Dat ook iddquote:Op maandag 31 maart 2014 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, het is ook wel een tricky opmerking, want sommige mensen hebben helemaal geen schaamhaar en aan de andere kant bestaan er mensen met schaamhaar tot hun navel, dus het zegt ook niet zo veel
die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jouw baby zit nog vrijwel geheel achter je schaamhaar, dus tenzij je echt superlowcut broeken draagt merkt ie daar niks van.
Ik zou je wel adviseren om, als je broeken nu zo strak zitten, gewoon positie-hosen te kopen. Dan krijg je vanzelf 1 buik ipv 2, staat ook leuker
heb ik heul niet!quote:Op maandag 31 maart 2014 12:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
VisualIk zie nu zo'n baby door een oerwoud van schaamhaar heen gluren
Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
die van mij piept er al een poosje onder vandaan hoorzit midden in mijn onderbuik. En het elastiek van mijn boxer drukt er steeds op.
de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 31 maart 2014 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij bent 5 dagen verder dan ik toch? Dan zit ie echt nog heel laag, en sowieso merkt een vrucht daar niks van. Maar wat ik al zei, als het niet prettig voelt voor jezelf! zou ik gewoon eens gaan kijken naar ander soort kleding.
Wehkamp heeft alle positiekleding van veel winkels. Ook handig als je naar verschillende prijsklassen op zoek bentquote:Op maandag 31 maart 2014 13:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
de verloskundige heeft me laten voelen vrijdag. Die van mij zit heel hoog. Denk omdat ik klein ben dat ik niet zoveel ruimte heb... of ik ben een freak of nature, dat kan natuurlijk ook![]()
maarre shoppen vind ik een goed idee
Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?quote:Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het hele nuttige informatie want ik wist dat dus niet.
Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bijquote:Op maandag 31 maart 2014 13:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij mij werd er volgens mij bij de zwangerschap van S (begin 2012) niet naar gevraagd, en bij deze intake was het een specifieke vraag, over dat tandvlees dus. Misschien is het relatief nieuw om er standaard naar te vragen?
Overigens had ik heel vaak bloedend tandvlees, en al helemaal tijdens zwangerschap 1.0, en dat is zo goed als verdwenen sinds ik nu een maandje of 4 elektrisch poets. Het overwegen waard voor wie er last van heeft en dat nog niet doet misschien.
Ah! Vandaar dusquote:Op maandag 31 maart 2014 13:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen grap, het computerprogramma is aangepast in de tussentijd, en sindsdien staat die vraag er idd standaard bij![]()
Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:21 schreef Loj het volgende:
Is dat normaal dat je bij een gyn niet zo'n lijst vragen krijgt?
Ik sta iedere keer tot nu toe binnen 10 min weer buiten (en ja dat is incl echo en niet overdreven)
Nope...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb jij geen intake gehad waar werd gevraagd naar ziektes (in de familie) en naar welke evt klachten je nu of sinds je vorige bevalling hebt?
die dingen heeft mijn vk ook nog niet gedaan hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Nope...
Bah ik vind m'n gyn raar en onkundig!
(Misschien stond alles nog in t dossier?)
Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!
Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week.
Ik heb ook lage bloeddruk, tijdens zwangerschap vergelijkbaar met die van jou, soms iets hoger maar altijd laag. Volgens mijn vk geen probleem. Ik merk het wel als ik langdurig rechtop sta (niet loop) en dan kan ik me wel crappy voelen met gevoel van 'band om mijn hoofd' en dat mijn zicht voor een groot deel verdwijnt. Maar dat is wel prima te voorkomen en het helpt om dan even te gaan zitten/liggen. Dus dat soort dingen een beetje in de gaten houden.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Mignonne, een bloeddruk van 85/55.. is dat gek? (eerder 110/75)
Nee, was mijn bloeddruk ook meerendeel van zwangerschap. Nu op einde zit ik op 115/68.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm ik las eerder wat over bloeddruk. Ik heb een lage bloeddruk zei de verloskundige, maar dat was niet echt een probleem. Maar toen ik hier wat waardes voorbij zag komen, zag ik dat die wel mijlenver van de mijnessen af liggen.
Mignonne, een bloeddruk van 85/55.. is dat gek? (eerder 110/75)
wat raar, bij mij bij acht weken de intake gehad met inderdaad heel veel vragen. Nog niet gevoeld maar wel op de weegschaal geweest snif snifquote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Nope...
Bah ik vind m'n gyn raar en onkundig!
(Misschien stond alles nog in t dossier?)
Ze heeft bijvoorbeeld ook nog nooit aan m'n buik gevoeld waar m'n baarmoeder zit en ik heb nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. En ben toch al drie keer geweest!
Gelukkig moet ik wel binnenkort naar een ander, want ze werkt alleen op dinsdag en ik ga weer werken op dinsdag vanaf volgende week.
Kan geen kwaad, hooguit lastig voor jou zelf, zoals je zegt met opstaan. Niet te snel opstaan, niet te heet douchen en als je voelt dat je licht in je hoofd wordt, gaan zitten.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja op zich voel ik me ook aardig hoor. Soms wel sterretjes als ik buk og snel opsta, dus dat doe ik dan ook maar zo weinig mogelijk.
Ik heb geen idee wat mijn bd voor de zwangerschap was- vast ook niet super hoog. Maar zoiets ga je pas meten vanaf de zwangerschap natuurlijk, dus dat kan ook een vertekend beeld geven. (als ie altijd 120/ 100 was is dat natuurlijk een groot verschil, maar dat weet ikd us niet)
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, ik begin nu toch wel wat veranderingen aan mezelf te merken. Net een ontzettende huilbui (stiekem op de wc uiteraard) omdat ik toch foutjes begin te maken omdat mijn hersenen af en toe gewoon kortsluiting maken.
Dat fulltime werken is het probleem nog niet eens zo, maar ik kan gewoon minder goed met druk omgaan. In plaats van de schouders er dan extra onder te zetten verzand ik in huilen, en dat lost natuurlijk helemaal niks op. Zal toch eens mijn bazin om tips gaan vragen hoe ik dat de komende maanden het beste kan benaderen
En nu is de dag alweer bijna voorbij en heb ik weer niet af wat ik wilde doen, dus misschien moet ik zo nog maar even de WC in
Dit moest ik ff 2x lezen voor ik begreep wat je bedoeldequote:Op maandag 31 maart 2014 16:16 schreef BlueEyes het volgende:
Scheelt wel uitleggen Kwak![]()
En dan zo de beentjes de lucht in en door je vriend laten bedienen!
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dit moest ik ff 2x lezen voor ik begreep wat je bedoelde![]()
a dirty mind...
Herkenbaar SQ, ik ben ook (veel) minder scherp dan normaal en dat haat ik...
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
a dirty mind...
teeheequote:Op maandag 31 maart 2014 16:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
a dirty mind...
Oh pff, dit ken ik zo goed. En het maakt ook onzeker, ik check alles 50x, van elk lullig mailtje tot de ingewikkeldste analyse. En het erge is, er staat altijd wel iets doms inquote:Op maandag 31 maart 2014 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, vooral het feit dat ik het mezelf niet echt kan vergeven nog en nog precies zo wil zijn en doen als voordat er HCG bestond. Als ik me er nou niet zo druk om zou maken was er niets aan de hand
Ohjeequote:Op maandag 31 maart 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik krijg nu de neiging om dingen op te gaan zoeken en nakijken die ik verstuurd heb. zal t maar niet doen...
mijn toppunt was toen ik met 6 weken mijn sleutels in de liftschacht liet donderen, het waren echt de grapjes van een collega en de geruststelling van een collega die ervoor zorgden dat ik niet keihard ging staan janken...
Ja, dat werkt ook wel het beste. Ik merk ook dat als ik mezelf verman en gewoon begin, het dan best meevalt (wat dus wel impliceert dat ik me een beetje aanstelquote:Op maandag 31 maart 2014 16:38 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn enige tip is maak afvinklijstjes halverwege de middag... dat maakt de chaos vaak al iets geordender (is dat een woord?) en kan je richting einde duidelijk bezig gaan met 1 ding.
En zo blijf je ook bij 1 ding tegelijkertijd doen ipv 5/6 dingen te doen, die ook wel afkomen maar die je een warboel in je kop geven en je moe maken.
Ik snap wat je bedoelt en ik had die neiging ook heel erg. Hart onder de riem: als je kindje er straks is, is alles ineens veel minder belangrijkquote:Op maandag 31 maart 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
klunzigheid
Nee, het is hier echt dat ik gewoon veel te snel zwicht onder druk. Dat ik problemen enorm opblaas in mijn hoofd en alleen nog maar kan denken aan al die dingen die ik nog moet doen en dan sla ik helemaal dood
Maar ik lees hier al langer mee, dus ik weet dat ik niet de enige ben gelukkig
TWEEquote:Op maandag 31 maart 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Om even te ontklagen: ik ben van het weekend gezwicht en heb mezelf aangemeld voor twee babydozen. Mijn mailbox zit prompt vol nieuwsbrieven van allerhande baby-rotzooi. Ik ben een marketingmagneet geworden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |