Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijfquote:Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Hoop dat ik heeeeel snel eerste sta!
+1quote:Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Poppejans het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisjes,Musique!!
Vooral E.lodie vind ik een supermooie naam <3
Hmmm, misschien stilte voor de storm ? Hier ook geen gerommel meer. Merk wel dat ik zeer veel behoefte heb aan rust en alleen zijn. Manlief is aan t werk en ik wil even helemaal niets!quote:Op zondag 30 maart 2014 13:49 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Hate to disappoint, maar tis weer lekker rustig hier... Geen pijl op te trekken, gek lijf
Ik zou me daar ook aan storen ja. Dat je het voelt en denkt is een ding, maar het op een feestje gaan zitten spuien tegenover mensen die je amper kent, vind ik dramaqueenachtig en daar ben ik allergisch voor vrees ik.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.
+1quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.
Ik denk dat dat laatste meer is waar Nikki bijvoorbeeld op doelde in t vorige topic. Als je als zwangere (irl) tegen (relatief) onbekende mensen gaan klagen over hoe zwaar het is en dat je hoopt dat de geboorte snel inzet als je met verlof gaat, dat idee.
En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef Bolletje... het volgende:
Heel herkenbaar Chanty!
Hier een kennisje die klaagde dat ze niet meer op haar hoge hakken en pumps kon lopen, toen ik aan t spuiten was voor de IVF.
Ach ik klaag nu ook wel eens dat ik het zat ben, maar dat is meer omdat ik zo uitkijk naar ons jommetje
Verder horen kwaaltjes en dingetjes er gewoon bij, hier had ik mij ook op ingesteld, en gelukkig heb ik een vrij rustige zwangerschap. Oh en aambeien zijn gewoon kut
Ik zou zelf niet iemand in her face een zeurpiet noemen. Een vergelijking met jezelf maken zie ik ook niet als je beter voelen dan een ander. Maar soms is het wel fijn om een ander te helpen te relativeren (en dat kan subtiel en minder subtiel). Persoonlijk vind ik het wel prettig als ik ergens teveel in doorsla, dat iemand anders me af en toe met mijn voetjes weer op de grond zet.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:45 schreef kwakz0r het volgende:
Je mag iemand best en zeurpiet vinden. Maar in de posts daarnet werd het vooral gerelateerd aan de eigen zwangerschap die ook zwaar was maar wel volgehouden tot het einde zonder zeuren.
Ik denk dan simpelweg: wat schiet je er mee op om zo te vergelijken? Is het je beter of sterker voelen dan een ander? Ik heb die behoefte niet.
En ja, ik vind sommige mensen ook zeuren. Maar wat ik niet snap is die veroordeling van iemand die in jouw ogen iets niet correct beleeft. Natuurlijk kan alles erger, of echt zwaarder, maar laat die ander lekker haar eigen beleving zeg.
Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je kan toch niet verwachten dat iemand die niet zo'n traject doet precies begrijpt wat het voor jou betekent? Voor haar was op dat moment het hebben van zere voeten iets om over te zeuren, so what? Mag dat niet omdat jouw leven veel zwaarder is?
Maar goed, ik begin nu heel OUD-onveilige dingen zeggen die hier hormonaal vast niet goed gaan aankomen dus ik ga maar even mijn eigen hoofd luchten ofzo.
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nou ja, ik snap wel dat het heel zwaar kan zijn, maar in principe is het wel 'maar' iets tijdelijks, krijg je er iets heel moois voor terug, en er (veel) over klagen tegen buitenstaanders zal het niet beter maken.
En daar kan ik me ook makkelijk iets bij voorstellen. Je hart moeten luchten zo nu en dan is nodig, maar een stukje relativeren kan ook geen kwaad.
Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee daar staan mensen niet bij stil. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om mensen soms bewust te maken van hun omgeving.
Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Musique je meisjes, ze zijn er!![]()
Van harte! En nu dubbelop genieten!
[..]
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.
En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug.En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.
Volgens mij kan dit prima samen gaan. Een knuffel en een schop onder je kontjequote:Op zondag 30 maart 2014 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat anders, als je op dat moment uitspreekt dat je dat vervelend vindt om te horen omdat je mist zo hard probeert zwanger te raken oid vind ik dat prima.
Maar het komt er vaak op neer dat mensen hier klagen ipv het in een gesprek uit te spreken.
Alfa je ergens echt mee zit zou ik zeggen: spreek het uit. Als je er niet mee zit, dan zeg ik laat ze.
Dat relativeren voor een ander wat je zegt heb ik moeite mee. Vriendje doet dat ook vaak, maar ik heb zelf als ik klaag echt met behoefte aan een schouder of een knuffel. Als iemand anders voor mij gaat relativeren voelt dat alsof mijn gevoel er niet mag zijn.
Zoals ik zei: ieder zijn allergie, mijn grote probleem is dat ik er slecht tegen kan aks Ik me onbegrepen of niet serieus genomen voel. Dus ik reageer niet goed op anderen die Hoe goed bedoeld ook voor mij mijn issues gaan lopen relativeren.
Zal dat zelf ook niet snel doen want het voelt voor mij als nogal "presumptuous".
Verschillen van mening mag. Prima toch.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan verschillen er gewoon echt van mening. Voor mij hoeft het geen drama te zijn (in de ogen van een ander) voor je ergens over mag klagen. Ik krijg gewoon een naar gevoel van dat wegen van wat wel en niet "worthy" is om over te klagen.
En een vk stript nooit als het niet verantwoord is volgens mij.
En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Musique je meisjes, ze zijn er!![]()
Van harte! En nu dubbelop genieten!
[..]
Ja dit dus. Op een verjaardag tegen iedereen die je tegenkomt klagen en zeggen dat je er klaar mee bent. Ik voelde me met de tweeling echt weleens ruk, maar daar ga ik niet wildvreemden op een verjaardag mee lastig vallen. Dat idee.
En ik snap echt dat het voor sommige vrouwen echt een drama kan zijn, het zwanger zijn. En dat kan zowel fysiek als mentaal zijn. In bepaalde gevallen snap ik ook echt dat vrouwen er klaar mee zijn, maar de kwaaltjes van de mevrouw in kwestie beperkten zich tot een baby die af en toe in haar ribben schopte en dat ze soms niet wist hoe ze in bed moest liggen en ze wilde graag haar eigen lichaam terug.En als het echt bij deze kwaaltjes blijft, dan hoop ik echt dat de VK het belang van de baby voorop blijft stellen en niet met 38 weken gaat strippen of iets dergelijks omdat mevrouw zoveel klaagt.
Misschien een heel domme vraag en ik bedoel het echt niet naar of iets dergelijks. Maar dit wordt haar tweede kind. Dan weet je toch waar je aan begint of is dat heel kort door de bocht?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:45 schreef Moppert het volgende:
[..]
En juist het missen van je eigen lichaam kan voor sommige mensen mentaal heel zwaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |