http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70511.30;imodequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Re het volgende:
Zijn er cijfers over gewelddadige overvallen met letsel?
En anders krijgen ze een taakstrafquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat de pakkans hier waardeloos is...en dat weten de crimi's dus komen ze hier heen om te overvallen.
Maw. de politie moet eens flink hervormd worden naar Duitse standaard.
Hier in het kort wat beschrijvingenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. Ik ken het niet. Men kijkt heel specifiek naar een geval?
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 17:04:32De persconferentie over de overval op juwelier Goldies in Deurne is ook live te volgen op Omroep Brabant TV. Vanaf 18 uur. reageer retweet
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Het hoeft in principe moreel ook niet verkeerd te zijn. Dat is de gehele discussie ook niet.
Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:06 schreef Globali het volgende:
Eigen richting is iets anders dan twee mensen dood schieten.
Dat zeg ik dus ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Noodweer speelt hier niet. Je maakt een keuze. Daar moet je mee leven.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallersquote:De verdachten die de politie aanbrengt bij het OM komen bijna altijd (85%) voor de rechter. Dit percentage ligt aanmerkelijk hoger dan bij andere delicttypen. Het OM eist daarbij hoge straffen, meestal een gevangenisstraf. Het OM wijst daarbij ook op de onrust die overvallen teweegbrengen in de samenleving. De rechter legt in bijna alle gevallen (97%) een gevangenisstraf op en volgt doorgaans de forse eis van het OM. Zes van de tien meerderjarige overvallers worden bestraft met een gevangenisstraf van meer dan een jaar. Ook minderjarige daders komen er niet zomaar met een werkstraf vanaf; 94% van deze groep krijgt een vrijheidsstraf opgelegd. Door de buit van overvallers af te nemen zorgt het OM ervoor dat een overval niet loont. .
Nou ik bedoel het serieus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En anders krijgen ze een taakstraf
http://www.alblasserdamsn(...)mse-coop-supermarkt/
7 jaar is niks. Na 3,5 jaar zijn ze al weer uit de lik...schrikt niet af...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallers
Wanneer er geweld is gebruikt ligt de norm sowieso boven de 5 jaar.
Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.quote:
Iets van 5 effectief, maar een fopstrafje natuurlijk. Zeker als de mogelijke buit in de miljoenen loopt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
7 jaar is niks. Na 3,5 jaar zijn ze al weer uit de lik...schrikt niet af...
Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ik bedoel het serieus.
De Duitse politie heeft een hoge factor pakkans.
Als die gasten een juwelier overvallen en gepakt worden dan flink straffen, 20 jaar de bak in bijvoorbeeld, zonder kans op vervroegd vrijlaten.
Er zullen zat dieven zijn die zich dan zullen bedenken want 20 jaar is nogal wat....
Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw discussie misschien niet, ik vind die juist interessant, want de juridische is allang duidelijk. Een heel dorp doorkarren om "noodweer" te plegen is natuurlijk onzin.
Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik begrijp haar actie. Maar als je zoiets doet zijn er ook consequenties.
Voor jou niet nee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zit hem in jouw laatste zin. Als mevrouw dat heeft gedaan dan valt het gewoon op geen enkele wijze goed te spreken.
Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat hangt van het land af.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Hoger straffen verlaagd het misdaad cijfer helaas niet.
Gaat om 2/3 van de straf. Let ook op de TBS.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Weet ik niets van......quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want het 3 strikes-out beleid is een reuze succes geweest inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |