abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:55:25 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300064
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Je schrikt als Nederlander toch echt van de enorme domheid soms. Ik nam even de moeite 1 pagina te lezen aan commentaar op de site van de Telgraaf over dit onderwerp. Even had ik het gevoel nog iets te zeggen. Het heeft geen zin.
forum.fok is nog een vrijhaven voor intellectuelen vergeleken met de frontpage :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138300075
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een land 28 keer zo groot als Nederland en iets van 20 keer jouw land. Kan ik moeilijk over oordelen, zeker omdat ik weinig media kijk/lees.

Mijn ervaringen in Bogotá met de politie zijn: jonge, weinig-corrupte mennekes die wel optreden als het moet.

Behalve dan toen een crimineel door gewapende medebendeleden uit een ziekenhuis bevrijd werd dan. :')
Je bent niet van deze wereld denk ik.
pi_138300095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Gulden middenwegen bestaan in de optiek van een blinde niet
Die gulden middenweg hadden de overvallers ook niet coor ogen toen ze een juwelierszaak binnen gingen om diegene daar te overvallen.
pi_138300106
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Telegraafmensen? WTF? Ik lees die bagger niet.

Het is niet zwart-wit, dat is exact mijn punt. Dus niet "agressieve VSAmerikaanse agenten creëren zware criminelen". En dus ook niet "knuffelbeertjes maken ze opeens liev".

Wel: gewelddadige criminaliteit moet je keihard afstraffen als samenleving. En in een land met een zwaar falende politie, moet de bevolking het dan maar doen.

Alleen maar lof voor deze Calamity Jane.
Dus je denkt vrij zwart wit. We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.
pi_138300124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Kom kom, niet overdrijven, slechts 10 keer :D

Maar goed, dat harde optreden van de niet corrupte mennekes aldaar. Waarom zie je dat niet terug in de cijfers?
Te grote armoede en de beschikking over wapens.

En een makke politiek (de ex-burgemeester, afgezet door corrupte politici, stelde "als je niet wil dat je telefoon gejat wordt (nummer 1 risico in Colombia), moet je niet op straat bellen"

Een soort PvdA dus.

Dat ik dat inderdaad om die reden niet doe, is niet van belang. De politie en de politiek moet juist instaan voor de veiligheid van onschuldige burgers (en gewapende juweliers(vrouwen) vallen daar onder), niet de criminelen (moreel) steunen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:58:46 #181
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300177
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En een makke politiek (de ex-burgemeester, afgezet door corrupte politici, stelde "als je niet wil dat je telefoon gejat wordt (nummer 1 risico in Colombia), moet je niet op straat bellen"

Een soort PvdA dus.

Dat ik dat inderdaad om die reden niet doe, is niet van belang. De politie en de politiek moet juist instaan voor de veiligheid van onschuldige burgers (en gewapende juweliers(vrouwen) vallen daar onder), niet de criminelen (moreel) steunen.
Dus iedereen die een risicovol beroep heeft mag zich bewapenen? Is dat waar jij voor pleit?
pi_138300194
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus je denkt vrij zwart wit.
Vrij zwart-wit. :D Is dat net zoiets als een beetje zwanger?

quote:
We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.
Je kan van alles. Dat het wettelijk niet mag, maakt het moreel nog niet verkeerd.

Ik heb inderdaad een ander idee wat "mag" en wat niet. Ik verkies de individuele moraal boven veel van in een ver verleden toevallig vastgelegde "wetten" als leidraad.

Ik weet dat de Nederlandse rechtsstaatjihadisten daar niet zo goed mee kunnen omgaan, en mij daarom van "zwart-wit denken" betichten. Ik noem het liever gezond verstand.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138300210
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een soort PvdA dus.

Hoe steunt men als politiek criminelen dan? Ik vind wel dat straffen soms hoger mogen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:00:19 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300224
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Je kan van alles. Dat het wettelijk niet mag, maakt het moreel nog niet verkeerd.

Ik heb inderdaad een ander idee wat "mag" en wat niet. Ik verkies de individuele moraal boven veel van in een ver verleden toevallig vastgelegde "wetten" als leidraad.

Ik weet dat de Nederlandse rechtsstaatjihadisten daar niet zo goed mee kunnen omgaan, en mij daarom van "zwart-wit denken" betichten. Ik noem het liever gezond verstand.
Het hoeft in principe moreel ook niet verkeerd te zijn. Dat is de gehele discussie ook niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138300240
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg gewoon dat je dom bent. Maar ik probeerde dat te verpakken.
pi_138300242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus je denkt vrij zwart wit. We hebben gewoon wetten in dit land. Je kan niet zomaar mensen doden.
Je mag ze ook niet zomaar overvallen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:00:59 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300246
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe steunt men als politiek criminelen dan? Ik vind wel dat straffen soms hoger mogen.
Ik vind dat je vooral moet straffen naar gelang wat in dat specifieke geval het beste werkt. Het Noorse systeem vind ik wel wat. Overigens ook bewezen als 'beste' systeem ter wereld, of misschien beter gezegd, het laagste aantal recidivisme
pi_138300252
Persco nu om 6 uur.

quote:
De politie is zaterdagochtend verder gegaan met het onderzoek naar de fatale overval bij juwelier Goldies in Deurne. Aan het eind van de middag geven burgemeester Hilko Mak, hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen en districtchef van de politie Jaap Breedveld een persconferentie op het gemeentehuis, om zes uur. Omroep Brabant zendt de persconferentie live uit op deze site en op televisie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138300258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus iedereen die een risicovol beroep heeft mag zich bewapenen? Is dat waar jij voor pleit?
Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.

Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.

pi_138300266
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je mag ze ook niet zomaar overvallen.
Natuurlijk kan en mag dat niet. Als zij nu niet dood waren zat men een aantal jaar vast.
pi_138300288
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind dat je vooral moet straffen naar gelang wat in dat specifieke geval het beste werkt. Het Noorse systeem vind ik wel wat. Overigens ook bewezen als 'beste' systeem ter wereld, of misschien beter gezegd, het laagste aantal recidivisme
Dat moet je even uitleggen. Ik ken het niet. Men kijkt heel specifiek naar een geval?
pi_138300304
Natuurlijk moet er wel onderzoek komen naar dit gebeurde, anders kan iedereen wel onder het mom van 'ik word overvallen' een ander doodschieten, maar waren dit dus overvallers van een juwelier is het ook het risico van het vak en kan ik de actie van de eigenaar goed begrijpen.
Doet een beetje denken aan een inbreker die anderhalf jaar geleden zoiets ook werd gedood door een bewoner van het huis waar hij inbrak, die persoon werd vrij snel na verhoor vrijgelaten. Was noodweer.
pi_138300307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Natuurlijk kan en mag dat niet. Als zij nu niet dood waren zat men een aantal jaar vast.
Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 17:03:47 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138300324
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.

Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.
Die dingen worden met bazooka's aan de kant geknald als het moet :D

Dat soort zaken moeten inderdaad gewapend beveiligd worden. Al denk ik niet dat je de problematiek er mee op lost. Er zal enkel eerder geschoten gaan worden.
pi_138300326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe kom je toch bij dat soort waanzin?

Het is allang bewezen dat zware geweldscriminelen (de Nijmeegse scooterboys vergeten?) totaal niet streng aangepakt worden door "het onfeilbare rechtssysteem". Dus dan moet het anders opgelost worden.

Je creëert juist eigenrichting door niet hard en adequaat genoeg op geweldscriminelen te reageren.

Dit hele voorval is dus een groot QED.

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:05:02 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138300366
quote:
De persconferentie zal waarschijnlijk om 18.00 uur worden gegeven vanuit het gemeentehuis in Deurne en is live via onze site te volgen. Wat de inhoud van de bijeenkomst is, wil de gemeentewoordvoerder nog niet zeggen.
RTL Nieuws / ANP
pi_138300378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Die dingen worden met bazooka's aan de kant geknald als het moet :D

Dat soort zaken moeten inderdaad gewapend beveiligd worden. Al denk ik niet dat je de problematiek er mee op lost. Er zal enkel eerder geschoten gaan worden.
Je verhoogt de drempel.

Uiteindelijk zal elke echt overtuigde crimineel het toch wel doen. Maar waar ligt de grens? Dan maar niet meer bewaken? Minder? Exact hetzelfde houden als nu? Terwijl blijkt dat het niet werkt, zoals het nu gaat?

zaterdag 29 maart 2014 @ 17:05:21 #198
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138300381
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou het zal je verbazen, de straf op overvallen is relatief laag.
Omdat de pakkans hier waardeloos is...en dat weten de crimi's dus komen ze hier heen om te overvallen.
Maw. de politie moet eens flink hervormd worden naar Duitse standaard.
pi_138300404
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon dat je dom bent. Maar ik probeerde dat te verpakken.
Wat jij vindt moet jij weten jongen.

Je diskwalificeert jezelf alleen maar.

pi_138300407
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je toch bij dat soort waanzin?

Het is allang bewezen dat zware geweldscriminelen (de Nijmeegse scooterboys vergeten?) totaal niet streng aangepakt worden door "het onfeilbare rechtssysteem". Dus dan moet het anders opgelost worden.

Je creëert juist eigenrichting door niet hard en adequaat genoeg op geweldscriminelen te reageren.

Dit hele voorval is dus een groot QED.
Eigen richting is iets anders dan twee mensen dood schieten. Ik heb genoeg ellende meegemaakt. Je weet wel wanneer je strafbaar bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')