abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138388060
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...
Tsja, dat probleem blijf je natuurlijk ook wel een beetje houden, welk land er ook de leiding neemt. Men moet eerst maar eens beginnen echt de feiten op een rijtje te zetten. De Amerikanen lijken mij de aangewezen partij om de zoekactie te coördineren ivm. Boeing. Maar dat zullen de Chinezen wel weer niks vinden. :{
pi_138388077
Dat is natuurlijk wel een heel groot verschil met AF447, daar namen de Fransen de leiding en ze konden samenwerken met één land, Brazilië. Bij MH370 is het een lappendeken van betrokken landjes en belangen en onderlinge kinnesinne.
pi_138388814
Helemaal waar.

Trouwens:

CNN Interrupts Its Own Show To Report That Objects Found In Ocean Might Just Be Trash

A similar incident occurred on Saturday when other objects were spotted and picked up by ships. The objects turned out to be fishing equipment and a dead jellyfish.

_O-

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 1 april 2014 @ 04:49:16 #154
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138388842
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?

:') :') :')

Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138388851
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?

:') :') :')

Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
Ja, en in het scenario dat aan die kwallen aan ons, onwetende burgers hebben gepresenteerd zou het vliegtuig in een langzame glijvlucht (na falende motoren, een voor een) met een vrij matige snelheid de zee in"gestort" zijn. Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.

Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.

In het scenario van neus naar beneden en zelfmoord juist niet natuurlijk, maar dat scenario lijkt veel onwaarschijnlijker.

Met computermodellen bereken je waar die brokstukken te vinden zijn (je weet de oceanische en atmosferische stromen) en met een schip en een 20-tal helicopters heb je zo een gigantisch gebied uitgekamd.

Enige grote probleem zijn de enorme stormen en golven daar in het menggebied van de superkoude Antarctische en tropische Indische Oceaanwateren en atmosfeer. :X

Maar na ruim 3 weken hadden de "technologische tijgers van de 21e eeuw" :') allang veul meer moeten vinden dan kwalletjes en visnetjes. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138390178
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.
quote:
De laatste woorden uit de cockpit van de vermiste Maleisische vlucht waren niet 'Allright, good night'. De autoriteiten in Maleisië maakten gisteren bekend dat één van de piloten als laatste boodschap zei: 'Good night Malaysian threeseven zero'.

De correctie komt temidden van een storm van kritiek op de gang van zaken rond de vermissing. Vooral familie van Chinese passagiers beschuldigen Maleisië ervan de zoektocht slecht te organiseren en informatie achter te houden. De Maleisische ambassadeur in China zei meteen na de vermissing dat de laatste woorden waren 'Allright, good night'. Maar de versie die nu naar buiten komt, is een formeler, standaard afscheid.

Één van de piloten sprak tegen een verkeerstoren op het moment dat de Boeing 777 het Maleisische luchtruim verliet, officieel op weg naar Beijing. Een paar minuten later werden de communicatiekanalen afgesloten en veranderde het vliegtuig van koers. Zoektochten naar het vliegtuig hebben tot nu toe niets opgeleverd. Eerdere meldingen van mogelijke brokstukken leverden ook niets op.

De Maleisische autoriteiten zeggen dat ze bezig zijn met een 'forensisch onderzoek' naar wie de laatste woorden heeft gesproken, de piloot of de co-piloot.
Oh, was al gepost als link :@
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:06:12 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138392729
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was. Als die het alsnog blijkt te zijn geloof ik het niet :+
En over een tijdje krijgen we vast te horen dat het wrak toch meer in het midden van de oceaan gezocht moet worden.
pi_138393409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.

[..]

Oh, was al gepost als link :@

Misschien hoopten ze dat de piloot zou opbellen om te zeggen dat het anders was.
pi_138393427

Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138393459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:29 schreef bedachtzaam het volgende:

Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
Zeker.
pi_138394003
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138394460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:06 schreef Marrije het volgende:
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was.
Want?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:25:20 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138394867
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Want?
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.

Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
pi_138394919
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:47:14 #165
39581 Salvad0R
universal
pi_138395450
... de government trolls gaan zweten ...

Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.

Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.

Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia

“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”

Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.

According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.

http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
pi_138395507
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef Salvad0R het volgende:
... de government trolls gaan zweten ...

Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.

Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.

Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia

“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”

Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.

According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.

http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
Ja, want exif-data is absoluut niet aan te passen. Er zijn ook echt geen tooltjes waarmee je achteraf je foto's kan geotaggen.
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138395656


Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
pi_138396009
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.

Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.

Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:

quote:
As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.

