abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138300408
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Re het volgende:
Zijn er cijfers over gewelddadige overvallen met letsel?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70511.30;imode

Excacte cijfers schijnen niet te bestaan in Nederland dus we moeten het doen met een zooitje knip en plak werk.

bron: hetccv.nl en http://www.rijksoverheid.(...)in-2012-gedaald.html

In 2012 waren er 1982 (-13%) overvallen, in 2011 waren er 2.272 overvallen en in 2010 waren er 2572 overvallen. Het oplossingspercentage ligt ver onder 40%. Waarvan 85% van de zaken voor de rechter komt en 32% veroordeelt wordt.

Volgens distrifood:
Van 1 januari 2009 tot en met begin oktober van dat jaar zijn in Nederland in totaal 136 gewapende supermarktovervallen gepleegd. In de eerste zes maanden van 2010 waren dat er 97. Ter vergelijking: in 2007 waren dat er in dezelfde periode 64 (heel 2007: 139) en in heel 2008: 227. Deze cijfers omvatten alleen gewapende overvallen of pogingen daartoe waarbij aangifte is gedaan.

Het percentage gewapende c.q vuurwapen gebruik kan ik helaas nergens vinden. Cijfers worden gebasseerd op basis van aangifte en opsporing, maar helaas doet maar 1 op 3 slachtoffers aangifte. Volgens de politiecijfers zijn geweldsdelicten sinds 2005 hoogstens iets gestegen. Een veelgehoord geluid is dat geweld misschien niet toeneemt, maar dat het wel steeds ernstiger wordt. Helaas registreert de politie geweldsdelicten alleen op nummer van het wetboekartikel en niet of geweld ernstiger wordt.

België : in 2011 wekelijks 32 gewapende overvallen plaatsvonden, op jaarbasis zijn dat er 1.665. Evenveel als in 2007 en in 2010, en 400 minder dan in het recordjaar 2009 (toen waren er meer dan 2.000 op jaarbasis).

Als we dan de cijfers mooi maken:

Belgie: 2011 > 30.528km2 opp en 10.5 miljoen inwoners - 1665 gewapende overvallen
Nederland: 2011 > 41.526km2 opp en 16.7 miljoen inwoners - 2272 (gewapende) overvallen

Om terug te komen op het orginele onderwerp: er is dus eigenlijk ook niet vast te stellen of een motoragent nog wel veilig kan werken. Puur omdat elke vorm van goede cijfers ontbreekt. De regio korpsen registreren allemaal op een andere manier waardoor cijfers slecht vergelijkbaar en optelbaar zijn. Daarnaast is een gewapende overval in de statistieken altijd hetzelfde, of er nu een vuurwapen of een staaf dynamiet is gebruikt.

en

http://www.nrcnext.nl/blo(...)isdaad-bestaan-niet/
pi_138300411
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat de pakkans hier waardeloos is...en dat weten de crimi's dus komen ze hier heen om te overvallen.
Maw. de politie moet eens flink hervormd worden naar Duitse standaard.
En anders krijgen ze een taakstraf

http://www.alblasserdamsn(...)mse-coop-supermarkt/
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:06:40 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300417
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:02 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen. Ik ken het niet. Men kijkt heel specifiek naar een geval?
Hier in het kort wat beschrijvingen

http://www.knack.be/nieuw(...)le-normal-24292.html

http://www.terechtgesteld(...)gesloten-gevangenis/
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:06:51 #204
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_138300422
omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 17:04:32 De persconferentie over de overval op juwelier Goldies in Deurne is ook live te volgen op Omroep Brabant TV. Vanaf 18 uur. reageer retweet
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_138300437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Het hoeft in principe moreel ook niet verkeerd te zijn. Dat is de gehele discussie ook niet.
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138300484
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.
pi_138300489
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138300497
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Globali het volgende:

[..]

Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.
Dat zeg ik dus ook.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:09:52 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
quote:
De verdachten die de politie aanbrengt bij het OM komen bijna altijd (85%) voor de rechter. Dit percentage ligt aanmerkelijk hoger dan bij andere delicttypen. Het OM eist daarbij hoge straffen, meestal een gevangenisstraf. Het OM wijst daarbij ook op de onrust die overvallen teweegbrengen in de samenleving. De rechter legt in bijna alle gevallen (97%) een gevangenisstraf op en volgt doorgaans de forse eis van het OM. Zes van de tien meerderjarige overvallers worden bestraft met een gevangenisstraf van meer dan een jaar. Ook minderjarige daders komen er niet zomaar met een werkstraf vanaf; 94% van deze groep krijgt een vrijheidsstraf opgelegd. Door de buit van overvallers af te nemen zorgt het OM ervoor dat een overval niet loont. .
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallers :)

Wanneer er geweld is gebruikt ligt de norm sowieso boven de 5 jaar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:10:02 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300507
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En anders krijgen ze een taakstraf

http://www.alblasserdamsn(...)mse-coop-supermarkt/
Nou ik bedoel het serieus.
De Duitse politie heeft een hoge factor pakkans.
Als die gasten een juwelier overvallen en gepakt worden dan flink straffen, 20 jaar de bak in bijvoorbeeld, zonder kans op vervroegd vrijlaten.
Er zullen zat dieven zijn die zich dan zullen bedenken want 20 jaar is nogal wat....
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:10:44 #211
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300524
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

7 jaar is niks. Na 3,5 jaar zijn ze al weer uit de lik...schrikt niet af...
pi_138300537
Weten we al of het kutmarokkaantjes waren?
pi_138300548
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook.
Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.
pi_138300550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Iets van 5 effectief, maar een fopstrafje natuurlijk. Zeker als de mogelijke buit in de miljoenen loopt.

pi_138300556
quote:

[..]

Nou ik bedoel het serieus.
De Duitse politie heeft een hoge factor pakkans.
Als die gasten een juwelier overvallen en gepakt worden dan flink straffen, 20 jaar de bak in bijvoorbeeld, zonder kans op vervroegd vrijlaten.
Er zullen zat dieven zijn die zich dan zullen bedenken want 20 jaar is nogal wat....
Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138300558
Het ligt er denk ik een beetje aan hoe ze hebben geprobeerd die juwelier te overvallen... Als dat met geweld is gebeurd denk ik dat juwelier goede kans maakt vrijgesproken te worden.... Voor zover deze al vast zal komen te zitten.
Mijn inziens schiet je niet zomaar twee overvallers dood.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:12:23 #217
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300566
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.
pi_138300570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.
Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid. ;)

pi_138300578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.
Voor jou niet nee.

pi_138300584
quote:

[..]

Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138300587
Of ze gaan zich op een andere doelgroep richten. Niet meer op juweliers en waardetransporten, maar bij mensen thuis die derdenrekeningen beheren (dat gebeurde hier in de buurt pas).
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:13:14 #222
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300589
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.
Dat hangt van het land af.
In de USA zijn er bijvoorbeeld heel veel wanhopigen die het geen zak uitmaakt.
In Nederland ligt het nogal anders....
pi_138300594
Huh, Waren de overvallers kampers?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:13:39 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300603
quote:

[..]

Gaat om 2/3 van de straf. Let ook op de TBS.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:13:45 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Weet ik niets van......
pi_138300648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het ligt er denk ik een beetje aan hoe ze hebben geprobeerd die juwelier te overvallen... Als dat met geweld is gebeurd denk ik dat juwelier goede kans maakt vrijgesproken te worden.... Voor zover deze al vast zal komen te zitten.
Mijn inziens schiet je niet zomaar twee overvallers dood.
In grote woede en frustratie kan ik het me wel voorstellen.

Beter was imo nog geweest de overvallers te verwonden tot de politie komt en ze dan een flinke straf te geven zonder aftrek van "fysiek leed vanwege die kogels". Net als dat ik het moreel volkomen onaanvaardbaar vind om die kopschoppers "lager te straffen want ze zijn al zo hard door de media gestraft".

Als Nederland een beschaafd land wil zijn, moet men dat soort achterlijkheid echt stoppen.

pi_138300669
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat werd beweerd hier, geen idee of het klopt, daarom verwoordde ik het ook niet als feit. ;)

pi_138300670
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is ook debiel in dit land. Ik krijg en heb een groter probleem bij een rechter (blijkbaar) als iemand die al 10 x iets fout doet.
pi_138300697
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef poemojn het volgende:
Of ze gaan zich op een andere doelgroep richten. Niet meer op juweliers en waardetransporten, maar bij mensen thuis die derdenrekeningen beheren (dat gebeurde hier in de buurt pas).
Ah, we gaan juweliers en waardetransporten als bliksemafleider gebruiken om de onschuldige bevolking maar niet te laten bestelen. Sterk argument wel.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:17:50 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300728
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat is ook debiel in dit land. Ik krijg en heb een groter probleem bij een rechter (blijkbaar) als iemand die al 10 x iets fout doet.
Rechters nemen historiek gewoon mee in de besluitvoering. Niet overdrijven nu.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:18:24 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300743
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat werd beweerd hier, geen idee of het klopt, daarom verwoordde ik het ook niet als feit. ;)
Nou, dan kan je er de donder op zeggen dat mevrouw volgende week vermoord wordt door medekampers. Eigenrichting _O_
pi_138300758
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Rechters nemen historiek gewoon mee in de besluitvoering. Niet overdrijven nu.
Dat klopt. Gek is wel, dan haal ik zaken uit Amsterdam aan, dat mensen die heel erg bekend zijn nauwelijks straf krijg.
pi_138300776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, dan kan je er de donder op zeggen dat mevrouw volgende week vermoord wordt door medekampers. Eigenrichting _O_
Dat risico heeft ze zelf genomen inderdaad.

Morele vraag: vind jij dat zij bescherming verdient, zoiets als onze Blonde Clown Wilders?

pi_138300803
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, we gaan juweliers en waardetransporten als bliksemafleider gebruiken om de onschuldige bevolking maar niet te laten bestelen. Sterk argument wel.
als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.

Is Goldies eigenlijk een Joodse achternaam?
pi_138300806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat klopt. Gek is wel, dan haal ik zaken uit Amsterdam aan, dat mensen die heel erg bekend zijn nauwelijks straf krijg.
Heb je het over Mosko? Die is wel flink gestraft anders. Je beroep niet meer mogen uitoefenen, is niet niks.

Stapel is veel te goed weggekomen, dat wel.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:20:57 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Globali het volgende:

[..]

Klassenjustitie _O_
pi_138300848
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef poemojn het volgende:

[..]

als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.
Ja, dat komt door meer bendes uit arme delen van Europa die vrijelijk kunnen reizen. Echt niet omdat er een beetje wordt opgetreden tegen overvallers van grote zaken.

quote:
Het is vooral Engels voor "Goudjes". ;)

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:21:58 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138300857
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, maar deze discussie is ontstaan omdat iemand hier riep dat in verzet altijd een heldendaad is. Dus dat alle overvallers of inbrekers altijd maar doodgeschoten mogen worden, omdat zij de dader zijn en jij het slachtoffer. Los van de positie waar men zich in dat moment in bevind.
Nee, dat zei ik niet, dat was de verklaring waarom men er zo naar kijkt....
Dat jij daar een hele eigen draai aan geeft en mij vervolgens woorden in de mond legt als zouden die mijn mening zijn, is toch echt je eigen fout, maar dat maakt het nog geen bewering van mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:22:05 #239
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138300859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Waar jij woont is dat heel normaal anders.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:23:28 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300912
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat risico heeft ze zelf genomen inderdaad.

Morele vraag: vind jij dat zij bescherming verdient, zoiets als onze Blonde Clown Wilders?
Als ze zo goed is met haar shotgun is die beveiliging helemaal niet nodig.

Maar eerlijk, wat mij betreft is ze dat recht verloren door het recht in eigen hand te nemen.
pi_138300913
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Klassenjustitie _O_
Eigenlijk normaal recht. Zo zou het moeten werken.
pi_138300922
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Qua corruptie en levensstandaards denk ik dat Bulgarije en Colombia heel goed vergelijkbaar zijn.

En logisch; als je geen eigenrichting zou plegen in een falend justitieel systeem, ben je in mijn ogen dom en zelfvernietigend bezig.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:24:37 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300949
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oke
pi_138300984
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat komt door meer bendes uit arme delen van Europa die vrijelijk kunnen reizen. Echt niet omdat er een beetje wordt opgetreden tegen overvallers van grote zaken.

[..]

Het is vooral Engels voor "Goudjes". ;)
ok, de eigenaar heet Sanders zie ik. Goldie is een bekende Joodse voornaam, vandaar de vraag net, :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:26:19 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138301010
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom buurtbewoners het vermoeden hebben uitgesproken dat de overvallers daar uit de buurt kwamen. De auto was sowieso gestolen dus dat zou geen gevolgen hebben gehad als ze hem hadden moeten achterlaten. Maar goed, dat is allemaal puur speculatief natuurlijk.
Er liep toch iemand van FOK! een kilometer verderop de hond uit te laten rond dat tijdstip, en terwijl er een politieauto met gillende sirenes richting de juwelier reed, reed er een Porsche Cayenne met hoge snelheid in de tegengestelde richting?

Als er een derde overvaller was met een extra auto waarin men de overvallers niet had zien aankomen, dan zou het prima kunnen dat die hem gesmeerd is toen hij de vrouw van de juwelier gewapend zag verschijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138301018
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:25 schreef poemojn het volgende:

[..]

ok, de eigenaar heet Sanders zie ik. Goldie is een bekende Joodse voornaam, vandaar de vraag net, :)
Goldie Sanders, de schrik van Deurne, met haar dubbele loop en triggerhappy vingers.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:28:04 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138301060
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Qua corruptie en levensstandaards denk ik dat Bulgarije en Colombia heel goed vergelijkbaar zijn.

En logisch; als je geen eigenrichting zou plegen in een falend justitieel systeem, ben je in mijn ogen dom en zelfvernietigend bezig.
Qua corruptie is het volgens de indexen in Colombia nog wel wat ernstiger dan in Bulgarije. Levensstandaard durf ik niet veel over te zeggen. Zigeuners hebben het hier slecht, de rest komt rond tot bijzonder goed rond.
pi_138301065
Marina Sanders heet ze. Volgens dorpsbewoners zijn juweliereigenaren mensen waar je geen grapjes mee uit moet halen. Tsja, jammer de bammer voor de overvallers dan.
pi_138301085
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Qua corruptie is het volgens de indexen in Colombia nog wel wat ernstiger dan in Bulgarije. Levensstandaard durf ik niet veel over te zeggen. Zigeuners hebben het hier slecht, de rest komt rond tot bijzonder goed rond.
Paar plaatsen eronder inderdaad (precies naast Griekenland), maar met een veel gewelddadiger verleden. Het land komt van verder.

In Bulgarije heb je geen mensen die met blaaspijpen met curarepijltjes hun maaltijd bij elkaar verzamelen, zeg maar...

pi_138301110
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marina Sanders heet ze. Volgens dorpsbewoners zijn juweliereigenaren mensen waar je geen grapjes mee uit moet halen. Tsja, jammer de bammer voor de overvallers dan.
Eens, maar de overvallers zullen net zo min mensen zijn "waar je grapjes mee moet uithalen". Dat gaat wel dikke wraak worden, denk ik zo.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:31:13 #251
117098 Hathor
Effe niet
pi_138301140
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.

Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:32:05 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138301169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
dat wordt gezegd op een website, of dat waar is geen idee
pi_138301192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang. :')
auw.

pi_138301212
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:35:12 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138301259
quote:
Wat er gisteren precies is voorgevallen in de juwelierszaak, is nog onduidelijk. Twee vermoedelijke overvallers zijn in de zaak doodgeschoten. De schutter zou de vrouw van de juwelier zijn, maar dat is nog niet bevestigd.
RTL Nieuws / ANP

Dus niet op straat.
pi_138301297
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

auw.
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:37:28 #257
117098 Hathor
Effe niet
pi_138301324
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:

[..]

misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.
pi_138301331
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Wat is je bron ? Ben benieuwd namelijk :)
pi_138301344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
Waarom is dat relevant ?
pi_138301346
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.
Inderdaad, je werkt maar gewoon mee, lijkt me wel zo verstandig als je leven je lief is.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:38:21 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_138301351
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

RTL Nieuws / ANP

Dus niet op straat.
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
pi_138301375
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:

[..]

Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.
pi_138301377
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
Aha, dat is dus de reden dat de burgemeester bij omwonenden langs is gegaan.
pi_138301394
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant ?
Omdat het advies van de branchevereniging als "laf" wordt aangeduid. Wat zou jij doen ? Of misschien is een betere vraag wel : wat is het verstandigste ?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:39:32 #265
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138301401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
pi_138301425
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !
pi_138301431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als het idd zo is dat het een overvaller was; geen medelijden mee. :N
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:40:53 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138301443
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !
waarom vul jij dat zo in?

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg dat deze twee dood zijn. En wel omdat zij zonder al te veel moeite een juwelier doodschieten. Maar het gaat ook niet eens om doodschieten. Met hun overval kunnen ze de mensen voor het leven traumatiseren. Worden ze gepakt, zitten ze 8 maanden ofzo en daarna lalala vrolijk verder.

Ik ben voor de rechtstaat, maar de werking is gewoon te belabberd. Hard straffen mag niet want dan komen ze er (nog??) slechter uit. Alternatief straffen werkt ook niet, lachen dit soort criminelen om. Tsja dan is het eigenlijk gewoon genieten dat er even 2 van deze aardbodem verdwenen zijn. Die gaan ons niet jarenlang 100.000en euro's kosten, misschien wel miljoenen. Misschien schrikt het anderen wel af? Allemaal leuk die prada's, gadgets, vrouwen... af en toe een keertje zitten, ach. Dat hoort bij het gangsterleven. Maar nu realiseren ze zich dat ze ook de hoogste prijs ervoor kunnen betalen. Hun moeder die staat te snikken bij het graf van haar leuke en lieve jongen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij hier verwoordt wat héél veel mensen denken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou :D
dat 'dan is het eigenlijk gewoon genieten' gaat me net ff te ver, ik ben er niet rouwig om, maar genieten...
pi_138301466
quote:

[..]

Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.

Ik was totaal niet bang en zei rustig; "rustig, jullie krijgen alles" en ik haalde het weinige geld en de oude goedkope telefoon (we wisten dat het er gevaarlijk was) uit mijn zak.

Toen zat een van die gassies aan mijn schoenen te trekken (rode opvallende Puma's). Ik drukte expres mijn voeten hard op de grond zo van "nee, die krijg je niet". Toen "sloeg" die leider op mijn hoofd. Het was niets, niet eens een tikje, zo ver heen waren die lui door de bazuco (crack).

Bij mijn maat hadden ze zijn T-shirt (zwaar bezweet goedkoop ding) en All Stars gejat. Die gast moest over de onverharde puntige "straten" van Taganga terug op zijn sokken.

Mijn Pumas koester ik dus, heb ze met mijn leven beschermd.

;)

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:41:48 #270
3542 Gia
User under construction
pi_138301472
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef El_Matador het volgende:

Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid. ;)
En dat zouden hun campinggenootjes nog niet inmiddels al weten?
pi_138301505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.
Klopt mijn broer heeft de juweliers zaak na 80 jaar bestaan opgedoekt. Gelukkig nooit persoonlijk bedreigd maar het was wachten op. De pogingen tot inbraak werden ook te veel. De verzekering gaat zeuren. Ik gaf hem groot gelijk.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138301529
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.

Ik was totaal niet bang en zei rustig; "rustig, jullie krijgen alles" en ik haalde het weinige geld en de oude goedkope telefoon (we wisten dat het er gevaarlijk was) uit mijn zak.

Toen zat een van die gassies aan mijn schoenen te trekken (rode opvallende Puma's). Ik drukte expres mijn voeten hard op de grond zo van "nee, die krijg je niet". Toen "sloeg" die leider op mijn hoofd. Het was niets, niet eens een tikje, zo ver heen waren die lui door de bazuco (crack).

Bij mijn maat hadden ze zijn T-shirt (zwaar bezweet goedkoop ding) en All Stars gejat. Die gast moest over de onverharde puntige "straten" van Taganga terug op zijn sokken.

Mijn Pumas koester ik dus, heb ze met mijn leven beschermd.

;)
Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:44:51 #273
3542 Gia
User under construction
pi_138301564
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef poemojn het volgende:

[..]

Nee, Goldberg wel, geloof ik. Maar ze heten Sanders.
pi_138301571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?
Kan ik natuurlijk niet zo over oordelen, maar het gaat lijnrecht in tegen wat deze vrouw gedaan heeft. Auw dus.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:46:22 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138301599
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

RTL Nieuws / ANP

Dus niet op straat.
In dat filmpje is de straat waar later die tent staat in het begin ook gewoon leeg.
Het zou me niets verbazen als die tent er staat om de peuken, kauwgum en andere zooi die wellicht door de overvallers op straat gedumpt is veilig te stellen voor het onderzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138301651
Op Omroep Brabant staat dat eigenaar Willy Sanders in zijn hand was geschoten.
pi_138301674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat staat er al sinds gister
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138301706
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
:o dan kan het wel noodweer zijn; "vrouw redt leven echtgenoot door de bedreigende factoren uit te schakelen"

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:50:07 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138301721
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan ik natuurlijk niet zo over oordelen, maar het gaat lijnrecht in tegen wat deze vrouw gedaan heeft. Auw dus.
Als ik mijn man en kind bedreigd zie worden, en wellicht zelfs neergeschoten zie worden dan is de kans groot dat ik de richtlijnen van de branchevereniging ook even vergeet in alle stress.... zeker als ik een paar jaar geleden samen met mijn man al eens gegijzeld werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138301725
quote:

[..]

Dat is mij gebeurd toen ik een jaar of 16 was, ik heb zonder nadenken gelijk mijn portemonnee gegeven en was opgelucht dat ze toen gelijk wegliepen.
Op het moment zelf was ik erg geschrokken maar wel redelijk kalm, pas toen ik thuis mijn ouders zag kwamen de tranen en de schrik.

(Ik liep met mijn toenmalige vriendje door het park in Breda, rond middernacht, we moesten snel zijn om de laatste trein nog te halen anders zouden we nooit door het park gelopen zijn)
pi_138301807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik mijn man en kind bedreigd zie worden, en wellicht zelfs neergeschoten zie worden dan is de kans groot dat ik de richtlijnen van de branchevereniging ook even vergeet in alle stress.... zeker als ik een paar jaar geleden samen met mijn man al eens gegijzeld werd.
Je raakt ook afgestompt, als je meerdere keren van je bezit bent bestolen waar je hard voor moet werken gaat de knop om. Begrijpelijk
pi_138301870
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:53 schreef Soury het volgende:

[..]

Je raakt ook afgestompt, als je meerdere keren van je bezit bent bestolen waar je hard voor moet werken gaat de knop om. Begrijpelijk
En iets anders gaan doen dan een juwelierszaak runnen is dan geen optie ?
pi_138301967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Wil jij de overvallers en andere criminelen in de samenleving liever zien winnen of juist verliezen?

pi_138301979
Het gaat erom dat waarschijnlijk iedereen zoiets zou doen. Een ander verhaal is of je er geen straf voor moet krijgen. Het is een moeilijk iets.
pi_138302016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:00 schreef Globali het volgende:
Het gaat erom dat waarschijnlijk iedereen zoiets zou doen.
Ik vraag het me af.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:02:04 #286
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138302019
lijkt net alsof ze flesjes bier bij de perco hebben staan, maar dat zal wel niet :P
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:02:17 #287
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138302023
Een hoop bla bla om mee te beginnen, wij willen de lijken zien!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_138302036
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
lijkt net alsof ze flesjes bier bij de perco hebben staan, maar dat zal wel niet :P
Whiskey.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 maart 2014 @ 18:02:54 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138302043
20-jarige man uit Ehv
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:02 #290
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138302048
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:02 schreef marcodej het volgende:

[..]

Whiskey.
Ík dacht aan corona in een soort grolsch flesje
  Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:05 #291
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138302050
Begint die persco nu eindelijk?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:08 #292
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138302051
Zitten ze gewoon bier te zuipen daar?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:14 #293
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138302055
Jee, een 20.jarige man uit eindhoven en van die ander is de identiteit nog niet bekend?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:18 #294
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138302057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef yvonne het volgende:
ja, is al begonnen
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:03:48 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138302072
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef yvonne het volgende:
is al begonnen
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_138302077
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Het was een familie zaak met trots, en ja mijn broer heeft dus nu geen winkel meer wel een werkplaats voor reparaties. :)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 maart 2014 @ 18:05:01 #297
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138302099
Zijn meteen meegegaan naar het bureau voor een gesprek.

Wel juridisch aangemerkt als verdachte maar niet zo behandeld.
pi_138302103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef Marrije het volgende:
Jee, een 20.jarige man uit eindhoven en van die ander is de identiteit nog niet bekend?
Negers zijn lastig uit elkaar te houden.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:05:40 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138302117
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Minute Maid appelsap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138302119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:05 schreef marcodej het volgende:

[..]

Negers zijn lastig uit elkaar te houden.
In Deurne zijn geen negers, komen allemaal uit Eindhoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')