Dat stuk kwam later, Planeteer. 2 totaal tegenstrijdige berichten na elkaar, bizar, niet? Of vind jij het allemaal normaal?quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Er word niks ontkend noch bevestigd. Maar volgens mij lees jij wel vaker dingen verkeerd want jij dacht dat ze in Maleisië hadden gezegd al het vliegtuig te hebben gevonden...
Psst, patentje kopen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Goed, vertel het iedereen maar: het ding staat in je achtertuin.
Dat maakt het niet een onbekende zin. Ik citeer namelijk nietquote:
quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
En die asielzoekers wisten hoe ACARS werkte?
Die hadden zich zo goed voorbereid dat ze exact wisten hoe ze het vliegtuig moesten laten verdwijnen?
Of nog erger, de piloot werkte gewoon compleet in goed vertrouwen mee door het vliegtuig te laten verdwijnen, maar besloot toch uit heldendaad het vliegtuig te laten crashen in de oceaan. Daarmee redde hij het continent Australië door 2 immigranten te weren met een klein offer door een complete Boeing 777 de dood in te vliegen.
Sowieso erg slim van die asielzoekers, ze hadden een vals paspoort, zaten al in het vliegtuig en hadden een kans om Europa te bereiken met gestolen paspoorten. Maar nee, ze besloten toch maar om gewoon een vliegtuig te kapen zodat de hele wereld meekijkt. Ze zouden zo makkelijker ongemerkt Australië binnenkomen omdat in alle chaos van de kaping de passagiers niet zouden worden gecontroleerd natuurlijk.
Verder prima hypothese.
Nee inderdaad, de "foutieve" is bekender dan de citaat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat maakt het niet een onbekende zin. Ik citeer namelijk niet
Oja hier komt het oudewetse argument 'ik was aan het trollenn!11! je bent er ingetrapt'quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En gisteren werd er hier nog
bloedserieus ingegaan op "baan
om de Aarde"...x 777
En de rook heeft alle tracking systemen uitgeblazen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:08 schreef ATan het volgende:
Mijn hypothese is dat die Lithium Ion batterijen in brand gevlogen zijn, de systemen uitgevallen zijn en alle passagiers gestikt zijn in de rook of door decompressie omdat de piloten de ramen moesten openen om nog zicht te hebben. Vervolgens was de enige manier om nog in de lucht te blijven laagvliegen met de cockpitramen open, waarna de piloten uiteindelijk toch ook gestikt zijn en de autopilot braaf heeft geprobeerd door te vliegen maar het vliegtuig verbruikt veel meer brandstof tijdens het laagvliegen. Daarnaast heeft het laagvliegen ervoor gezorgd dat geen enkele rader het vliegtuig nog kon zien.
Ik verwacht dan dat zij niet zo heel ver hebben kunnen vliegen, zeker niet helemaal naar het zuiden.
Immers, anders waren zij gewoon op de rader te zien geweest!
Tracking systemen hebben electriciteit nodig.. batterijen die in brand staan... alle dynamo stroom gaat eerst langs die batterijen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En de rook heeft alle tracking systemen uitgeblazen.
Inderdaad, je moet het zo zien:quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:49 schreef Drebbelman het volgende:
Het is niet de eerste keer dat Abott op deze manier valse hoop creeërt, dat deed hij eerder bij de brokstukken ook al. Hij is gewoon te veel gebrand op succes.
Ik vind het geen tegenstrijdige informatie, want het zijn twee verschillende personen die iets roepen: één persoon van de JACC die weet waar hij het over heeft en een prime minister die ook gewoon zijn informatie van JACC krijgt, maar die het alvast opspiced voor de Daily Mail.
Ah ok. En de piloten wilde geen paniek zaaien dus hebben via de radio maar gezegd dat alles helemaal goed ging.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:11 schreef ATan het volgende:
[..]
Tracking systemen hebben electriciteit nodig.. batterijen die in brand staan... alle dynamo stroom gaat eerst langs die batterijen.
Brand kan je heel snel verrassen. Eerst valt alle elektra uit. Roep dan nog maar eens over de radio om hulp. Daarna wordt door de rook de situatie in een cabine snel levensbedreigend. Ik zou als piloot zo snel mogelijk richting het wateroppervlak gaan om die cockpitramen te kunnen openen om nog iets te kunnen zien.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ah ok. En de piloten wilde geen paniek zaaien dus hebben via de radio maar gezegd dat alles helemaal goed ging.
Daarna toch nog paar mooie bochtjes gemaakt en uiteindelijk 7 uur doorgevlogen met een brandend toestel. Wat een helden.
Zeker in een crematorium ja.quote:
Hoe verklaar je de pings?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef ATan het volgende:
[..]
Brand kan je heel snel verrassen. Eerst valt alle elektra uit. Roep dan nog maar eens over de radio om hulp. Daarna wordt door de rook de situatie in een cabine snel levensbedreigend. Ik zou als piloot zo snel mogelijk richting het wateroppervlak gaan om die cockpitramen te kunnen openen om nog iets te kunnen zien.
Ik zeg alleen dat ik niet verwacht dat dat vliegtuig onder de radar laagvliegend ver kan vliegen want de brandstrof raakt dan veel sneller op door de dichtere atmosfeer en waterdamp. Dus als je dat wilt intekenen op je plaatje, dan worden die rode lijntjes veel korter.quote:
Hier hoor ik voor het eerst dat vaststaat dat de gezagvoerder de laatste woorden heeft gezegd en niet de co-piloot. Was dat hier al bekend?quote:
Hoezo verklaart een brand een rare afwijking niet? Als piloten bij het wateroppverlak aangekomen toch buiten bewustzijn geraakt zijn en dat toestel vrolijk op de autopilot verder vliegt en zelf bergen en andere vlieguigen en dergelijke ontwijkt, dan kan dat ding toch overal heen gevlogen zijn? Zo'n autopilot heeft ook input nodig, als die input af en toe aan gaat, dan weer uit gaat, dan weer aan, dan gaat die autopilot ook alle kanten op draaien.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dan nog is het een flinke afstand tussen het laatste radarcontact (tijdstip van de brand dus) en het laatste ping moment... Plus niet logisch gezien je zou willen op WMKK zou willen landen.
Die hele brand verklaart die rare afwijking naar het westen niet, helemaal niet als hij daarna naar het zuiden is gevlogen, of volgens jou, weer terug naar het westen.
Al een tijdje.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hier hoor ik voor het eerst dat vaststaat dat de gezagvoerder de laatste woorden heeft gezegd en niet de co-piloot. Was dat hier al bekend?
Dus, er is brand, men besluit naar het westen uit te wijken... Waarvoor? Waar willen ze heen? En waarom vliegen ze wel volgens diverse waypoints?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:37 schreef ATan het volgende:
[..]
Hoezo verklaart een brand een rare afwijking niet? Als piloten bij het wateroppverlak aangekomen toch buiten bewustzijn geraakt zijn en dat toestel vrolijk op de autopilot verder vliegt en zelf bergen en andere vlieguigen en dergelijke ontwijkt, dan kan dat ding toch overal heen gevlogen zijn?
Ja, denk het wel, want hij kan nu zo genieten van de roem.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:51 schreef Loekie1 het volgende:
Zou beroemd willen worden mee hebben gespeeld bij de gezagvoerder?
Met alle respect, maar je hebt nu een theorie, en daar probeer je de feiten nu in te plakken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:44 schreef ATan het volgende:
Tijdens brand wordt er niet veel besloten denk ik, behalve dan te proberen zo snel mogelijk te landen. Wordt lastig als je op zee zit en je kan niet goed zien waar je bent. Als je genoeg brandstof hebt, verre waypoints programmeren die je toevallig uit je hoofd kent in een autopilot is dan geen slecht idee als je merkt dat je zelf bijna buiten westen gaat. Je hoopt met open cockpitraampjes weer bij kennis te komen later. Misschien was het zicht door de rook in de cockpit dermate slecht dat die piloot dan maar compleet willekeurig waypoints heeft ingetypt.
Youtube heeft 1 miljard gebruikers.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:51 schreef Loekie1 het volgende:
Hij maakte Youtube filmpjes, stond dus graag in de belangstelling.
Zijn dat 1 miljard mensen die filmpjes kijken of 1 miljard mensen die er ten minste 1 filmpje hebben staan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Youtube heeft 1 miljard gebruikers.
Wil je dat echt weten? Mijn punt is, als je serieus gaat roepen dat de piloot beroemd wilde worden door middel van zelfmoord omdat hij Youtube filmpjes plaatste, kun je de halve wereldbevolking onder toezicht stellen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:54 schreef Light het volgende:
[..]
Zijn dat 1 miljard mensen die filmpjes kijken of 1 miljard mensen die er ten minste 1 filmpje hebben staan?
Naast andere factoren kunnen bepaalde karaktereigenschappen meespelen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wil je dat echt weten? Mijn punt is, als je serieus gaat roepen dat de piloot beroemd wilde worden door middel van zelfmoord omdat hij Youtube filmpjes plaatste, kun je de halve wereldbevolking onder toezicht stellen.
Selfie maken terwijl je een vliegtuig laat neerstorten!quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wil je dat echt weten? Mijn punt is, als je serieus gaat roepen dat de piloot beroemd wilde worden door middel van zelfmoord omdat hij Youtube filmpjes plaatste, kun je de halve wereldbevolking onder toezicht stellen.
Er zijn wel meer mensen die graag in de belangstelling staan. Laten we iedereen maar meteen 24/7 in de gaten houden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn allemaal mensen die graag in de belangstelling staan. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Heb je toevallig zelf geen Churchill-gezicht?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn allemaal mensen die graag in de belangstelling staan. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat je wel moet DURVEN om zoiets te doen. En in de belangstelling willen staan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die graag in de belangstelling staan. Laten we iedereen maar meteen 24/7 in de gaten houden.
Helaas niet, ik ben niet zo dapper.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Heb je toevallig zelf geen Churchill-gezicht?
Ik denk dat het wel klopt hoor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, denk het wel, want hij kan nu zo genieten van de roem.
Dit is dan weer in mijn ogen onzin. Er zullen net zoveel mensen zijn met die kenmerken die niet graag in de belangstelling staan, maar die zitten niet in je verzameling want die staan niet graag in de belangstelling.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
En alleen mensen met een Churchill-kop doen dat en niemand anders?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat je wel moet DURVEN om zoiets te doen. En in de belangstelling willen staan.
Eh hoe kom jij er bij dat het om een technische storing gaat?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
En alleen mensen met een Churchill-kop doen dat en niemand anders?
Het vliegtuig is neergestort, heeft een malfunction, klaar. Waarom er van alles bij wordt gehaald is alleen maar omdat mensen graag geloven dat er meer aan de hand is dan een treurige technische storing.
Omdat ik niet geloof in sprookjes en James Bond-achtige taferelen waarin vliegtuigen onder radars vliegen, landen op kokoseilanden of ergens achter een vliegtuig gaan aanvliegen om bommetje te spelen in Den Haag.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Eh hoe kom jij er bij dat het om een technische storing gaat?
Ik vind een zelfmoord theorie nog wel plausibel gezien de feiten.
Je zit te trollen toch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Je hebt het topic niet echt gevolgd he? Er is meer dan alleen een baan om de aarde langsgekomenquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Landen op kokoseilanden? Bommetje spelen in Den Haag?
Hoe kom je daar nou weer in godsnaam bij![]()
Het kan toch gewoon zo zijn dat de piloot alle communicatie heeft afgebroken en koers heeft gezet naar de Indische Oceaan en daar het vliegtuig in zee heeft gedumpt? Wat is daar in godsnaam 'James Bond' achtig aan?![]()
quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het kan toch gewoon zo zijn dat de piloot alle communicatie heeft afgebroken en koers heeft gezet naar de Indische Oceaan en daar het vliegtuig in zee heeft gedumpt? Wat is daar in godsnaam 'James Bond' achtig aan?![]()
Ik zeg alleen maar dat er teveel langsgekomen is waar ik stilletjes van moet huilen. Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo. Daar hoef je geen onschuldige mensen mee om te brengen. Dus waarom zou ie dat doen? Er is geen aandacht voor hem, geen lol, niets.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben hier vaste poster, maar als ik zeg dat het zelfmoord zou kunnen zijn, zie ik de link met al die conspiracy theories die jij post nog niet echt...
Dat is een treurig, roemloos einde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:21 schreef Pheno het volgende:
[..] Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo.
Die had toch een hersenbloeding gehad, of niet?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Er is heel veel shit langsgekomen in dit topic wat echt belachelijk is. Dat betekent niet dat je dan opeens alles kunt dekwalificeren zoals jij doet en dan maar geloven dat het een technisch mankement moet zijn geweestquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er teveel langsgekomen is waar ik stilletjes van moet huilen. Die man had ook zelfmoord kunnen plegen door met een molensteen de zee in te hollen of zo. Daar hoef je geen onschuldige mensen mee om te brengen. Dus waarom zou ie dat doen? Er is geen aandacht voor hem, geen lol, niets.
Waar slaat dit nou weer op? Ben je altijd zo kinderachtig?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:23 schreef Pheno het volgende:
Maar he, gooi de aluhoedjes maar weer op, ik denk dat ie alvast naar Mars is voor die expeditie, dan kunnen jullie daar vast ook serieus over praten.
Wel als gezichten van CHurchill erbij worden gehaaldquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Alsof zelfmoord een vreemde aluhoedjes conspiracy is.
Leuke hobbyquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijdje plaatjes verzameld van mensen met een Churchill-gezicht: linker wenkbrauw en oog lager dan rechts en vaak linker mondhoek iets hoger dan rechts.
Dat zijn meestal mensen die graag in de belangstelling staan, mensen die iets durven. Deze gezagvoerder heeft dat ook, ik zag dat direct.
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Leuke hobby![]()
Je plaatst vaak posts waarbij ik denk.. die lult maar wat om ons te laten lachen, maar er blijft altijd een spoortje twijfel of je stiekem toch serieus bent
Een vliegtuig dat in zee ligt noem ik toch een technisch mankementquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat roep ik toch nergens? Jij haalt hele andere discussies erbij.
Ik reageer enkel op het feit dat jij concludeert dat het een technisch mankement is, wat ik zelf moeilijk kan geloven.
Ik zou zeggen, schrijf een wetenschappelijk document en je staat zelf in de belangstelling!quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
Nee, ik ben kunstenaar. Geïnteresseerd in portret.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Poolbal het volgende:
Ik stel me bij Loekie een meisje van 19 voor, een tikkeltje zweverig en naïef. Beetje verlegen maar niet sociaal invalide. Op de middelbare school (havo) een beetje een dromer en je zat niet bij de populairste groep. Nu ben je op zoek naar werk en binnenkort start je een opleiding voor Human Resource Management.et.
Persoonlijkheidsstoornis gespot.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
Serie "Lie to me" wel eens gezien?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Poolbal het volgende:
Ik stel me bij Loekie een meisje van 19 voor, een tikkeltje zweverig en naïef. Beetje verlegen maar niet sociaal invalide. Op de middelbare school (havo) een beetje een dromer en je zat niet bij de populairste groep. Nu ben je op zoek naar werk en binnenkort start je een opleiding voor Human Resource Management.et.
Nee, ik ben kunstenaar. Geinteresseerd in portret.
Een vliegtuig waar technisch niks mis mee is kan ook crashen hoor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een vliegtuig dat in zee ligt noem ik toch een technisch mankement
Maar daarna is het om technische redenen niet meer in staat te vliegenquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Een vliegtuig waar technisch niks mis mee is kan ook crashen hoor.
Ok.. de kunstbusiness loopt even niet zo goed en daarom zie je jezelf noodgedwongen om een studie te gaan doen, waarschijnlijk HRM.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, ik ben kunstenaar. Geïnteresseerd in portret.
Nog iemand met een rijkelijke fantasie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ok.. de kunstbusiness loopt even niet zo goed en daarom zie je jezelf noodgedwongen om een studie te gaan doen, waarschijnlijk HRM.
Leuk dat je zo flauw reageert, maar een cursus oorzaak-gevolg is wellicht interessant voor je.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar daarna is het om technische redenen niet meer in staat te vliegen
Iemand met een bol of assymmetrisch gezicht, oh, het is waarschijnlijk geen denker, maar een doener.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Het is trouwens niet zozeer in de belangstelling staan, maar het zijn 'doeners' (mensen met Churchill gezicht) terwijl het tegenovergestelde van een Churchillgezicht voorkomt bij piekeraars.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en mag ik gewoon zeggen dat het een technisch mankement is, zoals anderen zonder enige reden/argument/feit aangeven dat het zelfmoord is, het ding rondom de aarde vliegt of dat het gebruikt gaat worden voor een aanslag.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuk dat je zo flauw reageert, maar een cursus oorzaak-gevolg is wellicht interessant voor je.
Maar aangezien je toch lijkt aan te geven dat het je allemaal geen reet interesseert kun je wellicht beter het topic verlaten.
Tuurlijk, maar dan mag je ook de discussie aangaan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en mag ik gewoon zeggen dat het een technisch mankement is, zoals anderen zonder enige reden/argument/feit aangeven dat het zelfmoord is, het ding rondom de aarde vliegt of dat het gebruikt gaat worden voor een aanslag.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:33 schreef Poolbal het volgende:
Mij lijkt een technisch mankement waardoor de koers verlegd wordt en alle radars ontweken worden juist heel onwaarschijnlijk. Alsof er kortsluiting is in je auto en je bent stuurloos, maar wonder boven wonder rij je naar het volgende dorp en ook nog eens door een McDrive om precies op een parkeerplek uit te komen?
Feit is dat dat vliegtuig een aantal hele ongebruikelijke dingen heeft gedaan. Dingen waarvoor je ten eerste veel kennis moet hebben van vliegen en ten tweede dingen die zeer onlogisch zijn om te doen wanneer je te goeder trouw handelt.
Daarom blijven er voor mij twee scenario's over:
1) een zeer capabele terrorist heeft het vliegtuig overgenomen. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk want het is niet opgeeist en een terrorist wil toch iets met meer impact.
2) de gezagsvoerder had psychische problemen (ofwel omdat zijn huwelijk niet lekker liep, of hij heeft gewoon individueel iets ontwikkeld: depressief, narcisme) en wilde met een big bang het leven uitstappen. Vliegen op een manier die hij nog nooit had gedaan (zeer hoog en zeer laag, richting de zuidpool) en tegelijk met een geweldig mysterie het leven uitstappen. Het vliegtuig heeft de radars ontweken en alle communicatie uitgezet. Het lijkt er dus op dat hij probeerde te voorkomen dat men doorhad dat hij naar de Indische oceaan is gevlogen. Het is daar heel diep dus het is heel moeilijk om het vliegtuig terug te vinden.Groot mysterie, wat een interessante man!
Dat er nog een paar honderd dood gaan is jammer, maar als het leven jou niets meer boeit dan boeit je de dood van anderen ook niet zo veel. Sterker: het kan zelfs een fijne gedachte zijn dat je anderen mee neemt in jouw misere..
het kan zo lijken, zeker als jij veel met gezichten bezig bent, dat je een patroon ziet. Helaas is er in de wetenschap, psycho(bio)logie, hier geen aanwijzingen voor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Het is trouwens niet zozeer in de belangstelling staan, maar het zijn 'doeners' (mensen met Churchill gezicht) terwijl het tegenovergestelde van een Churchillgezicht voorkomt bij piekeraars.
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Dat doeners vaker komen bovendrijven in de media etc is niet gek, die piekeren niet van zal ik wel of zal ik niet. Wel denk ik dat mensen met een extreme scheve verhouding in hun gezicht, óf mensen zijn met heel veel lef (Churchill, deze gezagvoerder) óf mensen zijn die erg veel piekeren of gepiekerd hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef ATan het volgende:
[..]
Iemand met een bol of assymmetrisch gezicht, oh, het is waarschijnlijk geen denker, maar een doener.
In de vorige eeuwen deed men aan schedelmeting. Misschien is dat ook dan interessant leesvoer.
Wat een vooroordelen.
Nou ik wel hoor. De ene dag ben ik een doener, de andere dag ben ik een denker. Al naar gelang wat er nodig is op dat moment. Als jij dan later misschien bedenkt dat ik aan de hand van mijn gezicht beter niet aangenomen kan worden voor een project of een baan omdat je denkt dat ik een doener ben terwijl je een denker zoekt ("vrouwen voelen dat nou eenmaal beter aan dan mannen", een uitspraak die ik vaak uit die hoek hoor), vind ik dat nogal bevooroordeeld en dan vind ik dat jij dat soort beslissingen beslist niet mag nemen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben.
Dat kan je dus niet zelf controleren omdat je zelf kijkt met je eigendenkkaders, dat is veel subjectiever dan je zelf door hebt. Daarnaast hebben mensen allerlei psychologisch valkuilen: onze hersenen zoeken naar verbanden, interpreteren richting eigen ideeën, enz.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Bovendien kan iedereen het zelf controleren in zijn omgeving of op de tv.
Ironisch dat je een verband met narcisme ziet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat 'in de belangstelling willen staan' een negatieve connotatie kan hebben, het kan in verband staan met narcisme. Maar doeners versus piekeraars vind ik niet negatief of met vooroordelen te maken hebben. Dat doeners vaker komen bovendrijven in de media etc is niet gek, die piekeren niet van zal ik wel of zal ik niet.
Hoezo ironisch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ironisch dat je een verband met narcisme ziet.
ACARs kan ook kapot zijn gegaan juist door een groter technisch mankement, dus waarom het niet zou kunnen weet ik niet. Door datzelfde technische mankement kan een vliegtuig onbestuurbaar worden, ergo een andere route 'vliegen'.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan mag je ook de discussie aangaan.
Er zijn enige argumenten te noemen dat het NIET om een simpel ongeluk gaat, dat is al meermalen aangegeven in dit topic (uitschakelen van ACARS, de diverse waypoints, de afwijkende route etc etc). Dat het vliegtuig is geland/baan om de Aarde/weet ik veel wat heb je mij nog nooit horen zeggen!
Dan mag je van mij ook wel lekker koppig blijven ontkennen maar graag hoor ik dan ook logische aanwijzingen wat dat technisch mankement is ontstaan en hoe dat in de huidige feiten past.
Ik vind het raar dat dat je verbaast.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik het moest posten, maar ik ben echt serieus. Het verbaast me dat er nooit een psycholoog is geweest die mijn waarnemingen bevestigde.
nopequote:
Een andere route vliegen is logisch, deze route via 3 waypoints die niet in 1 lijn liggen en vervolgens nogmaals weer 180 graden draaien is niet logisch.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
ACARs kan ook kapot zijn gegaan juist door een groter technisch mankement, dus waarom het niet zou kunnen weet ik niet. Door datzelfde technische mankement kan een vliegtuig onbestuurbaar worden, ergo een andere route 'vliegen'.
Nee hoor. Jij weet precies hoe een vliegtuig bestuurt als ie mankementen heeft? Computerstoring door verkeerd ingelezen coordinaten van een ander apparaar aan boord, dat soort crap?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, je staart je blind op je hypothese en probeert daar krampachtig de feiten in te passen.
'Iedereen hier'?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij weet precies hoe een vliegtuig bestuurt als ie mankementen heeft? Computerstoring door verkeerd ingelezen coordinaten van een ander apparaar aan boord, dat soort crap?
Ik vind het juist grappig dat iedereen hier van die krampachtige aannames doet en de meest normale verklaring (gewoon een ongeluk, kutzooi alles) als onzin wordt afgedaan
Ach, in ons kikkerlandje gingen de piloten van dat Turkse vliegtuig ook gigantisch mist in door wat misleidende hoogtemetertjes, terwijl ze even naar buiten kijkend ook hadden kunnen zien dat het niet klopte dus niets is onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
'Iedereen hier'?
Dit is gewoon de huidige aanname Pheno.
http://www.usatoday.com/s(...)ssing-plane/6907359/
Als het een technisch mankement is betekent dat Boeing miljarden mag gaan uitkeren, dus het is wel van enig nut dat dat goed onderzocht wordt.
En ik weet wel dat als je een vliegtuig hebt met brand aan boord dat je niet lukraak 3 waypoints intikt en dan opeens weer een hele andere kant uitvliegt.
Dus? Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, in ons kikkerlandje gingen de piloten van dat Turkse vliegtuig ook gigantisch mist in door wat misleidende hoogtemetertjes, terwijl ze even naar buiten kijkend ook hadden kunnen zien dat het niet klopte dus niets is onmogelijk.
Dan heb je oogkleppen op. Dus deze piloot kan geen error hebben gemaakt icm verkeerde getalletjes op <vul een meter in>. Want dat past niet in je eigen mooie verhaal dat er meer moet zijn dan een jammerlijk ongeluk bovenop zee..quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus? Wat heeft dat hier mee te maken?
Dat was een combinatie van pilot error en verkeerde hoogtemeters, en dat was ook de conclusie van het onderzoek.
Ik snap je punt niet echt met dit voorbeeld.
Ah ok.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan heb je oogkleppen op. Dus deze piloot kan geen error hebben gemaakt icm verkeerde getalletjes op <vul een meter in>. Want dat past niet in je eigen mooie verhaal dat er meer moet zijn dan een jammerlijk ongeluk bovenop zee..
Man, man man, je eigen verhaal moet kloppen he?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
De piloot maakte een foutje door alle communicatiesystemen uit te schakelen.
Het waypoint scenario schijnt wel reëel te zijn. Diverse serieuze media en kenners binnen de luchtvaart hebben hierover bericht.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Een andere route vliegen is logisch, deze route via 3 waypoints die niet in 1 lijn liggen en vervolgens nogmaals weer 180 graden draaien is niet logisch.
Die verklaring van de waypoints heb ik nog niet gehoord.
Of zaten de piloot gewoon als volgt?
'Snel, zet koers naar VAMPI!'
'O paniek, nu snel richting GIVAL!'
'DE BRAND BREIDT UIT KOM OP NAAR IGREX!
'MAYDAY MAYDAY WE HEBBEN DE WAYPOINTS BEREIKT MAAR WE KEREN TOCH TERUG NAAR KUALA LUMPUR!'
It doesn't make any sense. Ik kan echt geen scenario bedenken hoe een technisch mankement de koers van MH370 zo heeft kunnen bepalen, behalve bewust willen verdwijnen.
Nogmaals, je staart je blind op je hypothese en probeert daar krampachtig de feiten in te passen.
Dat is de conclusie van het voorlopige onderzoek man.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:16 schreef Pheno het volgende:
[..]
Man, man man, je eigen verhaal moet kloppen he?
Je neemt al aan dat hij het heeft gedaan. Waarom kan het systeem niet kapot zijn gegaan? Waarom zou hij het uit hebben MOETEN zetten?
Maar sorry, stom dat ik zo voorbarig wasquote:It has taken time to identify the correct search areas, Razak says, because it is now clear to investigators that the radar transponders and the flight data transmission system in the missing Malaysian airliner were deliberately disabled by somebody on the aircraft trying to hide its position and heading. Because an avionics failure could also have taken out those systems it left the possibility that the plane had come down somewhere on its original South China Sea flight track – hence the massive search that has been going on there.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |