Dus je merkt het pas als het te laat is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik merk dat er brand is zodra mijn TV uitvalt.
dan loeit er hier een melderquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef ATan het volgende:
[..]
Als jij een brand in de meterkast hebt, wanneer merk je dat?
Eerst gaat de ene groep in het huis uit. Niemand merkt wat.
Dan de volgende groep. Niemand merkt wat.
Totdat niets meer werkt.
En je denkt hee, om mij heen werkt niets meer, ik ga even kijken in de meterkast.
Waarna je bevangen wordt door de rook op de gang dichtbij de meterkast.
Terwijl er al die tijd geen vlammen te zien zijn geweest.
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een technisch mankement precies die uitwerking heeft op het vliegtuig dat het lijkt alsof de piloot alles bewust heeft gedaan zoals het gelopen is.
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.quote:Communicatie valt weg op het meest ongelukkige moment, namelijk bij de 'grijze' zone tussen Maleisië en Vietnam, waar dus niet direct opgemerkt kon worden dat het vliegtuig een uturn maakte.
Vliegtuig vliegt om Indonesië heen om zo min mogelijk voor de radar zichtbaar te zijn.
Vliegtuig vliegt in een rechte lijn naar het diepste punt van de oceaan in deze regio.
Zou wel een rare en vooral toevallige samenloop van omstandigheden zijn als een brandje en een automatische piloot dit per ongeluk veroorzaken.
Ja.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef ATan het volgende:
[..]
Dus je merkt het pas als het te laat is.
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.quote:
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.
[..]
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.
ik werk thuisquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijntquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijnt
Er is een systeem aan boord, dat als de batterijen het niet meer doen, dat je een ventilatortje uit het vliegtuig kan laten klappen. Die geeft noodstroom aan de essential flight controls. Je ziet al bijna geen barst meer voor ogen dus je zet de autopilot aan en ramt op goed geluk wat waypoints in. Daarna verlies je het bewustzijn en je copiloot ook.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja.
Om even uit je hypothetische wereldje te stappen, zodra ik realiseer dat mijn instrumenten uitvallen zoek ik het vliegveld op wat ik het snelste kan bereiken.
Ik vlieg niet opeens naar het westen en dan naar de open oceaan.
Met 'het diepste deel' kun je wel een slag om de arm houden. Waar hij nu in alle waarschijnlijkheid ligt is het wel 'ietsje' dieper dan in de Thaise golfquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).
Zou hij niet geweten hebben van die pings?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
Misschien wist ie het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.quote:
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zou hij niet geweten hebben van die pings?
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ATan het volgende:
[..]
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.
Misschien waren er 's nachts wel muizen aan boord gekropen die fijn krachtstroom kabeltjes gingen doorknagen, want die smaakten zo lekker.
En zo kan je nog eindeloos doorgaan. Maar ik denk wel dat het een technisch mankement moet zijn geweest. Die passagiers en stewards gaan toch ook niet 8 uur lang naar het water zitten staren voor zij zich afvragen of de piloot nog in orde is?
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?
dan lijkt me dat je de co-piloot toch eerst uitschakelt want die krijg je niet zo maar mee met je plan lijkt me?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.
Zodra iedereen dood is dalen ze weer naar de normale hoogte en laten het vliegtuig verdwijnen.
Past nog prima in de feiten so far.
[..]
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.
Dat mag je hopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:03 schreef Loekie1 het volgende:
Als het vliegtuig gevonden wordt, wordt snel duidelijk wat er gebeurd is n.a.v. de toestand van de copiloot. Vermoord? Buitengesloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |