abonnement Unibet Coolblue
pi_138913601
Nadat ik als een van de weinigen binnen CUL de nasi van CUL collega Johannes en consorten aan de kaak stelde en aangaf dat dit niet mijn idee van een echt lekkere nasi-goreng is, gewoon omdat ik een betere en veel smakelijke nasi-goreng gewend ben en dit onder de "Hollandse"zondagschinees (flauw en smaakloos = Indische nasi imitatie) nasi-goreng schaarde,beloofde ik eenmalig een eigen nasi-goreng naar FOK! te loodsen die voor mij het voorbeeld is van hoe een hele simpele nasi-goreng eruit behoort te zien en vooral behoort te smaken. :s)

En omdat ik erbij blijf dat een echte goede nasi-goreng zoals ik dat ken het beste bereid kan worden in een diepe metalen wok,bijbehorende branders en hoge vlam (en temperaturen van boven de 250 graden) is voor deze ene keer uitgeweken naar een professionele horeca-keuken alwaar ik voor deze ene keer de simpele receptuur laat zien. Mijn dank gaat ook uit naar de eigenaar en kok die mij gebruik lieten maken van hun keuken. Het is immers bekend dat elke goede restaurateur en kok mensen van buiten, en zelfs eigen personeel, niet in in hun keuken laat,laat staan gebruik laat maken van hun eigen apparatuur. In deze werd voor mij een uitzondering gemaakt.

Opvallende toeschouwer bij dit alles is Bert die menigeen zal kennen van kinderserie Sesamstraat. _O-

Als laatste: Er bestaat geen definitieve nasi-goreng mocht iemand dat denken!

Nasi-goreng is van oudsher niets anders dan oude rijst die met allerlei specerijen weer wordt opgefleurd ten einde geen eten te verspillen.Niet voor niets is nasi-goreng ook van oudsher een armen mensen gerechtje. Daarbij zijn er bijvoorbeeld al +/- 26 verschillende nasi-goreng variaties over de gehele wereld.

Daarom laat ik hier niets anders zien dan de basis! van een goede nasi-goreng. Dus alleen het meest noodzakelijke. Allerlei vleessoorten en schaaldieren erbij is allemaal smuk en kan je naar eigen behoeven later toevoegen.M.a.w. dit is in principe thuis makkelijk na te maken en kost qua ingrediënten amper wat! :Y

Bruine Nasi-goreng.


Zout & Ajinamoto (smaakversterker) & Aromat (knor smaakversterker) geklutste eieren,prei,kouseband,knoflook & uien en vooraan een sojasaus mix van lichte & zware sojasaus.



Sojaolie erin en daar de wok al behoorlijk heet is wachten tot de olie gaat knetteren en met je spatel ondertussen wat roeren om de boel te versnellen.



Geklutste eieren er in en een lage vlam even aanhouden.



Bakje met knoflook en uitjes erin en roeren maar. Nog steeds lage vlam.



Bakje kousenband erin en flink roeren. Hoge vlam nu omdat dit snel en kortstondig gaar moet worden en omdat zo meteen de rijst erbij komt.



Oude & koude rijst erbij en hoogste stand qua vlam en flink aanzetten om de rijst snel los en goed gegaard en vermengd te krijgen met de eerder ingebrachte specerijen en nu ook de prei. Kortom aanpoten met die spatel. :{



Nu gooien we het bakje met het zout en de verschillende smaakversterkers erbij.

Ondertussen gewoon doorgaan met het spelen met die spatel want het geheel moet lekker knapperig worden,de smaken van de verschillende ingredienten moeten goed met elkaar vermengt geraken en niet aanbranden, want anders krijgt de gebakken rijst een rokerige(aangebrande) smaak en is alles voor niets geweest!



Nu is het tijd voor het bakje gemengde sojasaus die mijn nasi dus die mooie bruine kleur geeft waar ik altijd op doelde.En ondertussen gewoon door blijven spelen met die spatel want ik zie nog voldoende 'witte' rijstkorrels. :Y



Kijk eens wat al dat spelen met die spatel heeft opgeleverd *) (ook omdat ik nog wat extra van die soja-mix erbij heb gedaan om het kleuringsproces te versnellen.).


Maar! ik mis nog wat omdat door het continue op een hoge vlam te bereiden de kans bestaat dat de rijstkorrel te droog wordt. Dus?


Sesam olie erbij om de rijstkorrel wat vetter (natter) te maken en waardoor de kruidige smaak bewaart blijft!



En zo ziet het eruit. Een doodsimpele en smaakvolle nasi-goreng zonder allerlei poespas.
Niet te droge rijstkorrel,geen overdadigheid aan allerlei groenten maar wel vol gekruid in smaak! M.a.w.gewoon simpel,eenvoudig en vooral lekker! :s)


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2014 01:43:43 ]
pi_138913763
Waar is het vlees ;(
  Forum Admin dinsdag 15 april 2014 @ 18:13:57 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_138913795
Ziet er smakelijk uit. De groetjes aan Bert
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_138913808
had er meer van verwacht na je geblaat

nee, dit is geen haar beter dan de andere recepten
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 18:15:52 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_138913863
ziet er doodsaai uit zonder vlees, pinda of chilisaus en groentes
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_138913872
Smaakversterkers :')
pi_138913888
dit is gewoon oude bruine rijst met een beetje rare groente en een potje knorr :{
pi_138913903
waar is de pindasaus? geen nasi zonder pindasaus
pi_138913940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:15 schreef Fok-it het volgende:
ziet er doodsaai uit zonder vlees, pinda of chilisaus en groentes
Mijn vriendin maakt de lekkerste nasi die ik ken en ook die ziet er heel saai uit, maar is me toch lèkker :9~
Soms gaat smaak echt boven looks hoor :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 18:20:04 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_138913989
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vriendin maakt de lekkerste nasi die ik ken en ook die ziet er heel saai uit, maar is me toch lèkker :9~
Soms gaat smaak echt boven looks hoor :Y
Hwt hoeft er ook niet bijzonder uit te zien. Maar een beetje rijst en een geklutst eitje zonder saus is wel heel karig.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:21:03 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_138914015
WOAR IS DE SAUS!?!?!?!?
pi_138914032
Ziet er echt nasty uit
pi_138914078
Sesam olie in de wok pan terwijl alles nog heet is? Dan verpest je de smaak.
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:23:58 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138914131
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nasty Gooreng. :')
:D
pi_138914135
een bord en bestek noem ik geen poespas
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:26:21 #17
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_138914180
Welk restaurant is dit man? Hoef ik hier zeker nooit heen te gaan. Wat een baggerzooi die keuken.
pi_138914257
Op de laatste foto lijken het net mini-wormen. :') :r
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:33:33 #19
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_138914352
Smaakversterkers :') Gebruik dan trassi
Waar zijn de normale kruiden?
Dit is fast food nasi. :')
pi_138914379
Hey Iwanius,

Ik wil je allereerst bedanken voor de tijd en moeite die je hebt gestoken in het onderwijzen van je mede chefs. De mensen in dit topic hebben duidelijk niet gelezen dat je slechts de basis wil tonen en dat vlees of vis naar eigen behoefte toegevoegd dient te worden. Toch wil ik je vragen niet al te boos op diegenen te worden, hier zitten namelijk ook beginnende chefs tussen. Om dit te voorkomen had je misschien wel gewoon vlees toe kunnen voegen, nu wordt er wel erg ingespeeld op het inlevingsvermogen van menig chef.

Ook had ik met die schijf van vijf elitisten gekozen voor een nasi met wat meer groente dan alleen wat prei en ui, maar laat je niet uit het veld slaan door mijn persoonlijke voorkeur, zoals je al zegt is er geen definitieve goede versie van nasi (alhoewel jij na lang onderzoek hebt geconcludeerd dat er slechts 26 juiste versies zijn, dus dat zal ik dan maar voor waarheid aannemen).

Ook vind ik de toevoeging van Bert in je gerecht een aardige touch, ik heb even gemist op welk moment hij dient te worden toegevoegd aan het gerecht, maar ik heb er in elk geval smakelijk (of smadelijk) om moeten lachen. Zeker toen ik mij realiseerde waar ik deze jeugdheld ook al weer van kende, verdraaid, Sesamstraat, dat was het!

Toch zit ik nog met een paar vragen, ik hoop dat ik zo vrij mag zijn die te stellen. Je stelt aan de ene kant dat dit gerecht gemakkelijk thuis te bereiden is, aan de andere kant stel je dat je uit hebt moeten wijken naar een keuken waar de temperaturen gemakkelijk boven de 250 graden komen. Ik wil niet je nasi gaan uitproberen in mijn huis-tuin-en-keuken keukentje om dan tot de conclusie te komen dat ik toch uit had moeten wijken naar één van de professionele keukens die tot mijn beschikking staan.

Of Rob Geus vrolijk zou worden van deze keuken dat weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo rullevant, want het gaat natuurlijk om de smaak. Ik ben in deze waarschijnlijk je natuurlijke tegenhanger, vandaar mijn licht kritische ondertoon, aangezien mijn voorkeur toch echt uitgaat naar de door jou verafschuwde "hollandse" variant. Desondanks wil ik je de credits geven voor het vakkundig verwijderen van alle witte korrels tussen de bruine korrels, ik weet hoezeer dit nadelige gevolgen kan hebben op de "sfeer in de pan" zoals dit in het culinaire wereldje ook wel wordt genoemd.

Ten slotte, ik hoorde in de wandelgangen iets over een "verrassing" die je voor ons in petto hebt, ben je al bereid die met ons te delen?

Groeten van je mede chef en nasi liefhebber,
Johannes
pi_138914395
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:29 schreef Etsu het volgende:
Op de laatste foto lijken het net mini-wormen. :') :r
Dit doet mij denken aan de nasi van Paxcon, maar dat geheel terzijde!

(grapje Paxje)
pi_138914442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:35 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dit doet mij denken aan de nasi van Paxcon, maar dat geheel terzijde!

(grapje Paxje)
Inderdaad. Maar die opmerking durfde ik jegens hem niet te maken, want je kent zijn persoonlijkheid, hij zou woedend worden en me ter plekke vermoorden.
pi_138914522
Wat een enorm ranzige keuken
pi_138914537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:35 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dit doet mij denken aan de nasi van Paxcon, maar dat geheel terzijde!

(grapje Paxje)
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar die opmerking durfde ik jegens hem niet te maken, want je kent zijn persoonlijkheid, hij zou woedend worden en me ter plekke vermoorden.
Dat was een heerlijke nasi :) Zowel qua uiterlijk als smaak.
pi_138914561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

[..]

Dat was een heerlijke nasi :) Zowel qua uiterlijk als smaak.
Ik zal binnenkort jullie beide nasi's bereiden en proeven. Uiteraard zal ik een gedetailleerde verslag publiceren op FOK!.
pi_138914579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zal binnenkort jullie beide nasi's bereiden en proeven. Uiteraard zal ik een gedetailleerde verslag publiceren op FOK!.
:')
pi_138914582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zal binnenkort jullie beide nasi's bereiden en proeven. Uiteraard zal ik een gedetailleerde verslag publiceren op FOK!.
Speciaal voor jou zal ik een oost-Indische variant maken.
pi_138914605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:')
Je snapt natuurlijk dat je emogif averechts in je beoordeling werkt.
pi_138914750
Goed topic _O_
pi_138914778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:45 schreef Yreal het volgende:
Goed topic _O_
CUL / Nasi a la Johannes #3 smullen

Deze is ook erg goed, waar al vele users hun nasi hebben laten zien. Zie de OP voor de linkjes.
pi_138914805
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Speciaal voor jou zal ik een oost-Indische variant maken.
_O_ dat luistert erg nauw.
pi_138914813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:45 schreef Yreal het volgende:
Goed topic _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

CUL / Nasi a la Johannes #3 smullen

Deze is ook erg goed, waar al vele users hun nasi hebben laten zien. Zie de OP voor de linkjes.
Al raad ik je ten zeerste af om naar Paxcon's bereiding en foto's te kijken. Zoals gezegd, lijken het net wormen.
pi_138914837
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

[..]

Al raad ik je ten zeerste af om naar Paxcon's bereiding en foto's te kijken. Zoals gezegd, lijken het net wormen.
Wil jij even stoppen met altijd zo hatelijk tegen mij te doen?
pi_138914867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:47 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wil jij even stoppen met altijd zo hatelijk tegen mij te doen?
Ik kan het niet helpen dat je je nasi zo smerig laat overkomen. Ik weet niet hoe de smaak is, daarover heb ik dan ook niets geïnsinueerd.
pi_138914896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen dat je je nasi zo smerig laat overkomen. Ik weet niet hoe de smaak is, daarover heb ik dan ook niets geïnsinueerd.
Dan is het goed :)
pi_138914904
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:46 schreef Etsu het volgende:

[..]


[..]

Al raad ik je ten zeerste af om naar Paxcon's bereiding en foto's te kijken. Zoals gezegd, lijken het net wormen.
Nasi met gehakt :')
pi_138915051
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nasi met gehakt :')
Dat doen ze zelfs bij de befaamde Jumbo!
pi_138915161
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat doen ze zelfs bij de befaamde Jumbo!
Mijn tante uit Groningen ook. Je kon zien of je bami of spaghetti had aan de kaas :')
pi_138915183
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Mijn tante uit Groningen ook. Je kon zien of je bami of spaghetti had aan de kaas :')
:D _O_
pi_138915288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat doen ze zelfs bij de befaamde Jumbo!
Wot? Tomatenketchup er door heen?
pi_138915319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Wot? Tomatenketchup er door heen?
Oh bah :r
pi_138915350
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:59 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh bah :r
Nu doe jij hatelijk tegenover de maker van dat recept...
pi_138915356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:34 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hey Iwanius,

Ik wil je allereerst bedanken voor de tijd en moeite die je hebt gestoken in het onderwijzen van je mede chefs. De mensen in dit topic hebben duidelijk niet gelezen dat je slechts de basis wil tonen en dat vlees of vis naar eigen behoefte toegevoegd dient te worden. Toch wil ik je vragen niet al te boos op diegenen te worden, hier zitten namelijk ook beginnende chefs tussen. Om dit te voorkomen had je misschien wel gewoon vlees toe kunnen voegen, nu wordt er wel erg ingespeeld op het inlevingsvermogen van menig chef.

Ook had ik met die schijf van vijf elitisten gekozen voor een nasi met wat meer groente dan alleen wat prei en ui, maar laat je niet uit het veld slaan door mijn persoonlijke voorkeur, zoals je al zegt is er geen definitieve goede versie van nasi (alhoewel jij na lang onderzoek hebt geconcludeerd dat er slechts 26 juiste versies zijn, dus dat zal ik dan maar voor waarheid aannemen).

Ook vind ik de toevoeging van Bert in je gerecht een aardige touch, ik heb even gemist op welk moment hij dient te worden toegevoegd aan het gerecht, maar ik heb er in elk geval smakelijk (of smadelijk) om moeten lachen. Zeker toen ik mij realiseerde waar ik deze jeugdheld ook al weer van kende, verdraaid, Sesamstraat, dat was het!

Toch zit ik nog met een paar vragen, ik hoop dat ik zo vrij mag zijn die te stellen. Je stelt aan de ene kant dat dit gerecht gemakkelijk thuis te bereiden is, aan de andere kant stel je dat je uit hebt moeten wijken naar een keuken waar de temperaturen gemakkelijk boven de 250 graden komen. Ik wil niet je nasi gaan uitproberen in mijn huis-tuin-en-keuken keukentje om dan tot de conclusie te komen dat ik toch uit had moeten wijken naar één van de professionele keukens die tot mijn beschikking staan.

Of Rob Geus vrolijk zou worden van deze keuken dat weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo rullevant, want het gaat natuurlijk om de smaak. Ik ben in deze waarschijnlijk je natuurlijke tegenhanger, vandaar mijn licht kritische ondertoon, aangezien mijn voorkeur toch echt uitgaat naar de door jou verafschuwde "hollandse" variant. Desondanks wil ik je de credits geven voor het vakkundig verwijderen van alle witte korrels tussen de bruine korrels, ik weet hoezeer dit nadelige gevolgen kan hebben op de "sfeer in de pan" zoals dit in het culinaire wereldje ook wel wordt genoemd.

Ten slotte, ik hoorde in de wandelgangen iets over een "verrassing" die je voor ons in petto hebt, ben je al bereid die met ons te delen?

Groeten van je mede chef en nasi liefhebber,
Johannes
Beste Johannes. Dank voor je mooie woorden,wordt geapprecieerd.

Kritiek op deze versie van nasi-goreng verwacht ik ook omdat ik weet dat je niet een ieder tevreden kan stellen. In dit geval heb ik mij inderdaad beperkt tot de meest simpele basis. Vlees en allerlei schaaldieren die men her en der opmerkte of andere groentes heb ik deze bewust weggelaten omdat iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft hoe hij zijn nasi-goreng wil optuigen.

Mij ging het erom dat ik kon aantonen dat er meer wegen zijn die naar nasi-goreng land leiden dan alleen wat ik dan noem de Hollandse nasi-goreng. Bijna elk land heeft tegenwoordig zijn eigen nasi-goreng en het is maar net welke je smaak is. Of het nu een Javaanse nasi-goreng of een nasi-goreng uit Singapore: Allemaal hebben ze wel hun eigen liefhebbers en het is maar net welke je het lekkerst vindt.

Nogmaals: In deze wilde ik eigenlijk het gezegde. "less is more" eer aan doen door te laten zien hoe weinig je nodig hebt om toch een hele lekkere en smaakvolle nasi-goreng op tafel neer te zetten voor heel weinig geld.

V.w.b. de uitwijking was dit eenmalig omdat ik al eerder uitlegde waarom ik dat voor deze keer deed en bijvoorbeeld deze niet zelf thuis maak. Bij bepaalde Aziatische gerechten wil je die specifieke smaak proeven die je ook in het restaurant proeft en daar is soms een hele hoge temperatuur voor nodig om alle smaken op het juiste moment bij elkaar te laten komen waardoor het bereide gerecht helemaal tot zijn recht komt. Dat klinkt voor een leek als piet leuterig gedrag maar voor een echte rechtgeaarde liefhebber van lekker eten (culinaire fanatici?)zijn juist dit soort kleine details heel erg belangrijk. Daarbij zie ik geen enkele reden om mij op deze leeftijd voor dit soort simpele dingen zelf te gaan inspannen achter het fornuis als ik het ook gewoon kan bestellen en betalen ondanks dat ik al jaren door mijn persoonlijke omgeving gepusht wordt om wat meer in de keuken te gaan staan omdat ik dat veel te weinig doe. }:|

Enige keren dat ik mij nog wel wil inspannen is wanneer naaste familie met aanhang langskomt en ik een BBQ houd zoals een tijdje geleden toen het zulk mooi weer was.

Bert was gewoon een wat kinderachtige flauwe gimmick die bekend staat dat hij overal op let en altijd wel wat te mekkeren heeft op Ernie. In deze was hij een soort extra stok achter de deur die moest zorgen dat ik op dit moment suprême :') niet verslapte.

M.b.t.de verrassing kan ik kort zijn: Dat houdt direct verband met deze trip. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 20:00:43 ]
pi_138915422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:58 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Wot? Tomatenketchup er door heen?
Gehakt en tomatenketchup horen in de macaroni.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 19:02:37 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:03:58 #45
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138915512
Ik vind alles goed hoor, maar geen nasi zonder trassi!
pi_138915652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind alles goed hoor, maar geen nasi zonder trassi!
Eens :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:10:31 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138915795
Aromat?

Maar verder prima.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 april 2014 @ 19:19:23 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_138916143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eens :Y
Me three :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_138919780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:38 schreef Paxcon het volgende:
Wat een enorm ranzige keuken
Ik denk dat het stiekem de keuken van Iwanius zelf is, aangezien hij al aangaf niet vaak zelf in de keuken te staan :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:49:26 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138920421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind alles goed hoor, maar geen nasi zonder trassi!
Dat dus en liefst ook wat vleesch erbij.

Wat een ongelooflijk gore keuken waar die wok staat. Dat daar restaurantvoedsel zou worden bereid is nauwelijks te geloven.
VWA er maar eens op af sturen. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:55:36 #51
357045 Grifte
Feijenoord
pi_138920691
Na zoveel geblaat met zo'n verslag en gerecht aankomen :')
pi_138920877
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Beste Johannes. Dank voor je mooie woorden,wordt geapprecieerd.

Kritiek op deze versie van nasi-goreng verwacht ik ook omdat ik weet dat je niet een ieder tevreden kan stellen. In dit geval heb ik mij inderdaad beperkt tot de meest simpele basis. Vlees en allerlei schaaldieren die men her en der opmerkte of andere groentes heb ik deze bewust weggelaten omdat iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft hoe hij zijn nasi-goreng wil optuigen.

Mij ging het erom dat ik kon aantonen dat er meer wegen zijn die naar nasi-goreng land leiden dan alleen wat ik dan noem de Hollandse nasi-goreng. Bijna elk land heeft tegenwoordig zijn eigen nasi-goreng en het is maar net welke je smaak is. Of het nu een Javaanse nasi-goreng of een nasi-goreng uit Singapore: Allemaal hebben ze wel hun eigen liefhebbers en het is maar net welke je het lekkerst vindt.

Nogmaals: In deze wilde ik eigenlijk het gezegde. "less is more" eer aan doen door te laten zien hoe weinig je nodig hebt om toch een hele lekkere en smaakvolle nasi-goreng op tafel neer te zetten voor heel weinig geld.

V.w.b. de uitwijking was dit eenmalig omdat ik al eerder uitlegde waarom ik dat voor deze keer deed en bijvoorbeeld deze niet zelf thuis maak. Bij bepaalde Aziatische gerechten wil je die specifieke smaak proeven die je ook in het restaurant proeft en daar is soms een hele hoge temperatuur voor nodig om alle smaken op het juiste moment bij elkaar te laten komen waardoor het bereide gerecht helemaal tot zijn recht komt. Dat klinkt voor een leek als piet leuterig gedrag maar voor een echte rechtgeaarde liefhebber van lekker eten (culinaire fanatici?)zijn juist dit soort kleine details heel erg belangrijk. Daarbij zie ik geen enkele reden om mij op deze leeftijd voor dit soort simpele dingen zelf te gaan inspannen achter het fornuis als ik het ook gewoon kan bestellen en betalen ondanks dat ik al jaren door mijn persoonlijke omgeving gepusht wordt om wat meer in de keuken te gaan staan omdat ik dat veel te weinig doe. }:|

Enige keren dat ik mij nog wel wil inspannen is wanneer naaste familie met aanhang langskomt en ik een BBQ houd zoals een tijdje geleden toen het zulk mooi weer was.

Bert was gewoon een wat kinderachtige flauwe gimmick die bekend staat dat hij overal op let en altijd wel wat te mekkeren heeft op Ernie. In deze was hij een soort extra stok achter de deur die moest zorgen dat ik op dit moment suprême :') niet verslapte.

M.b.t.de verrassing kan ik kort zijn: Dat houdt direct verband met deze trip. :s)
Hoi Iwanius,
ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig wat je gebruikt als smaakversterkers en wat je verstaat onder gemengde Soja? Mocht ik dit recept willen proberen vind ik het wel handig als ik een idee hebt wat jij daarvoor gebruikt. Verder een leuk basisrecept en ik tegenstelling tot veel anderen vind ik het er smakelijk uitzien op de laatste foto.
pi_138920995
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:16 schreef Waterdrinker het volgende:
Smaakversterkers :')
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:03:51 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138921130
Beste Iwanius,

Ik heb weinig toe te voegen aan de woorden van Johannes. Deze nasi is gewoon zo als nasi hoort te zijn. Basic, smimpel en ongetwijfeld lekker.

Ben benieuwd hoe hij smaakt :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138921334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:01 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Jij eet altijd zonder smaakversterkers?
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:08:25 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138921383
ik vind het trouwens ook mooi om te zien dat in dit gerecht zowel bruine als witte tinten voorkomen _O_

Ook vroeg ik me af of je bang bent om vieze vingers te krijgen gezien je handschoen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:47:23 #57
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_138927233
Leuk gedaan, maar hoe hygiënisch het ook lijkt....heet koken met plastic handschoenen is niet echt slim...Voortaan gewoon handen wassen en koken! :)
  woensdag 16 april 2014 @ 02:45:18 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138932050
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:59 schreef Ruif het volgende:

[..]

ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig wat je gebruikt als smaakversterkers en wat je verstaat onder gemengde Soja?
gemengde soja = lichte sojasaus + zware sojasaus.
Smaakversterker = ajinomoto
pi_138932088
Had je nou niet even de boel kunnen schoonmaken? Meteen mijn eetlust verpest als ik die gaspit en de directe omgeving zie. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138932202
Had je dat fornuis niet eerst even kunnen poetsen? Kolere. :r
pi_138933861
Zoveel smaakversterkers en dark sojasaus...
Basis gebakken rijst is m.i. gewoon oude rijst, geklutst ei, bosuien(aan het einde toevoegen), zout, en beetje of helemaal niet light sojasaus.
  woensdag 16 april 2014 @ 09:38:48 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138933882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 04:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Had je dat fornuis niet eerst even kunnen poetsen? Kolere. :r
Dat is zijn keuken niet, dat zie je toch wel. Ik denk ook niet dat hij aan het fornuis staat, eerlijk gezegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_138934174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:37 schreef wiskundenoob het volgende:
Zoveel smaakversterkers en dark sojasaus...
Basis gebakken rijst is m.i. gewoon oude rijst, geklutst ei, bosuien(aan het einde toevoegen), zout, en beetje of helemaal niet light sojasaus.
Jij hebt het begrepen. Jij bent zeker een aziaat? Voor chineze variant; voeg naar keuze toe mais, doperwten, noordzee garnalen.
  woensdag 16 april 2014 @ 09:53:08 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138934214
Je kunt alles naar eigen smaak doen, maar ik heb op zich geen moeite met sojasaus door nasi. Ik zou trouwens ketjap manis gebruiken. :9
The love you take is equal to the love you make.
pi_138934475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is zijn keuken niet, dat zie je toch wel. Ik denk ook niet dat hij aan het fornuis staat, eerlijk gezegd.
Wat een prutser. :') Het ziet eruit alsof het in één of ander studentenhok is gemaakt.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:05:43 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138934498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:04 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wat een prutser. :') Het ziet eruit alsof het in één of andere studentenhok is gemaakt.
Ik zie toch duidelijke aanwijzingen dat dit de keuken van een restaurant of afhaalchinees is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_138934725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Jij hebt het begrepen. Jij bent zeker een aziaat? Voor chineze variant; voeg naar keuze toe mais, doperwten, noordzee garnalen.
Yep, Chinese afkomst.
pi_138935030
Als jij wiskundenoob bent dan hoop ik niet dat jij bijna afgestudeerd bent. Want anders ken ik jou :P
pi_138935078
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:29 schreef Tarbot het volgende:
Als jij wiskundenoob bent dan hoop ik niet dat jij bijna afgestudeerd bent. Want anders ken ik jou :P
Lijkt mij sterk... wie ben ik dan...
  woensdag 16 april 2014 @ 10:34:40 #70
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_138935140
Geen Amerikaans stopcontact te bekennen dus dit topic is waar bevonden.

+10 voor je tipoc.
Ik ga naar huis.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:47:23 #71
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138935428
ziet er niet uit
zzzzz
  woensdag 16 april 2014 @ 10:48:37 #72
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138935463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:37 schreef wiskundenoob het volgende:
Zoveel smaakversterkers en dark sojasaus...
Basis gebakken rijst is m.i. gewoon oude rijst, geklutst ei, bosuien(aan het einde toevoegen), zout, en beetje of helemaal niet light sojasaus.
vissaus en sesamolie
zzzzz
pi_138939903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:31 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk... wie ben ik dan...
Is ook sterk. Was maar een geintje... :) woensdagochtend humor noem ik het maar.
pi_138939979
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:48 schreef AMAR420 het volgende:

[..]

vissaus en sesamolie
Ja als je de Thaise variant wilt maken ja. Niet als je de Nederlandse Indische versie wilt maken.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:33:20 #75
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138948291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:19 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Ja als je de Thaise variant wilt maken ja. Niet als je de Nederlandse Indische versie wilt maken.
nee chinese
zzzzz
  woensdag 16 april 2014 @ 18:56:37 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138950841
Ze hebben geen vissaus in China.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:59:29 #77
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138963193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:56 schreef RobinOok het volgende:
Ze hebben geen vissaus in China.
wat praat je elke keer onzin?

In parts of southern China, it is used as an ingredient for soups and casseroles.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_sauce
zzzzz
pi_138964779
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nasty Gooreng. :')
moest lachen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 17 april 2014 @ 00:02:36 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138966241
Ben nog steeds benieuwd welke uitbater van een restaurant z'n vieze keuken beschikbaar stelde voor dit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Forum Admin donderdag 17 april 2014 @ 00:13:25 #80
232445 crew  Specularium
pi_138966551
Ik snap die handschoen wel, uit zo'n keuken wil je niks oplopen.
pi_138967480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:02 schreef golfer het volgende:
Ben nog steeds benieuwd welke uitbater van een restaurant z'n vieze keuken beschikbaar stelde voor dit.
Een Surinamer op de Albert Cuyp gok ik.
pi_138968650
Ziet er gewoon lekker uit hoor, wat is jullie probleem?

Je reist altijd heel Rotterdam door zie ik Iwanius, probeer eens de nasi van Palloe's afhaal op Nieuwe Binneweg. Ben benieuwd wat je daarvan vindt. 2,50 voor een heel bakje, ik vind het in ieder geval heerlijk.

http://www.iens.nl/restau(...)taanse-afhaalcentrum
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  donderdag 17 april 2014 @ 07:13:02 #83
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138968878
ziet er zeker niet uit.
zzzzz
  donderdag 17 april 2014 @ 07:34:01 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138968983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:59 schreef AMAR420 het volgende:

[..]

wat praat je elke keer onzin?

In parts of southern China, it is used as an ingredient for soups and casseroles.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_sauce
Ja, in wat obscure delen van Zuid China wordt het in de soep gedaan ja. Bravo.
Zal ik je nog iets vertellen wat verder irrelevant is voor dit onderwerp: vissaus is sowieso een Chinese uitvinding. Overgenomen in Thailand en Vietnam, daar groot geworden en de wereld over verspreid en ondertussen in China vergeten. De woorden ketchup en ketjap komen van die originele, Chinese vissaus. En nu, nu is de Thaise vissaus weer terug naar China gegaan en heeft het daar een andere naam dan hoe het eeuwen terug heette toen het naar Thailand ging en is de cirkel rond.

Je kunt er lang en kort over lullen, maar in China doet helemaal niemand vissaus door de nasi. En in Nederlands Chinese restaurants ook niet. Punt.
pi_138970038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:13 schreef Specularium het volgende:
Ik snap die handschoen wel, uit zo'n keuken wil je niks oplopen.
Precies mijn eerste gedachte :') :D!
Ja doei.
pi_138970161
Tering Jantje zeg. _O-
pi_138970270
Ja doei.
pi_138971377
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, in wat obscure delen van Zuid China wordt het in de soep gedaan ja. Bravo.
Zal ik je nog iets vertellen wat verder irrelevant is voor dit onderwerp: vissaus is sowieso een Chinese uitvinding. Overgenomen in Thailand en Vietnam, daar groot geworden en de wereld over verspreid en ondertussen in China vergeten. De woorden ketchup en ketjap komen van die originele, Chinese vissaus. En nu, nu is de Thaise vissaus weer terug naar China gegaan en heeft het daar een andere naam dan hoe het eeuwen terug heette toen het naar Thailand ging en is de cirkel rond.

Je kunt er lang en kort over lullen, maar in China doet helemaal niemand vissaus door de nasi. En in Nederlands Chinese restaurants ook niet. Punt.
Helemaal mee eens. Mainstream chinees gebruikt geen vissaus. En in de Canto keuken is het niet standaard. En zeker niet bij iets normaals als gebakken rijst. Als ik aan vissaus denk, denk ik aan Thais.
pi_138972297
Gedroogde garnaaltjes door de nasi is ook lekker
  donderdag 17 april 2014 @ 13:31:44 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138976937
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind alles goed hoor, maar geen nasi zonder trassi!
Dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138982606
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 04:04 schreef Nafi het volgende:
Ziet er gewoon lekker uit hoor, wat is jullie probleem?

Je reist altijd heel Rotterdam door zie ik Iwanius, probeer eens de nasi van Palloe's afhaal op Nieuwe Binneweg. Ben benieuwd wat je daarvan vindt. 2,50 voor een heel bakje, ik vind het in ieder geval heerlijk.

http://www.iens.nl/restau(...)taanse-afhaalcentrum


Ze waren dus dicht :')
pi_138982907
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze waren dus dicht :')
Oh wtf, ik was er gister toevallig :')

Je had dan aan de overkant bij Tadim moeten eten :P
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  donderdag 17 april 2014 @ 16:54:13 #93
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138982976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, in wat obscure delen van Zuid China wordt het in de soep gedaan ja. Bravo.
Zal ik je nog iets vertellen wat verder irrelevant is voor dit onderwerp: vissaus is sowieso een Chinese uitvinding. Overgenomen in Thailand en Vietnam, daar groot geworden en de wereld over verspreid en ondertussen in China vergeten. De woorden ketchup en ketjap komen van die originele, Chinese vissaus. En nu, nu is de Thaise vissaus weer terug naar China gegaan en heeft het daar een andere naam dan hoe het eeuwen terug heette toen het naar Thailand ging en is de cirkel rond.

Je kunt er lang en kort over lullen, maar in China doet helemaal niemand vissaus door de nasi. En in Nederlands Chinese restaurants ook niet. Punt.
het ging om de eerste instantie om de sesamolie voor de chinese fried rice
maar goed jij bent blijkbaar de orientaalse expert hier, leuk voor je/ braveau
zzzzz
  donderdag 17 april 2014 @ 16:56:30 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138983039
Volgens mij komt vissaus van de romeinen ( Garum )
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138983071
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij komt vissaus van de romeinen ( Garum )
Nee, meestal van sardines
pi_138984468
De Romeinen zouden de vissaus ook hebben uitgevonden... Ze waren er gek op. Alleen stonk het nogal...

Ik ben het vaak met Robin oneens, maar wbt trassi heeft ze gelijk. Geen nasi zonder trasi.
Whatever...
pi_138984479
Ha, piet is me voor
Whatever...
  donderdag 17 april 2014 @ 18:25:18 #98
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_138985372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:54 schreef AMAR420 het volgende:

[..]

het ging om de eerste instantie om de sesamolie voor de chinese fried rice
maar goed jij bent blijkbaar de orientaalse expert hier, leuk voor je/ braveau
Yeah, sure. En daarom kwam je met een kwoot over vissaus en een link naar wikipedia/fishsauce/
Pffffffff
  donderdag 17 april 2014 @ 20:20:00 #99
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138989096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Yeah, sure. En daarom kwam je met een kwoot over vissaus en een link naar wikipedia/fishsauce/
Pffffffff
jezus man, beetje geobsedeerd door nasi?
zzzzz
  donderdag 17 april 2014 @ 20:34:16 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138989673
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:20 schreef AMAR420 het volgende:

jezus man, beetje geobsedeerd door nasi?
Nee, vrouw en bezeten van de Aziatische keuken. ;)
Heb jij ook ergens verstand van?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 april 2014 @ 20:35:24 #101
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138989724
quote:
12s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, vrouw en bezeten van de Aziatische keuken. ;)
Heb jij ook ergens verstand van?
ben je soms haar schoothondje?
zzzzz
  donderdag 17 april 2014 @ 20:36:36 #102
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138989786
je nasi is lelijk btw
zzzzz
  Forum Admin donderdag 17 april 2014 @ 20:45:02 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_138990201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:36 schreef AMAR420 het volgende:
je nasi is lelijk btw
Ik wacht jouw reportage met smart af.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:00:23 #104
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138990964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:45 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik wacht jouw reportage met smart af.
keep waiting
zzzzz
pi_138991688
Ziet er lekker uit man!! Nu alleen nog een pot chicken tonight er doorheen en smullen maar. :Y) *O*
  donderdag 17 april 2014 @ 21:14:52 #106
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138991774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:13 schreef gargamelnl het volgende:
Ziet er lekker uit man!! Nu alleen nog een pot chicken tonight er doorheen en smullen maar. :Y) *O*
..
zzzzz
pi_138997094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:36 schreef AMAR420 het volgende:
je nasi is lelijk btw
De kleur is wel goed.
  donderdag 17 april 2014 @ 23:00:07 #108
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138997200
kleur is wel goed maar dit is heel erg basic, mogen best wel meer ingredienten bij
zzzzz
  donderdag 17 april 2014 @ 23:00:29 #109
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_138997212
maar zeker geen chicken tonight wtf
zzzzz
pi_138997602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:00 schreef AMAR420 het volgende:
kleur is wel goed maar dit is heel erg basic, mogen best wel meer ingredienten bij
DAT STAAT TOCH IN DE OP. |:(
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:10:04 #111
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_139022399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:13 schreef gargamelnl het volgende:
Ziet er lekker uit man!! Nu alleen nog een pot chicken tonight er doorheen en smullen maar. :Y) *O*
:')
Je vergeet het "chinese wok" groente pakketje van de super,dat MOET erdoor want holland.
pi_139022668
Jullie vergeten allemaal dat nas-goreng in de basis gewoon gebakken oude rijst is en een arme mensen hap. Dus hoe meer smuk''(vlees/groenten en alles wat er in de basis niet bij hoort) hoe verder weg je geraakt van het origine. En dan kan je wel aankomen met: "ja maar wij hier in Holland zijn dat gewend van de Chinees om de hoek of die Indo bij mij in de straat die er doperwten,garnalen e.d. er doorheen mikt en er een ei op legt en ham en soms gebakken banaan" dat wil niet zeggen dat je dan ook van een echte basis nasi-goreng meer spreekt.

Je denkt toch niet dat in Indonesie die arme moeder met dat kindje aan de kant van de weg met dat kookstelletje vervolgens met al die luxe toevoegingen haar nasi-goreng maakt? :{
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:43:10 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139029404
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:17 schreef Iwanius het volgende:
Jullie vergeten allemaal dat nas-goreng in de basis gewoon gebakken oude rijst is en een arme mensen hap. Dus hoe meer smuk''(vlees/groenten en alles wat er in de basis niet bij hoort) hoe verder weg je geraakt van het origine. En dan kan je wel aankomen met: "ja maar wij hier in Holland zijn dat gewend van de Chinees om de hoek of die Indo bij mij in de straat die er doperwten,garnalen e.d. er doorheen mikt en er een ei op legt en ham en soms gebakken banaan" dat wil niet zeggen dat je dan ook van een echte basis nasi-goreng meer spreekt.

Je denkt toch niet dat in Indonesie die arme moeder met dat kindje aan de kant van de weg met dat kookstelletje vervolgens met al die luxe toevoegingen haar nasi-goreng maakt? :{
wiens keuken was het nou waarin het gemaakt werd? En wie maakte de nasi?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_139034277
"Waar is het vlees en de saus"-huillies :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:44:02 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139038580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:43 schreef Molo het volgende:

[..]

wiens keuken was het nou waarin het gemaakt werd? En wie maakte de nasi?
Schopje.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:43:15 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139040731
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:02 schreef golfer het volgende:
Ben nog steeds benieuwd welke uitbater van een restaurant z'n vieze keuken beschikbaar stelde voor dit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:43 schreef Molo het volgende:

wiens keuken was het nou waarin het gemaakt werd? En wie maakte de nasi?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139108639
Deze nasi ziet er buitengewoon smakelijk uit! Hoewel ik niets wil afdoen aan de duidelijk aanwezige kookkwaliteiten van Johannes en diens volgelingen, ben ik zelf niet zo'n groot fan van een berg groenten en grote broken vlees door mijn nasi; die zie ik liever als bijgerecht.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_140132108
Ziet er goed uit Iwanius, maar heb je ook de +/- hoeveelheden van het zout en de andere smaakmakers?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_140234047
Lepeltje (soep) zoals je in het eerste bakje in de OP kunt zien. En al naar gelang de hoeveelheid oude! (koude) rijst die je gebruikt vermeerder je dat. Kwestie van even proeven,inschatten e.d. Allemaal niet zo moeilijk.

Btw: Weet je waarom men in de basis voor een echte nasi-goreng oude( 1 dag meestal) koude rijst gebruikt en ik dus dat bereiden van rijst,vervolgens laten afkoelen en dan als rijst gebruiken voor het bereiden van de nasi zoals in Johannes zijn topics vervloek? Omdat je als je het op hun manier doet een hele natte,kleffe waterachtige rijstkorrel krijgt waardoor je dus niet meer spreekt van een echte nasi-goreng maar van wat ik noem een bijna rijst-pap achtig iets. :{

Het juist gebruiken van dus de oude (koude) rijst verhinderd dat, waardoor je dus bij de bereiding zoals ik dat toe een lekkere vol van smaak niet te droge (perfecte) rijstkorrel krijgt. Een niet te droge rijstkorrel krijg je dus door er (zoals ik op de 1 na laatste fot laat zien) later nog wat olie doorheen te doen bij de bereiding.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 10:31:39 ]
pi_140234665
Een mooie schone wok is ook uit den boze gok ik?
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:05:21 #121
269 vats
Live life to the max!
pi_140234972
quote:
3s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een mooie schone wok is ook uit den boze gok ik?
beter een gebruikte als een schone wok.... schoon heeft geen smaak.
pi_140237352
Ho, ziet er net zo uit als surinaamse nasi! En die is me toch lekker, met de vulling er bovenop gekwakt ipv erdoorheen.
Ik zou het eten. :)

Also, mensen die zeuren dat er niks in zit :') Hij zegt toch, de basis en je kan er van alles doorheen gooien maar dat doe ik nu niet.
pi_140237755
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:26 schreef Iwanius het volgende:
Btw: Weet je waarom men in de basis voor een echte nasi-goreng oude( 1 dag meestal) koude rijst gebruikt en ik dus dat bereiden van rijst,vervolgens laten afkoelen en dan als rijst gebruiken voor het bereiden van de nasi zoals in Johannes zijn topics vervloek? Omdat je als je het op hun manier doet een hele natte,kleffe waterachtige rijstkorrel krijgt waardoor je dus niet meer spreekt van een echte nasi-goreng maar van wat ik noem een bijna rijst-pap achtig iets. :{
Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik dacht dat we Nasi vrienden waren?
pi_140237942
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:22 schreef Angel-Joy het volgende:
Sesam olie in de wok pan terwijl alles nog heet is? Dan verpest je de smaak.
Sesamolie kan je toch juist op hogere temperaturen gebruiken?
Wij gebruiken dat al jaren als wokolie.
blablablabla
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:56:25 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140238207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik dacht dat we Nasi vrienden waren?
Het slaat ook nergens op, als je pap krijgt is de rijst niet goed gekookt
  Forum Admin donderdag 22 mei 2014 @ 12:58:51 #126
232445 crew  Specularium
pi_140238287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:05 schreef vats het volgende:

[..]

beter een gebruikte als een schone wok.... schoon heeft geen smaak.
Ja precies, het is lekker als je het vorige gerecht er nog een beetje in kan herkennen.
pi_140245718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:56 schreef Tarado het volgende:

Het slaat ook nergens op, als je pap krijgt is de rijst niet goed gekookt
Ik chargeerde een beetje maar de strekking van mijn antwoord was dat door juist verse rijst te gebruiken verknal je juist waar een goede basis nasi aan behoort te voldoen nl. dat de rijstkorrel niet slap is. Natuurlijk merk je er weinig van als je er allerlei groentes en andere smuk doorheen gooit maar het fijne van een goed bereide nasi zoals ik die ken is dat je met name de stevige rijstkorrel proeft die als het goed is alle smaken die je in de basis gebruikt hebt ook bevat. Wanneer deze waterig en slap is dan proef je dus...dat nou net niet.

Hetgeen waar Johannes en consorten verschillen in mijn benadering is dat zij veel ingredienten zoals groentes en vlees/saus? gebruiken om het een lekker maal te maken en waar de rijst eigenlijk van ondergeschikt belang is. Ja,het is er, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik maak door juist het zo 'karig'te brengen de rijstkorrel het belangrijkst. het belangrijkste van een goede nasi-goreng.Het is en blijft van oudsher een arme mensen hapje van leftovers.

Gewoon een verschil in benadering. Meer niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik dacht dat we Nasi vrienden waren?
Heb je mij anders horen beweren beste Johannes.

Misschien was mijn reactie iets te sterk aangezet met het woord "vervloek". Bij deze sorry dan, maken we er van "niet mijn ding is." Zo beter? :s)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 16:47:27 ]
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:35:53 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140245817
Ik snap wel dat johannes beledigd is.....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_140246143
Johannes hoeft zich zeker niet beledigd te voelen want ik sprak in zijn algemeenheid en we zijn allemaal nasi-liefhebbers in de basis. Maar omdat hij door mij toch als de voorman wordt gezien van het hele nasi-gebeuren haalde ik hem aan. Meer niet.
pi_140247886
Review: Ik heb onlangs zowel de nasi van Johannes als die van Iwanius gemaakt.

Als niet-objectieve liefhebber van Surinaamse nasi moet ik eerlijk toegeven dat die van Iwanius qua smaak, structuur en zelfs qua inhoud het dichtste bij de nasi komt die ik ken van 'omoe Snesi' , oftwel Surinaamse afhaalzaakjes.

Niettemin vind ik de nasi van Johannes net zo goed smaken. Mijn tafelgenoten vonden dat ook. Het is alleen anders; waarschijnlijk een meer Indisch-Hollandse smaak. En ja, door de rijst maar zeker ook door de verse groenten uit Johannes' recept smaakt het geheel wat 'gezonder'. Maar die vn Iwanius brings back memories. Ik heb het in dit geval alleen over de smaak.

In ieder geval heb ik veel gehad aan beide recepten. Dat ik nog meer van jullie recepten mag blijven zien en maken.
pi_140248005
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:33 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heb je mij anders horen beweren beste Johannes.

Misschien was mijn reactie iets te sterk aangezet met het woord "vervloek". Bij deze sorry dan, maken we er van "niet mijn ding is." Zo beter? :s)
Dat is al een stuk beter ja ^O^
pi_140248459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:24 schreef TanteMordecai het volgende:
Review: Ik heb onlangs zowel de nasi van Johannes als die van Iwanius gemaakt.

Als niet-objectieve liefhebber van Surinaamse nasi moet ik eerlijk toegeven dat die van Iwanius qua smaak, structuur en zelfs qua inhoud het dichtste bij de nasi komt die ik ken van 'omoe Snesi' , oftwel Surinaamse afhaalzaakjes.

Niettemin vind ik de nasi van Johannes net zo goed smaken. Mijn tafelgenoten vonden dat ook. Het is alleen anders; waarschijnlijk een meer Indisch-Hollandse smaak. En ja, door de rijst maar zeker ook door de verse groenten uit Johannes' recept smaakt het geheel wat 'gezonder'. Maar die vn Iwanius brings back memories. Ik heb het in dit geval alleen over de smaak.

In ieder geval heb ik veel gehad aan beide recepten. Dat ik nog meer van jullie recepten mag blijven zien en maken.
Fijn dat ik je van dienst kon zijn en ik denk dat dat ook voor Johannes geldt.

V.w.b mijn bijdrage qua gerechten op FOK! vrees ik dat het bij deze ene keer blijft zoals ik al melde in mijn OP, omdat ik van oorsprong erg lui ben en geen moeite wil doen om zelf gerechten te bereiden als ik het ook kan bestellen. Behalve als het de bbq is want dat is zo een beetje het enige waar ik nog bij speciale gelegenheden de handen uit de mouwen wil steken,gewoon omdat ik dat op dat moment te belangrijk vind om te worden verknalt Het is tenslotte wel mijn/ons eten in aanzien des familie. *)

Of zal ik toch nog proberen een goede Thaise nasi te produceren.... O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 17:45:22 ]
pi_140261722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:24 schreef TanteMordecai het volgende:
Review: Ik heb onlangs zowel de nasi van Johannes als die van Iwanius gemaakt.

Als niet-objectieve liefhebber van Surinaamse nasi moet ik eerlijk toegeven dat die van Iwanius qua smaak, structuur en zelfs qua inhoud het dichtste bij de nasi komt die ik ken van 'omoe Snesi' , oftwel Surinaamse afhaalzaakjes.

Niettemin vind ik de nasi van Johannes net zo goed smaken. Mijn tafelgenoten vonden dat ook. Het is alleen anders; waarschijnlijk een meer Indisch-Hollandse smaak. En ja, door de rijst maar zeker ook door de verse groenten uit Johannes' recept smaakt het geheel wat 'gezonder'. Maar die vn Iwanius brings back memories. Ik heb het in dit geval alleen over de smaak.

In ieder geval heb ik veel gehad aan beide recepten. Dat ik nog meer van jullie recepten mag blijven zien en maken.
Als nasi-fan denk ik dat inderdaad, de nasi van Iwanius meer 'authentiek' is en de nasi van Johannes meer, wat ze in culinaire kringen noemen, 'Fusion' is.

En uiteindelijk zijn beiden zalig.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_140262207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:59 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Als nasi-fan denk ik dat inderdaad, de nasi van Iwanius meer 'authentiek' is en de nasi van Johannes meer, wat ze in culinaire kringen noemen, 'Fusion' is.

En uiteindelijk zijn beiden zalig.
Met beide recepten kun je nog alle kanten op.
pi_140275172
Over Thaise nasi gesproken, kennen jullie deze serie op YouTube van SideWalkChef?


Yumm...
Kwam deze eens tegen toen ik op zoek was naar een recept van authentieke Pad Thai.
pi_140283117
De Thaise nasi zoals ik die ken (dus niet het toeristen Bangkok voer) is veel voller en gevarieerder in zowel smaak en aanzien als bijvoorbeeld mijjn basis nasi-goreng zoals in de OP. Qua kleur is hij ook veel lichter maar qua smaak veel en veel "voller" :s)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:55:16 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140283420
Nasi is gewoon gebakken rijst en daar bestaan zoveel variaties van, enige wat voor mij telt is lekker of niet lekker.
pi_140283532
Nee,nasi is oude,koude, witte rijst van sowieso een dag oud die opgefleurd wordt met allerlei specerijen ten einde iets eetbaars te hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 16:59:26 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:00:58 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140283601
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:59 schreef Iwanius het volgende:
Nee,nasi is oude,koude, witte rijst van sowieso een dag oud die opgefleurd wordt met allerlei specerijen ten einde iets eetbaars te hebben.
Nee, nasi=rijst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:01:56 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140283643
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, nasi=rijst
:)
pi_140283711
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee, nasi=rijst
Zal ik ook gaan muggenziften? Nasi bestaat uit rijst...
De naam is gewoon gegeven om het beestje een naam te geven.Meer niet Piet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 17:04:06 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:04:54 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140283752
Nasi Goreng, gebakken rijst
Nasi Koening, rijst, geel gekleurd met koenjit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:05:24 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140283767
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zal ik ook gaan muggenziften? Nasi bestaat uit rijst...
De naam is gewoon gegeven om het beestje een naam te geven.Meer niet Piet.
Jij was aan het ziften, nasi is maleis voor rijst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140283922
Maar was dat de vraag dan? of heb ik iets gemist. Ik geef aan de bereidingswijze terwijl jij doorgaat over de benaming.


quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Nasi Goreng, gebakken rijst
Nasi Koening, rijst, geel gekleurd met koenjit
Ja,Piet je vertelt mij niets nieuws. Zal ik ook een rijtje opsommen want zoals je wel zal weten zijn er veel meer variaties met bijbehorende benamingen. :')

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 17:11:37 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:01:12 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140285616
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:10 schreef Iwanius het volgende:
Maar was dat de vraag dan? of heb ik iets gemist. Ik geef aan de bereidingswijze terwijl jij doorgaat over de benaming.

[..]

Ja,Piet je vertelt mij niets nieuws. Zal ik ook een rijtje opsommen want zoals je wel zal weten zijn er veel meer variaties met bijbehorende benamingen. :')
Wat Piet stelt valt geen speld tussen te krijgen, over de "juiste" bereiding van nasi de te meer maar dat maakt het toch ook interessant
pi_140286802
Lonny is hier (eerste halve minuut van deze video) heel stellig in haha:
pi_140286935
Ik als indo moet toch zeggen dat dit aardige slechte nasi goreng is. Ik mis ten eerste al de garnalen en spek. Ik ga ook maar eens een topic maken met hoe wij dat hier doen. En waar is de sambal? :(
pi_140287704
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:55 schreef Wisheh het volgende:
... Ik ga ook maar eens een topic maken met hoe wij dat hier doen. En waar is de sambal? :(
Graag!
pi_140304938
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:55 schreef Wisheh het volgende:
Ik als indo moet toch zeggen dat dit aardige slechte nasi goreng is. Ik mis ten eerste al de garnalen en spek. Ik ga ook maar eens een topic maken met hoe wij dat hier doen. En waar is de sambal? :(
Als indo.... :') Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?

Oh en als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren. }:|

Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot. :r
  zaterdag 24 mei 2014 @ 08:14:08 #150
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140305019
Aldus de plaatjesopzoek man van FOK!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_140305166
Ik ben benieuwd naar de nasi van Wisheh. Een goed recept kan overal en van iedereen vandaan komen is mijn ervaring. Wanneer iemand heel stellig is, dan wordt mijn interesse juist gewekt.
pi_140305239
Waar is de trassi? Verder mooie basic nasi. K had de aromat en ve tsin eruit gelaten en smaak met iets anders gemaakt. Maar iig been conimex, waarvoor mijn complimenten!
Whatever...
pi_140306145
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als indo.... :') Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?

Oh en ��als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren. }:|

Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot. :r
Waarom doe je zo verheven? Daarnaast verkondig jij allerlei onzin in elke post. Je schrijft in je OP dat je even aan ons laat zien hoe lekkere gebakken rijst gemaakt dient te worden, maar vervolgens kom je met 'basis' gebakken rijst. Deceptie alom. In je OP geef je tevens een sneer naar mensen die bij de afhaalchinees hun portie gebakken rijst halen, terwijl jij exact een kopie van de afhaalchinees aan ons voorschotelt en in exact dezelfde omgeving bereid is, keuken die ontzettend ranzig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door wiskundenoob op 24-05-2014 15:51:17 ]
pi_140306199
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:55 schreef Wisheh het volgende:
Ik als indo moet toch zeggen dat dit aardige slechte nasi goreng is. Ik mis ten eerste al de garnalen en spek. Ik ga ook maar eens een topic maken met hoe wij dat hier doen. En waar is de sambal? :(
Ik ben benieuwd naar jouw versie :)

Ben het er wel mee eens dat de vetsin een aromat eruit kunnen. Spek en garnalen (+trasi) kunnen dan de umami smaak geven die je mist door het weglaten van de poeders.
Whatever...
pi_140321356
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als indo.... :') Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?

Oh en als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren. }:|

Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot. :r
Op je teentjes getrapt? Doe normaal man, je lijkt wel een kleuter met zon reactie. Je doet zelf in de OP alsof je weet wat je doet maar als ik bijvoorbeeld al de Aromat voorbij zie komen dan kunnen we je toch helaas niet helemaal serieus nemen.
pi_140323146
Ik, als niet praktiserend Indo :') , kan zowel zwartgeblakerde nasi als nasi met spek (meerderheid van Indonesie is islamitisch) niet waarderen. Ik ben het ermee eens dat het geen kleffige zooi hoort te zijn maar met verse zilvervliesrijst heb ik dat probleem eigenlijk nooit gehad
pi_140326891
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 10:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw versie :)

Ben het er wel mee eens dat de vetsin een aromat eruit kunnen. Spek en garnalen (+trasi) kunnen dan de umami smaak geven die je mist door het weglaten van de poeders.
ve-tsin is een redelijk normale smaakversterker die van nature voorkomt in westerse voedingsmiddelen zoals gerijpte kaas en zongedroogde tomaten, en tegenwoordig vaak in poedervorm in oosterse keukens gebruikt wordt. Het gekke is alleen dat dit poeder door bepaalde westerse stromingen zonder enige kennis van zaken wordt gedemoniseerd.

Verder: spek? dat hoort meer bij Chinese gebakken rijstgerechten, indonesie is grotendeels islamitisch.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_140327751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Sicstus het volgende:

[..]

ve-tsin is een redelijk normale smaakversterker die van nature voorkomt in westerse voedingsmiddelen zoals gerijpte kaas en zongedroogde tomaten, en tegenwoordig vaak in poedervorm in oosterse keukens gebruikt wordt. Het gekke is alleen dat dit poeder door bepaalde westerse stromingen zonder enige kennis van zaken wordt gedemoniseerd.

Verder: spek? dat hoort meer bij Chinese gebakken rijstgerechten, indonesie is grotendeels islamitisch.
Ik weet waar vetsin in voorkomt. Maar vetsin is net als vanilline, plat vergeleken met echte vanille. Smaakmakers met veel glutamaat maar ook andere smaakverstekrers verdiepen de smaak veel meer. Nucleotiden bijvoorbeeld versterken het efrect van glutamaat, en glutamyl peptiden en diverse stoffen uit gist, paddenstoelen, ui en knoflook doen dat soort dingen ook. Kokumi wordt momenteel als 6e smaak genoemd trouwens. Zoek maar eens.

Met name fermenteren, rijpen, aging zorgt voor meer umami en kokumi stoffen in het voedsel. Goudse kaas (zeer oude) bevat niet alleen veel MSG, maar ook allerlei andere stoffen die de smaak vol, diep, warm en 'mondvullend' maken.

Je kunt op zich best ergens vetsin aan toevoegen, maar alsnog gaat dat het gerecht niet maken. Dit is ook de reden dat pakjes en zakjes toch niet zo goed proeven als het echte ding. Dus ik voeg liever sojasaus toe, of spek, een uitje, knoflook, kas, ipv vetsin.

De complexiteit van een goed klaargemaakt gerecht is niet met een enkel poedertje te bereiken. Ik ben dus verder helemaal neit tegen vetsin, maar ik vind dat er betere alternatieven zijn mbt smaak.

En oja, indonesie is pas rond 1600 geislamiseerd, toen pas waren java en sumatra serieus islamitisch. Het geloof had zih overigens gemengd met de animistische religies aldaar, dus wat je zegt klopt vooral voor nu, maar niet perse voor traditionele gerechten. Overigens zou het spek ook wel eens door Nederlanders in indonesie zijn geintroduceerd.
Whatever...
pi_153933569


Daar ik ooit beloofde een verrassing in petto te hebben op nasi-goreng gebied vond ik het vandaag maar eens tijd om deze in te lossen d.m.v. mijn Thaise traditionele nasi-goreng en wel zoals deze in het uiterste noorden (Chiang Rai e.d.) van Thailand wordt bereidt (grens Laos) en hemelsbreed verschilt in smaak met het 'toeristen'voer uit Bangkok en omstreken en die de meesten in Nederland wel kennen als ze buiten de deur gaan eten in Rotterdam bij toko's zoals De Kleine Ondeugd,Warisan,Hua Hin,Suwannaphom,Lulu,See You See Me etc.

Uiteraard zoals bij mijn eerste nasi-goreng is ook hier 'Bert'weer volop aanwezig.


Dit keer een schone keuken,maar wat wil je: Het is tenslotte maandag ;)



( De basis staat klaar om te gebruiken: Fijn gesneden chili's in azijn,knoflook olie en gesneden peterselie i.c.m.Am Choi,koude oude rijst
en eigeel...en....Bert!)



Vol die vlam - 250 graden Celcius en oplopend - en knoflook olie erin)



Eieren klutsen en daarna in de wok zodat het even zoals hierboven uitziet.



Daarna gooien we er stukken gesneden ui erbij en drukken alles flink aan zodat het goed vermengd geraakt en nog steeds een volle vlam.



Teentjes knoflook erbij en daarna gelijk de koude rijst en flink te keer gaan met de grote soeplepel zodat alles goed vermengd wordt en niet aanbrand.



Alleen nog droogzout en suiker toevoegen om de basis! gereed te hebben en op smaak! Nadat dat geconstateerd is gaan we de nasi-goreng aankleden op mijn manier en dus gaan de gewassen grote garnalen er ook bij. Onderwijl blijven spelen met die grote soeplepel zodat alles met elkaar wordt vermengd en vooral niet aanbrand.



Hierna terwijl gooien we er zwarte peper bij zodat de nasi-goreng i.c.m. met de eerder gebruikte specerijen nu ook meer een kleurtje begint te krijgen. De garnalen zien er langzamerhand goed uit en dus tijd voor...



Stukjes krab! :9~ :9~ :9~ en mengen maar met die hoge vlam.



Kijk eens even...dat begint er uit uit te zien zoals ik mijn traditionele Thaise nasi-goreng wil en zie en herken zoals die in het hoge noorden wordt bereidt. MAAR... we zijn er nog niet!



Fijn gesneden peterselie erbij en er komt al iets meer kleur in...Hmmm...nog maar wat erbij maar wat.... O-)



Rode uien! *O* Ben ik gek op maar er moet nog wat bij. Oh wacht...ik had nog de restanten groenvoer ergens staan.



Boeja...alle gesneden Am Choi en resten van het overige groenvoer erbij en nog even flink mengen en op de volle vlam laten staan en dan zijn we klaar...nou ja: Wel even proeven of het geworden is zoals ik het wilde.



Zo...klaar en het ziet er goed uit! Wat een fraaie kleuren palet! Maar het is wel bloedje warm in de keuken...wil ff paffen maar dan wordt degene die de foto's naast mij schiet en van wie de keuken is boos,dus dat doen we maar niet. Daarbij is een rooksmaak in je mond erg vies als je zo een goddelijke traditionele nasi-goreng gaat proeven.



Even proeven....g o d d e l i j k ! :Y :Y :Y johannes_vermeer en consorten eat ur heart out.. ;) *grapje*



Bert heeft het ook goed gekeurd en i.c.m. de fijn gesneden chili's gaat mij dit heerlijk smaken.



En zo ziet het eruit i.c.m. een frisje. Noord-Thaise traditionele nasi-goreng die zelfs de goedkeuring kreeg van degene die dit keer niet zelf achter het fornuis stond maar mijn foto-camera vasthield en de foto's maakte en die ook wonderwel bijna allemaal goed gelukt zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 19:43:42 ]
pi_153933773
Ziet er goed uit voor een beginner. Nog een jaartje oefenen en je kan de nasi a la johannes bereiden. ^O^
pi_153933856
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:07 schreef Iwanius het volgende:
Nadat ik als een van de weinigen binnen CUL de nasi van CUL collega Johannes en consorten aan de kaak stelde en aangaf dat dit niet mijn idee van een echt lekkere nasi-goreng is, gewoon omdat ik een betere en veel smakelijke nasi-goreng gewend ben en dit onder de "Hollandse"zondagschinees (flauw en smaakloos = Indische nasi imitatie) nasi-goreng schaarde,beloofde ik eenmalig een eigen nasi-goreng naar FOK! te loodsen die voor mij het voorbeeld is van hoe een hele simpele nasi-goreng eruit behoort te zien en vooral behoort te smaken. :s)

En omdat ik erbij blijf dat een echte goede nasi-goreng zoals ik dat ken het beste bereid kan worden in een diepe metalen wok,bijbehorende branders en hoge vlam (en temperaturen van boven de 250 graden) is voor deze ene keer uitgeweken naar een professionele horeca-keuken alwaar ik voor deze ene keer de simpele receptuur laat zien. Mijn dank gaat ook uit naar de eigenaar en kok die mij gebruik lieten maken van hun keuken. Het is immers bekend dat elke goede restaurateur en kok mensen van buiten, en zelfs eigen personeel, niet in in hun keuken laat,laat staan gebruik laat maken van hun eigen apparatuur. In deze werd voor mij een uitzondering gemaakt.

Opvallende toeschouwer bij dit alles is Bert die menigeen zal kennen van kinderserie Sesamstraat. _O-

Als laatste: Er bestaat geen definitieve nasi-goreng mocht iemand dat denken!

Nasi-goreng is van oudsher niets anders dan oude rijst die met allerlei specerijen weer wordt opgefleurd ten einde geen eten te verspillen.Niet voor niets is nasi-goreng ook van oudsher een armen mensen gerechtje. Daarbij zijn er bijvoorbeeld al +/- 26 verschillende nasi-goreng variaties over de gehele wereld.

Daarom laat ik hier niets anders zien dan de basis! van een goede nasi-goreng. Dus alleen het meest noodzakelijke. Allerlei vleessoorten en schaaldieren erbij is allemaal smuk en kan je naar eigen behoeven later toevoegen.M.a.w. dit is in principe thuis makkelijk na te maken en kost qua ingrediënten amper wat! :Y

Bruine Nasi-goreng.

[ afbeelding ]
Zout & Ajinamoto (smaakversterker) & Aromat (knor smaakversterker) geklutste eieren,prei,kouseband,knoflook & uien en vooraan een sojasaus mix van lichte & zware sojasaus.


[ afbeelding ]
Sojaolie erin en daar de wok al behoorlijk heet is wachten tot de olie gaat knetteren en met je spatel ondertussen wat roeren om de boel te versnellen.


[ afbeelding ]
Geklutste eieren er in en een lage vlam even aanhouden.


[ afbeelding ]
Bakje met knoflook en uitjes erin en roeren maar. Nog steeds lage vlam.


[ afbeelding ]
Bakje kousenband erin en flink roeren. Hoge vlam nu omdat dit snel en kortstondig gaar moet worden en omdat zo meteen de rijst erbij komt.


[ afbeelding ]
Oude & koude rijst erbij en hoogste stand qua vlam en flink aanzetten om de rijst snel los en goed gegaard en vermengd te krijgen met de eerder ingebrachte specerijen en nu ook de prei. Kortom aanpoten met die spatel. :{


[ afbeelding ]
Nu gooien we het bakje met het zout en de verschillende smaakversterkers erbij.

Ondertussen gewoon doorgaan met het spelen met die spatel want het geheel moet lekker knapperig worden,de smaken van de verschillende ingredienten moeten goed met elkaar vermengt geraken en niet aanbranden, want anders krijgt de gebakken rijst een rokerige(aangebrande) smaak en is alles voor niets geweest!


[ afbeelding ]
Nu is het tijd voor het bakje gemengde sojasaus die mijn nasi dus die mooie bruine kleur geeft waar ik altijd op doelde.En ondertussen gewoon door blijven spelen met die spatel want ik zie nog voldoende 'witte' rijstkorrels. :Y


[ afbeelding ]
Kijk eens wat al dat spelen met die spatel heeft opgeleverd *) (ook omdat ik nog wat extra van die soja-mix erbij heb gedaan om het kleuringsproces te versnellen.).


Maar! ik mis nog wat omdat door het continue op een hoge vlam te bereiden de kans bestaat dat de rijstkorrel te droog wordt. Dus?

[ afbeelding ]
Sesam olie erbij om de rijstkorrel wat vetter (natter) te maken en waardoor de kruidige smaak bewaart blijft!


[ afbeelding ]
En zo ziet het eruit. Een doodsimpele en smaakvolle nasi-goreng zonder allerlei poespas.
Niet te droge rijstkorrel,geen overdadigheid aan allerlei groenten maar wel vol gekruid in smaak! M.a.w.gewoon simpel,eenvoudig en vooral lekker! :s)

Allemachtig, wat ziet dat er verschrikkelijk slecht uit
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_153933996
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Allemachtig, wat ziet dat er verschrikkelijk slecht uit
Lekker makkelijk, een beginner afzeiken. :{w Of denk je soms dat iedereen zo goed kan koken als Johannes?
pi_153934282
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, een beginner afzeiken. :{w Of denk je soms dat iedereen zo goed kan koken als Johannes?
sorry.

Ik kan zelfs niet zo goed koken.

Maar ik heb zijn tweede poging gezien, en dat zag er al een stuk beter uit. ^O^
Spijt me, ik had meer moeten lezen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_153937707
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Daar ik ooit beloofde een verrassing in petto te hebben op nasi-goreng gebied vond ik het vandaag maar eens tijd om deze in te lossen d.m.v. mijn Thaise traditionele nasi-goreng en wel zoals deze in het uiterste noorden (Chiang Rai e.d.) van Thailand wordt bereidt (grens Laos) en hemelsbreed verschilt in smaak met het 'toeristen'voer uit Bangkok en omstreken en die de meesten in Nederland wel kennen als ze buiten de deur gaan eten in Rotterdam bij toko's zoals De Kleine Ondeugd,Warisan,Hua Hin,Suwannaphom,Lulu,See You See Me etc.

Uiteraard zoals bij mijn eerste nasi-goreng is ook hier 'Bert'weer volop aanwezig.

[ afbeelding ]
Dit keer een schone keuken,maar wat wil je: Het is tenslotte maandag ;)


[ afbeelding ]
( De basis staat klaar om te gebruiken: Fijn gesneden chili's in azijn,knoflook olie en gesneden peterselie i.c.m.Am Choi,koude oude rijst
en eigeel...en....Bert!)


[ afbeelding ]
Vol die vlam - 250 graden Celcius en oplopend - en knoflook olie erin)


[ afbeelding ]
Eieren klutsen en daarna in de wok zodat het even zoals hierboven uitziet.


[ afbeelding ]
Daarna gooien we er stukken gesneden ui erbij en drukken alles flink aan zodat het goed vermengd geraakt en nog steeds een volle vlam.


[ afbeelding ]
Teentjes knoflook erbij en daarna gelijk de koude rijst en flink te keer gaan met de grote soeplepel zodat alles goed vermengd wordt en niet aanbrand.


[ afbeelding ]
Alleen nog droogzout en suiker toevoegen om de basis! gereed te hebben en op smaak! Nadat dat geconstateerd is gaan we de nasi-goreng aankleden op mijn manier en dus gaan de gewassen grote garnalen er ook bij. Onderwijl blijven spelen met die grote soeplepel zodat alles met elkaar wordt vermengd en vooral niet aanbrand.


[ afbeelding ]
Hierna terwijl gooien we er zwarte peper bij zodat de nasi-goreng i.c.m. met de eerder gebruikte specerijen nu ook meer een kleurtje begint te krijgen. De garnalen zien er langzamerhand goed uit en dus tijd voor...


[ afbeelding ]
Stukjes krab! :9~ :9~ :9~ en mengen maar met die hoge vlam.


[ afbeelding ]
Kijk eens even...dat begint er uit uit te zien zoals ik mijn traditionele Thaise nasi-goreng wil en zie en herken zoals die in het hoge noorden wordt bereidt. MAAR... we zijn er nog niet!


[ afbeelding ]
Fijn gesneden peterselie erbij en er komt al iets meer kleur in...Hmmm...nog maar wat erbij maar wat.... O-)


[ afbeelding ]
Rode uien! *O* Ben ik gek op maar er moet nog wat bij. Oh wacht...ik had nog de restanten groenvoer ergens staan.


[ afbeelding ]
Boeja...alle gesneden Am Choi en resten van het overige groenvoer erbij en nog even flink mengen en op de volle vlam laten staan en dan zijn we klaar...nou ja: Wel even proeven of het geworden is zoals ik het wilde.


[ afbeelding ]
Zo...klaar en het ziet er goed uit! Wat een fraaie kleuren palet! Maar het is wel bloedje warm in de keuken...wil ff paffen maar dan wordt degene die de foto's naast mij schiet en van wie de keuken is boos,dus dat doen we maar niet. Daarbij is een rooksmaak in je mond erg vies als je zo een goddelijke traditionele nasi-goreng gaat proeven.


[ afbeelding ]
Even proeven....g o d d e l i j k ! :Y :Y :Y johannes_vermeer en consorten eat ur heart out.. ;) *grapje*


[ afbeelding ]
Bert heeft het ook goed gekeurd en i.c.m. de fijn gesneden chili's gaat mij dit heerlijk smaken.


[ afbeelding ]
En zo ziet het eruit i.c.m. een frisje. Noord-Thaise traditionele nasi-goreng die zelfs de goedkeuring kreeg van degene die dit keer niet zelf achter het fornuis stond maar mijn foto-camera vasthield en de foto's maakte en die ook wonderwel bijna allemaal goed gelukt zijn.

Sjezus man, bij de commando´s...
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin maandag 29 juni 2015 @ 22:07:29 #165
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_153937936
Neem maar een bakje voor me mee ;)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_153938116
Ziet er goed uit Iwanius, lekker koud pilsje er bij tis tenslotte maandag :7
blablablabla
  maandag 29 juni 2015 @ 22:25:42 #167
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_153938522
Lijkt me goed te vreten
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 juni 2015 @ 23:21:44 #168
206731 Mortaxx
Doomer
pi_153940692
Ik ben benieuwd hoe johannes dit gaat overtreffen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_153941855
Herken je onderstaande clip van mijn meest favoriete tv kok?


Als Johannes deze nasi gaat proberen na te maken in mijn nabijzijn (en ik heb hem een pm gestuurd met link) ben ik die mevrouw... :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 23:54:41 ]
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 juni 2015 @ 23:57:35 #170
206731 Mortaxx
Doomer
pi_153942041
Een masterclass nasi bereiden. Daar zou ik graag bij zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_153942306
Een jury van 3-5 personen heb ik zo samengesteld en dan geen amateurs maar mensen die er echt toedoen in de horeca-wereld en de traditioneelheid van de gerechten tot in hun vingers kennen. :Y Die plezier je echt niet met fantasie 'yosti' nasi-goreng's. Die serveren je bij een eerste aanblik van je gerecht al af met zinnen als: "Was je dronken?"..."Wat moet dit voorstellen?" ..."Denk je dat wij een grapje zijn?"...Wil je niet een andere hobby zoeken dan dit?"...

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2015 00:10:12 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 juni 2015 @ 08:56:35 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_153946433
Briljant topic :D _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_153950991
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:07 schreef Iwanius het volgende:
'yosti' nasi-goreng's
Het is trouwens josti ipv yosti :')
Dat weet zelfs een josti :D
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2015 @ 12:07:40 #174
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_154000997
Vetsin :r
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:09:39 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_154002428
Bij welk restaurant heb je nou staan koken?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_159938428
Eentje waar het kon DU. ;)
  maandag 15 februari 2016 @ 16:38:42 #177
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_159938788
"Nasi" gemaakt door belanda's :')
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:07:53 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159970506
Wat een hoop interessantdoenerij met een wok en een beetje rijst :')

Dit doe je in een half uurtje, max. Iedere downie kan dit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Forum Admin dinsdag 16 februari 2016 @ 19:13:04 #179
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_159970653
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:07 schreef fathank het volgende:
Wat een hoop interessantdoenerij met een wok en een beetje rijst :')

Dit doe je in een half uurtje, max. Iedere downie kan dit.
Waar is jouw topic dan?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:20:54 #180
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159970880
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:13 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Waar is jouw topic dan?
Ik voel niet de drang om een reportage te maken over iets simpels als nasi om er vervolgens hoogdravend mee te koop mee te lopen op een forum voor een stel vreemden. Dat narcistische trekje heb ik denk ik niet meegekregen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159979405
Prachtige dag weer in CUL!

Eerst lopen de gemoederen hoog op over zalm en nu begint het weer over nasi _O_
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 01:36:29 #182
414785 sirdanilot
pi_159982906
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als indo.... :') Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?

Oh en als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren. }:|

Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot. :r
Heerlijk dit soort opgefokte posts over een onbenullig onderwerp als wie de beste nasi maakt _O-
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159983186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 01:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Heerlijk dit soort opgefokte posts over een onbenullig onderwerp als wie de beste nasi maakt _O-
Ben al jaren bezig om die Surinaams te krijgen maar lukt nog steeds niet.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 02:32:53 #184
414785 sirdanilot
pi_159983249
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2016 02:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ben al jaren bezig om die Surinaams te krijgen maar lukt nog steeds niet.
Die wat? Je bedoelt dat je surinaamse nasi wil?

Voor zover ik weet is nasi gewoon indonesisch en niet suri, maar goed als je het suri wil knal er je er toch lekker surinaams kerriepoeder, kouseband en kip doorheen, wordt alles surinaams van.

Overigens is waar ik nu zit (noord brazilie) helemaal niet zo ver van Suriname maar de cultuur in suriname is compleet anders dan in brazilie, het zijn bijna andere werelden. Maar kouseband zag ik hier dan wel weer in de winkel liggen. Alleen eet bijna niemand het hier, tenminste ik zie mensen het niet pakken en het ligt een beetje verstopt in de koelafdeling.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159983504
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vriendin maakt de lekkerste nasi die ik ken en ook die ziet er heel saai uit, maar is me toch lèkker :9~
Soms gaat smaak echt boven looks hoor :Y
Pics van je vriendin.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:50:58 #186
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_159985198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 02:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die wat? Je bedoelt dat je surinaamse nasi wil?

Voor zover ik weet is nasi gewoon indonesisch en niet suri, maar goed als je het suri wil knal er je er toch lekker surinaams kerriepoeder, kouseband en kip doorheen, wordt alles surinaams van.

Overigens is waar ik nu zit (noord brazilie) helemaal niet zo ver van Suriname maar de cultuur in suriname is compleet anders dan in brazilie, het zijn bijna andere werelden. Maar kouseband zag ik hier dan wel weer in de winkel liggen. Alleen eet bijna niemand het hier, tenminste ik zie mensen het niet pakken en het ligt een beetje verstopt in de koelafdeling.
Nasi is gewoon rijst.
Nasi goreng is gebakken rijst.

:s)
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:51:37 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_159985207
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik voel niet de drang om een reportage te maken over iets simpels als nasi om er vervolgens hoogdravend mee te koop mee te lopen op een forum voor een stel vreemden. Dat narcistische trekje heb ik denk ik niet meegekregen.
Jij hebt duidelijk nog nooit nasi a la johannes gegeten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 17 februari 2016 @ 10:29:40 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159985762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit nasi a la johannes gegeten.
Ik heb het dan ook niet over Johannes die hier een beetje interessant zichzelf op de borst loopt te kloppen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159986279
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2016 02:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ben al jaren bezig om die Surinaams te krijgen maar lukt nog steeds niet.
Gedroogde garnaaltjes en fa chong worst erdoorheen
pi_159986738
surinaamse 'bami' :') Is gewoon gore spaghetti.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159987150
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:25 schreef Iwanius het volgende:
Eentje waar het kon DU. ;)
Mooie kick na een half jaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159987927
Ik ben benieuwd hoe ze dat vroeger aten in Nasi-Duitsland....
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:46:11 #193
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_159990139
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mooie kick na een half jaar.
Hij moet zijn posthistorierijtjes wel OCD-waardig houden hè? ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 16:49:38 #194
414785 sirdanilot
pi_159994351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:50 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Nasi is gewoon rijst.
Nasi goreng is gebakken rijst.

:s)
Ja in het maleis ja, gefeliciteerd captain obvious.

Met nasi bedoelen we in het nederlands het gerecht, niet puur de rijst.

Dat een woord in taal a X betekent betekent niet dat het in taal b het zelfde betekent, ook al is het een leenwoord. Een shirt is in het Engels ook een overhemd, en in het Nederlands alleen een t-shirt en nooit een overhemd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 17:00:00 #195
414785 sirdanilot
pi_159994579
Ik maak mijn nasi trouwens zo, zonder pakjes of zakjes, en het wordt altijd erg lekker.

- Gekookte rijst (kan vers gekookt zijn of een dag oud. Meestal heb ik niet zó veel restjes over dat ik een volledige maaltijd kan maken van het restje oude rijst, dus bij mij is het meestal vers gekookt).
- Vlees. Kan in blokjes gesneden kip zijn (liefst dij, borst kan ook), kan in blokjes gesneden varkenshaas zijn, kan spek zijn (niet erg indonesisch maar wel lekker), spek + gehakt, of andere combi's.
- Groenten die ik in huis heb. Kan wortel zijn, paprika, bok choi, chinese kool, taugé, of zelfs gewoon een kant en klare groente mix uit de supermarkt. In dat geval liever wel diepvries, want dat is verser dan de groenten van de 'vers' afdeling. Maar het liefst snijd ik zelf mijn groenten.

Als kruiden gebruik ik:
- trassi (heel belangrijk voor een goede umami smaak)
- vissaus (kan als je geen trassi in huis hebt)
- gedroogde chinese garnaaltjes (kan ook bovenstaande vervangen)
- kurkuma
- komijnpoeder
- korianderzaad
- fijngesneden gember, knoflook en ui
- een lekkere sambal uit pot, en/of chilipoeder, en/of gedroogde chilis.
- ketjap (of gewone soyasaus met suiker want ik heb niet altijd ketjap in huis)

Maak er een lekkere pindasaus bij, frituur er wat kroepoek bij, gebakken eitje erbij, pot atjar, heerlijk.

Als je voldoende van bovenstaande vissige' smaken gebruikt, heb je geen Conimex nodig, omdat de 'vissige' producten juist de natuurlijke MSG bevatten, en je dus geen kunstmatige MSG moet toevoegen. Dat de MSG an sich dezelfde stof is is natuulijk evident, maar het is veel beter om de natuurlijke producten te gebruiken, omdat je dan ook heel veel ándere smaakmakers erbij hebt dan alleen puur de MSG en je dus uiteindelijk minder MSG toe zult voegen aan het gerecht. Vergelijk het met kunstmatige vanillesuiker vs echte vanille peulen/ echt extract.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 18:51:59 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159997072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:00 schreef sirdanilot het volgende:
Vergelijk het met kunstmatige vanillesuiker vs echte vanille peulen/ echt extract.
Die Nederlandse 'vanillesuiker' wordt daarom in D ook verkocht als vanilline suiker. Echte vanillesuiker is lekkerder :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 21:40:29 #197
414785 sirdanilot
pi_160003411
Ik heb nu overigens een enorme berg gekookte rijst over, dus misschien maak ik morgen wel nas *O*

Alleen weet ik niet of ik de juiste kruiden hier kan krijgen. Komijnpoeder zal wel lukken, gember ook wel, maar kurkuma en korianderpoeder wordt lastig. Dingen als trassi zijn al helemaal niet te krijgen maar gedroogde garnalen zijn er in overvloed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:44:59 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160010337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb nu overigens een enorme berg gekookte rijst over, dus misschien maak ik morgen wel nas *O*

Alleen weet ik niet of ik de juiste kruiden hier kan krijgen. Komijnpoeder zal wel lukken, gember ook wel, maar kurkuma en korianderpoeder wordt lastig. Dingen als trassi zijn al helemaal niet te krijgen maar gedroogde garnalen zijn er in overvloed.
Dat is het leuke aan nasi, het is uiteindelijk gewoon kliek op rijst basis.
Je hebt niet veel nodig om het lekker te maken, tenzij je overal ter wereld vast wil houden aan 1 recept
pi_160013566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:03 schreef pietbier het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze dat vroeger aten in Nasi-Duitsland....
Kleine SS-jes erin , heerlijk
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_160018714
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:54 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Kleine SS-jes erin , heerlijk
Geen nasi zonder traSSi.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 16:15:40 #201
414785 sirdanilot
pi_160019421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:03 schreef pietbier het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze dat vroeger aten in Nasi-Duitsland....
Ik denk dat ze het bakten op gas
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:25:08 #202
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_160019613
Er gaat niets boven een heerlijke Nasi Goering
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 februari 2016 @ 16:35:42 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160019839
Goed topic. Ik krijg spontaan zin in nasi.

Tip voor de mensen in het oosten van het land: Op de markt in Enschede staat zowel op dinsdag als op zaterdag een (ietwat vreemd uitziende) kar van chef Peter: Warung Harapan. Die maakt traditionele Indonesische gerechten, waaronder nasi. Goddelijk, pittig en vooral heerlijk van smaak.
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:46:00 #204
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160020112
Briljante Nasi-Duitsland grappen! _O-
Verder een schande dat er geen gelijkwaardig babipangang topic is.
Siesta & Fiesta!
pi_160020452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:46 schreef Bramito het volgende:
Briljante Nasi-Duitsland grappen! _O-
Verder een schande dat er geen gelijkwaardig babipangang topic is.
Het staat je vrij om vanavond bami te maken en ons te laten meegenieten _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:07:08 #206
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160020515
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het staat je vrij om vanavond bami te maken en ons te laten meegenieten _O_ .
Niet op dit niveau... Het zou niet hetzelfde zijn... een soort "Star Wars - The phantom Menace". Dat moet je niet willen...
Siesta & Fiesta!
pi_160040964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:07 schreef Bramito het volgende:

[..]

Niet op dit niveau... Het zou niet hetzelfde zijn... een soort "Star Wars - The phantom Menace". Dat moet je niet willen...
Dit topic is een imitataie, he. Voor dit topic had je CUL / Nasi a la Johannes #4 lekker .

Daar wordt weliswaar ook op een absurd hoog niveau gekookt, zeker door johannes_vermeer zelf, maar wordt het toch heel begrijpelijk uitgelegd en is het voor de leek prima te behappen. Dat is ook een mogelijke insteek voor een prachtige bami-reeks.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:10:02 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160041006
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit topic is een imitataie, he. Voor dit topic had je CUL / Nasi a la Johannes #4 lekker .

Daar wordt weliswaar ook op een absurd hoog niveau gekookt, zeker door johannes_vermeer zelf, maar wordt het toch heel begrijpelijk uitgelegd en is het voor de leek prima te behappen. Dat is ook een mogelijke insteek voor een prachtige bami-reeks.
Ook mij is dat toendertijd gelukt.
CUL / Nasi a la Johannes
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_160041031
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ook mij is dat toendertijd gelukt.
CUL / Nasi a la Johannes
Oh, ik dacht dat iedereen onderling afgesproken had om maar te doen alsof het een succesvolle replica van johannes_vermeer zijn meesterwerk was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161224429
Dit is mijn eigen nasi-topic en geen Johannes_Verneer replica topic want zijn versie of van wie dan ook,heb ik niet nodig om de beste traditionele nasi-goreng op zijn Surinaams-Chinees of Thais op tafel te zetten. De echte kenners hebben het al goedgekeurd! Ik wacht nog steeds op die beloofde evenaring van de Vermeer nasi-clan van wat ik op tafel neerzet in al zijn traditioneelheid en zonder die feestaankleding die de meesten zo geweldig vinden en zo roemen. 'Hollandse"nasi is het en blijft het aka de zondagchinees nasi waar 70% van Nederland meer wegloopt en gewoon 'nep' is.

En anders laat ik Golfer eens een Nasi-goreng bereiden aangezien die ook erg goed op dit gebied is en wel wat weet van smaken en zuivere bereidingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2016 16:18:30 ]
pi_161224479
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:17 schreef Iwanius het volgende:
Dit is mijn eigen nasi-topic en geen Johannes_Verneer replica topic want zijn versie of van wie dan ook,heb ik niet nodig om de beste traditionele nasi-goreng op zijn Surinaams-Chinees of Thais op tafel te zetten. De echte kenners hebben het al goedgekeurd! Ik wacht nog steeds op die beloofde evenaring van de Vermeer nasi-clan van wat ik op tafel neerzet in al zijn traditioneelheid en zonder die feestaankleding die de meesten zo geweldig vinden en zo roemen. 'Hollandse"nasi is het en blijft het aka de zondagchinees nasi waar 70% van Nederland meer wegloopt en gewoon 'nep' is.

En anders laat ik Golfer eens een Nasi-goreng bereiden aangezien die ook erg goed op dit gebied is en wel wat weet van smaken en zuivere bereidingen.
:')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_161224943
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:18 schreef renwan het volgende:

[..]

:')
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 6 april 2016 @ 16:39:52 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161225042
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:17 schreef Iwanius het volgende:
.

En anders laat ik Golfer eens een Nasi-goreng bereiden aangezien die ook erg goed op dit gebied is en wel wat weet van smaken en zuivere bereidingen.
Haha, ondanks dit compliment (en de knowhow) ga ik deze uitdaging niet aan, dat laat ik dan weer liever over aan onze Oosters eten-expert, RobinOok. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 april 2016 @ 16:40:21 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161225058
Jouw post staat zo vol met onwaarheden dat ik er geeneens op in ga. Tjongejonge zeg, ik had beter van je verwacht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:41:27 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161225077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
Jouw post staat zo vol met onwaarheden dat ik er geeneens op in ga. Tjongejonge zeg, ik had beter van je verwacht.
Op wie doel je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161225181
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:17 schreef Iwanius het volgende:
Dit is mijn eigen nasi-topic en geen Johannes_Verneer replica topic want zijn versie of van wie dan ook,heb ik niet nodig om de beste traditionele nasi-goreng op zijn Surinaams-Chinees of Thais op tafel te zetten. De echte kenners hebben het al goedgekeurd! Ik wacht nog steeds op die beloofde evenaring van de Vermeer nasi-clan van wat ik op tafel neerzet in al zijn traditioneelheid en zonder die feestaankleding die de meesten zo geweldig vinden en zo roemen. 'Hollandse"nasi is het en blijft het aka de zondagchinees nasi waar 70% van Nederland meer wegloopt en gewoon 'nep' is.

En anders laat ik Golfer eens een Nasi-goreng bereiden aangezien die ook erg goed op dit gebied is en wel wat weet van smaken en zuivere bereidingen.
In een goede nasi proef je persoonlijkheid, de aandacht voor het gerecht, kortom: een soort ongrijpbare energie. Dat heeft niet iedereen. De nasi van johannes_vermeer kenmerkt zich door een ongekende finesse. Hij weet in het gerecht een soort magische bovenlaag van elementen aan te brengen.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:49:57 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161225281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Op wie doel je?
die van Iwanius. Ik geloof wel dat robin wat van oosters eten weet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_161225793


Ieuw, wat is dit dan voor bagger?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161225954
Op de BBQ bereide steak- drumsticks met zelfgemaakte bonen-aardappel salade en mais en cola. Jij haalt zeker bij die Marokkaan afhaalshop met die voorgeprepareerde rommel ¤ 14,95 die je dan braaf opeet.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
Jouw post staat zo vol met onwaarheden dat ik er geeneens op in ga. Tjongejonge zeg, ik had beter van je verwacht.
Onwaarheden? Voorlopig heb ik laten zien hoe je het best een nasi-goreng bereidt zonder al die hoempapa aankleding en aangepaste smaak. Ik ben een beetje klaar dat jullie mijn nasi topic gebruiken voor promotie van vooral je eigen feest nasi ongeacht hoeveel lui het wel lekker vinden. Blijf dan gewoon in je eigen topic en loop daar jezelf verder op te hemelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Paxcon het volgende:

In een goede nasi proef je persoonlijkheid gelul, de aandacht voor het gerecht flikker er van alles in om een smaak te creeren, kortom: een soort ongrijpbare energie Ja lekker zweverig lullen na 40 pilsjes kan ik ook.. Dat heeft wil niet iedereen. De nasi van johannes_vermeer kenmerkt zich door een ongekende finesse. _O- _O- Voor de leken onder ons zeker. Hij weet in het gerecht een soort magische bovenlaag van elementen aan te brengen.
Hij weet het een zelfgemaakt brouwsel tot iets geweldigs te hypen met veel toevoegingen om een een smaak te krijgen en zodat het lekker is.
Zolang ik niet minstens een bereiding zie zoals ik het heb laten zien en hoe het hoort qua basis bereiding in al zijn zuiverheid,beschouw ik alles wat hierboven staat gehypte BS van de bovenste orde en leuk studentenvoer voor leken die denken dat ze een echte nasi-goreng eten en wat voorstellen. Zo wel dan neem je de uitdaging zoals ik eerder memoreerde aan en wel dat ik drie gespecialiseerde koks jullie gerechten laat proeven en beoordelen. Ik weet al wat ze zullen zeggen bij de bereiding ervan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2016 17:19:21 ]
pi_161226031
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Op de BBQ bereide steak- drumsticks met zelfgemaakte bonensalade en mais en cola. Jij haalt zeker bij die Marokkaan afhaalshop met die voorgeprepareerde rommel ¤ 14,95 vette rommel.

[..]

Onwaarheden? Voorlopig heb ik laten zien hoe je het best een nasi-goreng bereidt zonder al die hoempapa aankleding en aangepaste smaak. Ik ben een beetje klaar dat jullie mijn nasi topic gebruiken voor promotie van vooral je eigen feest nasi ongeacht hoeveel lui het wel lekker vinden. Blijf dan gewoon in je eigen topic en loop daar jezelf verder op te hemelen.

[..]

Zolang ik niet minstens een bereiding zie zoals ik het heb laten zien en hoe het hoort qua basis bereiding in al zijn zuiverheid,beschouw ik alles wat hierboven staat gehyote BS van de bovenste orde en leuk studentenvoer voor leken die denken dat ze een echte nasi-goreng eten.
Zie hier de onbetwiste nasi kenner, deze man verkondigd het woord van nasi als een ware dictator. Geen nasi is waardig zonder goedkeuring van Iwanius _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_161226241
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Op de BBQ bereide steak- drumsticks met zelfgemaakte bonen-aardappel salade en mais en cola. Jij haalt zeker bij die Marokkaan afhaalshop met die voorgeprepareerde rommel ¤ 14,95 die je dan braaf opeet.

[..]

Onwaarheden? Voorlopig heb ik laten zien hoe je het best een nasi-goreng bereidt zonder al die hoempapa aankleding en aangepaste smaak. Ik ben een beetje klaar dat jullie mijn nasi topic gebruiken voor promotie van vooral je eigen feest nasi ongeacht hoeveel lui het wel lekker vinden. Blijf dan gewoon in je eigen topic en loop daar jezelf verder op te hemelen.

[..]

Zolang ik niet minstens een bereiding zie zoals ik het heb laten zien en hoe het hoort qua basis bereiding in al zijn zuiverheid,beschouw ik alles wat hierboven staat gehypte BS van de bovenste orde en leuk studentenvoer voor leken die denken dat ze een echte nasi-goreng eten en wat voorstellen. Zo wel dan neem je de uitdaging zoals ik eerder memoreerde aan en wel dat ik drie gespecialiseerde koks jullie gerechten laat proeven en beoordelen. Ik weet al wat ze zullen zeggen bij de bereiding ervan.
Dat is toch geen salade? Dat is gewoon smerige bagger. :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161226506
Handschoenen, smerige pan.. Maak je naast nasi ook opium ofzo :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2016 17:35:31 ]
pi_161226514


Lekkere botten gehaald bij de prehistorische opgraving :? Je zit wel stoer te doen met je nasi, maar dit, die plofkip en die 'salade' zien er gewoon vies uit. Voortaan maar gewoon weer acclimatiseren?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 6 april 2016 @ 17:37:37 #224
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_161226570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:18 schreef renwan het volgende:

[..]

Zie hier de onbetwiste nasi kenner, deze man verkondigd het woord van nasi als een ware dictator. Geen nasi is waardig zonder goedkeuring van Iwanius _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nasi-Nazi, Seinfeld zelf zou er van onder de indruk zijn.
Siesta & Fiesta!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 6 april 2016 @ 17:39:33 #225
414785 sirdanilot
pi_161226620
Ik vind het heerlijk hoe Iwanius zich laat kenne en compleet door het lint gaat van de 14 jarige trolletjes hier. Als je er zo van overtuigd bent dat jouw nasi het beste is dan hoe je je toch niet zo verdedigen tegen die trolletjes?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 6 april 2016 @ 18:29:55 #226
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161228000


[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 07-04-2016 20:09:59 (onnodig gescheld) ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_161228090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

In een goede nasi proef je persoonlijkheid, de aandacht voor het gerecht, kortom: een soort ongrijpbare energie. Dat heeft niet iedereen. De nasi van johannes_vermeer kenmerkt zich door een ongekende finesse. Hij weet in het gerecht een soort magische bovenlaag van elementen aan te brengen.
Dit kan ik beamen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 7 april 2016 @ 19:08:20 #228
414785 sirdanilot
pi_161260630


[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 07-04-2016 20:10:23 (reactie op verwijderde post) ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161261691
Dit is een gaar topic.
pi_161349936
Het lijkt mij eigenlijk hoog tijd dat er een beslissende nasi-cookoff plaats gaat vinden tussen johannes_vermeer en Iwanius. Uiteraard beiden op eigen terrein, dus de eigen keuken. Een panel van onafhankelijke waarnemers (ik stel Paxcon, Kanovinnie en KnutDeIjsbeer voor) zal beoordelen welke nasi nu echt het beste is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Miss SHO maandag 11 april 2016 @ 14:54:45 #231
22592 crew  Ole
pi_161350226
Lekker onafhankelijk inderdaad :D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Forum Admin maandag 11 april 2016 @ 14:55:23 #232
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_161350237
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 14:40 schreef Ludachrist het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk hoog tijd dat er een beslissende nasi-cookoff plaats gaat vinden tussen johannes_vermeer en Iwanius. Uiteraard beiden op eigen terrein, dus de eigen keuken. Een panel van onafhankelijke waarnemers (ik stel Paxcon, Kanovinnie en KnutDeIjsbeer voor) zal beoordelen welke nasi nu echt het beste is.
Die jury kan nog niet eens een pakje conimex van knorr onderscheiden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  roze maandag 11 april 2016 @ 15:00:02 #233
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161350345
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dit kan ik beamen.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 11 april 2016 @ 15:01:58 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161350390
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:54 schreef Ole het volgende:
Lekker onafhankelijk inderdaad :D
Dat lijkt mij ook!
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Die jury kan nog niet eens een pakje conimex van knorr onderscheiden.
Ik herken gelukkig wel een hansworst als ik er 1 zie. :{w
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 april 2016 @ 15:02:14 #235
414785 sirdanilot
pi_161350397
Hoe kunnen zo veel mensen toch een mening hebben over de smaak van 1 van de 2 legendarische nasi's terwijl je het toch echt niet via je beeldscherm kan proeven?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161350445
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:54 schreef Ole het volgende:
Lekker onafhankelijk inderdaad :D
Ik kan me geen onafhankelijker jury voorstellen dan deze drie. Bovendien hebben zij al vaker met het spreekwoordelijke nasi-bijltje gehakt, dus zijn zij goed op de hoogte van de nuances die komen kijken bij een geslaagde nasi.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161356547
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 20:08:46 ]
pi_161356819
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef Iwanius het volgende:
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })
Ik heb anders ook hard moeten lachen om die fantastische barbecue van je.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  roze maandag 11 april 2016 @ 20:17:02 #239
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161356904
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_161356991
Ziet er echt kki goor uit, sorry. Ook geen punten voor presentatie. Next.
pi_161357288
Prima bakje nasi, mijn complimenten dat je het hebt geprobeerd, maar het mist een beetje de souplesse van de knorr en maggi nasi-mixen natuurlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_161357560
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef Iwanius het volgende:
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })
Hou op met jezelf voor schut zetten man :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_161358192
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 14:40 schreef Ludachrist het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk hoog tijd dat er een beslissende nasi-cookoff plaats gaat vinden tussen johannes_vermeer en Iwanius. Uiteraard beiden op eigen terrein, dus de eigen keuken. Een panel van onafhankelijke waarnemers (ik stel Paxcon, Kanovinnie en KnutDeIjsbeer voor) zal beoordelen welke nasi nu echt het beste is.
Dus een cookoff tussen levensmiddelenfabrikanten en Iwanius.
pi_161358435
Kookwedstrijd waarbij de jury door één van de deelnemers wordt geselecteerd lijkt me sowieso niet echt onafhankelijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 april 2016 @ 20:55:55 #245
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161358536
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef Iwanius het volgende:
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })
:')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 11 april 2016 @ 20:58:45 #246
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161358666
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:34 schreef nietzman het volgende:
Geen Amerikaans stopcontact te bekennen dus dit topic is waar bevonden.

+10 voor je tipoc.
:D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_161359113
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2016 20:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dus een cookoff tussen levensmiddelenfabrikanten en Iwanius.
Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken :') . De beste man heeft het praktisch uitgevonden. Ik kan je vertellen, en dat is een feit, dat hij zeker twintig minuten foto's van Indonesië, Thailand en Chili aan het bekijken is geweest. Dan ga je mij niet vertellen dat hij niet genoeg weet over die Aziatische landen om een goede nasi neer te zetten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161359157
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef Iwanius het volgende:
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })
Dezelfde vakmensen die je eerst niet eens in de keuken lieten? Nou, ik kan over een half jaar wel een gaatje vrijmaken als het op hetzelfde tempo gaat dit keer!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161360362
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken :') . De beste man heeft het praktisch uitgevonden. Ik kan je vertellen, en dat is een feit, dat hij zeker twintig minuten foto's van Indonesië, Thailand en Chili aan het bekijken is geweest. Dan ga je mij niet vertellen dat hij niet genoeg weet over die Aziatische landen om een goede nasi neer te zetten.
Oh oke. In het topic nasi a la Johannes zie ik veel pakjes vandaar mijn aanname.
pi_161363670
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 21:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Oh oke. In het topic nasi a la Johannes zie ik veel pakjes vandaar mijn aanname.
Is ook zo. Ik ging ook maar eens kijken en wat een getroll met pakjes knorr.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 april 2016 @ 23:58:11 #251
414785 sirdanilot
pi_161365926
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken :') . De beste man heeft het praktisch uitgevonden. Ik kan je vertellen, en dat is een feit, dat hij zeker twintig minuten foto's van Indonesië, Thailand en Chili aan het bekijken is geweest. Dan ga je mij niet vertellen dat hij niet genoeg weet over die Aziatische landen om een goede nasi neer te zetten.
Is dat chili in azie zou moeten liggen een grap die ik niet snap?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161366519
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken :') . De beste man heeft het praktisch uitgevonden.
Amen.

Ik zag dat het goed was.
pi_161366547
Ik geniet nog regelmatig, niet alleen van mijn eigen aan perfectie grenzende nasi, maar ook van de vele varianten die het bijzonder toegankelijke en diverse Nasi a la Johannes topic hebben opgeleverd.

Die inclusiviteit is het ingrediënt dat ik een beetje mis in de pan van Iwanius.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 april 2016 @ 00:39:59 #254
22592 crew  Ole
pi_161366567
Johannes _O_
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 00:41:39 #255
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161366582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:39 schreef Ole het volgende:
Johannes _O_
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:19:27 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_161367863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik geniet nog regelmatig, niet alleen van mijn eigen aan perfectie grenzende nasi, maar ook van de vele varianten die het bijzonder toegankelijke en diverse Nasi a la Johannes topic hebben opgeleverd.

Die inclusiviteit is het ingrediënt dat ik een beetje mis in de pan van Iwanius.
amen
pi_161367874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik geniet nog regelmatig, niet alleen van mijn eigen aan perfectie grenzende nasi, maar ook van de vele varianten die het bijzonder toegankelijke en diverse Nasi a la Johannes topic hebben opgeleverd.

Die inclusiviteit is het ingrediënt dat ik een beetje mis in de pan van Iwanius.
Aldus zegt johannes _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161368004
Mag ik ook meedoen?
pi_161368093
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mag ik ook meedoen?
Iedereen mag meedoen Piet, de inclusiviteit is wat de nasi van johannes zo mooi maakt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161368114
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Iedereen mag meedoen Piet, de inclusiviteit is wat de nasi van johannes zo mooi maakt.
Ik ga de Surinaamse variant doen.
pi_161368125
Dit is het exclusieve Iwanius topic hè. Voor het inclusieve Johannes topic klik je hier: CUL / Nasi a la Johannes #4 lekker
We kijken uit naar je Surinaamse variant, Piet :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 13:19:08 #262
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177012212
Gisteren dit recept geprobeerd. Nog nooit zo goed gegeten _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_177121984
Nou ik ben gisteren lekker aan de slag gegaan met nasi a la iwanius!

En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes :r (en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.

Voortaan alleen nog maar _O_ Nasi a la Iwanius _O_

Hierbij de foto's:

Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!

In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.



Wokolie goed heet laten worden.



Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.



Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fokpop op 12-02-2018 03:04:39 ]
pi_177122670
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
Nou ik ben gisteren lekker aan de slag gegaan met nasi a la iwanius!

En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes :r (en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.

Voortaan alleen nog maar _O_ Nasi a la Iwanius _O_

Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!

In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.

[ afbeelding ]

Wokolie goed heet laten worden.

[ afbeelding ]

Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.

[ afbeelding ]

Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.
Niks mis mee.Ik zou volgende keer alleen wel ook een keer nasi a la Johannes maken.Persoonlijk vind ik die nóg authentieker en lekkerder :)
pi_177123153
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
Nou ik ben gisteren lekker aan de slag gegaan met nasi a la iwanius!

En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes :r (en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.

Voortaan alleen nog maar _O_ Nasi a la Iwanius _O_

Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!

In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.

[ afbeelding ]

Wokolie goed heet laten worden.

[ afbeelding ]

Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.

[ afbeelding ]

Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.
Eindelijk een echte kenner die de nasi van Iwanius op waarde weet te schatten _O_ . Prachtig hoe je zo'n authentiek recept als Nasi a la Iwanius een eigen twist geeft ( kip!!! hoe kom je erop! ), zonder juist die elementen uit het oog te verliezen die het zo'n goed gerecht maken.

Iwanius zal dit zeer kunnen waarderen, daarom een lokquote _O_ .

quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:07 schreef Iwanius het volgende:
Nadat ik als een van de weinigen binnen CUL de nasi van CUL collega Johannes en consorten aan de kaak stelde
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 09:24:57 #266
236264 crew  capricia
pi_177123806
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
Nou ik ben gisteren lekker aan de slag gegaan met nasi a la iwanius!

En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes :r (en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.

Voortaan alleen nog maar _O_ Nasi a la Iwanius _O_

Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!

In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.

[ afbeelding ]

Wokolie goed heet laten worden.

[ afbeelding ]

Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.

[ afbeelding ]

Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.
Wat een unieke foto’s!
Complimenten voor je kunde.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 09:30:11 #267
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177123880
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als indo.... :') Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?

Oh en als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren. }:|

Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot. :r
_O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_177148768
Mensen die pogen interessant te doen kunnen we niet hebben natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177209538
Leuk om te zien dat dit oude topic weer eens naar boven kwam. Maar als een echte "opper" van het traditionele werk doe ik het niet 1 keer om te laten zien hoe het "heurt" maar gewoon nog een keer en dan op de Noord-Thaise manier.

Tot nu toe heeft die andere vermeende "nasi"kenner en zijn volgers nog steeds dit niet weten te overtreffen met iets beters, ondanks mijn uitdaging eerder in dit topic. Hell... een "golfer" zou hun "nasi" nog kunnen overtreffen. Maar geeft niet. Er moet verschil zijn tussen amateurs en de beste! }) . :7



&



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2018 17:51:26 ]
pi_177209927


Ik krijg al een droge bek als ik hier naar kijk!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177210076
Wat ben je toch een sneu figuur
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:23:16 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177210096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:13 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Ik krijg al een droge bek als ik hier naar kijk!
Liek wel een bak met meelwurmen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177211526
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Liek wel een bak met meelwurmen
Uh ja. Gatver. Nu blijft dat beeld in mijn hoofd. Bedankt hè.
Iwanius die meelworm-nasi eet. :{
Definitely not CIA
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 15 februari 2018 @ 19:30:13 #274
206731 Mortaxx
Doomer
pi_177211669
Ik vind het er echt heerlijk uit zien. Precies zoals je ze in Zuidoost Azië krijgt

Die reacties hier laten wel zien wat een smakeloos landje Nederland is. Liever wat Conimex troep dan een authentieke bereiding!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:35:20 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177213625
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:50 schreef Iwanius het volgende:
Leuk om te zien dat dit oude topic weer eens naar boven kwam. Maar als een echte "opper" van het traditionele werk doe ik het niet 1 keer om te laten zien hoe het "heurt" maar gewoon nog een keer en dan op de Noord-Thaise manier.

Tot nu toe heeft die andere vermeende "nasi"kenner en zijn volgers nog steeds dit niet weten te overtreffen met iets beters, ondanks mijn uitdaging eerder in dit topic. Hell... een "golfer" zou hun "nasi" nog kunnen overtreffen. Maar geeft niet. Er moet verschil zijn tussen amateurs en de beste! }) . :7

[ afbeelding ]

&

[ afbeelding ]
Gatverdamme, wat ziet dat er smerig uit. :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_177213915
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:50 schreef Iwanius het volgende:
Leuk om te zien dat dit oude topic weer eens naar boven kwam. Maar als een echte "opper" van het traditionele werk doe ik het niet 1 keer om te laten zien hoe het "heurt" maar gewoon nog een keer en dan op de Noord-Thaise manier.

Tot nu toe heeft die andere vermeende "nasi"kenner en zijn volgers nog steeds dit niet weten te overtreffen met iets beters, ondanks mijn uitdaging eerder in dit topic. Hell... een "golfer" zou hun "nasi" nog kunnen overtreffen. Maar geeft niet. Er moet verschil zijn tussen amateurs en de beste! }) . :7

[ afbeelding ]

&

[ afbeelding ]
Wat een aanfluiting is dit :') Je bent zeker nooit in Vietnam ofzo geweest
pi_177214146
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef Iwanius het volgende:
Die nuances zijn voor vakmensen die echt van smaken en smaakverhoudingen afweten en diens originaliteit. En dat zijn jullie sowieso niet als ik alle zelfgemaakte 'Polletje Horlepiep' nasi's erop naloop die er gepost zijn. Leuk voor studenten huis-tuin en keuken niveau maar verder niks van doen met het echte werk. En ik heb de basis aangetoond,uit twee verschillende keukens en zoals het in het land van oorsprong wordt bereidt. Dus geen aangepaste 'Hollandse' prut.

En als ik een echte vak-jury samenstel dat zijn het vakmensen van gerenomeerde restaurants/deli's die niet alleen uit het land van oorsprong komen maar ook zelf als kok hun sporen meer dan verdiend hebben. M.a.w geen huis-tuin en keuken speeltuin nasi maar gewoon het echte werk. M.a.w meedoen met de grote jongens en hypen hoe geweldig je nasi is wordt direct getorpedeerd want ze willen je het zien bereiden en dan gelijk proeven en reken maar dat je met de grond wordt gelijk gemaakt als het kut is.( en dat begint al met de ingredienten die je laat zien)

Dus ik zeg: Doen als je echt zoveel voorstelt want ik wil graag lachen en ik weet met mij veel vakmensen... })
Noem eens 3 van je vakmensen dan? Ik werk al 25 jaar in de Rotterdamse horeca en heb al regelmatig je bullshit gelezen, maar met deze arrogantie mag je het ook eens bewijzen. En kom niet met je zogenaamde makker FG aan.
pi_177214436
Mijn ex was een indo.Zijn ontbijt was nasi goreng. Nasi goreng is gewoon restverwerking van het diner van de vorige avond.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:51:15 #279
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_177216171
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:52 schreef lighted het volgende:

[..]

Noem eens 3 van je vakmensen dan? Ik werk al 25 jaar in de Rotterdamse horeca en heb al regelmatig je bullshit gelezen, maar met deze arrogantie mag je het ook eens bewijzen. En kom niet met je zogenaamde makker FG aan.
:o
Bladiebla...
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 15:02:49 #280
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177256243
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:50 schreef Iwanius het volgende:
Leuk om te zien dat dit oude topic weer eens naar boven kwam. Maar als een echte "opper" van het traditionele werk doe ik het niet 1 keer om te laten zien hoe het "heurt" maar gewoon nog een keer en dan op de Noord-Thaise manier.

Tot nu toe heeft die andere vermeende "nasi"kenner en zijn volgers nog steeds dit niet weten te overtreffen met iets beters, ondanks mijn uitdaging eerder in dit topic. Hell... een "golfer" zou hun "nasi" nog kunnen overtreffen. Maar geeft niet. Er moet verschil zijn tussen amateurs en de beste! }) . :7

[ afbeelding ]

&

[ afbeelding ]
Die Thaise nasi ook maar eens gemaakt.
Die is zo mogelijk nog beter _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_177256560
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:52 schreef lighted het volgende:

[..]

Noem eens 3 van je vakmensen dan? Ik werk al 25 jaar in de Rotterdamse horeca en heb al regelmatig je bullshit gelezen, maar met deze arrogantie mag je het ook eens bewijzen. En kom niet met je zogenaamde makker FG aan.
Hier ga je geen reactie op krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177259800
Wel, achter de schermen om het topic schoon te houden maar mijnheer geeft niet thuis met zijn grote wafel en zijn 25 jaar Rotterdamse horeca ervaring die ik graag wil komen testen in persoon.

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:02 schreef Plompzakker het volgende:

Die Thaise nasi ook maar eens gemaakt.
Die is zo mogelijk nog beter _O_
Die vond ik zelf ook lekkerder. Wel meer werk maar veel lekkerder.
pi_177259875
Ik kies voor de Johannes.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 18 februari 2018 @ 04:15:05 #284
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_177269358
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Wel, achter de schermen om het topic schoon te houden maar mijnheer geeft niet thuis met zijn grote wafel en zijn 25 jaar Rotterdamse horeca ervaring die ik graag wil komen testen in persoon.

[..]

Die vond ik zelf ook lekkerder. Wel meer werk maar veel lekkerder.
Whuat? :?
Bladiebla...
  zondag 18 februari 2018 @ 08:15:09 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177270076
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Wel, achter de schermen om het topic schoon te houden maar mijnheer geeft niet thuis met zijn grote wafel en zijn 25 jaar Rotterdamse horeca ervaring die ik graag wil komen testen in persoon.

[..]

Die vond ik zelf ook lekkerder. Wel meer werk maar veel lekkerder.
’Met zijn grote wafel.’

_O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_177270252
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Wel, achter de schermen om het topic schoon te houden maar mijnheer geeft niet thuis met zijn grote wafel en zijn 25 jaar Rotterdamse horeca ervaring die ik graag wil komen testen in persoon.
Jij hebt die 3 juryleden aan hem gedmd? Anders ben jij degene die niet thuis geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 08:29:20 ]
pi_177270411
Pittig topic
pi_177271053
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2018 08:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij hebt die 3 juryleden aan hem gedmd? Anders ben jij degene die niet thuis geeft.
Exact.
Hij probeert zijn pijlen op mij te richten maar ik zit hier niet te verkondigen dat ik de alwetende ben. Probeerde zijn stoere verhaaltjes te ontkrachten maar de vraag wordt duidelijk ontweken, war genoeg zegt :').

DM:
Begrijp dat ik die niet openbaar mag maken, verklaart ook weer waarom die mij op die manier probeert uit te dagen.
Dan maar samenvatting:
Iwa wilt mij ontmoeten in "mijn zaak" (nergens geschreven dat ik die heb) en dan het eten beoordelen. Ik heb niet om zijn beoordeling gevraagd, maar om zijn "bewijs" wat ie overal loopt te verkondigen als referentiekader.
Antwoord hierop wordt na meerdere berichten nog steeds ontweken.

[ Bericht 19% gewijzigd door lighted op 18-02-2018 09:58:11 ]
pi_177271187
DM's mogen inderdaad niet openbaar worden gemaakt.
Spoilers!
pi_177271211
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Wel, achter de schermen om het topic schoon te houden maar mijnheer geeft niet thuis met zijn grote wafel en zijn 25 jaar Rotterdamse horeca ervaring die ik graag wil komen testen in persoon.

[..]

Die vond ik zelf ook lekkerder. Wel meer werk maar veel lekkerder.
Je bent wel heel selectief in topic schoonhouden.
Wat ik je ook per DM schreef, het gaat hier niet om mij maar om jou. Jij bent de expert en ik ben nieuwsgierig naar je zogenaamde netwerk waar je continu mee zit te pochen.
Maar de vraag ontwijken beantwoordt hem al en denk dat de Fokker dat ook wel begrijpt, waarvoor dank.
pi_177289176
Sojaolie, ajinamoto, aromat :X Lijkt de nasi van Kamyin wel.
Hoe laag is je standaard :{w
pi_177291703
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:05 schreef lighted het volgende:

[..]

Je bent wel heel selectief in topic schoonhouden.
Wat ik je ook per DM schreef, het gaat hier niet om mij maar om jou. Jij bent de expert en ik ben nieuwsgierig naar je zogenaamde netwerk waar je continu mee zit te pochen.
Maar de vraag ontwijken beantwoordt hem al en denk dat de Fokker dat ook wel begrijpt, waarvoor dank.
Ik ben overtuigd, ik blijf bij mijn eerdere statement dat je nooit antwoord op je vraag gaat krijgen van Iwanius.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177291772
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:05 schreef lighted het volgende:

[..]

Je bent wel heel selectief in topic schoonhouden.
Wat ik je ook per DM schreef, het gaat hier niet om mij maar om jou. Jij bent de expert en ik ben nieuwsgierig naar je zogenaamde netwerk waar je continu mee zit te pochen.
Maar de vraag ontwijken beantwoordt hem al en denk dat de Fokker dat ook wel begrijpt, waarvoor dank.
We hebben het hier ook over iemand die foto's hergebruikt en alles bij elkaar loopt te verzinnen, iets dat al meermaals bewezen is.

Wat verwacht je :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_177293820
Kunnen jullie niet gewoon lekker optiefen uit dit topic als haters. Het is jullie er ook om te doen elke keer vetes uitvechten in zijn topics en de boel te vergallen voor anderen. Dit topic ging volgens mij om zijn nasibereiding, niet hoe erg sommigen hem haten.
  maandag 19 februari 2018 @ 11:44:58 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177294837
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef rmrt2010 het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon lekker optiefen uit dit topic als haters. Het is jullie er ook om te doen elke keer vetes uitvechten in zijn topics en de boel te vergallen voor anderen. Dit topic ging volgens mij om zijn nasibereiding, niet hoe erg sommigen hem haten.
Lees de OP zou ik zeggen, dit topic is uit haat geboren
pi_177294878
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef rmrt2010 het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon lekker optiefen uit dit topic als haters. Het is jullie er ook om te doen elke keer vetes uitvechten in zijn topics en de boel te vergallen voor anderen. Dit topic ging volgens mij om zijn nasibereiding, niet hoe erg sommigen hem haten.
1. De nasi van Johannes is superieur aan die van Iwanius, feit.
2. Ik ben zeer benieuwd waarom Iwanius niet thuis geeft op het moment waarop een andere bekende in de Rotterdamse horeca hem het vuur aan de schenen legt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177295083
Mooi om te zien dat op welk account Iwanius ook aan het posten is hij nog altijd het woord "waffel" niet weet te spellen.
pi_177295393
Genoeg off topic weer.
Spoilers!
  maandag 19 februari 2018 @ 12:40:13 #299
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_177296178
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:30 schreef Iwanius het volgende:
zijn grote wafel

Lekker hoor :9~
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_177296408
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef rmrt2010 het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon lekker optiefen uit dit topic als haters. Het is jullie er ook om te doen elke keer vetes uitvechten in zijn topics en de boel te vergallen voor anderen. Dit topic ging volgens mij om zijn nasibereiding, niet hoe erg sommigen hem haten.
12 pagina's waarvan 1 over nasi bereiding.
Ik maak graag een haat topic maar denk dat dat niet mag.
pi_177296419
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:40 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker hoor :9~
oe oe oe
pi_177297158
Dit topic hoeft geen vervolg te krijgen tenzij Iwanius er zelf een opent.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')