Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die hele "discussie" over die geldtransporten ook. Die mogen in Nederland niet bewapend worden, WTF? En dan gek staan te kijken dat ze overvallen worden.
Bepaalde beroepen verdienen bepaalde bewapening. Ik zie de Nederlandse Vereniging van Juweliers als een prima moreel instituut dat opkomt voor de belangen van die bedreigde mensen.
dat wordt gezegd op een website, of dat waar is geen ideequote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Huh, Waren de overvallers kampers?
auw.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren juist dat het credo van die vereniging is "bij een overval braaf meewerken en alles geven wat ze willen", en de juwelier in kwestie staat blijkbaar bekend als iemand die zijn eigen boontjes prima kan doppen en is dan ook geen lid van die club. Hij wil blijkbaar wel vechten voor zijn eigendommen, en dat strookt niet met het clubbelang.
RTL Nieuws / ANPquote:Wat er gisteren precies is voorgevallen in de juwelierszaak, is nog onduidelijk. Twee vermoedelijke overvallers zijn in de zaak doodgeschoten. De schutter zou de vrouw van de juwelier zijn, maar dat is nog niet bevestigd.
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?quote:
Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
Wat is je bron ? Ben benieuwd namelijkquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Gisteren is er nog 7 jaar plus TBS geeist tegen twee 21-jarige overvallers
Wanneer er geweld is gebruikt ligt de norm sowieso boven de 5 jaar.
Waarom is dat relevant ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
Inderdaad, je werkt maar gewoon mee, lijkt me wel zo verstandig als je leven je lief is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah, als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt zal 99% van de juweliers waarschijnlijk alles wat ze geleerd hebben overboord gooien en gewoon doen wat ze verteld word, en ik denk dat niemand ze dat echt kwalijk kan nemen. Ook al heb je een pistool in de buurt voor zelfbescherming...ik mag tenminste aannnemen dat je niet de hele dag letterlijk met dat ding in je hand achter de toonbank staat, dat staat zo klantonvriendelijk.
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
RTL Nieuws / ANP
Dus niet op straat.
Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:33 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien zou het wel handig zijn als juweliers ed standaard leren hoe je dat kunt doen, dat netjes meewerken. Soort politiecursus, incl veilig omgaan met wapens (bijv ontladen zonder je medewerkers te raken). Zodat je iig een klein beetje voorbereid bent om op een goede manier met zo'n situatie om te gaan.
Aha, dat is dus de reden dat de burgemeester bij omwonenden langs is gegaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
Omdat het advies van de branchevereniging als "laf" wordt aangeduid. Wat zou jij doen ? Of misschien is een betere vraag wel : wat is het verstandigste ?quote:
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een buurtbewoner heeft een van de twee naar buiten zien strompelen, binnen neergeschoten dus, maar op straat overleden.
Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
Als het idd zo is dat het een overvaller was; geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet op slag dood dus, wellicht ook nog genoeg bij kennis geweest om zich te realiseren dat ie deze overval met de dood heeft moeten bekopen.
waarom vul jij dat zo in?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat moet wel een warm gevoel bij je oproepen !
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg dat deze twee dood zijn. En wel omdat zij zonder al te veel moeite een juwelier doodschieten. Maar het gaat ook niet eens om doodschieten. Met hun overval kunnen ze de mensen voor het leven traumatiseren. Worden ze gepakt, zitten ze 8 maanden ofzo en daarna lalala vrolijk verder.
Ik ben voor de rechtstaat, maar de werking is gewoon te belabberd. Hard straffen mag niet want dan komen ze er (nog??) slechter uit. Alternatief straffen werkt ook niet, lachen dit soort criminelen om. Tsja dan is het eigenlijk gewoon genieten dat er even 2 van deze aardbodem verdwenen zijn. Die gaan ons niet jarenlang 100.000en euro's kosten, misschien wel miljoenen. Misschien schrikt het anderen wel af? Allemaal leuk die prada's, gadgets, vrouwen... af en toe een keertje zitten, ach. Dat hoort bij het gangsterleven. Maar nu realiseren ze zich dat ze ook de hoogste prijs ervoor kunnen betalen. Hun moeder die staat te snikken bij het graf van haar leuke en lieve jongen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier verwoordt wat héél veel mensen denken.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou![]()
dat 'dan is het eigenlijk gewoon genieten' gaat me net ff te ver, ik ben er niet rouwig om, maar genieten...
Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij doet als er iemand een pistool op je hoofd zet en om je portemonnee vraagt ?
En dat zouden hun campinggenootjes nog niet inmiddels al weten?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:12 schreef El_Matador het volgende:
Ja, interessanter is de vraag hoe hard de eigenrichting van de kampers (als dat het zijn, zal wel in de persco naar voren komen) gaat worden. Die lui staan niet bepaald bekend om hun vergeeflijkheid.
Klopt mijn broer heeft de juweliers zaak na 80 jaar bestaan opgedoekt. Gelukkig nooit persoonlijk bedreigd maar het was wachten op. De pogingen tot inbraak werden ook te veel. De verzekering gaat zeuren. Ik gaf hem groot gelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, zulke stress situaties is bijna niet te trainen helaas.
Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt, vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven overvallen, samen met een NLse vriend van me (1,95 m). 10-12 overvallertjes van wie de leider met een pistool en anderen met messen isoleerden ons en ieder had er 5-6 om hem heen.
Ik was totaal niet bang en zei rustig; "rustig, jullie krijgen alles" en ik haalde het weinige geld en de oude goedkope telefoon (we wisten dat het er gevaarlijk was) uit mijn zak.
Toen zat een van die gassies aan mijn schoenen te trekken (rode opvallende Puma's). Ik drukte expres mijn voeten hard op de grond zo van "nee, die krijg je niet". Toen "sloeg" die leider op mijn hoofd. Het was niets, niet eens een tikje, zo ver heen waren die lui door de bazuco (crack).
Bij mijn maat hadden ze zijn T-shirt (zwaar bezweet goedkoop ding) en All Stars gejat. Die gast moest over de onverharde puntige "straten" van Taganga terug op zijn sokken.
Mijn Pumas koester ik dus, heb ze met mijn leven beschermd.
Nee, Goldberg wel, geloof ik. Maar ze heten Sanders.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:20 schreef poemojn het volgende:
[..]
als die zich bewapenen verplaatsen de overvallen zich wel. Je hebt nu al meer woningovervallen dan eerst.
Is Goldies eigenlijk een Joodse achternaam?
Kan ik natuurlijk niet zo over oordelen, maar het gaat lijnrecht in tegen wat deze vrouw gedaan heeft. Auw dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom is het advies van de branchevereniging dan niet goed ?
In dat filmpje is de straat waar later die tent staat in het begin ook gewoon leeg.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
RTL Nieuws / ANP
Dus niet op straat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |