abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138336526
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Let it hang!! :D
Dat, lekker laten wapperen in de wind!
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef loveli het volgende:
*pamper toeschuift*
:+ Dank! :*

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier net terug van een relaxed weekendje Brugge 8-) Ik wilde eigenlijk gaan klagen dat ik vooral op terrasjes heb moeten zitten omdat te veel lopen niet meer zo goed gaat maar dat durf ik nu niet meer :') ;) Ons laatste weekendje weg zonder baby, rare gedachte hoor :)
Hier ook lekker een weekendje weg geweest! Maar niet met man&kind, maar met vriendinnen. Wat tof!

Was wel gisteravond even onder de indruk van een paar heel harde steken in mijn doosch en daarna de slijmprop die me vanuit mijn onderbroek toe glimlachte. Eigenlijk vooral van dat laatste, die steken zelf koppelde ik pas later daaraan. Ben er maar vanuit gegaan dat het voorwerk was, en gelukkig bleek dat zo te zijn. Afgaande op de bewegende belly die ik nog steeds heb enzo :+
  zondag 30 maart 2014 @ 20:02:34 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_138336711
Nu al je slijmprop, coco? Dat vlot! Heb jij al een datum? Of wordt het geen geplande ks?
disclaimer
pi_138336776
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nu al je slijmprop, coco? Dat vlot! Heb jij al een datum? Of wordt het geen geplande ks?
Ja, maar dat ding kan weer terug groeien blijkbaar. Bij Saar kwam de bevalling overigens wel vlak na het verlies van dat ding op gang, dus een beetje spannend vond ik het stiekem toch wel :P

Het wordt idd een geplande ks, maar ik moet de datum nog afspreken. Verwacht dat dat bij mijn eerstvolgende gesprek met de gyn gaan gebeuren.
pi_138337543
Musique gefelicteerd met je dochters *O* *O*
pi_138337628
Mja das het rotte van die dingen he. Het kan weeeken van tevoren gebeuren en weer groeien. Maar je hebt dus ook de ervaring dat beebje zich ineens heel snel aan kan dienen. Nog even binnen blijven spelen beeb!
pi_138338586
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja das het rotte van die dingen he. Het kan weeeken van tevoren gebeuren en weer groeien.
Dat laatste vind ik juist weer heel praktisch aan die dingen :P :s)
  zondag 30 maart 2014 @ 20:47:41 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138338713
Aw, ik kreeg net van schoonmoeder een lief uniseks rompertje met nijntjes en slofjes en een mutsje er bij O+ en nu wil ik er steeds mee knuffelen :')
Kwak
pi_138338950
Ladies.. Nog tips voor een gevoelige/zere navel? Alsof er van binnenuit gedrukt wordt... Wordt er een beetje wee van op mn maag... :X
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 20:58:23 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138339332
Terugduwen! :P ;)
Kwak
  zondag 30 maart 2014 @ 21:00:08 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138339430
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies.. Nog tips voor een gevoelige/zere navel? Alsof er van binnenuit gedrukt wordt... Wordt er een beetje wee van op mn maag... :X
Niet zo op letten en wat anders gaan doen :).
KuikenGuppy
pi_138339836
Spannend Loj en Sq!
Coco bedankt voor de visual, sjummie :Y)
pi_138340156
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:31 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Met roosvicee? O+
Als k nou ergens een zure bek van ga trekken... :r :+

SQ ik wilde nog zeggen dat ik het zo fijn voor je vind dat je het wat minder donker ervaart O+

En over zeuren/klagen/zeiken hoe je het wilt noemen. Terecht of niet tsja, dat is voor iedereen voor zich inderdaad. Het feit blijft wel dat je er toch wel 9 maanden mee zult moeten dealen, of dat nou met misselijkheid, pijn of gewoon een #^$%&*#$gevoel is. Dat vooruitzicht kan het ontzettend zwaar maken. 't gras is altijd groener bij een ander, ofzo.

That having said heb ik het gevoel dat vrouwen het soms ook wel eens nodig hebben om even met beide benen op de grond te worden gezet. Dat is (lang) niet altijd aan mij, en ik vind dat ook echt een van de lastigste dingen om te doen. Maar iemand die bij mij komt om te vragen of ik niet een briefje voor de arbo-arts kan schrijven want ze wil halve dagen gaan werken, en dan blijkt bij verder doorvragen dat ze wel avonden en weekenden achter elkaar de hort op is. Tsja, dan moeten we maar even een gesprek hebben over waar de prioriteiten nu eigenlijk liggen. Daar bepaal en veroordeel ik verder niets in, maar je zet wel de dingen op een rijtje en bedenkt samen wat nu eigk prioriteit heeft.
En ik schrijf sowieso geen briefjes voor een arbo-arts, dat scheelt dan weer wel :P
:)
  zondag 30 maart 2014 @ 21:17:11 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138340409
ik heb van mijn vk wel een briefje voor mijn werkgever gekregen :@ Maar dat was na een fikse huilbui omdat ik het allemaal niet meer trok ivm vermoeidheid die ook na de 12, 14, 16 en 18 weken bleef (was bij zwangerschap van M trouwens, lijkt achteraf iets met hormonen van doen te hebben want met de volgende zwangerschap nergens last van gehad)
  zondag 30 maart 2014 @ 21:18:17 #94
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340465
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk :') (tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren 8-) >:) )

garpje dames
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138340577
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:17 schreef Kyara het volgende:
ik heb van mijn vk wel een briefje voor mijn werkgever gekregen. Maar dat was na een fikse huilbui omdat ik het allemaal niet meer trok ivm vermoeidheid die ook na de 12, 14, 16 en 18 weken bleef :@
Ah, dat kan.

Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.

Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?" :') :P
pi_138340823
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:
Oh ja. Een vk heeft tussen al het moois natuurlijk ook van die heerlijk hormonale huilies op spreekuur. Zonder oordeel overigens, want het ís heus niet allemaal 1 grote roze wolk, maar de vk is wel de plek bij uitstek om lekker even te gaan zitten zaniken natuurlijk :') (tenzij fok, dan kun je daar altijd je mopperuurtje ventileren 8-) >:) )

garpje dames
:D

ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....

why... WHY?! :') afbakenen is een kunst :X

maar ik zie ook vrouwen met wallen tot op hun knieën, een oneindig vermoeid gezicht, alsof ze tien kilo meezeulen, komen ze de spreekkamer binnen gewaggeld, gaan scheef in de stoel zitten (aambei?), kortademig tot en met en de ene na de andere rennie weg kauwend.
"hoe gaat het met je?" oh goed hoor! :? :D
  zondag 30 maart 2014 @ 21:26:27 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_138340912
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 21:27:10 #98
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340946
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat dat meevalt juist.
Er zijn idd vrouwen bij wie je je "hoe gaat he..." nog niet uitgesproken hebt of er volgt al een heel verhaal. Bij voorkeur over de dakkapel die tóch lekt ondanks dat John er nog een randje aan gekit had en Kees had ook al gekeken en nu was dat ding toch lek, heel Sherona dr dekbed zeikesnat natuurlijk kon ze lekker in dr blote hol om twee uur 's nachts de was gaan staan draaien ....

maar ik zie ook vrouwen met wallen tot op hun knieën, een oneindig vermoeid gezicht, alsof ze tien kilo meezeulen, komen ze de spreekkamer binnen gewaggeld, gaan scheef in de stoel zitten (aambei?), kortademig tot en met en de ene na de andere rennie weg kauwend.
"hoe gaat het met je?" oh goed hoor! :? :D
_O- daar ging m'n thee!

Enneuh tien kilo maar? De mazzelaar! :9
pi_138340963
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Kimpossible het volgende:

garpje dames
Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen :{w

O+
  zondag 30 maart 2014 @ 21:29:38 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138341089
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, ik zal wel vloeken, maar ik ben vooral zelf heel erg blij dat ik niet zo kleinzerig ben en om het minste en geringste zo uit het veld geslagen ben dat ik er de hele dag van op de bank moet liggen. En ik besef me degelijk dat er genoeg mensen zijn die echt pijn en ellende hebben, daar zeg ik niks van, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel in de "dokter dokter, ik heb zooooo'n pijn" modus schieten.
Het lijkt me erg naar om zo te moeten leven iig. Beetje weerbaarheid is best fijn.
+1. Als je jezelf al megazielig vindt wordt het er niet gemakkelijker op. Even slikken en weer doorrrr met je huis-tuin-en-keuken-kwaaltjes.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:30:06 #101
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138341114
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben echt zooooo blij voor al die zwangere vrouwen dat ik jouw beroep niet heb he :')
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138341197
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
"Als ik hier druk...." :D

nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:32:02 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138341223
quote:
16s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Ga jij nou maar lekker met je baby knuffelen :{w

O+
Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes O+

Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal :'( . Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen. :+
  zondag 30 maart 2014 @ 21:35:32 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_138341405
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

"Als ik hier druk...." :D

Ik moest ineens denken aan die keer dat ik jaren geleden eens tegen de tandarts zei: als ik op snoep kauw doet die kies zeer.
Waarop ik als antwoord kreeg: nou, dan moet je dus niet meer op snoep kauwen :+ O+
quote:
nouja het fijnste aan mijn toekomstige vak vind ik toch een tevreden mama uiteindelijk. En qua spreekuur vertaald zich dat naar een moeder die zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en gerustgesteld waar nodig.
Dat is ook helemaal waar, maar toch zou ik het echt niet kunnen. Respect dus daarvoor :D
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 21:37:18 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138341516
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah, dat kan.

Ik leer dat ik dat niet mag; iemand moet in principe eerst zelf met de werkgever gaan praten, zich eventueel naar de arbo-arts laten verwijzen en/of met collega's onderling oplossen. Als er uiteindelijk bij de arbo-arts niets uitkomt en het is medisch gezien echt onaanvaardbaar dat iemand doorwerkt dan wordt het een ander verhaal.

Wat jij omschrijft is niet wat ik toch wel regelmatig ben tegen gekomen, de "ken jij nie effe een brieffie make?" :') :P
Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.

(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen ;) )
pi_138341638
Overigens Kyara, dat wilde k nog zeggen; ik vind vermoeidheid en bekkenpijn wel echt een van de minst 'gewaardeerde' zwangerschapskwalen. Ik heb me bij de oudste ook 40 weken extreem moe gevoeld, vreselijk, niets hielp. Bij de jongste enorme bekkenpijn; ik heb daar inderdaad wel echt van geleerd dat het echt niet altijd een kwestie is van kom op, ff schouders eronder. Die instelling helpt wel, maar vaak zijn dat ook de vrouwen die zichzelf regelrecht voorbij lopen vroeger of later.

Het is alleen wel echt zo dat er ook vrouwen zijn die alles lijken te willen en niet willen accepteren dat ze zelf een stap terug zouden moeten nemen hier of daar.
"Ik heb zo'n onwijs last van mn bekken na het hardlopen" ehm... misschien is zwemmen wat voor je? "nee ik wil hardlopen" euhm.ok.
"ik ben zo moe, kan ik niet halve dagen werken? want ik moet aankomend weekend ook nog de bruiloft voor een vriendin regelen en ik moet morgenavond naar de verjaardag van mn schoonzus en en en" tsja... bespreek het met je baas.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:45:12 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138341949
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.

Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.

Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.

Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
pi_138342214
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Baby ligt heerlijk op m'n borst te slapen. Met d'r armpjes op standje zen om me heen gedrapeerd. En dan af en toe lekker in m'n zij kriebelen met die kleine handjes O+

Ik kan jullie gewoon niet zo goed loslaten allemaal :'( . Als julder nou gewoon ook even een baby baren en dan overstappen naar babytopic, hoef ik hier niet meer te blijven trespassen. :+
Cute, vooral dat kriebelen is fijn O+

Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voel :P Hij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
pi_138342220
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik denk dat deze vk ook wel heel goed door het "het gaat goed met de baby dus ook met mij" praatje heen kon prikken en die huilbui kwam ook pas na doorvragen. Sommige vrouwen zijn niet zo goed om zelf aan de bel te trekken. En dan is het wel fijn dat iemand anders even net dat steuntje in de rug kan geven.

(ik moet zeggen dat ik nooit zo goed bent met de "hoe gaat het" vragen. Niet bij de vk/gyn maar ook niet bij het cb. Pas als ik een concrete vraag heb dan hoor je me en zo niet is het antwoord "goed". Als je meer wil weten moet je toch echt even doorvragen ;) )
Ja idd, de vraag-achter-de-vraag, of juist niet de vraag. Soms kan het al genoeg zijn om iemand echt aan te kijken en contact te maken en te vragen "hoe gáát het nou met je?"
Dieptepunt was zes huilende vrouwen achter elkaar na mn vraag hoe het ging. Ik voelde me bijna schuldig om het aan nummer zeven te vragen :D
Ik krijg vaak te horen dat ik meestal goed aanvoel wat iemand nodig heeft, en daar ben ik heel dankbaar voor. Heb ook wel eens ergens bij gezeten dat ik bij mezelf dacht van zíé je dit nou echt niet? Iemand die met 30 weken al een enorm issue maakt van een ruggenprik bij de bevalling, die zit helemaal niet te wachten op een rijtje voor- en nadelen van de ruggenprik. Daar zit meer achter. Zeker in combinatie met haar gesloten bijna defensieve houding (armen over elkaar achterover geleund, starre blik, dat werk); Voelt zij zich wel gehoord? begrepen? voelt zij zich wel veilig onder mijn begeleiding? Heeft ze er wel vertrouwen in? Waarom is die ruggenprik zo belangrijk en wat heeft ze écht nodig?
pi_138342272
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren ;)
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen :)

Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagd ;) ik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120 :X )
pi_138342340
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is de andere kant inderdaad. Daar zou ik ook niet aan mee willen werken.

Bij mij was de vraag of ik nog wel kon genieten van de zwangerschap het breekpunt. Want ik werkte fulltime, sliep in de avonden en bijna het hele weekend en vroeg me oprecht af hoe en wanneer ik dan alles moest regelen.

Vermoeidheid vond ik ook killing inderdaad. Je weet dat het er bij hoort de eerste maanden dus je stelt je toch een beetje in op het "volgende trimester wordt het beter" en als het dan met 22 weken nog steeds zo is dan is dat best wel pittig.

Maar het stuit inderdaad op veel onbegrip. Van "het wordt wel beter" tot "iedereen is wel eens moe" en "het hoort erbij".
Maar ook dat is dus wat ik bedoel, dan moet je prioriteiten op een rijtje gaan zetten, de vrouwen die zichzelf hard voorbij hollen (niet gezegd dat jij dat deed he! maar ik zie ze wel), daar moet je ook wel eens aan de rem trekken en dingen in perspectief plaatsen. En das best lastig, want niet iedereen laat het zo enorm zien.
pi_138342461
@ Kyara: Uhuh. De intense vermoeidheid was voor mij 1 van de hoofdredenen om geen derde te willen. Ik kon daar echt niet overheen zien. Natuurlijk zijn het "maar" 9 maanden, maar wel 9 enorm lange maanden. En dan vind ik mezelf in alle bescheidenheid echt geen zeikwijf.
pi_138342512
Ik dacht idd dat het erbij hoorde de bekkenpijn...uiteindelijk heeft mijn bas iemand van HR geroepen en hebben wij een gesprek gehad toen ik 30 weken was en werd ik naar huis gestuurd :@ ik wou mezelf echt niet aanstellen maar die pijn :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138342579
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Ik denk altijd maar zo...
Als je denkt dat je een reden hebt om te klagen mag je wat mij betreft klagen.
Maar ik wil graag voor een iedere klacht ook iets positiefs terughoren ;)
Daar vraag ik ook vaak naar, want je moet proberen niet in een negatieve spiraal terecht te komen :)

Tegen een vk/gyn heb ik nog nooit geklaagd ;) ik zie me nog zitten: ik heb een beetje pijn tussen m'n schouderbladen en ik moest bellen van m'n vriend, sorry ik ben een zeur en er is vast niets. (180/120 :X )
en daarom moet je dus idd gewoon bellen en geen drempel voelen.

Mijn eerste praktijk had een keer een dame die zich steeds bij een andere zorgverlener beklaagde. Heel begrijpelijk wel hoor, daar niet van, maar toch. Ze voelde zich misselijk enz, belde de HAP, die deed er niets mee, volgende dag verloskundige, alles in orde. Toen had ze pijn op/aan/in de borst, vk kon er niets van maken. Volgende dag nog pijn heeft ze dat besproken met fysio, die heeft tips gegeven, dag erna nog pijn, naar de huisarts gegaan, die heeft maagzuurremmers voorgeschreven. Pas na vijf dagen pijn belde haar vriend dat ze nu kruipend en spugend van de pijn door het huis ging. Dat was dus idd (ook?) een hellp. Met goede bloeddruk en controles wel, verraderlijk dus.
pi_138342582
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef Loj het volgende:
Maar da's toch ook niet ok? :{

Ik vind'niet klagen' echt niet altijd een deugd.
pi_138342641
Ja zon typ ben ik ook. Hier wil ik nog weleens ventileren dat het even minder gaat en mijn man is regelmatig de klos wehehe. Maar naar vrienden/collega's/buitenwereld/gynaecoloog is het eigenlijk altijd rise and shining baby! Ik heb gelukkig wel een doortastende gyn die dwars door mijn toneelstukje heen prikt. En vanbinnen weet ik dan ook dondersgoed dat haar advies juist was om 50% te gaan werken. Maar ik heb er zon hekel aan om mensen om mij heen te moeten teleur stellen. Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
pi_138342682
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Eens.

Jij als zwangere bent de enige die alles voelt, je bent de enige die je baby voelt bewegen. Als jij niets zegt, weet ik niet hoe het gaat. Een bloeddruk en uitwendig onderzoek zeggen me iets maar eigenlijk is het belangrijkst van een controle voor mij nog wel het gesprek. Daar haal ik meer relevante info uit.
pi_138342748
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Daar heb je ook zeker een punt :)

De vk heeft daarna nog een soort van excuses aangeboden (maar mocht niet van mij, want nam haar niets kwalijk) dat ze me niet drie dagen daarvoor al had doorgestuurd met een onderdruk van 90. Maarja kwam door mij, heb er toen een mooi verhaal van gemaakt en t een beetje weggelachen.
Ze zei dat ze had geleerd dat ze op d'r eigen gevoel had moeten afgaan.

Dus nee, nooit klagen is ook niet goed. Maar ik heb t nog nooit gedaan ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Loj op 30-03-2014 22:12:43 ]
pi_138343667
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
S. 2014
J. 2016
pi_138343976
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De vraag is Loj, heb je er wel van geleerd? Ik bedoel de vk is er om jouw klachten aan te horen en er indien nodig iets mee te doen en met een hellp geschiedenis lijkt t me veiliger als je klachten eerder uitspreekt.
Ik hoop t wel....

Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.

Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
pi_138344009
Met je naaste omgeving en met een vk bespreken waar je last van hebt, is natuurlijk niet 'klagen'.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138344012
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
pi_138344236
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:21 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik hoop t wel....

Dat is ook een van de redenen dat als ik over twee weken tijdelijk terug naar de vk zou mogen, ik dat graag wil.

Deze gyn vraagt niet door en dat heb ik wel nodig...
Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek :@ :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 22:34:02 #124
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138344706
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Cute, vooral dat kriebelen is fijn O+

Mijn man vraagt nu ongeveer om het uur of ik al wat voel :P Hij heeft morgen maar vrij genomen, want hij wordt nu toch wel onrustig....
Whahahaha ik heb ook al 4x een smsje gekregen vandaag met die vraag ( hij is aan t werk)
Ik vind het wel lief dat hij er zo mee bezig is O+
Verder heeft hij gewoon absoluut geen geduld :+
doei
pi_138344843
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh sorry had gemist dat je bij de gyn loopt..
Hebben ze niet beiden in t zh? Ik loop ook bij de gyn maar ook bij de vk in t ziekenhuis en idd de laatste vraagt net wat verder door.
Navelpijn is weg: t was tijd voor mn 1x in de 5 dagen wc bezoek :@ :@
Nope, we hebben een hele fijne verloskundigepraktijk hier in t dorp en een poli van t ziekenhuis waar dus ook een gyn zit.
Ik moest ivm met hellp sowieso naar de gyn, maar omdat m'n bloeddruk stabiel is had ze t erover dat ik waarschijnlijk ook naar de vk zou mogen. Moet met 35? weken sowieso dan terug ivm met ks en dus de kans om weer hellp vanaf dat moment te krijgen.

Fijn dat de pijn voorbij is!
pi_138344887
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Iemand moet hun pensioen ophoesten......Kinderen zijn serieus de toekomst van onze maatschappij, mag de maatschappij ons ook wel ondersteunen in het krijgen ervan.
Uiteindelijk ligt dit 'probleem' ook echt bij mijzelf :).

Ik werk met alleen maar mannen die regelmatig een keer uit hun slof schieten, vloeken en tieren en de kont regelmatig tegen de krib gooien. Maar toen ze hoorden hoe mijn werkelijke toestand was werd alles in no time van me over genomen en hoefde ik me nergens zorgen om te maken.

Ik heb trouwens nog een tof nieuwtje! Als het nieuwe contract voor mijn bedrijf door is mag ik na mijn verlof gewoon terug komen! Om de woorden van mijn lg te herhalen: 'Dan hebben we jou meer dan hard nodig Twinkle, want dan krijgen we het DRUK!'

Nu maar duimen dat dat nieuwe contract ook echt naar ons gaat en niet naar de concurrent. Dus er is nog hoop voor uitzuigkrachten zoals ik :D
pi_138344901
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Wil niet dat zij belast worden met mijn kinderwens.
Snap ik, maar de enige remedie is dan: niet zwanger worden. ;) Ik neem aan dat je ook niet wilt dat je kind belast wordt met jouw wens om voor alles je collega's tevreden te houden.

Franny, natuurlijk is dat iets anders. :) Alleen in de praktijk denk ik dat veel vrouwen niet aangeven wat ze voelen omdat ze niet willen klagen. Of juist, zoals Mignonne ook aangeeft, bij wijze van spreken over de hond van de buurman beginnen te klagen als er wordt gevraagd hoe ze zich voelen.
pi_138344948
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses oO<

Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.e

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man! :P
pi_138344958
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
pi_138344991
Ooooh gefeliciteerd! O+ O+ en die haartjes O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_138345017
Aaaahh Butter wat een mooierd! En wat veul haartjes al! Geniet ze!
pi_138345198
Fijn van je werk Twinkle!

Mijn contract als uitzuigkracht :+ eindigt met mijn verlof en ik rekende erop straks zonder werk te zitten. Kreeg ik vorige week via via ineens toch weer werk aangeboden voor in net nieuwe schooljaar. De organisatie waarbij dat is, moet nog vorm krijgen - maar komt er zeker - dus het is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik zou kunnen beginnen, maar toch. *O* Uiteindelijk hebben mijn zwangerschappen mijn werk dus niet eens echt in de weg gestaan.
pi_138345257
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Butterflower het volgende:
Heelergeegopostenheellangnietgemeldpostwaarvoorexcuses oO<

Donderdagavond zijn wij de trotse ouders geworden van S.o.p.h.i.e

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag dat Musique en Dodoria ook zijn bevallen, gefeliciteerd!
Ik ga binnenkort wel teruglezen/reageren als alles lekker loopt hier. Nogmaals sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar een kind is hard werken man! :P
Nou, dat is best een egopost waard, hoor. :+ Gefeliciteerd met je dochter, heel veel geluk!
  zondag 30 maart 2014 @ 22:44:05 #134
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138345261
Butterflower wat een mooi meisje O+ en veel haartjes al!
Fijn dat jullie thuis zijn!
pi_138345328
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Iemand die trouwens een beetje verstand van bloeddruk heeft en dat in J&J taal uit kan leggen?
Wat wil je precies weten?

Gefeliciteerd Butter!!
  zondag 30 maart 2014 @ 22:45:45 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_138345351
Butterflower gefeliciteerd! Fijn dat jullie weer thuis zijn met de mooie dame O+
pi_138345506
Butterflower gefeliciteerd! Wat een dotje! En die haren O+ O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 maart 2014 @ 22:48:26 #138
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138345508
BF gefeliciteerd *O* O+ Wat een mooi meisje en wat een boel haartjes O+ En een prachtige naam! Als ik een meisje had gekregen….

Lekker genieten!

Twinkle wat een fijn nieuws *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_138345695
Gefeliciteerd Butter met je meisje!

En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!

Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_138345817
Voeten omhoog Geppie?

Qua werk is rust niet helemaal het juiste woord, want het lijkt me juist heel druk met 3 heel jonge koters en een nieuwe baan :X Maar het is wel een fijne kans. In mijn vakgebied is er heeeel weinig werk en dan is het natuurlijk wel super om iets aangeboden te krijgen.

[ Bericht 89% gewijzigd door Cantare op 30-03-2014 22:58:27 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 22:54:06 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138345867
Ahh gefeliciteerd BF! *O* Wat een lieverdje! Fijn dat ze nu naar huis mag, lekker als gezin compleet O+
  zondag 30 maart 2014 @ 22:54:09 #142
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_138345872
Ooh BF gefeliciteerd!!
Wat een knapperd O+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_138346149
Butterflower gefeliciteerd met jullie meisje. En wat een mooie naam. O+
pi_138346261
BF gefeliciteerd! *O* Fijn dat jullie lekker net huis mochten, kan het grote genieten echt beginnen!
En wat de rest zegt :p , wat een boel haartjes heeft ze! Leuke naam ook, die was bij mij nummer twee Op het lijstje O+.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138346601
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.

Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was :? (Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
pi_138347108
Gefeliciteerd Musique en Butterflower! Geniet maar lekker van al dat moois O+
  zondag 30 maart 2014 @ 23:17:26 #147
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138347119
Ohhh BF gefeliciteerd !! Wat een moppie O+

Voordringer :P
doei
  zondag 30 maart 2014 @ 23:27:13 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_138347518
Gefeliciteerd Butter! Wat een mooierd!
disclaimer
  zondag 30 maart 2014 @ 23:43:06 #149
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138348116
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:51 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Butter met je meisje!

En Twinkle en Cantare met jullie werk, brengt ook wat rust neem ik aan?!

Ik heb enorm opgezette enkels, iemand nog tips daarvoor behalve op selderij (gatver!) knagen?
In je bed een kussen onder je voeten doen. En als je zit ook zvm je beentjes omhoog!
doei
pi_138351073
*nachtdienstpost* ( door jullie leer ik ze wel een beetje waarderen, goed om aan te wennen :P)

Gefeliciteerd Butterflower! Superlief!
pi_138352759
BF gefeliciteerd! *O*
fijn dat jullie thuis zijn. Geniet ervan!
pi_138352763
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik heb gewoon een hele toffe werkplek en kan door de twee ploegen toch fulltime bezig zijn.

Nou ik las net even snel iets dat de onderdruk 90 was bij iemand en dat dat dus niet goed was :? (Klok.. klepel...).
Ik had vorige week 130/85 maar dat was prima zeiden ze in het zkh. Wanneer zit je in de gevarenzone zeg maar?
Als ik me goed kan herinneren is een onderdruk tussen de 90-95 een beetje tussengebied. En word je van 95 sowieso doorgestuurd.
Er wordt dan ook gekeken naar het individu. Ik was in vier weken tijd van een onderdruk van 80 naar 90 gegaan en 6 kilo aangekomen. Die combinatie zorgde dat de vk zich zorgen maakte, wat ik dus een beetje weglachte.

85 is dus prima! En ik geloof dat je bloeddruk ook stijgt naarmate je langer zwanger bent.

(Mignonne, verbeter me gerust als ik iets verkeerd zeg...)
pi_138352777
Gefeliciteerd Musique en BF *O*
In life, every ending is a new beginning..
  maandag 31 maart 2014 @ 05:39:36 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138352805
BF gefeliciteerd *O* mooie naam heeft ze O+.
Fijn dat jullie weer thuis zijn inmiddels, geniet lekker :*.
KuikenGuppy
  maandag 31 maart 2014 @ 05:58:23 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138352820
Van harte bf *O*
pi_138352917
Gefeliciteerd butterflower met jullie mooie meid!! *O* *O*

Ohja ik haat zomertijd. Just sayin'.
Tralalalaaa
  maandag 31 maart 2014 @ 06:56:35 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138352924
Gefeliciteerd butterflower! *O*
Kwak
pi_138353010
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes *O*

Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
  maandag 31 maart 2014 @ 07:31:50 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_138353031
Normaal heb ik nooit last van zomer/wintertijd maar vandaag vindt mijn lijf dat ze nog minstens een uur wil slapen :')
disclaimer
  maandag 31 maart 2014 @ 07:32:46 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_138353037
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:27 schreef BlueEyes het volgende:
Butterflower gefeliciteerd met je meisje met schattige piekhaartjes *O*

Sq en bleiblei is dit niet wat voor jullie in je zoektocht naar kinderwagen:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-haalt-80-km-u.dhtml
:D snelheidsduivels zijn we dan weer totaal niet :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')