Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijfquote:Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Hoop dat ik heeeeel snel eerste sta!
+1quote:Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Poppejans het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisjes,Musique!!
Vooral E.lodie vind ik een supermooie naam <3
Hmmm, misschien stilte voor de storm ? Hier ook geen gerommel meer. Merk wel dat ik zeer veel behoefte heb aan rust en alleen zijn. Manlief is aan t werk en ik wil even helemaal niets!quote:Op zondag 30 maart 2014 13:49 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijf
Ik zou me daar ook aan storen ja. Dat je het voelt en denkt is een ding, maar het op een feestje gaan zitten spuien tegenover mensen die je amper kent, vind ik dramaqueenachtig en daar ben ik allergisch voor vrees ik.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.
+1quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.
Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.
En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef Bolletje... het volgende:
Heel herkenbaar Chanty!
Hier een kennisje die klaagde dat ze niet meer op haar hoge hakken en pumps kon lopen, toen ik aan t spuiten was voor de IVF.
Ach ik klaag nu ook wel eens dat ik het zat ben, maar dat is meer omdat ik zo uitkijk naar ons jommetje
Verder horen kwaaltjes en dingetjes er gewoon bij, hier had ik mij ook op ingesteld, en gelukkig heb ik een vrij rustige zwangerschap. Oh en aambeien zijn gewoon kut
Ik zou zelf niet iemand in her face een zeurpiet noemen. Een vergelijking met jezelf maken zie ik ook niet als je beter voelen dan een ander. Maar soms is het wel fijn om een ander te helpen te relativeren (en dat kan subtiel en minder subtiel). Persoonlijk vind ik het wel prettig als ik ergens teveel in doorsla, dat iemand anders me af en toe met mijn voetjes weer op de grond zet.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef kwakz0r het volgende:
Je mag iemand best en zeurpiet vinden. Maar in de posts daarnet werd het vooral gerelateerd aan de eigen zwangerschap die ook zwaar was maar wel volgehouden tot het einde zonder zeuren.
Ik denk dan simpelweg: wat schiet je er mee op om zo te vergelijken? Is het je beter of sterker voelen dan een ander? Ik heb die behoefte niet.
En ja, ik vind sommige mensen ook zeuren. Maar wat ik niet snap is die veroordeling van iemand die in jouw ogen iets niet correct beleeft. Natuurlijk kan alles erger, of echt zwaarder, maar laat die ander lekker haar eigen beleving zeg.
Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?
Maar goed, ik begin nu heel OUD-onveilige dingen zeggen die hier hormonaal vast niet goed gaan aankomen dus ik ga maar even mijn eigen hoofd luchten ofzo.
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.
En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.
Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Musique je meisjes, ze zijn er!![]()
Van harte! En nu dubbelop genieten!
[..]
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.
En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug.En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.
Volgens mij kan dit prima samen gaan. Een knuffel en een schop onder je kontjequote:Op zondag 30 maart 2014 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.
Maar het komt er vaak op neer dat mensen hier klagen ipv het in een gesprek uit te spreken.
Alfa je ergens echt mee zit zou ik zeggen: spreek het uit. Als je er niet mee zit, dan zeg ik laat ze.
Dat relativeren voor een ander wat je zegt heb ik moeite mee. Vriendje doet dat ook vaak, maar ik heb zelf als ik klaag echt met behoefte aan een schouder of een knuffel. Als iemand anders voor mij gaat relativeren voelt dat alsof mijn gevoel er niet mag zijn.
Zoals ik zei: ieder zijn allergie, mijn grote probleem is dat ik er slecht tegen kan aks Ik me onbegrepen of niet serieus genomen voel. Dus ik reageer niet goed op anderen die Hoe goed bedoeld ook voor mij mijn issues gaan lopen relativeren.
Zal dat zelf ook niet snel doen want het voelt voor mij als nogal "presumptuous".
Verschillen van mening mag. Prima toch.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.
En een vk stript nooit als het niet verantwoord is volgens mij.
En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Musique je meisjes, ze zijn er!![]()
Van harte! En nu dubbelop genieten!
[..]
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.
En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug.En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.
Misschien een heel domme vraag en ik bedoel het echt niet naar of iets dergelijks. Maar dit wordt haar tweede kind. Dan weet je toch waar je aan begint of is dat heel kort door de bocht?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:45 schreef Moppert het volgende:
[..]
En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn.
Jeetje dat je er niet aan begonnen zou zijn als je het van tevoren had geweten. Dat klinkt wel heel heftig inderdaad. Ik geloof dat ik me het gewoon niet zo goed kan voorstellen allemaal, maar dat betekent natuurlijk niet dat iets er niet is.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:55 schreef Moppert het volgende:
Dat is heel kort door de bocht imho..
Als ik had geweten hoe de 3e zwangerschap zou verlopen was ik er niet aan begonnen. Het verschil met de andere 2 was gigantisch.
Niet om t een of ander, hoor sq, maar als ík zeik dan is het toevallig wél gegrond hoor!quote:Op zondag 30 maart 2014 17:16 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik nog wel het grappigst vind aan de discussie zijn opmerkingen in de geest van: "ja, ik kan echt slecht tegen klagende vrouwen. Ja, ik klaag zelf ook wel eens maar dat is ánders..."![]()
uiteraard!quote:Op zondag 30 maart 2014 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet om t een of ander, hoor sq, maar als ík zeik dan is het toevallig wél gegrond hoor!
Ja nog veel meer zeikmateriaalquote:Op zondag 30 maart 2014 17:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar dames, echt waar, je krijgt er zoveel voor terug!
dan kun je gaan zeiken over je slapeloze nachten, de prijs van de kinderopvang en je stuwingquote:
En over dit stukje wil ik dus even 'klagen'. Ik kan het feit dat ik ben ingeleid echt nog steeds niet accepteren. Het voelt voor mij als enorm falen en ik schaam me ervoor als mensen vragen of het vanzelf op gang is gekomen en ik moet bekennen dat ik werd ingeleid.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:03 schreef kwakz0r het volgende:
Collega van mijn heeft ook twee kinderen. Ze houdt ontzettend van hart kinderen maar ze HAATTE zwanger zijn. Je weet wat je aan begint maar dan voeg je het toch niet leuk te vinden.
Mijn grote verbazing is nog steeds waarom je daar per se iets van mist vinden.
Ja, je hebt het geweldig gedaan met de zwangerschap van je tweeling. Maar als je 8 maanden geklaagd had en om een inleiding had gesmeekt met 36 werken was je m.i. geen minder goede moeder of persoon.
quote:Op zondag 30 maart 2014 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet om t een of ander, hoor sq, maar als ík zeik dan is het toevallig wél gegrond hoor!
hoax, de zon schijnt hier nietquote:Op zondag 30 maart 2014 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies, get your ass outside! De zon schijnt, geniet!
Mijn ouders waren net op bezoek, kreeg een roze jurkje van mn ma, maar mn pa had t uitgekozen![]()
En een hele tas me babykleertjes van mn zus, die had ze online gekocht voor haar nichtjevolgens mij vinden ze t allemaal net zo tof als ik
Kijk, en hier kan ik vanuit mijn eigen situatie dus ook weer van alles van vinden.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
En over dit stukje wil ik dus even 'klagen'. Ik kan het feit dat ik ben ingeleid echt nog steeds niet accepteren. Het voelt voor mij als enorm falen en ik schaam me ervoor als mensen vragen of het vanzelf op gang is gekomen en ik moet bekennen dat ik werd ingeleid.
Let it hang!!quote:Op zondag 30 maart 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag twee pensbroeken gekocht en ik ben ernstig aan het overwegen om permanent te stoppen met mijn buik in te houden. Dat doe ik namelijk al jaren omdat ik anders zes maanden zwanger lijk. Maar nu maakt dat niet uit natuurlijk![]()
*pamper toeschuift*quote:Op zondag 30 maart 2014 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Met roosvicee?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Komt allemaal wel goed, zeikstraaltjes
Dat, lekker laten wapperen in de wind!quote:
quote:
Hier ook lekker een weekendje weg geweest! Maar niet met man&kind, maar met vriendinnen. Wat tof!quote:Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier net terug van een relaxed weekendje BruggeIk wilde eigenlijk gaan klagen dat ik vooral op terrasjes heb moeten zitten omdat te veel lopen niet meer zo goed gaat maar dat durf ik nu niet meer
![]()
Ons laatste weekendje weg zonder baby, rare gedachte hoor
Ja, maar dat ding kan weer terug groeien blijkbaar. Bij Saar kwam de bevalling overigens wel vlak na het verlies van dat ding op gang, dus een beetje spannend vond ik het stiekem toch welquote:Op zondag 30 maart 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nu al je slijmprop, coco? Dat vlot! Heb jij al een datum? Of wordt het geen geplande ks?
Dat laatste vind ik juist weer heel praktisch aan die dingenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja das het rotte van die dingen he. Het kan weeeken van tevoren gebeuren en weer groeien.
Niet zo op letten en wat anders gaan doenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies.. Nog tips voor een gevoelige/zere navel? Alsof er van binnenuit gedrukt wordt... Wordt er een beetje wee van op mn maag...
Als k nou ergens een zure bek van ga trekken...quote:
Ah, dat kan.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:17 schreef Kyara het volgende:
ik heb van mijn vk wel een briefje voor mijn werkgever gekregen. Maar dat was na een fikse huilbui omdat ik het allemaal niet meer trok ivm vermoeidheid die ook na de 12, 14, 16 en 18 weken bleef
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk(tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren
![]()
)
garpje dames
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....
why... WHY?!afbakenen is een kunst
maar ik zie ook vrouwen met wallen tot op hun knieën, een oneindig vermoeid gezicht, alsof ze tien kilo meezeulen, komen ze de spreekkamer binnen gewaggeld, gaan scheef in de stoel zitten (aambei?), kortademig tot en met en de ene na de andere rennie weg kauwend.
"hoe gaat het met je?" oh goed hoor!![]()
Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelenquote:Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk(tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren
![]()
)
garpje dames
+1. Als je jezelf al megazielig vindt wordt het er niet gemakkelijker op. Even slikken en weer doorrrr met je huis-tuin-en-keuken-kwaaltjes.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
Ik ben echt zooooo blij voor al die zwangere vrouwen dat ik jouw beroep niet heb hequote:
"Als ik hier druk...."quote:Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjesquote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen![]()
Ik moest ineens denken aan die keer dat ik jaren geleden eens tegen de tandarts zei: als ik op snoep kauw doet die kies zeer.quote:
Dat is ook helemaal waar, maar toch zou ik het echt niet kunnen. Respect dus daarvoorquote:nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ah, dat kan.
Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.
Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?"![]()
Cute, vooral dat kriebelen is fijnquote:Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes![]()
Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal. Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen.
Ja idd, de vraag-achter-de-vraag, of juist niet de vraag. Soms kan het al genoeg zijn om iemand echt aan te kijken en contact te maken en te vragen "hoe gáát het nou met je?"quote:Op zondag 30 maart 2014 21:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.
(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen)
Maar ook dat is dus wat ik bedoel, dan moet je prioriteiten op een rijtje gaan zetten, de vrouwen die zichzelf hard voorbij hollen (niet gezegd dat jij dat deed he! maar ik zie ze wel), daar moet je ook wel eens aan de rem trekken en dingen in perspectief plaatsen. En das best lastig, want niet iedereen laat het zo enorm zien.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.
Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.
Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.
Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen
Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagdik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120
)
Maar da's toch ook niet ok?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagdik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120
)
Eens.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Maar da's toch ook niet ok?![]()
Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
Daar heb je ook zeker een puntquote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Maar da's toch ook niet ok?![]()
Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
Ik hoop t wel....quote:Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..quote:Op zondag 30 maart 2014 22:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik hoop t wel....
Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.
Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
Whahahaha ik heb ook al 4x een smsje gekregen vandaag met die vraag ( hij is aan t werk)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Cute, vooral dat kriebelen is fijn![]()
Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voelHij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
Nope, we hebben een hele fijne verloskundigepraktijk hier in t dorp en een poli van t ziekenhuis waar dus ook een gyn zit.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek![]()
Uiteindelijk ligt dit 'probleem' ook echt bij mijzelfquote:Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
Snap ik, maar de enige remedie is dan: niet zwanger worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man!![]()
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Butterflower het volgende:
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses![]()
Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.eNou, dat is best een egopost waard, hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man!Gefeliciteerd met je dochter, heel veel geluk!
Wat wil je precies weten?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
In je bed een kussen onder je voeten doen. En als je zit ook zvm je beentjes omhoog!quote:Op zondag 30 maart 2014 22:51 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Butter met je meisje!
En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!
Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.
Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was(Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
quote:Op maandag 31 maart 2014 07:27 schreef BlueEyes het volgende:
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes![]()
Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
+1quote:Op maandag 31 maart 2014 07:31 schreef Stormqueen het volgende:
Normaal heb ik nooit last van zomer/wintertijd maar vandaag vindt mijn lijf dat ze nog minstens een uur wil slapen
Kloptquote:Op maandag 31 maart 2014 04:27 schreef Loj het volgende:
[..]
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.
Er wordt dan ook gekeken naar het individu. Ik was in vier weken tijd van een onderdruk van 80 naar 90 gegaan en 6 kilo aangekomen. Die combinatie zorgde dat de vk zich zorgen maakte, wat ik dus een beetje weglachte.
85 is dus prima! En ik geloof dat je bloeddruk ook stijgt naarmate je langer zwanger bent.
(Mignonne, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg...)
Ik voelde ook volgens mij nog niks hoor. VK vertelde dat het bij de eerste altijd wat langer duurt voordat je wat voeltquote:Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:
Ojah en vanavond de 20-weken echo
Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor')
Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz.
Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaanquote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....
why... WHY?!afbakenen is een kunst
Spannend! Volgens mij heb ik gewoon extreem mazzel dat ik onze langpoot al zo vroeg voelde...quote:Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:
Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor')
Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz.
Ooh noemen we dat zoquote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen
Ik ben suiker gewend. Hou van zoetigheidquote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen
Nee, zit al anderhalf uur in de hal bij ingangquote:Op maandag 31 maart 2014 09:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ooh noemen we dat zo![]()
Ik zal komende week wel n afspraak krijgen voor die test... Mag je dan t ziekenhuis niet uit?
Komt goedquote:Op maandag 31 maart 2014 09:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dan wacht ik t lekker af! Succes nog even met t wachten!
Niet?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaan
Veruit de meestequote:Op maandag 31 maart 2014 10:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet?
jij had toch alleen maar ontzettend leuke cliënten die zulke dingen niet doen?
Ik ben dus vergeten de waarde te vragenquote:Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef Cantare het volgende:
Ik moet iedere meting bij iedere zwangerschap opnieuw nuchter laten prikken omdat mijn niet-nuchtere waarde dan nét te hoog is. 6.2 o.i.d. Voor het prikken met 30 weken (omg bijna 30 weken) heeft de verloskundige gelijk maar een nuchtere suiker aangevinkt. Scheelt weer een ritje prikpost.
Jawel, dat zegt vast ook iets over de hopjes en krentenbollenquote:Op maandag 31 maart 2014 10:19 schreef L-E het volgende:
Spees, ik had exact hetzelfde. Een waarde was hij net boven de marge die werd toegestaan, ik weet dat toen al aan de zak dropfuitduo's een half uur daarvooren nuchter was de waarde perfect idd. Nu zegt dat niets over jou, maar ik praat zo graag over mezelf!
Gelukkigquote:Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Veruit de meesteMaar gelukkig heb ik ook af en toe zo'n pareltje als dat je zeer treffend beschreef
en ik ben vooral retenieuwsgierig hoe het met al die dames is gegaan die inmiddels zijn bevallen en die toen-prilzwangeren die inmiddels hoogzwanger zijn, hoe beleven ze het en gaat het goed met ze en hoe leven ze toe naar de bevalling en het ouderschap enenen... Dus ja, toch wel zin in
![]()
Mijn bmi is net wat hoger dan dat van jou, maar ik ben niet te zwaar, nee. En diabetes heb ik ook echt niet. De vk hanteert volgens mij best een strenge grens voor de suikerwaarden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben dus vergeten de waarde te vragenmaar ik verwacht ook zoiets omdat ie licht verhoogd was. Als ik me je goed voorstel van je buikfoto's ben jij ook bepaald niet te zwaar toch*?
*niet dat dat per se moet, maar ik verzamel graag redenen om er vanuit te gaan dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb
Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagdquote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Hilmo het volgende:
Ja hier ook. Niet nuchter laten prikken, had ranja op van te voren geloof ik, of fruit gegeten en had geloof ik 6.6 ofzo? Wist ik veel dat je beter nuchter kon. VK zei geen reden tot paniek, maar ik had wel paniek, maar goed, vingerprikje nuchter en dat was 4.8. Zo stom dat ze niet meteen nuchter laten prikken,scheelt veel stress.
Oh. Moet ik me zorgen maken dat mijn bloed als stroop uit mijn tandvlees druipt bij het tanden poetsen?quote:Op maandag 31 maart 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagd![]()
vervelend dat je er zoveel stress van hebt gehad.
Spees! vreetkous![]()
T zou me niet verbazen als het daaraan ligt. Als je echt een MODY zou zijn dan verwacht ik wel flink verhoogde uitslagen, en dan zou ik bij jou ook wel wat atypische klachten verwachten. Mn buurman had dat, die blijkt mody te hebben, viel altijd in coma na het eten, met geen stok wakker te krijgen. Bleek een random glucose van >30 te hebbenInmiddels is ie voorzien van pomp
Neuh das normaal als je zwanger bent.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh. Moet ik me zorgen maken dat mijn bloed als stroop uit mijn tandvlees druipt bij het tanden poetsen?
Het is ook spannend... Hoop dat alles goed is vanavond. Ik had hetzelfde bij m'n eerste zwangerschap, inclusief alle opmerkingen... Hoop dat het bij jou ook helemaal goed komt, vast!quote:Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:
quote:Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh. Moet ik me zorgen maken dat mijn bloed als stroop uit mijn tandvlees druipt bij het tanden poetsen?
Dit was een grapjequote:Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]dat heb ik ook! Kan je mooie horrorbeelden mee maken joh
En volgens de mondhyg moest ik.dan maar n zachte borstel gebruiken en 2x pd flossen, en vooral van dat laatste gaat t nog veel harder bloeden...
Ja, hier ook veel last. De ene dag wel meer als de andere...quote:Op maandag 31 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou mijn tandvlees was in.t begin zo ontstoken dat t echt zo mn bakkes uitdroop... Niet stroopdik maar wel echt ranzig veel... Hormonenquote:Op maandag 31 maart 2014 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dit was een grapje
Als er echt stroopdikte bloed uit mijn mond kwam dan had ik wel ergens aan de bel getrokken
Sorry, maar ik moest lachenquote:Op maandag 31 maart 2014 11:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou mijn tandvlees was in.t begin zo ontstoken dat t echt zo mn bakkes uitdroop... Niet stroopdik maar wel echt ranzig veel... Hormonen
Dat is waar. Voor mij was dat nuchter prikken ook wel heel irritant qua misselijkheid, maar ik heb nogal een issue met bloedprikken en vingerprik vond ik zelf heel naar. Had ik het liever in één keer goed gehad, die 6 buisjes waren ook al een hele overwinning, kon ik daarna nog een keerquote:Op maandag 31 maart 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagd![]()
vervelend dat je er zoveel stress van hebt gehad.
ik zou even een kuurtje chloorhexidine vragen, dit klinkt ook niet gezond.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]dat heb ik ook! Kan je mooie horrorbeelden mee maken joh
En volgens de mondhyg moest ik.dan maar n zachte borstel gebruiken en 2x pd flossen, en vooral van dat laatste gaat t nog veel harder bloeden...
Tandarts en mondhyg zijn beide op de hoogte,maar blijven bij n zachte borstel, stokeren, en gewone spoeling! Zal wel een reden hebben, ik dacht ook eigenlijk dat die mondspoelingen niet mogen nu maar geen idee hoe ik daar nu weer bij kom...quote:Op maandag 31 maart 2014 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zou even een kuurtje chloorhexikeedine vragen, dit klinkt ook niet gezond
Ik ook niet, want het is gewoon veiligquote:Op maandag 31 maart 2014 11:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Tandarts en mondhyg zijn beide op de hoogte,maar blijven bij n zachte borstel, stokeren, en gewone spoeling! Zal wel een reden hebben, ik dacht ook eigenlijk dat die mondspoelingen niet mogen nu maar geen idee hoe ik daar nu weer bij kom...
Dan maar even naar de apotheekquote:Op maandag 31 maart 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ook niet, want het is gewoon veilig
Ja, als het echt constant zo ontstoken is kan die ontsteking echt meer kwaad dan het medicijn. Wat Blue hierboven ook zegt. Ik heb het laatst ook gedaan en het scheelt echt een boel.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dan maar even naar de apotheek
Ik ben met 11 weken bij de tandarts+mondhyg geweest, en toen kwam idd t tandvlees verhaal naar voren, nu is mijn mond sowieso al een antibioticawrakquote:Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:
HCG werkt in op je tandvlees en is daardoor extra gevoelig en zal sneller bloeden. Tenminste; KAN gebeuren.
Daarom heb ik iom tandarts besloten om de 8 weken naar de mondhygiëniste te gaan. Even extra controle en schoonpoets.
Maar ik ben normaal ook gevoelig voor ontstoken tandvlees.
En er is ook ergens een relatie tussen vroeggeboorte en ontstoken tandvlees. Hoe precies durf ik niet te zeggen.
Vandaar dat vk-en ook aanraden minimaal 1keer een tandarts te bezoeken tijdens zwangerschap en een goeie inventarisatie te doen.
Sterker nog er schijnt zelfs een relatie te zijn met meervoudige miskramen, pre-eclampsie en zwangerschaps-hypertensie. Hoe het precies zit though zijn ze nog niet helemaal over uit. Niet iedere zwangere met bloedend tandvlees lijkt er gevoelig voor dus er moet ergens nog een factor X meespelen ofzo.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef BlueEyes het volgende:
HCG werkt in op je tandvlees en is daardoor extra gevoelig en zal sneller bloeden. Tenminste; KAN gebeuren.
Daarom heb ik iom tandarts besloten om de 8 weken naar de mondhygiëniste te gaan. Even extra controle en schoonpoets.
Maar ik ben normaal ook gevoelig voor ontstoken tandvlees.
En er is ook ergens een relatie tussen vroeggeboorte en ontstoken tandvlees. Hoe precies durf ik niet te zeggen.
Vandaar dat vk-en ook aanraden minimaal 1keer een tandarts te bezoeken tijdens zwangerschap en een goeie inventarisatie te doen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 12:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sterker nog er schijnt zelfs een relatie te zijn met meervoudige miskramen, pre-eclampsie en zwangerschaps-hypertensie. Hoe het precies zit though zijn ze nog niet helemaal over uit. Niet iedere zwangere met bloedend tandvlees lijkt er gevoelig voor dus er moet ergens nog een factor X meespelen ofzo.
Nou, lekker opbeurend zeg... En daarom lees ik nou niet teveel op internet als ik bepaalde klachten heb...quote:Op maandag 31 maart 2014 12:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sterker nog er schijnt zelfs een relatie te zijn met meervoudige miskramen, pre-eclampsie en zwangerschaps-hypertensie. Hoe het precies zit though zijn ze nog niet helemaal over uit. Niet iedere zwangere met bloedend tandvlees lijkt er gevoelig voor dus er moet ergens nog een factor X meespelen ofzo.
Ik neem aan dat je ook de laatste regel leest?quote:
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitslagen hier, verhoogd BMI hoeft dus niks te zeggen?quote:Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sugarsnap het volgende:
Spees, hier was mijn niet-nuchtere suiker ook verhoogd (6.2) en moest ik dus ook nuchter over prikken. Deze was ook aan de hoge kant (5.2 net op het randje) en mag ik dus binnenkort zo'n leuke suikertest doen.
Maar mijn bmi is ook wel wat hoger (volgens mij 30), maar het was bij de andere 2 zwangerschappen nog hoger. Toen altijd keurige suikerwaarden gehad.
Heel goedquote:Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, lekker opbeurend zeg... En daarom lees ik nou niet teveel op internet als ik bepaalde klachten heb...
Zo bedoelde ik het ook, daarom stond in mijn post ook KAN voorkomen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heel goed![]()
Wat zei iemand nou een tijdje geleden, als je maar lang genoeg googled kom je vanzelf de meest rampzalige dingen tegen.
Ik haak in op wat BE zegt, of je dit wel of niet op jezelf betrekt moet je zelf weten, wat je ermee doet moet je ook zelf weten. Feit is wel dat er risico's zijn, altijd, het hele leven is een risico. Maar dat wil niet zeggen dat je doomed bent als je bloedend tandvlees hebtHet is dus gewoon zinvol om, als je er erg veel last van hebt, ermee naar een tandarts te gaan, thats all.
oh kijk, dat geeft de burger moedquote:Op maandag 31 maart 2014 12:22 schreef Kyara het volgende:
Hier werd standaard op suiker geprikt bij een te hoog bmi. Dat ging trouwens niet met zo'n drankje maar eerst nuchter, dan naar huis om te ontbijten en 2 uur later weer een keer. Hier was de uitslag op het randje van te laag (de 1e keer en bij de 2e keer kreeg ik geen waardes meer te horen maar alleen een "goed" van de gyn).
Had ook de verkeerde smiley zie ik nu...quote:Op maandag 31 maart 2014 12:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook de laatste regel leest?
En daarbij gezegd hebbende, als je wel een PE zou krijgen, bijvoorbeeld, dan is het A) niet gezegd dat het aan je tandvlees ligt, en B.) niet gezegd dat je het had kunnen voorkomen door meer te flossen etc. Waarschijnlijk is die onbekende factor een stuk belangrijker in het ontwikkelen van die dingen.
handig voor de volgende keer?quote:Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het hele nuttige informatie want ik wist dat dus niet.
Het ís ook een ondergeschoven kindje!quote:Op maandag 31 maart 2014 12:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Had ook de verkeerde smiley zie ik nu...
Ik vind t gewoon vreemd dat tandvleesproblemen een soort ondergeschoven kindje is, want ik zou dat nml niet linken met eventueel risico voor de zwangerschap.
Ah well we houden t in de gaten.
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand ook of het kwaad kan als je buik de hele tijd word ingedrukt door te strakke broek of strak onderbroek elastiek? Ik vind het een beetje een naar gevoel, maar wil niet gelijk zeuren![]()
en vroeg me dus af of de kleine daar geen hinder van heeft. En nog steeda helemaal jeej mijn buikje groeit hoor!
Ik moest heel hard gnorfenquote:Op maandag 31 maart 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.
Ik zou je wel adviseren om, als je broeken nu zo strak zitten, gewoon positie-hosen te kopen. Dan krijg je vanzelf 1 buik ipv 2, staat ook leuker
Hier ook zwangerschapshypertensie bij de 1e zwangerschap en vroeggeboorte bij de 2e zonder bloedend tandvlees idd.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:28 schreef L-E het volgende:
En ook zonder ooit bloedend tandvlees te hebben gehad kan je PE ontwikkelenIk ben wel heel benieuwd naar die factor X trouwens
Ja, dat is ook zo. Het is een beetje dubbel, aan moeders kant zitten wel een paar diabeten in de familie, maar mijn eigen moeder heeft daar nooit last van gehad. Wel kwam ze 30 kilo aan toen ze zwanger was van mij, en in haar geval was dat een gewichtstoename van 60%quote:Op maandag 31 maart 2014 12:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
Er zijn naast BMI ook nog andere risicofactoren hè, zoals familieleden met diabetes. Ik had daardoor ondanks BMI van 22 een flink verhoogd risico omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had toen ze zwanger was van mij.
quote:Op maandag 31 maart 2014 12:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
handig voor de volgende keer?ah toe?
We have a maybe!quote:Op maandag 31 maart 2014 12:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik sluit niks uit maar het is niet de intentie.
oh! dat kan absoluut, het is geen given hoor, dat je dat móet hebben bij pe/pih/vroeggeboorte. Maar het zou een risicofactor kunnen zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook zwangerschapshypertensie bij de 1e zwangerschap en vroeggeboorte bij de 2e zonder bloedend tandvlees idd.
Visualquote:Op maandag 31 maart 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar
ja, het is ook wel een tricky opmerking, want sommige mensen hebben helemaal geen schaamhaar en aan de andere kant bestaan er mensen met schaamhaar tot hun navel, dus het zegt ook niet zo veelquote:Op maandag 31 maart 2014 12:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
VisualIk zie nu zo'n baby door een oerwoud van schaamhaar heen gluren
Dat ook iddquote:Op maandag 31 maart 2014 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, het is ook wel een tricky opmerking, want sommige mensen hebben helemaal geen schaamhaar en aan de andere kant bestaan er mensen met schaamhaar tot hun navel, dus het zegt ook niet zo veel
die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.
Ik zou je wel adviseren om, als je broeken nu zo strak zitten, gewoon positie-hosen te kopen. Dan krijg je vanzelf 1 buik ipv 2, staat ook leuker
heb ik heul niet!quote:Op maandag 31 maart 2014 12:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
VisualIk zie nu zo'n baby door een oerwoud van schaamhaar heen gluren
Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoorzit midden in mijn onderbuik. En het elastiek van mijn boxer drukt er steeds op.
de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 31 maart 2014 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.
Wehkamp heeft alle positiekleding van veel winkels. Ook handig als je naar verschillende prijsklassen op zoek bentquote:Op maandag 31 maart 2014 13:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ook![]()
maarre shoppen vind ik een goed idee
Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?quote:Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het hele nuttige informatie want ik wist dat dus niet.
Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bijquote:Op maandag 31 maart 2014 13:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?
Overigens had ik heel vaak bloedend tandvlees, en al helemaal tijdens zwangerschap 1.0, en dat is zo goed als verdwenen sinds ik nu een maandje of 4 elektrisch poets. Het overwegen waard voor wie er last van heeft en dat nog niet doet misschien.
Ah! Vandaar dusquote:Op maandag 31 maart 2014 13:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bij![]()
Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:21 schreef Loj het volgende:
Is dat normaal dat je bij een gyn niet zo'n lijst vragen krijgt?
Ik sta iedere keer tot nu toe binnen 10 min weer buiten (en ja dat is incl echo en niet overdreven)
Nope...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?
die dingen heeft mijn vk ook nog niet gedaan hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Nope...
Bah ik vind m'n gyn raar en onkundig!
(Misschien stond alles nog in t dossier?)
Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!
Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week.
Ik heb ook lage bloeddruk, tijdens zwangerschap vergelijkbaar met die van jou, soms iets hoger maar altijd laag. Volgens mijn vk geen probleem. Ik merk het wel als ik langdurig rechtop sta (niet loop) en dan kan ik me wel crappy voelen met gevoel van 'band om mijn hoofd' en dat mijn zicht voor een groot deel verdwijnt. Maar dat is wel prima te voorkomen en het helpt om dan even te gaan zitten/liggen. Dus dat soort dingen een beetje in de gaten houden.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Mignonne, een bloeddruk van 85/55.. is dat gek? (eerder 110/75)
Nee, was mijn bloeddruk ook meerendeel van zwangerschap. Nu op einde zit ik op 115/68.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Mignonne, een bloeddruk van 85/55.. is dat gek? (eerder 110/75)
wat raar, bij mij bij acht weken de intake gehad met inderdaad heel veel vragen. Nog niet gevoeld maar wel op de weegschaal geweest snif snifquote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Nope...
Bah ik vind m'n gyn raar en onkundig!
(Misschien stond alles nog in t dossier?)
Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!
Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week.
Kan geen kwaad, hooguit lastig voor jou zelf, zoals je zegt met opstaan. Niet te snel opstaan, niet te heet douchen en als je voelt dat je licht in je hoofd wordt, gaan zitten.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja op zich voel ik me ook aardig hoor. Soms wel sterretjes als ik buk og snel opsta, dus dat doe ik dan ook maar zo weinig mogelijk.
Ik heb geen idee wat mijn bd voor de zwangerschap was- vast ook niet super hoog. Maar zoiets ga je pas meten vanaf de zwangerschap natuurlijk, dus dat kan ook een vertekend beeld geven. (als ie altijd 120/ 100 was is dat natuurlijk een groot verschil, maar dat weet ikd us niet)
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ik begin nu toch wel wat veranderingen aan mezelf te merken. Net een ontzettende huilbui (stiekem op de wc uiteraard) omdat ik toch foutjes begin te maken omdat mijn hersenen af en toe gewoon kortsluiting maken.
Dat fulltime werken is het probleem nog niet eens zo, maar ik kan gewoon minder goed met druk omgaan. In plaats van de schouders er dan extra onder te zetten verzand ik in huilen, en dat lost natuurlijk helemaal niks op. Zal toch eens mijn bazin om tips gaan vragen hoe ik dat de komende maanden het beste kan benaderen
En nu is de dag alweer bijna voorbij en heb ik weer niet af wat ik wilde doen, dus misschien moet ik zo nog maar even de WC in
Dit moest ik ff 2x lezen voor ik begreep wat je bedoeldequote:Op maandag 31 maart 2014 16:16 schreef BlueEyes het volgende:
Scheelt wel uitleggen Kwak![]()
En dan zo de beentjes de lucht in en door je vriend laten bedienen!
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dit moest ik ff 2x lezen voor ik begreep wat je bedoelde![]()
a dirty mind...
Herkenbaar SQ, ik ben ook (veel) minder scherp dan normaal en dat haat ik...
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
a dirty mind...
teeheequote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
a dirty mind...
Oh pff, dit ken ik zo goed. En het maakt ook onzeker, ik check alles 50x, van elk lullig mailtje tot de ingewikkeldste analyse. En het erge is, er staat altijd wel iets doms inquote:Op maandag 31 maart 2014 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, vooral het feit dat ik het mezelf niet echt kan vergeven nog en nog precies zo wil zijn en doen als voordat er HCG bestond. Als ik me er nou niet zo druk om zou maken was er niets aan de hand
Ohjeequote:Op maandag 31 maart 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik krijg nu de neiging om dingen op te gaan zoeken en nakijken die ik verstuurd heb. zal t maar niet doen...
mijn toppunt was toen ik met 6 weken mijn sleutels in de liftschacht liet donderen, het waren echt de grapjes van een collega en de geruststelling van een collega die ervoor zorgden dat ik niet keihard ging staan janken...
Ja, dat werkt ook wel het beste. Ik merk ook dat als ik mezelf verman en gewoon begin, het dan best meevalt (wat dus wel impliceert dat ik me een beetje aanstelquote:Op maandag 31 maart 2014 16:38 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn enige tip is maak afvinklijstjes halverwege de middag... dat maakt de chaos vaak al iets geordender (is dat een woord?) en kan je richting einde duidelijk bezig gaan met 1 ding.
En zo blijf je ook bij 1 ding tegelijkertijd doen ipv 5/6 dingen te doen, die ook wel afkomen maar die je een warboel in je kop geven en je moe maken.
Ik snap wat je bedoelt en ik had die neiging ook heel erg. Hart onder de riem: als je kindje er straks is, is alles ineens veel minder belangrijkquote:Op maandag 31 maart 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
klunzigheid
Nee, het is hier echt dat ik gewoon veel te snel zwicht onder druk. Dat ik problemen enorm opblaas in mijn hoofd en alleen nog maar kan denken aan al die dingen die ik nog moet doen en dan sla ik helemaal dood
Maar ik lees hier al langer mee, dus ik weet dat ik niet de enige ben gelukkig
TWEEquote:Op maandag 31 maart 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Om even te ontklagen: ik ben van het weekend gezwicht en heb mezelf aangemeld voor twee babydozen. Mijn mailbox zit prompt vol nieuwsbrieven van allerhande baby-rotzooi. Ik ben een marketingmagneet geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |