quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.
Dat bepaal ik zelf wel, dacht ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:07 schreef Specularium het volgende:
Open de volgende keer gewoon even een nieuw deel, gelly.
Het kan wel blijkbaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:10 schreef Globali het volgende:
De domme reactie op Telegraaf.nl zijn schokkend.
Niemand zegt dat deze vrouw de hoogste straf moet krijgen. Maar wat zij deed kan gewoon niet.
Benoem ook nog even een keer dat ik het opneem voor de daders omdat ik geen confettikanon ontsteek als er 2 mensen worden doodgeschoten. Tokkie.quote:
Tenzij hier iets meer aan de hand is dan een doodordinaire overval, zie ik deze mensen niet gestraft worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het......maar het heeft consequenties.
Het verhaal is nog niet duidelijk. Als het is gegaan zoals de media nu zegt wordt deze vrouw zeker gestraft. Een rechter zal wel rekening houden met de omstandigheden natuurlijk. Maar het kan gewoon niet zo zijn dat je twee mensen doodschiet en geen straf krijgt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenzij hier iets meer aan de hand is dan een doodordinaire overval, zie ik deze mensen niet gestraft worden.
"Mensen"quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Het verhaal is nog niet duidelijk. Als het is gegaan zoals de media nu zegt wordt deze vrouw zeker gestraft. Een rechter zal wel rekening houden met de omstandigheden natuurlijk. Maar het kan gewoon niet zo zijn dat je twee mensen doodschiet en geen straf krijgt.
Dat is ook de reden waarom buurtbewoners het vermoeden hebben uitgesproken dat de overvallers daar uit de buurt kwamen. De auto was sowieso gestolen dus dat zou geen gevolgen hebben gehad als ze hem hadden moeten achterlaten. Maar goed, dat is allemaal puur speculatief natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
.
[..]
[..]
Nou als die vrouw een route wist om zo snel naar de winkel te komen, dan zullen die overvallers
die route ook wel hebben geweten om weer snel weg te komen, misschien zelfs speciaal die
zaak uitgekozen omdat ze dachten, hé alles is opengebroken dan is de politie er niet zo snel.
Niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Benoem ook nog even een keer dat ik het opneem voor de daders omdat ik geen confettikanon ontsteek als er 2 mensen worden doodgeschoten. Tokkie.
Als het wel zo is moet je even een post aanhalen waar hij dat zo zegt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet?
Ik heb speciaal hiervoor net 2 moorkoppen gehaald.
Het is al eerder voorgekomen, en de kans dat dit nu opnieuw gebeurt acht ik zeer reeel. Maar goed, we lopen wel heel erg op de zaken vooruit nu.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Het verhaal is nog niet duidelijk. Als het is gegaan zoals de media nu zegt wordt deze vrouw zeker gestraft. Een rechter zal wel rekening houden met de omstandigheden natuurlijk. Maar het kan gewoon niet zo zijn dat je twee mensen doodschiet en geen straf krijgt.
Als in homo sapiens, ja. Maar niet echt mensen-mensen.quote:
Ik doelde op het confettiekanon.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Als het wel zo is moet je even een post aanhalen waar hij dat zo zegt.
Een geval als deze? Kan mij niet voorstellen dat iemand dan geen straf krijgt. Wat mij wel enorm heeft verbaasd pasgeleden is dat in Rotterdam iemand nauwelijks straf kreeg nadat hij iemand had doodgeschoten op straat. De man voelde zich bedreigt...... Dus alles kan tegenwoordig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is al eerder voorgekomen, en de kans dat dit nu opnieuw gebeurt acht ik zeer reeel. Maar goed, we lopen wel heel erg op de zaken vooruit nu.
De wet is geldig voor iedereen. We passen hier ook geen doodstraf toe.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als in homo sapiens, ja. Maar niet echt mensen-mensen.
Dat is nog niet bekend volgens mij.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:19 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom heeft deze vrouw een vuurwapen in huis? Omdat ze toevallig een vergunning heeft en hier mee schiet op de schietclub? Of heeft ze het illegaal verkregen?
Ja, ik kan hier even zo snel niet quoten welk geval het precies betreft, maar het was een aantal jaar geleden en ook een juwelier die een overvaller doodschoot.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Een geval als deze? Kan mij niet voorstellen dat iemand dan geen straf krijgt. Wat mij wel enorm heeft verbaasd pasgeleden is dat in Rotterdam iemand nauwelijks straf kreeg nadat hij iemand had doodgeschoten op straat. De man voelde zich bedreigt...... Dus alles kan tegenwoordig.
Dat is een kreet die hier gewoon niet opgaat. Dat legde ik gisteren al uit. Vreemd is dat je op meerdere sites mensen dit elkaar hoort nazeggen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:24 schreef poemojn het volgende:
Of het illegaal is of niet maakt niet uit voor noodweer(exces) volgens https://www.studytubelaw.nl/nl/arresten/106-bijlmer-noodweer
Het is anders als je echt in de zaak staat.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, ik kan hier even zo snel niet quoten welk geval het precies betreft, maar het was een aantal jaar geleden en ook een juwelier die een overvaller doodschoot.
omdat strafadvocaten ed bij Nieuwsuur dat wel noemen als reeële optie.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:24 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is een kreet die hier gewoon niet opgaat. Dat legde ik gisteren al uit. Vreemd is dat je op meerdere sites mensen dit elkaar hoort nazeggen.
Dat is het hele punt niet. Niemand zegt dat die vrouw raar of slecht is. Het is wel zo dat zij andere keuzes had kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou zo te lezen hadden alle heren hier rustig af gaan zitten wachten of hun vrouw door haar
kop geschoten zou worden of niet![]()
Even in het geval dus dat de zaken omgekeerd zouden zijn, de man zat thuis en zag de beelden
en zijn vrouw en dochter in de zaak...
Het is trouwens niet eens zeker dat het zijn vrouw was begrijp ik nu.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)welier-uit-1492325W/
Vrijdag werd een juwelier in Deurne voor de tweede maal sinds 2010 overvallen. Er gaan verhalen dat de vrouw van de juwelier de gewapende overval op bewakingsbeelden zag, en vervolgens met een pistool naar de winkel is gereden en de twee overvallers doodschoot.
De vrouw is verhoord, maar de politie heeft niet gezegd of zij getuige of verdachte is. Of zij heeft geschoten is nog niet duidelijk.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:24 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is een kreet die hier gewoon niet opgaat. Dat legde ik gisteren al uit. Vreemd is dat je op meerdere sites mensen dit elkaar hoort nazeggen.
http://m.nos.nl/artikel/6(...)er-van-noodweer.htmlquote:Het onderzoek naar de dodelijke overval op een juwelier in Deurne gaat vandaag verder. De twee overvallers zijn vermoedelijk doodgeschoten door de vrouw van de juwelier. In 2003 kwam ook een overvaller om het leven toen een juwelier zich verdedigde. Rob Milo is strafrechtadvocaat en stond deze juwelier bij.
Wat is er destijds gebeurd?
De zaken lijken erg op elkaar. Twee overvallers probeerden gewapend de juwelier te overvallen. De juwelier zag dat vanaf de eerste etage via een camera en pakte zijn vuurwapen. Hij heeft op een van de overvallers geschoten. De overvaller raakte zo zwaar gewond dat hij later aan zijn verwondingen is overleden.
Waarom heeft de juwelier toen geen straf gekregen?
De rechtbank vond dat er sprake was van noodweer en ontsloeg hem van rechtsvervolging. Dat betekent dat hij wel schuldig was aan de dood van de overvaller, maar geen straf kreeg. Hij had volgens de rechtbank op een juiste wijze gehandeld. Noodweer houdt in dat je jezelf verdedigt tegen een ogenblikkelijke aanval op een wijze die acceptabel is. Die staat dus in verhouding tot de wijze waarop je wordt aangevallen. Als je met vuurwapens wordt overvallen en jij verdedigt jezelf met een vuurwapen, dan ligt noodweer in het verschiet. Ook als je eigenlijk geen vuurwapen mag hebben.
Nu zou de vrouw van de juwelier naar de zaak zijn gegaan om de overvallers te stoppen. Is er dan ook sprake van noodweer?
Dat zou heel goed kunnen. De overval is nog bezig en dat is een wettelijke aanranding, zoals dat in de wet heet. De toestand duurt voort en dan heb je het volste recht om je te verdedigen.
Zou een rechter er rekening mee houden dat het echtpaar eerder is overvallen?
In een situatie waarin geen sprake zou zijn van noodweer, zou het kunnen dat er gehandeld is in een staat van hevige emotie. Dan is het gebruikte geweld misschien niet op zijn plaats, maar volkomen begrijpelijk gezien de emotionele toestand. Dat noemen we noodweerexces. Ik wil niet suggereren dat er geen sprake is van noodweer. Volgens eerste berichten is de man gewond aan zijn hand, wat zou kunnen betekenen dat de overvallers vermoedelijk ook vuurwapens hadden. Dan zit je meer in de sfeer van noodweer.
Tot nu toe is er nog niemand aangehouden, is dat gebruikelijk?
Dat is een beleidswijziging die een paar jaar geleden is aangekondigd. Als er wordt geschoten door iemand die wordt overvallen, dan wordt die persoon niet gelijk als verdachte, maar eerder als slachtoffer aangemerkt. Dat betekent dan ook dat er geen aanhoudingen plaatsvinden.
Als je een wapen inlevert bij de politie inderdaad. Het bezit kan je wel in grote problemen brengen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:26 schreef Hathor het volgende:
Het illegaal bezitten van een vuurwapen heeft overigens nauwelijks gevolgen, je tekent dat je er afstand van doet en klaar is kees.
ja, je hebt ook écht lang tijd om na te denken in zo'n gevalquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is het hele punt niet. Niemand zegt dat die vrouw raar of slecht is. Het is wel zo dat zij andere keuzes had kunnen maken.
Dat is een wat vreemde uitspraak dan. De man moet dus echt gevaar gelopen hebben. Dat was zover ik weet in dit geval niet het geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
http://m.nos.nl/artikel/6(...)er-van-noodweer.html
Dat zegt wederom niets. Zij maakt de keuze, zover ik nu weet, om vanuit een veilige positie zelf actie te ondernemen. Geheel begrijpelijk. Maar wel fout.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, je hebt ook écht lang tijd om na te denken in zo'n geval
Nou dan maar fout, beter dan een dode echtgenoot.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zegt wederom niets. Zij maakt de keuze, zover ik nu weet, om vanuit een veilige positie zelf actie te ondernemen. Geheel begrijpelijk. Maar wel fout.
Nee, geen grote problemen. Het word thuis bij je opgehaald door een man of 10, je moet mee naar het bureau, tekent afstand van het wapen, en een paar uur later zit je weer thuis.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Als je een wapen inlevert bij de politie inderdaad. Het bezit kan je wel in grote problemen brengen natuurlijk.
quote:"Gelukkig zijn de daders dood en niet de eigenaar." Dat was een van de vele reacties van klanten van Bakker Ron in de Deurnese wijk Walsberg, waar vrijdagmiddag in een juwelierszaak twee overvallers werden doodgeschoten.
De overval met dodelijke afloop is zaterdag het gesprek van de dag in Walsberg. "Eigen schuld, dikke bult", zegt iemand anders. Maar er zijn ook zorgen. "Is het hier nog wel veilig?"
Bakkersvrouw Heidi Ossendrijver zegt dat het in de winkel nergens anders over gaat. "De eigenares van de juwelierszaak komt hier elke ochtend brood halen", vertelt ze. "Het zijn pittige mensen. Ze moeten hun mannetje staan. In die branche is het niet of, maar wanneer je overvallen wordt." Mensen in de wijk leven volgens haar heel erg mee. "Iedereen is blij dat de eigenaar nog leeft", zegt ze.
Meerdere buurtbewoners zagen een auto, waarin een van de daders tijdens de overval een tijdje zou hebben zitten wachten. "Hij zat er sigaretten te roken", vertelt een van hen. "De politie heeft de peukjes en een stuk kauwgum later nog als bewijsmateriaal opgeraapt. Op een gegeven moment duurde het hem te lang, reed zijn auto voor de zaak en ging naar binnen."
Volgens een buurman heeft de dochter van de juwelier afgelopen nacht politiebewaking gekregen. Ze was alleen thuis en voelde zich bedreigd, zei hij. De dochter was in de winkel op het moment van de overval maar wist te vluchten. Haar beide ouders zouden de nacht niet thuis hebben doorgebracht omdat ze in Eindhoven werden gehoord door de politie.
Wat er precies is voorgevallen tijdens de overval is nog niet duidelijk. De twee vermoedelijke overvallers werden doodgeschoten. De gemeente, politie en justitie geven aan het eind van de middag een persconferentie.
Volgens mij krijg je grotere problemen. Maar tegenwoordig vraag ik mij dat ook af. Ik heb ooit een vuurwapen ingeleverd bij de politie. Het gedoe bij het inleveren verbaasde mij al enorm.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, geen grote problemen. Het word thuis bij je opgehaald door een man of 10, je moet mee naar het bureau, tekent afstand van het wapen, en een paar uur later zit je weer thuis.
Nee, in mijn geval bleef het daarbij, geen boete, alleen een afstandsverklaring, dat was alles. Ik had zelfs nog bezwaar kunnen indienen en het terug eisen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je grotere problemen. Maar tegenwoordig vraag ik mij dat ook af. Ik heb ooit een vuurwapen ingeleverd bij de politie. Het gedoe bij het inleveren verbaasde mij al enorm.
Ik denk dat, behalve familie en vrienden, niemand wakker ligt van wat hen is overkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:35 schreef eight het volgende:
Geen medelijden met de slachtoffers.
Voor de Marokkaanse nabestaanden is het natuurlijk wel erg.
Weet jij meer als de rest inmiddels?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:35 schreef eight het volgende:
Moet dat er persé bij vermeld worden? Al waren het fucking Chinezen wat maakt dat nou uit?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:35 schreef eight het volgende:
Idioot toch? Dat zie je zelf vast ook zo. Ik heb er nu spijt van dat ik het vrijwillig heb ingeleverd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, in mijn geval bleef het daarbij, geen boete, alleen een afstandsverklaring, dat was alles. Ik had zelfs nog bezwaar kunnen indienen en het terug eisen.
Dat waren ze niet. Het waren Marokkanenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Moet dat er persé bij vermeld worden? Al waren het fucking Chinezen wat maakt dat nou uit?
Het maakt niet veel uit maar het mag gewoon gezegd worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Moet dat er persé bij vermeld worden? Al waren het fucking Chinezen wat maakt dat nou uit?
Ik had inderdaad ook wel wat meer verwacht, maar ik ga niet lopen klagen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Idioot toch? Dat zie je zelf vast ook zo. Ik heb er nu spijt van dat ik het vrijwillig heb ingeleverd.
want dat zeggen de dorpsbewoners?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat waren ze niet. Het waren Marokkanen
Ja mag, maar dan gaat het straks alleen maar daar over...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Het maakt niet veel uit maar het mag gewoon gezegd worden.
Ik heb dat nog nergens gelezen, hoe kom jij aan die informatie?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat waren ze niet. Het waren Marokkanen
Dat begrijp ik. Niet dat je nog eens langs gaat bij een bureau en om straf gaat vragen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had inderdaad ook wel wat meer verwacht, maar ik ga niet lopen klagen.
Ik vind het ook niet van belang.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja mag, maar dan gaat het straks alleen maar daar over...
Oost- Europeanen of zelfs Nederlanders zou ook mogelijk zijn, maar laten we er geen BNW topic van maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nergens gelezen, hoe kom jij aan die informatie?
Je kan natuurlijk wel een beetje speculeren. Van wat ik op het nieuws heb gezien was die zaak nogal goed verdedigd. Je kan er alleen naar binnen als de eigenaar je binnenlaat. waarna je in een sluis komt en vervolgens bij een tweede deur die opnieuw alleen door de eigenaar kan worden geopend. Dat in ogenschouw nemend, lijkt het me stug dat er twee bontkraagjes voor de deur stonden, want dan mag je toch aannemen dat ze niet eens door deur 1 zouden zijn gekomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:50 schreef eight het volgende:
[..]
Oost- Europeanen of zelfs Nederlanders zou ook mogelijk zijn, maar laten we er geen BNW topic van maken.
Ik ken het systeem. Maar wie laat je binnen en wie niet? Ook een bondkraag mag een ring kopen voor zijn vriendin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel een beetje speculeren. Van wat ik op het nieuws heb gezien was die zaak nogal goed verdedigd. Je kan er alleen naar binnen als de eigenaar je binnenlaat. waarna je in een sluis komt en vervolgens bij een tweede deur die opnieuw alleen door de eigenaar kan worden geopend. Dat in ogenschouw nemend, lijkt het me stug dat er twee bontkraagjes voor de deur stonden, want dan mag je toch aannemen dat ze niet eens door deur 1 zouden zijn gekomen.
Nee man, die jatten ze toch gewoonquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken het systeem. Maar wie laat je binnen en wie niet? Ook een bondkraag mag een ring kopen voor zijn vriendin.
Dat laatste is inderdaad niet okay. Ik vind persoonlijk wel dat je het moet kunnen zeggen als het zo is. Je moet het niet iets heel belangrijks maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee man, die jatten ze toch gewoon![]()
Oké... dat was niet serieus, maar ik zei het al, straks gaat het alleen maar daar over....
En terecht. Dit land is het zat.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké... dat was niet serieus, maar ik zei het al, straks gaat het alleen maar daar over....
Wat voor gedoe? En kan je in dat geval dan niet beter zeggen dat je het 'op straat gevonden' hebt en als een brave burger bij de politie langsbrengt?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:33 schreef Globali het volgende:
Volgens mij krijg je grotere problemen. Maar tegenwoordig vraag ik mij dat ook af. Ik heb ooit een vuurwapen ingeleverd bij de politie. Het gedoe bij het inleveren verbaasde mij al enorm.
Juist wel. Bontkraagjes kopen heel veel blingbling en zijn een essentiële bron van inkomsten voor veel juweliers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel een beetje speculeren. Van wat ik op het nieuws heb gezien was die zaak nogal goed verdedigd. Je kan er alleen naar binnen als de eigenaar je binnenlaat. waarna je in een sluis komt en vervolgens bij een tweede deur die opnieuw alleen door de eigenaar kan worden geopend. Dat in ogenschouw nemend, lijkt het me stug dat er twee bontkraagjes voor de deur stonden, want dan mag je toch aannemen dat ze niet eens door deur 1 zouden zijn gekomen.
Je moet allerlei formulieren invullen. Men gaf aan dat het wapen onderzocht zou worden en ik totaal verantwoordelijk was. Ik vond het wapen in het huis van mijn toen net overleden vader. Dan kun je mij niet verantwoordelijk gaan houden. Het raarste was nog dat je met een AH tas met dat pistool (ontladen) erin binnen komt lopen. Je trekt het niet direct uit die zak natuurlijk maar legt uit wat erin zit. Men (1 man) geloofde het niet dus mocht ik zelf het wapen uit de zak halen. Man in de war en haalt zijn baas erbij. Ondertussen sta ik aan de balie met een pistool + magazijn ernaast.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat voor gedoe? En kan je in dat geval dan niet beter zeggen dat je het 'op straat gevonden' hebt en als een brave burger bij de politie langsbrengt?
Je vergist je denk ik. Dit klinkt meer antilliaans.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:06 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Juist wel. Bontkraagjes kopen heel veel blingbling en zijn een essentiële bron van inkomsten voor veel juweliers.
(en ja, dit is echt waar).
dat is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
volkskrant.nlquote:Meerdere buurtbewoners maken gewag van een auto, waarin een van de daders tijdens de overval een tijdje zou hebben zitten wachten. 'Hij zat er sigaretten te roken', vertelt een van hen. 'De politie heeft de peukjes en een stuk kauwgum later nog als bewijsmateriaal opgeraapt. Op een gegeven moment duurde het hem te lang, reed zijn auto voor de zaak en ging naar binnen.'
Maakt het werkelijk uit dan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Maar als ik zoiets lees:
[..]
volkskrant.nl
Dan denk ik wel, opmerkelijk dat er niks wordt gezegd over een huidskleur. Want dat is tch iets waar veel mensen nieuwsgierig naar zijn.
Want huidskleur is waar we de zaak op moeten beoordelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Maar als ik zoiets lees:
[..]
volkskrant.nl
Dan denk ik wel, opmerkelijk dat er niks wordt gezegd over een huidskleur. Want dat is tch iets waar veel mensen nieuwsgierig naar zijn.
Apart gevoel voor humor heb je dan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Want huidskleur is waar we de zaak op moeten beoordelen natuurlijk.
Alhoewel ik wel de humor ervan in kan zien als het om Marokkanen gaat.
Nee, maar als er zo in detail getreden wordt, over sigaretjes roken en dat een stuk kauwgom nog is opgeraapt. En dat een van de daders in de auto heeft zitten wachten, dan is het wel opmerkelijk, vind ik, dat daar niets over gezegd wordt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Want huidskleur is waar we de zaak op moeten beoordelen natuurlijk.
Alhoewel ik wel de humor ervan in kan zien als het om Marokkanen gaat.
Maar maakt het uit? Mij niet namelijk. Wat zou het verschil zijn als het over Marokkanen gaat? Dan heeft de vrouw nóg beter gehandeld? Of niet? Ik vind het noemen van afkomst trouwens geen probleem. Waar ik eerder moeite mee had was het in de correcte tijd bepaalde mensen maar gewoon allochtoon noemen. Mijn ex is een allochtoon maar komt niet uit een groep met problemen. Noem het beestje bij de naam. Maar het maakt de zaak niet anders.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee
Maar het is wel wat een hoop mensen willen weten. En wat bewust niet wordt vermeld.
Triest dat we zover zijn afgezakt dat de uiterlijke kenmerken van de daders bewust niet worden vermeld. Het doet er wel degelijk toe want er is een structureel probleem met die groep wat een gerichte aanpak vereist.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee
Maar het is wel wat een hoop mensen willen weten. En wat bewust niet wordt vermeld.
Erkenning voor problemen. Hoe maar het in het nieuws komt, hoe minder mensen oogkleppen op kunnen zetten en verlangen dat de politiek problematiek gaat aanpakken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar maakt het uit? Mij niet namelijk. Wat zou het verschil zijn als het over Marokkanen gaat? Dan heeft de vrouw nóg beter gehandeld? Of niet? Ik vind het noemen van afkomst trouwens geen probleem. Waar ik eerder moeite mee had was het in de correcte tijd bepaalde mensen maar gewoon allochtoon noemen. Mijn ex is een allochtoon maar komt niet uit een groep met problemen. Noem het beestje bij de naam. Maar het maakt de zaak niet anders.
Gmtaquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Triest dat we zover zijn afgezakt dat de uiterlijke kenmerken van de daders bewust niet worden vermeld. Het doet er wel degelijk toe want er is een structureel probleem met die groep wat een gerichte aanpak vereist.
Daarom ben ik ook wel voor het echt benoemen van afkomst. Maar dat maakt voor een zaak als deze niet uit. Mensen zijn gelijk. Je moet wel kunnen zeggen waar veel problemen zitten. Anders gaat men straks opsporing verzocht nog als racistisch programma zien.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erkenning voor problemen. Hoe maar het in het nieuws komt, hoe minder mensen oogkleppen op kunnen zetten en verlangen dat de politiek problematiek gaat aanpakken.
Dat heeft ie niet, de daders overvallers zijn blanke kampersquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nergens gelezen, hoe kom jij aan die informatie?
Dat is ook tuig van de richel. Die juwelier kan maar beter goed over zijn schouders kijken en standaard gewapend rondlopen. En een pistool bij zijn nachtkastje hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:34 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet, de daders zijn blanke kampers
Lees de reacties maar: http://www.omroepbrabant.(...)+vanmiddag+LIVE.aspx
Gelukkig maar en het is slecht nieuws voor de tokkies en de PVVersquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:34 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet, de daders zijn blanke kampers
Dan heb je dus een probleem als je zo'n wapen werkelijk gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is ook tuig van de richel. Die juwelier kan maar beter goed over zijn schouders kijken en standaard gewapend rondlopen. En een pistool bij zijn nachtkastje hebben.
Daar had ik al antwoord op gegevenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar maakt het uit? Mij niet namelijk. Wat zou het verschil zijn als het over Marokkanen gaat? Dan heeft de vrouw nóg beter gehandeld? Of niet? Ik vind het noemen van afkomst trouwens geen probleem. Waar ik eerder moeite mee had was het in de correcte tijd bepaalde mensen maar gewoon allochtoon noemen. Mijn ex is een allochtoon maar komt niet uit een groep met problemen. Noem het beestje bij de naam. Maar het maakt de zaak niet anders.
Je hebt het erover dat mensen dat graag willen weten. Het maakt niets uit. Dat leg ik ook uit. Stel dat het Polen waren?quote:
mensen zijn nieuwsgierig, maar of het dan werkelijk wat uitmaakt of niet doet daar toch niets aan af?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Je hebt het erover dat mensen dat graag willen weten. Het maakt niets uit. Dat leg ik ook uit. Stel dat het Polen waren?
Wel als men er een punt van wil maken. Ik heb gewoon gekeken naar de informatie die er is. Heel onduidelijk allemaal. Of iemand dan licht getint is maakt niet uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
mensen zijn nieuwsgierig, maar of het dan werkelijk wat uitmaakt of niet doet daar toch niets aan af?
En op diezelfde site staat ook dat de overvallers op straat zouden zijn doodgeschoten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:34 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet, de daders overvallers zijn blanke kampers
Dus niet alle kampers (Brabanders) zijn tuig? Lijkt me dan genoeg tuigquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:45 schreef gelly het volgende:
Het waren dus brabanders aka kampers. Sja, in die provincie zelf heb je ook nog genoeg tuig natuurlijk.
Dan heb je inderdaad een erg groot probleem.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
En op diezelfde site staat ook dat de overvallers op straat zouden zijn doodgeschoten.
En aangezien er nauwelijks reacties zijn gekomen op het gisteravond geplaatste filmpje, dan nu nog maar eens een keer:
Op het eind zie je wat liggen onder de 'tent'.
Als ze op de vlucht zouden zijn doodgeschoten dan heeft de schutter denk ik alsnog een probleem.
Nee, niet alle brabanders zijn kampers. Veel wel trouwens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus niet alle kampers (Brabanders) zijn tuig?
dat doen mensen toch welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Wel als men er een punt van wil maken. Ik heb gewoon gekeken naar de informatie die er is. Heel onduidelijk allemaal. Of iemand dan licht getint is maakt niet uit.
Ja, een hoop mensen die (denken te) weten hoe het is gegaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
En op diezelfde site staat ook dat de overvallers op straat zouden zijn doodgeschoten.
En aangezien er nauwelijks reacties zijn gekomen op het gisteravond geplaatste filmpje, dan nu nog maar eens een keer:
Als ze op de vlucht zouden zijn doodgeschoten dan heeft de schutter denk ik alsnog een probleem.
Maar je zei Brabanders aka kampers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, niet alle brabanders zijn kampers. Veel wel trouwens.
rtlnieuwsquote:De burgemeester van Deurne, politie en officier van justitie geven vanmiddag een persconferentie over de fatale overval in Deurne.
De persconferentie zal waarschijnlijk om 17 uur worden gegeven vanuit het gemeentehuis in Deurne en is live via onze site te volgen. Wat de inhoud van de bijeenkomst is, wil de gemeentewoordvoerder nog niet zeggen.
Het filmpje lijkt chronologisch. Als je kijkt naar de zon.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een ieder haar reactie ook wel zal begrijpen. Maar niet alles kan. Ik weet ook van een juwelier die ik vroeger kende wat de eisen zijn om je uberhaupt te kunnen verzekeren. Dat is krankzinnig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Allemaal speculaties en wild gokken.
Mocht de vrouw deze 2 daders hebben dood geschoten dan zal zij dit in blinde woede hebben gedaan, neem ik aan.
Juweliers maken tegenwoordig heel wat mee en zijn het natuurlijk zat op een bepaald moment.
Niet dat ik deze schietpartij aanmoedig maar je kunt er natuurlijk op wachten dat mensen in pure wanhoop, en doodsangst, zwaarder geweld ter verdediging aanvoeren dan soms nodig is.
Onderstaand stukje geeft dit aan alhoewel je de telegraaf met een zak zout moet nemen.
----------------------------------
Klaar voor de kalasjnikov
AMSTERDAM -
Criminelen die opereren als elitesoldaten. Automatische wapens dragen en er geen moment over twijfelen die te gebruiken. Om er uiteindelijk in razendsnelle Audi’s vandoor te gaan. Zware criminaliteit heeft begin dit decennium meer en meer een nieuw gezicht gekregen.
3 is goed schieten plus bonusquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:58 schreef Pleun2011 het volgende:
1 overvaller dood = noodweer
2 overvallers dood = executie
Wat een onzinredenering...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is ook onzin natuurlijk. Wat als die tweede man een wapen trok? Het gaat erom dat we niet weten wat er werkelijk is gebeurt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat wordt bij Bulgaren en Polen momenteel daadwerkelijk gedaan. Of het mag is idd een goede vraag.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:59 schreef Globali het volgende:
Een iets ander onderwerp. Mag je als bijv. Schaap & Citroen Marokkaanse mensen weigeren buiten de deur? Dat je via de intercom zegt "u behoort tot een risico groep".
Dat zijn de moeilijke keuzes dus. Of je wordt (terecht) aangeklaagd voor racisme. Of je sluit een bepaald risico uit. Maar je zal maar een Marokkaanse Nederlander zijn die normaal is en je hoort dit bij zo'n zaak. Dat kan gewoon niet. De oplossing?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:02 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat wordt bij Bulgaren en Polen momenteel daadwerkelijk gedaan. Of het mag is idd een goede vraag.
Een soort van afsluitings systeem op de deur/sluis? Klant danwel dader kunnen alleen het pand verlaten als iemand anders, dus buiten de winkel, een knopje indrukt?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:06 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zijn de moeilijke keuzes dus. Of je wordt (terecht) aangeklaagd voor racisme. Of je sluit een bepaald risico uit. Maar je zal maar een Marokkaanse Nederlander zijn die normaal is en je hoort dit bij zo'n zaak. Dat kan gewoon niet. De oplossing?
Gelukkig maar? Welke tokkies en PVVers? Denk je dat alleen die mensen zo denken?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig maar en het is slecht nieuws voor de tokkies en de PVVers
Ja dit was weer een sterk staaltje van domme vooroordelen van ene opgebaarde....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig maar? Welke tokkies en PVVers? Denk je dat alleen die mensen zo denken?
Wat je zegt. De oplossing is niet simpel. Ik kom zelf uit de horeca. Deels. Meer een grote foute actie. Daar liep je ook tegen dit soort dingen aan. Dan ga je foute dingen doen om zaken normaal te laten verlopen. Er kwam altijd een groepje binnen met zeer grote mond en die trokken gokkasten leeg. Dat kon toen. Daar moet je vanaf. De politie bellen heeft geen zin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een soort van afsluitings systeem op de deur/sluis? Klant danwel dader kunnen alleen het pand verlaten als iemand anders, dus buiten de winkel, een knopje indrukt?
Permanente kamera bewaking via politieburo?
Juweliers worden getrained en bewapend en mogen in bepaalde gevallen geweld gebruiken?
Gewapende bewakers in het pand?
Roep maar....
of in de winkel beschoten en buiten neergevallenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het filmpje lijkt chronologisch. Als je kijkt naar de zon.
Als onder die tent een lichaam ligt, dan is er of nog een slachtoffer gevallen of men heeft het lichaam verplaatst? zomg
Heb ook in de horeca gezeten. Wij hadden behoorlijk zware jongens in dienst als uitsmijters maar deden het als volgt: 1 uitsmijter was kamper, 1 was Utrechtse onderwereld, 1 was motorclub gelinieerd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat je zegt. De oplossing is niet simpel. Ik kom zelf uit de horeca. Deels. Meer een grote foute actie. Daar liep je ook tegen dit soort dingen aan. Dan ga je foute dingen doen om zaken normaal te laten verlopen. Er kwam altijd een groepje binnen met zeer grote mond en die trokken gokkasten leeg. Dat kon toen. Daar moet je vanaf. De politie bellen heeft geen zin.
In de eerste beelden in het filmpje ligt er nog niks, toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
of in de winkel beschoten en buiten neergevallen
Huidskleur: lijkbleek.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:
Zo werkt het dus soms. Ik herken het. Maar je hebt ook geen andere keuze. Want de politie kan niets zonder bewijs. Maar een zaak moet wel draaien.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb ook in de horeca gezeten. Wij hadden behoorlijk zware jongens in dienst als uitsmijters maar deden het als volgt: 1 uitsmijter was kamper, 1 was Utrechtse onderwereld, 1 was motorclub gelinieerd.
Problemen opgelost. :-)
En degene die zo dom was om mot te maken kreeg zijdelings wat "waarschuwingen" aan zijn adres...![]()
Mag het hopen voor die lui die PVV stemmen anders zou per direct het stemrecht afgepakt moeten worden (zolang dit al niet moet)quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig maar? Welke tokkies en PVVers? Denk je dat alleen die mensen zo denken?
Ik ben ook fel tegen de PVV maar dit is wel hoe democratie werkt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mag het hopen voor die lui die PVV stemmen anders zou per direct het stemrecht afgepakt moeten worden (zolang dit al niet moet)
Ik vind het oprecht heel zielig voor je. Geniet van je banquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:33 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat geldt in jouw kromme wereld alleen voor de slachtoffers en niet voor de daders. Ik heb in die situatie gezeten en alle opties die je van te voren kunt bedenken zijn er helemaal niet. Ik wens jou dit tienvoudig toe en hoop dat je het niet overleeft
ah... gut, heb je nou iemand een ban aangesmeerd?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht heel zielig voor je. Geniet van je ban
Sowiesoquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah... gut, heb je nou iemand een ban aangesmeerd?
Over het algemeen krijg je een ban. Dat smeer je niet aan. Hier valt op, ik kom van een ander forum, dat bijna niemand een ban krijgt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah... gut, heb je nou iemand een ban aangesmeerd?
Alleen als je vaak in VBL komtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Over het algemeen krijg je een ban. Dat smeer je niet aan. Hier valt op, ik kom van een ander forum, dat bijna niemand een ban krijgt.
Ach we willen allemaal gezellig uitgaan en plezier hebben nietwaar?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo werkt het dus soms. Ik herken het. Maar je hebt ook geen andere keuze. Want de politie kan niets zonder bewijs. Maar een zaak moet wel draaien.
Bedanktquote:
Ik kan me nog een topic herinneren waarin jij te keer ging zegquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:28 schreef Dven het volgende:
[..]
SowiesoBeetje mensen de dood toewensen
Ik speel over het algemeen binnen de kaders van FOK!s algemene richtlijnenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik kan me nog een topic herinneren waarin jij te keer ging zeghad ik dat zeker ook moeten
doen![]()
Hou ik niet van...
Gaat niet al te lang meer duren. Ik heb hooggeplaatste vrienden hierzo. Die zie je voorlopig niet meer terug. Laat het een les zijn voor jullie allen.quote:
Maar dat is wel echt enorm verandert de laatste zeg 20 jaar. Ik heb het vooral over Amsterdam. De agressie is echt ongelofelijk te noemen vaak. Zit je nog in de horeca? Ik vind het vooral eng.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach we willen allemaal gezellig uitgaan en plezier hebben nietwaar?
En dat was voor ons de hoofdzaak....
tot over een half uur danquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik kom wel weer kijken als er nieuws is, gaat nu toch nergens meer over...
Waarvoor dankquote:
Dat is ook debiel natuurlijk. Of je lost het zelf en normaal op......niet gaan blaten dat je vrienden hebt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaat niet al te lang meer duren. Ik heb hooggeplaatste vrienden hierzo. Die zie je voorlopig niet meer terug. Laat het een les zijn voor jullie allen.
Nope.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar dat is wel echt enorm verandert de laatste zeg 20 jaar. Ik heb het vooral over Amsterdam. De agressie is echt ongelofelijk te noemen vaak. Zit je nog in de horeca? Ik vind het vooral eng.
Dan hadden de overvallers volgende week gewoon weer (dezelfde) juwelier overvallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef Dven het volgende:
Maar goed, als mevrouw gewapend van de ene kant van het dorp naar de andere kant van het dorp rijdt en die twee overvallers doodschiet, dan is van noodweer geen sprake meer. In dit geval had zij simpelweg gewoon de politie moeten bellen.
Ik had hem natuurlijk op kunnen zoeken en dood kunnen schieten omdat hij mij doodwenst maar in tegenstelling tot mevrouw de verdachte los ik het gewoon op zoals het hoort en neem ik contact op met de verantwoordelijke instantiesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is ook debiel natuurlijk. Of je lost het zelf en normaal op......niet gaan blaten dat je vrienden hebt.
Je zal gelijk hebben. Roep dat soort dingen gewoon niet. Dan zet je het beheer neer als corrupt namelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had hem natuurlijk op kunnen zoeken en dood kunnen schieten omdat hij mij doodwenst maar in tegenstelling tot mevrouw de verdachte los ik het gewoon op zoals het hoort en neem ik contact op met de verantwoordelijke instanties
Het grappige is dat je hier op termijn het omgekeerde mee bereikt. Nu overvallers weten dat er teruggeschoten wordt zullen ze sneller geweld gebruiken. Krijg je van die Colombiaanse taferelen in Nederland. Moet je helemaal niet willen joh.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan hadden de overvallers volgende week gewoon weer (dezelfde) juwelier overvallen.
Nu is het probleem opgelost, sterke vrouw, vol respect voor haar.
Ik leef niet in de waan dat er ook maar één plek op de wereld vrij van corruptie is. Verder moet je de opmerking ook niet al te serieus opvatten. Ik denk dat ze mij hier liever kwijt dan rijk zijn van bovenafquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Je zal gelijk hebben. Roep dat soort dingen gewoon niet. Dan zet je het beheer neer als corrupt namelijk.
Dat is inderdaad de vraag. Kijk naar de US bijvoorbeeld. De politie is daar ENORM agressief. Het werkt niet echt. En dan kijk je naar de UK. Agenten zonder wapens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Het grappige is dat je hier op termijn het omgekeerde mee bereikt. Nu overvallers weten dat er teruggeschoten wordt zullen ze sneller geweld gebruiken. Krijg je van die Colombiaanse taferelen in Nederland. Moet je helemaal niet willen joh.
Oh ja, want voorheen overvielen overvallers een juwelier met een aardappelschilmesje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Het grappige is dat je hier op termijn het omgekeerde mee bereikt. Nu overvallers weten dat er teruggeschoten wordt zullen ze sneller geweld gebruiken. Krijg je van die Colombiaanse taferelen in Nederland. Moet je helemaal niet willen joh.
Simpele ziel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag. Kijk naar de US bijvoorbeeld. De politie is daar ENORM agressief. Het werkt niet echt. En dan kijk je naar de UK. Agenten zonder wapens.
Welke mening je ook hebt. Ik denk dat hier ( dit forum dus) erg veel vrijheid is. Ik kom van Marokko.nl. Ik verbaas mij over de normaalheid hier.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik leef niet in de waan dat er ook maar één plek op de wereld vrij van corruptie is. Verder moet je de opmerking ook niet al te serieus opvatten. Ik denk dat ze mij hier liever kwijt dan rijk zijn van bovenaf
Je drogredeneringen.quote:
Twee uitersten natuurlijk. Maar het staat vast dat criminelen harder worden wanneer er harder tegen hen wordt opgetreden. In Amerikaanse staten worden mensen vaak al door overvallers vermoord omdat die het risico niet willen nemen dat die persoon toevallig ergens een geweer heeft liggen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag. Kijk naar de US bijvoorbeeld. De politie is daar ENORM agressief. Het werkt niet echt. En dan kijk je naar de UK. Agenten zonder wapens.
Les 1 op dit forum : Niet te veel aandacht aan matador schenken. Is het allemaal niet waard.quote:
Laten we overvallers voortaan met knuffelbeertjes en zoentjes benaderen, dan worden ze vanzelf liev.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:38 schreef Dven het volgende:
Maar het staat vast dat criminelen harder worden wanneer er harder tegen hen wordt opgetreden.
Marokko.nlquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Welke mening je ook hebt. Ik denk dat hier ( dit forum dus) erg veel vrijheid is. Ik kom van Marokko.nl. Ik verbaas mij over de normaalheid hier.
Simpele ziel 1: "Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"quote:
Het is ook een wereld van verschil. Zoals gezegd heb ik enige tijd in de horeca gezeten. Een goede les was dat agressie agressie oproept. Het gaat meer over normaal praten en mensen kalmeren bijv. Dat kost tijd trouwens. Die tijd is er soms niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Twee uitersten natuurlijk. Maar het staat vast dat criminelen harder worden wanneer er harder tegen hen wordt opgetreden. In Amerikaanse staten worden mensen vaak al door overvallers vermoord omdat die het risico niet willen nemen dat die persoon toevallig ergens een geweer heeft liggen.
Ik kan de actie van mevrouw begrijpen wanneer zij en haar man in direct levensgevaar waren. Wanneer ze eerst door het dorp gaat racen om vervolgens zelf actie te ondernemen dan is ze gewoon fout bezig en mag zij haar zondes overzien in een cel.
Alleen als je Joods was. Of het voor Joden opnam. Of een kaaskop was. Of het voor kaaskoppen opnam.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"
Alsof je vrijwillig in een open riool gaat douchen met Zyklon B. Globali heeft wel gelijk; FOK! is redelijk "normaal".quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alleen als je Joods was. Of het voor Joden opnam. Of een kaaskop was. Of het voor kaaskoppen opnam.
Het fijne is dat ik niemand ken hier als eigenlijk nieuw lid. En langzaam leer je....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Les 1 op dit forum : Niet te veel aandacht aan matador schenken. Is het allemaal niet waard.
Juist wel. Wat begrijp je niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Simpele ziel 1: "Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"
Aldus Globali.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef Globali het volgende:
ik kom van een ander forum, dat bijna niemand een ban krijgt.
Vuur kan je inderdaad niet altijd best met vuur bestrijden. Wanneer er daarentegen een gewapende overval wordt gepleegd (wat in dezen nog steeds niet bevestigd is) dan kan je er natuurlijk voor kiezen om je 'tegenstander' te overrompelen. Alleen dat gaat in deze zaak simpelweg niet op aangezien mevrouw van ver moest komen. Zij heeft in principe hiermee niet enkel haarzelf maar ook haar man mee in gevaar gebracht. Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is ook een wereld van verschil. Zoals gezegd heb ik enige tijd in de horeca gezeten. Een goede les was dat agressie agressie oproept. Het gaat meer over normaal praten en mensen kalmeren bijv. Dat kost tijd trouwens. Die tijd is er soms niet.
We weten erg weinig over deze zaak. In elk geval is het twee mensen doodschieten niet niets. Het zal voor die vrouw nu ook erg moeilijk zijn dat te verwerken.
Inderdaad. Zo zie ik dat ook. Met de gegevens die we nu kennen. En ik begrijp haar volkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Vuur kan je inderdaad niet altijd best met vuur bestrijden. Wanneer er daarentegen een gewapende overval wordt gepleegd (wat in dezen nog steeds niet bevestigd is) dan kan je er natuurlijk voor kiezen om je 'tegenstander' te overrompelen. Alleen dat gaat in deze zaak simpelweg niet op aangezien mevrouw van ver moest komen. Zij heeft in principe hiermee niet enkel haarzelf maar ook haar man mee in gevaar gebracht. Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.
Nee, want de uitkomst van gemaakte keuzes is in analyses achteraf totaal irrelevant voor de beoordeling van die keuzes.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef Dven het volgende:
Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.
Spreek niet over simpelheid bij anderen wanneer je zelf een reactie niet op juiste wijze kan interpreterenquote:
Overvallers met knuffelbeertjes, zoentjes en warme omhelzingen benaderen. Dan overvallen ze niet meer zo gewelddadig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:47 schreef Globali het volgende:
[..]
We kunnen het heel simpel maken. Dan gaan wij een discussie aan.
Hoe doet men dat in Colombia nu?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Overvallers met knuffelbeertjes, zoentjes en warme omhelzingen benaderen. Dan overvallen ze niet meer zo gewelddadig.
Zeg ik daar iets over? Het probleem met jou ( en veel Telegraaf mensen blijkbaar) is dat alles zwart wit moet zijn. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Overvallers met knuffelbeertjes, zoentjes en warme omhelzingen benaderen. Dan overvallen ze niet meer zo gewelddadig.
Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde nietquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef Globali het volgende:
[..]
Zeg ik daar iets over? Het probleem met jou ( en veel Telegraaf mensen blijkbaar) is dat alles zwart wit moet zijn. Zo werkt het niet.
Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.quote:
Telegraafmensen? WTF? Ik lees die bagger niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef Globali het volgende:
[..]
Zeg ik daar iets over? Het probleem met jou ( en veel Telegraaf mensen blijkbaar) is dat alles zwart wit moet zijn. Zo werkt het niet.
Kom kom, niet overdrijven, slechts 10 keerquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.
Mijn ervaringen in Bogotá met de politie zijn: jonge, weinig-corrupte mennekes die wel optreden als het moet.
Behalve dan toen een crimineel door gewapende medebendeleden uit een ziekenhuis bevrijd werd dan.
Je schrikt als Nederlander toch echt van de enorme domheid soms. Ik nam even de moeite 1 pagina te lezen aan commentaar op de site van de Telgraaf over dit onderwerp. Even had ik het gevoel nog iets te zeggen. Het heeft geen zin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde niet
forum.fok is nog een vrijhaven voor intellectuelen vergeleken met de frontpagequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Je schrikt als Nederlander toch echt van de enorme domheid soms. Ik nam even de moeite 1 pagina te lezen aan commentaar op de site van de Telgraaf over dit onderwerp. Even had ik het gevoel nog iets te zeggen. Het heeft geen zin.
Je bent niet van deze wereld denk ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.
Mijn ervaringen in Bogotá met de politie zijn: jonge, weinig-corrupte mennekes die wel optreden als het moet.
Behalve dan toen een crimineel door gewapende medebendeleden uit een ziekenhuis bevrijd werd dan.
Die gulden middenweg hadden de overvallers ook niet coor ogen toen ze een juwelierszaak binnen gingen om diegene daar te overvallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde niet
Dus je denkt vrij zwart wit. We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Telegraafmensen? WTF? Ik lees die bagger niet.
Het is niet zwart-wit, dat is exact mijn punt. Dus niet "agressieve VSAmerikaanse agenten creëren zware criminelen". En dus ook niet "knuffelbeertjes maken ze opeens liev".
Wel: gewelddadige criminaliteit moet je keihard afstraffen als samenleving. En in een land met een zwaar falende politie, moet de bevolking het dan maar doen.
Alleen maar lof voor deze Calamity Jane.
Te grote armoede en de beschikking over wapens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom kom, niet overdrijven, slechts 10 keer
Maar goed, dat harde optreden van de niet corrupte mennekes aldaar. Waarom zie je dat niet terug in de cijfers?
Dus iedereen die een risicovol beroep heeft mag zich bewapenen? Is dat waar jij voor pleit?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Te grote armoede en de beschikking over wapens.
En een makke politiek (de ex-burgemeester, afgezet door corrupte politici, stelde "als je niet wil dat je telefoon gejat wordt (nummer 1 risico in Colombia), moet je niet op straat bellen"
Een soort PvdA dus.
Dat ik dat inderdaad om die reden niet doe, is niet van belang. De politie en de politiek moet juist instaan voor de veiligheid van onschuldige burgers (en gewapende juweliers(vrouwen) vallen daar onder), niet de criminelen (moreel) steunen.
Vrij zwart-wit.quote:
Je kan van alles. Dat het wettelijk niet mag, maakt het moreel nog niet verkeerd.quote:We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.
Hoe steunt men als politiek criminelen dan? Ik vind wel dat straffen soms hoger mogen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Te grote armoede en de beschikking over wapens.
En een makke politiek (de ex-burgemeester, afgezet door corrupte politici, stelde "als je niet wil dat je telefoon gejat wordt (nummer 1 risico in Colombia), moet je niet op straat bellen"
Een soort PvdA dus.
Dat ik dat inderdaad om die reden niet doe, is niet van belang. De politie en de politiek moet juist instaan voor de veiligheid van onschuldige burgers (en gewapende juweliers(vrouwen) vallen daar onder), niet de criminelen (moreel) steunen.
Het hoeft in principe moreel ook niet verkeerd te zijn. Dat is de gehele discussie ook niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vrij zwart-wit.Is dat net zoiets als een beetje zwanger?
[..]
Je kan van alles. Dat het wettelijk niet mag, maakt het moreel nog niet verkeerd.
Ik heb inderdaad een ander idee wat "mag" en wat niet. Ik verkies de individuele moraal boven veel van in een ver verleden toevallig vastgelegde "wetten" als leidraad.
Ik weet dat de Nederlandse rechtsstaatjihadisten daar niet zo goed mee kunnen omgaan, en mij daarom van "zwart-wit denken" betichten. Ik noem het liever gezond verstand.
Ik zeg gewoon dat je dom bent. Maar ik probeerde dat te verpakken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vrij zwart-wit.Is dat net zoiets als een beetje zwanger?
[..]
Je kan van alles. Dat het wettelijk niet mag, maakt het moreel nog niet verkeerd.
Ik heb inderdaad een ander idee wat "mag" en wat niet. Ik verkies de individuele moraal boven veel van in een ver verleden toevallig vastgelegde "wetten" als leidraad.
Ik weet dat de Nederlandse rechtsstaatjihadisten daar niet zo goed mee kunnen omgaan, en mij daarom van "zwart-wit denken" betichten. Ik noem het liever gezond verstand.
Je mag ze ook niet zomaar overvallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Dus je denkt vrij zwart wit. We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.
Ik vind dat je vooral moet straffen naar gelang wat in dat specifieke geval het beste werkt. Het Noorse systeem vind ik wel wat. Overigens ook bewezen als 'beste' systeem ter wereld, of misschien beter gezegd, het laagste aantal recidivismequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Hoe steunt men als politiek criminelen dan? Ik vind wel dat straffen soms hoger mogen.
quote:De politie is zaterdagochtend verder gegaan met het onderzoek naar de fatale overval bij juwelier Goldies in Deurne. Aan het eind van de middag geven burgemeester Hilko Mak, hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen en districtchef van de politie Jaap Breedveld een persconferentie op het gemeentehuis, om zes uur. Omroep Brabant zendt de persconferentie live uit op deze site en op televisie.
Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus iedereen die een risicovol beroep heeft mag zich bewapenen? Is dat waar jij voor pleit?
Natuurlijk kan en mag dat niet. Als zij nu niet dood waren zat men een aantal jaar vast.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag ze ook niet zomaar overvallen.
Dat moet je even uitleggen. Ik ken het niet. Men kijkt heel specifiek naar een geval?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind dat je vooral moet straffen naar gelang wat in dat specifieke geval het beste werkt. Het Noorse systeem vind ik wel wat. Overigens ook bewezen als 'beste' systeem ter wereld, of misschien beter gezegd, het laagste aantal recidivisme
Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Natuurlijk kan en mag dat niet. Als zij nu niet dood waren zat men een aantal jaar vast.
Die dingen worden met bazooka's aan de kant geknald als het moetquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.
Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.
Hoe kom je toch bij dat soort waanzin?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Natuurlijk kan en mag dat niet. Als zij nu niet dood waren zat men een aantal jaar vast.
RTL Nieuws / ANPquote:De persconferentie zal waarschijnlijk om 18.00 uur worden gegeven vanuit het gemeentehuis in Deurne en is live via onze site te volgen. Wat de inhoud van de bijeenkomst is, wil de gemeentewoordvoerder nog niet zeggen.
Je verhoogt de drempel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Die dingen worden met bazooka's aan de kant geknald als het moet
Dat soort zaken moeten inderdaad gewapend beveiligd worden. Al denk ik niet dat je de problematiek er mee op lost. Er zal enkel eerder geschoten gaan worden.
Omdat de pakkans hier waardeloos is...en dat weten de crimi's dus komen ze hier heen om te overvallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
Wat jij vindt moet jij weten jongen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat je dom bent. Maar ik probeerde dat te verpakken.
Eigen richting is iets anders dan twee mensen dood schieten. Ik heb genoeg ellende meegemaakt. Je weet wel wanneer je strafbaar bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je toch bij dat soort waanzin?
Het is allang bewezen dat zware geweldscriminelen (de Nijmeegse scooterboys vergeten?) totaal niet streng aangepakt worden door "het onfeilbare rechtssysteem". Dus dan moet het anders opgelost worden.
Je creëert juist eigenrichting door niet hard en adequaat genoeg op geweldscriminelen te reageren.
Dit hele voorval is dus een groot QED.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70511.30;imodequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Re het volgende:
Zijn er cijfers over gewelddadige overvallen met letsel?
En anders krijgen ze een taakstrafquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat de pakkans hier waardeloos is...en dat weten de crimi's dus komen ze hier heen om te overvallen.
Maw. de politie moet eens flink hervormd worden naar Duitse standaard.
Hier in het kort wat beschrijvingenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. Ik ken het niet. Men kijkt heel specifiek naar een geval?
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 17:04:32De persconferentie over de overval op juwelier Goldies in Deurne is ook live te volgen op Omroep Brabant TV. Vanaf 18 uur. reageer retweet
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Het hoeft in principe moreel ook niet verkeerd te zijn. Dat is de gehele discussie ook niet.
Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:06 schreef Globali het volgende:
Eigen richting is iets anders dan twee mensen dood schieten.
Dat zeg ik dus ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallersquote:De verdachten die de politie aanbrengt bij het OM komen bijna altijd (85%) voor de rechter. Dit percentage ligt aanmerkelijk hoger dan bij andere delicttypen. Het OM eist daarbij hoge straffen, meestal een gevangenisstraf. Het OM wijst daarbij ook op de onrust die overvallen teweegbrengen in de samenleving. De rechter legt in bijna alle gevallen (97%) een gevangenisstraf op en volgt doorgaans de forse eis van het OM. Zes van de tien meerderjarige overvallers worden bestraft met een gevangenisstraf van meer dan een jaar. Ook minderjarige daders komen er niet zomaar met een werkstraf vanaf; 94% van deze groep krijgt een vrijheidsstraf opgelegd. Door de buit van overvallers af te nemen zorgt het OM ervoor dat een overval niet loont. .
Nou ik bedoel het serieus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En anders krijgen ze een taakstraf
http://www.alblasserdamsn(...)mse-coop-supermarkt/
7 jaar is niks. Na 3,5 jaar zijn ze al weer uit de lik...schrikt niet af...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallers
Wanneer er geweld is gebruikt ligt de norm sowieso boven de 5 jaar.
Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.quote:
Iets van 5 effectief, maar een fopstrafje natuurlijk. Zeker als de mogelijke buit in de miljoenen loopt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
7 jaar is niks. Na 3,5 jaar zijn ze al weer uit de lik...schrikt niet af...
Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ik bedoel het serieus.
De Duitse politie heeft een hoge factor pakkans.
Als die gasten een juwelier overvallen en gepakt worden dan flink straffen, 20 jaar de bak in bijvoorbeeld, zonder kans op vervroegd vrijlaten.
Er zullen zat dieven zijn die zich dan zullen bedenken want 20 jaar is nogal wat....
Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.
Voor jou niet nee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.
Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat hangt van het land af.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.
Gaat om 2/3 van de straf. Let ook op de TBS.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Weet ik niets van......quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.
In grote woede en frustratie kan ik het me wel voorstellen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het ligt er denk ik een beetje aan hoe ze hebben geprobeerd die juwelier te overvallen... Als dat met geweld is gebeurd denk ik dat juwelier goede kans maakt vrijgesproken te worden.... Voor zover deze al vast zal komen te zitten.
Mijn inziens schiet je niet zomaar twee overvallers dood.
Dat werd beweerd hier, geen idee of het klopt, daarom verwoordde ik het ook niet als feit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Huh, Waren de overvallers kampers?
Dat is ook debiel in dit land. Ik krijg en heb een groter probleem bij een rechter (blijkbaar) als iemand die al 10 x iets fout doet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.
Ah, we gaan juweliers en waardetransporten als bliksemafleider gebruiken om de onschuldige bevolking maar niet te laten bestelen. Sterk argument wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef poemojn het volgende:
Of ze gaan zich op een andere doelgroep richten. Niet meer op juweliers en waardetransporten, maar bij mensen thuis die derdenrekeningen beheren (dat gebeurde hier in de buurt pas).
Rechters nemen historiek gewoon mee in de besluitvoering. Niet overdrijven nu.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is ook debiel in dit land. Ik krijg en heb een groter probleem bij een rechter (blijkbaar) als iemand die al 10 x iets fout doet.
Nou, dan kan je er de donder op zeggen dat mevrouw volgende week vermoord wordt door medekampers. Eigenrichtingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat werd beweerd hier, geen idee of het klopt, daarom verwoordde ik het ook niet als feit.
Dat klopt. Gek is wel, dan haal ik zaken uit Amsterdam aan, dat mensen die heel erg bekend zijn nauwelijks straf krijg.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Rechters nemen historiek gewoon mee in de besluitvoering. Niet overdrijven nu.
Dat risico heeft ze zelf genomen inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, dan kan je er de donder op zeggen dat mevrouw volgende week vermoord wordt door medekampers. Eigenrichting
als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, we gaan juweliers en waardetransporten als bliksemafleider gebruiken om de onschuldige bevolking maar niet te laten bestelen. Sterk argument wel.
Heb je het over Mosko? Die is wel flink gestraft anders. Je beroep niet meer mogen uitoefenen, is niet niks.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat klopt. Gek is wel, dan haal ik zaken uit Amsterdam aan, dat mensen die heel erg bekend zijn nauwelijks straf krijg.
Klassenjustitiequote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat klopt. Gek is wel, dan haal ik zaken uit Amsterdam aan, dat mensen die heel erg bekend zijn nauwelijks straf krijg.
Ja, dat komt door meer bendes uit arme delen van Europa die vrijelijk kunnen reizen. Echt niet omdat er een beetje wordt opgetreden tegen overvallers van grote zaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef poemojn het volgende:
[..]
als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.
Het is vooral Engels voor "Goudjes".quote:Is Goldies eigenlijk een Joodse achternaam?
Nee, dat zei ik niet, dat was de verklaring waarom men er zo naar kijkt....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, maar deze discussie is ontstaan omdat iemand hier riep dat in verzet altijd een heldendaad is. Dus dat alle overvallers of inbrekers altijd maar doodgeschoten mogen worden, omdat zij de dader zijn en jij het slachtoffer. Los van de positie waar men zich in dat moment in bevind.
Waar jij woont is dat heel normaal anders.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, dan kan je er de donder op zeggen dat mevrouw volgende week vermoord wordt door medekampers. Eigenrichting
Als ze zo goed is met haar shotgun is die beveiliging helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat risico heeft ze zelf genomen inderdaad.
Morele vraag: vind jij dat zij bescherming verdient, zoiets als onze Blonde Clown Wilders?
Qua corruptie en levensstandaards denk ik dat Bulgarije en Colombia heel goed vergelijkbaar zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar jij woont is dat heel normaal anders.
Okequote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar jij woont is dat heel normaal anders.
ok, de eigenaar heet Sanders zie ik. Goldie is een bekende Joodse voornaam, vandaar de vraag net,quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat komt door meer bendes uit arme delen van Europa die vrijelijk kunnen reizen. Echt niet omdat er een beetje wordt opgetreden tegen overvallers van grote zaken.
[..]
Het is vooral Engels voor "Goudjes".
Er liep toch iemand van FOK! een kilometer verderop de hond uit te laten rond dat tijdstip, en terwijl er een politieauto met gillende sirenes richting de juwelier reed, reed er een Porsche Cayenne met hoge snelheid in de tegengestelde richting?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom buurtbewoners het vermoeden hebben uitgesproken dat de overvallers daar uit de buurt kwamen. De auto was sowieso gestolen dus dat zou geen gevolgen hebben gehad als ze hem hadden moeten achterlaten. Maar goed, dat is allemaal puur speculatief natuurlijk.
Goldie Sanders, de schrik van Deurne, met haar dubbele loop en triggerhappy vingers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:25 schreef poemojn het volgende:
[..]
ok, de eigenaar heet Sanders zie ik. Goldie is een bekende Joodse voornaam, vandaar de vraag net,
Qua corruptie is het volgens de indexen in Colombia nog wel wat ernstiger dan in Bulgarije. Levensstandaard durf ik niet veel over te zeggen. Zigeuners hebben het hier slecht, de rest komt rond tot bijzonder goed rond.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Qua corruptie en levensstandaards denk ik dat Bulgarije en Colombia heel goed vergelijkbaar zijn.
En logisch; als je geen eigenrichting zou plegen in een falend justitieel systeem, ben je in mijn ogen dom en zelfvernietigend bezig.
Paar plaatsen eronder inderdaad (precies naast Griekenland), maar met een veel gewelddadiger verleden. Het land komt van verder.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Qua corruptie is het volgens de indexen in Colombia nog wel wat ernstiger dan in Bulgarije. Levensstandaard durf ik niet veel over te zeggen. Zigeuners hebben het hier slecht, de rest komt rond tot bijzonder goed rond.
Eens, maar de overvallers zullen net zo min mensen zijn "waar je grapjes mee moet uithalen". Dat gaat wel dikke wraak worden, denk ik zo.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marina Sanders heet ze. Volgens dorpsbewoners zijn juweliereigenaren mensen waar je geen grapjes mee uit moet halen. Tsja, jammer de bammer voor de overvallers dan.
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.
Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.
dat wordt gezegd op een website, of dat waar is geen ideequote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Huh, Waren de overvallers kampers?
auw.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.
RTL Nieuws / ANPquote:Wat er gisteren precies is voorgevallen in de juwelierszaak, is nog onduidelijk. Twee vermoedelijke overvallers zijn in de zaak doodgeschoten. De schutter zou de vrouw van de juwelier zijn, maar dat is nog niet bevestigd.
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?quote:
Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
Wat is je bron ? Ben benieuwd namelijkquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallers
Wanneer er geweld is gebruikt ligt de norm sowieso boven de 5 jaar.
Waarom is dat relevant ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
Inderdaad, je werkt maar gewoon mee, lijkt me wel zo verstandig als je leven je lief is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
RTL Nieuws / ANP
Dus niet op straat.
Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
Aha, dat is dus de reden dat de burgemeester bij omwonenden langs is gegaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
Omdat het advies van de branchevereniging als "laf" wordt aangeduid. Wat zou jij doen ? Of misschien is een betere vraag wel : wat is het verstandigste ?quote:
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
Als het idd zo is dat het een overvaller was; geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
waarom vul jij dat zo in?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg dat deze twee dood zijn. En wel omdat zij zonder al te veel moeite een juwelier doodschieten. Maar het gaat ook niet eens om doodschieten. Met hun overval kunnen ze de mensen voor het leven traumatiseren. Worden ze gepakt, zitten ze 8 maanden ofzo en daarna lalala vrolijk verder.
Ik ben voor de rechtstaat, maar de werking is gewoon te belabberd. Hard straffen mag niet want dan komen ze er (nog??) slechter uit. Alternatief straffen werkt ook niet, lachen dit soort criminelen om. Tsja dan is het eigenlijk gewoon genieten dat er even 2 van deze aardbodem verdwenen zijn. Die gaan ons niet jarenlang 100.000en euro's kosten, misschien wel miljoenen. Misschien schrikt het anderen wel af? Allemaal leuk die prada's, gadgets, vrouwen... af en toe een keertje zitten, ach. Dat hoort bij het gangsterleven. Maar nu realiseren ze zich dat ze ook de hoogste prijs ervoor kunnen betalen. Hun moeder die staat te snikken bij het graf van haar leuke en lieve jongen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier verwoordt wat héél veel mensen denken.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou![]()
dat 'dan is het eigenlijk gewoon genieten' gaat me net ff te ver, ik ben er niet rouwig om, maar genieten...
Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
En dat zouden hun campinggenootjes nog niet inmiddels al weten?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef El_Matador het volgende:
Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid.
Klopt mijn broer heeft de juweliers zaak na 80 jaar bestaan opgedoekt. Gelukkig nooit persoonlijk bedreigd maar het was wachten op. De pogingen tot inbraak werden ook te veel. De verzekering gaat zeuren. Ik gaf hem groot gelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.
Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.
Ik was totaal niet bang en zei rustig; "rustig, jullie krijgen alles" en ik haalde het weinige geld en de oude goedkope telefoon (we wisten dat het er gevaarlijk was) uit mijn zak.
Toen zat een van die gassies aan mijn schoenen te trekken (rode opvallende Puma's). Ik drukte expres mijn voeten hard op de grond zo van "nee, die krijg je niet". Toen "sloeg" die leider op mijn hoofd. Het was niets, niet eens een tikje, zo ver heen waren die lui door de bazuco (crack).
Bij mijn maat hadden ze zijn T-shirt (zwaar bezweet goedkoop ding) en All Stars gejat. Die gast moest over de onverharde puntige "straten" van Taganga terug op zijn sokken.
Mijn Pumas koester ik dus, heb ze met mijn leven beschermd.
Nee, Goldberg wel, geloof ik. Maar ze heten Sanders.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef poemojn het volgende:
[..]
als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.
Is Goldies eigenlijk een Joodse achternaam?
Kan ik natuurlijk niet zo over oordelen, maar het gaat lijnrecht in tegen wat deze vrouw gedaan heeft. Auw dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?
In dat filmpje is de straat waar later die tent staat in het begin ook gewoon leeg.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
RTL Nieuws / ANP
Dus niet op straat.
Dat staat er al sinds gisterquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op Omroep Brabant staat dat eigenaar Willy Sanders in zijn hand was geschoten.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op Omroep Brabant staat dat eigenaar Willy Sanders in zijn hand was geschoten.
Als ik mijn man en kind bedreigd zie worden, en wellicht zelfs neergeschoten zie worden dan is de kans groot dat ik de richtlijnen van de branchevereniging ook even vergeet in alle stress.... zeker als ik een paar jaar geleden samen met mijn man al eens gegijzeld werd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan ik natuurlijk niet zo over oordelen, maar het gaat lijnrecht in tegen wat deze vrouw gedaan heeft. Auw dus.
Dat is mij gebeurd toen ik een jaar of 16 was, ik heb zonder nadenken gelijk mijn portemonnee gegeven en was opgelucht dat ze toen gelijk wegliepen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Je raakt ook afgestompt, als je meerdere keren van je bezit bent bestolen waar je hard voor moet werken gaat de knop om. Begrijpelijkquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik mijn man en kind bedreigd zie worden, en wellicht zelfs neergeschoten zie worden dan is de kans groot dat ik de richtlijnen van de branchevereniging ook even vergeet in alle stress.... zeker als ik een paar jaar geleden samen met mijn man al eens gegijzeld werd.
En iets anders gaan doen dan een juwelierszaak runnen is dan geen optie ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Je raakt ook afgestompt, als je meerdere keren van je bezit bent bestolen waar je hard voor moet werken gaat de knop om. Begrijpelijk
Wil jij de overvallers en andere criminelen in de samenleving liever zien winnen of juist verliezen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef gelly het volgende:
[..]
En iets anders gaan doen dan een juwelierszaak runnen is dan geen optie ?
Ik vraag het me af.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:00 schreef Globali het volgende:
Het gaat erom dat waarschijnlijk iedereen zoiets zou doen.
Whiskey.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
lijkt net alsof ze flesjes bier bij de perco hebben staan, maar dat zal wel niet
Het was een familie zaak met trots, en ja mijn broer heeft dus nu geen winkel meer wel een werkplaats voor reparaties.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef gelly het volgende:
[..]
En iets anders gaan doen dan een juwelierszaak runnen is dan geen optie ?
Negers zijn lastig uit elkaar te houden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef Marrije het volgende:
Jee, een 20.jarige man uit eindhoven en van die ander is de identiteit nog niet bekend?
Minute Maid appelsap.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
lijkt net alsof ze flesjes bier bij de perco hebben staan, maar dat zal wel niet
In Deurne zijn geen negers, komen allemaal uit Eindhoven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Negers zijn lastig uit elkaar te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |