Tsja, dat probleem blijf je natuurlijk ook wel een beetje houden, welk land er ook de leiding neemt. Men moet eerst maar eens beginnen echt de feiten op een rijtje te zetten. De Amerikanen lijken mij de aangewezen partij om de zoekactie te coördineren ivm. Boeing. Maar dat zullen de Chinezen wel weer niks vinden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...
Ja, en in het scenario dat aan die kwallen aan ons, onwetende burgers hebben gepresenteerd zou het vliegtuig in een langzame glijvlucht (na falende motoren, een voor een) met een vrij matige snelheid de zee in"gestort" zijn. Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?![]()
![]()
Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
Oh, was al gepost als linkquote:De laatste woorden uit de cockpit van de vermiste Maleisische vlucht waren niet 'Allright, good night'. De autoriteiten in Maleisië maakten gisteren bekend dat één van de piloten als laatste boodschap zei: 'Good night Malaysian threeseven zero'.
De correctie komt temidden van een storm van kritiek op de gang van zaken rond de vermissing. Vooral familie van Chinese passagiers beschuldigen Maleisië ervan de zoektocht slecht te organiseren en informatie achter te houden. De Maleisische ambassadeur in China zei meteen na de vermissing dat de laatste woorden waren 'Allright, good night'. Maar de versie die nu naar buiten komt, is een formeler, standaard afscheid.
Één van de piloten sprak tegen een verkeerstoren op het moment dat de Boeing 777 het Maleisische luchtruim verliet, officieel op weg naar Beijing. Een paar minuten later werden de communicatiekanalen afgesloten en veranderde het vliegtuig van koers. Zoektochten naar het vliegtuig hebben tot nu toe niets opgeleverd. Eerdere meldingen van mogelijke brokstukken leverden ook niets op.
De Maleisische autoriteiten zeggen dat ze bezig zijn met een 'forensisch onderzoek' naar wie de laatste woorden heeft gesproken, de piloot of de co-piloot.
Misschien hoopten ze dat de piloot zou opbellen om te zeggen dat het anders was.quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.
[..]
Oh, was al gepost als link
Zeker.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
Want?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:06 schreef Marrije het volgende:
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was.
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.quote:
Ja, want exif-data is absoluut niet aan te passen. Er zijn ook echt geen tooltjes waarmee je achteraf je foto's kan geotaggen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef Salvad0R het volgende:
... de government trolls gaan zweten ...
Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.
Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.
‘Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia’
“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”
Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.
According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.
http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:quote:Op dinsdag 1 april 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.
Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.quote:As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.
We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.
When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.
Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.
We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.
Pas vierhonder keerquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.quote:
Nope, volgens de piloot zelf niet.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:20 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.
Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
Holle stukken wel.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef videonatic het volgende:
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.
Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:24 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nope, volgens de piloot zelf niet.
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
Dank voor de link en info.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.
Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:
[..]
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.
Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
Waarom is dat omslachtig? Is juist heel eenvoudig: copiloot eruit, cockpit op slot.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:43 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
Ja want aluminum brand als de tyfus.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten?quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Kan al eerder natuurlijk maar ik vraag me af of dat kan zonder dat het vliegtuig zelf in de brand vliegt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten?
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren...quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Het bewijst wel hoe grondig ze aan het zoeken zijn. Petje af voor al die mensen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Dit heb ik uit de krant hoor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren...
Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
"de krant", welke krant? En waarom post je dan geen links, zo maak je het volledig oncontroleerbaar wat je zegt. Scheid observaties en speculaties, een van de basisprincipes van onderzoek.quote:
Als ze gaan ROVduiken naar de zwarte doos (als die ooit gelokaliseerd wordt), komen ze geheid nieuwe diersoorten tegen. De diepe oceaan is de grote onbekende in onze biologische kennis.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
De Telegraaf is nauwelijks een krant te noemen, maar dank voor de link.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:05 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd
Mits fijn genoeg zeker.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want aluminum brand als de tyfus.
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reagerenquote:
Fe2O3 of FeO?quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt
Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
Mjah dat komt niet door in de zeebodem, wel heb je tsunami boeien...quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Ik kon me wel iets herinneren dat je een vliegtuigcrash zo kon detecteren, dat zullen dan de boeien geweest zijn inderdaad. Was een beetje klok-klepel dingetje.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah dat komt niet door in de zeebodem, wel heb je tsunami boeien...
Air Crash Investigation. Hij is zelf aan het woord.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:38 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.
deze foto hoort daarbijquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:35 schreef videonatic het volgende:
Zondag 30 maart: Bij de zoektocht naar de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken.
looool
Seismische activiteit kan als het vliegtuig de Aarde raakt (op zo'n 5 km diepte in het huidige model), water geeft geen signaal.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Dit shipquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
deze foto hoort daarbij
[ afbeelding ]
nu.nl
Goeie correctiequote:Op dinsdag 1 april 2014 14:31 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik kon me wel iets herinneren dat je een vliegtuigcrash zo kon detecteren, dat zullen dan de boeien geweest zijn inderdaad. Was een beetje klok-klepel dingetje.
Ik snap dat ze dat niet primair meten, maar het kan natuurlijk wel dat die data gebruikt kan worden voor andere dingen dan Tsunami's. Maar ik weet er dus te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie correctie
Een tsunami is ook veel te groot woord, de weinige impact die een vliegtuig op het water veroorzaakt valt makkelijk in die natuurlijk al hoge golfslag en is dus niet detecteerbaar met tsunamiboeien. Bovendien is de golflengte van een zeebevingtsunami (waar die boeien voor zijn) veel langer dan die van een simpele impact van een relatief licht en kerosineloos vliegtuig.
Bij een crash op land (gesteente) zou je een zwak signaal kunnen zien. Op zee niet. En zeker niet in dat afgelegen gebied in de diepe oceaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:04 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik snap dat ze dat niet primair meten, maar het kan natuurlijk wel dat die data gebruikt kan worden voor andere dingen dan Tsunami's. Maar ik weet er dus te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.
Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Heeft Maleisië nog wel andere fatsoenlijke airliners?quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.
Ik denk het wel, die gaan gewoon staatssteun krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.
kan iemand dat stuk plaatsen alsjeblieft ipv de link?quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:47 schreef Montagui het volgende:
Audio transcript van het laatste uur voor het verlies van contact:
http://www.scribd.com/doc(...)-MH370-Pilot-ATC-BIT
quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
kan iemand dat stuk plaatsen alsjeblieft ipv de link?
Dat bleek dus ook niet te kloppenquote:Op dinsdag 1 april 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie nergens "All right, good night"
dat klopt want ze zouden het niet gezegd hebben, nu zouden die laatste woorden dus Good night Malaysian, Three Seven Zero zijn.. volg je het nog?quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie nergens "All right, good night"
Ik sluit nog steeds niet uit dat er iemand in die cockpit was, die daar helemaal niet hoorde.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:53 schreef El_Matador het volgende:
01:07:55 – MAS370 – Malaysian…Three Seven Zero maintaining level 350
Die puntjes, vanwaar die hapering (...) daar, niet bij maintaining level [...eh...] 350? Was het altijd de copiloot die praatte?
Op 01:07 viel de transponder uit....
Man man manquote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
Niet als het systeem uit gezet is.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:34 schreef Poolbal het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is dat niemand heeft gebeld. Stewards en stewardessen kunnen toch bellen met satteliettelefoons?
nou heb ik een nieuwtje voor CNN.. Even the A380 cannot maintain altitude with empty fuel tanks..quote:
Dit heeft wel wat rekenkracht gekost gok ik. Knappe conclusie en zeer interessant.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Een vliegtuig dat zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), kan nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Gooi alles in een model waar je de bekende atmosferische en oceaanstromingen in meeneemt en je kan het zoekgebied voor de satellietdata sterk beperken.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een vliegtuig die zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), dan kan 'ie nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.
Maar op de enorme afstand die hij afgelegd heeft maakt het relatief niet heel veel uit om te bepalen waar 'ie ligt, omdat we niet weten wanneer de brandstof op was en hoe hard hij heeft gevlogen en dat soort dingen.
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
Scenario 1: de motoren van Boeing 777 met behoorlijk wat brandstof valt uit. Het vliegtuig maakt een normale zweefvlucht.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'
Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
Heb ergens gelezen dat het 1 op 15 is, met een Boeing 777 - voor elke meter dat ie aan hoogte inlevert glijdt 'ie 15 meter verder.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:45 schreef Poolbal het volgende:
Er zou bedoeld kunnen worden dat juist Boeings 777 met weinig brandstof slecht kunnen zweven.
Dat schijnt ie ook wel te doen maar ik ben onvoldoende geschoold op de 777 om de details van het specifieke algoritme te kennen.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
Voor zover we uit de simulator weten gebeurt er het volgende, uitgaande van een vlucht die net zolang hoogte houdt tot de brandstof op is.:quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'
Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
vliegtuig laten landen op de ocean voor hoe verre dat mogenlijk is.. vliegtuig blijft redelijk intact en zinkt. naar mijn idee is dat vliegtuig gewoon gekaapt en is het goed mis gegaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
mja, dat hou je altijd, ook als meneer wel schuldig isquote:Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.
Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...
Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
Ik heb vandaag ergens gelezen dat men ervan uitgaat dat het een van de piloten was omdat er met veel kennis van de boeing dingen zijn gedaan. Als je het vliegtuig in zijn geheel naar de bodem weet te krijgen zal de laadruimte ook intact blijven.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.
Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...
Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
Ten eerste telegraafquote:Op woensdag 2 april 2014 20:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ergens gelezen dat men ervan uitgaat dat het een van de piloten was omdat er met veel kennis van de boeing dingen zijn gedaan. Als je het vliegtuig in zijn geheel naar de bodem weet te krijgen zal de laadruimte ook intact blijven.
De onderzoekers denken dat iemand die gedetailleerde kennis had over de Boeing 777-200 en over de navigatie van het toestel, de communicatie systemen platlegde voordat de koers van de Boeing werd gewijzigd. De focus van het onderzoek is daarom nog meer komen te liggen op de 53-jarige piloot en de 27-jarige co-piloot.
http://www.telegraaf.nl/b(...)den_geen_rol___.html
Dat spreekt voor zich, maar voor het gemak ga ik er even van uit dat het de piloot was, in gedachten houdende dat we het nooit zeker zullen weten.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ten eerste telegraaf
En ten tweede, focus is niet gelijk aan duidelijk-zeker-dader. De gemiddelde sim fanaat die nog nooit een vliegtuig van binnen heeft gezien weet vaak meer dan de piloot die er voor opgeleid is. Kapers zijn, zeker als ze wat beter georganiseerd zijn, ook niet dom. Wat houdt hun tegen de boeken in te duiken alvorens een kaping te plegen?
Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Ik heb niet zo'nmoeite met speculaties, maar dat is gebleken.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ten eerste telegraaf
En ten tweede, focus is niet gelijk aan duidelijk-zeker-dader. De gemiddelde sim fanaat die nog nooit een vliegtuig van binnen heeft gezien weet vaak meer dan de piloot die er voor opgeleid is. Kapers zijn, zeker als ze wat beter georganiseerd zijn, ook niet dom. Wat houdt hun tegen de boeken in te duiken alvorens een kaping te plegen?
Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Whahahahahahaha!quote:Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
De waarheid is vaak onwaarschijnlijker dan je in boeken leest. Wat we nu al weten is toch al ongelooflijk?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:51 schreef APK het volgende:
[..]
Whahahahahahaha!![]()
![]()
Sorry, je moet eigenlijk niet lachen om zo'n serieuze zaak, maar dit is te erg
Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is?quote:Op woensdag 2 april 2014 22:55 schreef Loekie1 het volgende:
De waarheid is vaak onwaarschijnlijker dan je in boeken leest. Wat we nu al weten is toch al ongelooflijk?
Gebleken is dat de automatische piloot de neus omhoog gaat drukken waardoor het vliegtuig gaat stallen, snelheid verliest en als een baksteen uit de lucht haalt.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
Succes, harde bewijzen gaan nooit meer komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Is dat zo?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Gebleken is dat de automatische piloot de neus omhoog gaat drukken waardoor het vliegtuig gaat stallen, snelheid verliest en als een baksteen uit de lucht haalt.
Volgens mij is Loekie nog serieus ook.. dat maakt zo'n post nog leukerquote:Op woensdag 2 april 2014 23:08 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is?
Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen
Gespot op de A2 vanmiddag!quote:Op woensdag 2 april 2014 23:54 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik denk dat we toch misschien beter een soort van zoekactie in de vorm van eliminatie kunnen gaan doen. In mijn dorpje (oss) ligt ie niet. Wie volgt?
quote:The search for the missing Malaysia Airlines flight MH370 has concentrated upon the Indian Ocean due to an assertion by Inmarsat personnel that the Doppler data could only be fitted by a southerly route of the aircraft. The announcement of this was made by the Malaysian Government on 24th March, with it coming an expression of certainty that the aircraft must have crashed unseen into the Indian Ocean.
I assert here that the assertion by Inmarsat is wrong. I do not assert that the aircraft definitely took a northerly route. However, I present evidence hereunder that a northerly route cannot be excluded on the basis of the satellite data, and that a northerly track remains viable in terms of what the satellite data can tell us.
http://www.fz.com/content(...)ould-have-been-savedquote:MALAYSIA Airlines MH370 flew over or near at least three military radar stations in northern Peninsular Malaysia, yet the four-man crew that operated each station somehow mysteriously missed the radar blips on their screens.
But this is hardly surprising since the Defence Ministry admitted that between 2008 and mid-2011, there were a total of 2,508 Malaysian airspace intrusions by the Singaporean air force.
The Singaporean intrusions are more easily detectable due to its location and predicable flight paths but what about other parts of the country?
Perhaps the air force realises this and has since equipped itself with advanced radar systems through the Malaysian Air Defense Ground Environment Sector Operations Center III (MADGE) Programme.
But then the air force failed in doing the very thing they were trained to do – detecting an unidentified plane flying in an erratic manner in our airspace.
In fact, the plane flew over Penang and one can only imagine what would have happened if the perpetrators decided to bring it down there.
The Malaysia military took full delivery of one of the advanced Thales Raytheon Systems early last year with an integrated Sentry command and control system and the Ground Master 400 3D radar.
According to Thales, the MADGE system operates in real-time and features multi-radar tracking and a flexible human-machine interface.
The GM 400 radar also provides long-range surveillance capabilities for the Royal Malaysian Air Force.
Its reach is up to 400 km and it is more than sufficient to detect the MH370.
It is now clear that the four-man crew in the three air defence stations, who were supposed to be watching the radar screens, either did not notice or failed to report to their superiors that an unidentified plane was flying across the country.
Had they done so, the air defence high command of the air force in Kuala Lumpur would presumably have scrambled fighter jets to identify the plane, make contact with it and finally guide it to a safe landing.
But then it was allowed to fly on and the rest is history. By the time the air force realised it, it was too late.
Military insiders say such incidents are supposed to be tracked real time and not based on recordings.
Hence the millions spent on the radar systems meant nothing to the nation. The Sukhois in Gong Kedak, Terengganu and the FA-18s in Butterworth, Penang were stationed there for years for exactly this type of situation.
We now wonder whether they will ever see any action.
So were people sleeping on the job or was lackadaisicalness enveloping the air force?
When Defense Minister Datuk Seri Hisammuddin Hussein was posed this question, all he had to say was that all standard operating procedures were followed and the priority was now to locate the missing plane.
Whether it is a flawed system or our men sleeping on the job, one thing for sure, this episode exposes Malaysia’s vulnerability.
Het is nog maar de vraag of de autopilot uberhaupt nog iets doet. Het verschilt per type of de A/P online blijft en zo ja, hoe lang.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek.
Net even gelezen.quote:Op donderdag 3 april 2014 02:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.duncansteel.com/
Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:30 schreef suomipower het volgende:
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
zeevulkaan?quote:Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.
Ik zou het niet weten, maar het lijkt mij wel een spectaculaire manier van "verdwijnen".quote:Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.
Die kende ik nog niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
zeevulkaan?
lees hier over de mh370 irt de zeevulkaan
Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?quote:Op donderdag 3 april 2014 12:30 schreef suomipower het volgende:
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
Nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?
Hij weet wel waar hij het over heeft denk ik, hij was ook degene die spotte dat inmarsat uitging van een stationaire satellietbaan, zonder de noord/zuid wobble. Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven, het is belachelijk dat het weken later nog niks meer duidelijk is. Crowdsourcing zou in dit geval imo een geweldige manier zijn om te kijken of wat inmarsat zover gedaan heeft correct is.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Net even gelezen.
Het intrigeert me dat mensen hier zo lang mee bezig zijn, maar Inmarsat heeft data vanuit eerste hand. Vervolgens zijn er 20 hobby bloggers die dan op basis van Inmarsat uitkomsten (en dus niet op basis van Inmarsat data) opeens met andere conclusies en gevolgen komen.
Nu is Duncan Steel voor zover ik lees heus geen domme vent, maar het is een space scientist, heeft 12 asteroids gevonden en schrijft boeken over meteroriet inslagen en het einde van de planeet Aarde. Hij zal vast wel iets afweten van het Doppler effect, maar ik kan mij niet voorstellen dat dhr. Steel zich ooit verdiept heeft in mogelijke banen van vliegtuigen en satellite pings. Het is ongeveer hetzelfde als geologie en topografie.
Dus vooralsnog heb ik liever dat Inmarsat gewoon alle data released, maar dit vind ik echt schieten met hagel.
Niets moet en zeker niet richting het publiek. Je kan niet verwachten dat bedrijven allerlei (mogelijk gevoelige) informatie naar buiten brengen om een vliegtuigje te vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:11 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven
Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?quote:Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?quote:Op donderdag 3 april 2014 19:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?
Voor de laatste ping lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?
En na de laatste ping?quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja, hij kan eerst naar halverwege Sri Lanka zijn gevlogen.En toen men de kaper overmeesterd had weer teruggevlogen maar door gebrek aan brandstof op de pinglijn in zee geland.
Toen was er nog een rest brandstof die verstookt is. Dat gebied staat op diverse kaarten, max 1 uur vliegen in elke willekeurige richting vanaf de rode lijnquote:
Tsja, maar waar blijf je dan? De kans dat een piloot een dader is, is zodanig klein.... en praktisch is het niet, deze werkwijze.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?
Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven
alleen al die bakstenen ... waar haal je die vandaan ?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:08 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is?
Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen
Of dat er over een jaar of wat brokstukken aanspoelen in Tanzania ofzo.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Dan zullen ze dus ook wel de piloot verdenken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?
Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven
KUALA LUMPUR - De Maleisische autoriteiten en Malaysia Airlines hebben naar aanleiding van vlucht MH370 de veiligheidsmaatregelen voor de cockpit aangescherpt. Volgens de nieuwe regels, die dinsdag zijn ingegaan, mag de piloot of co-piloot bij een 'sanitaire pauze' van de ander niet alleen in de cockpit achterblijven. Een van de theorieën over MH370 is namelijk dat een van de piloten het vliegtuig 'kaapte', terwijl zijn collega was buitengesloten.
Hoewel naspeuringen in de handel en wandel van beide piloten van MH370 tot nu toe niets concreets heeft opgeleverd, wijzen de maatregelen van de autoriteiten erop dat met het scenario van een piloot als dader wel serieus rekening wordt gehouden.
Ook op de grond zijn de veiligheidsmaatregelen aanzienlijk strenger geworden. Alle passagiers in Maleisië moeten voordat ze aan boord gaan hun schoenen uittrekken, door twee metaaldetectoren lopen en ze worden gefouilleerd, bovenop de gebruikelijke handelingen, zoals het verbod op vloeistoffen en het openen van laptops.
Geen zekerheid
De stappen van Maleisië lijken te zijn ingegeven door veronderstellingen, want tot nu toe is er geen enkele zekerheid over wat er met de Boeing 777-200ER van Malaysia Airlines, die verdween op 8 maart met 239 inzittenden, is gebeurd. Althans: de autoriteiten houden nog altijd rekening met verschillende scenario’s, al hebben ze het vaakst verwezen naar de optie dat iemand in de cockpit doelbewust de koers veranderde.
Vandaar de nieuwe regels. Als de gezagvoerder of de eerste piloot nu de cockpit verlaat moet een lid van het cabinepersoneel zijn/haar plaats innemen, zo hebben Malaysia Airlines and Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) bepaald. Wat de flight attendant moet doen - achter de stuurknuppel plaatsnemen of niet - blijft onduidelijk.
Op wacht
De procedure voor het brengen van voedsel naar de cockpit is ook veranderd. Een flight attendant moet de wacht houden, terwijl een ander naar binnen gaat. Deze maatregel speelt in op een andere theorie over MH370, namelijk dat een passagier via een steward of stewardess zich toegang tot de cockpit heeft verschaft en de Boeing 777-200ER kaapte.
Cockpits van commerciële vluchten zijn sinds 9/11 hermetisch afgesloten en zijn van buitenaf alleen met codes toegankelijk. Dit betekent ook dat zodra er iemand in de cockpit is, een lid van de crew of een passagier met kwade bedoelingen de toegang is versperd.
El Al
De Israëlische maatschappij EL Al heeft een sluis tussen cabine en cockpit. De piloten zien via een camera wie er in de sluis staat en kunnen daarmee ongewenste bezoekers buiten houden. Maar ook dit scenario werkt niet als de kwaadwillende een van beide piloten is.
http://www.luchtvaartnieu(...)n_in_cockpit_blijven
Niet gedacht dat dit zo snel zou gaanquote:za 05 apr 2014, 13:27
'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'
Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.
Foto: REUTERS
Het is nog niet bevestigd dat het daadwerkelijk om de zwarte doos gaat van de vermiste vlucht MH370. Dat meldt het Chinese persbureau Xinhua.
edit: te laatquote:'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'
Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |