Is dat chili in azie zou moeten liggen een grap die ik niet snap?quote:Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken. De beste man heeft het praktisch uitgevonden. Ik kan je vertellen, en dat is een feit, dat hij zeker twintig minuten foto's van Indonesië, Thailand en Chili aan het bekijken is geweest. Dan ga je mij niet vertellen dat hij niet genoeg weet over die Aziatische landen om een goede nasi neer te zetten.
Amen.quote:Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alsof johannes_vermeer een pakje nodig heeft om nasi te kunnen maken. De beste man heeft het praktisch uitgevonden.
amenquote:Op dinsdag 12 april 2016 00:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik geniet nog regelmatig, niet alleen van mijn eigen aan perfectie grenzende nasi, maar ook van de vele varianten die het bijzonder toegankelijke en diverse Nasi a la Johannes topic hebben opgeleverd.
Die inclusiviteit is het ingrediënt dat ik een beetje mis in de pan van Iwanius.
Aldus zegt johannesquote:Op dinsdag 12 april 2016 00:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik geniet nog regelmatig, niet alleen van mijn eigen aan perfectie grenzende nasi, maar ook van de vele varianten die het bijzonder toegankelijke en diverse Nasi a la Johannes topic hebben opgeleverd.
Die inclusiviteit is het ingrediënt dat ik een beetje mis in de pan van Iwanius.
Iedereen mag meedoen Piet, de inclusiviteit is wat de nasi van johannes zo mooi maakt.quote:
Ik ga de Surinaamse variant doen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Iedereen mag meedoen Piet, de inclusiviteit is wat de nasi van johannes zo mooi maakt.
Niks mis mee.Ik zou volgende keer alleen wel ook een keer nasi a la Johannes maken.Persoonlijk vind ik die nóg authentieker en lekkerderquote:Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
Nou ik ben gisteren lekker aan de slag gegaan met nasi a la iwanius!
En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes(en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.
Voortaan alleen nog maarNasi a la Iwanius
Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!
In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.
[ afbeelding ]
Wokolie goed heet laten worden.
[ afbeelding ]
Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.
[ afbeelding ]
Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.
Eindelijk een echte kenner die de nasi van Iwanius op waarde weet te schattenquote:Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
En ik mag wel zeggen dat we nog nooit zo lekker hebben gesmuld als bij deze nasi (nu moet ik ook wel bekennen dat gewone nasi ook al een favoriet was bij Karin en de kids). Je hebt werkelijk geen woord teveel gezegd wbt de "Hollandse" zondagschinees nasi-goreng van johannes(en ook niet over "Haat"vana Simons maar dat terzijde). Dat is een slap aftreksel van het autentieke basisrecept.
Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heb ik een nasi-mix van kania gebruikt ipv het zout en de smaakversterkers, de nasi-mix bestaat ook grotendeels uit zout en smaakversterkers, en we hebben het verschil niet geproefd!
In plaats van de losse groenten heb ik een pakketje van de AH gekocht waar alles al in zat plus wat extra's.
Ook zelf nog kip toegevoegd daar jij zelf al aangaf dat het slechts een basisrecept betrof.
Sojasaus had ik helaas niet meer in huis, maar ook niet echt gemist hoor dus dat kun je misschien zelf ook wel weglaten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezien ik helaas niet kon beschikken over een professionele keuken met een wokbrander welke tot temperaturen boven de 250 graden reikt, heb ik de eitjes in een pannetje apart van de groente gebakken.
[ afbeelding ]
Dit is het dan. Nasi a la Iwanius. Een beetje van fokpop en een beetje van Iwanius dus.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:07 schreef Iwanius het volgende:
Nadat ik als een van de weinigen binnen CUL de nasi van CUL collega Johannes en consorten aan de kaak stelde
Wat een unieke foto’s!quote:Op maandag 12 februari 2018 02:55 schreef Fokpop het volgende:
Hierbij de foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 08:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als indo....Probeer je nu een beetje de IWAB type uit te hangen alsof dat een soort kwalificatie is wie de beste nasi maakt nl. dat je indo bent? Dan heb je allereerst als indo de OP niet goed gelezen wat de insteek was. Dus een lesje goed leren lezen zou goed bij je passen als indo. Of moet de blanda zoals vroeger in de koloniale tijd je weer gaan onderwijzen met aap,noot, mies op de plantage, zodat je leert goed te lezen en te begrijpen alvorens je probeert indruk te maken?
Oh en als indo weet je waarschijnlijk wel dat er ook in Indonesie in de verschillende regio's al allerlei variaties op "de nasi-goreng"is,dus jouw aangehaalde garnalen en spek maken geen enkele indruk dan dat je poogt een beetje interessant te doen. Maar laat gerust jouw geweldige creatie zien in een apart topic,weet ik dat ik het net zo als jij hier doet heerlijk kan fileren.![]()
Als indo...tsss alsof je een patent nog hebt op de nasi. Sodemieter toch op malloot.
Liek wel een bak met meelwurmenquote:Op donderdag 15 februari 2018 18:13 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]
Ik krijg al een droge bek als ik hier naar kijk!
Uh ja. Gatver. Nu blijft dat beeld in mijn hoofd. Bedankt hè.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Liek wel een bak met meelwurmen
Gatverdamme, wat ziet dat er smerig uit.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:50 schreef Iwanius het volgende:
Leuk om te zien dat dit oude topic weer eens naar boven kwam. Maar als een echte "opper" van het traditionele werk doe ik het niet 1 keer om te laten zien hoe het "heurt" maar gewoon nog een keer en dan op de Noord-Thaise manier.
Tot nu toe heeft die andere vermeende "nasi"kenner en zijn volgers nog steeds dit niet weten te overtreffen met iets beters, ondanks mijn uitdaging eerder in dit topic. Hell... een "golfer" zou hun "nasi" nog kunnen overtreffen. Maar geeft niet. Er moet verschil zijn tussen amateurs en de beste!.
![]()
[ afbeelding ]
&
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |