje over dicht dan
"Lilleke dochter"quote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond die van de Baratheons lastigEN ik heb geen idee of ik alles nou goed heb
Vergeet je de stamboom van Catelyn Stark niet?quote:Op woensdag 30 april 2014 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben een vriend van me GOT for Dummies aan t geven, incl schitterende paint stambomen met comic sans
[ afbeelding ]
Zo door die herhaling wordt t mij ook weer allemaal wat duidelijkerHeb nu de Baratheons ook al gedaan, de Sttarkjes (sodeju, wat ene gedoe), de Greyjoys, de Tyrells, de Targaryens
Het zal vast niet allemala 100% kloppen, maar ach
Dat staat niet in de TT.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje je eigen schuld he? Dit is het topic zonder info uit de boeken, niet zonder info uit de serie.
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond die van de Baratheons lastigEN ik heb geen idee of ik alles nou goed heb
O die heb ik er zo half half tussengepleurd, met edmure en blackfish volgens mijquote:Op woensdag 30 april 2014 15:29 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Vergeet je de stamboom van Catelyn Stark niet?.
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.
Stannis is the one true king en na hem komt zijn lillike dochter.
Ik ben bang dat we die juist meer gaan zien, aangezien zowel Sansa als Arya er naar op weg zijn. Maar er kan natuurlijk nog vanalles gebeurenquote:Op woensdag 30 april 2014 15:38 schreef Romanus het volgende:
Ik hoop trouwens dat deze twee ook nog doodgaan, kan ze echt niet uitstaan in de serie
[ afbeelding ]
Tommen schrijft nu natte dromen in zijn dagboek in Comic Sans?quote:Op woensdag 30 april 2014 15:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is in de serie al meerdere malen verteld.
Maar ik ga geen plaatjes voor je maken met comic sans.
Comic sans is voor kinderen wiens ouders broer en zus zijn.
Omdat hij een bastaard is. De enige die daar verandering in kan brengen is de koning en dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?
Volgens mij zei Melissandre het zelfs, tegen Gendry, in t bootje.
Als het werkt zoals ik vermoed, zou daarna gekeken worden naar nageslacht van een oom van Robert, Stannis en Renly.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Gendry is niet the one true king, hij is gewoon een bastaard van Robert.
Stannis is the one true king en na hem komt zijn lillike dochter.
Gendry is een bastaard en niet eens een erkende bastaard.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
W'rom zou Stannis meer recht hebben dan Gendry?
Volgens mij zei Melissandre het zelfs, tegen Gendry, in t bootje.
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijnquote:Op woensdag 30 april 2014 15:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gendry is een bastaard en niet eens een erkende bastaard.
you make kings rise and fall. The One True King is in haar ogen natuurlijk Stannisquote:Op woensdag 30 april 2014 15:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijn
Ach, als hij de juiste mensen om zich heen zou hebben, zou hij alsnog een goede kandidaat zijn. Alleen geen rechtmatige.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O. Nou. Dan begreep ik Melissandre verkeerd. Ik dacht dat die daar over zat te mijmeren. maar dan was t alleen kingsblood en niet opvolger zijn
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijktquote:Op woensdag 30 april 2014 15:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
you make kings rise and fall. The One True King is in haar ogen natuurlijk Stannis
Ook zo'n acteur als Joffrey. Je mag hem gewoon van het begin al nietquote:Op woensdag 30 april 2014 15:49 schreef DragonFodder het volgende:
Wat heeft die Janos Slint een gluiperige kutkop. Met zijn vieze kinloze kutbaard.
Zo.
Inderdaad, misselijkmakend mannetje is het.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ook zo'n acteur als Joffrey. Je mag hem gewoon van het begin al niet
Daarom is Kaleesi ook onderweg naar King's landingquote:Op woensdag 30 april 2014 15:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijkt
Ik stem op Ser Pounce, the cockblocking kitten
De Targaryens hebben de troon bedacht. Robert Baratheon en zijn bondgenoten hebben gewoon iedereen afgemaakt die meer recht op de troon had. Op Viserys na, maar goed, die was niet eens in Westeros om op de troon te kunnen zitten.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat hele True King ook wat overrated. Dat gaat nu over de Baratheons, maar die hebben toch zelf de troon afgepakt ooit? Of hadden de targaeryens hem OOK weer afgepakt? Het is maar hoe je TRUE bekijkt
Ik stem op Ser Pounce, the cockblocking kitten
Ja, omdat zij VINDT dat ze meer recht heeft. Maar wie heeft t nu echt?quote:Op woensdag 30 april 2014 16:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Daarom is Kaleesi ook onderweg naar King's landing
An sich hebben de Targaeryans volgens mij eeuwen geheerst, dus nazaten van die familie zou wat mij betreft het meeste recht hebben, het feit dat vrouwen volgens mij geen aanspraak maken op koningsschap maakt dat wel lastiger momenteel.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, omdat zij VINDT dat ze meer recht heeft. Maar wie heeft t nu echt?
Stannis is een nazaat van die familie, maar volgens mij wel via de vrouwelijke lijn. Tenzij je terug gaat naar de eerste Baratheon die Lord Paramount werd, ik geloof dat die een halfbroer was van de Targaryen koning ofzo. Daar was in ieder geval iets mee. Daarvoor zou je eigenlijk weer even die Lore & History moeten kijken.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:16 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
An sich hebben de Targaeryans volgens mij eeuwen geheerst, dus nazaten van die familie zou wat mij betreft het meeste recht hebben, het feit dat vrouwen volgens mij geen aanspraak maken op koningsschap maakt dat wel lastiger momenteel.
Daarna zou ik Stannis het meest gerechtvaardigd vinden
Op de laatste plaats die incestkinderen van Cersei
Ja dan wordt ie President, geen koningquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef Romanus het volgende:
Opvolging omdat je in de juiste familie bent geboren is overrated, je moet gewoon diegene met de best capaciteiten als leider aanwijzen en dat is uiteraard Tywin
Er bestaan ook gekozen koningen, net als ongekozen presidenten.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dan wordt ie President, geen koning
Tussen Joffrey en Margaery natuurlijk ook nog een "was getrouwd met" of zoietsquote:Op woensdag 30 april 2014 15:11 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
O ja, die 10 sec moeten we wel meenemen natuurlijkquote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Tussen Joffrey en Margaery natuurlijk ook nog een "was getrouwd met" of zoiets
Had trouwens wel verwacht dat Karies d'r van d'r lillekheid zou afhelpen door over d'r bol te aaien in een vorige aflevering, maar nee dus.quote:
Een vriend en ik zaten gisteren te speculeren over MacLillikgezichtje en we vonden dat de misvorming wel wat leek op schubben of drakenei. Zou Sireen nou gewoon een soort eng drakenkind zijn? Of immuun voor vuur?quote:Op woensdag 30 april 2014 16:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Had trouwens wel verwacht dat Karies d'r van d'r lillekheid zou afhelpen door over d'r bol te aaien in een vorige aflevering, maar nee dus.
ik baal nu al enorm dat ik de volgende aflevering pas eind volgende week kan zien, grumble vakantie grumble
quote:
Hmm, vind het er meer uit zien als stevig verbrand of zo. Schubben zie ik er niet direct in.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:32 schreef Ang3l het volgende:
Een vriend en ik zaten gisteren te speculeren over MacLillikgezichtje en we vonden dat de misvorming wel wat leek op schubben of drakenei.
Van het batsen van Robert en Cersei is idd ooit een kleine gekomen (nog voor Joffrey) maar die heeft niet lang geleefd dacht ik.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Mss het volgende:
Wat ik me trouwens wel eens aanvraag. Is het 'toeval' dat alle kinderen van Cercei van Jaime zijn? Want daar gaat nu iedereen vanuit omdat alle kinderen blond zijn. Is er ooit iets gezegd over Robert die onvruchtbaar was of schoot Jaime gewoon altijd raak? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Robert en Cercei nooit gebatst hebben.
Die hebben gebatst, Cersei is een keer zwanger van hem geworden. Daarna heeft zij er altijd voor gezorgd dat hij niet in haar klaar kwam, wat prima ging door zijn drankmisbruik.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Mss het volgende:
Wat ik me trouwens wel eens aanvraag. Is het 'toeval' dat alle kinderen van Cercei van Jaime zijn? Want daar gaat nu iedereen vanuit omdat alle kinderen blond zijn. Is er ooit iets gezegd over Robert die onvruchtbaar was of schoot Jaime gewoon altijd raak? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Robert en Cercei nooit gebatst hebben.
Post die ook ff!quote:Op woensdag 30 april 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb ook ff een simpele kaart gemaakt voor die vriend van me, met pijltjes naar de voornaamste steden en wie er zitten (King's Landing, Winterfell, Dreadfort, The Twins, Sunspear, Highgarden, Dragonstone etc). Maar wie zit er eigenlijk in Storm's End? Dat is Baratheon land toch, maar Stannis zit in Dragonstone, en de rest is kei poepie dood.
Nee die is gewoon van internet gejat. En daarna pijltjes erbijquote:
Die heeft Stannis moeten veroveren omdat een van Renly's sers te koppig was om zich over te geven. Had ook te maken omdat er een bastaardzoon van Robert(?) in dat slot zat. Heeft Stannis uiteindelijk met wat Carice magic redelijk simpel veroverd...quote:Op woensdag 30 april 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb ook ff een simpele kaart gemaakt voor die vriend van me, met pijltjes naar de voornaamste steden en wie er zitten (King's Landing, Winterfell, Dreadfort, The Twins, Sunspear, Highgarden, Dragonstone etc). Maar wie zit er eigenlijk in Storm's End? Dat is Baratheon land toch, maar Stannis zit in Dragonstone, en de rest is kei poepie dood.
kloptquote:Op woensdag 30 april 2014 17:12 schreef Ang3l het volgende:
Maar Stannis zit toch in Dragonstone en niet in Storm's End? Of heb ik t mis?
Ga hier maar heen:quote:
Klopt. Maar tegenwoordig is Storm's End wel eigendom van Stannis als ik me niet vergis. Terwijl het voorheen bezit was van Renly.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:12 schreef Ang3l het volgende:
Maar Stannis zit toch in Dragonstone en niet in Storm's End? Of heb ik t mis?
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ga hier maar heen:
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #12
Ik snap het echt niet, waarom blijven mensen dit doen? Je weet toch inmiddels wel dat daar een los topic voor is? Dan ben je nu toch gewoon opzettelijk aan het klieren?
Afstammelingen van de bastaardbroer van Aegon the Conquererquote:Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Stannis is een nazaat van die familie, maar volgens mij wel via de vrouwelijke lijn. Tenzij je terug gaat naar de eerste Baratheon die Lord Paramount werd, ik geloof dat die een halfbroer was van de Targaryen koning ofzo. Daar was in ieder geval iets mee. Daarvoor zou je eigenlijk weer even die Lore & History moeten kijken.
Hoe laat bij jou zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 17:26 schreef Ang3l het volgende:
Hoe dan ook, vanavond @ my place.... GOT bijles voor dummies (gegeven door een dummy 1.1) incl kaarten en stambomen (paint + comic sans) en aanwijsstokken en arceerstiften!
Voor zover ik weet en kan achterhalen is dit in de serie niet voorgekomen.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?
Is ook zo, achtergrondinformatie kan best. Staat ook op de extra's van de blu-ray box namelijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat de boekspoilers alleen gelden voor zaken die in de serie nog niet gebeurd zijn?
Mijn zoon keek mee en begon te dansenquote:Op woensdag 30 april 2014 17:27 schreef So_Surreal het volgende:
Deze al gepost?
Elke Game of Thrones kill in een filmpje met een droog muziekje, in 3 minuten
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn zoon keek mee en begon te dansen
Jeffrey? Je bedoelt Joffrey?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Uh.. oh.. een toekomstige Jeffrey in spe.
Wat had jij fout gespeld?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 30-04-2014 18:36:40 ]
Eerst schreef ik Jeffrey? Daarna bij de edit schreef ik: bedoel je soms Joffrey om je duidelijk te maken dat het met een O is.quote:
Dat is moeders eigen natuurlijk, altijd het goede van je kind inzien.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
't Kind is anderhalf, hij vond het muziekje gewoon leuk
Hihihahahahooo LOOOOOLLLLLLLL flapper de wapper joehoe haha hoho....quote:
Uh, oke.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hihihahahahooo LOOOOOLLLLLLLL flapper de wapper joehoe haha hoho....
Nee toch niet echt...
Oke, fijn dat we ff gepraat hebben. Moeten we vaker doen. Groetjes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |