quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het kan toch gewoon zo zijn dat de piloot alle communicatie heeft afgebroken en koers heeft gezet naar de Indische Oceaan en daar het vliegtuig in zee heeft gedumpt? Wat is daar in godsnaam 'James Bond' achtig aan?![]()
Ik zeg alleen maar dat er teveel langsgekomen is waar ik stilletjes van moet huilen. Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo. Daar hoef je geen onschuldige mensen mee om te brengen. Dus waarom zou ie dat doen? Er is geen aandacht voor hem, geen lol, niets.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben hier vaste poster, maar als ik zeg dat het zelfmoord zou kunnen zijn, zie ik de link met al die conspiracy theories die jij post nog niet echt...
Dat is een treurig, roemloos einde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:21 schreef Pheno het volgende:
[..] Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo.
Die had toch een hersenbloeding gehad, of niet?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Er is heel veel shit langsgekomen in dit topic wat echt belachelijk is. Dat betekent niet dat je dan opeens alles kunt dekwalificeren zoals jij doet en dan maar geloven dat het een technisch mankement moet zijn geweestquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er teveel langsgekomen is waar ik stilletjes van moet huilen. Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo. Daar hoef je geen onschuldige mensen mee om te brengen. Dus waarom zou ie dat doen? Er is geen aandacht voor hem, geen lol, niets.
Waar slaat dit nou weer op? Ben je altijd zo kinderachtig?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:23 schreef Pheno het volgende:
Maar he, gooi de aluhoedjes maar weer op, ik denk dat ie alvast naar Mars is voor die expeditie, dan kunnen jullie daar vast ook serieus over praten.
Wel als gezichten van CHurchill erbij worden gehaaldquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Alsof zelfmoord een vreemde aluhoedjes conspiracy is.
Leuke hobbyquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Leuke hobby![]()
Je plaatst vaak posts waarbij ik denk.. die lult maar wat om ons te laten lachen, maar er blijft altijd een spoortje twijfel of je stiekem toch serieus bent
Een vliegtuig dat in zee ligt noem ik toch een technisch mankementquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat roep ik toch nergens? Jij haalt hele andere discussies erbij.
Ik reageer enkel op het feit dat jij concludeert dat het een technisch mankement is, wat ik zelf moeilijk kan geloven.
Ik zou zeggen, schrijf een wetenschappelijk document en je staat zelf in de belangstelling!quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
Nee, ik ben kunstenaar. Geïnteresseerd in portret.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Poolbal het volgende:
Ik stel me bij Loekie een meisje van 19 voor, een tikkeltje zweverig en naïef. Beetje verlegen maar niet sociaal invalide. Op de middelbare school (havo) een beetje een dromer en je zat niet bij de populairste groep. Nu ben je op zoek naar werk en binnenkort start je een opleiding voor Human Resource Management.et.
Persoonlijkheidsstoornis gespot.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
Serie "Lie to me" wel eens gezien?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Poolbal het volgende:
Ik stel me bij Loekie een meisje van 19 voor, een tikkeltje zweverig en naïef. Beetje verlegen maar niet sociaal invalide. Op de middelbare school (havo) een beetje een dromer en je zat niet bij de populairste groep. Nu ben je op zoek naar werk en binnenkort start je een opleiding voor Human Resource Management.et.
Nee, ik ben kunstenaar. Geinteresseerd in portret.
Een vliegtuig waar technisch niks mis mee is kan ook crashen hoor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een vliegtuig dat in zee ligt noem ik toch een technisch mankement
Maar daarna is het om technische redenen niet meer in staat te vliegenquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Een vliegtuig waar technisch niks mis mee is kan ook crashen hoor.
Ok.. de kunstbusiness loopt even niet zo goed en daarom zie je jezelf noodgedwongen om een studie te gaan doen, waarschijnlijk HRM.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, ik ben kunstenaar. Geïnteresseerd in portret.
Nog iemand met een rijkelijke fantasie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ok.. de kunstbusiness loopt even niet zo goed en daarom zie je jezelf noodgedwongen om een studie te gaan doen, waarschijnlijk HRM.
Leuk dat je zo flauw reageert, maar een cursus oorzaak-gevolg is wellicht interessant voor je.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar daarna is het om technische redenen niet meer in staat te vliegen
Iemand met een bol of assymmetrisch gezicht, oh, het is waarschijnlijk geen denker, maar een doener.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Het is trouwens niet zozeer in de belangstelling staan, maar het zijn 'doeners' (mensen met Churchill gezicht) terwijl het tegenovergestelde van een Churchillgezicht voorkomt bij piekeraars.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en mag ik gewoon zeggen dat het een technisch mankement is, zoals anderen zonder enige reden/argument/feit aangeven dat het zelfmoord is, het ding rondom de aarde vliegt of dat het gebruikt gaat worden voor een aanslag.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuk dat je zo flauw reageert, maar een cursus oorzaak-gevolg is wellicht interessant voor je.
Maar aangezien je toch lijkt aan te geven dat het je allemaal geen reet interesseert kun je wellicht beter het topic verlaten.
Tuurlijk, maar dan mag je ook de discussie aangaan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en mag ik gewoon zeggen dat het een technisch mankement is, zoals anderen zonder enige reden/argument/feit aangeven dat het zelfmoord is, het ding rondom de aarde vliegt of dat het gebruikt gaat worden voor een aanslag.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:33 schreef Poolbal het volgende:
Mij lijkt een technisch mankement waardoor de koers verlegd wordt en alle radars ontweken worden juist heel onwaarschijnlijk. Alsof er kortsluiting is in je auto en je bent stuurloos, maar wonder boven wonder rij je naar het volgende dorp en ook nog eens door een McDrive om precies op een parkeerplek uit te komen?
Feit is dat dat vliegtuig een aantal hele ongebruikelijke dingen heeft gedaan. Dingen waarvoor je ten eerste veel kennis moet hebben van vliegen en ten tweede dingen die zeer onlogisch zijn om te doen wanneer je te goeder trouw handelt.
Daarom blijven er voor mij twee scenario's over:
1) een zeer capabele terrorist heeft het vliegtuig overgenomen. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk want het is niet opgeeist en een terrorist wil toch iets met meer impact.
2) de gezagsvoerder had psychische problemen (ofwel omdat zijn huwelijk niet lekker liep, of hij heeft gewoon individueel iets ontwikkeld: depressief, narcisme) en wilde met een big bang het leven uitstappen. Vliegen op een manier die hij nog nooit had gedaan (zeer hoog en zeer laag, richting de zuidpool) en tegelijk met een geweldig mysterie het leven uitstappen. Het vliegtuig heeft de radars ontweken en alle communicatie uitgezet. Het lijkt er dus op dat hij probeerde te voorkomen dat men doorhad dat hij naar de Indische oceaan is gevlogen. Het is daar heel diep dus het is heel moeilijk om het vliegtuig terug te vinden.Groot mysterie, wat een interessante man!
Dat er nog een paar honderd dood gaan is jammer, maar als het leven jou niets meer boeit dan boeit je de dood van anderen ook niet zo veel. Sterker: het kan zelfs een fijne gedachte zijn dat je anderen mee neemt in jouw misere..
het kan zo lijken, zeker als jij veel met gezichten bezig bent, dat je een patroon ziet. Helaas is er in de wetenschap, psycho(bio)logie, hier geen aanwijzingen voor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Het is trouwens niet zozeer in de belangstelling staan, maar het zijn 'doeners' (mensen met Churchill gezicht) terwijl het tegenovergestelde van een Churchillgezicht voorkomt bij piekeraars.
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Dat doeners vaker komen bovendrijven in de media etc is niet gek, die piekeren niet van zal ik wel of zal ik niet. Wel denk ik dat mensen met een extreme scheve verhouding in hun gezicht, óf mensen zijn met heel veel lef (Churchill, deze gezagvoerder) óf mensen zijn die erg veel piekeren of gepiekerd hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef ATan het volgende:
[..]
Iemand met een bol of assymmetrisch gezicht, oh, het is waarschijnlijk geen denker, maar een doener.
In de vorige eeuwen deed men aan schedelmeting. Misschien is dat ook dan interessant leesvoer.
Wat een vooroordelen.
Nou ik wel hoor. De ene dag ben ik een doener, de andere dag ben ik een denker. Al naar gelang wat er nodig is op dat moment. Als jij dan later misschien bedenkt dat ik aan de hand van mijn gezicht beter niet aangenomen kan worden voor een project of een baan omdat je denkt dat ik een doener ben terwijl je een denker zoekt ("vrouwen voelen dat nou eenmaal beter aan dan mannen", een uitspraak die ik vaak uit die hoek hoor), vind ik dat nogal bevooroordeeld en dan vind ik dat jij dat soort beslissingen beslist niet mag nemen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben.
Dat kan je dus niet zelf controleren omdat je zelf kijkt met je eigendenkkaders, dat is veel subjectiever dan je zelf door hebt. Daarnaast hebben mensen allerlei psychologisch valkuilen: onze hersenen zoeken naar verbanden, interpreteren richting eigen ideeën, enz.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Bovendien kan iedereen het zelf controleren in zijn omgeving of op de tv.
Ironisch dat je een verband met narcisme ziet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Dat doeners vaker komen bovendrijven in de media etc is niet gek, die piekeren niet van zal ik wel of zal ik niet.
Hoezo ironisch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ironisch dat je een verband met narcisme ziet.
ACARs kan ook kapot zijn gegaan juist door een groter technisch mankement, dus waarom het niet zou kunnen weet ik niet. Door datzelfde technische mankement kan een vliegtuig onbestuurbaar worden, ergo een andere route 'vliegen'.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan mag je ook de discussie aangaan.
Er zijn enige argumenten te noemen dat het NIET om een simpel ongeluk gaat, dat is al meermalen aangegeven in dit topic (uitschakelen van ACARS, de diverse waypoints, de afwijkende route etc etc). Dat het vliegtuig is geland/baan om de Aarde/weet ik veel wat heb je mij nog nooit horen zeggen!
Dan mag je van mij ook wel lekker koppig blijven ontkennen maar graag hoor ik dan ook logische aanwijzingen wat dat technisch mankement is ontstaan en hoe dat in de huidige feiten past.
Ik vind het raar dat dat je verbaast.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
nopequote:
Een andere route vliegen is logisch, deze route via 3 waypoints die niet in 1 lijn liggen en vervolgens nogmaals weer 180 graden draaien is niet logisch.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
ACARs kan ook kapot zijn gegaan juist door een groter technisch mankement, dus waarom het niet zou kunnen weet ik niet. Door datzelfde technische mankement kan een vliegtuig onbestuurbaar worden, ergo een andere route 'vliegen'.
Nee hoor. Jij weet precies hoe een vliegtuig bestuurt als ie mankementen heeft? Computerstoring door verkeerd ingelezen coordinaten van een ander apparaar aan boord, dat soort crap?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, je staart je blind op je hypothese en probeert daar krampachtig de feiten in te passen.
'Iedereen hier'?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij weet precies hoe een vliegtuig bestuurt als ie mankementen heeft? Computerstoring door verkeerd ingelezen coordinaten van een ander apparaar aan boord, dat soort crap?
Ik vind het juist grappig dat iedereen hier van die krampachtige aannames doet en de meest normale verklaring (gewoon een ongeluk, kutzooi alles) als onzin wordt afgedaan
Ach, in ons kikkerlandje gingen de piloten van dat Turkse vliegtuig ook gigantisch mist in door wat misleidende hoogtemetertjes, terwijl ze even naar buiten kijkend ook hadden kunnen zien dat het niet klopte dus niets is onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
'Iedereen hier'?
Dit is gewoon de huidige aanname Pheno.
http://www.usatoday.com/s(...)ssing-plane/6907359/
Als het een technisch mankement is betekent dat Boeing miljarden mag gaan uitkeren, dus het is wel van enig nut dat dat goed onderzocht wordt.
En ik weet wel dat als je een vliegtuig hebt met brand aan boord dat je niet lukraak 3 waypoints intikt en dan opeens weer een hele andere kant uitvliegt.
Dus? Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, in ons kikkerlandje gingen de piloten van dat Turkse vliegtuig ook gigantisch mist in door wat misleidende hoogtemetertjes, terwijl ze even naar buiten kijkend ook hadden kunnen zien dat het niet klopte dus niets is onmogelijk.
Dan heb je oogkleppen op. Dus deze piloot kan geen error hebben gemaakt icm verkeerde getalletjes op <vul een meter in>. Want dat past niet in je eigen mooie verhaal dat er meer moet zijn dan een jammerlijk ongeluk bovenop zee..quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus? Wat heeft dat hier mee te maken?
Dat was een combinatie van pilot error en verkeerde hoogtemeters, en dat was ook de conclusie van het onderzoek.
Ik snap je punt niet echt met dit voorbeeld.
Ah ok.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan heb je oogkleppen op. Dus deze piloot kan geen error hebben gemaakt icm verkeerde getalletjes op <vul een meter in>. Want dat past niet in je eigen mooie verhaal dat er meer moet zijn dan een jammerlijk ongeluk bovenop zee..
Man, man man, je eigen verhaal moet kloppen he?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
De piloot maakte een foutje door alle communicatiesystemen uit te schakelen.
Het waypoint scenario schijnt wel reëel te zijn. Diverse serieuze media en kenners binnen de luchtvaart hebben hierover bericht.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Een andere route vliegen is logisch, deze route via 3 waypoints die niet in 1 lijn liggen en vervolgens nogmaals weer 180 graden draaien is niet logisch.
Die verklaring van de waypoints heb ik nog niet gehoord.
Of zaten de piloot gewoon als volgt?
'Snel, zet koers naar VAMPI!'
'O paniek, nu snel richting GIVAL!'
'DE BRAND BREIDT UIT KOM OP NAAR IGREX!
'MAYDAY MAYDAY WE HEBBEN DE WAYPOINTS BEREIKT MAAR WE KEREN TOCH TERUG NAAR KUALA LUMPUR!'
It doesn't make any sense. Ik kan echt geen scenario bedenken hoe een technisch mankement de koers van MH370 zo heeft kunnen bepalen, behalve bewust willen verdwijnen.
Nogmaals, je staart je blind op je hypothese en probeert daar krampachtig de feiten in te passen.
Dat is de conclusie van het voorlopige onderzoek man.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Man, man man, je eigen verhaal moet kloppen he?
Je neemt al aan dat hij het heeft gedaan. Waarom kan het systeem niet kapot zijn gegaan? Waarom zou hij het uit hebben MOETEN zetten?
Maar sorry, stom dat ik zo voorbarig wasquote:It has taken time to identify the correct search areas, Razak says, because it is now clear to investigators that the radar transponders and the flight data transmission system in the missing Malaysian airliner were deliberately disabled by somebody on the aircraft trying to hide its position and heading. Because an avionics failure could also have taken out those systems it left the possibility that the plane had come down somewhere on its original South China Sea flight track – hence the massive search that has been going on there.
De ene keer is de prime minsiter een prutser en houden ze dingen achter en liegt ie en weet ik wat meer nu is opeens alles een feit wat ie zegt? Bij een voorlopig onderzoek zonder enige aanknopingspunt (geen zwarte doos en een paar pingpunten en dat is het). Het komt je wel uit hequote:Op vrijdag 11 april 2014 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is de conclusie van het voorlopige onderzoek man.
[..]
Maar sorry, stom dat ik zo voorbarig was
Brand? Waar heb ik brand gezegd? Is een technisch mankement synoniem aan brand? Dus als de abn amro een technische storing heeft is er eigenlijk brand in de serverruimte?quote:Oja, en NADAT de ACARS uitviel/uit werd gezet, was er nog radio contact met MH370 waar de bemanning niets meldde over een eventuele brand. Wat is je verklaring daarvoor? Ze dachten dat iemand een peukje rookte?
Ja, dat was ik van plan, maar ik amuseer me te kostelijk. Het is te grappig. En het is heel simpel: we komen nooit te weten wat er gebeurd is. Al vinden ze het ding.quote:Ga toch gewoon weg man.
Dat denk ik dus ook. Maar die waypoints zijn dan waarschijnlijk ingevoerd door dezelfde persoon die daar later weer van afwijkt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:27 schreef Montagui het volgende:
Dat waypoint gedoe he.....is het niet zo dat alleen maar bevestigd is dat enkele waypoints zijn ingevoerd?
Want kan het dan bv zo zijn dat de piloot zelf daarvan is afgeweken?
Nope, ACARS kan ook na het laatste contact uitgevallen/uitgezet zijn. Ze weten niet precies wanneer dit gebeurd is, alleen dat er geen contact meer was op het moment dat contact wel verwacht werd.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oja, en NADAT de ACARS uitviel/uit werd gezet, was er nog radio contact met MH370 waar de bemanning niets meldde over een eventuele brand. Wat is je verklaring daarvoor? Ze dachten dat iemand een peukje rookte?
Volgens mij zijn de echte diehards die aluhoedjes op hebben al een tijdje weg, dat scheelt. Ik houd alleen een spiegel voor, omdat ik het wel erg makkelijk vind elke theorie af te schieten met argumenten als kortzichtig, krampachtig en weet ik wat meer terwijl dat hier constant gebeurt door krampachtig vast te houden aan zinnen als "de piloot zette het uit". Geen enkel bewijs is er en dat gaan we ook niet krijgen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:31 schreef Drebbelman het volgende:
Het vliegtuig moet maar snel gevonden worden, want anders zakt het niveau hier nog dieper dan dat het vliegtuig zelf momenteel ligt.
Nu heb ik weer gezegd dat Razek een prutser is? Waar komt dit nou vandaan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
De ene keer is de prime minsiter een prutser en houden ze dingen achter en liegt ie en weet ik wat meer nu is opeens alles een feit wat ie zegt? Bij een voorlopig onderzoek zonder enige aanknopingspunt (geen zwarte doos en een paar pingpunten en dat is het). Het komt je wel uit he
[..]
Brand? Waar heb ik brand gezegd? Is een technisch mankement synoniem aan brand? Dus als de abn amro een technische storing heeft is er eigenlijk brand in de serverruimte?
[..]
Ja, dat was ik van plan, maar ik amuseer me te kostelijk. Het is te grappig. En het is heel simpel: we komen nooit te weten wat er gebeurd is. Al vinden ze het ding.
Maar hoe verklaar je dan dat het vliegtuig ten westen van fucking Australië (!!!!) terecht komt?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:34 schreef El_Matador het volgende:
Uitgaan van zelfmoord vind ik juist onzin. Decompressie en hypoxia zijn veel logischer verklaringen.
Oh, dat soort opmerkingen neem ik niet serieus. Iedereen mag een mening hebben, dat is het idee van een forum, hebben de Grieken geloof ik ooit bedacht. Zolang het geen "de marsmannetjes hebben het gedaan" want dat zou iets te fanta wordenquote:Op vrijdag 11 april 2014 14:34 schreef El_Matador het volgende:
Uitgaan van zelfmoord vind ik juist onzin. Decompressie en hypoxia zijn veel logischer verklaringen.
Eens met Pheno, die zeker niet "wegmoet" hier.
Sorry, ik heb nog nooti een kapotte Boeiing losgelaten boven een oceaan om zoiets te verklaren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:36 schreef eight het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat het vliegtuig ten westen van fucking Australië (!!!!) terecht komt?
Ik heb alleen mijn vermoeden uitgesproken naar aanleiding van de feiten die nu op tafel liggen. Op basis daarvan vind ik een bewuste actie het meest logische.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de echte diehards die aluhoedjes op hebben al een tijdje weg, dat scheelt. Ik houd alleen een spiegel voor, omdat ik het wel erg makkelijk vind elke theorie af te schieten met argumenten als kortzichtig, krampachtig en weet ik wat meer terwijl dat hier constant gebeurt door krampachtig vast te houden aan zinnen als "de piloot zette het uit". Geen enkel bewijs is er en dat gaan we ook niet krijgen.
Het feit dat je geen normaal tegenargument kunt verzinnen geeft eigenlijk al aan hoe zwak je theorie is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, ik heb nog nooti een kapotte Boeiing losgelaten boven een oceaan om zoiets te verklaren.
Fouten maken is menselijk. Er wordt wel meer getest en gaat fout. Dat vliegtuig naar Detroit had een plaat los, dat soort dingen horen ook niet te gebeuren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Anyway, een ACARS valt niet zomaar uit, daar moet een kortsluiting voor nodig zijn. Dat wordt grondig getest ivm veiligheidsmaatregelen.
Je hebt vast het telefoonnummer voor me.quote:Maar goed, ik zou even het onderzoeksteam bellen als ik jou was dat ze de verkeerde conclusies hebben gemaakt.
Jij weet blijkbaar wat er gebeurt met een defect vliegtuig, ik niet. Dus voor mij zijn koerswijzigingen en hoogteverschillen een mogelijk scenario als een vliegtuig defect is. Jij gaat er vanuit dat alles in alle kalmte bewust gedaan wordt. Ik denk eraan dat een computer defect kan geraken en weet ik wat. Weet jij of er niet kortsluiting is gemaakt waardoor d ehele shit stroomoosis geworden? Wat er dan gebeurt, weet jij niet, weet ik niet. En gaan we hopelijk ook nooit weten.quote:Verder staan er nog wel wat vragen open voor je. Je gaat alleen in op wat randzaken (Razek in twijfel trekken) in plaats van mijn argumenten te weerleggen zoals de koerswijzigingen etc. Over de plotselinge stijging.
Zeg ik ergens dat ie sterk is? Maar zelfmoord geloof ik niet, dan kop je een trein ipv moelijk doen en een hoop mensen met je het graf meenemen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:38 schreef eight het volgende:
[..]
Het feit dat je geen normaal tegenargument kunt verzinnen geeft eigenlijk al aan hoe zwak je theorie is.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:34 schreef El_Matador het volgende:
Eens met Pheno, die zeker niet "wegmoet" hier.
Dat is de redenatie van een normaal denkend mens, maar iemand die in staat is om zelfmoord te plegen zit in een heel andere psychische toestand.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:43 schreef Pheno het volgende:
Zeg ik ergens dat ie sterk is? Maar zelfmoord geloof ik niet, dan kop je een trein ipv moelijk doen en een hoop mensen met je het graf meenemen.
Waarom is dat willekeur?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaat ie weer willekeurige van aircrashes opsommen...
Wat heeft het voor zin om ongelukken te noemen waar piloten fouten maakte?
Er zijn zoveel dingen anders aan MH370 dan aan bv. een ongeluk in Detroit... Niet te vergelijken.
Dat is vrijwel onmogelijk. De communicatiemiddelen zijn aangesloten op minstens 3 verschillende, los van elkaar werkende circuits.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:46 schreef Re het volgende:
waar zitten de knoppen om alle transponders etc uit te zetten. Hoe krijg je het voor elkaar om je (co)-piloot mee te krijgen of dood je die eerst? Kan een vliegtuig op de automatische piloot doorvliegen als er een complete electrische storing heeft plaatsgevonden
Leren van eerdere ongelukken kan je inzichten verschaffen, maar ik begrijp dat jij "die alle opties openhoudt [maar dan toch echt alleen maar zelfmoord/bewuste pilotenactie]" liever niet leert van de geschiedenis?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaat ie weer willekeurige van aircrashes opsommen...
Wat heeft het voor zin om ongelukken te noemen waar piloten fouten maakte?
Er zijn zoveel dingen anders aan MH370 dan aan bv. een ongeluk in Detroit... Niet te vergelijken.
Maar jij doet dat wel, vanaf een Nederlandse zolderkamer op 9000 km afstand?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oja, en meestal worden massamoordenaars niet vantevoren door hun omgeving herkend. Helaas.
Decompressie en hypoxia; sterk verminderde toerekeningsvatbaarheid waardoor de route volledig raar is geworden.quote:Nogmaals, ik houd alle opties open. Graag hoor ik wat overtuigende argumenten dat een techisch mankement tot het vluchtverloop kan leiden wat er met vlucht MH370 gebeurde.
Ik kan vanaf 9.000 kilometer inderdaad niet oordelen of het een hele lieve man is. Dat heb je goed gezienquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar jij doet dat wel, vanaf een Nederlandse zolderkamer op 9000 km afstand?
Komop mataquote:Op vrijdag 11 april 2014 14:54 schreef El_Matador het volgende:
Bovendien negeer jij de feiten dat IEDEREEN die Zaharie kende, hetzelfde zegt over die piloot; een aardige, behulpzame man. Niet bepaald een massamoordenaarstypje.
Ik heb op 20.000 km afstand hem een airco-aansluiting zien presenteren op YouTube. Maar daar ga ik niet op af, wel op ALLE opmerkingen van zijn sociale omgeving. Ja, iemand kan een dubbelleven leiden, maar 238 mensen vermoorden en jezelf erbij is niet iets wat je zomaar eventjes doet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik kan vanaf 9.000 kilometer inderdaad niet oordelen of het een hele lieve man is. Dat heb je goed gezien
Kom nou eight, je vergelijk nu serieus een autistische Breivik zonder sociale omgeving maar met een 1000 pagina's broddelwerkje over de Europese geschiedenis met een zachtaardige man en uitstekend piloot??quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:07 schreef eight het volgende:
[..]
Komop mata![]()
Het verleden heeft inmiddels al talloze malen bewezen dat vele massamoordenaars vooraf niet ontmaskerd kunnen worden. Neem de sociale, aardige, behulpzame Breivik, die vervolgens 77 mensen (vnl. kinderen) koelbloedig vermoordde. En zo kunnen we er nog wel honderden opnoemen.
Je staart je blind op nietszeggende argumenten.
Die gasten waren volgens mij allemaal dikke autisten; hadden juist weinig sociale omgeving, if any.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik bedoel juist te zeggen dat de vader van Tristan van de Vlis (Alpen) herkende hem ook niet als een massamoordenaar. Die vond het vast ook een lieve jongen en 'niemand had het zien aankomen'.
Oftewel zulke uitspraken moet je met een korrel zout nemen.
Een brand hoeft niet altijd voluit te woeden. De airco vullen met giftige rook is al voldoende om iedereen om te leggen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:07 schreef Waffle het volgende:
Sowieso die speculaties over een brand en zo. Lijkt me sterk dat een vliegtuig zo lang kan doorvliegen als het in brand staat.
Hij had juist wel een sociale omgeving en stond bekend als zachtaardig en behulpzaam, net als Zaharie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kom nou eight, je vergelijk nu serieus een autistische Breivik zonder sociale omgeving maar met een 1000 pagina's broddelwerkje over de Europese geschiedenis met een zachtaardige man en uitstekend piloot??
Aan een plaat die van een vliegtuig afvalt kan de piloot weinig doemn. Het ging erom dat een vliegtuig gecontrollerd wordt, maar blijkbaar is dat niet 100% fullproof. Dat jij wel vindt, want je zegt:quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tuurlijk moet je leren van andere crashes, maar als je gaat zeggen 'ja in Detroit maakte de piloot ook een fout dus wellicht dat dat bij MH370 ook is gebeurd' is echt hagelschieten.
Dat wil dus geen reet zeggen, er worden overal fouten gemaakt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat wordt grondig getest ivm veiligheidsmaatregelen.
Eigenlijk zou je het karakter van Zaharie volledig buiten beschouwing moeten laten. Het verleden heeft immers vaak zat laten zien dat dit nietszeggend is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gasten waren volgens mij allemaal dikke autisten; hadden juist weinig sociale omgeving, if any.
Zaharie voldoet absoluut niet aan dat beeld. Geen vergelijking.
prima dat je erover speculeert, maar brand anderen die ook speculeren (behalve als het over onzindingen als "baan om de Aarde" of "aliens") dan niet af.
Brand alleen is altijd een mogelijkheid maar verklaart niet de Uturn naar de Straat van Malakka en niet de geruststellende woorden van de piloot.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:15 schreef ATan het volgende:
[..]
Een brand hoeft niet altijd voluit te woeden. De airco vullen met rook is al voldoende om iedereen om te leggen.
Dat is echt niet zo. Achteraf zijn al die "lone wolves" te verklaren door hun autisme/afkeer & boosheid van/op de maatschappij.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:18 schreef eight het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je het karakter van Zaharie volledig buiten beschouwing moeten laten. Het verleden heeft immers vaak zat laten zien dat dit nietszeggend is.
niet bewezen, wordt gespeculeerd over de hoogte die zeer onbetrouwbaar is, want slechts met grondradar "gemeten".quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als jij nog de missing link kunt leggen tussen een technisch mankement en de volgende zaken ben ik iets meer overtuigd:
1: vliegtuig stijgt naar 45.000 ft
Hypoxia.quote:2. vliegtuig vliegt richting Andaman Islands via diverse waypoints ipv naar Beijng
Hypoxia/iedereen allang dood en autopilot aan.quote:3. vliegtuig vliegt 7 uur lang door zonder communciatie
Belandt, maar goed.quote:4. vliegtuig beland in Indische Oceaan ipv in Beijing.
Okee we zitten hier op Fok. Echte doemdenkers denken dat alle scenario's tegelijk van toepassing kunnen zijn. Is dat ook mogelijk? Ik wil het gewoon weten voor de volledigheid.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zomaar iets buiten beschouwing laten om je eigen scenario erdoor te drukken is gewoon geen objectieve methode.
Achteraf ja, na lang en gedegen onderzoek.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Achteraf zijn al die "lone wolves" te verklaren door hun autisme/afkeer & boosheid van/op de maatschappij.
Het enige aanknopingspunt bij Zaharie is die veroordeling van die "homoseksuele" politicus, maar dan nog is een moord op 238 mensen gewoon onlogisch.
Zomaar iets buiten beschouwing laten om je eigen scenario erdoor te drukken is gewoon geen objectieve methode.
Een lone wolf die niet opgemerkt wil worden gedraagt zich ook volkomen normaal. Hij moet immers iedereen op het verkeerde been zetten wil zijn missie slagen.quote:een piloot die niet opgemerkt wil worden, volgt de normale vliegroutes.
Je zou moeten denken in kansen. "Wat is de kans op" met de 'feiten' die we hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:22 schreef ATan het volgende:
[..]
Okee we zitten hier op Fok. Echte doemdenkers denken dat alle scenario's tegelijk van toepassing kunnen zijn. Is dat ook mogelijk? Ik wil het gewoon weten voor de volledigheid.
Ik denk dan ook dat hij zelfmoord wilde plegen en dat is inderdaad niet iets dat je zomaar even doet. Daar kan iemand legio redenen voor hebben, zo ook voor het meenemen van passagiers. Misschien dacht hij wel dat hij ze verloste van deze wereld, weten wij veel. Het kan best dat zijn motieven bekend zijn bij iemand, bij iemand die dat niet naar buiten wil brengen om hem niet af te vallen, en die gaat dan ook voorbij aan het belang van de nabestaanden van de 238 mensen aan boord.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb op 20.000 km afstand hem een airco-aansluiting zien presenteren op YouTube. Maar daar ga ik niet op af, wel op ALLE opmerkingen van zijn sociale omgeving. Ja, iemand kan een dubbelleven leiden, maar 238 mensen vermoorden en jezelf erbij is niet iets wat je zomaar eventjes doet.
Bovendien is het zwaar onlogisch om eerst rondjes te gaan vliegen en dan zelfmoord plegen. Direct nose down in de Golf van Thailand is een veel logischere actie als je per se zelfmoord wil plegen.
Waarom zou je met hypoxia opeens naar 3 verschillende waypoints sturen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
niet bewezen, wordt gespeculeerd over de hoogte die zeer onbetrouwbaar is, want slechts met grondradar "gemeten".
[..]
Hypoxia.
[..]
Hypoxia/iedereen allang dood en autopilot aan.
[..]
Belandt, maar goed.
Het gevolg van 2 en 3.
Je weet wat hypoxia met je doet? Staat een mooi filmpje in de OP erover. Met tests, ze moesten de presentator er sneller uithalen dan verwacht... Hij beweerde 21 jaar oud te zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waarom zou je met hypoxia opeens naar 3 verschillende waypoints sturen?
Van tevoren, verkeerde route uitgezet, door het verminderd beslissingsbewustzijn.quote:En als iedereen dood is, wie heeft de coördinaten ingevoerd richting de Indische Oceaan?
Als jij een brand in de meterkast hebt, wanneer merk je dat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar sorry, stom dat ik zo voorbarig was
Oja, en NADAT de ACARS uitviel/uit werd gezet, was er nog radio contact met MH370 waar de bemanning niets meldde over een eventuele brand. Wat is je verklaring daarvoor? Ze dachten dat iemand een peukje rookte?
Ga toch gewoon weg man.
Wat is de kans dat een technisch mankement precies die uitwerking heeft op het vliegtuig dat het lijkt alsof de piloot alles bewust heeft gedaan zoals het gelopen is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je zou moeten denken in kansen. "Wat is de kans op" met de 'feiten' die we hebben.
Voorbeeld, die radars in de Straat van Malakka. Eerst werd bericht dat de route netjes langs die waypoints ging. In de laatste dagen is juist bekend geworden dat dat niet zo was.
Uitgaande van het eerste ging ik ook uit van een bewuste actie van de piloot als meest waarschijnlijke, juist omdat ie die radar netjes volgde.
Nu dat dus niet zo blijkt te zijn, is hypoxia of een kaping veel logischer.
Ik merk dat er brand is zodra mijn TV uitvalt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef ATan het volgende:
[..]
Als jij een brand in de meterkast hebt, wanneer merk je dat?
Eerst gaat de ene groep in het huis uit. Niemand merkt wat.
Dan de volgende groep. Niemand merkt wat.
Totdat niets meer werkt.
En je denkt hee, om mij heen werkt niets meer, ik ga even kijken in de meterkast.
Waarna je bevangen wordt door de rook op de gang op weg naar de meterkast.
Uitruilen voor wat pinguïns (37,5 kHz).quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef Marrije het volgende:
Chinese panda's voor Maleisië langer thuis om MH 370
China ziet er voorlopig van af twee panda's voor langere tijd aan Maleisië uit te lenen. De Maleisische minister van Milieu zei vrijdag dat de twee niet zoals gepland 16 april naar Maleisië gaan.
Ze gaan volgens de bewindsman niet voor eind mei, als gevolg van de Chinese onvrede over de manier waarop Maleisië omgaat met de verdwenen Boeing-777 van Malaysia Airlines.
Dat vliegtuig verdween 8 maart op een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. De meeste van de 239 inzittenden waren Chinezen. In China is veel kritiek op de Maleisische autoriteiten, die de zoektocht naar de Boeing klungelig zouden hebben aangepakt.
China geeft panda's aan landen waar Peking het goed mee kan vinden. Deze 'pandadiplomatie' is eeuwenoud. Panda's worden tegenwoordig ook vaak voor langere tijd 'uitgeleend', maar daar staat dan vaak wel een vergoeding van de ontvanger tegenover. De panda's die naar Maleisië gaan zouden er tien jaar blijven.
nu.nl
Dus je merkt het pas als het te laat is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik merk dat er brand is zodra mijn TV uitvalt.
dan loeit er hier een melderquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef ATan het volgende:
[..]
Als jij een brand in de meterkast hebt, wanneer merk je dat?
Eerst gaat de ene groep in het huis uit. Niemand merkt wat.
Dan de volgende groep. Niemand merkt wat.
Totdat niets meer werkt.
En je denkt hee, om mij heen werkt niets meer, ik ga even kijken in de meterkast.
Waarna je bevangen wordt door de rook op de gang dichtbij de meterkast.
Terwijl er al die tijd geen vlammen te zien zijn geweest.
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een technisch mankement precies die uitwerking heeft op het vliegtuig dat het lijkt alsof de piloot alles bewust heeft gedaan zoals het gelopen is.
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.quote:Communicatie valt weg op het meest ongelukkige moment, namelijk bij de 'grijze' zone tussen Maleisië en Vietnam, waar dus niet direct opgemerkt kon worden dat het vliegtuig een uturn maakte.
Vliegtuig vliegt om Indonesië heen om zo min mogelijk voor de radar zichtbaar te zijn.
Vliegtuig vliegt in een rechte lijn naar het diepste punt van de oceaan in deze regio.
Zou wel een rare en vooral toevallige samenloop van omstandigheden zijn als een brandje en een automatische piloot dit per ongeluk veroorzaken.
Ja.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef ATan het volgende:
[..]
Dus je merkt het pas als het te laat is.
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.quote:
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.
[..]
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.
ik werk thuisquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijntquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijnt
Er is een systeem aan boord, dat als de batterijen het niet meer doen, dat je een ventilatortje uit het vliegtuig kan laten klappen. Die geeft noodstroom aan de essential flight controls. Je ziet al bijna geen barst meer voor ogen dus je zet de autopilot aan en ramt op goed geluk wat waypoints in. Daarna verlies je het bewustzijn en je copiloot ook.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja.
Om even uit je hypothetische wereldje te stappen, zodra ik realiseer dat mijn instrumenten uitvallen zoek ik het vliegveld op wat ik het snelste kan bereiken.
Ik vlieg niet opeens naar het westen en dan naar de open oceaan.
Met 'het diepste deel' kun je wel een slag om de arm houden. Waar hij nu in alle waarschijnlijkheid ligt is het wel 'ietsje' dieper dan in de Thaise golfquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).
Zou hij niet geweten hebben van die pings?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
Misschien wist ie het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.quote:
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zou hij niet geweten hebben van die pings?
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ATan het volgende:
[..]
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.
Misschien waren er 's nachts wel muizen aan boord gekropen die fijn krachtstroom kabeltjes gingen doorknagen, want die smaakten zo lekker.
En zo kan je nog eindeloos doorgaan. Maar ik denk wel dat het een technisch mankement moet zijn geweest. Die passagiers en stewards gaan toch ook niet 8 uur lang naar het water zitten staren voor zij zich afvragen of de piloot nog in orde is?
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?
dan lijkt me dat je de co-piloot toch eerst uitschakelt want die krijg je niet zo maar mee met je plan lijkt me?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.
Zodra iedereen dood is dalen ze weer naar de normale hoogte en laten het vliegtuig verdwijnen.
Past nog prima in de feiten so far.
[..]
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.
Dat mag je hopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:03 schreef Loekie1 het volgende:
Als het vliegtuig gevonden wordt, wordt snel duidelijk wat er gebeurd is n.a.v. de toestand van de copiloot. Vermoord? Buitengesloten?
Jij niet, maar wellicht wil een piloot geen mensen op de grond in gevaar brengen omdat hij weet dat een verloren zaak zal zijn, bijvoorbeeld omdat essentiële systemen welke nodig zijn voor het landen van het gevaarte defect waren? Geen idee wat er in die cockpit gebeurt is totdat men de BB's vindt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja.
Om even uit je hypothetische wereldje te stappen, zodra ik realiseer dat mijn instrumenten uitvallen zoek ik het vliegveld op wat ik het snelste kan bereiken.
Ik vlieg niet opeens naar het westen en dan naar de open oceaan.
En dan nog, als de piloot hierachter zit heeft hij vast de main circuit jumpers gelicht en dan doen de black boxes het ook niet meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja dat zou best kunnen.
Co-piloot uitschakelen is ook niet heel lastig gok ik.
[..]
Dat mag je hopen.
Als het vliegtuig wordt gevonden...
Blijft gissen, maar mochten de technische problemen zou ernstig zijn dat hij niet meer kan landen, of zelfs gewoon ergens boven een relatief ondiepe oceaan cirkelen (zoals Egyptian Airlines) dan is het des te vreemder dat hij gewoon 8 uur kan blijven doorvliegen tot dat brandstof op is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij niet, maar wellicht wil een piloot geen mensen op de grond in gevaar brengen omdat hij weet dat een verloren zaak zal zijn, bijvoorbeeld omdat essentiële systemen welke nodig zijn voor het landen van het gevaarte defect waren? Geen idee wat er in die cockpit gebeurt is totdat men de BB's vindt.
Gps doet het niet aan boord.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ATan het volgende:
Iedereen heeft tegenwoordig GPS op zijn en/of haar telefoon!
Al weet niet iedereen hoe je wel de GPS ontvanger aan kan laten maar de radio van de telefoon uit..
Maar er moet bij iemand al zeer vroeg een belletje zijn gaan rinkelen aan boord.
Onmogelijk. Zo werkt een vliegtuig niet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:37 schreef Loekie1 het volgende:
Dames in de cockpit, beide piloten krijgen een hartaanval en vallen op het dashbord met knopjes, waardoor deze vreemde route is ontstaan en het vliegtuig ging stijgen. Daardoor alle passagiers ook dood en vliegtuig vliegt door tot einde. Ja, het kan allemaal. Nee dus.
Co-piloot kan toch hebben gewacht na het laatste radio contact en toen hebben toegeslagen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:37 schreef Loekie1 het volgende:
Vastgesteld is dat de gezagvoerder de laatste woorden sprak dus er wordt van uitgegaan dat als een van de piloten de dader is, het de gezagvoerder is.
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Kort daarna de hoogtestijging. Gezagvoerder ondertussen uitgeschakeld. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Onmogelijk. Zo werkt een vliegtuig niet.
[..]
Co-piloot kan toch hebben gewacht na het laatste radio contact en toen hebben toegeslagen?
Twee minuten, kan prima. Alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.
Waarschijnlijker is dat ten tijde dat de laatste woorden werden uitgesproken, de co-piloot al uitgeschakeld was, waarschijnlijk buitengesloten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Twee minuten, kan prima. Alles is mogelijk.
Iemand een knal voor z'n harses geven duurt 5 seconden?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Kort daarna de hoogtestijging. Gezagvoerder ondertussen uitgeschakeld. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.
Ik heb meerdere keren gelezen dat de communicatie twee minuten na het laatste contact werd uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Iemand een knal voor z'n harses geven duurt 5 seconden?
Daarnaast is dat van 2 minuten niet bekend hoor.
Zou ook 20 minuten kunnen zijn.
Piloten komen over het algemeen regelmatig buiten de cockpit dus de veilige deur is ook alleen maar schijn. Het kost echt niet veel moeite om daar binnen te komen als je dat zou willenquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:32 schreef matthijst het volgende:
Pist een piloot on de cockpit, of in business class?
Anders kwestie van wachten tot piloot gaat pissen en dan kan die copiloot er toch zo mee vandoor gevlogen zijn?
copiloot zou ook kunnenquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kan de copiloot er niet achter zitten en de piloot wel?
Vanwege dat vliegtuigspel en gevlogen routes die hij recentelijk zou hebben verwijderd?
dat denk ik ookquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is dat ten tijde dat de laatste woorden werden uitgesproken, de co-piloot al uitgeschakeld was, waarschijnlijk buitengesloten.
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
copiloot zou ook kunnen
al denk ik niet dat dat het geval is geweest, met de info die we hebben. Hij had zn trouwerij gepland dacht ik? Het liefdesleven van de piloot stond er wat minder rooskleurig voor, wellicht ook niet meteen een reden om zo'n stunt uit te halen, maar op de een of andere manier denk ik dat er bij hemmeerachter zit, toch van de (onmogelijke?) herenliefde ofzo.
dan houden we het maar bij een baan om de aardequote:Op vrijdag 11 april 2014 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.
Je hebt de "baan om de Aarde" gemist? En zij die dat zeggen, hun lessen natuurkunde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt de "baan om de Aarde" gemist? En zij die dat zeggen, hun lessen natuurkunde.
Dat volgt uit de publieke verbazing over het veroordelen van die bevriende polticus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.
mja die dingen boeien me dan weer een stuk minderquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.
En dat zijn vrouw daarom wilde scheiden. Het kan allemaal.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja die dingen boeien me dan weer een stuk minder
Ik vond dat wel opmerkelijk aan zijn youtube geschiedenis, wat ie leuk vond etc, en nee dat maakt hem nog geen homo, maar t zou wel een reden geweest kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |