Ik ben echt zooooo blij voor al die zwangere vrouwen dat ik jouw beroep niet heb hequote:
"Als ik hier druk...."quote:Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjesquote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen![]()
Ik moest ineens denken aan die keer dat ik jaren geleden eens tegen de tandarts zei: als ik op snoep kauw doet die kies zeer.quote:
Dat is ook helemaal waar, maar toch zou ik het echt niet kunnen. Respect dus daarvoorquote:nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ah, dat kan.
Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.
Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?"![]()
Cute, vooral dat kriebelen is fijnquote:Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes![]()
Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal. Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen.
Ja idd, de vraag-achter-de-vraag, of juist niet de vraag. Soms kan het al genoeg zijn om iemand echt aan te kijken en contact te maken en te vragen "hoe gáát het nou met je?"quote:Op zondag 30 maart 2014 21:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.
(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen)
Maar ook dat is dus wat ik bedoel, dan moet je prioriteiten op een rijtje gaan zetten, de vrouwen die zichzelf hard voorbij hollen (niet gezegd dat jij dat deed he! maar ik zie ze wel), daar moet je ook wel eens aan de rem trekken en dingen in perspectief plaatsen. En das best lastig, want niet iedereen laat het zo enorm zien.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.
Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.
Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.
Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen
Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagdik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120
)
Maar da's toch ook niet ok?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagdik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120
)
Eens.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Maar da's toch ook niet ok?![]()
Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
Daar heb je ook zeker een puntquote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Maar da's toch ook niet ok?![]()
Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
Ik hoop t wel....quote:Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..quote:Op zondag 30 maart 2014 22:21 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik hoop t wel....
Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.
Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
Whahahaha ik heb ook al 4x een smsje gekregen vandaag met die vraag ( hij is aan t werk)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Cute, vooral dat kriebelen is fijn![]()
Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voelHij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
Nope, we hebben een hele fijne verloskundigepraktijk hier in t dorp en een poli van t ziekenhuis waar dus ook een gyn zit.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek![]()
Uiteindelijk ligt dit 'probleem' ook echt bij mijzelfquote:Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
Snap ik, maar de enige remedie is dan: niet zwanger worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man!![]()
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Butterflower het volgende:
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses![]()
Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.eNou, dat is best een egopost waard, hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man!Gefeliciteerd met je dochter, heel veel geluk!
Wat wil je precies weten?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
In je bed een kussen onder je voeten doen. En als je zit ook zvm je beentjes omhoog!quote:Op zondag 30 maart 2014 22:51 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Butter met je meisje!
En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!
Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.
Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was(Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
quote:Op maandag 31 maart 2014 07:27 schreef BlueEyes het volgende:
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes![]()
Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
+1quote:Op maandag 31 maart 2014 07:31 schreef Stormqueen het volgende:
Normaal heb ik nooit last van zomer/wintertijd maar vandaag vindt mijn lijf dat ze nog minstens een uur wil slapen
Kloptquote:Op maandag 31 maart 2014 04:27 schreef Loj het volgende:
[..]
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.
Er wordt dan ook gekeken naar het individu. Ik was in vier weken tijd van een onderdruk van 80 naar 90 gegaan en 6 kilo aangekomen. Die combinatie zorgde dat de vk zich zorgen maakte, wat ik dus een beetje weglachte.
85 is dus prima! En ik geloof dat je bloeddruk ook stijgt naarmate je langer zwanger bent.
(Mignonne, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg...)
Ik voelde ook volgens mij nog niks hoor. VK vertelde dat het bij de eerste altijd wat langer duurt voordat je wat voeltquote:Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:
Ojah en vanavond de 20-weken echo
Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor')
Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz.
Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaanquote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....
why... WHY?!afbakenen is een kunst
Spannend! Volgens mij heb ik gewoon extreem mazzel dat ik onze langpoot al zo vroeg voelde...quote:Op maandag 31 maart 2014 09:31 schreef Dyre het volgende:
Ojah en vanavond de 20-weken echo
Vind het stiekem wel weer spannend. Ik heb nog steeds de baby niet gevoeld, terwijl mijn placenta er volgens de VK heel goed voor ligt en iedereen me al de hele tijd vraagt of ik al iets voel en ik steeds nee moet zeggen... (en dan als antwoord: 'oh, toen ik zo ver was als jij voelde ik het al hoor')
Nouja, we hebben 2 weken geleden nog het hartje gehoord en ik ken alle dooddoeners: soms duurt het nou eenmaal wat langer, vooral bij de eerste, dan denk je eerst dat het je darmen zijn (die voel ik ook helemaal niet echt?), enz.
Ooh noemen we dat zoquote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen
Ik ben suiker gewend. Hou van zoetigheidquote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je niet de neiging gehad mee te kokken Sun? Zou ik gerust doen met mijn empathische vermogen
Nee, zit al anderhalf uur in de hal bij ingangquote:Op maandag 31 maart 2014 09:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ooh noemen we dat zo![]()
Ik zal komende week wel n afspraak krijgen voor die test... Mag je dan t ziekenhuis niet uit?
Komt goedquote:Op maandag 31 maart 2014 09:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dan wacht ik t lekker af! Succes nog even met t wachten!
Niet?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, nu heb ik echt zin om weer aan het werk te gaan
Veruit de meestequote:Op maandag 31 maart 2014 10:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet?
jij had toch alleen maar ontzettend leuke cliënten die zulke dingen niet doen?
Ik ben dus vergeten de waarde te vragenquote:Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef Cantare het volgende:
Ik moet iedere meting bij iedere zwangerschap opnieuw nuchter laten prikken omdat mijn niet-nuchtere waarde dan nét te hoog is. 6.2 o.i.d. Voor het prikken met 30 weken (omg bijna 30 weken) heeft de verloskundige gelijk maar een nuchtere suiker aangevinkt. Scheelt weer een ritje prikpost.
Jawel, dat zegt vast ook iets over de hopjes en krentenbollenquote:Op maandag 31 maart 2014 10:19 schreef L-E het volgende:
Spees, ik had exact hetzelfde. Een waarde was hij net boven de marge die werd toegestaan, ik weet dat toen al aan de zak dropfuitduo's een half uur daarvooren nuchter was de waarde perfect idd. Nu zegt dat niets over jou, maar ik praat zo graag over mezelf!
Gelukkigquote:Op maandag 31 maart 2014 10:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Veruit de meesteMaar gelukkig heb ik ook af en toe zo'n pareltje als dat je zeer treffend beschreef
en ik ben vooral retenieuwsgierig hoe het met al die dames is gegaan die inmiddels zijn bevallen en die toen-prilzwangeren die inmiddels hoogzwanger zijn, hoe beleven ze het en gaat het goed met ze en hoe leven ze toe naar de bevalling en het ouderschap enenen... Dus ja, toch wel zin in
![]()
Mijn bmi is net wat hoger dan dat van jou, maar ik ben niet te zwaar, nee. En diabetes heb ik ook echt niet. De vk hanteert volgens mij best een strenge grens voor de suikerwaarden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben dus vergeten de waarde te vragenmaar ik verwacht ook zoiets omdat ie licht verhoogd was. Als ik me je goed voorstel van je buikfoto's ben jij ook bepaald niet te zwaar toch*?
*niet dat dat per se moet, maar ik verzamel graag redenen om er vanuit te gaan dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb
Voor veel zwangeren (vooral de misselijken) is nuchter prikken ook niet erg geslaagdquote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Hilmo het volgende:
Ja hier ook. Niet nuchter laten prikken, had ranja op van te voren geloof ik, of fruit gegeten en had geloof ik 6.6 ofzo? Wist ik veel dat je beter nuchter kon. VK zei geen reden tot paniek, maar ik had wel paniek, maar goed, vingerprikje nuchter en dat was 4.8. Zo stom dat ze niet meteen nuchter laten prikken,scheelt veel stress.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |