abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138753733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat wrak is niet zo interessant, die zwarte doos wel. Aan het vliegtuig zelf mankeerde niks.
Hoe weet je dat zo zeker?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138753774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat wrak is niet zo interessant, die zwarte doos wel. Aan het vliegtuig zelf mankeerde niks.
Zonder inzicht in de Flight Data Recorder, zo even uit de losse pols geschud. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:30:06 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138753994
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zonder inzicht in de Flight Data Recorder, zo even uit de losse pols geschud. _O_
Tuurlijk. :P Een mechanical failure vind ik erg onwaarschijnlijk, zeker nadat er nog 7 uur ofzo doorgevlogen is.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:40:14 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138754091
Toch wel een doorbraak.

Oh :D

'Geen doorbraak'
quote:
De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
nu.nl
pi_138754102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:21 schreef ATan het volgende:
Okee thanks.
Zoals ik van Oud-student begreep zijn er een heleboel verschillende detectiemethoden tegelijk aan het zoeken, allemaal met, wellicht archaische, verschillende klokken. Mijn eerste voorstel aan hen zou zijn om waar dat nog niet het geval is te bewerkstelligen dat aan alle voertuigen een heel preciese klok meegenomen wordt gekoppeld aan een apparaat die, op de dag voor het vertrek, met een druk op de knop voor alle detectieapparaten in het toestel een false positive kan geven, om later de offset voor alle klokken in de apparaten van het desbetreffende toestel te kunnen achterhalen. Als dat niet het geval is kan je maar weinig combineren.
Later dienen de datalogs te worden geopenbaard (hoeveel later maakt eigenlijk niet uit, als de offset en datalogs er maar zijn mogen de batterijen van de black box al leeg zijn).
Goed voorstel?
Het is sowieso beter om alle informatie te delen, er zal dan vast iemand in de wereld een slim idee kunnen krijgen dat zal helpen. Maar om politieke, competentie, en andere redenen gebeurt dat niet.
Ook voor de nabestaanden zou het goed zijn om te zien wat er gebeurt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_138754140
quote:
(Reuters) - Search and rescue officials in Australia are confident they know the approximate position of the black box recorders from missing Malaysia Airlines Flight MH370, Australian Prime Minister Tony Abbott said on Friday.

At the same time, however, the head of the agency coordinating the search said that the latest "ping" signal, which was captured by a listening device buoy on Thursday, was not related to the plane.

"We are confident that we know the position of the black box flight recorder to within some kilometers (miles)," Abbott said in a speech in the Chinese commercial capital Shanghai.

"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost four and a half kilometers beneath the sea or finally determining all that happened on the flight."

The mystery of Malaysia Airlines Flight MH370, which disappeared more than a month ago, has sparked the most expensive search and rescue operation in aviation history.

The search was focusing on a small patch of the Indian Ocean on Friday, after the latest "ping" seemed to lend credence to four previous "pings" detected by a U.S. Navy "Towed Pinger Locator" (TPL) towed by Australia's Ocean Shield vessel.

All five acoustic signals were detected in this small area.

But Angus Houston, head of the Australian agency supervising the search effort, said on Friday that analysis of acoustic data confirmed that the latest signal was unlikely to be related to the missing plane's black boxes.

"On the information I have available to me, there has been no major breakthrough in the search for MH370. I will provide a further update if, and when, further information becomes available," he said in a statement.

The black boxes record cockpit data and may provide answers about what happened to the plane, which was carrying 227 passengers and 12 crew when it vanished on March 8 and flew thousands of kilometers off its Kuala Lumpur-to-Beijing route.

BATTERIES FADING AS SEARCH CLOSES IN

Search efforts are now focused on three areas.

Aircraft and ships are combing two large search zones, some 2,390 km (1,485 miles) northwest of Perth, for possible floating debris related to the crash.

But it is the much smaller search zone, just 600 sq km (232 sq miles, located about 1,670 km (1038 miles) northwest of Perth that has generated fresh optimism.

The smaller zone is near where the Ocean Shield picked up the acoustic signals and where dozens of sonobuoys capable of transmitting data to search aircraft via radio signals were dropped on Wednesday.

The batteries in the black boxes have already reached the end of their 30-day expected life, making efforts to swiftly locate them on the murky ocean floor all the more critical, Abbott said.

"We are now getting to the stage where the signal from what we are very confident is the black box is starting to fade and we are hoping to get as much information as we can before the signal finally expires," he said.

But experts say the process of teasing out the signals from the cacophony of background noise in the sea is a slow and exhausting process.

An autonomous underwater vehicle named Bluefin-21 is onboard the Ocean Shield and could be deployed to look for wreckage on the sea floor once a final search area has been identified.
pi_138754250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:40 schreef Marrije het volgende:
Toch wel een doorbraak.

Oh :D

'Geen doorbraak'

[..]

nu.nl

Ja sorry hoor, maar daar mag je dan niks van zeggen hier. :')

Is er ook maar 1 nieuwsfeit geweest waar informatie zo tegenstrijdig is uitgebracht? Never.

Ik heb die Australische marine net uit zien leggen dat het nu een kwestie van nog ffies dit kleine stukje uitkammen is. En dan 5 minuten later is het weer niet zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138754323
Die Angus Houston, sympathieke vent.
Onbegrijpelijk dat de Australische premier er zich weer mee gaat bemoeien en dingen zit te roepen. Daar word je toch gek van?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138754334
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:40 schreef Marrije het volgende:
Toch wel een doorbraak.

Oh :D

'Geen doorbraak'

[..]

nu.nl

houston , we have a problem
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:56:09 #85
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138754337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is sowieso beter om alle informatie te delen, er zal dan vast iemand in de wereld een slim idee kunnen krijgen dat zal helpen. Maar om politieke, competentie, en andere redenen gebeurt dat niet.
Ook voor de nabestaanden zou het goed zijn om te zien wat er gebeurt.
Goedemorgen.
De grootste reden zal wel zijn dat de verschillende landen geen inzage willen geven aan andere landen van de gebruikte dataformaten voor alle veelal nog met de hand gefabriceerde hardware, dat zal te gevoelige informatie zijn. Tijd voor een gezamenlijke search&rescue .xml standaard, als die er nog niet is.

Maar zoals je hierboven kan lezen ben ik er inmiddels van overtuigd dat men niet goed aan plaatsbepaling kan doen, men is gewoon niet goed voorbereid. Die gespecialiseerde boot die daar nu rondvaart die dat zou moeten kunnen en doen, die kan het niet eens (er zit maar een enkele locator aan die kabel).

Ik heb zoals hier beloofd overigens een lange mail gestuurd met uitleg over het synchroniseren van klokken om de clock offset te kunnen achterhalen om verschillende data te combineren t.b.v. triangulation.

Je weet het niet, misschien voelt iemand zich nu gesterkt om 3 locators langs die onderwaterkabel achter dat schip te gaan hangen voortaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 09:22:40 ]
pi_138754343
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:44 schreef Speculant. het volgende:

[..]

At the same time, however, the head of the agency coordinating the search said that the latest "ping" signal, which was captured by a listening device buoy on Thursday, was not related to the plane.

Pinguïns.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138754525
Dat is echt weer een journalistieke faal.
Hier ook:
"But Angus Houston, head of the Australian agency supervising the search effort, said on Friday that analysis of acoustic data confirmed that the latest signal was unlikely to be related to the missing plane's black boxes."

Het enige wat hij zegt is dat het niet zeker is dat het signaal van MH370 is. Maar dat wordt opeens helemaal omgedraaid...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:11:37 #88
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138754589
Hij had dat over die laatste ping beter niet kunnen zeggen.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_138754606
Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen?? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138754625
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen?? :?
Misschien duikboten, of een andere partij is in z'n eentje bezig met geluidsgolven de bodem aan het onderzoeken?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_138754632
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen?? :?
Ze hebben eerder zelfs ook al aangegeven dat er niets anders rond diezelfde frequentie 'pingt'. Geen dieren of whatever. Nu las ik ook dat er nogal wat ruis zit op het signaal en dat het lastig is de ping te isoleren, dus wellicht zitten er ook wel de nodige false positives bij :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138754678
Ze willen gewoon geen voorbarige conclusies trekken. Het is geen Telegraaf daar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138754680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:14 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ze hebben eerder zelfs ook al aangegeven dat er niets anders rond diezelfde frequentie 'pingt'. Geen dieren of whatever. Nu las ik ook dat er nogal wat ruis zit op het signaal en dat het lastig is de ping te isoleren, dus wellicht zitten er ook wel de nodige false positives bij :)
Op een van die plaatjes stond de tijdsduur vermeld, minutenlang. Dat lijkt me niet een false positive.

Dieren (bepaalde dolfijnen halen 140 kHz) kunnen die frequentie wel halen natuurlijk, maar dan zou je meer frequenties moeten opvangen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138754710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze willen gewoon geen voorbarige conclusies trekken. Het is geen Telegraaf daar.
Gelukkig niet nee.

Maar dan moet je wel (kunnen) verklaren wat het dan wel is. Hoe kan je het nou uitsluiten, een vrijwel batterijloos kistje 4,5 km onder je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138754736
quote:
The Chief Coordinator of the Joint Agency Coordination Centre, Air Chief Marshal Angus Houston (Ret'd), said an initial assessment of the possible signal detected by a RAAF AP-3C Orion aircraft yesterday afternoon has been determined as not related to an aircraft underwater locator beacon.

“The Australian Joint Acoustic Analysis Centre has analysed the acoustic data and confirmed that the signal reported in the vicinity of the Australian Defence Vessel Ocean Shield is unlikely to be related to the aircraft black boxes,” Air Chief Marshal Angus Houston (Ret'd), said.

“Further analysis continues to be undertaken by Australian Joint Acoustic Analysis Centre.

“Today Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the Towed Pinger Locator to try and locate further signals that may be related to the aircraft's black boxes. It is vital to glean as much information as possible while the batteries on the underwater locator beacons may still be active.

“The AP-3C Orions continue their acoustic search, working in conjunction with Ocean Shield, with three more missions planned for today.

“A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away.

“On the information I have available to me, there has been no major breakthrough in the search for MH370. I will provide a further update if, and when, further information becomes available.”
Volledige tekst van het persbericht
http://www.jacc.gov.au/media/releases/2014/april/mr018.aspx

Dit gaat specifiek over de info die ze gister met de boeien en hydrofoons opgepikt hebben, niet de eerdere signalen die de Ocean shield heeft geobserveerd
pi_138754784
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel (kunnen) verklaren wat het dan wel is. Hoe kan je het nou uitsluiten, een vrijwel batterijloos kistje 4,5 km onder je?
Er word niks ontkend noch bevestigd. Maar volgens mij lees jij wel vaker dingen verkeerd want jij dacht dat ze in Maleisië hadden gezegd al het vliegtuig te hebben gevonden...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138754833
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelukkig niet nee.

Maar dan moet je wel (kunnen) verklaren wat het dan wel is. Hoe kan je het nou uitsluiten, een vrijwel batterijloos kistje 4,5 km onder je?
Goed, vertel het iedereen maar: het ding staat in je achtertuin.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:26:48 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138754869
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen?? :?
dat zou ik ook wel willen weten
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:27:39 #99
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138754890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien duikboten, of een andere partij is in z'n eentje bezig met geluidsgolven de bodem aan het onderzoeken?
Ik vermoed dat zij hopen dat het een iets ander signaal was omdat de frequentie niet helemaal klopte.
Maar als zij echt gevoelige apparatuur hebben en zij moeten een onderwaterkabel gebruiken omdat het signaal eindeloos tegen waterlagen en de bodem aan echoot en deze frequentie wordt echt door niemand anders gebruikt, kan het net zo goed zijn dat het wel de black box was maar dat deze dermate ver weg ligt dat het signaal naar een lagere frequentie is gegaan.
In dat geval zouden zij helemaal op de verkeerde plek aan het zoeken zijn.
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:28:22 #100
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_138754911
Waarom laten ze zo'n zwarte doos niet een walvissenlokroep uitzenden? 8-)

quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

houston , we have a problem
Vaakst verkeerd geciteerd citaat :P
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')