abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:29:26 #276
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_138295625
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dit is volgens mij andere informatie dan wat tot nu toe bekend is?
ik kom daar uit de buurt. Nou ja, ik ken er nogal wat mensen. Hoorde ik dus. Niet dat het mij persoonlijk iets interesseert verder. Wat was er dan bekend?
pi_138295651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Daarom wens ik mensen zoals jij toe dat je ook eens zoiets als dit meemaakt zodat je leert dat je niet alles eindeloos kapot kan nuanceren vanuit je ivoren toren/zolderkamer
Wat een bullshit :'). Dus volgens jou is iedereen die een overvaller neerschiet een held? Ookal bevind deze overvaller zich in een weerloze positie?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:00 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138295683
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:29 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik kom daar uit de buurt. Nou ja, ik ken er nogal wat mensen. Hoorde ik dus. Niet dat het mij persoonlijk iets interesseert verder. Wat was er dan bekend?
Media spreekt over 'naar de winkel is gereden'. Dit doe je niet wanneer je woning boven de winkel zit, lijkt mij.

Enfin, tot dan is het enkel speculeren van mensen die het normaal vinden dat mensen iedereen die iets kwaad dood dood te schieten en mensen die roepen dat er 100 andere oplossingen zijn. Laten we eerst maar eens even afwachten tot er wat feiten boven water komen in plaats van continue op de man te spelen om je eigen mening maar zo ver mogelijk erin te kunnen rammen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:50 #279
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138295704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat een bullshit :'). Dus volgens jou is iedereen die een overvaller neerschiet een held? Ookal bevind deze overvaller zich in een weerloze positie?
Ja maar : "Vaak gebruiken mensen die een juwelier overvallen vuurwapens. Dus is dat nu ook zo en dan valt het te begrijpen"

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138295716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Een overvaller is per definitie niet weerloos.
pi_138295721
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen zoiets toewensen :')

Nee, wat jij mist is het besef dat er wel degelijk meerdere opties, mogelijkheden en oplossingen zijn.
Dat geldt in jouw kromme wereld alleen voor de slachtoffers en niet voor de daders. Ik heb in die situatie gezeten en alle opties die je van te voren kunt bedenken zijn er helemaal niet. Ik wens jou dit tienvoudig toe en hoop dat je het niet overleeft
pi_138295753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar : "Vaak gebruiken mensen die een juwelier overvallen vuurwapens. Dus is dat nu ook zo en dan valt het te begrijpen"

:')
De twee vermoedelijke overvallers zijn gewapend de winkel binnen gegaan. Ze hebben volgens ingewijden op de eigenaar geschoten. Die raakte ernstig gewond aan zijn hand. Vervolgens betrad een derde persoon de winkel, die vervolgens beide overvallers neerschoot.

Dit staat ergens op die www.ed.nl website.
Indien dit zo is, dan werpt dat wel een ander licht op de overvallers dan wat jij probeert te laten overkomen.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_138295774
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een overvaller is per definitie niet weerloos.
Ben ik niet met je eens, je kunt je ook in een andere positie manoeuvreren als slachtoffer(zeker in het geval van mes<-->Getrainde schutter met pistool), in mijn ogen legitimeert verzet dan ook nog niet dat je dan maar alles mag doen met de daders.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138295796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:34 schreef Omega het volgende:

[..]

De twee vermoedelijke overvallers zijn gewapend de winkel binnen gegaan. Ze hebben volgens ingewijden op de eigenaar geschoten. Die raakte ernstig gewond aan zijn hand. Vervolgens betrad een derde persoon de winkel, die vervolgens beide overvallers neerschoot.

Indien dit zo is, dan werpt dat wel een ander licht op de overvallers dan wat jij probeert te laten overkomen.
Ben ik helemaal met je eens, maar deze discussie is ontstaan omdat iemand hier riep dat in verzet altijd een heldendaad is. Dus dat alle overvallers of inbrekers altijd maar doodgeschoten mogen worden, omdat zij de dader zijn en jij het slachtoffer. Los van de positie waar men zich in dat moment in bevind.
pi_138295819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, je kunt je ook in een andere positie manoeuvreren als slachtoffer(zeker in het geval van mes<-->Getrainde schutter met pistool), in mijn ogen legitimeert verzet dan ook nog niet dat je dan maar alles mag doen met de daders.
Je kunt ook in doodsangst je gun leegschieten, lijkt mij logischer.

Laten we niet vergeten dat het hier om een vrouw gaat.
pi_138295861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:34 schreef Omega het volgende:

[..]

Noodweer was het sowieso niet, en ik ben benieuwd of het noodweerexcess opgaat, aangezien het gevaar niet naar haar gericht was (ze heeft het zelf opgezocht).
pi_138295927
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:40 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Noodweer was het sowieso niet, en ik ben benieuwd of het noodweerexcess opgaat, aangezien het gevaar niet naar haar gericht was (ze heeft het zelf opgezocht).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)

Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:46:44 #288
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_138295972
2 overvallers in je zaak is inderdaad geen noodweer..... :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_138295975
Moet je per sé een mening hebben?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_138295977
Minder, minder, minder. Nu ja, eigenlijk minder minder.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_138295985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:46 schreef Revanches het volgende:
2 gewapende overvallers in je zaak is inderdaad geen noodweer..... :')
pi_138295997
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is eerder een slechte keuze van arsenaal aan overvaller's kant.
pi_138296008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef marcodej het volgende:
:Y
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:50:06 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138296038
Tja, dat komt ervan als politie en justitie gebruikt worden om de staatskas te vullen.
Oplospercentage is een lachertje in NL
Mijn sympatie gaat naar deze vrouw, die het heel moeilijk zal hebben en gaan hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:52:52 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138296094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef marcodej het volgende:
twee mag ook
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:54:51 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_138296127
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef blup het volgende:
Vluchtauto was trouwens een Kia Ceed
Een vluchtauto was in dit geval niet de beste methode, ik heb ergens gelezen dat zo'n beetje alle straten in die directe omgeving opengebroken liggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:56:06 #297
117098 Hathor
Effe niet
pi_138296155
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:25 schreef BeamofLight het volgende:
het woonhuis was boven de zaak...
Nee, het gezin woont verderop in het dorp, boven de zaak woont iemand anders.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138296169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat komt ervan als politie en justitie gebruikt worden om de staatskas te vullen.

Precies, bij elke winkel een agent !
pi_138296199
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een vluchtauto was in dit geval niet de beste methode, ik heb ergens gelezen dat zo'n beetje alle straten in die directe omgeving opengebroken liggen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, het gezin woont verderop in het dorp, boven de zaak woont iemand anders.
Nou als die vrouw een route wist om zo snel naar de winkel te komen, dan zullen die overvallers
die route ook wel hebben geweten om weer snel weg te komen, misschien zelfs speciaal die
zaak uitgekozen omdat ze dachten, hé alles is opengebroken dan is de politie er niet zo snel.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:01:28 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138296253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, bij elke winkel een agent !
Ben je nu echt zo dom of doe je verschrikkelijk goed alsof?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')