Dus je merkt het pas als het te laat is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik merk dat er brand is zodra mijn TV uitvalt.
dan loeit er hier een melderquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef ATan het volgende:
[..]
Als jij een brand in de meterkast hebt, wanneer merk je dat?
Eerst gaat de ene groep in het huis uit. Niemand merkt wat.
Dan de volgende groep. Niemand merkt wat.
Totdat niets meer werkt.
En je denkt hee, om mij heen werkt niets meer, ik ga even kijken in de meterkast.
Waarna je bevangen wordt door de rook op de gang dichtbij de meterkast.
Terwijl er al die tijd geen vlammen te zien zijn geweest.
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een technisch mankement precies die uitwerking heeft op het vliegtuig dat het lijkt alsof de piloot alles bewust heeft gedaan zoals het gelopen is.
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.quote:Communicatie valt weg op het meest ongelukkige moment, namelijk bij de 'grijze' zone tussen Maleisië en Vietnam, waar dus niet direct opgemerkt kon worden dat het vliegtuig een uturn maakte.
Vliegtuig vliegt om Indonesië heen om zo min mogelijk voor de radar zichtbaar te zijn.
Vliegtuig vliegt in een rechte lijn naar het diepste punt van de oceaan in deze regio.
Zou wel een rare en vooral toevallige samenloop van omstandigheden zijn als een brandje en een automatische piloot dit per ongeluk veroorzaken.
Ja.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef ATan het volgende:
[..]
Dus je merkt het pas als het te laat is.
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.quote:
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet (meer) zo; die waypoints werden niet precies gevolgd juist.
[..]
Is het ook, maar alles is raar aan deze zaak, dat is het hele punt. Zelfmoord ergens na 8 uur vliegen is ook raar.
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
tenzij de 'zelfmoord' daarvoor al gebeurd is, en het vliegtuig uiteindelijk uit zichzelf doorvloog tot de brandstof op was.
ik werk thuisquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ATan het volgende:
[..]
Maar nu had je er goedkope batterijen van de hema in gedaan. De melder heeft nog een klein tijdje staan piepen, maar toen was je de hele dag op je werk.
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijntquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En in dat scenario hoef je geen routes in te stellen, wat je als argument tegen een technisch mankement gebruikt?
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
juist wel, als je wil dat het vliegtuig in het diepste deel van de oceaan verdwijnt
Er is een systeem aan boord, dat als de batterijen het niet meer doen, dat je een ventilatortje uit het vliegtuig kan laten klappen. Die geeft noodstroom aan de essential flight controls. Je ziet al bijna geen barst meer voor ogen dus je zet de autopilot aan en ramt op goed geluk wat waypoints in. Daarna verlies je het bewustzijn en je copiloot ook.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja.
Om even uit je hypothetische wereldje te stappen, zodra ik realiseer dat mijn instrumenten uitvallen zoek ik het vliegveld op wat ik het snelste kan bereiken.
Ik vlieg niet opeens naar het westen en dan naar de open oceaan.
Met 'het diepste deel' kun je wel een slag om de arm houden. Waar hij nu in alle waarschijnlijkheid ligt is het wel 'ietsje' dieper dan in de Thaise golfquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is het nogal slecht gedaan, want het diepste deel van de oceaan is duizenden kilometers verderop (Sundatrog).
Zou hij niet geweten hebben van die pings?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
Misschien wist ie het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast leek de piloot ervan uit te gaan dat niemand kwam te weten dat hij uberhaupt naar het zuiden vloog.
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.quote:
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zou hij niet geweten hebben van die pings?
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, want die techniek was nog onbekend en nog nooit gebruikt.
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ATan het volgende:
[..]
De piloot werkt niet de hele dag en nacht in het vliegtuig.
Misschien waren er 's nachts wel muizen aan boord gekropen die fijn krachtstroom kabeltjes gingen doorknagen, want die smaakten zo lekker.
En zo kan je nog eindeloos doorgaan. Maar ik denk wel dat het een technisch mankement moet zijn geweest. Die passagiers en stewards gaan toch ook niet 8 uur lang naar het water zitten staren voor zij zich afvragen of de piloot nog in orde is?
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kan het onbekend zijn als het bestaat?
dan lijkt me dat je de co-piloot toch eerst uitschakelt want die krijg je niet zo maar mee met je plan lijkt me?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wellicht is het vliegtuig naar 46.000ft gestegen, waardoor er zuurstofgebrek ontstond bij de passagiers. De piloten hebben meer zuurstof dankzij de maskers, waardoor zij het wel kunnen overleven.
Zodra iedereen dood is dalen ze weer naar de normale hoogte en laten het vliegtuig verdwijnen.
Past nog prima in de feiten so far.
[..]
Omdat te technologie hier achter nog nooit gebruikt is, kon de piloot niet van het bestaan afweten.
Dat mag je hopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:03 schreef Loekie1 het volgende:
Als het vliegtuig gevonden wordt, wordt snel duidelijk wat er gebeurd is n.a.v. de toestand van de copiloot. Vermoord? Buitengesloten?
Jij niet, maar wellicht wil een piloot geen mensen op de grond in gevaar brengen omdat hij weet dat een verloren zaak zal zijn, bijvoorbeeld omdat essentiële systemen welke nodig zijn voor het landen van het gevaarte defect waren? Geen idee wat er in die cockpit gebeurt is totdat men de BB's vindt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja.
Om even uit je hypothetische wereldje te stappen, zodra ik realiseer dat mijn instrumenten uitvallen zoek ik het vliegveld op wat ik het snelste kan bereiken.
Ik vlieg niet opeens naar het westen en dan naar de open oceaan.
En dan nog, als de piloot hierachter zit heeft hij vast de main circuit jumpers gelicht en dan doen de black boxes het ook niet meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja dat zou best kunnen.
Co-piloot uitschakelen is ook niet heel lastig gok ik.
[..]
Dat mag je hopen.
Als het vliegtuig wordt gevonden...
Blijft gissen, maar mochten de technische problemen zou ernstig zijn dat hij niet meer kan landen, of zelfs gewoon ergens boven een relatief ondiepe oceaan cirkelen (zoals Egyptian Airlines) dan is het des te vreemder dat hij gewoon 8 uur kan blijven doorvliegen tot dat brandstof op is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij niet, maar wellicht wil een piloot geen mensen op de grond in gevaar brengen omdat hij weet dat een verloren zaak zal zijn, bijvoorbeeld omdat essentiële systemen welke nodig zijn voor het landen van het gevaarte defect waren? Geen idee wat er in die cockpit gebeurt is totdat men de BB's vindt.
Gps doet het niet aan boord.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef ATan het volgende:
Iedereen heeft tegenwoordig GPS op zijn en/of haar telefoon!
Al weet niet iedereen hoe je wel de GPS ontvanger aan kan laten maar de radio van de telefoon uit..
Maar er moet bij iemand al zeer vroeg een belletje zijn gaan rinkelen aan boord.
Onmogelijk. Zo werkt een vliegtuig niet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:37 schreef Loekie1 het volgende:
Dames in de cockpit, beide piloten krijgen een hartaanval en vallen op het dashbord met knopjes, waardoor deze vreemde route is ontstaan en het vliegtuig ging stijgen. Daardoor alle passagiers ook dood en vliegtuig vliegt door tot einde. Ja, het kan allemaal. Nee dus.
Co-piloot kan toch hebben gewacht na het laatste radio contact en toen hebben toegeslagen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:37 schreef Loekie1 het volgende:
Vastgesteld is dat de gezagvoerder de laatste woorden sprak dus er wordt van uitgegaan dat als een van de piloten de dader is, het de gezagvoerder is.
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Kort daarna de hoogtestijging. Gezagvoerder ondertussen uitgeschakeld. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Onmogelijk. Zo werkt een vliegtuig niet.
[..]
Co-piloot kan toch hebben gewacht na het laatste radio contact en toen hebben toegeslagen?
Twee minuten, kan prima. Alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.
Waarschijnlijker is dat ten tijde dat de laatste woorden werden uitgesproken, de co-piloot al uitgeschakeld was, waarschijnlijk buitengesloten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Twee minuten, kan prima. Alles is mogelijk.
Iemand een knal voor z'n harses geven duurt 5 seconden?quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Binnen twee minuten viel de communicatie uit. Kort daarna de hoogtestijging. Gezagvoerder ondertussen uitgeschakeld. Moet de copiloot wel heel snel gehandeld hebben.
Ik heb meerdere keren gelezen dat de communicatie twee minuten na het laatste contact werd uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Iemand een knal voor z'n harses geven duurt 5 seconden?
Daarnaast is dat van 2 minuten niet bekend hoor.
Zou ook 20 minuten kunnen zijn.
Piloten komen over het algemeen regelmatig buiten de cockpit dus de veilige deur is ook alleen maar schijn. Het kost echt niet veel moeite om daar binnen te komen als je dat zou willenquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:32 schreef matthijst het volgende:
Pist een piloot on de cockpit, of in business class?
Anders kwestie van wachten tot piloot gaat pissen en dan kan die copiloot er toch zo mee vandoor gevlogen zijn?
copiloot zou ook kunnenquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kan de copiloot er niet achter zitten en de piloot wel?
Vanwege dat vliegtuigspel en gevlogen routes die hij recentelijk zou hebben verwijderd?
dat denk ik ookquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is dat ten tijde dat de laatste woorden werden uitgesproken, de co-piloot al uitgeschakeld was, waarschijnlijk buitengesloten.
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
copiloot zou ook kunnen
al denk ik niet dat dat het geval is geweest, met de info die we hebben. Hij had zn trouwerij gepland dacht ik? Het liefdesleven van de piloot stond er wat minder rooskleurig voor, wellicht ook niet meteen een reden om zo'n stunt uit te halen, maar op de een of andere manier denk ik dat er bij hemmeerachter zit, toch van de (onmogelijke?) herenliefde ofzo.
dan houden we het maar bij een baan om de aardequote:Op vrijdag 11 april 2014 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.
Je hebt de "baan om de Aarde" gemist? En zij die dat zeggen, hun lessen natuurkunde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit domme gespeculeer is echt te triest voor woorden.
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt de "baan om de Aarde" gemist? En zij die dat zeggen, hun lessen natuurkunde.
Dat volgt uit de publieke verbazing over het veroordelen van die bevriende polticus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.
mja die dingen boeien me dan weer een stuk minderquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Misschien was-ie homo." Ga een dokterromannetje lezen of cupcakes leren bakken op het Viva-forum ofzo.
En dat zijn vrouw daarom wilde scheiden. Het kan allemaal.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja die dingen boeien me dan weer een stuk minder
Ik vond dat wel opmerkelijk aan zijn youtube geschiedenis, wat ie leuk vond etc, en nee dat maakt hem nog geen homo, maar t zou wel een reden geweest kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |