abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2014 @ 13:23:36 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_138324769
Zwangerschap & geboorte

2014

25 maart: Theeleuter (jongen)

04 april: Bolletje (jongen)
06 april: Babbel1
08 april: Aisly
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
23 september: Tante_Soesa
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
29 oktober: Little_Miss_Naughty
29 oktober: krijgerrtje

11 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 30-03-2014 23:27:34 ]
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 13:23:57 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_138324781
Wijzigingen? Even quoten!
disclaimer
pi_138324833
Musique, van harte! *O* En wat een mooie namen O+
  zondag 30 maart 2014 @ 13:26:52 #4
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138324858
Ik sta tweede :+
doei
  zondag 30 maart 2014 @ 13:27:07 #5
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138324867
Musique gefeliciteerd met je meisjes *O* en erg mooie namen O+
pi_138325060
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:26 schreef Bolletje... het volgende:
Ik sta tweede :+
Maar voor hoelang? ;)
pi_138325117
Dodoria en Musique gefeliciteerd met jullie baby's *O* O+
  zondag 30 maart 2014 @ 13:37:32 #8
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138325128
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:34 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Maar voor hoelang? ;)
Hoop dat ik heeeeel snel eerste sta! ;)
doei
pi_138325152
Musique van harte O+ O+ wat een prachtige namen!!
:)
pi_138325326
Musique gefeliciteerd!
pi_138325388
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Hoop dat ik heeeeel snel eerste sta! ;)
Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijf :?
pi_138325543
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisjes,Musique!!
Vooral E.lodie vind ik een supermooie naam <3
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_138325632
Musique gefeliciteerd! Geniet van je meisjes *O*
  zondag 30 maart 2014 @ 14:00:14 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138325659
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Poppejans het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisjes,Musique!!
Vooral E.lodie vind ik een supermooie naam <3
+1
doei
  zondag 30 maart 2014 @ 14:01:40 #15
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138325685
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:49 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijf :?
Hmmm, misschien stilte voor de storm ? Hier ook geen gerommel meer. Merk wel dat ik zeer veel behoefte heb aan rust en alleen zijn. Manlief is aan t werk en ik wil even helemaal niets!
doei
pi_138325854
Musique, gefeliciteerd met je dochters!!

Helemaal eens met kwakzor in het vorige topic. Deze zwangerschap gaat me goed af, maar de vorige zwangerschap trok ik het echter vanaf 30 weken al heel slecht. Dat verschil zit hem niet in de kwaaltjes, want ik heb nu bijvoorbeeld meer bekkenpijn. Het is veel meer een psychisch gebeuren. Dat het je niet lukt om te genieten, dat je jezelf voortsleept, dat je gewoon niet meer zwanger wilt zijn. Geloof me, dat is kut. En het is nog kutter als mensen dan reageren met 'ik heb de hele zwangerschap gekotst maar heb er elke dag van genoten!' Ja, fijn voor jou, maar da's dus niet hetzelfde. Je kunt lijden onder je zwangerschap, ook al lijkt er voor de buitenwereld niets aan de hand. En dan is het soms heel moeilijk om het willen voldragen van je baby voorop te blijven stellen, zeker als je al (bijna) a terme bent. Wees blij als je je het niet kunt voorstellen, dan ben je namelijk zelf nooit op dat punt geweest.
pi_138325953
+1, ik heb met 37 weken gesmeekd om inleidenomdat ik het in mn koppie allemaal nietmeer kon handelen. Meisje is uiteindelijk 3 weken later pas geboren maar dat waren de langste 3 weken van mn leven
pi_138326212
+1 Cantare.

Ik vind het bijzonder hoor, zwanger zijn. Maar wat heb ik onderschat hoe ongelofelijk klote het kan zijn om zwanger te zijn. De eerste 3 maanden waren afgrijselijk, maar maand 4 was hartstikke leuk. Daar betaal ik nu in maand 5 al de prijs voor. Bekkeninstabiliteit, en nu schreeuwende bandenpijn. En het is echt leuk en bijzonder, die schopjes als ik op de bank lig. Maar ik zit te janken als ik mezelf van de bank af moet slepen. Want het werk gaat door, het huis is niet af (laat staan babyproof) en goh, ik ben ook nog mens dus een wandelingetje naar de winkel in het zonnetje zou ik stiekem we gezellig vinden.

Maar we bijten de kaken op elkaar, glimlachen lief en zetten door. Want we zijn zwanger, niet ziek. En we genieten natuurlijk. Want dat moet je.

/rant. Sorry. Even een kutdag :')
pi_138326478
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.

Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.

En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
  zondag 30 maart 2014 @ 14:36:17 #20
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_138326525
Musique gefeliciteerd!
pi_138326547
Oh, en ik vind t sowieso onzin dat je continu moet genieten. Je kunt niet continu genieten imo. Baaldagen en mindere momenten horen er nu eenmaal ook bij. Maar dat je niet geniet op een bepaald moment staat niet gelijk aan niet blij zijn dat je zwanger bent en een kind gaat krijgen. Dat kan imo hand in hand gaan.
pi_138326797
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.

Ik zou me daar ook aan storen ja. Dat je het voelt en denkt is een ding, maar het op een feestje gaan zitten spuien tegenover mensen die je amper kent, vind ik dramaqueenachtig en daar ben ik allergisch voor vrees ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138326818
Wat een mooie namen, Musique! En ik hoop dat je goed herstelt!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138326885
quote:
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.

En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
+1
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 14:51:15 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138326932
Musique, van harte gefeliciteerd met je dochters! Prachtige namen en wat fijn dat de borstvoeding al goed op gang komt. Ik wens je een snel herstel en heel veel geluk!
  zondag 30 maart 2014 @ 14:51:16 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138326934
Ja ach, ik zou t misschien ook niet zeggen tegen mensen die ik helemaal niet ken, maar ik ben allergischer voor mensen die alles opkroppen dan voor dramaqueens. Ieder zijn allergie denk ik.
Kwak
pi_138327026
Nee tegen onbekenden gaan zitten klagen is ook niet mijn ding hoor. Maar daarom zou ik ook niet te snel met mijn oordeel klaar zitten, juist omdat het onbekenden zijn. Weet jij veel wat er daar speelt? Om iemand dan stiekem overtijd lopen toe te wensen, vind ik dan weer kinderachtig... :@
Maargoed. Ieder z'n allergiën, zoals kwak zegt.

De zon schijnt. Ik ma mezelf eens naar de bank in de tuim slepen :)
  zondag 30 maart 2014 @ 15:05:43 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138327423
Musique, gefeliciteerd met je meisjes O+!
Hopelijk herstel je weer snel :*. Moet je in France lang in het ziekenhuis blijven na een ks?
KuikenGuppy
  zondag 30 maart 2014 @ 15:37:16 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138328229
Er is echt wel een verschil tussen klagen en klagen. Sommige mensen hebben er een sport van gemaakt. Ik heb ze hier op het forum ook voorbij zien komen de afgelopen jaren. Eerst klagen ze dat ze na een maand nog niet zwanger zijn. Dan zijn ze zwanger en dan klagen ze over elk kwaaltje. En als de baby er eenmaal is klagen zo weer over dat dat zo zwaar is. Persoonlijk vind ik dat heel vermoeiend, ik kan niet goed tegen dat continue pessimisme. Niet dat ik zelf nou het eeuwige optimistische zonnetje in huis ben, maar ik ben wel realistisch.

Ja het kan even duren voor je zwanger raakt. Zwanger zijn kan behoorlijk heftig zijn met allerlei kwaaltjes en complicaties. En ik heb totaal niet de illusie dat het hebben van een kind alleen maar rozengeur en maneschijn is. Zelf had ik me ingesteld op 3 maanden kotsen, beroerd slapen omdat ik niet meer op mijn buik kan liggen, pijn in mijn onderrug omdat ik daar al snel last van heb en weet ik wat niet allemaal. Ik ben elke dag dankbaar voor mijn eigenlijk kwaaltjesloze zwangerschap. Ik ben me er echt bewust van hoeveel geluk ik hiermee heb en hoe anders het zou kunnen zijn. En ja ik klaag ook wel eens over een minor issue als mijn gewichtstoename. Zelfs ik denk na een dipje daarover: mens stel je niet zo aan! Maar ik relativeer het ook (soms lukt dat een dag niet). Ik heb zelf moeite genoeg moeten doen om zwanger te raken dus als puntje bij paaltje komt ben ik liever de rest van mijn leven uit vorm dan kinderloos.

Maar ik dwaal af. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: er zijn mensen van wie ik echt begrijp dat ze het zwaar vinden (psychisch en/ of lichamelijk). Kursor jij hebt echt wel een hele heftige periode achter de rug. Ik ervaar jouw angsten niet als geklaag. Sowieso ervaar ik geen enkele angst van wie dan ook als geklaag. En als je in een vroeg stadium al ernstige pijnklachten hebt en je je een hele zwangerschap vooruit sleept, snap ik ook best dat je uitkijkt naar de komst van de baby en er klaar mee bent soms. Maar als je hele zwangerschap eigenlijk best goed is verlopen en je de laatste pakweg 10 weken wat klachten krijgt en dus meteen maar vindt dat de baby eerder moet komen… Alsof dan alles gemakkelijker wordt… Het is dus erg relatief.

Een kennis van me klaagde bv dat ze hoogzwanger niet meer op haar buik in de zon kon liggen om haar rug te bruinen :{ Terwijl ik hormonen aan het spuiten was voor een kindje… Dat type mensen krijg ik wel jeuk van ja :X

Hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is, is lastig uit te leggen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 30 maart 2014 @ 15:45:27 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138328491
Je mag iemand best en zeurpiet vinden. Maar in de posts daarnet werd het vooral gerelateerd aan de eigen zwangerschap die ook zwaar was maar wel volgehouden tot het einde zonder zeuren.

Ik denk dan simpelweg: wat schiet je er mee op om zo te vergelijken? Is het je beter of sterker voelen dan een ander? Ik heb die behoefte niet.

En ja, ik vind sommige mensen ook zeuren. Maar wat ik niet snap is die veroordeling van iemand die in jouw ogen iets niet correct beleeft. Natuurlijk kan alles erger, of echt zwaarder, maar laat die ander lekker haar eigen beleving zeg.
Kwak
  zondag 30 maart 2014 @ 15:45:43 #31
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_138328510
Musique van harte met je dochters
Mooie namen hebben ze O+
W
Z
E
  zondag 30 maart 2014 @ 15:45:43 #32
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138328512
Heel herkenbaar Chanty!
Hier een kennisje die klaagde dat ze niet meer op haar hoge hakken en pumps kon lopen, toen ik aan t spuiten was voor de IVF.
Ach ik klaag nu ook wel eens dat ik het zat ben, maar dat is meer omdat ik zo uitkijk naar ons jommetje O+
Verder horen kwaaltjes en dingetjes er gewoon bij, hier had ik mij ook op ingesteld, en gelukkig heb ik een vrij rustige zwangerschap. Oh en aambeien zijn gewoon kut :+
doei
  zondag 30 maart 2014 @ 15:49:44 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138328679
Gefeliciteerd Musique! *O* *O* O+ Hoop dat je snel herstelt en lekker genieten van je meisjes O+
  zondag 30 maart 2014 @ 15:50:28 #34
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138328704
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef Bolletje... het volgende:
Heel herkenbaar Chanty!
Hier een kennisje die klaagde dat ze niet meer op haar hoge hakken en pumps kon lopen, toen ik aan t spuiten was voor de IVF.
Ach ik klaag nu ook wel eens dat ik het zat ben, maar dat is meer omdat ik zo uitkijk naar ons jommetje O+
Verder horen kwaaltjes en dingetjes er gewoon bij, hier had ik mij ook op ingesteld, en gelukkig heb ik een vrij rustige zwangerschap. Oh en aambeien zijn gewoon kut :+
Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?

Maar goed, ik begin nu heel OUD-onveilige dingen zeggen die hier hormonaal vast niet goed gaan aankomen dus ik ga maar even mijn eigen hoofd luchten ofzo.
Kwak
pi_138329024
Ik heb geloof ik een deja vu, is deze discussie laatst niet al eens ter sprake geweest? oO<
Tralalalaaa
  zondag 30 maart 2014 @ 16:02:42 #36
52229 Chanty
pi_138329171
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef kwakz0r het volgende:
Je mag iemand best en zeurpiet vinden. Maar in de posts daarnet werd het vooral gerelateerd aan de eigen zwangerschap die ook zwaar was maar wel volgehouden tot het einde zonder zeuren.

Ik denk dan simpelweg: wat schiet je er mee op om zo te vergelijken? Is het je beter of sterker voelen dan een ander? Ik heb die behoefte niet.

En ja, ik vind sommige mensen ook zeuren. Maar wat ik niet snap is die veroordeling van iemand die in jouw ogen iets niet correct beleeft. Natuurlijk kan alles erger, of echt zwaarder, maar laat die ander lekker haar eigen beleving zeg.
Ik zou zelf niet iemand in her face een zeurpiet noemen. Een vergelijking met jezelf maken zie ik ook niet als je beter voelen dan een ander. Maar soms is het wel fijn om een ander te helpen te relativeren (en dat kan subtiel en minder subtiel). Persoonlijk vind ik het wel prettig als ik ergens teveel in doorsla, dat iemand anders me af en toe met mijn voetjes weer op de grond zet.

Eigenlijk kun je een aantal dingen doen:
- meeleven (bij iemand die klaagt om het klagen vraag ik me af of die persoon zich dan beter gaat voelen)
- negeren
- afbranden (maar daar schiet de ander eigenlijk niks mee op)
- relativeren/ motiveren (door te laten zien wat echt belangrijk is of wat echt problemen zijn; en vaak doe je dat vanuit je eigen referentiekader)

Bij mensen die ik niet ken zal ik het gedrag negeren. Want als ik ga meeleven dan wordt het erg onoprecht en ik voel me niet bepaald geroepen om iemand mijn visie op te dringen. Maar bij iemand die ik ken zal ik toch proberen om te relativeren (dat geldt trouwens voor elke situatie, niet alleen voor zwangerschap). Kom op! Schouders eronder! Het kan altijd erger. De spreekwoordelijke schop onder je kont.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:04:41 #37
52229 Chanty
pi_138329237
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?

Maar goed, ik begin nu heel OUD-onveilige dingen zeggen die hier hormonaal vast niet goed gaan aankomen dus ik ga maar even mijn eigen hoofd luchten ofzo.
Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.
pi_138329420
Musique van harte gefeliciteerd met je dochters! Prachtige namen ook!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_138329548
Musique je meisjes, ze zijn er! O+ O+ Van harte! En nu dubbelop genieten!

quote:

Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.

En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug. :') En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.

[ Bericht 5% gewijzigd door _NIKKI_ op 30-03-2014 16:22:05 ]
pi_138329590
Musique, gefeliciteerd met je meisjes! Wat een prachtige namen O+. Veel geluk samen!
pi_138329688
Gefeliciteerd Musique. Hele mooie namen zeg O+!
pi_138329788
Nou ik vind het ook kut dat ik niet meer op mijn buik kan liggen hoor! Zit ik hier heerlijk in het zonnetje. Niet op mijn buik en mijn billen vallen in slaap, vind ik wel heel sneu voor mezelf... maar toch hihihi ik krijg een buikje!!! *O* *O* *O*
pi_138329801
Vergeleken met rond de 10 voel ik me nu met 15 weken-en-een-beetje zoveel beter dat ik soms gewoon vergeet dat ik zwanger ben :X .

Waren we uit eten vrijdag, bestel ik de carpaccio. Kijkt m'n lief me aan van "Eh.. schat :{ doe maar niet.." Ohja!

Of het is zwangerschapsdementie :D . Hoe dan ook kijk ik nu wel uit naar de GUO met 18 weken, want dan heb ik weer even bewijs dat het echt zo is en of alles het nog doet.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:21:52 #44
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138329835
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.
Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.

Maar het komt er vaak op neer dat mensen hier klagen ipv het in een gesprek uit te spreken.

Alfa je ergens echt mee zit zou ik zeggen: spreek het uit. Als je er niet mee zit, dan zeg ik laat ze.

Dat relativeren voor een ander wat je zegt heb ik moeite mee. Vriendje doet dat ook vaak, maar ik heb zelf als ik klaag echt met behoefte aan een schouder of een knuffel. Als iemand anders voor mij gaat relativeren voelt dat alsof mijn gevoel er niet mag zijn.

Zoals ik zei: ieder zijn allergie, mijn grote probleem is dat ik er slecht tegen kan aks Ik me onbegrepen of niet serieus genomen voel. Dus ik reageer niet goed op anderen die Hoe goed bedoeld ook voor mij mijn issues gaan lopen relativeren.

Zal dat zelf ook niet snel doen want het voelt voor mij als nogal "presumptuous".
Kwak
  zondag 30 maart 2014 @ 16:25:35 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138329954
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.

En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug. :') En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.
Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.

En een vk stript nooit als het niet verantwoord is volgens mij. :N
Kwak
pi_138330099
Ik ben het eens met Kwak. Voor mijn part klagen mensen steen en been over vanalles. Prima. Ik kan de ervaring van een ander niet bepalen, en vaak is een luisterend oor voldoende.

En als het een persoon is die heel veel en vaak klaagt, dan vraag ik me vaak eerder wat daar achter zit. Misschien voelt die persoon zich wel heel onbegrepen, of heeft hij of zij weinig mensen om zich heen die echt interesse tonen, of is hij/zij heel onzeker en zoekt door geklaag bevestiging. Je weet nooit hoe mensen in elkaar steken, en veroordelen is makkelijk gedaan.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:37:33 #47
52229 Chanty
pi_138330325
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.

Maar het komt er vaak op neer dat mensen hier klagen ipv het in een gesprek uit te spreken.

Alfa je ergens echt mee zit zou ik zeggen: spreek het uit. Als je er niet mee zit, dan zeg ik laat ze.

Dat relativeren voor een ander wat je zegt heb ik moeite mee. Vriendje doet dat ook vaak, maar ik heb zelf als ik klaag echt met behoefte aan een schouder of een knuffel. Als iemand anders voor mij gaat relativeren voelt dat alsof mijn gevoel er niet mag zijn.

Zoals ik zei: ieder zijn allergie, mijn grote probleem is dat ik er slecht tegen kan aks Ik me onbegrepen of niet serieus genomen voel. Dus ik reageer niet goed op anderen die Hoe goed bedoeld ook voor mij mijn issues gaan lopen relativeren.

Zal dat zelf ook niet snel doen want het voelt voor mij als nogal "presumptuous".
Volgens mij kan dit prima samen gaan. Een knuffel en een schop onder je kontje O+

En ja ik ben het met je eens dat alles twee kanten uitwerkt. Je hebt mensen die klagen, en je hebt mensen die zich eraan storen. Voor beiden valt er vaak wel wat werk te verzetten. Heel ander voorbeeld: ik kan me nogal ergeren aan mijn bemoeizuchtige altijd aanwezige schoonmoeder. Enerzijds is haar werkpunt om wat minder bemoeizuchtig en aanwezig te zijn. Maar anderzijds hoor ik zeker ook een hand in eigen boezem te steken door me er minder van aan te trekken en haar te accepteren zoals ze is :Y
pi_138330453
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.

En een vk stript nooit als het niet verantwoord is volgens mij. :N
Verschillen van mening mag. Prima toch. :)

En ik hoop dat de VK haar inderdaad niet zomaar stript.
Als ik dan even naar mezelf mag kijken waar de gyns al vanaf een week of 32 over inleiden bij 38 weken spraken terwijl ik niets geen kwaaltjes had en zelf nooit over inleiden heb gesproken dan vind ik dat bijvoorbeeld wel erg makkelijk. Als ik had gewild dan was het met 38 weken zwangerschap dus gewoon gebeurd. Misschien een andere situatie omdat het een tweeling was, maar ik vond het erg jammer dat het bij elk bezoek aan de gyn als een soort van warme worst voor mijn neus gehouden werd. Ik hoop dus dat het bij de VK anders gaat :Y
  zondag 30 maart 2014 @ 16:45:32 #49
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138330527
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn. :{
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138330734
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:45 schreef Moppert het volgende:

[..]

En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn. :{
Misschien een heel domme vraag en ik bedoel het echt niet naar of iets dergelijks. Maar dit wordt haar tweede kind. Dan weet je toch waar je aan begint of is dat heel kort door de bocht?
  zondag 30 maart 2014 @ 16:55:26 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138330836
Dat is heel kort door de bocht imho..
Als ik had geweten hoe de 3e zwangerschap zou verlopen was ik er niet aan begonnen. Het verschil met de andere 2 was gigantisch.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138331120
Ach, ik snap beide visies wel. Het probleem met een luisterend oor zijn, is dat ze steeds tegen je aan blijven zeuren. Als het echt iets triviaals is dan zeg ik daar wel wat van. Tot die tijd mag iedereen tegen me aanklagen :)
Het is zelfs zo erg dat wildvreemden op stations soms hun hele levensverhaal uit de doeken doen. Vraag me altijd af wat het is dat ik dat aantrek, dus daar klaag ik dan weer over :+ (tegen manlief)

Wat betreft je rug bruinen, is toch ook lastig met dikke buik ;) Ik zou daar goed om hebben kunnen lachen. En me meer zorgen hebben gemaakt om de pigmentvlekken in mijn gezicht. Had ik al gezegd dat die weer donkerder wordt?
Oh, en ik heb een 3e streep striae ontdekt op mijn buik!

Ik heb speciaal schoenen zonder hakken moeten kopen, omdat ik mijn collega's tijdens wandelen niet meer kon bijhouden. Die gaan straks maar naar de kringloop ofzo....

Iedereen heeft een grens wanneer ze genoeg hebben gehad. De een bereikt die nou eenmaal sneller dan de ander. Vorige zwangerschap had ik steen en been geklaagd als ik 40+ had gehaald. Voelde me toen een stuk beroerder dan nu.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:03:48 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138331123
Collega van mijn heeft ook twee kinderen. Ze houdt ontzettend van hart kinderen maar ze HAATTE zwanger zijn. Je weet wat je aan begint maar dan voeg je het toch niet leuk te vinden.

Mijn grote verbazing is nog steeds waarom je daar per se iets van mist vinden.

Ja, je hebt het geweldig gedaan met de zwangerschap van je tweeling. Maar als je 8 maanden geklaagd had en om een inleiding had gesmeekt met 36 werken was je m.i. geen minder goede moeder of persoon.
Kwak
pi_138331208
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:55 schreef Moppert het volgende:
Dat is heel kort door de bocht imho..
Als ik had geweten hoe de 3e zwangerschap zou verlopen was ik er niet aan begonnen. Het verschil met de andere 2 was gigantisch.
Jeetje dat je er niet aan begonnen zou zijn als je het van tevoren had geweten. Dat klinkt wel heel heftig inderdaad. Ik geloof dat ik me het gewoon niet zo goed kan voorstellen allemaal, maar dat betekent natuurlijk niet dat iets er niet is.
Ik ga maar eens een poging wagen de in mijn ogen 'snelle klagers' wat meer te begrijpen en wat minder bekrompen te denken. :@ ;)
pi_138331273
Wat een gezeik over het zeiken van zeikerds :+

Wat dit topic betreft lees ik standaard over bepaalde mensen heen, omdat ik vind dat ze veel zeiken. Terecht of niet, dat hoef ik niet uit te maken maar het stoort me.

Musique van harte met je meisjes *O* ook ik vind de namen helemaal prachtig maar 'onze' naam zit er niet bij. Ik heb geen voorspellende dromen dus :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 30 maart 2014 @ 17:16:41 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_138331447
Wat ik nog wel het grappigst vind aan de discussie zijn opmerkingen in de geest van: "ja, ik kan echt slecht tegen klagende vrouwen. Ja, ik klaag zelf ook wel eens maar dat is ánders..." :P O+
disclaimer
pi_138331491
Maar dames, echt waar, je krijgt er zoveel voor terug! :)
pi_138331511
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:16 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik nog wel het grappigst vind aan de discussie zijn opmerkingen in de geest van: "ja, ik kan echt slecht tegen klagende vrouwen. Ja, ik klaag zelf ook wel eens maar dat is ánders..." :P O+
Niet om t een of ander, hoor sq, maar als ík zeik dan is het toevallig wél gegrond hoor! :(
  zondag 30 maart 2014 @ 17:20:18 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_138331532
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet om t een of ander, hoor sq, maar als ík zeik dan is het toevallig wél gegrond hoor! :(
uiteraard! :6
disclaimer
pi_138331538
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dames, echt waar, je krijgt er zoveel voor terug! :)
Ja nog veel meer zeikmateriaal *O*
  zondag 30 maart 2014 @ 17:23:46 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_138331622
quote:
17s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef geppie het volgende:

[..]

Ja nog veel meer zeikmateriaal *O*
dan kun je gaan zeiken over je slapeloze nachten, de prijs van de kinderopvang en je stuwing :Y
disclaimer
pi_138331662
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:03 schreef kwakz0r het volgende:
Collega van mijn heeft ook twee kinderen. Ze houdt ontzettend van hart kinderen maar ze HAATTE zwanger zijn. Je weet wat je aan begint maar dan voeg je het toch niet leuk te vinden.

Mijn grote verbazing is nog steeds waarom je daar per se iets van mist vinden.

Ja, je hebt het geweldig gedaan met de zwangerschap van je tweeling. Maar als je 8 maanden geklaagd had en om een inleiding had gesmeekt met 36 werken was je m.i. geen minder goede moeder of persoon.
En over dit stukje wil ik dus even 'klagen'. Ik kan het feit dat ik ben ingeleid echt nog steeds niet accepteren. Het voelt voor mij als enorm falen en ik schaam me ervoor als mensen vragen of het vanzelf op gang is gekomen en ik moet bekennen dat ik werd ingeleid.

En misschien zegt bovenstaande wel genoeg. Er zullen zat mensen zijn die het gezeur vinden omdat de termijn op zich prima was, terwijl ik er nog dagelijks verdrietig om ben dat de jongens niet op hun eigen dag gekomen zijn.

Nouja anyway, ieder zijn gedoetje dus. ;)
pi_138331677
quote:

[..]

:D
pi_138331855
Ladies, get your ass outside! De zon schijnt, geniet!

Mijn ouders waren net op bezoek, kreeg een roze jurkje van mn ma, maar mn pa had t uitgekozen O+
En een hele tas me babykleertjes van mn zus, die had ze online gekocht voor haar nichtje O+ volgens mij vinden ze t allemaal net zo tof als ik *;
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 17:32:57 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_138331891
Ik heb vandaag twee pensbroeken gekocht en ik ben ernstig aan het overwegen om permanent te stoppen met mijn buik in te houden. Dat doe ik namelijk al jaren omdat ik anders zes maanden zwanger lijk. Maar nu maakt dat niet uit natuurlijk :+ :')
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 17:33:19 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_138331901
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies, get your ass outside! De zon schijnt, geniet!

Mijn ouders waren net op bezoek, kreeg een roze jurkje van mn ma, maar mn pa had t uitgekozen O+
En een hele tas me babykleertjes van mn zus, die had ze online gekocht voor haar nichtje O+ volgens mij vinden ze t allemaal net zo tof als ik *;
hoax, de zon schijnt hier niet ;(
Maar ik kan buiten ook fokken *D die technologie van tegenwoordig :o
Lief van ze!
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 17:33:36 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138331906
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
En over dit stukje wil ik dus even 'klagen'. Ik kan het feit dat ik ben ingeleid echt nog steeds niet accepteren. Het voelt voor mij als enorm falen en ik schaam me ervoor als mensen vragen of het vanzelf op gang is gekomen en ik moet bekennen dat ik werd ingeleid.
Kijk, en hier kan ik vanuit mijn eigen situatie dus ook weer van alles van vinden.

Iedereen bekijkt de situatie van uit zijn eigen referentiekader en ik denk niet dat iemand voor een ander kan bepalen of het wel of niet zwaar is.

Ik ben het wel er wel mee eens dat de klaagdrempel voor sommigen wel erg laag is. En dan heb ik het vooral over irl want imo is dit topic ook een beetje een uitlaatklep voor dingen die je juist niet of minder irl bespreekt.
pi_138331941
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag twee pensbroeken gekocht en ik ben ernstig aan het overwegen om permanent te stoppen met mijn buik in te houden. Dat doe ik namelijk al jaren omdat ik anders zes maanden zwanger lijk. Maar nu maakt dat niet uit natuurlijk :+ :')
Let it hang!! :D
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? zondag 30 maart 2014 @ 18:18:56 #69
70532 loveli
N
pi_138333111
quote:

[..]

*pamper toeschuift*
crap in = crap out
pi_138333480
Komt allemaal wel goed, zeikstraaltjes O+
Tralalalaaa
pi_138333551
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Komt allemaal wel goed, zeikstraaltjes O+
Met roosvicee? O+
pi_138334176
Gefeliciteerd Musique! Prachtige namen, geniet van je meiden :)

Nou, zal ik dan ff mee zeuren...
Ik ben vandaag 12 weken!!!! Maar m'n buik ziet eruit als 18 weken :P

Woensdag weer een echo, daarna hoef ik niet meer in m'n wijde truien te lopen :D
  zondag 30 maart 2014 @ 19:16:10 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_138335031
Loj 12 weken *O*

Ik ook trouwens :o
disclaimer
pi_138335165
Wanneer heb je de nekplooimeting?
pi_138335355
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
Loj 12 weken *O*

Ik ook trouwens :o
12 weken voor SQ *O*

En Loj ook! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_138335598
Oh Musique O+
Je meisjes zijn er! Van harte gefeliciteerd mama!
  zondag 30 maart 2014 @ 19:37:27 #77
73386 Fazz
onderweg
pi_138335784
Zo, productief weekendje lees ik zo; 3 babies rijker! :7
Gefeliciteerd Dodo *O* Wat goed dat het toch thuis gelukt is zoals je graag wilde.

Musique, gefeliciteerd met de dochters *O* Mooie namen heb je voor ze uitgekozen!

Hier net terug van een relaxed weekendje Brugge 8-) Ik wilde eigenlijk gaan klagen dat ik vooral op terrasjes heb moeten zitten omdat te veel lopen niet meer zo goed gaat maar dat durf ik nu niet meer :') ;) Ons laatste weekendje weg zonder baby, rare gedachte hoor :)
  zondag 30 maart 2014 @ 19:37:37 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_138335794
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:20 schreef BlueEyes het volgende:
vrijdag :)
disclaimer
pi_138336222
Gefeliciteerd Musique!!
Verder zelf heerlijke dag gehad. Wat een weer. Gelukkig geen last van zwangerschapsmasker van de zon ;) Wel jeuk op buik en borsten }:| Krijg nu met 14 weken een mini buikje en bij 1 broek moet de knoop nu los...
pi_138336468
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:20 schreef BlueEyes het volgende:
Woensdag ;)

SQ *O*
pi_138336526
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Let it hang!! :D
Dat, lekker laten wapperen in de wind!
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef loveli het volgende:
*pamper toeschuift*
:+ Dank! :*

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier net terug van een relaxed weekendje Brugge 8-) Ik wilde eigenlijk gaan klagen dat ik vooral op terrasjes heb moeten zitten omdat te veel lopen niet meer zo goed gaat maar dat durf ik nu niet meer :') ;) Ons laatste weekendje weg zonder baby, rare gedachte hoor :)
Hier ook lekker een weekendje weg geweest! Maar niet met man&kind, maar met vriendinnen. Wat tof!

Was wel gisteravond even onder de indruk van een paar heel harde steken in mijn doosch en daarna de slijmprop die me vanuit mijn onderbroek toe glimlachte. Eigenlijk vooral van dat laatste, die steken zelf koppelde ik pas later daaraan. Ben er maar vanuit gegaan dat het voorwerk was, en gelukkig bleek dat zo te zijn. Afgaande op de bewegende belly die ik nog steeds heb enzo :+
  zondag 30 maart 2014 @ 20:02:34 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_138336711
Nu al je slijmprop, coco? Dat vlot! Heb jij al een datum? Of wordt het geen geplande ks?
disclaimer
pi_138336776
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nu al je slijmprop, coco? Dat vlot! Heb jij al een datum? Of wordt het geen geplande ks?
Ja, maar dat ding kan weer terug groeien blijkbaar. Bij Saar kwam de bevalling overigens wel vlak na het verlies van dat ding op gang, dus een beetje spannend vond ik het stiekem toch wel :P

Het wordt idd een geplande ks, maar ik moet de datum nog afspreken. Verwacht dat dat bij mijn eerstvolgende gesprek met de gyn gaan gebeuren.
pi_138337543
Musique gefelicteerd met je dochters *O* *O*
pi_138337628
Mja das het rotte van die dingen he. Het kan weeeken van tevoren gebeuren en weer groeien. Maar je hebt dus ook de ervaring dat beebje zich ineens heel snel aan kan dienen. Nog even binnen blijven spelen beeb!
pi_138338586
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja das het rotte van die dingen he. Het kan weeeken van tevoren gebeuren en weer groeien.
Dat laatste vind ik juist weer heel praktisch aan die dingen :P :s)
  zondag 30 maart 2014 @ 20:47:41 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138338713
Aw, ik kreeg net van schoonmoeder een lief uniseks rompertje met nijntjes en slofjes en een mutsje er bij O+ en nu wil ik er steeds mee knuffelen :')
Kwak
pi_138338950
Ladies.. Nog tips voor een gevoelige/zere navel? Alsof er van binnenuit gedrukt wordt... Wordt er een beetje wee van op mn maag... :X
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 20:58:23 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138339332
Terugduwen! :P ;)
Kwak
  zondag 30 maart 2014 @ 21:00:08 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138339430
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies.. Nog tips voor een gevoelige/zere navel? Alsof er van binnenuit gedrukt wordt... Wordt er een beetje wee van op mn maag... :X
Niet zo op letten en wat anders gaan doen :).
KuikenGuppy
pi_138339836
Spannend Loj en Sq!
Coco bedankt voor de visual, sjummie :Y)
pi_138340156
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:31 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Met roosvicee? O+
Als k nou ergens een zure bek van ga trekken... :r :+

SQ ik wilde nog zeggen dat ik het zo fijn voor je vind dat je het wat minder donker ervaart O+

En over zeuren/klagen/zeiken hoe je het wilt noemen. Terecht of niet tsja, dat is voor iedereen voor zich inderdaad. Het feit blijft wel dat je er toch wel 9 maanden mee zult moeten dealen, of dat nou met misselijkheid, pijn of gewoon een #^$%&*#$gevoel is. Dat vooruitzicht kan het ontzettend zwaar maken. 't gras is altijd groener bij een ander, ofzo.

That having said heb ik het gevoel dat vrouwen het soms ook wel eens nodig hebben om even met beide benen op de grond te worden gezet. Dat is (lang) niet altijd aan mij, en ik vind dat ook echt een van de lastigste dingen om te doen. Maar iemand die bij mij komt om te vragen of ik niet een briefje voor de arbo-arts kan schrijven want ze wil halve dagen gaan werken, en dan blijkt bij verder doorvragen dat ze wel avonden en weekenden achter elkaar de hort op is. Tsja, dan moeten we maar even een gesprek hebben over waar de prioriteiten nu eigenlijk liggen. Daar bepaal en veroordeel ik verder niets in, maar je zet wel de dingen op een rijtje en bedenkt samen wat nu eigk prioriteit heeft.
En ik schrijf sowieso geen briefjes voor een arbo-arts, dat scheelt dan weer wel :P
  zondag 30 maart 2014 @ 21:17:11 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138340409
ik heb van mijn vk wel een briefje voor mijn werkgever gekregen :@ Maar dat was na een fikse huilbui omdat ik het allemaal niet meer trok ivm vermoeidheid die ook na de 12, 14, 16 en 18 weken bleef (was bij zwangerschap van M trouwens, lijkt achteraf iets met hormonen van doen te hebben want met de volgende zwangerschap nergens last van gehad)
  zondag 30 maart 2014 @ 21:18:17 #94
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340465
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk :') (tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren 8-) >:) )

garpje dames
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138340577
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:17 schreef Kyara het volgende:
ik heb van mijn vk wel een briefje voor mijn werkgever gekregen. Maar dat was na een fikse huilbui omdat ik het allemaal niet meer trok ivm vermoeidheid die ook na de 12, 14, 16 en 18 weken bleef :@
Ah, dat kan.

Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.

Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?" :') :P
pi_138340823
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk :') (tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren 8-) >:) )

garpje dames

ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....

why... WHY?! :') afbakenen is een kunst :X

maar ik zie ook vrouwen met wallen tot op hun knieën, een oneindig vermoeid gezicht, alsof ze tien kilo meezeulen, komen ze de spreekkamer binnen gewaggeld, gaan scheef in de stoel zitten (aambei?), kortademig tot en met en de ene na de andere rennie weg kauwend.
"hoe gaat het met je?" oh goed hoor! :? :D
  zondag 30 maart 2014 @ 21:26:27 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_138340912
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 21:27:10 #98
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340946
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....

maar ik zie ook vrouwen met wallen tot op hun knieën, een oneindig vermoeid gezicht, alsof ze tien kilo meezeulen, komen ze de spreekkamer binnen gewaggeld, gaan scheef in de stoel zitten (aambei?), kortademig tot en met en de ene na de andere rennie weg kauwend.
"hoe gaat het met je?" oh goed hoor! :? :D
_O- daar ging m'n thee!

Enneuh tien kilo maar? De mazzelaar! :9
pi_138340963
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:

garpje dames
Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen :{w

O+
  zondag 30 maart 2014 @ 21:29:38 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138341089
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
+1. Als je jezelf al megazielig vindt wordt het er niet gemakkelijker op. Even slikken en weer doorrrr met je huis-tuin-en-keuken-kwaaltjes.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:30:06 #101
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138341114
quote:

[..]

Ik ben echt zooooo blij voor al die zwangere vrouwen dat ik jouw beroep niet heb he :')
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138341197
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
"Als ik hier druk...." :D

nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:32:02 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138341223
quote:
16s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen :{w

O+
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes O+

Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal :'( . Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen. :+
  zondag 30 maart 2014 @ 21:35:32 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_138341405
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

"Als ik hier druk...." :D

Ik moest ineens denken aan die keer dat ik jaren geleden eens tegen de tandarts zei: als ik op snoep kauw doet die kies zeer.
Waarop ik als antwoord kreeg: nou, dan moet je dus niet meer op snoep kauwen :+ O+
quote:
nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
Dat is ook helemaal waar, maar toch zou ik het echt niet kunnen. Respect dus daarvoor :D
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 21:37:18 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138341516
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah, dat kan.

Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.

Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?" :') :P
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.

(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen ;) )
pi_138341638
Overigens Kyara, dat wilde k nog zeggen; ik vind vermoeidheid en bekkenpijn wel echt een van de minst 'gewaardeerde' zwangerschapskwalen. Ik heb me bij de oudste ook 40 weken extreem moe gevoeld, vreselijk, niets hielp. Bij de jongste enorme bekkenpijn; ik heb daar inderdaad wel echt van geleerd dat het echt niet altijd een kwestie is van kom op, ff schouders eronder. Die instelling helpt wel, maar vaak zijn dat ook de vrouwen die zichzelf regelrecht voorbij lopen vroeger of later.

Het is alleen wel echt zo dat er ook vrouwen zijn die alles lijken te willen en niet willen accepteren dat ze zelf een stap terug zouden moeten nemen hier of daar.
"Ik heb zo'n onwijs last van mn bekken na het hardlopen" ehm... misschien is zwemmen wat voor je? "nee ik wil hardlopen" euhm.ok.
"ik ben zo moe, kan ik niet halve dagen werken? want ik moet aankomend weekend ook nog de bruiloft voor een vriendin regelen en ik moet morgenavond naar de verjaardag van mn schoonzus en en en" tsja... bespreek het met je baas.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:45:12 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138341949
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.

Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.

Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.

Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
pi_138342214
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes O+

Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal :'( . Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen. :+
Cute, vooral dat kriebelen is fijn O+

Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voel :P Hij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
pi_138342220
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.

(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen ;) )
Ja idd, de vraag-achter-de-vraag, of juist niet de vraag. Soms kan het al genoeg zijn om iemand echt aan te kijken en contact te maken en te vragen "hoe gáát het nou met je?"
Dieptepunt was zes huilende vrouwen achter elkaar na mn vraag hoe het ging. Ik voelde me bijna schuldig om het aan nummer zeven te vragen :D
Ik krijg vaak te horen dat ik meestal goed aanvoel wat iemand nodig heeft, en daar ben ik heel dankbaar voor. Heb ook wel eens ergens bij gezeten dat ik bij mezelf dacht van zíé je dit nou echt niet? Iemand die met 30 weken al een enorm issue maakt van een ruggenprik bij de bevalling, die zit helemaal niet te wachten op een rijtje voor- en nadelen van de ruggenprik. Daar zit meer achter. Zeker in combinatie met haar gesloten bijna defensieve houding (armen over elkaar achterover geleund, starre blik, dat werk); Voelt zij zich wel gehoord? begrepen? voelt zij zich wel veilig onder mijn begeleiding? Heeft ze er wel vertrouwen in? Waarom is die ruggenprik zo belangrijk en wat heeft ze écht nodig?
pi_138342272
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren ;)
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen :)

Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagd ;) ik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120 :X )
pi_138342340
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.

Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.

Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.

Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
Maar ook dat is dus wat ik bedoel, dan moet je prioriteiten op een rijtje gaan zetten, de vrouwen die zichzelf hard voorbij hollen (niet gezegd dat jij dat deed he! maar ik zie ze wel), daar moet je ook wel eens aan de rem trekken en dingen in perspectief plaatsen. En das best lastig, want niet iedereen laat het zo enorm zien.
pi_138342461
@ Kyara: Uhuh. De intense vermoeidheid was voor mij 1 van de hoofdredenen om geen derde te willen. Ik kon daar echt niet overheen zien. Natuurlijk zijn het "maar" 9 maanden, maar wel 9 enorm lange maanden. En dan vind ik mezelf in alle bescheidenheid echt geen zeikwijf.
pi_138342512
Ik dacht idd dat het erbij hoorde de bekkenpijn...uiteindelijk heeft mijn bas iemand van HR geroepen en hebben wij een gesprek gehad toen ik 30 weken was en werd ik naar huis gestuurd :@ ik wou mezelf echt niet aanstellen maar die pijn :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138342579
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren ;)
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen :)

Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagd ;) ik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120 :X )
en daarom moet je dus idd gewoon bellen en geen drempel voelen.

Mijn eerste praktijk had een keer een dame die zich steeds bij een andere zorgverlener beklaagde. Heel begrijpelijk wel hoor, daar niet van, maar toch. Ze voelde zich misselijk enz, belde de HAP, die deed er niets mee, volgende dag verloskundige, alles in orde. Toen had ze pijn op/aan/in de borst, vk kon er niets van maken. Volgende dag nog pijn heeft ze dat besproken met fysio, die heeft tips gegeven, dag erna nog pijn, naar de huisarts gegaan, die heeft maagzuurremmers voorgeschreven. Pas na vijf dagen pijn belde haar vriend dat ze nu kruipend en spugend van de pijn door het huis ging. Dat was dus idd (ook?) een hellp. Met goede bloeddruk en controles wel, verraderlijk dus.
pi_138342582
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Maar da's toch ook niet ok? :{

Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
pi_138342641
Ja zon typ ben ik ook. Hier wil ik nog weleens ventileren dat het even minder gaat en mijn man is regelmatig de klos wehehe. Maar naar vrienden/collega's/buitenwereld/gynaecoloog is het eigenlijk altijd rise and shining baby! Ik heb gelukkig wel een doortastende gyn die dwars door mijn toneelstukje heen prikt. En vanbinnen weet ik dan ook dondersgoed dat haar advies juist was om 50% te gaan werken. Maar ik heb er zon hekel aan om mensen om mij heen te moeten teleur stellen. Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
pi_138342682
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Eens.

Jij als zwangere bent de enige die alles voelt, je bent de enige die je baby voelt bewegen. Als jij niets zegt, weet ik niet hoe het gaat. Een bloeddruk en uitwendig onderzoek zeggen me iets maar eigenlijk is het belangrijkst van een controle voor mij nog wel het gesprek. Daar haal ik meer relevante info uit.
pi_138342748
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Daar heb je ook zeker een punt :)

De vk heeft daarna nog een soort van excuses aangeboden (maar mocht niet van mij, want nam haar niets kwalijk) dat ze me niet drie dagen daarvoor al had doorgestuurd met een onderdruk van 90. Maarja kwam door mij, heb er toen een mooi verhaal van gemaakt en t een beetje weggelachen.
Ze zei dat ze had geleerd dat ze op d'r eigen gevoel had moeten afgaan.

Dus nee, nooit klagen is ook niet goed. Maar ik heb t nog nooit gedaan ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Loj op 30-03-2014 22:12:43 ]
pi_138343667
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
S. 2014
J. 2016
pi_138343976
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
Ik hoop t wel....

Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.

Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
pi_138344009
Met je naaste omgeving en met een vk bespreken waar je last van hebt, is natuurlijk niet 'klagen'.
pi_138344012
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
pi_138344236
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:21 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik hoop t wel....

Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.

Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek :@ :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 22:34:02 #124
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138344706
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Cute, vooral dat kriebelen is fijn O+

Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voel :P Hij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
Whahahaha ik heb ook al 4x een smsje gekregen vandaag met die vraag ( hij is aan t werk)
Ik vind het wel lief dat hij er zo mee bezig is O+
Verder heeft hij gewoon absoluut geen geduld :+
doei
pi_138344843
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek :@ :@
Nope, we hebben een hele fijne verloskundigepraktijk hier in t dorp en een poli van t ziekenhuis waar dus ook een gyn zit.
Ik moest ivm met hellp sowieso naar de gyn, maar omdat m'n bloeddruk stabiel is had ze t erover dat ik waarschijnlijk ook naar de vk zou mogen. Moet met 35? weken sowieso dan terug ivm met ks en dus de kans om weer hellp vanaf dat moment te krijgen.

Fijn dat de pijn voorbij is!
pi_138344887
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
Uiteindelijk ligt dit 'probleem' ook echt bij mijzelf :).

Ik werk met alleen maar mannen die regelmatig een keer uit hun slof schieten, vloeken en tieren en de kont regelmatig tegen de krib gooien. Maar toen ze hoorden hoe mijn werkelijke toestand was werd alles in no time van me over genomen en hoefde ik me nergens zorgen om te maken.

Ik heb trouwens nog een tof nieuwtje! Als het nieuwe contract voor mijn bedrijf door is mag ik na mijn verlof gewoon terug komen! Om de woorden van mijn lg te herhalen: 'Dan hebben we jou meer dan hard nodig Twinkle, want dan krijgen we het DRUK!'

Nu maar duimen dat dat nieuwe contract ook echt naar ons gaat en niet naar de concurrent. Dus er is nog hoop voor uitzuigkrachten zoals ik :D
pi_138344901
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Snap ik, maar de enige remedie is dan: niet zwanger worden. ;) Ik neem aan dat je ook niet wilt dat je kind belast wordt met jouw wens om voor alles je collega's tevreden te houden.

Franny, natuurlijk is dat iets anders. :) Alleen in de praktijk denk ik dat veel vrouwen niet aangeven wat ze voelen omdat ze niet willen klagen. Of juist, zoals Mignonne ook aangeeft, bij wijze van spreken over de hond van de buurman beginnen te klagen als er wordt gevraagd hoe ze zich voelen.
pi_138344948
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses oO<

Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.e

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man! :P
pi_138344958
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
pi_138344991
Ooooh gefeliciteerd! O+ O+ en die haartjes O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_138345017
Aaaahh Butter wat een mooierd! En wat veul haartjes al! Geniet ze!
pi_138345198
Fijn van je werk Twinkle!

Mijn contract als uitzuigkracht :+ eindigt met mijn verlof en ik rekende erop straks zonder werk te zitten. Kreeg ik vorige week via via ineens toch weer werk aangeboden voor in net nieuwe schooljaar. De organisatie waarbij dat is, moet nog vorm krijgen - maar komt er zeker - dus het is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik zou kunnen beginnen, maar toch. *O* Uiteindelijk hebben mijn zwangerschappen mijn werk dus niet eens echt in de weg gestaan.
pi_138345257
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Butterflower het volgende:
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses oO<

Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.e

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man! :P
Nou, dat is best een egopost waard, hoor. :+ Gefeliciteerd met je dochter, heel veel geluk!
  zondag 30 maart 2014 @ 22:44:05 #134
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138345261
Butterflower wat een mooi meisje O+ en veel haartjes al!
Fijn dat jullie thuis zijn!
pi_138345328
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
Wat wil je precies weten?

Gefeliciteerd Butter!!
  zondag 30 maart 2014 @ 22:45:45 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_138345351
Butterflower gefeliciteerd! Fijn dat jullie weer thuis zijn met de mooie dame O+
pi_138345506
Butterflower gefeliciteerd! Wat een dotje! En die haren O+ O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 22:48:26 #138
52229 Chanty
pi_138345508
BF gefeliciteerd *O* O+ Wat een mooi meisje en wat een boel haartjes O+ En een prachtige naam! Als ik een meisje had gekregen….

Lekker genieten!

Twinkle wat een fijn nieuws *O*
pi_138345695
Gefeliciteerd Butter met je meisje!

En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!

Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
pi_138345817
Voeten omhoog Geppie?

Qua werk is rust niet helemaal het juiste woord, want het lijkt me juist heel druk met 3 heel jonge koters en een nieuwe baan :X Maar het is wel een fijne kans. In mijn vakgebied is er heeeel weinig werk en dan is het natuurlijk wel super om iets aangeboden te krijgen.

[ Bericht 89% gewijzigd door Cantare op 30-03-2014 22:58:27 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 22:54:06 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138345867
Ahh gefeliciteerd BF! *O* Wat een lieverdje! Fijn dat ze nu naar huis mag, lekker als gezin compleet O+
  zondag 30 maart 2014 @ 22:54:09 #142
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_138345872
Ooh BF gefeliciteerd!!
Wat een knapperd O+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_138346149
Butterflower gefeliciteerd met jullie meisje. En wat een mooie naam. O+
pi_138346261
BF gefeliciteerd! *O* Fijn dat jullie lekker net huis mochten, kan het grote genieten echt beginnen!
En wat de rest zegt :p , wat een boel haartjes heeft ze! Leuke naam ook, die was bij mij nummer twee Op het lijstje O+.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138346601
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.

Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was :? (Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
pi_138347108
Gefeliciteerd Musique en Butterflower! Geniet maar lekker van al dat moois O+
  zondag 30 maart 2014 @ 23:17:26 #147
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138347119
Ohhh BF gefeliciteerd !! Wat een moppie O+

Voordringer :P
doei
  zondag 30 maart 2014 @ 23:27:13 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_138347518
Gefeliciteerd Butter! Wat een mooierd!
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 23:43:06 #149
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138348116
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:51 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Butter met je meisje!

En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!

Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
In je bed een kussen onder je voeten doen. En als je zit ook zvm je beentjes omhoog!
doei
pi_138351073
*nachtdienstpost* ( door jullie leer ik ze wel een beetje waarderen, goed om aan te wennen :P)

Gefeliciteerd Butterflower! Superlief!
pi_138352759
BF gefeliciteerd! *O*
fijn dat jullie thuis zijn. Geniet ervan!
pi_138352763
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.

Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was :? (Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.
Er wordt dan ook gekeken naar het individu. Ik was in vier weken tijd van een onderdruk van 80 naar 90 gegaan en 6 kilo aangekomen. Die combinatie zorgde dat de vk zich zorgen maakte, wat ik dus een beetje weglachte.

85 is dus prima! En ik geloof dat je bloeddruk ook stijgt naarmate je langer zwanger bent.

(Mignonne, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg...)
pi_138352777
Gefeliciteerd Musique en BF *O*
In life, every ending is a new beginning..
  maandag 31 maart 2014 @ 05:39:36 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138352805
BF gefeliciteerd *O* mooie naam heeft ze O+.
Fijn dat jullie weer thuis zijn inmiddels, geniet lekker :*.
KuikenGuppy
  maandag 31 maart 2014 @ 05:58:23 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138352820
Van harte bf *O*
pi_138352917
Gefeliciteerd butterflower met jullie mooie meid!! *O* *O*

Ohja ik haat zomertijd. Just sayin'.
Tralalalaaa
  maandag 31 maart 2014 @ 06:56:35 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138352924
Gefeliciteerd butterflower! *O*
Kwak
pi_138353010
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes *O*

Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
  maandag 31 maart 2014 @ 07:31:50 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_138353031
Normaal heb ik nooit last van zomer/wintertijd maar vandaag vindt mijn lijf dat ze nog minstens een uur wil slapen :')
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 07:32:46 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_138353037
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:27 schreef BlueEyes het volgende:
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes *O*

Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
:D snelheidsduivels zijn we dan weer totaal niet :')
disclaimer
pi_138353045
Is vast pimpbaar met blauwe ledjes.
Überhip joh!
pi_138353119
BF, van harte! *O*
pi_138353134
Mijn onderdruk ligt standaard rond de 70 geloof ik (en bovendruk rond de 110), is in t ziekenhuis nooit een probleem. Altijd 'Prima!" :Y
  maandag 31 maart 2014 @ 07:56:14 #164
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_138353177
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:31 schreef Stormqueen het volgende:
Normaal heb ik nooit last van zomer/wintertijd maar vandaag vindt mijn lijf dat ze nog minstens een uur wil slapen :')
+1

Ik ben de dag begonnen met het knuffelen van de wc-pot. En een vriend die gelijk kwam kijken en vrolijk vroeg of ik dan toch eindelijk voor de eerste keer last had van ochtendmisselijkheid.. }:|
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 31 maart 2014 @ 07:57:45 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_138353190
Oh, dat is wel matig als dat nu pas begint.
disclaimer
pi_138353270
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 04:27 schreef Loj het volgende:

[..]

Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.
Er wordt dan ook gekeken naar het individu. Ik was in vier weken tijd van een onderdruk van 80 naar 90 gegaan en 6 kilo aangekomen. Die combinatie zorgde dat de vk zich zorgen maakte, wat ik dus een beetje weglachte.

85 is dus prima! En ik geloof dat je bloeddruk ook stijgt naarmate je langer zwanger bent.

(Mignonne, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg...)
Klopt :Y
Hoewel in het ziekenhuis 90 vaak helemaal geen punt is en 95 ook nog wel eens aangekeken wordt. Het is altijd een combinatie van factoren, sommige mensen zijn heel gevoelig voor inspanning of een witte-jassen-bloeddruk. Herhaaldelijk 90 of > én klachten = sowieso doorsturen.

en dat laatste niet per se, hij daalt zelfs eventjes halverwege je zwangerschap en daarna loopt ie idd weer op tot je normale waarde. Wel kan het zijn dat ie vlak voor de bevalling ietsjes oploopt. 1 a 2 dagen ervoor.
pi_138353279
En ik vind het zo grappig om te zien dat Turkse dames vaker een lagere onderdruk hebben, zo rond de 55 ofzo; terwijl Hollandse dames wat hoger neigen te zitten :D
  maandag 31 maart 2014 @ 08:17:51 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_138353343
Roos he, dat spul op je kop, kent dat een hormonale factor? Ik zou bijna een pet op zetten, miljaar :')
disclaimer
pi_138353459
Gefeliciteerd BF! *O* die haartjes! O+

vannacht heb ik ook borstvoeding gegeven aan de kat. Kat kwam uit m'n buik, dat wel :')
pi_138353814
*O* en we hebben weer een kattenborstvoedingsdromer *O*
  maandag 31 maart 2014 @ 09:02:17 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138353909
Zoveel nieuwe baby's! *O* van harte gefeliciteerd Dodoria, Musique en Butterflower! Heel veel geluk allemaal!
pi_138353935
Oh wow, en ineens sta ik 11e (of gedeelde 10e plek)! :o
Zo sta je ergens 30e oid en ineens gaat het zo hard...
Tralalalaaa
pi_138354333
Zoooo we zijn weer terug uit Duitsland!!
Ik ben ge-bro-ken, maar het was wel erg tof. Nu lekker een weekje verlof erachteraan geplakt om bij te komen :@ :P

Ik heb een paar verse babietjes gemist zie ik O+

Van harte gefeliciteerd Dodoria met je zoon, en Musique en Butterflower met jullie meiden! *O* :D
pi_138354392
Ojah en vanavond de 20-weken echo *O*

Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor' }:| )

Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz. :P
pi_138354445
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:

Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor' }:| )

Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz. :P
Ik voelde ook volgens mij nog niks hoor. VK vertelde dat het bij de eerste altijd wat langer duurt voordat je wat voelt :) Succes vanavond!
pi_138354477
quote:

[..]

Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaan o|O
pi_138354493
quote:

Spannend! Volgens mij heb ik gewoon extreem mazzel dat ik onze langpoot al zo vroeg voelde...
S. 2014
J. 2016
pi_138354609
Nu trouwens 2 uur wachten op uitslag van de glucose tolerantietest. Verveel me kapot :D

Drankje vond ik erg meevallen, maar de dame naast me blijkbaar niet, die moest kokhalzen...
pi_138354732
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen :')
pi_138354768
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen :')
Ooh noemen we dat zo :')
Ik zal komende week wel n afspraak krijgen voor die test... Mag je dan t ziekenhuis niet uit?
S. 2014
J. 2016
pi_138354784
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben suiker gewend. Hou van zoetigheid :) Maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt, het wel vreselijk vies is.
pi_138354829
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ooh noemen we dat zo :')
Ik zal komende week wel n afspraak krijgen voor die test... Mag je dan t ziekenhuis niet uit?
Nee, zit al anderhalf uur in de hal bij ingang :') Hoorde wel dat het anders gaat in sommige ziekenhuizen. Hier mocht ik niks eten sinds 24 uur gisternacht en moet ik 2 uur wachten, bij het Maasstad ziekenhuis mag je gewoon eten en duurt het een uur voordat je uitslag hebt. Heel vreemd..
pi_138354876
Dan wacht ik t lekker af! Succes nog even met t wachten!
S. 2014
J. 2016
pi_138354901
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dan wacht ik t lekker af! Succes nog even met t wachten!
Komt goed :)
pi_138354919
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, Butterflower!
Wat een plaaaaatje om te zien zo met al die haartjes *smeltttt*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_138354925
Ik ben zo'n ontzettend vreselijke verpleegkundige om naast je bed te hebben als je overgeven moet of reeds hebt gedaan. Ik kan daar niet tegen en ga dan kokhalzen inclusief biggelende tranen over mn wangen.
En als je voor me kokhalst doe ik gezellig mee bij de gedachte alleen al :D
(En in deze boeit me niet of een kind voor me nekt of en volwassene, leuk als je op een oncologieafdeling werkt ook :') )

Ik heb vorige week nog gevraagd of ik een GTT moest, maar is so far gelukkig geen reden voor.
Moet alleen schildklierfunctie laten checken en rhesusnegatief gedoetje.
pi_138354927
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaan o|O
Niet? :D

jij had toch alleen maar ontzettend leuke cliënten die zulke dingen niet doen? :+
  maandag 31 maart 2014 @ 10:06:09 #188
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138355061
Meldt!

Haat aan zomertijd ;)
doei
  maandag 31 maart 2014 @ 10:07:09 #189
73386 Fazz
onderweg
pi_138355082
Butterflower gefeliciteerd met je dochter! *O* Fijn dat jullie weer thuis zijn :)

Gaaaaaap :O , ik begrijp steeds meer waarom veel vrouwen al met 6 weken van te voren stoppen.....alleen al de gedachte dat ik nog 2 weken moet werken maakt me moe :')
  maandag 31 maart 2014 @ 10:08:35 #190
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138355122
Hoi :W

Note to self: bij volgende afspraak bij de vk beginnen over onze tuin die nog zomerklaar gemaakt moet worden maar dat dat zo lastig is omdat we een heel irritant onkruid hebben dat steeds weer overwoekert ^O^

Ik moet trouwens nuchter bloed laten prikken omdat mijn sugardaddy te hoog was, bleek uit het reguliere beginvanjezwangerschapbloedonderzoek. Maar aangezien ik pas 13 weken zwanger ben met een BMI van 20.5 / 21 , zullen het wel de twee krentenbollen en drie haagse hopjes zijn die ik anderhalf uur voor het prikken gegeten had* zijn, toch :?

*ik had geen instructies gekregen voor het prikken m.b.t. eten dus daar heb ik verder ook niet echt aan gedacht
pi_138355189
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Niet? :D

jij had toch alleen maar ontzettend leuke cliënten die zulke dingen niet doen? :+
Veruit de meeste O+ Maar gelukkig heb ik ook af en toe zo'n pareltje als dat je zeer treffend beschreef :D en ik ben vooral retenieuwsgierig hoe het met al die dames is gegaan die inmiddels zijn bevallen en die toen-prilzwangeren die inmiddels hoogzwanger zijn, hoe beleven ze het en gaat het goed met ze en hoe leven ze toe naar de bevalling en het ouderschap enenen... Dus ja, toch wel zin in ;)
pi_138355191
Ik moet iedere meting bij iedere zwangerschap opnieuw nuchter laten prikken omdat mijn niet-nuchtere waarde dan nét te hoog is. 6.2 o.i.d. Voor het prikken met 30 weken (omg bijna 30 weken :o ) heeft de verloskundige gelijk maar een nuchtere suiker aangevinkt. Scheelt weer een ritje prikpost. ;)
  maandag 31 maart 2014 @ 10:15:21 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138355288
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef Cantare het volgende:
Ik moet iedere meting bij iedere zwangerschap opnieuw nuchter laten prikken omdat mijn niet-nuchtere waarde dan nét te hoog is. 6.2 o.i.d. Voor het prikken met 30 weken (omg bijna 30 weken :o ) heeft de verloskundige gelijk maar een nuchtere suiker aangevinkt. Scheelt weer een ritje prikpost. ;)
Ik ben dus vergeten de waarde te vragen ):O maar ik verwacht ook zoiets omdat ie licht verhoogd was. Als ik me je goed voorstel van je buikfoto's ben jij ook bepaald niet te zwaar toch*?

*niet dat dat per se moet, maar ik verzamel graag redenen om er vanuit te gaan dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb
pi_138355387
Spees, ik had exact hetzelfde. Een waarde was hij net boven de marge die werd toegestaan, ik weet dat toen al aan de zak dropfuitduo's een half uur daarvoor :@ en nuchter was de waarde perfect idd. Nu zegt dat niets over jou, maar ik praat zo graag over mezelf! :P
  maandag 31 maart 2014 @ 10:22:27 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138355436
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:19 schreef L-E het volgende:
Spees, ik had exact hetzelfde. Een waarde was hij net boven de marge die werd toegestaan, ik weet dat toen al aan de zak dropfuitduo's een half uur daarvoor :@ en nuchter was de waarde perfect idd. Nu zegt dat niets over jou, maar ik praat zo graag over mezelf! :P
Jawel, dat zegt vast ook iets over de hopjes en krentenbollen :D dus daar blijf ik gewoon maar vanuit gaan :+ thx!
pi_138355453
Ja hier ook. Niet nuchter laten prikken, had ranja op van te voren geloof ik, of fruit gegeten en had geloof ik 6.6 ofzo? Wist ik veel dat je beter nuchter kon. VK zei geen reden tot paniek, maar ik had wel paniek, maar goed, vingerprikje nuchter en dat was 4.8. Zo stom dat ze niet meteen nuchter laten prikken,scheelt veel stress.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:25:12 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138355495
Wel vervelend dat je daar zoveel stress van hebt gehad.

Zo ervaar ik het overigens niet hoor, en ik vind die extra prik een kleine moeite. Maak me eigenlijk ook helemaal niet druk, heb wel het gevoel dat het los zal lopen. Alleen af en toe een heel klein 'het zal toch niet' stemmetje in mijn achterhoofd.
pi_138355714
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Veruit de meeste O+ Maar gelukkig heb ik ook af en toe zo'n pareltje als dat je zeer treffend beschreef :D en ik ben vooral retenieuwsgierig hoe het met al die dames is gegaan die inmiddels zijn bevallen en die toen-prilzwangeren die inmiddels hoogzwanger zijn, hoe beleven ze het en gaat het goed met ze en hoe leven ze toe naar de bevalling en het ouderschap enenen... Dus ja, toch wel zin in ;)
Gelukkig :D O+
en de bijzondere typetjes houden je dag boeiend I guess :P
pi_138355779
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ben dus vergeten de waarde te vragen ):O maar ik verwacht ook zoiets omdat ie licht verhoogd was. Als ik me je goed voorstel van je buikfoto's ben jij ook bepaald niet te zwaar toch*?

*niet dat dat per se moet, maar ik verzamel graag redenen om er vanuit te gaan dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb
Mijn bmi is net wat hoger dan dat van jou, maar ik ben niet te zwaar, nee. En diabetes heb ik ook echt niet. De vk hanteert volgens mij best een strenge grens voor de suikerwaarden.
pi_138355780
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Hilmo het volgende:
Ja hier ook. Niet nuchter laten prikken, had ranja op van te voren geloof ik, of fruit gegeten en had geloof ik 6.6 ofzo? Wist ik veel dat je beter nuchter kon. VK zei geen reden tot paniek, maar ik had wel paniek, maar goed, vingerprikje nuchter en dat was 4.8. Zo stom dat ze niet meteen nuchter laten prikken,scheelt veel stress.
Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagd :)
vervelend dat je er zoveel stress van hebt gehad.

Spees! vreetkous :D
T zou me niet verbazen als het daaraan ligt. Als je echt een MODY zou zijn dan verwacht ik wel flink verhoogde uitslagen, en dan zou ik bij jou ook wel wat atypische klachten verwachten. Mn buurman had dat, die blijkt mody te hebben, viel altijd in coma na het eten, met geen stok wakker te krijgen. Bleek een random glucose van >30 te hebben :X Inmiddels is ie voorzien van pomp :P
pi_138355836
Butterflower proficiat!

Hier net bezoek van de vroedvrouw gehad, alles is in orde, meisje bewoog goed, hartje was goed. We zijn weer goedgekeurd :)
  maandag 31 maart 2014 @ 10:44:36 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138355900
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagd :)

Spees! vreetkous :D
T zou me niet verbazen als het daaraan ligt. Als je echt een MODY zou zijn dan verwacht ik wel flink verhoogde uitslagen, en dan zou ik bij jou ook wel wat atypische klachten verwachten. Mn buurman had dat, die blijkt mody te hebben, viel altijd in coma na het eten, met geen stok wakker te krijgen. Bleek een random glucose van >30 te hebben :X Inmiddels is ie voorzien van pomp :P
Oh. Moet ik me zorgen maken dat mijn bloed als stroop uit mijn tandvlees druipt bij het tanden poetsen?

:+
pi_138356103
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh. Moet ik me zorgen maken dat mijn bloed als stroop uit mijn tandvlees druipt bij het tanden poetsen?

Neuh das normaal als je zwanger bent.

Als je alleen nog maar hartvormige drollen poept daarentegen... :{w
pi_138356153
Van harte met de geboorte van je dochter, BF!

quote:

Het is ook spannend... Hoop dat alles goed is vanavond. Ik had hetzelfde bij m'n eerste zwangerschap, inclusief alle opmerkingen... Hoop dat het bij jou ook helemaal goed komt, vast!
pi_138356212
Spannend Dyre, succes!!

M'n kind heeft de hik :')
Tralalalaaa
pi_138356449
Net bij het wachten op de bus kwam er een mevrouw naar me toe en vroeg wanneer de baby komt O+ Zo leuk dat onbekende mensen het ook zo opvalt!
  maandag 31 maart 2014 @ 11:13:53 #207
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_138356557
Geppie; lief dat je het vraagt! Ja, meisje voelt zich al veel beter nu. Vandaag laatste dag ab en ze is verder nog een beetje snotterig maar t gaat al zoveel beter! O+

Musique gefeliciteerd met je meisjes!! O+ Mooie namen! Geniet! *O* :*

Ik vind zwanger zijn ook niet alleen een roze wolk, en soms best zwaar. Alleen de hele dag negatief zijn en klagen heeft geen zin denk ik. Als mensen in mijn nabije omgeving vragen hoe het gaat, dan zeg ik vaak 'het gaat'. Niet zo negatief bedoeld als het hier lijkt, maar ik hou het vol nu :) Mn bekken voelen goed, beter dan een paar weken terug en als ik een goeie dag heb kan ik daar enorm van genieten.
Ik kan ook enorm balen en sacherijnig zijn als ik een kutdag heb daarentegen :') :X Magoed, het hoort erbij. Met meisje in mn buik gaat alles super, dat is zo'n fijn gevoel. En ik geniet van elk moment dat ze zo lekker aan het bewegen en het schoppen is, dit is echt de laatste keer voor mij. O+ Mn lijf is er niet zo op gebouwd, dat zwanger zijn :+
Maar idd, tegen wildvreemden zeggen dat ik al vanaf 20w thuis zat met harde buiken/bekkenklachten en daar steen en been over klagen? Nee, zo ben ik niet. :) Heb het er genoeg over met mn naasten over hoe het gaat en krijg ondersteuning, en zo hou ik het vol.

Loj en SQ 12 weken!! :D *O* Jeuj!

Mignonne je klinkt als een ontzettend goeie verpleegkundige, signalen oppikken qua lichaamshouding doet lang niet iedereen! Leuk hoor ^O^

Butterflower gefeliciteerd met jullie meisje!! :* Geniet!

Heb net even de laatste (:o !) groeiecho ingepland, rond de 34 weken. Dat is al over 3 weken! Ik ben deze woensdag alweer 31 weken! :o Wtfff. Ik vind het nu echt wel heul snel gaan hoor jongens. En een soort 'jammer' ook, omdat het nu zo goed gaat, maar ook weer niet. :+ Dubbel gevoel :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_138356584
quote:

[..]

:D dat heb ik ook! Kan je mooie horrorbeelden mee maken joh :P

En volgens de mondhyg moest ik.dan maar n zachte borstel gebruiken en 2x pd flossen, en vooral van dat laatste gaat t nog veel harder bloeden... }:|
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 maart 2014 @ 11:15:29 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138356604
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En volgens de mondhyg moest ik.dan maar n zachte borstel gebruiken en 2x pd flossen, en vooral van dat laatste gaat t nog veel harder bloeden... }:|
Dit was een grapje ;)

Als er echt stroopdikte bloed uit mijn mond kwam dan had ik wel ergens aan de bel getrokken :P
pi_138356616
quote:

[..]

Ja, hier ook veel last. De ene dag wel meer als de andere...
pi_138356641
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit was een grapje ;)

Als er echt stroopdikte bloed uit mijn mond kwam dan had ik wel ergens aan de bel getrokken :P
Nou mijn tandvlees was in.t begin zo ontstoken dat t echt zo mn bakkes uitdroop... Niet stroopdik maar wel echt ranzig veel... Hormonen O+
S. 2014
J. 2016
pi_138356688
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou mijn tandvlees was in.t begin zo ontstoken dat t echt zo mn bakkes uitdroop... Niet stroopdik maar wel echt ranzig veel... Hormonen O+
Sorry, maar ik moest lachen :P Gewoon om hoe je het zegt :D
pi_138356762
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is waar. Voor mij was dat nuchter prikken ook wel heel irritant qua misselijkheid, maar ik heb nogal een issue met bloedprikken en vingerprik vond ik zelf heel naar. Had ik het liever in één keer goed gehad, die 6 buisjes waren ook al een hele overwinning, kon ik daarna nog een keer ;) Ben sowieso een zenuwpees dus paniek is er om alles zo'n beetje hahahah.
pi_138356840
Zo, in 3 etappes geslapen vannacht. Begin het idee te krijgen dat meneer april leuker vindt dan maart -O-
  maandag 31 maart 2014 @ 11:27:54 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_138356937
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik zou even een kuurtje chloorhexidine vragen, dit klinkt ook niet gezond.
disclaimer
pi_138357068
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zou even een kuurtje chloorhexikeedine vragen, dit klinkt ook niet gezond
Tandarts en mondhyg zijn beide op de hoogte,maar blijven bij n zachte borstel, stokeren, en gewone spoeling! Zal wel een reden hebben, ik dacht ook eigenlijk dat die mondspoelingen niet mogen nu maar geen idee hoe ik daar nu weer bij kom...
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 maart 2014 @ 11:37:43 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_138357162
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Tandarts en mondhyg zijn beide op de hoogte,maar blijven bij n zachte borstel, stokeren, en gewone spoeling! Zal wel een reden hebben, ik dacht ook eigenlijk dat die mondspoelingen niet mogen nu maar geen idee hoe ik daar nu weer bij kom...
Ik ook niet, want het is gewoon veilig ;)
disclaimer
pi_138357177
HCG werkt in op je tandvlees en is daardoor extra gevoelig en zal sneller bloeden. Tenminste; KAN gebeuren.
Daarom heb ik iom tandarts besloten om de 8 weken naar de mondhygiëniste te gaan. Even extra controle en schoonpoets.
Maar ik ben normaal ook gevoelig voor ontstoken tandvlees.

En er is ook ergens een relatie tussen vroeggeboorte en ontstoken tandvlees. Hoe precies durf ik niet te zeggen.
Vandaar dat vk-en ook aanraden minimaal 1keer een tandarts te bezoeken tijdens zwangerschap en een goeie inventarisatie te doen.
pi_138357296
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ook niet, want het is gewoon veilig ;)
Dan maar even naar de apotheek :)
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 maart 2014 @ 11:43:30 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_138357321
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dan maar even naar de apotheek :)
Ja, als het echt constant zo ontstoken is kan die ontsteking echt meer kwaad dan het medicijn. Wat Blue hierboven ook zegt. Ik heb het laatst ook gedaan en het scheelt echt een boel.
disclaimer
pi_138357352
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:
HCG werkt in op je tandvlees en is daardoor extra gevoelig en zal sneller bloeden. Tenminste; KAN gebeuren.
Daarom heb ik iom tandarts besloten om de 8 weken naar de mondhygiëniste te gaan. Even extra controle en schoonpoets.

En er is ook ergens een relatie tussen vroeggeboorte en ontstoken tandvlees. Hoe precies durf ik niet te zeggen.
Vandaar dat vk-en ook aanraden minimaal 1keer een tandarts te bezoeken tijdens zwangerschap en een goeie inventarisatie te doen.
Ik ben met 11 weken bij de tandarts+mondhyg geweest, en toen kwam idd t tandvlees verhaal naar voren, nu is mijn mond sowieso al een antibioticawrak :') vol met vullingen en stiften enz, maar tandvlees is echt zwangerschaps gerelateerd.
S. 2014
J. 2016
pi_138357386
Kak, over tanden gesproken, ik moet vanmiddag naar de halfjaarcontrole bij de tandarts ;(
Tralalalaaa
pi_138357890
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:

Sterker nog er schijnt zelfs een relatie te zijn met meervoudige miskramen, pre-eclampsie en zwangerschaps-hypertensie. Hoe het precies zit though zijn ze nog niet helemaal over uit. Niet iedere zwangere met bloedend tandvlees lijkt er gevoelig voor dus er moet ergens nog een factor X meespelen ofzo.
pi_138358101
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sterker nog er schijnt zelfs een relatie te zijn met meervoudige miskramen, pre-eclampsie en zwangerschaps-hypertensie. Hoe het precies zit though zijn ze nog niet helemaal over uit. Niet iedere zwangere met bloedend tandvlees lijkt er gevoelig voor dus er moet ergens nog een factor X meespelen ofzo.
:{

[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 31-03-2014 12:23:45 ]
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 maart 2014 @ 12:16:26 #225
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138358136
Spees, hier was mijn niet-nuchtere suiker ook verhoogd (6.2) en moest ik dus ook nuchter over prikken. Deze was ook aan de hoge kant (5.2 net op het randje) en mag ik dus binnenkort zo'n leuke suikertest doen.
Maar mijn bmi is ook wel wat hoger (volgens mij 30), maar het was bij de andere 2 zwangerschappen nog hoger. Toen altijd keurige suikerwaarden gehad.
pi_138358141
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou, lekker opbeurend zeg... En daarom lees ik nou niet teveel op internet als ik bepaalde klachten heb...
pi_138358157
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:|W
Ik neem aan dat je ook de laatste regel leest? ;)
En daarbij gezegd hebbende, als je wel een PE zou krijgen, bijvoorbeeld, dan is het A) niet gezegd dat het aan je tandvlees ligt, en B.) niet gezegd dat je het had kunnen voorkomen door meer te flossen etc. Waarschijnlijk is die onbekende factor een stuk belangrijker in het ontwikkelen van die dingen.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:18:43 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_138358193
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sugarsnap het volgende:
Spees, hier was mijn niet-nuchtere suiker ook verhoogd (6.2) en moest ik dus ook nuchter over prikken. Deze was ook aan de hoge kant (5.2 net op het randje) en mag ik dus binnenkort zo'n leuke suikertest doen.
Maar mijn bmi is ook wel wat hoger (volgens mij 30), maar het was bij de andere 2 zwangerschappen nog hoger. Toen altijd keurige suikerwaarden gehad.
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitslagen hier, verhoogd BMI hoeft dus niks te zeggen?
Die van mij is 33, maar ik heb wel eens geprikt met het tellertje van bevriende diabeten en mijn waardes waren altijd uitzonderlijk laag, dus ik maak me maar niet te veel zorgen.
disclaimer
pi_138358243
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, lekker opbeurend zeg... En daarom lees ik nou niet teveel op internet als ik bepaalde klachten heb...
Heel goed :D
Wat zei iemand nou een tijdje geleden, als je maar lang genoeg googled kom je vanzelf de meest rampzalige dingen tegen.

Ik haak in op wat BE zegt, of je dit wel of niet op jezelf betrekt moet je zelf weten, wat je ermee doet moet je ook zelf weten. Feit is wel dat er risico's zijn, altijd, het hele leven is een risico. Maar dat wil niet zeggen dat je doomed bent als je bloedend tandvlees hebt ;) Het is dus gewoon zinvol om, als je er erg veel last van hebt, ermee naar een tandarts te gaan, thats all.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:22:53 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138358301
Hier werd standaard op suiker geprikt bij een te hoog bmi. Dat ging trouwens niet met zo'n drankje maar eerst nuchter, dan naar huis om te ontbijten en 2 uur later weer een keer. Hier was de uitslag op het randje van te laag (de 1e keer en bij de 2e keer kreeg ik geen waardes meer te horen maar alleen een "goed" van de gyn).
pi_138358315
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel goed :D
Wat zei iemand nou een tijdje geleden, als je maar lang genoeg googled kom je vanzelf de meest rampzalige dingen tegen.

Ik haak in op wat BE zegt, of je dit wel of niet op jezelf betrekt moet je zelf weten, wat je ermee doet moet je ook zelf weten. Feit is wel dat er risico's zijn, altijd, het hele leven is een risico. Maar dat wil niet zeggen dat je doomed bent als je bloedend tandvlees hebt ;) Het is dus gewoon zinvol om, als je er erg veel last van hebt, ermee naar een tandarts te gaan, thats all.
Zo bedoelde ik het ook, daarom stond in mijn post ook KAN voorkomen.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:25:20 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138358358
Ik vind het hele nuttige informatie want ik wist dat dus niet.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:26:01 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_138358378
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:22 schreef Kyara het volgende:
Hier werd standaard op suiker geprikt bij een te hoog bmi. Dat ging trouwens niet met zo'n drankje maar eerst nuchter, dan naar huis om te ontbijten en 2 uur later weer een keer. Hier was de uitslag op het randje van te laag (de 1e keer en bij de 2e keer kreeg ik geen waardes meer te horen maar alleen een "goed" van de gyn).
oh kijk, dat geeft de burger moed O+
disclaimer
pi_138358396
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook de laatste regel leest? ;)
En daarbij gezegd hebbende, als je wel een PE zou krijgen, bijvoorbeeld, dan is het A) niet gezegd dat het aan je tandvlees ligt, en B.) niet gezegd dat je het had kunnen voorkomen door meer te flossen etc. Waarschijnlijk is die onbekende factor een stuk belangrijker in het ontwikkelen van die dingen.
Had ook de verkeerde smiley zie ik nu... :P

Ik vind t gewoon vreemd dat tandvleesproblemen een soort ondergeschoven kindje is, want ik zou dat nml niet linken met eventueel risico voor de zwangerschap.
Ah well we houden t in de gaten.
S. 2014
J. 2016
pi_138358415
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
handig voor de volgende keer? :P ah toe? :+
pi_138358449
En ook zonder ooit bloedend tandvlees te hebben gehad kan je PE ontwikkelen *O* Ik ben wel heel benieuwd naar die factor X trouwens :)
pi_138358466
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Had ook de verkeerde smiley zie ik nu... :P

Ik vind t gewoon vreemd dat tandvleesproblemen een soort ondergeschoven kindje is, want ik zou dat nml niet linken met eventueel risico voor de zwangerschap.
Ah well we houden t in de gaten.
Het ís ook een ondergeschoven kindje!
Maar we weten er gewoonweg ook nog niet alles van af. Alleen dát het een risico zou kunnen zijn. Maar hoe en wat en welke factoren er nog meer meespelen, keine ahnung.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:34:11 #238
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138358568
Er zijn naast BMI ook nog andere risicofactoren hè, zoals familieleden met diabetes. Ik had daardoor ondanks BMI van 22 een flink verhoogd risico omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had toen ze zwanger was van mij.
Oude (on)bekende.
pi_138358569
Weet iemand ook of het kwaad kan als je buik de hele tijd word ingedrukt door te strakke broek of strak onderbroek elastiek? Ik vind het een beetje een naar gevoel, maar wil niet gelijk zeuren ;) :P en vroeg me dus af of de kleine daar geen hinder van heeft. En nog steeda helemaal jeej mijn buikje groeit hoor! :Y
  maandag 31 maart 2014 @ 12:36:10 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_138358616
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand ook of het kwaad kan als je buik de hele tijd word ingedrukt door te strakke broek of strak onderbroek elastiek? Ik vind het een beetje een naar gevoel, maar wil niet gelijk zeuren ;) :P en vroeg me dus af of de kleine daar geen hinder van heeft. En nog steeda helemaal jeej mijn buikje groeit hoor! :Y
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.
Ik zou je wel adviseren om, als je broeken nu zo strak zitten, gewoon positie-hosen te kopen. Dan krijg je vanzelf 1 buik ipv 2, staat ook leuker :D
disclaimer
pi_138358646
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.
Ik zou je wel adviseren om, als je broeken nu zo strak zitten, gewoon positie-hosen te kopen. Dan krijg je vanzelf 1 buik ipv 2, staat ook leuker :D
Ik moest heel hard gnorfen :D O+
  maandag 31 maart 2014 @ 12:37:47 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138358660
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:28 schreef L-E het volgende:
En ook zonder ooit bloedend tandvlees te hebben gehad kan je PE ontwikkelen *O* Ik ben wel heel benieuwd naar die factor X trouwens :)
Hier ook zwangerschapshypertensie bij de 1e zwangerschap en vroeggeboorte bij de 2e zonder bloedend tandvlees idd.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:37:48 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_138358661
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
Er zijn naast BMI ook nog andere risicofactoren hè, zoals familieleden met diabetes. Ik had daardoor ondanks BMI van 22 een flink verhoogd risico omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had toen ze zwanger was van mij.
Ja, dat is ook zo. Het is een beetje dubbel, aan moeders kant zitten wel een paar diabeten in de familie, maar mijn eigen moeder heeft daar nooit last van gehad. Wel kwam ze 30 kilo aan toen ze zwanger was van mij, en in haar geval was dat een gewichtstoename van 60% :') maar geen suiker dus.
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 12:38:33 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138358678
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

handig voor de volgende keer? :P ah toe? :+
:P

ik sluit niks uit maar het is niet de intentie.
  maandag 31 maart 2014 @ 12:39:34 #245
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138358705
Hier is zwangerschapsdiabetes ook een familiekwaaltje. Ik hou er dus wel ernstig rekening mee.
pi_138358752
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

:P

ik sluit niks uit maar het is niet de intentie.
We have a maybe! *O* :P
pi_138358794
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook zwangerschapshypertensie bij de 1e zwangerschap en vroeggeboorte bij de 2e zonder bloedend tandvlees idd.
oh! dat kan absoluut, het is geen given hoor, dat je dat móet hebben bij pe/pih/vroeggeboorte. Maar het zou een risicofactor kunnen zijn.

Net zoals wanneer je moeder zw.schapsdiabetes heeft gehad een risicofactor is voor het zelf ontwikkelen van, je hoeft het niet te krijgen en je kunt ook zw.schapsdiabetes krijgen zonder die moeder-met :Y

Enneh, hebben bij jouw tweede zw.schap de dames zelf niet ook een beetje de hand gehad in de vroeggeboorte? :D
pi_138358961
quote:
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar
Visual :D Ik zie nu zo'n baby door een oerwoud van schaamhaar heen gluren :+
  maandag 31 maart 2014 @ 12:50:09 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_138359015
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

ja, het is ook wel een tricky opmerking, want sommige mensen hebben helemaal geen schaamhaar en aan de andere kant bestaan er mensen met schaamhaar tot hun navel, dus het zegt ook niet zo veel -O-
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 12:51:47 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138359072
Hier twee keer geprikt wegens hoog BMI. Beide keren niks aan de hand.
Zwangerschap 1, 23 kilo aangekomen, kind woog 4500g precies, had suikerlevels goed onder controle.
Zwangerschap 2, 12 kilo aangekomen, kind woog 4520g en moest opgenomen en aan een infuus.

Geen peil op te trekken dus iig bij mij. :)
pi_138359195
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, het is ook wel een tricky opmerking, want sommige mensen hebben helemaal geen schaamhaar en aan de andere kant bestaan er mensen met schaamhaar tot hun navel, dus het zegt ook niet zo veel -O-
Dat ook idd :Y :D
pi_138359419
quote:

[..]

die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoor ;) zit midden in mijn onderbuik. En het elastiek van mijn boxer drukt er steeds op.
pi_138359463
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

heb ik heul niet! :D
pi_138359514
Klaag-alert ;) :

Elke keer als ik in bed ga liggen bedenkt wumpie dat het leuk is tussen m'n ribben te nestelen en mij vooral niet toe te staan te slapen en alienbuikparade te houden :')

Zo kan ik nooit m'n schoonheidsslaapje houden natuurlijk!

(First world problems)
  maandag 31 maart 2014 @ 13:06:28 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_138359536
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoor ;) zit midden in mijn onderbuik. En het elastiek van mijn boxer drukt er steeds op.
Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.
disclaimer
pi_138359712
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.
de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ook ;)

maarre shoppen vind ik een goed idee ;)
pi_138359778
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ook ;)

maarre shoppen vind ik een goed idee ;)
Wehkamp heeft alle positiekleding van veel winkels. Ook handig als je naar verschillende prijsklassen op zoek bent :)
  maandag 31 maart 2014 @ 13:24:13 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138360200
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?

Overigens had ik heel vaak bloedend tandvlees, en al helemaal tijdens zwangerschap 1.0, en dat is zo goed als verdwenen sinds ik nu een maandje of 4 elektrisch poets. Het overwegen waard voor wie er last van heeft en dat nog niet doet misschien.
pi_138360238
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?

Overigens had ik heel vaak bloedend tandvlees, en al helemaal tijdens zwangerschap 1.0, en dat is zo goed als verdwenen sinds ik nu een maandje of 4 elektrisch poets. Het overwegen waard voor wie er last van heeft en dat nog niet doet misschien.
Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bij :') :D
  maandag 31 maart 2014 @ 13:28:26 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138360381
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bij :') :D
Ah! Vandaar dus :+
pi_138362194
Is dat normaal dat je bij een gyn niet zo'n lijst vragen krijgt?

Ik sta iedere keer tot nu toe binnen 10 min weer buiten (en ja dat is incl echo en niet overdreven)
  maandag 31 maart 2014 @ 14:25:09 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138362309
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:21 schreef Loj het volgende:
Is dat normaal dat je bij een gyn niet zo'n lijst vragen krijgt?

Ik sta iedere keer tot nu toe binnen 10 min weer buiten (en ja dat is incl echo en niet overdreven)
Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?
pi_138362568
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?
Nope...

Bah ik vind m'n gyn raar en onkundig!
(Misschien stond alles nog in t dossier?)
Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!

Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week. *O*
pi_138362748
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Mignonne, een bloeddruk van 85/55.. is dat gek? (eerder 110/75)
  maandag 31 maart 2014 @ 14:42:51 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_138362894
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:

[..]

Nope...

Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!

Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week. *O*
die dingen heeft mijn vk ook nog niet gedaan hoor :)
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 14:44:59 #266
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138362951
Ik zit geheel afwezig te zijn in mijn eigen coconnetje sinds gister, alles gaat beetje langs mij heen momenteel. Dus als t rustig is van mijn kant, geen paniek,ik ben nog niet bevallen :D ik wil ff alleen zijn :*
doei
  maandag 31 maart 2014 @ 14:54:55 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138363272
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Ik heb ook lage bloeddruk, tijdens zwangerschap vergelijkbaar met die van jou, soms iets hoger maar altijd laag. Volgens mijn vk geen probleem. Ik merk het wel als ik langdurig rechtop sta (niet loop) en dan kan ik me wel crappy voelen met gevoel van 'band om mijn hoofd' en dat mijn zicht voor een groot deel verdwijnt. Maar dat is wel prima te voorkomen en het helpt om dan even te gaan zitten/liggen. Dus dat soort dingen een beetje in de gaten houden.

Edit: ik las verkeerd, dacht dat je onderdruk 65 was.
Onderdruk van 55 had ik alleen na de ruggenprik, daar heb ik wel lekker op getript :+ das wel laag ja!
pi_138363307
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Nee, was mijn bloeddruk ook meerendeel van zwangerschap. Nu op einde zit ik op 115/68.
pi_138363393
Ja op zich voel ik me ook aardig hoor. Soms wel sterretjes als ik buk og snel opsta, dus dat doe ik dan ook maar zo weinig mogelijk.
Ik heb geen idee wat mijn bd voor de zwangerschap was- vast ook niet super hoog. Maar zoiets ga je pas meten vanaf de zwangerschap natuurlijk, dus dat kan ook een vertekend beeld geven. (als ie altijd 120/ 100 was is dat natuurlijk een groot verschil, maar dat weet ikd us niet)
pi_138363664
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:

[..]

Nope...

wat raar, bij mij bij acht weken de intake gehad met inderdaad heel veel vragen. Nog niet gevoeld maar wel op de weegschaal geweest snif snif ;)
de volgende afspraak heb ik vrijdag gehad en eerst een praatje gedaan en daarna weer op die weegschaal (niet aangekomen *O* ) en daarna heeft ze mijn buik bevoeld, het me zelf laten voelen en hartje luisteren
pi_138363718
Die onderdruk zorgt voor de sterretjes :P
Wordt vanzelf weer beter en tot die tijd rustig aandoen.

Pff, nog even en ik kan aan volgend breiproject beginnen. Heb baby nodig om tijd te doden _O-
pi_138365381
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja op zich voel ik me ook aardig hoor. Soms wel sterretjes als ik buk og snel opsta, dus dat doe ik dan ook maar zo weinig mogelijk.
Ik heb geen idee wat mijn bd voor de zwangerschap was- vast ook niet super hoog. Maar zoiets ga je pas meten vanaf de zwangerschap natuurlijk, dus dat kan ook een vertekend beeld geven. (als ie altijd 120/ 100 was is dat natuurlijk een groot verschil, maar dat weet ikd us niet)
Kan geen kwaad, hooguit lastig voor jou zelf, zoals je zegt met opstaan. Niet te snel opstaan, niet te heet douchen en als je voelt dat je licht in je hoofd wordt, gaan zitten.
pi_138366036
Dé truc je bloeddruk omhoog krijgen is last minute belastingaangifte doen :')
  maandag 31 maart 2014 @ 16:11:58 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138366086
Ik moet bij de gyn altijd voor ik in de wachtkamer ga zitten naar de verpleegkundige/doktersassistente voor wegen en bloeddruk.

vandaag weer voor t eerst aan de slag, best pittig, ben nog niet helemaal 100% maar heb t overleefd. nu de hele teringzooi opruimen en lekker naar huis!

:W even een zwaai naar mijn meelurkende collega die stiekem al wist dat ik zwanger was omdat ze hier meeleest :P
Kwak
pi_138366242
Scheelt wel uitleggen Kwak ;)
En dan zo de beentjes de lucht in en door je vriend laten bedienen!
  maandag 31 maart 2014 @ 16:20:18 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_138366406
Hm, ik begin nu toch wel wat veranderingen aan mezelf te merken. Net een ontzettende huilbui (stiekem op de wc uiteraard) omdat ik toch foutjes begin te maken omdat mijn hersenen af en toe gewoon kortsluiting maken :').
Dat fulltime werken is het probleem nog niet eens zo, maar ik kan gewoon minder goed met druk omgaan. In plaats van de schouders er dan extra onder te zetten verzand ik in huilen, en dat lost natuurlijk helemaal niks op. Zal toch eens mijn bazin om tips gaan vragen hoe ik dat de komende maanden het beste kan benaderen :')

En nu is de dag alweer bijna voorbij en heb ik weer niet af wat ik wilde doen, dus misschien moet ik zo nog maar even de WC in :')
disclaimer
pi_138366526
*O* We hebben een H
*O* We hebben een C
*O* We hebben een G
*O* HCG olé olé *O* voor Sq
  maandag 31 maart 2014 @ 16:23:44 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138366530
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ik begin nu toch wel wat veranderingen aan mezelf te merken. Net een ontzettende huilbui (stiekem op de wc uiteraard) omdat ik toch foutjes begin te maken omdat mijn hersenen af en toe gewoon kortsluiting maken :').
Dat fulltime werken is het probleem nog niet eens zo, maar ik kan gewoon minder goed met druk omgaan. In plaats van de schouders er dan extra onder te zetten verzand ik in huilen, en dat lost natuurlijk helemaal niks op. Zal toch eens mijn bazin om tips gaan vragen hoe ik dat de komende maanden het beste kan benaderen :')

En nu is de dag alweer bijna voorbij en heb ik weer niet af wat ik wilde doen, dus misschien moet ik zo nog maar even de WC in :')
:* je bent in elk geval heul erg zwanger ;)

ik moet me soms zo inhouden om t niet tegen leerlingen te zeggen... nog even geduld. maar ik maak echt stomme fouten, ben ongeconcentreerd en weet de helft van de tijd niet meer wat ik ook alweer ging doen, en dat merken ze echt wel... :')
Kwak
  maandag 31 maart 2014 @ 16:24:27 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138366557
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:16 schreef BlueEyes het volgende:
Scheelt wel uitleggen Kwak ;)
En dan zo de beentjes de lucht in en door je vriend laten bedienen!
Dit moest ik ff 2x lezen voor ik begreep wat je bedoelde :o :D a dirty mind...

Herkenbaar SQ, ik ben ook (veel) minder scherp dan normaal en dat haat ik...
  maandag 31 maart 2014 @ 16:24:42 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138366566
oh en :( want ik mocht bellen voor bloeduitslagen en ze zijn gewoon niet bereikbaar na vier uur ofzo (zou wel moeten)... en nu moet ik er morgen weer aan denken :') en dat is nogal een risico :')
Kwak
  maandag 31 maart 2014 @ 16:24:55 #281
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138366578
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:o :@
Kwak
pi_138366597
quote:

[..]

o|O
  maandag 31 maart 2014 @ 16:26:38 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_138366649
Mja, vooral het feit dat ik het mezelf niet echt kan vergeven nog en nog precies zo wil zijn en doen als voordat er HCG bestond. Als ik me er nou niet zo druk om zou maken was er niets aan de hand :')
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 16:26:52 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138366659
heel suf maar ik moet hier echt enorm om lachen :') :D :@
  maandag 31 maart 2014 @ 16:27:20 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_138366674
quote:

[..]

teehee :')
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 16:28:34 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138366718
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, vooral het feit dat ik het mezelf niet echt kan vergeven nog en nog precies zo wil zijn en doen als voordat er HCG bestond. Als ik me er nou niet zo druk om zou maken was er niets aan de hand :')
Oh pff, dit ken ik zo goed. En het maakt ook onzeker, ik check alles 50x, van elk lullig mailtje tot de ingewikkeldste analyse. En het erge is, er staat altijd wel iets doms in :@. Ik kan helaas niet zeggen dat het beter wordt SQ..
  maandag 31 maart 2014 @ 16:30:06 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138366767
ik krijg nu de neiging om dingen op te gaan zoeken en nakijken die ik verstuurd heb. zal t maar niet doen... :')

mijn toppunt was toen ik met 6 weken mijn sleutels in de liftschacht liet donderen, het waren echt de grapjes van een collega en de geruststelling van een collega die ervoor zorgden dat ik niet keihard ging staan janken...
Kwak
  maandag 31 maart 2014 @ 16:34:04 #288
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138366921
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik krijg nu de neiging om dingen op te gaan zoeken en nakijken die ik verstuurd heb. zal t maar niet doen... :')

mijn toppunt was toen ik met 6 weken mijn sleutels in de liftschacht liet donderen, het waren echt de grapjes van een collega en de geruststelling van een collega die ervoor zorgden dat ik niet keihard ging staan janken...
Ohjee :o!

Ik zou het idd niet terug gaan zoeken nee :D. Ik maak heel wat kromme zinnen, begin een mail over onderwerp X en halverwege is het ineens een heel ander mailtje, aan een andere ontvanger!, geworden, vergelijk cijfers met elkaar die helemaal niet met elkaar te vergelijken zijn en daarnaast, als ik het niet opschrijf vergeet ik het. Geheid.
  maandag 31 maart 2014 @ 16:35:48 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_138367002
:D klunzigheid O+
Nee, het is hier echt dat ik gewoon veel te snel zwicht onder druk. Dat ik problemen enorm opblaas in mijn hoofd en alleen nog maar kan denken aan al die dingen die ik nog moet doen en dan sla ik helemaal dood :')
Maar ik lees hier al langer mee, dus ik weet dat ik niet de enige ben gelukkig :')
disclaimer
pi_138367114
Mijn enige tip is maak afvinklijstjes halverwege de middag... dat maakt de chaos vaak al iets geordender (is dat een woord?) en kan je richting einde duidelijk bezig gaan met 1 ding.
En zo blijf je ook bij 1 ding tegelijkertijd doen ipv 5/6 dingen te doen, die ook wel afkomen maar die je een warboel in je kop geven en je moe maken.
  maandag 31 maart 2014 @ 16:41:32 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138367235
ik heb een hele stapel achterstallig nakijkwerk liggen. kom er echt niet doorheen met die vermoeidheid, en t komt nu heel nauw op allerlei rapportdeadlines. gatverdamme. ik neig naar struisvogelen, maar dat werkt ook niet.
Kwak
  maandag 31 maart 2014 @ 16:42:42 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_138367288
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:38 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn enige tip is maak afvinklijstjes halverwege de middag... dat maakt de chaos vaak al iets geordender (is dat een woord?) en kan je richting einde duidelijk bezig gaan met 1 ding.
En zo blijf je ook bij 1 ding tegelijkertijd doen ipv 5/6 dingen te doen, die ook wel afkomen maar die je een warboel in je kop geven en je moe maken.
Ja, dat werkt ook wel het beste. Ik merk ook dat als ik mezelf verman en gewoon begin, het dan best meevalt (wat dus wel impliceert dat ik me een beetje aanstel :') goed, ik hou het er maar op dat ik erg moe ben en daardoor iets minder weerbaar O-))
disclaimer
pi_138367388
Ooit gaat het over en reageer je weer normaal (volgens mijn vriend tenminste, hoor het hier heul vaak thuis gezegd worden }:| )
  maandag 31 maart 2014 @ 16:47:07 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_138367446
Om even te ontklagen: ik ben van het weekend gezwicht en heb mezelf aangemeld voor twee babydozen. Mijn mailbox zit prompt vol nieuwsbrieven van allerhande baby-rotzooi. Ik ben een marketingmagneet geworden O+
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 16:47:29 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138367459
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
:D klunzigheid O+
Nee, het is hier echt dat ik gewoon veel te snel zwicht onder druk. Dat ik problemen enorm opblaas in mijn hoofd en alleen nog maar kan denken aan al die dingen die ik nog moet doen en dan sla ik helemaal dood :')
Maar ik lees hier al langer mee, dus ik weet dat ik niet de enige ben gelukkig :')
Ik snap wat je bedoelt en ik had die neiging ook heel erg. Hart onder de riem: als je kindje er straks is, is alles ineens veel minder belangrijk *O*. Althans, mijn ervaring is dat het dingen wel in perspectief zet en je je minder snel druk maakt om andere dingen.
pi_138367511
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Om even te ontklagen: ik ben van het weekend gezwicht en heb mezelf aangemeld voor twee babydozen. Mijn mailbox zit prompt vol nieuwsbrieven van allerhande baby-rotzooi. Ik ben een marketingmagneet geworden O+
TWEE :o

Hormonster dat je bent
  maandag 31 maart 2014 @ 16:52:38 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_138367662
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:48 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

TWEE :o

Hormonster dat je bent
Ja, een wanstaltig graaihormonster met bloeddoorlopen ogen die alleen maar MEER wil! Zo ben ik!

disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 16:54:10 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138367721
ik moet veel te hard lachen om dat plaatje.
pi_138367747
:')

Als jij nou eens bekijken gaat wat er allemaal inzit, kan ik altijd nog beslissen of ik ook een blije doos ( :X ) wil
  maandag 31 maart 2014 @ 16:55:01 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_138367753
Ja hij lijkt ook best aardig, alleen had ik geen sluier op mijn trouwdag.
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 16:55:08 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_138367760
bam, dicht
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')