abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:39:29 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138299560
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:37 schreef Globali het volgende:

[..]

Op welk gebied?
Les 1 op dit forum : Niet te veel aandacht aan matador schenken. Is het allemaal niet waard.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:39:52 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138299577
Zijn er cijfers over gewelddadige overvallen met letsel?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138299586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:38 schreef Dven het volgende:

Maar het staat vast dat criminelen harder worden wanneer er harder tegen hen wordt opgetreden.
Laten we overvallers voortaan met knuffelbeertjes en zoentjes benaderen, dan worden ze vanzelf liev.

Simpele ziel 2.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138299603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:37 schreef Globali het volgende:

[..]

Welke mening je ook hebt. Ik denk dat hier ( dit forum dus) erg veel vrijheid is. Ik kom van Marokko.nl. Ik verbaas mij over de normaalheid hier.
Marokko.nl :')
pi_138299621
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Marokko.nl :')
Simpele ziel 1: "Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"

_O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138299645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Twee uitersten natuurlijk. Maar het staat vast dat criminelen harder worden wanneer er harder tegen hen wordt opgetreden. In Amerikaanse staten worden mensen vaak al door overvallers vermoord omdat die het risico niet willen nemen dat die persoon toevallig ergens een geweer heeft liggen.

Ik kan de actie van mevrouw begrijpen wanneer zij en haar man in direct levensgevaar waren. Wanneer ze eerst door het dorp gaat racen om vervolgens zelf actie te ondernemen dan is ze gewoon fout bezig en mag zij haar zondes overzien in een cel.
Het is ook een wereld van verschil. Zoals gezegd heb ik enige tijd in de horeca gezeten. Een goede les was dat agressie agressie oproept. Het gaat meer over normaal praten en mensen kalmeren bijv. Dat kost tijd trouwens. Die tijd is er soms niet.

We weten erg weinig over deze zaak. In elk geval is het twee mensen doodschieten niet niets. Het zal voor die vrouw nu ook erg moeilijk zijn dat te verwerken.
pi_138299652
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"

_O-
Alleen als je Joods was. Of het voor Joden opnam. Of een kaaskop was. Of het voor kaaskoppen opnam.
pi_138299686
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen als je Joods was. Of het voor Joden opnam. Of een kaaskop was. Of het voor kaaskoppen opnam.
Alsof je vrijwillig in een open riool gaat douchen met Zyklon B. Globali heeft wel gelijk; FOK! is redelijk "normaal".

pi_138299688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Les 1 op dit forum : Niet te veel aandacht aan matador schenken. Is het allemaal niet waard.
Het fijne is dat ik niemand ken hier als eigenlijk nieuw lid. En langzaam leer je....
pi_138299703
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Simpele ziel 1: "Er werden daar haast nooit bans uitgedeeld"

_O-
Juist wel. Wat begrijp je niet?
pi_138299727
Het mooie hier is dat er een redelijke discussie is.
pi_138299743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef Globali het volgende:
ik kom van een ander forum, dat bijna niemand een ban krijgt.
Aldus Globali.

zaterdag 29 maart 2014 @ 16:45:14 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138299750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is ook een wereld van verschil. Zoals gezegd heb ik enige tijd in de horeca gezeten. Een goede les was dat agressie agressie oproept. Het gaat meer over normaal praten en mensen kalmeren bijv. Dat kost tijd trouwens. Die tijd is er soms niet.

We weten erg weinig over deze zaak. In elk geval is het twee mensen doodschieten niet niets. Het zal voor die vrouw nu ook erg moeilijk zijn dat te verwerken.
Vuur kan je inderdaad niet altijd best met vuur bestrijden. Wanneer er daarentegen een gewapende overval wordt gepleegd (wat in dezen nog steeds niet bevestigd is) dan kan je er natuurlijk voor kiezen om je 'tegenstander' te overrompelen. Alleen dat gaat in deze zaak simpelweg niet op aangezien mevrouw van ver moest komen. Zij heeft in principe hiermee niet enkel haarzelf maar ook haar man mee in gevaar gebracht. Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138299790
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Vuur kan je inderdaad niet altijd best met vuur bestrijden. Wanneer er daarentegen een gewapende overval wordt gepleegd (wat in dezen nog steeds niet bevestigd is) dan kan je er natuurlijk voor kiezen om je 'tegenstander' te overrompelen. Alleen dat gaat in deze zaak simpelweg niet op aangezien mevrouw van ver moest komen. Zij heeft in principe hiermee niet enkel haarzelf maar ook haar man mee in gevaar gebracht. Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.
Inderdaad. Zo zie ik dat ook. Met de gegevens die we nu kennen. En ik begrijp haar volkomen.
pi_138299796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef Dven het volgende:
Dat het nu 'goed' afloopt heeft daar verder weinig mee te maken.
Nee, want de uitkomst van gemaakte keuzes is in analyses achteraf totaal irrelevant voor de beoordeling van die keuzes.

Je bent wel op dreef met je drogredeneringen vandaag. :')

zaterdag 29 maart 2014 @ 16:46:54 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138299798
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aldus Globali.
Spreek niet over simpelheid bij anderen wanneer je zelf een reactie niet op juiste wijze kan interpreteren :)

Je bent weer erg op zoek vandaag :)
pi_138299816
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aldus Globali.
We kunnen het heel simpel maken. Dan gaan wij een discussie aan.
pi_138299845
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:47 schreef Globali het volgende:

[..]

We kunnen het heel simpel maken. Dan gaan wij een discussie aan.
Overvallers met knuffelbeertjes, zoentjes en warme omhelzingen benaderen. Dan overvallen ze niet meer zo gewelddadig. :')

zaterdag 29 maart 2014 @ 16:49:38 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138299868
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Overvallers met knuffelbeertjes, zoentjes en warme omhelzingen benaderen. Dan overvallen ze niet meer zo gewelddadig. :')
Hoe doet men dat in Colombia nu?
pi_138299891
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeg ik daar iets over? Het probleem met jou ( en veel Telegraaf mensen blijkbaar) is dat alles zwart wit moet zijn. Zo werkt het niet.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:51:23 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138299920
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Zeg ik daar iets over? Het probleem met jou ( en veel Telegraaf mensen blijkbaar) is dat alles zwart wit moet zijn. Zo werkt het niet.
Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde niet
pi_138299925
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe doet men dat in Colombia nu?
Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.

Mijn ervaringen in Bogotá met de politie zijn: jonge, weinig-corrupte mennekes die wel optreden als het moet.

Behalve dan toen een crimineel door gewapende medebendeleden uit een ziekenhuis bevrijd werd dan. :')

pi_138300015
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Telegraafmensen? WTF? Ik lees die bagger niet.

Het is niet zwart-wit, dat is exact mijn punt. Dus niet "agressieve VSAmerikaanse agenten creëren zware criminelen". En dus ook niet "knuffelbeertjes maken ze opeens liev".

Wel: gewelddadige criminaliteit moet je keihard afstraffen als samenleving. En in een land met een zwaar falende politie, moet de bevolking het dan maar doen.

Alleen maar lof voor deze Calamity Jane.

zaterdag 29 maart 2014 @ 16:54:41 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300036
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.

Mijn ervaringen in Bogotá met de politie zijn: jonge, weinig-corrupte mennekes die wel optreden als het moet.

Behalve dan toen een crimineel door gewapende medebendeleden uit een ziekenhuis bevrijd werd dan. :')
Kom kom, niet overdrijven, slechts 10 keer :D

Maar goed, dat harde optreden van de niet corrupte mennekes aldaar. Waarom zie je dat niet terug in de cijfers?
pi_138300046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde niet
Je schrikt als Nederlander toch echt van de enorme domheid soms. Ik nam even de moeite 1 pagina te lezen aan commentaar op de site van de Telgraaf over dit onderwerp. Even had ik het gevoel nog iets te zeggen. Het heeft geen zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')