abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 08:01:43 #1
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138969211
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_138969301
Wat ik me wel eens afvraag, wat xou voordeliger zijn:
- treinen 130 laten rijden
- treinen onder etcs 160 laten rijden. Hoger verbruik en slijtage spoor maar op een stuk als Alkmaar-Maastricht heb je met dezelfde frequentie een a twee omlopen minder met bijbehorende treinstellen nodig
pi_138969387
Eerste is goedkoper voor infrabeheerder, tweede voor vervoerder. Zeg het maar ;)
  donderdag 17 april 2014 @ 10:16:02 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138971670
Met 160 km/h ga je niet zoveel tijd winnnen op dat stuk denk ik. Het gaat om 3 s per km minder tijd t.o.v. 140 km/h.
pi_138972070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 05:11 schreef J.B. het volgende:
Over dat vroeg bier drinken: neem eens een ferry om 6 uur 's morgens van Helsinki naar Tallinn, je weet niet wat je meemaakt met die Finnen :')
Reus airport. Bomvol britten 's morgens vroeg die al aan de halve liters zitten bij een bord veel vette friet en braadworst. :r
  donderdag 17 april 2014 @ 10:57:13 #6
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_138972648
Hoera voor roze treinen!!1

Nederlands is mijn goedste vak
pi_138972681
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:57 schreef Goedzooi het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_138972900
Zo ging het vroeger ook achievement: rij in treinstel 4045 op een traject naar het oosten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:07:45 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138972919
Het Groninger metaalbedrijf Simmeren heeft gisteren bij de Raad van State uitleg gegeven over het mogelijke vervoer van asbesthoudend metaal naar Duitsland.

Dit metaal komt uit de Plan V's die in Groningen gesloopt zijn. De milieuinspectie heeft in 2011 het werk stilgelegd vanwege dit delict en Simmeren een boete van 1,2 miljoen euro opgelegd. Nu probeert Simmeren haar gelijk te halen. Uitspraak over maximaal 12 weken.

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=132911

Het slopen van Plan V's wordt nu door HKS in Amsterdam gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138973010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo ging het vroeger ook achievement: rij in treinstel 4045 op een traject naar het oosten.
:D _O-

Wie heeft bedacht dat je vragen aan de klantenservice van NS alleen via Eva kan stellen mogen ze ook direct op straat zetten. Waarom niet gewoon een contactformulier :')
Enfin, ik had een GtbV claim ingediend maar die was niet toegewezen omdat er werkzaamheden waren. Dat klopt, maar door die werkzaamheden kreeg ik een omreisadvies via de reisplanner en op de traject was een stremming. Stelletje pipo's ;(
  donderdag 17 april 2014 @ 11:26:47 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138973421
@ Darkwing; balen dat die niet online te krijgen is. Heb enkel voor Nord pas de Calais korting.

Reizen tm Amiens met TER, dan Intercité naar Paris en later terug. En weer naar Lille met de TER.
In 12 minuten tickets op Lille kopen is te krap lijkt mij...

Misschien dat ik 27 April ff retour Lille doe voor de fun om die tickets dan aan te schaffen. Reizen waarschijnlijk met 7 man die dag.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:37:26 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138973725
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:10 schreef Viezze het volgende:

[..]

:D _O-

Wie heeft bedacht dat je vragen aan de klantenservice van NS alleen via Eva kan stellen mogen ze ook direct op straat zetten. Waarom niet gewoon een contactformulier :')
Enfin, ik had een GtbV claim ingediend maar die was niet toegewezen omdat er werkzaamheden waren. Dat klopt, maar door die werkzaamheden kreeg ik een omreisadvies via de reisplanner en op de traject was een stremming. Stelletje pipo's ;(
Via https://www.ns.nl/virtuel(...)scalatie&delay=false kun je ze via Eva mailen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 17 april 2014 @ 11:42:20 #13
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138973869
Als machinist word je opgeleid voor een bepaald type trein toch?

Rijd je dan de hele dag 1 trein van dat type op een complete reeks aan trajecten of kun je alleen switchen naar treinen van dat type? Hebben dan alle treinen van dat type dezelfde sloten / sleutels?
pi_138973916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Via https://www.ns.nl/virtuel(...)scalatie&delay=false kun je ze via Eva mailen.
Ja dat deed ik ook, maar ik vind het vrij omslachtig. Zet er gewoon een contactformulier neer.
pi_138973921
Volgens mij word je juist opgeleid voor een bepaald traject.

Ik weet in ieder geval nog wel goed dat, toen in 2010 de IC Roosendaal - Arnhem weer doorgetrokken werd naar Zwolle, veel Roosendaalse machinisten niet met de koplopers overweg konden die er opeens kwamen te rijden.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:51:38 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138974125
Je krijgt idd traject + materieel, meestal meerdere soorten meuk
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:56:02 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138974236
quote:
5s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef Ajaxfan het volgende:
Als machinist word je opgeleid voor een bepaald type trein toch?

Rijd je dan de hele dag 1 trein van dat type op een complete reeks aan trajecten of kun je alleen switchen naar treinen van dat type? Hebben dan alle treinen van dat type dezelfde sloten / sleutels?
Een dienst van een machinist uit Enschede:
1
2
3
4
5
6
7
DM90       SPR      7952        14:04 Es      15:11 Zl    
1700ST     IC       3661        15:49 Zl      17:12 Nm    
                         *      17:12 Nm      17:53 Nm    
DDZ        SPR      4465        17:53 Nm      18:33 Ht    
IRM        IC       3568        19:08 Ht      19:37 Ut    
           IC        571 P      19:50 Ut      20:42 Zl    
DM90       SPR      7973        21:19 Zl      22:27 Es   
Die gaat met achtereenvolgens met:
een Buffeltje naar Zwolle
een 1700+ICRm naar Nijmegen
een DDZ naar Den Bosch
een VIRM naar Utrecht
een trein mee naar Zwolle
een Buffeltje naar Enschede

Veel afwisseling dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138974330
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder:

Bla

Blabla

Blablabla

[ Bericht 14% gewijzigd door Ireyon op 17-04-2014 14:15:24 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:07 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_138974374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef greavy het volgende:
@ Darkwing; balen dat die niet online te krijgen is. Heb enkel voor Nord pas de Calais korting.

Reizen tm Amiens met TER, dan Intercité naar Paris en later terug. En weer naar Lille met de TER.
In 12 minuten tickets op Lille kopen is te krap lijkt mij...

Misschien dat ik 27 April ff retour Lille doe voor de fun om die tickets dan aan te schaffen. Reizen waarschijnlijk met 7 man die dag.
lillie Flandre?
pi_138974520
Bij NS werkt het min of meer als volgt: tijdens opleiding beperk je tot een aantal baanvakken en materieelsoorten.

ben je als aspirant machinist bijvoorbeeld in opleiding met standplaats dordrecht kun je denken aan trajecten dordrecht - den haag C en dordrecht amsterdam (via haarlem) op die trajecten kom je bijna exclusief VIRM en SGMm tegen.

wanneer je eenmaal helemaal klaar bent met de opleiding ga je je wegkennis uitbreiden zodat je het complete pakket van je standplaats hebt en meer materieelsoorten.

het beleid daarom schijnt nog wel eens te veranderen. ik sprak laatst een rotterdamse machinist die vertelde dat een paar jaar terug men bezig was om de machinisten landelijke wegbekendheid te geven (de NS trajecten dan) want dat zou makkelijker zijn qua bijsturing tijdens verstoringen. op dat beleid is men weer een beetje terug aan het komen omdat de wegbekendheid maar een jaar geldig is ofzo dacht ik. wanneer een bepaald traject niet in het pakket van de standplaats zit zouden de machinisten dus ook wegonderhoud moeten gaan doen om bevoegdheid te houden om op dat traject te rijden.

en dat kost weer geld want ze zijn die dag niet anders inzetbaar.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:07:16 #21
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138974524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:51 schreef greavy het volgende:
Je krijgt idd traject + materieel, meestal meerdere soorten meuk
Ah dat is logischer inderdaad. Anders heb je een uitdaging wanneer er spul kapoerewietus is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 12:12:13 #22
Maffe Fries
pi_138974635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:07 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ah dat is logischer inderdaad. Anders heb je een uitdaging wanneer er spul kapoerewietus is.
Als je geen materieelbekendheid hebt mag je er niet mee op pad. Dan moet er een vervanger worden gevonden of de trein moet worden opgeheven.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:54:29 #23
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_138975793
Binnen de lijntjes: Reis op één dag naar alle stations in Nederland vlak voor de grensovergang.

Roosendaal - Eijsden - Eygelshoven Markt - Venlo - Arnhem/Zevenaar - Glanerbrug - Hengelo/Oldenzaal - Bad Nieuweschans

[ Bericht 38% gewijzigd door hhh38 op 17-04-2014 13:30:51 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 13:10:20 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138976229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

lillie Flandre?
jup. Gaat met de auto naar Antwerpen Berchem, dan naar Lille Flandres met NMBS, daar TER r. Amiens, en dan Intercité naar Paris, zelfde traject.
Hoef niet via Lille Europe.
pi_138977518
1
2
3
4
5
6
DM90 SPR      7952        14:04 Es      15:11 Zl  
1700ST IC       3661        15:49 Zl      17:12 Nm   
DDZ SPR      4465        17:53 Nm      18:33 Ht  
IRM IC       3568        19:08 Ht      19:37 Ut   
            IC        571 P      19:50 Ut      20:42 Zl  
DM90 SPR      7973        21:19 Zl      22:27 Es  
Wat een diensten.
8 uur 23 minuten diensttijd
waarvan 3 uur en 39 minuten niet aan het rijden (37%). Je kunt zo 20 procent van de machinisten wegbezuinigen als ze gewoon de hele dag op een traject blijven rijden...
  donderdag 17 april 2014 @ 14:08:50 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138978046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef Ireyon het volgende:
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder.
Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima :@
pi_138978946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

ja ik ook. Nieuw doen om het nieuw doen, en dan ook nog zo'n oversekst HiSpeed thema :N :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138979044
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:57 schreef Goedzooi het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De OV-chip VIRM vond ik altijd wel tof. Jammer dat 'ie niet zo lang heeft gereden...
pi_138979139
quote:

[..]

Een shitload aan spoilers en slecht geschreven onsamenhangende teksten ja :') ?
  donderdag 17 april 2014 @ 14:46:25 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138979191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een shitload aan spoilers en slecht geschreven onsamenhangende teksten ja :') ?
Die spoilers stonden er vroeger niet in, maar toen kwamen er klachten dat die OP zo lang was. :')
pi_138979256
quote:

[..]

Ik ook.
pi_138979284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die spoilers stonden er vroeger niet in, maar toen kwamen er klachten dat die OP zo lang was. :')
Vandaar mijn voorstel "compacter en meer to-the-point".

Het is ook niet zomaar 'gewoon voor de nieuwigheid', fatsoenlijke OPs maken is gewoon mijn ding. De huidige OP en headers komen ook van mijn hand (tekst en headers) en ik vind 't een beetje zonde hoe er allerlei (achterhaalde of onduidelijke) info is toegevoegd de laatste jaren. Een opschoning kan imo echt geen kwaad.
  donderdag 17 april 2014 @ 14:56:05 #33
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_138979515
NS_online twitterde op donderdag 17-04-2014 om 14:52:39 Alphen aan den Rijn-Bodegraven: er kunnen geen treinen rijden door een defecte spoorbrug. http://t.co/Q0oCMGNaDW #ApnBdg reageer retweet
Hoe vaak gaat die brug wel niet kapot?
pi_138980097
Na de militaire interventie van Oekraīne in de regio rond Donetsk zijn de verhoudingen tussen de pro-Russen en Kiev nog verder bekoeld. En na de dood van enkele separatisten, die afgelopen nacht een militaire basis in Oekraīene bestormden, lijkt de kloof tussen de Europees- en Russisch-georiënteerde bevolking alleen maar groter te worden.

Hun ogen zijn vandaag gericht op de top in Genčve: komen Amerika, Europa, Rusland en Oekraīne na dagen van diplomatieke schermutselingen nader bij elkaar?

Angst voor banenverlies Oost-Oekraīne
In Lugansk, het uiterste oosten van Oekraīne, hopen veel mensen op een diplomatieke oplossing die economische rust brengt. Want veel inwoners van de plaats werken in de enorme treinfabriek Lugankteplovoz, goed voor duizenden banen. Nu de betrekkingen tussen Kiev en Moskou slecht zijn, vreest de eigenaar voor ernstige economische schade.

Luganskteplovoz heeft een lange geschiedenis in het stadje. De naam Lugansk is in het verleden meermaals gewijzigd in namen van Russische generaals en de naam van het bedrijf veranderde mee. In 1918 prijkte het bedrijf zelfs met de naam ‘Locomotief-fabriek van de Oktoberrevolutie’. Tijdens de Sovjet-Unie leverde Luganskteplovoz duizenden treinen aan de Sovjet-staten. En nu moet het bedrijf vrezen voor de toekomst.

Vanavond in EenVandaag een portret van de fabriek en we spreken separatisten over de vraag waarom er in Lugansk zo’n grote antipathie bestaat tegen het huidige bewind in Kiev.

Combinatie van actualiteit en hobby ;)
pi_138980163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef Ireyon het volgende:
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bla

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blabla

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blablabla

[ afbeelding ]

Wat een afschuwelijk lettertype :D
  donderdag 17 april 2014 @ 15:24:11 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138980390
Al sinds aanvang treindienst is er een technische storing Emmerich-Dinslaken. ICE krijgt daardoor vertraging in beide richtingen. Er zijn geen treinen opgeheven. Ook geen Nahverkehr.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 15:27:55 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138980489
Dat is er al een paar dagen volgens mij. Snelheid is beperkt tot 60km/h ipv 160km/h heb ik ergens gelezen.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 15:36:39 #38
Maffe Fries
pi_138980746
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vandaar mijn voorstel "compacter en meer to-the-point".

Het is ook niet zomaar 'gewoon voor de nieuwigheid', fatsoenlijke OPs maken is gewoon mijn ding. De huidige OP en headers komen ook van mijn hand (tekst en headers) en ik vind 't een beetje zonde hoe er allerlei (achterhaalde of onduidelijke) info is toegevoegd de laatste jaren. Een opschoning kan imo echt geen kwaad.
be my guest. Kunnen we naderhand altijd nog zeggen of het goed gelukt is of dat er hier en daar nog iets bij moet
  donderdag 17 april 2014 @ 15:37:07 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138980764
Ik zie de eerste melding van dinsdag ja. Toen zijn er diverse ICE's in Utrecht gekeerd
  donderdag 17 april 2014 @ 15:38:07 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138980804
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

be my guest. Kunnen we naderhand altijd nog zeggen of het goed gelukt is of dat er hier en daar nog iets bij moet
Laten we hiermee beginnen:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijk lettertype :D
pi_138982155

Is dat iets voor in de OP? Anders ga ik er verder niet meer tijd in steken :s)
pi_138982273
Tripreports is meer iets voor Drugs & Alcohol :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_138982444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Is dat iets voor in de OP? Anders ga ik er verder niet meer tijd in steken :s)
Dat moet in ieder geval wel fanciër kunnen dan dit.
pi_138983631
Bellen met de OBB is echt koning :D
  donderdag 17 april 2014 @ 17:15:04 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138983654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:14 schreef b2py het volgende:
Bellen met de OBB is echt koning :D
Want? :P
pi_138983887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want? :P
Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels :') . Tijdens het wachten een heerlijk muziekje met allerlei handige informatie. Baas _O_

nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. :P
pi_138987599
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
  donderdag 17 april 2014 @ 19:45:23 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138987840
Zolang de postcode en het huisnummer juist is komt het toch wel aan hoor ;)
pi_138987906
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

HERR!! HOEGO!! WART!!

heeft ie lang moeten wachten?
pi_138988143
quote:

HERR!! HOEGO!! WART!!

I prefer English over the german language.
  donderdag 17 april 2014 @ 20:09:24 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138988716
Het is geen goede dag voor Eurostar: eerder vandaag zorgde een persoonsaanrijding bij Lille voor zware vertragingen, later zorgden problemen in de kanaaltunnel voor vertraging en uitval. Klanten hebben soms uren in de rij gestaan (wachtend op hun trein), inmiddels zegt Eurostar mensen niet meer te reizen:
quote:
[18:45 GMT]

Eurostar services are now closed for the day and regrettably no further passengers are being accepted at our stations. Please do not travel to our stations this evening.

As a result of an earlier failed Eurotunnel passenger shuttle in the Channel Tunnel Eurostar services have been subject to cancellations and delays throughout the day. We are unable to provide additional services today.

We expect to run a normal service tomorrow but our trains will be very busy. If you are booked to travel tomorrow please check-in as normal.

If you have been unable to travel today our strong advice is to rebook your journey either for tomorrow or a later date. Alternatively, Eurostar will provide a full refund.

If you are holding a fully flexible ticket, please exchange your ticket at www.eurostar.com, otherwise please call the Eurostar Contact Centre within 60 days on 08432 186 186, or if calling from outside the UK, +44 (0) 1777 77 78 78. You can also email us with your booking reference on contactus@eurostar.com
pi_138991318
quote:

HERR!! HOEGO!! WART!!

Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:13:33 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138991695
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:13:41 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138995218
Vandaag even naar de regio van Ronneburg gegaan voor de zandtreinen van Wismut, die over de Wismut-Werkbahn tussen Kayna en Seligstädt rijden. Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had ķķk geen probleem geweest, maar toch.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Hier passeert de beladen zandtrein van Kayna naar Seligstädt bij overweg Disco (de officiële benaming), ter hoogte van Großenstein, na ruim 1u40 gewacht te hebben. De Ludmilla's van Wismut zijn destijds overgenomen van DB, en zijn omgenummerd in een V300-nummer, en in het groen gespoten. Ze zijn ook toegelaten op de hoofdbaan (ze moeten elke keer zo'n 300 meter via het hoofdspoor om van de ene naar de andere kant van de Wismut-Werkbahn te komen). Totaal heeft Wismut 5 Ludmilla's en enkele V60'en voor het rangeerwerk op beide eindpunten.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Na de vorige foto werd teruggefietst naar Beerwalde, waar ongeveer 2 uur en 40 minuten later weer een zandtrein goed voor de zon moest passeren, eerder kwam er geen meer.
Helaas was de sluierbewolking al stevig aan het optrekken, maar de zon liet ons gelukkig niet in de steek.

Hier passeert wederom de V300 003 met beladen zandtrein bij het voormalige stationnetje van Beerwalde, die inmiddels erg vervallen is.

Sinds DRGL2014 rijdt er op de Wismut-Werkbahn voornamelijk éénloksbedrijf, wat voorheen nog 3 of 4 lokken waren. Dan had je ieder uur per richting een trein.
De kleinere afvoer vanuit de afgraving bij Kayna naar Seligstädt zal vast zo zijn redenen hebben.
pi_138995432
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:13 schreef greavy het volgende:
Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had ķķk geen probleem geweest, maar toch.
Wat?
  donderdag 17 april 2014 @ 22:19:57 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995472
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
pi_138995512
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:21:27 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
Vergeet het linnen tasje met blocnootje niet.
pi_138995756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
Toch is het ever ver als fietsen
  donderdag 17 april 2014 @ 22:27:23 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138995807
-laat maar-

[ Bericht 87% gewijzigd door ReisT op 18-04-2014 08:35:18 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 22:35:07 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138996139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:13 schreef greavy het volgende:
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
Duidelijk geval van te weinig luisteren naar mijn favoriete zender in Sachsen daar leer je het wel van:

http://www.rsa-sachsen.de/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 april 2014 @ 23:23:06 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998238
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.

pi_138998365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.
en hier?
  donderdag 17 april 2014 @ 23:26:28 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998403
quote:
5s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en hier?
Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
pi_138999926

Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:05:44 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000087
Random header is leuk ja :Y
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:12:17 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000320
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
pi_139000757
2836 ^O^
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 02:12:55 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139002278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet

Dan was er ook wel wat meer aan de hand met dat ding dan een simpele storing: daarvoor hebben ze immers 6400-achtige locs.
PM mij!
pi_139002671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
Vrijwel vergelijkbaar, alleen worden ze hier met een spoorkraan op de goede plek gezet en niet met dat gele Franse ding. De duur van het vervangen weet ik niet precies, maar volgens mij staat daar tussen 8 - 10 uur voor. Verder worden wissels en spoorstaven met een stomplasmachine aan elkaar gebakken, en niet met thermiet zoals in het filmpje.
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:30:54 #71
200192 Darkwing_Duck
pi_139002842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels :') . Tijdens het wachten een heerlijk muziekje met allerlei handige informatie. Baas _O_

nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. :P
Duitsers zijn sowieso lyrisch als je als Hollander Duits spreekt over de telefoon. Ik werk zelf op een Duitstalige Telefoonafdeling dus ik doe niet anders _O_
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:33:41 #72
200192 Darkwing_Duck
pi_139002855
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
Ik heb met de Oostenrijkers het meeste moeite, met Zwitsers dan weer minder vreemdgenoeg
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:56:03 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139002978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

ligt in Nederland.
Met de 3 dagen Dampfloktreffen heb ik paar keer met Duitse fotografen mee kunnen rijden. Heb toen nog 24 kilometer gelopen. Anders wel >50...
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:01:41 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139003011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:

Was een passagiersshuttle volgens het eerdere artikel. Kun je tenminste nog in je eigen auto zitten :z.
Het zal zo'n vrachtshuttle geweest zijn zeg. Zit je daar een halve dag tussen de zwetende Polen in een rijtuig. Enige voordeel is dat je dan de eerste uren de snoep- en koffieautomaten nog kunt leeghalen, die hebben ze in de autoshuttles dan weer niet voor zover ik weet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:39:50 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139003348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
Ik wil wel wat toesturen? Stoomtreintje ertussen misschien van afgelopen weekend? Heb genoeg diversiteit liggen, dus vraag maar raak.
pi_139004792
Eventueel wil ik het php scriptje wel hosten hoor :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_139005718
Zozo, NS heeft ambities in Schotland.
quote:
NS aast op Schots spoor
De NS heeft bij het Schotse transportagentschap Transport Scotland een offerte ingediend om te mogen rijden op het Schotse spoor.

Hoeveel de NS geboden heeft om de concessie binnen te slepen maakt het bedrijf niet bekend. Het gaat om het hele Schotse railnetwerk.
De bieding loopt via dochterbedrijf Abellio. Dat heeft al meer treinen rijden in Groot-Brittannië, op de lijnen Merseyrail en Northern Rail.
http://www.nu.nl/economie/3755195/ns-aast-schots-spoor.html
pi_139005820
Hoe lang heeft de NS om op een klacht te reageren?
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:54:03 #79
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_139005920
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen.
pi_139005983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:54 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen.
Ah. Het is ondertussen al een week of 4 geleden dat ik die brief gepost heb.

Wie kan ik het beste bellen?
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:57:39 #81
pi_139006003
Driekoplopers :-)
pi_139006109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Driekoplopers :-)
:D
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:04:00 #83
pi_139006533
quote:
nederlandse treinverkeer en schotse treinverkeer zet je ook 2 uitersten tegenover elkaar
pi_139006595
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:23:40 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_139006630
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren :')
Abellio, een afdeling binnen NS, die rijdt in Engeland maakt winst. Sterker nog, het meeste winst haalt NS uit de buitenlandse trajecten
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:43:42 #87
pi_139007083
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:50:58 #88
146033 ReisT
pi_139007293
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 11:53:58 #89
Maffe Fries
pi_139007407
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:50 schreef ReisT het volgende:
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken.
nee, maar als de subsidie maar hoog genoeg is kan er minimaal break-even worden gedraaid.
pi_139007460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:43 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar.
nee
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 11:59:32 #91
Maffe Fries
pi_139007582
Terug van weggeweest:
quote:
Den Haag HS-Dordrecht

Melding vrijdag 18 april 2014, 11:17 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Dordrecht en Den Haag HS rijden minder treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
pi_139007635
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Terug van weggeweest:

[..]

hopen dat het niet later gaat worden :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:24:00 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139008194
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:
pi_139009825
in Amsterdam westpoort is vandaag weinig te beleven. er was geen Plan V te bekennen.
bij HKS Metals is vanaf de weg niets te zien, behalve gigantische ladingen puin.

op de houtrakpolder staan momenteel veel nieuwe DDZ-verlengings-bakken en er staat nog wat DDAR materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:31:01 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139009904
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 13:33:51 #96
Maffe Fries
pi_139009988
Volgens mij wel.

De verlenging van DDZ zal halverwege mei ook eindelijk van start gaan. Eind augustus moeten alle zesjes op de baan zijn
pi_139010028
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:31 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR?
Gereed maken locomotieven in Maastricht is wel al gestart, rijtuigen nog niets behalve wat heen en weer gesleep tegen vastlopen lagers.
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:40:18 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139010154
Da's mooi nieuws!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:44:28 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139010258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:24 schreef greavy het volgende:
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:
[ afbeelding ]
Niks vreemds hoor, die rijden daar zelfs zonder loc. ook over het spoor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_139010360
Ik heb even wat mooie foto's uit de tripreports uit de OP gepakt en greavy's Flickr geplunderd. Als er iets tussen staat wat je er niet tussen wilt hebben staan, dan hoor ik het wel :)

pi_139010471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

nee
Ja ;)

Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:21:58 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139011403
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
pi_139011624
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:21 schreef James1988 het volgende:
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
"Oh, laat dan maar" aldus de NS. "Dan kunnen we te weinig reizigers duperen."
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:24:48 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139013168
http://nos.nl/artikel/637449-schultz-a27-moet-uit-file-top50.html

Er komt een tweede brug over de Merwede bij Gorinchem, waar blijft die treinenlobby nu?
Mooi om er ook spoor bij te leggen maar dat zal wel weer niet zo mogen zijn :( .
In 2019 wil ze beginnen dat moet toch kunnen?

oud artikel trein Utrecht-Breda.
http://www.bndestem.nl/al(...)der-de-loep-1.692890

http://nl.wikipedia.org/w(...)_-_Breda#cite_note-2
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:32:21 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139013412
CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22 Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Dat zal dus wel niet. :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:37:42 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139013588
Een volwaardige upgrade van de A27 zou 1,6 miljard kosten. Er komt nu een halfbakken oplossing met spitsstroken en behoud van de oude brug bij Gorinchem voor één richting, ā 800 miljoen. Reken er maar niet op dat een spoorlijn dan opeens wel kan.
pi_139013832
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:32 schreef James1988 het volgende:
CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22 Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Dat zal dus wel niet. :')
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 15:49:22 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139013985
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
PM mij!
pi_139014065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:52 schreef MTL het volgende:

[..]

Ja ;)

Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
pi_139014087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:49 schreef dennistd het volgende:
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
Tunnels zijn niet nodig, gewoon combineren met viaducten zoals in almere en leidsche rijn.

Het probleem van niet kunnen wisselen heb je in adam ook.
pi_139014375
Als je snelweg maar breed genoeg is maakt dat niet uit.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 16:11:30 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139014660
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.

Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan.
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:21:34 #113
146033 ReisT
pi_139015031
Een apart parkje wordt het sowieso ivm de R-net-kleurtjes-onzin.
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:22:27 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139015061
En er zijn vast ook nog wel wat afwijkende eisen zoals WiFi en actuele reisinformatie voor overstappen op bussen e.d.
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:33:25 #115
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139015425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:

Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
pi_139015536
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
Duhh alles is uitgesloten bij een goedkope opknapbeurt als deze
pi_139017195

Welkom in het legendarische treintopic! Voordat je post, let dan even goed op de volgende opmerkingen:
SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Ireyon op 18-04-2014 17:52:37 ]
pi_139017214
Kutstudenten weten onderhand zelf wel of ze mogen reizen of niet dus o.a. dat heb ik eruit gegooid.
pi_139017268
Nee, dat stop je maar fijn terug.
pi_139017318
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
pi_139017395
Weet iemand of de deuren van de sneltram in Utrecht dezelfde constructie is als die van ICM? Klinkt hetzelfde..
pi_139018363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
_O-

Ik krijg tegenwoordig een mail rond periodes zoals nu wanneer je nou wel en niet kan reizen overigens ^O^
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:41:00 #123
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_139019312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:27 schreef Ireyon het volgende:
[Plaatjes voor openingspost]
Dit vind ik er wel strak uitzien!
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:50:34 #124
146033 ReisT
pi_139019610
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:

[..]

Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.
pi_139019647
Hele mooie nieuwe OP zo! ^O^
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:54:19 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139019721
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.
Alleen rond de brug bij Gorinchem is dat een optie. Voor de rest blijft de middenberm grotendeels ongewijzigd.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:33:44 #127
146033 ReisT
pi_139021079
Ik was net in Rotterdam nog bijna in de verkeerde trein gestapt, op de vertrektijd van de IC naar Venlo kwam er een DDZ binnen, maar dat bleek een vertraagde sprinter naar Breda te zijn.

Handig die schermen die steeds een andere trein tonen als ze denken dat die andere toch eerder komt...
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:54:12 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139021874
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:

[..]

Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 19:59:47 #129
Maffe Fries
pi_139022092
Arriva bezuinigde vandaag lekker op de bakkilometers, want verschillende treintjes in het noorden waren heet gewassen :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 20:04:02 #130
Maffe Fries
pi_139022207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.

Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan.
Met goede afspraken moet dat wel op te lossen zijn.
pi_139022246
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:54 schreef bork het volgende:

[..]

Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?
Arie? Ik begrijp je niet helemaal.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 20:08:54 #132
Maffe Fries
pi_139022359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:05 schreef icloud het volgende:

[..]

Arie? Ik begrijp je niet helemaal.
Arie Slob, christenunie, gedoogpartner van het kabinet
pi_139022439
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arie Slob, christenunie, gedoogpartner van het kabinet
Geen idee, zover ik weet stem ik mijn leven al vvd.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:13:27 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139022513
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.

1
2
3
4
5
6
7
V 16:23    Breda     
Snelbus i.p.v. Trein NS richting Antwerpen-Centraal    
A 17:21    Antwerpen-Centraal     

V 17:38    Antwerpen-Centraal     [+]
Intercity NS richting Brussel-Zuid/Midi    
A 18:28    Brussel-Zuid/Midi     

Kunnen ze nou helemaal niks? :{
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:14:50 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139022569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student Einstein 8)7 Terugzetten. }:|
pi_139022637
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:13 schreef James1988 het volgende:
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
[ code verwijderd ]

Kunnen ze nou helemaal niks? :{
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempen

De reistijd van de bus komt overeen met breda antwerpen en niet met breda noorderkempen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:19:10 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139022710
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18 _O_
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:19:28 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139022722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:16 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempen
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten). Bij de werkzaamheden staat de volgende opmerking, ver weggestopt in een muur van tekst:

quote:
LET OP: de reisplanner geeft u mogelijk een reisadvies met bussen tussen Breda en Antwerpen
de Snelbussen rijden echter van en naar station (Antwerpen) Noorderkempen (B), in plaats van Antwerpen; tussen Antwerpen en (Antwerpen) Noorderkempen reist u met de trein
pi_139022762
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, je kunt niet in een half uur van Breda naar Antwerpen-Centraal rijden met een bus. Zelfs met een auto lukt dat onder geen beding.

De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten)
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 20:21:18 #140
Maffe Fries
pi_139022780
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18 _O_
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:21:32 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139022784
Er rijden extra treinen van/naar Noorderkempen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:21:36 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139022787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.
Zie mijn edit.
pi_139022808
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zie mijn edit.
Ik kan mij niet voorstellen dat noorderkempen extra bediend word, zeker op zondag niet
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:23:00 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139022820
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verder :)
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:23:09 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139022826
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:22 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat noorderkempen extra bediend word, zeker op zondag niet
Toch is het zo.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:24:13 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139022862
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:

[..]

bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen....
pi_139022880
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Toch is het zo.
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige redding
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:25:31 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139022902
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/werken-L12.aspx staat het ook

Zie bij de NMBS ook het PDF-Affiche, link staat onderaan. Inclusief tijden daarbij.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:26:46 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139022945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige redding
Kijk maar op Railtime.be bij vertrektijden van Noorderkempen of werfinfo voor lijn 12.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 20:27:31 #150
Maffe Fries
pi_139022972
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verder :)
ah ja, dat wil inderdaad nog wel eens dat je in Gouda een onmogelijke overstap alsnog kunt halen.
pi_139022974
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student Einstein 8)7 Terugzetten. }:|
Nee :(
pi_139023023
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef greavy het volgende:

[..]

bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen....
Waarom zou je een bus opzetten naar een godsverlaten station wat even vaak word bediend als bijvoorbeeld hoensbroek, in de middle of nowhere ligt en op een steenworp afstand van centraal?
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:30:15 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139023079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee :(
Lekker dwars ding O+ :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:31:29 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139023126
Je wil niet met al die bussen naar de binnenstad van Antwerpen. Dat wil je gewoon niet.
Antwerpen Berchem is wel beter, ligt dichterbij de ring. Maar Noorderkempen zeker. Treindienst verhogen, en het gaat goed.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:32:07 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139023151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom zou je een bus opzetten naar een godsverlaten station wat even vaak word bediend als bijvoorbeeld hoensbroek, in de middle of nowhere ligt en op een steenworp afstand van centraal?
Noorderkempen ligt echt niet op een steenworp afstand van Antwerpen Centraal hoor _O-

Het is vanaf daar nog minstens een half uur rijden met de bus (als je geluk hebt) terwijl het treinstation recht naast de snelweg ligt. Met de tijd die je daarmee uitspaart kun je meer bussen laten rijden met minder materieel en personeel.
pi_139023159
Wel jammer dat James z'n eigen foto nog niet heeft gespot
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:34:06 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139023245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef Ireyon het volgende:
Wel jammer dat James z'n eigen foto nog niet heeft gespot
Welke foto? :P
pi_139023320
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welke foto? :P
Die met een kans van 4% langs komt in de roulatie :+

vrijdag 18 april 2014 @ 20:39:14 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139023526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:35 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:') Gek hč, dat ik 'm dan nog niet heb gezien. _O-

Edit: Hahaha, baas. *) :D
pi_139023579
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Noorderkempen ligt echt niet op een steenworp afstand van Antwerpen Centraal hoor _O-

Het is vanaf daar nog minstens een half uur rijden met de bus (als je geluk hebt) terwijl het treinstation recht naast de snelweg ligt. Met de tijd die je daarmee uitspaart kun je meer bussen laten rijden met minder materieel en personeel.
Nog geen 25 minuten in het huidige verkeer, twee keer flink gas geven
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 20:40:06 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139023581
Komt het misschien omdat NS Noorderkempen niet kent, laat staan de treinen vanaf daar naar Antwerpen?
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:40:50 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139023622
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Nog geen 25 minuten in het huidige verkeer, twee keer flink gas geven
En dan nu in een touringcar vol studenten, omaatjes en ander gespuis.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:41:30 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139023649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:40 schreef dennistd het volgende:
Komt het misschien omdat NS Noorderkempen niet kent, laat staan de treinen vanaf daar naar Antwerpen?
Dat is geen excuus voor dit gefaal. :)
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:52:06 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139024138
quote:

[..]

[ afbeelding ]
leuke serie zo. Paar leuke platen van mijn flickr gejat zie ik. Prima.
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:27:24 #165
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_139025758
N.a.v. de zoveelste lompe acte van de NS zijn we het zat.

NS-directeur Timo Huges vindt het. Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt het. De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3.

Mooie woorden. De praktijk is echter vaak heel anders. Treinen te kort. Treinen te laat, of te gemakzuchtig opgeheven. Reizigers die genoegdoening willen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Enzovoort. Groot en klein leed van de treinreiziger is aan de orde van de dag.

Basta.

Een wondermiddel zal het niet zijn, mar we hebben een meldpunt geopend.

'Meldpunt 1, 2 en 3.'

http://www.voorbeterov.nl/140418.php

En een hashtag op twitter: #12en3 .

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 18-04-2014 22:05:27 ]
pi_139026234
quote:
16s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:27 schreef DriekOplopers het volgende:
N.a.v. de zoveelste lompe acte van de NS zijn we het zat.

NS-directeur Timo Huges vindt het. Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt het. De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3.

Mooie woorden. De praktijk is echter vaak heel anders. Treinen te kort. Treinen te laat, of te gemakzuchtig opgeheven. Reizigers die genoegdoening willen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Enzovoort. Groot en klein leed van de treinreiziger is aan de orde van de dag.

Basta.

Een wondermiddel zal het niet zijn, mar we hebben een meldpunt geopend.

'Meldpunt 1, 2 en 3.'

http://www.voorbeterov.nl/140418.php

En een hashtag op twitter: #12e3 .
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:39:41 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139026410
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)
Bij ziggy :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 21:43:12 #168
Maffe Fries
pi_139026565
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk dat je bij Zug meer kans hebt
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:46:12 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139026674
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Denk dat je bij Zug meer kans hebt
Ja, tegen mij aanschreeuwen kan ook altijd trouwens :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 21:49:02 #170
Maffe Fries
pi_139026777
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, tegen mij aanschreeuwen kan ook altijd trouwens :D
Jou bier geven en je kunt elke klacht aanhoren _O-
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:50:46 #171
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_139026851
quote:

[..]

Ook in dat topic. Gaat over de hele spoorsector.

Dat zullen we nog even wat duidelijker vermelden.
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:54:47 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139027034
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jou bier geven en je kunt elke klacht aanhoren _O-
Aanhoren, oh okee. Is dat dit? Oh, okee :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 21:55:46 #173
Maffe Fries
pi_139027091
of je moet er meer mee willen doen :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:56:13 #174
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_139027113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:58:33 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139027277
quote:

[..]

herkenbar ja. Toen ik nog tijdens de studie in Leerdam werkte, had ik altijd de trein van 1u21 uit mijn hoofd, de allerlatste naar Dordt.
Een collega zette mij altijd af op het station (scheelde 10' lopen), en dan rijdt hij zelf door naar regio Sliedrecht. Toen reed de trein niet tussen Geldermalsen - Gorinchem, en heeft hij mij maar in sliedrecht afgezet(was voor hem toch 6km omrijden). Bij vraag aan de steward bleek de vervangende bus pas om 2u15 uit Leerdam te gaan, en via elk station naar Dordt. Nou, die zou daar niet voor 04u aankomen.. was ik blij dat ik mee kon rijden tm Sliedrecht...

Waarom die bus dan niet tm Gorinchem overal stopte, en daarna enkel op verzoek? Mag hopen dat dat wel gedaan is... zat meestl alleen of met hooguit 2 andere reizigers in de trein. Vrijdag was wat drukker door de stappers.
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:04:32 #176
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_139027655
quote:

[..]

De tekst op de pagina aangepast. is het zo duidelijker?
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:06:12 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139027724
Je kunt wel alleen stoppen op verzoek, maar hoe weet je dan of er op de overige stations nog iemand méé moet?
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:08:14 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139027820
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:06 schreef JDude het volgende:
Je kunt wel alleen stoppen op verzoek, maar hoe weet je dan of er op de overige stations nog iemand méé moet?
de laatste trein reed wel van Gorinchem naar Dordrecht. De bus was alleen voor reizigers tussen Geldermalsen - Gorinchem, en reed door rg Dordrecht met alle haltes voor alleen uitstappers. De laatste trein was met bus niet te halen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:30:39 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139028844
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:08 schreef greavy het volgende:

[..]

de laatste trein reed wel van Gorinchem naar Dordrecht. De bus was alleen voor reizigers tussen Geldermalsen - Gorinchem, en reed door rg Dordrecht met alle haltes voor alleen uitstappers. De laatste trein was met bus niet te halen.
Oh dat wordt dan maar als een betonnen randvoorwaarde gezien waar "toch al niets aan te doen is"? :r
pi_139030407
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat wordt dan maar als een betonnen randvoorwaarde gezien waar "toch al niets aan te doen is"? :r
Hihi, hij zei Beton :)

Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus?
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:09:42 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139030584
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:05 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus?
je moet ruim durven denken. NIETS is in beton gegoten. NIETS is een randvoorwaarde. En om in de stemming te komen, bekijk eens meteen het andere uiterste.

De reizigersdienst houdt het spoornet, het HELE spoornet, bezet 7 dagen in de week van 04:30 tot 01:00 de dag erop. Dan heb je als Prorail en aannemers dus drie en een half uur per nacht om je ding te doen. Doe het daar maar mee. En slik het ook maar als de laatste reizigerstrein een half uurtje later is. Uitgelopen vervoersverplichting :W

Ondenkbaar? Het omgekeerde is dagelijkse praktijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:15:50 #182
Maffe Fries
pi_139030879
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:16:19 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139030905
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[url=Paaseitjes zoeken]http://www.prorail.nl/nieuws/paaseitjes-zoeken[/url]
knaker op met je wissels op zomertijd en je onzin :D
pi_139030978
Kilometers spoor schieten onder mij door, ik ben op weg naar jou!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:17:45 #185
Maffe Fries
pi_139030982
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

knaker op met je wissels op zomertijd en je onzin :D
delen ze een keer uit, is het weer niet goed :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:19:45 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139031068
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:17 schreef b2py het volgende:
Kilometers spoor schieten onder mij door, ik ben op weg naar jou!
Weer foekie foekie met je neukpop dit weekend ja? :D
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:21:14 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139031132
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:05 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Een extra trein Gorinchem-Dordrecht inzetten in aansluiting op de bus.
PM mij!
pi_139031346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een extra trein Gorinchem-Dordrecht inzetten in aansluiting op de bus.
Hoe groot is die vervoersvraag op dat tijdstip? Rijdt die late trein vanuit Geldermalsen niet alleen omdat de heenweg (Dordt-Geldermalsen) wel vervoersvraag heeft en het materieel toch terug naar Dordt moet "dan kunnen we hem net zo goed als reizigerstrein rijden.

Materieel moet terug, dus die trein rijdt toch wel. En let wel: door het rijden als reizigerstrein krijgen ze weer een zak geld van de overheid, voor leeg materieel ritten niet..)
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:27:17 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139031381
quote:
Gevonden!

En een mailtje gestuurd naar ProRail :6
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:28:52 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139031455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gevonden!

En een mailtje gestuurd naar ProRail :6
Ik ook :Y
PM mij!
pi_139031485
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weer foekie foekie met je neukpop dit weekend ja? :D
Morgen pas, nu onderweg naar huis na een avondje Utrecht. En morgen ga ik mooi met de dieseldrinker :)
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:35:16 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139031737
DM'90, GTW of Lint?
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:38:08 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139031871
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
DM'90, GTW of Lint?
DE2 186 denk
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:38:29 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139031886
Dennis ga jij volgende week ook mee naar Limburg trouwens?
pi_139032140
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
DM'90, GTW of Lint?
2.1L Turbo.
Ik heb niet van die aftandse meuk in mijn regio rollen :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:48:04 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139032274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:44 schreef b2py het volgende:

[..]

2.1L Turbo.
Posh!
pi_139032464
Neukpop, prima woord trouwens :D
Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig.
Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakken :)
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:53:12 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032466
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis ga jij volgende week ook mee naar Limburg trouwens?
Ja, ik ga ook mee met de koningsdagrit :Y
Heenweg wel via Goor-Elst-Cuijk, anders moet ik moeilijk doen met de auto e.d.
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:54:37 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139032528
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:53 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben van de prima woorden, dat weet je.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:54:48 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032538
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:44 schreef b2py het volgende:

[..]

2.1L Turbo.
Een 2.1L Turbo _O-
Ik ga morgen met een 6.7L zescilinder op pad :6
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:55:52 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139032580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook mee met de koningsdagrit :Y
Heenweg wel via Goor-Elst-Cuijk, anders moet ik moeilijk doen met de auto e.d.
Ik moet ook nog eens kijken hoe ik op tijd in Venlo ga zijn. Heb wel Laatste Vrijdag Van De Maand Borrel in Enschede die avond natuurlijk.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:56:01 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032585
quote:
Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig.
Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakken :)
Is er altijd een rangeerder aanwezig in Groningen om een stel bij te plaatsen dan?
PM mij!
pi_139032606
Ik hoef er geen groot rijbewijs voor te hebben en ik mag er 130 mee op de weg :+
pi_139032609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is er altijd een rangeerder aanwezig in Groningen om een stel bij te plaatsen dan?
In principe wel, er is een klein gat van een half uurtje begin van de middag.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:57:44 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032657
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik moet ook nog eens kijken hoe ik op tijd in Venlo ga zijn. Heb wel Laatste Vrijdag Van De Maand Borrel in Enschede die avond natuurlijk.
7.45u uit Deventer, die trein heb ik in Zutphen. Ik moet om 7.03u al weg uit Oldenzaal.
PM mij!
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:58:13 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139032673
En dat op een zaterdagochtend? :')
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:58:24 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef b2py het volgende:
Ik hoef er geen groot rijbewijs voor te hebben en ik mag er 130 mee op de weg :+
Ik kom morgen toch niet op wegen waar ik harder dan 80 mag :P
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 23:58:56 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:58 schreef James1988 het volgende:
Ja, je moet wat overhebben voor een excursie die om 10.18u uit Venlo vertrekt... ;(
PM mij!
pi_139032716
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, je moet wat overhebben voor een excursie die om 10.18u uit Venlo vertrekt... ;(
Jij liever dan ik. Ik heb een paar dikke dagen vrij, ik ga zo aan het bier en tegen die tijd lig ik net in bed vrees ik :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:01:01 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139032769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

7.45u uit Deventer, die trein heb ik in Zutphen. Ik moet om 7.03u al weg uit Oldenzaal.
Joy :')

De Gamificatie heeft inmiddels ook op ons corporate intranet toegeslagen (in fact, I brought from there to here O-) ) en ik heb dus een achievement Long Drink ingesteld voor het bezoeken van 2 borrels op 1 dag.

SPOILER
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 00:01:12 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032775
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Jij liever dan ik. Ik heb een paar dikke dagen vrij, ik ga zo aan het bier en tegen die tijd lig ik net in bed vrees ik :')
Het is volgende week pas, dus ik heb nog even de tijd om me voor te bereiden. Ik hoop alleen niet dat ik vrijdag een dienst krijg tot 0.30u of zo, maar goed: dat overleven we ook wel. Liever moe bij een excursie dan moe op de bus :z
PM mij!
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 00:04:41 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139032892
En de week erop al weer een excursie, met vertrek om 7.56u uit Enschede (afdelingsexcursie NVBS afdeling Twente). Die is niet eens haalbaar per ov verder weg dan Goor of Almelo _O-
PM mij!
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:05:19 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139032922
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:04 schreef dennistd het volgende:
En de week erop al weer een excursie, met vertrek om 7.56u uit Enschede (afdelingsexcursie NVBS afdeling Twente). Die is niet eens haalbaar per ov verder weg dan Goor of Almelo _O-
Waarom wist ik daar niks van? :(

Okee ik kan dat weekend niet, maar waarom wist ik daar niks van?
pi_139033063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik kom morgen toch niet op wegen waar ik harder dan 80 mag :P
Saai zeg :P
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 00:10:42 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139033101
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom wist ik daar niks van? :(

Okee ik kan dat weekend niet, maar waarom wist ik daar niks van?
Waarschijnlijk omdat je onze gezellige bijeenkomsten in Hengelo nooit bezoekt? :P
Wordt toch eens tijd dat je langs komt: 21 mei hebben we een film over Lapland (met de ertsspoorlijn).
Aanvang 19.30u, einde meestal ergens rond 22.30-22.45u.

Het staat trouwens ook wel bij de reizen en excursies op de NVBS-site: http://nvbs.com/toon.php?pag=Aank_reizen
En de pagina van de afdeling Twente: http://nvbs.com/toon.php?pag=Afd_Twente
En de facebook-pagina: https://www.facebook.com/NVBS.Twente

Voor mensen die nog geen lid zijn: http://www.nvbs.com/lidworden met de kortingscode AFDTWENTE14
Voor het bezoeken van de bijeenkomsten of de afdelingsexcursie hoef je trouwens geen lid te zijn, iedereen is welkom
PM mij!
pi_139033108
Nog 18 minuten, duurt lang. Rij alsjeblieft Heiloo voorbij meester.
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:11:04 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139033113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:58 schreef James1988 het volgende:
ja, voor een dag lang in een trein vol ramenlikkers naar het intellectuele middelpunt van deze planeet: Limburg. En we betalen er ook nog voor. Wat waren we denkende?
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:12:00 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139033145
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, voor een dag lang in een trein vol ramenlikkers naar het intellectuele middelpunt van deze planeet: Limburg. En we betalen er ook nog voor. Wat waren we denkende?
De laatste keer dat ik op een zaterdag zo vroeg opstond om in een trein te gaan zitten was voor het nieuwjaarsrondje :P
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 00:13:07 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139033181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik op een zaterdag zo vroeg opstond om in een trein te gaan zitten was voor het nieuwjaarsrondje :P
Dat was toch allesbehalve vroeg, 11u uit Hengelo :?
PM mij!
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:13:15 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139033186
Ik kan me nog wel tijden herinneren dat ik om 6 blank een taxi voor had staan om de laatste nachtnettrein van Utrecht naar Amsterdam te halen om om 9:42 in Brussel te zijn. Weet niet zeker of dat een zaterdag was trouwens, zal best van niet ook.
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:14:04 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139033213
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat was toch allesbehalve vroeg, 11u uit Hengelo :?
Voor jou ja _O-
pi_139033221
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wijventrein :{w
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:26:02 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139033573
Dus wat zijn jullie plannen voor het paasweekend? De meeste stoomclubjes beginnen weer *O*

Ik heb zin om zondag naar de Selfkantbahn te gaan.
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:31:37 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139033731
Ik ga zaterdag naar Zandvoort, zondag geen ene fluit doen en maandag de barbecue maar eens aanzwengelen (als het weer het toelaat). Stoomtreinen interesseren me niet echt veel. :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:35:37 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139033850
Ik moet wel IETS gestoomd hebben ieder jaar :P
pi_139034043
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus wat zijn jullie plannen voor het paasweekend? De meeste stoomclubjes beginnen weer *O*

Niets met treinen iig.
pi_139034096
Blijft raar dat de laatste trein van Gouda naar Zoetermeer van spoor 11 vertrekt :{
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:43:49 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139034118
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:43 schreef Yreal het volgende:
Blijft raar dat de laatste trein van Gouda naar Zoetermeer van spoor 11 vertrekt :{
Wat is daar raar aan? :?
pi_139034169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:43 schreef Yreal het volgende:
Roestrijden hč..
pi_139034199
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Roestrijden hč..
daar stopt altijd de trein naar Alphen.
pi_139034241
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? :?
de hele godganse dag cross-platform, en dan de allerlaatste een of ander zijspoor waar je alleen van buiten het station op kan komen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:49:01 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139034256
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

de hele godganse dag cross-platform, en dan de allerlaatste een of ander zijspoor waar je alleen van buiten het station op kan komen.
God meid parbleu wat een drama
pi_139034286
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God meid parbleu wat een drama
ja, sta je dus op die laatste trein te wachten en dan komt ie op 11 binnen. Ga mij nou niet vertellen dat jij vindt dat duidelijk staat aangegeven hoe je daar komt?
  zaterdag 19 april 2014 @ 00:52:50 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139034344
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, sta je dus op die laatste trein te wachten en dan komt ie op 11 binnen. Ga mij nou niet vertellen dat jij vindt dat duidelijk staat aangegeven hoe je daar komt?
? Gouda heeft 1 tunnel. Serieus wat kan daar moeilijk aan zijn? Ja van 11 naar 3 is het een eindje lopen. poep gebeurt.
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 01:01:57 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139034514
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Dit weekend moet ik werken, ik ga waarschijnlijk wel 10 of 11 mei naar de MBS toe.
PM mij!
pi_139034528
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar stopt altijd de trein naar Alphen.
Ja leuk, maar het wissel van Utrecht naar spoor 11 moet ook roestgereden worden..
pi_139035389
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

? Gouda heeft 1 tunnel. Serieus wat kan daar moeilijk aan zijn? Ja van 11 naar 3 is het een eindje lopen. poep gebeurt.
ja, en spoor 11 komt niet uit in de tunnel, maar aan de achterkant naast de fietsenstallingen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:52:06 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139035413
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, en spoor 11 komt niet uit in de tunnel, maar aan de achterkant naast de fietsenstallingen.
Nou nou wat een moeilijkte.

Als je daar een probleem mee hebt moet je maar eens naar je PGB kijken.
pi_139035446
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou nou wat een moeilijkte.

Als je daar een probleem mee hebt moet je maar eens naar je PGB kijken.
PGB fraude :9
  zaterdag 19 april 2014 @ 06:19:41 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139036484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:26 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Hoe groot is die vervoersvraag op dat tijdstip? Rijdt die late trein vanuit Geldermalsen niet alleen omdat de heenweg (Dordt-Geldermalsen) wel vervoersvraag heeft en het materieel toch terug naar Dordt moet "dan kunnen we hem net zo goed als reizigerstrein rijden.

Materieel moet terug, dus die trein rijdt toch wel. En let wel: door het rijden als reizigerstrein krijgen ze weer een zak geld van de overheid, voor leeg materieel ritten niet..)
was een wisselstoring bij Beesd. In de 5 maanden 5x/week pendelen op dat tijdstip is hij 1x uitgevallen.
Vervoersvraag Geldermalsen - Gorinchem - Dordrecht met laatste trein minimaal, maar de laatste Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen weer groot, tm Geldermalsen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 09:32:25 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139037469
Heb 2 opties voor mijn reis naar Wenen.

1. Swarzach-st.Veit - Klagenfurt - Wenen
2. Doorreizen van Swarzach-st.Veit naar Leoben - Wien

Ik zit nu in een EC Zürich - Graz. Ootie 2 is 2u eerder in Wenen. Beide opties zijn mogelijk. Welk traject is fraaier?
Ik denk optie 1? Die had ik ook gepland staan.
  zaterdag 19 april 2014 @ 09:42:42 #242
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_139037558
quote:

[..]

Ireyon, heb jij onderstaande foto van Liege nog in hoge kwaliteit? Ik ben nog opzoek naar een goede wallpaper en deze ziet er onwijs goed uit :9~

pi_139037772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:42 schreef boriq het volgende:

[..]

Ireyon, heb jij onderstaande foto van Liege nog in hoge kwaliteit? Ik ben nog opzoek naar een goede wallpaper en deze ziet er onwijs goed uit :9~

[ afbeelding ]
http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins1.jpg
http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins2.jpg
http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins3.jpg
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:02:52 #244
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_139039067
Ik zag net een groen sikje staan bij Nedtrain Componentenbedrijf op een dienstspoor, tussen Den Bosch en Tilburg. Zou die nog wel eens worden ingezet?
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:21:01 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139039199
Staat er als statisch object.
pi_139039809
vrijdag 18 april, Houtrakpolder

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:11:37 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139040126
Per 1 juli 2014 moet men bij de NMBS altijd ¤7 betalen wanneer een ticket op de trein gekocht wordt. Alle stations zijn voorzien van automaten.
Is terug te vragen via Klantenservice door bijvoorbeeld defecte automaat. Tbgl kan het straks niet meer weglaten, deze toeslag.
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 12:33:59 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139040584
En terecht ook, het is gewoon luiheid om geen kaartje op het station te kopen als overal automaten staan
PM mij!
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:41:19 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139041811
De regel was altijd: indien men de mogelijkheid niet had een ticket te kopen (door oa krappe overstap van bus, loket gesloten, lange rij of zelfs geen loket) zonder toeslag op trein. Treinbegeleiders gaven de toeslag echter zelden, zelfs als het had gemoeten.
Nu er goed functionerende kaartautomaten overal staan, kan je altijd een kaartje kopen. Zelfs Nederlanders en anderen met sowieso Maestro kunnen hun kaartje bij de automaat krijgen, ook Go/Railpass. Die toeslag wordt dus verplicht én verhoogd naar ¤7.

Er zijn ruim 40? Loketten dicht, en nog eens 27 worden de openingstijden beperkt. Ook in Essen.
De oude automaten telden eigenlijk niet mee, werden erg weinig gebruikt.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 13:47:59 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:45:30 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139041908
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef greavy het volgende:
De regel was altijd: indien men de mogelijkheid niet had een ticket te kopen (door oa krappe overstap van bus, [..], lange rij) zonder toeslag op trein. [..]
Nu er goed functionerende kaartautomaten overal staan, kan je altijd een kaartje kopen.
Ehm nee. Die twee problemen zijn daarmee niet uit de wereld natuurlijk. Hoewel je je af kunt vragen of het het probleem van de spoorwegen is dat een bus te laat binnen komt.
pi_139042104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm nee. Die twee problemen zijn daarmee niet uit de wereld natuurlijk. Hoewel je je af kunt vragen of het het probleem van de spoorwegen is dat een bus te laat binnen komt.
Als het voor- en navervoer frequent rijdt, kun je de reiziger er op aanspreken ja. Rijdt allen 1 keer per uur of minder en er staat een rij, de trein rijdt ook sporadisch... Dan jaag je zo bewust mensen de auto in..
dag
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:42:05 #253
146033 ReisT
pi_139043038
Zomaar, omdat ik vanmiddag in de buurt van het spoor was en de zon scheen. Plannetje V net na vertrek uit Vught richting Deurne. (Er zijn wel grote capaciteitsverschillen in deze stoptreindienst: het ene half uur zo'n tweetje, het andere half uur DDZ...)

zaterdag 19 april 2014 @ 14:42:13 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139043043
In Boerenschubbekutteveen 319 rijdt de trein 1x/2u, net als de bus. Dat ga je niet voorkomen.
pi_139043769
Is er eigenlijk al meer bekend over het lot van de sleep 1800 locs welke naar Maastricht zijn getransporteerd?
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:38:59 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139044190
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:42 schreef greavy het volgende:
In Boerenschubbekutteveen 319 rijdt de trein 1x/2u, net als de bus. Dat ga je niet voorkomen.
Is al heel wat dat er sowieso een trein OF een bus komt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:42:21 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139044248
Dat krijg je met de hoe België is ingedeeld, overal van die piepkleine dorpjes waar 1 bus per 2 uur niet eens rendabel is.
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:46:12 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139044334
Rendabel is volstrekt onbelangrijk. Als er in Schubbenkuttenveenschebad een bus stopt, moet er in Fagne-Con-de-Schouppe-les-Bains ook één stoppen. Of dat nou bestaat of niet, maakt niks uit.

Rendabel :')

Heb je die tarieven weleens gezien daar? :D
pi_139044401
Sowieso, België :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:51:42 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139044437
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Rendabel is volstrekt onbelangrijk. Als er in Schubbenkuttenveenschebad een bus stopt, moet er in Fagne-Con-de-Schouppe-les-Bains ook één stoppen. Of dat nou bestaat of niet, maakt niks uit.
Da's waar :Y
quote:

Klopt ja, vooral abonnementen zijn echt spotgoedkoop _O-
pi_139044440
quote:
Ik dacht dat daar alleen oude rintuigen stonden. Waarom worden deze niet ingezet?
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:52:58 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139044454
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:51 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik dacht dat daar alleen oude rintuigen stonden. Waarom worden deze niet ingezet?
Regelsregels :~

Ik denk dat er ergens een stickertje "WC" op z'n kop in zit of zo.
  zaterdag 19 april 2014 @ 16:00:04 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139044561
Zijn verlengingsrijtuigen voor DDZ, maar door problemen met de zesjes moet eea aangepast worden voordat er meer zesjes komen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 16:08:01 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139044666
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:

stond er eigenlijk nog iets tegenover (her?)opening van Hamont?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 16:45:09 #265
Maffe Fries
pi_139045373
quote:
De sneltrein van 15.43 uit Leeuwarden naar Groningen reed wel met twee stellen zag ik en ook in de andere omloop zat in de middag een duo. Geen idee of het in de ochtend ook zo was
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 16:52:15 #266
Maffe Fries
pi_139045522
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:00 schreef greavy het volgende:
Zijn verlengingsrijtuigen voor DDZ, maar door problemen met de zesjes moet eea aangepast worden voordat er meer zesjes komen.
Vanaf half mei gaan ze los om van de viertjes zesjes te maken
pi_139045685
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De sneltrein van 15.43 uit Leeuwarden naar Groningen reed wel met twee stellen zag ik en ook in de andere omloop zat in de middag een duo. Geen idee of het in de ochtend ook zo was
In de ochtend een drietje.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:12:39 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139045992
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:08 schreef greavy het volgende:

[..]

ongetwijfeld, maar ik weet niet wat.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:04:36 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139047217
In de 'Stiltezone' in de Railjet mag je geeneens een koptelefoon met muziek op hebben, ook al hoort niemand het. Had net een koptelefoon op (en geen oortjes in...), en tijdens controle werd ik er op gewezen dat het niet mag.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:09:52 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139047386
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:04 schreef greavy het volgende:
In de 'Stiltezone' in de Railjet mag je geeneens een koptelefoon met muziek op hebben, ook al hoort niemand het. Had net een koptelefoon op (en geen oortjes in...), en tijdens controle werd ik er op gewezen dat het niet mag.
In gebarentaal dan zeker :{w
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:10:57 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139047410
Nee, toen werd er wel gepraat. Hangt hier ook serieus een sticker dat het niet mag. Zal wel ff foto hier toevoegen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:14:23 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139047514
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:14:46 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139047528
Doe maar ja. We kunnen zowat wel een "debiele regeltjes"topic openen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:20:14 #274
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_139047670
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen oordopjes/koptelefoons gebruiken waarvan de muziek zodanig hard staat, dat anderen er ook van mee kunnen "genieten". Vervelend voor personen die de muziek op een normaal geluidsniveau hebben (niet hoorbaar voor anderen), dat wel.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:20:39 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139047681
Mag je wel aan muziek denken? :?
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:30:49 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139047954
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen oordopjes/koptelefoons gebruiken waarvan de muziek zodanig hard staat, dat anderen er ook van mee kunnen "genieten". Vervelend voor personen die de muziek op een normaal geluidsniveau hebben (niet hoorbaar voor anderen), dat wel.
Het is wel te snappen, maar het komt zo vreemd over. Dan doen we het zonder muziek (nog een uurtje), want het is hier tenminste rustig. Liep net door 2 rijtuigen waar het aardig rumoerig was met kinderen en ander kakelend volk.
Maar hier wordt tenminste gehandhaafd, in Nederland niet...
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:33:39 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139048022
Oh, momenteel is onze maximum snelheid verlaagd naar 60 km/h, ergens in de fucking middle of nowhere. De omroep meldt dat dit komt door hevig noodweer, wat ook wel klopt. We reden net nog in de volle zon, geen wolkje te bekennen zo ongeveer, en nu zitten we tussen hevig onweer en enorme hagelbuien.
Het nevenspoor naast ons kan ik vanuit de trein amper zien.

Edit: En na ongeveer 10 minuten konden we weer naar de 160kmh doorknallen.

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 19:06:23 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:54:09 #278
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_139048549
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag je wel aan muziek denken? :?
Sst! Als je te hard denkt horen ze het misschien.
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:11:26 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139048967
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Oh, momenteel is onze maximum snelheid verlaagd naar 60 km/h, ergens in de fucking middle of nowhere. De omroep meldt dat dit komt door hevig noodweer, wat ook wel klopt. We reden net nog in de volle zon, geen wolkje te bekennen zo ongeveer, en nu zitten we tussen hevig onweer en enorme hagelbuien.
Het nevenspoor naast ons kan ik vanuit de trein amper zien.

Edit: En na ongeveer 10 minuten konden we weer naar de 160kmh doorknallen.
Ik heb in Luxemburg weleens zulk achterlijk noodweer gehad dat de trein gewoon een kwartier in een tunnel bleef schuilen, in plaats van het station binnen te rijden wat een paar honderd meter verderop was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 19-04-2014 19:21:55 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:13:12 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139049012
Ja, dat kan ook. Hebben nu 15 minuten in de + hierdoor. Nu bij Wenen in de buurt, en de zon schijnt weer volop.
pi_139049190
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Zou wel moeten eigenlijk. Verlenging van een van de takken van de tram in Charleroi? :)
pi_139049220
Wat vind je van de Railjet? Iets voor Nederland?
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:20:59 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139049223
Heropening van het spoor naar Bastogne ofzo? Maar dat zal wel niet komen...
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:22:28 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139049274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wat vind je van de Railjet? Iets voor Nederland?
Rijdt wel lekker, zit ook wel comfortabel. Goed interieur. Het had een prima vervanger voor de V250 geweest.

En bijna op Wien Meidling, nu nog naar Westbahnhof met U-bahn. Daar vertrekt m'n ICE morgen.

Edit: Nice, heb nog niet eens alle trajecten in de Excel-sheet verwerkt, maar zit nu al op 4500 kilometer. Morgen moet Wenen Westbahnhof - Frankfurt (Main) Hbf - Arnhem - Breda - Dordrecht er ook nog bij.
En dan nog de heenreis, Antwerpen - Brussel - Parijs - München. En nog een rondtripje door Tsjechië. En oja, die voor vandaag is ook niet verwerkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 19:28:52 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:22:57 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139049289
is er niet een lijstje te vinden waar gewoon die wafelijzerprojecten 1 op 1 tegenover elkaar gezet staan? :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 19:48:39 #286
Maffe Fries
pi_139050051
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
is er niet een lijstje te vinden waar gewoon die wafelijzerprojecten 1 op 1 tegenover elkaar gezet staan? :D
We kunnen er met zijn allen een site over opzetten met zaken die we tegen zijn gekomen :P

Zullen de Belgen leuk vinden ;)
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:56:59 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139050336
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

We kunnen er met zijn allen een site over opzetten met zaken die we tegen zijn gekomen :P

Zullen de Belgen leuk vinden ;)
Ik begin: De volstrekt onzinnige TGV van Oostende (tegen de best wel nuttige van Mons)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 19:59:31 #288
Maffe Fries
pi_139050423
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begin: De volstrekt onzinnige TGV van Oostende (tegen de best wel nuttige van Mons)
De trams van Charleroi. Half netwerk gebouwd en bovendien te veel trams besteld omdat de Vlaamse kusttram nu eenmaal meer materieel nodig heeft dan Charleroi
pi_139050518
Is het ontwerp van Ličge-Guillemins ook niet een tegemoetkoming voor de verbouwing van Antwerpen Centraal geweest?
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:04:19 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139050586
Geloof het wel ja :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:09:33 #291
Maffe Fries
pi_139050805
De universiteit van Hasselt als tegenhanger van die van Mons
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:18:58 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139051167
Het hellend vlak van Ronquieres en ehm, iets anders met water.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:23:50 #293
Maffe Fries
pi_139051352
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef JDude het volgende:
nu zijn die sluizen en die lift minder nutteloos dan eerder aangenomen
pi_139051372
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu zijn die sluizen minder nutteloos dan eerder aangenomen
Ja die scheepslift ook. Mooie logica is dat toch, gewoon bouwen en achteraf maar kijken of het nuttig was.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:25:03 #295
146033 ReisT
pi_139051399
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef JDude het volgende:
Spoortunnel onder de Schelde om maar wat te noemen. Is in diezelfde tijd gebouwd.
pi_139051539
Topic bijna vol overigens, dit is alvast voor degene die het volgende topic opent:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
[img=610,200]http://dump.16vier.nl/trein/image.php?jpg[/img]
[img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header01.png[/img]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub01.jpg[/img]
Welkom in het legendarische treintopic! Voordat je post, let dan even goed op de volgende opmerkingen:
[spoiler][*] [b]In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.[/b] 
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom,  evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

[*] [b]Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.[/b] 
Zo heet [i]station Gvc[/i] hier Den Haag Centraal en is [i]trein 3626[/i] gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

[*] [b]Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.[/b]
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.[/spoiler]

[img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header02.png[/img]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub02.jpg[/img]
[spoiler][*] [b]Normale treinkaartjes uit de automaat zijn niet geldig in Thalys.[/b]
Voor reizen met Thalys dient altijd een specifiek (datum en tijdsgebonden) ticket geboekt te worden. Dit kan o.a. via de website van NS Hispeed of [url=http://nl.voyages-sncf.com/nl/]Voyages SNCF[/url].

[*] [b]Voor IC Direct en ICE is in bepaalde gevallen toeslag vereist.[/b]
Informatie hierover is te vinden op de site van de [url=http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/toeslag-ice-intercity-direct-en-euregio-ticket.html]NS[/url].

[*] [b]IC Brussel en IC Berlijn zijn binnen Nederland gewone intercities.[/b]
Met deze treinen mag met elk geldig vervoersbewijs zonder extra toeslag worden gereisd.

[*] [b]De IC Brussel rijdt 12 keer per dag tussen Den Haag HS en Brussel-Zuid.[/b]
De dienstregeling van deze trein is [url=http://www.nshispeed.nl/web/file?uuid=d392743b-228d-47ef-a56f-05986b15ba14&owner=63a6ebc8-b98e-42f8-9ae8-ad2b85250782]hier[/url] te vinden. Daarnaast rijdt er ook elk uur een stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen Centraal die helaas wel slecht aansluit op de intercity van- en naar de randstad.[/spoiler]

[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub03.jpg[/img]
[spoiler][*] [b]Hoe hard rijden de treinen eigenlijk op mijn traject?[/b]
De maximumsnelheid op het normale spoor in Nederland is 140km/h. Voor de HSL-Zuid geldt een v[sub]max[/sub] van 300km/h, echter wordt er door IC Direct slechts 160km/h gereden. Snelheden per trajact zijn te vinden op [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Baanvaksnelheden.png]deze spoorkaart[/url].

[*] [b]Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?[/b]
Dit kun je uitrekenen met de site van [url=http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#app=233e&4fa8-selectedIndex=0]Blijbol[/url], of je kunt zelf aan de slag met de [url=http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/2012%5B2%5D/tariefeenhedenkaart-van-nederland-2012.pdf]Tariefeenhedenkaart van de NS[/url] en de bijbehorende [url=http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/2012%5B2%5D/detailkaarten-behorende-bij-de-tariefeenhedenkaart-2012.pdf]detailkaarten[/url] voor grootstedelijke gebieden.[/spoiler]

[img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header03.png[/img]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub04.jpg[/img]
[spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1320549/3/50#71379798]Reis door België, met name op station Binche[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1326119/3/50#71768211]6834 kilometer InterRail[/url] - [i]Igen[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1333139/2/50#72285357]Vakantie in Oostenrijk[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1336303/5/50#72533748]Polen[/url] - [i]Zug-Chef[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1344978/6/50#73135016]Eerste Klas door Nederland[/url] - [i]Ireyon[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1382976/3/50#75858398]Zwitserland[/url] - [i]sander89[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79389766]De spoorlijn door Liechtenstein[/url] - [i]SvMp[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79393836]Monaco[/url] - [i]KapiteinT[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/1/50#79195073]Koninklijke wachtkamers[/url] - [i]Bork[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1437543/5/50#80191797]NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1505329/4/50#84913890]Met Interrail door midden- en zuid-Europa[/url] - [i]Ireyon[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1516576#85549194]InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa[/url] - [i]Irritatie100[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1516576/3/50#85623493]Treinen rond Basel[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1518890/4/50#85794652]Station Visé[/url] - [i]KapiteinT[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1533613/247/1#86901940]InnoTrans 2010[/url] - [i]James1988[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1553986/2/50#88290513]Onthulling 10 jaar ICE[/url] - [i]Ireyon[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1592423/10/25#91572133]Reisje voor het goede doel[/url] - [i]Greavy[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/3/25#100633877]Treinen in Japan deel 1[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/4/25#100649314]deel 2[/url] - [i]Igen[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1693923/2/50#100482176]Berlijn[/url], [url=http://forum.fok.nl/topic/1693923/5/50#100546976]Praag[/url], [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551#100610718]Wenen[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/3/50#100654611]Budapest[/url] - [i]Zug-Chef[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1725781/131/1#103412276]Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie)[/url] - [i]bork[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1817460/1/101#111644671]Europabahn/Rheintalbahn[/url] - [i]bork[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1981396/6/50#127531144]AnsaldoBreda en Napels op hun best[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1995335/4/50#128899316]Trein en tram in Lissabon deel 1[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1995335/5/50#128918529]deel 2[/url] - [i]Zug-Chef[/i][/spoiler]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub05.jpg[/img]
[spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1833347/1/50#113163430]De cabine van een Class 66[/url] - [i]Monopoly[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1836748/1/999#113539449]De cabine van een G-2000[/url] - [i]Monopoly[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1895377/1/999#119346033]De cabine van een DM'90[/url] - [i]Monopoly[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1921707/1/25#121683226]Fotoverslag over de NS1700[/url] - [i]GlenSpey[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1925891/8/25#122109255]Fotoverslag over VIRM[/url] - [i]GlenSpey[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1931021/292/1#122610940]De cabine van een Traxx (BR 186)[/url] - [i]Mirgeam[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1900247/281/1#119772054]De cabine van een G1206[/url] - [i]Mirgeam[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1878505/10/25#117784625]Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012[/url] - [i]Greavy[/i][/spoiler]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub06.jpg[/img]
[spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1092742/1/50#54411736]Hoek van Holland Haven[/url] - [i]von_Preussen[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1094640/2/50#54570191]Kesteren[/url] - [i]Dr_Flash[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1096243/6/50#54791733]Buitenpost[/url] - [i]Peterselieman[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1120314/4/50#56398775]Newcastle Central Station[/url] - [i]bork[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1141262/3/50#57792976]IJmondlijn[/url] - [i]von_Preussen[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1437543/2/50#80013397]Harlingen (- Haven)[/url] - [i]Greavy[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1656648/5/50#97313655]Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie[/url] - [i]Greavy[/i]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1941420/8/25#123593702]Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie[/url] - [i]Greavy[/i][/spoiler]

[img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header04.png[/img]
[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub07.jpg[/img]
[spoiler][*] [b]De stoker en de machinist[/b]
Stap in een trein die precies om 7 over 11 vertrekt.

[*] [b]Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk[/b]
Reis op het volledige traject Den Haag HS - Rotterdam Centraal zonder dat er daar die dag een storing optreedt.

[*] [b]Kedeng Kedeng[/b]
Stap in een trein die precies 10 minuten vertraging heeft.[/spoiler]

[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub08.jpg[/img]
[spoiler][*] [b]Bliepfetisjist[/b]
Check met dezelfde OV-Chipkaart minstens 20 keer in- én -uit.

[*] [b]Corners of the World[/b]
Reis naar Den Helder, Vlissingen, Kerkrade en Roodeschool en eindig thuis in je eigen bed.

[*] [b]Het kompas[/b]
Stop op stations die eindigen in resp. -Noord, -Oost, -Zuid en -West in 4 verschillende steden.

[*] [b]Van alle markten thuis[/b]
Reis met treinen van minstens 5 verschillende vervoerders.[/spoiler]

[img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub09.jpg[/img]
[spoiler][*] [b]Men At Work[/b]
Reis door [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Spoortunnel_in_Nederland]alle spoortunnels[/url] van Nederland.

[*] [b]Wereldreiziger[/b]
Reis op alle spoorlijnen voor personenvervoer binnen Nederland.[/spoiler]

[img=610,200]http://dump.16vier.nl/trein/image2.php?jpg[/img]
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:34:41 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139051749
Nou, laten we het proberen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:34:47 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139051755
Met die nieuwe OP
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:34:58 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139051762
Gewoon een kansje geven :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:35:10 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_139051772
Eerst even deze volpissen. Wie sluit?
pi_139051952
Boe
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')