We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.

When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.

Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.

We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.

Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138396095
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]

Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
Pas vierhonder keer :')
pi_138396283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zie de crash van EA 961.
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.

Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
pi_138396344
Dat was als voorbeeld wat er gebeurt als je vleugel het water raakt. Die breekt niet af maar neemt de hele romp mee.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138396413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:20 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.

Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
Nope, volgens de piloot zelf niet.
In the coolest little capital of the world
pi_138396653
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:33:07 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138396726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef videonatic het volgende:
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
Holle stukken wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138396854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.

Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
pi_138396872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:13 schreef Nytro het volgende:

[..]

Pas vierhonder keer :')
Ah, valt mee.
pi_138396886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:24 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Nope, volgens de piloot zelf niet.
Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.
pi_138397035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
pi_138397110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.

Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:

[..]

Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.

Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
Dank voor de link en info.

Die "zachte landing" bedoelde ik relatief. Natuurlijk breekt het vliegtuig als het het water raakt, dat is logisch.

En als die dingen die in de sim zijn nagebootst allemaal gebeurd zijn, issie niet in een langzame glijvlucht maar als een soort achtbaan de zee in gegaan. Dan nog; grote stukken hol aluminium (vleugels en staart met name) drijven als een tierelier. Zelfs met veel golfslag; het is het dichtheidsverschil dat maakt dat het drijft, niet de golfslag.

Dat ander afval voor mogelijke brokstukken kan worden aangezien; tuurlijk. Maar het is nou niet bepaald zo dat er 1 onderdeeltje van het vliegtuig is, in welk scenario op zee dan ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397243
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
Waarom is dat omslachtig? Is juist heel eenvoudig: copiloot eruit, cockpit op slot.
pi_138397275
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
pi_138397354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Ja want aluminum brand als de tyfus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397429
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
I´m back.
pi_138397529
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
pi_138397533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397559
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten? :D
Kan al eerder natuurlijk maar ik vraag me af of dat kan zonder dat het vliegtuig zelf in de brand vliegt.
pi_138397565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren... :')

Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397585
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Het bewijst wel hoe grondig ze aan het zoeken zijn. Petje af voor al die mensen.
pi_138397600
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren... :')

Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
Dit heb ik uit de krant hoor.
pi_138397631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit heb ik uit de krant hoor.
"de krant", welke krant? En waarom post je dan geen links, zo maak je het volledig oncontroleerbaar wat je zegt. Scheid observaties en speculaties, een van de basisprincipes van onderzoek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397652
Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd om niemand meer alleen in de cockpit te laten zijn. Zelfs niet als een piloot moet plassen of als er eten wordt gebracht. Dit om mogelijke zelfmoordmissies te voorkomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)egen_toezicht__.html
pi_138397665
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Als ze gaan ROVduiken naar de zwarte doos (als die ooit gelokaliseerd wordt), komen ze geheid nieuwe diersoorten tegen. De diepe oceaan is de grote onbekende in onze biologische kennis.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:05 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd
De Telegraaf is nauwelijks een krant te noemen, maar dank voor de link.

Onderstreept geeft aan dat er totaal geen zekerheid is, dat dit daadwerkelijk is ingevoerd. Het is een mogelijkheid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want aluminum brand als de tyfus.
Mits fijn genoeg zeker.
pi_138397801
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mits fijn genoeg zeker.
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397880
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren ;)
Fe2O3 of FeO?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397891
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fe2O3 of FeO?
Thermiet ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397953
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt

Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138398002
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt

Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:20:01 #200
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138398040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138398223
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:

[..]

En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Mjah dat komt niet door in de zeebodem, wel heb je tsunami boeien...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:31:56 #202
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138398359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah dat komt niet door in de zeebodem, wel heb je tsunami boeien...
Ik kon me wel iets herinneren dat je een vliegtuigcrash zo kon detecteren, dat zullen dan de boeien geweest zijn inderdaad. Was een beetje klok-klepel dingetje.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138398403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:38 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.
Air Crash Investigation. Hij is zelf aan het woord.

De reden waarom hij die laatste draai maakt voor de landing is omdat hij parallel aan de golven wil landen, in plaats van haaks erop.
In de laatste minuten staan de kapers zelfs toe dat de co-piloot helpt, om de crash nog te voorkomen/verzachten.
In the coolest little capital of the world
pi_138398466
Zondag 30 maart: Bij de zoektocht naar de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken.

looool
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:51:55 #205
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138398941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:35 schreef videonatic het volgende:
Zondag 30 maart: Bij de zoektocht naar de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken.

looool
deze foto hoort daarbij



nu.nl
pi_138399190
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:

[..]

En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Seismische activiteit kan als het vliegtuig de Aarde raakt (op zo'n 5 km diepte in het huidige model), water geeft geen signaal.

Maar die activiteit is veel te laag om te meten met seismometers duizenden kilometers verderop. Dat stuk oceaan is echt niemandsland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138399287
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

deze foto hoort daarbij

[ afbeelding ]

nu.nl
Dit ship :D
pi_138399289
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:31 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik kon me wel iets herinneren dat je een vliegtuigcrash zo kon detecteren, dat zullen dan de boeien geweest zijn inderdaad. Was een beetje klok-klepel dingetje.
Goeie correctie ;)

Een tsunami is ook veel te groot woord, de weinige impact die een vliegtuig op het water veroorzaakt valt makkelijk in die natuurlijk al hoge golfslag en is dus niet detecteerbaar met tsunamiboeien. Bovendien is de golflengte van een zeebevingtsunami (waar die boeien voor zijn) veel langer dan die van een simpele impact van een relatief licht en kerosineloos vliegtuig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:04:51 #209
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138399348
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie correctie ;)

Een tsunami is ook veel te groot woord, de weinige impact die een vliegtuig op het water veroorzaakt valt makkelijk in die natuurlijk al hoge golfslag en is dus niet detecteerbaar met tsunamiboeien. Bovendien is de golflengte van een zeebevingtsunami (waar die boeien voor zijn) veel langer dan die van een simpele impact van een relatief licht en kerosineloos vliegtuig.
Ik snap dat ze dat niet primair meten, maar het kan natuurlijk wel dat die data gebruikt kan worden voor andere dingen dan Tsunami's. Maar ik weet er dus te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138399490
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:04 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik snap dat ze dat niet primair meten, maar het kan natuurlijk wel dat die data gebruikt kan worden voor andere dingen dan Tsunami's. Maar ik weet er dus te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.
Bij een crash op land (gesteente) zou je een zwak signaal kunnen zien. Op zee niet. En zeker niet in dat afgelegen gebied in de diepe oceaan.

Prima toch? Meedenken buiten de box lijkt me alleen maar te prijzen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138400192
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, je wil me weg hebben? :?
Nee, maar je moet niet lijden onder dit tragedie
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:20:23 #212
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138403151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:45:19 #213
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138407950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.
Heeft Maleisië nog wel andere fatsoenlijke airliners?
Abonneer voor meer.
pi_138409527
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Het ging al financieel slecht met MA en ik denk dat het bedrijf niet meer zo lang zal bestaan.
Ik denk het wel, die gaan gewoon staatssteun krijgen.
pi_138412975
Is een vliegtuigmaatschappij daar niet gewoon tegen verzekerd? Van "in het geval van een crash etc etc" betaalt de maatschappij (volgens mij is dat o.a. Allianz) alle kosten die gepaard gaan met het localiseren en bergen van het toestel?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_138417544
Audio transcript van het laatste uur voor het verlies van contact:

http://www.scribd.com/doc(...)-MH370-Pilot-ATC-BIT
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 1 april 2014 @ 22:59:08 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138418268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:47 schreef Montagui het volgende:
Audio transcript van het laatste uur voor het verlies van contact:

http://www.scribd.com/doc(...)-MH370-Pilot-ATC-BIT
kan iemand dat stuk plaatsen alsjeblieft ipv de link?
pi_138419285
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

kan iemand dat stuk plaatsen alsjeblieft ipv de link?

Do what you love, love what you do!
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:21:18 #219
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138419749
Ik zie nergens "All right, good night" :?
Wie dit leest is gek
  Donald Duck held dinsdag 1 april 2014 @ 23:22:58 #220
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138419829
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie nergens "All right, good night" :?
Dat bleek dus ook niet te kloppen
http://www.hln.be/hln/nl/(...)niet-All-right.dhtml
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138419851
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zie nergens "All right, good night" :?
dat klopt want ze zouden het niet gezegd hebben, nu zouden die laatste woorden dus Good night Malaysian, Three Seven Zero zijn.. volg je het nog?
pi_138420076
Enige rare wat ik erin lees is de verwarring over het vluchtnr.
Maar dat gebeurt vast 100x per dag ofzo
Do what you love, love what you do!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 2 april 2014 @ 06:31:05 #223
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138425120
Hobbit-regisseur zoekt naar MH370

De privéjet van Hobbit-regisseur Peter Jackson wordt ingezet bij de zoektocht naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines.

Het toestel, dat urenlang in de lucht kan blijven, is het communicatiecentrum van de militaire toestellen die bij de operatie betrokken zijn.

Speciale apparatuur
Jackson kocht het Gulfstream G650-jet vorig jaar om zonder bij te tanken van zijn woonplaats in Nieuw Zeeland naar Hollywood te kunnen vliegen.

In het zoekgebied in het zuiden van de Indische Oceaan is nu ook een Britse onderzeeër aangekomen. De onderzeeër heeft speciale apparatuur aan boord waarmee de zwarte doos opgespoord kan worden.

Het toestel van Malaysia verdween op 8 maart. Ongeveer twee uur na de start was er geen contact meer met vlucht MH370.

Scheutig
Uit satellietgegevens zou blijken dat het toestel naar het zuiden gevlogen zou zijn. Wat er precies gebeurd is, is nog steeds een raadsel. Op internet wordt daarover flink gespeculeerd.

Autoriteiten zijn niet scheutig met de informatie. Gisteren werd een transcriptie vrijgegeven van het laatste contact met de piloten.

http://nos.nl/artikel/630(...)oekt-naar-mh370.html
pi_138426991
Opvallend dat ze uitbrengen dat er subs aan het zoeken zijn.
Is het doel van die dingen niet dat echt helemaal niemand weet waar ze zitten?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138427132
01:07:55 – MAS370 – MalaysianThree Seven Zero maintaining level 350

Die puntjes, vanwaar die hapering (...) daar, niet bij maintaining level [...eh...] 350? Was het altijd de copiloot die praatte?
Op 01:07 viel de transponder uit....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 2 april 2014 @ 10:34:07 #226
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138428001
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:53 schreef El_Matador het volgende:
01:07:55 – MAS370 – MalaysianThree Seven Zero maintaining level 350

Die puntjes, vanwaar die hapering (...) daar, niet bij maintaining level [...eh...] 350? Was het altijd de copiloot die praatte?
Op 01:07 viel de transponder uit....
Ik sluit nog steeds niet uit dat er iemand in die cockpit was, die daar helemaal niet hoorde.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138429102
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:

In the coolest little capital of the world
pi_138429684
Wat ik nog steeds niet snap is dat niemand heeft gebeld. Stewards en stewardessen kunnen toch bellen met satteliettelefoons? Er was nog een theorie dat alle zuurstof weggelaten is? Zodat iedereen flauw viel?
  woensdag 2 april 2014 @ 12:02:33 #229
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_138430662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:

[ afbeelding ]
Man man man _O-
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_138431554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:34 schreef Poolbal het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is dat niemand heeft gebeld. Stewards en stewardessen kunnen toch bellen met satteliettelefoons?
Niet als het systeem uit gezet is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 2 april 2014 @ 12:49:02 #231
54408 Parzival
Where it happens
pi_138432083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:02 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Man man man _O-
nou heb ik een nieuwtje voor CNN.. Even the A380 cannot maintain altitude with empty fuel tanks..

:S
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_138432936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:

[ afbeelding ]
Dit heeft wel wat rekenkracht gekost gok ik. Knappe conclusie en zeer interessant.

"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138434365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:

[ afbeelding ]
:o _O-
pi_138434537
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:

[ afbeelding ]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
pi_138438542

nog zo een mooie conclusie van CNN.
pi_138438859
_O-
Do what you love, love what you do!
pi_138439878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:

[..]

In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 2 april 2014 @ 16:59:12 #238
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138440206
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:

[..]

In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Een vliegtuig dat zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), kan nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.
Maar op de enorme afstand die hij afgelegd heeft maakt deze extra afstand van zweven relatief niet heel veel uit om te bepalen waar 'ie ligt, omdat we niet weten wanneer de brandstof op was en hoe hard hij heeft gevlogen en dat soort dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 02-04-2014 21:55:24 ]
Abonneer voor meer.
pi_138440346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Een vliegtuig die zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), dan kan 'ie nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.
Maar op de enorme afstand die hij afgelegd heeft maakt het relatief niet heel veel uit om te bepalen waar 'ie ligt, omdat we niet weten wanneer de brandstof op was en hoe hard hij heeft gevlogen en dat soort dingen.
Gooi alles in een model waar je de bekende atmosferische en oceaanstromingen in meeneemt en je kan het zoekgebied voor de satellietdata sterk beperken.

Onbegrijpelijk, nog niks na 3,5 week.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 2 april 2014 @ 17:20:04 #240
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138440922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'

Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
Wie dit leest is gek
pi_138441691
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
Scenario 1: de motoren van Boeing 777 met behoorlijk wat brandstof valt uit. Het vliegtuig maakt een normale zweefvlucht.
Scenario 2: de Boeing 777 waarvan de brandstof op is gaat in zweefvlucht. Hij zweeft niet ver.
Scenario 3: een Tupolev zonder brandstof gaat in zweefvlucht. Hij maakt een normale zweefvlucht.

Er zou bedoeld kunnen worden dat juist Boeings 777 met weinig brandstof slecht kunnen zweven.
  Donald Duck held woensdag 2 april 2014 @ 17:51:57 #242
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138441891
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'

Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 2 april 2014 @ 17:53:43 #243
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138441938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:45 schreef Poolbal het volgende:
Er zou bedoeld kunnen worden dat juist Boeings 777 met weinig brandstof slecht kunnen zweven.
Heb ergens gelezen dat het 1 op 15 is, met een Boeing 777 - voor elke meter dat ie aan hoogte inlevert glijdt 'ie 15 meter verder.
Abonneer voor meer.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:53:45 #244
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138441940
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
Dat schijnt ie ook wel te doen maar ik ben onvoldoende geschoold op de 777 om de details van het specifieke algoritme te kennen.
Wie dit leest is gek
pi_138442142
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138445711
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'

Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
Voor zover we uit de simulator weten gebeurt er het volgende, uitgaande van een vlucht die net zolang hoogte houdt tot de brandstof op is.:
Eerst zal een van de twee motoren geen brandstof meer krijgen (de twee motoren verbruiken niet precies hetzelfde en dus zal een tank eerder leeg zijn dan de ander).
Al vrij snel zal de tweede er ook mee stoppen. Initieel zal het vliegtuig de hoogte proberen vast te houden, dus de snelheid zal afnemen.
Dan zal het vliegtuig vrij rap de neus naar beneden doen zodra de snelheid flink is afgenomen. De snelheid neemt toe (tot ver voorbij de max) en de daalsnelheid dus ook.
Redelijk random zal het vliegtuig de neus omhoog trekken en zo weer een stuk gaan klimmen, waardoor de snelheid weer afneemt.
Die cyclus herhaalt zich tot het einde, echter dit is in een simulator waarvan het meeste realistisch geprogrammeerd is, maar dit scenario is natuurlijk niet wat de maker ooit voor ogen had, dus hoe het te vergelijken is met de werkelijkheid weten we pas als we de zwarte dozen gevonden hebben (als dit inderdaad gebeurd is).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138446848
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
pi_138447568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
vliegtuig laten landen op de ocean voor hoe verre dat mogenlijk is.. vliegtuig blijft redelijk intact en zinkt. naar mijn idee is dat vliegtuig gewoon gekaapt en is het goed mis gegaan.
pi_138448993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.

Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...

Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 2 april 2014 @ 20:45:15 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138449284
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.

Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...

Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
mja, dat hou je altijd, ook als meneer wel schuldig is
pi_138449327
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.

Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...

Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
Ik heb vandaag ergens gelezen dat men ervan uitgaat dat het een van de piloten was omdat er met veel kennis van de boeing dingen zijn gedaan. Als je het vliegtuig in zijn geheel naar de bodem weet te krijgen zal de laadruimte ook intact blijven.

De onderzoekers denken dat iemand die gedetailleerde kennis had over de Boeing 777-200 en over de navigatie van het toestel, de communicatie systemen platlegde voordat de koers van de Boeing werd gewijzigd. De focus van het onderzoek is daarom nog meer komen te liggen op de 53-jarige piloot en de 27-jarige co-piloot.
http://www.telegraaf.nl/b(...)den_geen_rol___.html
pi_138450878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag ergens gelezen dat men ervan uitgaat dat het een van de piloten was omdat er met veel kennis van de boeing dingen zijn gedaan. Als je het vliegtuig in zijn geheel naar de bodem weet te krijgen zal de laadruimte ook intact blijven.

De onderzoekers denken dat iemand die gedetailleerde kennis had over de Boeing 777-200 en over de navigatie van het toestel, de communicatie systemen platlegde voordat de koers van de Boeing werd gewijzigd. De focus van het onderzoek is daarom nog meer komen te liggen op de 53-jarige piloot en de 27-jarige co-piloot.
http://www.telegraaf.nl/b(...)den_geen_rol___.html
Ten eerste telegraaf :')

En ten tweede, focus is niet gelijk aan duidelijk-zeker-dader. De gemiddelde sim fanaat die nog nooit een vliegtuig van binnen heeft gezien weet vaak meer dan de piloot die er voor opgeleid is. Kapers zijn, zeker als ze wat beter georganiseerd zijn, ook niet dom. Wat houdt hun tegen de boeken in te duiken alvorens een kaping te plegen?

Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138451111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ten eerste telegraaf :')

En ten tweede, focus is niet gelijk aan duidelijk-zeker-dader. De gemiddelde sim fanaat die nog nooit een vliegtuig van binnen heeft gezien weet vaak meer dan de piloot die er voor opgeleid is. Kapers zijn, zeker als ze wat beter georganiseerd zijn, ook niet dom. Wat houdt hun tegen de boeken in te duiken alvorens een kaping te plegen?

Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Dat spreekt voor zich, maar voor het gemak ga ik er even van uit dat het de piloot was, in gedachten houdende dat we het nooit zeker zullen weten.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:27:42 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138451298
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ten eerste telegraaf :')

En ten tweede, focus is niet gelijk aan duidelijk-zeker-dader. De gemiddelde sim fanaat die nog nooit een vliegtuig van binnen heeft gezien weet vaak meer dan de piloot die er voor opgeleid is. Kapers zijn, zeker als ze wat beter georganiseerd zijn, ook niet dom. Wat houdt hun tegen de boeken in te duiken alvorens een kaping te plegen?

Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Ik heb niet zo'nmoeite met speculaties, maar dat is gebleken.
Wie weet krijgen we de waarheid nooit boven,kan ook nog.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:51:05 #255
6941 APK
Factual, I think.
pi_138452464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
Whahahahahahaha! _O- _O_

Sorry, je moet eigenlijk niet lachen om zo'n serieuze zaak, maar dit is te erg :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138455659
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:51 schreef APK het volgende:

[..]

Whahahahahahaha! _O- _O_

Sorry, je moet eigenlijk niet lachen om zo'n serieuze zaak, maar dit is te erg :+
De waarheid is vaak onwaarschijnlijker dan je in boeken leest. Wat we nu al weten is toch al ongelooflijk?
  woensdag 2 april 2014 @ 23:08:37 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_138456283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:55 schreef Loekie1 het volgende:

De waarheid is vaak onwaarschijnlijker dan je in boeken leest. Wat we nu al weten is toch al ongelooflijk?
Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is? :+

Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138456704
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
Gebleken is dat de automatische piloot de neus omhoog gaat drukken waardoor het vliegtuig gaat stallen, snelheid verliest en als een baksteen uit de lucht haalt.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]


Ik zeg niet dat ze onschuldig zijn, ik hou echter alle opties open en ga niet iemand beschuldigen zonder harde bewijzen.
Succes, harde bewijzen gaan nooit meer komen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 2 april 2014 @ 23:28:44 #259
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138457269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gebleken is dat de automatische piloot de neus omhoog gaat drukken waardoor het vliegtuig gaat stallen, snelheid verliest en als een baksteen uit de lucht haalt.

Is dat zo?
Waar haalt het vliegtuig de energie vandaan om de roeren te bedienen zonder motoren. Of om zelfs maar de autopilot in de lucht te houden?
Wie dit leest is gek
pi_138458004
Zie post 168.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 2 april 2014 @ 23:51:28 #261
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_138458233
Is ie al gevonden?
pi_138458326
Ik denk dat we toch misschien beter een soort van zoekactie in de vorm van eliminatie kunnen gaan doen. In mijn dorpje (oss) ligt ie niet. Wie volgt?
pi_138458392
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:08 schreef APK het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is? :+

Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen :')
Volgens mij is Loekie nog serieus ook.. dat maakt zo'n post nog leuker ^O^
pi_138459470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:54 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik denk dat we toch misschien beter een soort van zoekactie in de vorm van eliminatie kunnen gaan doen. In mijn dorpje (oss) ligt ie niet. Wie volgt?
Gespot op de A2 vanmiddag!

http://m.telegraaf.nl/article/22458951/vliegtuig-raast-over-de-a2
pi_138460694
quote:
The search for the missing Malaysia Airlines flight MH370 has concentrated upon the Indian Ocean due to an assertion by Inmarsat personnel that the Doppler data could only be fitted by a southerly route of the aircraft. The announcement of this was made by the Malaysian Government on 24th March, with it coming an expression of certainty that the aircraft must have crashed unseen into the Indian Ocean.

I assert here that the assertion by Inmarsat is wrong. I do not assert that the aircraft definitely took a northerly route. However, I present evidence hereunder that a northerly route cannot be excluded on the basis of the satellite data, and that a northerly track remains viable in terms of what the satellite data can tell us.


http://www.duncansteel.com/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138460762
quote:
MALAYSIA Airlines MH370 flew over or near at least three military radar stations in northern Peninsular Malaysia, yet the four-man crew that operated each station somehow mysteriously missed the radar blips on their screens.

But this is hardly surprising since the Defence Ministry admitted that between 2008 and mid-2011, there were a total of 2,508 Malaysian airspace intrusions by the Singaporean air force.

The Singaporean intrusions are more easily detectable due to its location and predicable flight paths but what about other parts of the country?

Perhaps the air force realises this and has since equipped itself with advanced radar systems through the Malaysian Air Defense Ground Environment Sector Operations Center III (MADGE) Programme.

But then the air force failed in doing the very thing they were trained to do – detecting an unidentified plane flying in an erratic manner in our airspace.

In fact, the plane flew over Penang and one can only imagine what would have happened if the perpetrators decided to bring it down there.

The Malaysia military took full delivery of one of the advanced Thales Raytheon Systems early last year with an integrated Sentry command and control system and the Ground Master 400 3D radar.

According to Thales, the MADGE system operates in real-time and features multi-radar tracking and a flexible human-machine interface.

The GM 400 radar also provides long-range surveillance capabilities for the Royal Malaysian Air Force.

Its reach is up to 400 km and it is more than sufficient to detect the MH370.

It is now clear that the four-man crew in the three air defence stations, who were supposed to be watching the radar screens, either did not notice or failed to report to their superiors that an unidentified plane was flying across the country.

Had they done so, the air defence high command of the air force in Kuala Lumpur would presumably have scrambled fighter jets to identify the plane, make contact with it and finally guide it to a safe landing.

But then it was allowed to fly on and the rest is history. By the time the air force realised it, it was too late.

Military insiders say such incidents are supposed to be tracked real time and not based on recordings.

Hence the millions spent on the radar systems meant nothing to the nation. The Sukhois in Gong Kedak, Terengganu and the FA-18s in Butterworth, Penang were stationed there for years for exactly this type of situation.

We now wonder whether they will ever see any action.

So were people sleeping on the job or was lackadaisicalness enveloping the air force?

When Defense Minister Datuk Seri Hisammuddin Hussein was posed this question, all he had to say was that all standard operating procedures were followed and the priority was now to locate the missing plane.

Whether it is a flawed system or our men sleeping on the job, one thing for sure, this episode exposes Malaysia’s vulnerability.
http://www.fz.com/content(...)ould-have-been-saved
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 3 april 2014 @ 09:05:03 #267
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138462340
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek.
Het is nog maar de vraag of de autopilot uberhaupt nog iets doet. Het verschilt per type of de A/P online blijft en zo ja, hoe lang.

http://www.airliners.net/(...)ops/read.main/270134
pi_138462407
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:51 schreef wickedmen het volgende:
Is ie al gevonden?
Ja
Ze hebben toch onomstotelijk bewijs, en alle passagiers zijn dood
pi_138462558
quote:
Net even gelezen.

Het intrigeert me dat mensen hier zo lang mee bezig zijn, maar Inmarsat heeft data vanuit eerste hand. Vervolgens zijn er 20 hobby bloggers die dan op basis van Inmarsat uitkomsten (en dus niet op basis van Inmarsat data) opeens met andere conclusies en gevolgen komen.

Nu is Duncan Steel voor zover ik lees heus geen domme vent, maar het is een space scientist, heeft 12 asteroids gevonden en schrijft boeken over meteroriet inslagen en het einde van de planeet Aarde. Hij zal vast wel iets afweten van het Doppler effect, maar ik kan mij niet voorstellen dat dhr. Steel zich ooit verdiept heeft in mogelijke banen van vliegtuigen en satellite pings. Het is ongeveer hetzelfde als geologie en topografie.

Dus vooralsnog heb ik liever dat Inmarsat gewoon alle data released, maar dit vind ik echt schieten met hagel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138467205
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
  donderdag 3 april 2014 @ 12:42:09 #271
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_138467511
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:30 schreef suomipower het volgende:
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 3 april 2014 @ 12:44:27 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138467579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.
zeevulkaan?
lees hier over de mh370 irt de zeevulkaan
pi_138467645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Wat heeft die piloot daar voor een baat bij t.o.v. een oceaan? Vulkaan is des te lastiger.
Ik zou het niet weten, maar het lijkt mij wel een spectaculaire manier van "verdwijnen".
pi_138467669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

zeevulkaan?
hehehe
  donderdag 3 april 2014 @ 12:51:09 #275
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_138467792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

zeevulkaan?
lees hier over de mh370 irt de zeevulkaan
Die kende ik nog niet.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 3 april 2014 @ 12:51:21 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138467798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:30 schreef suomipower het volgende:
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?
Don't let my username fool you...
pi_138467824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?
Nee.
pi_138468347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Net even gelezen.

Het intrigeert me dat mensen hier zo lang mee bezig zijn, maar Inmarsat heeft data vanuit eerste hand. Vervolgens zijn er 20 hobby bloggers die dan op basis van Inmarsat uitkomsten (en dus niet op basis van Inmarsat data) opeens met andere conclusies en gevolgen komen.

Nu is Duncan Steel voor zover ik lees heus geen domme vent, maar het is een space scientist, heeft 12 asteroids gevonden en schrijft boeken over meteroriet inslagen en het einde van de planeet Aarde. Hij zal vast wel iets afweten van het Doppler effect, maar ik kan mij niet voorstellen dat dhr. Steel zich ooit verdiept heeft in mogelijke banen van vliegtuigen en satellite pings. Het is ongeveer hetzelfde als geologie en topografie.

Dus vooralsnog heb ik liever dat Inmarsat gewoon alle data released, maar dit vind ik echt schieten met hagel.
Hij weet wel waar hij het over heeft denk ik, hij was ook degene die spotte dat inmarsat uitging van een stationaire satellietbaan, zonder de noord/zuid wobble. Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven, het is belachelijk dat het weken later nog niks meer duidelijk is. Crowdsourcing zou in dit geval imo een geweldige manier zijn om te kijken of wat inmarsat zover gedaan heeft correct is.

De zoektocht zit al tijden vast en het is onbegrijpelijk dat ze niet gebruik maken van alle mogelijkheden die ze kunnen vinden.

Al het rekenwerk dat hij doet is wel op zijn gebied btw, zodra het meer richting luchtvaart/vliegtuigen gaat geeft hij dit ook aan en laat het aan anderen over die er meer verstand van hebben
pi_138469164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:11 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven
Niets moet en zeker niet richting het publiek. Je kan niet verwachten dat bedrijven allerlei (mogelijk gevoelige) informatie naar buiten brengen om een vliegtuigje te vinden.
Wat ze achter de schermen doen weet jij niet en de kans dat er ook maar een iemand is die op het internet iets nuttigs bij te dragen heeft valt in het niets bij de enorme brij aan onzin die ze onherroepelijk gaan krijgen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138478586
Misschien heeft de piloot of dader kans gezien eerst de vleugel en het staartstuk te laten versplinteren en is toen de romp in zijn geheel naar de bodem gedoken.
pi_138478626
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138478709
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?
pi_138524763
:D
  vrijdag 4 april 2014 @ 23:14:43 #284
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138524865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?
Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?
Wie dit leest is gek
pi_138524933
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?
Voor de laatste ping lijkt mij.
  vrijdag 4 april 2014 @ 23:20:49 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138525106
Ja, hij kan eerst naar halverwege Sri Lanka zijn gevlogen.En toen men de kaper overmeesterd had weer teruggevlogen maar door gebrek aan brandstof op de pinglijn in zee geland.
Wie dit leest is gek
pi_138526239
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja, hij kan eerst naar halverwege Sri Lanka zijn gevlogen.En toen men de kaper overmeesterd had weer teruggevlogen maar door gebrek aan brandstof op de pinglijn in zee geland.
En na de laatste ping?
  vrijdag 4 april 2014 @ 23:44:15 #288
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138526391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En na de laatste ping?
Toen was er nog een rest brandstof die verstookt is. Dat gebied staat op diverse kaarten, max 1 uur vliegen in elke willekeurige richting vanaf de rode lijn
Wie dit leest is gek
pi_138528627
Als je de feiten die je weet over deze vlucht afzet tegen die van die van Air France....dan laat maar, deze vind je voorlopig niet terug. Tenzij de hele wereld gemobiliseerd (met nieuwe technieken?) gaat zoeken of zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138530178
Was dit al geplaatst?

Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven

KUALA LUMPUR - De Maleisische autoriteiten en Malaysia Airlines hebben naar aanleiding van vlucht MH370 de veiligheidsmaatregelen voor de cockpit aangescherpt. Volgens de nieuwe regels, die dinsdag zijn ingegaan, mag de piloot of co-piloot bij een 'sanitaire pauze' van de ander niet alleen in de cockpit achterblijven. Een van de theorieën over MH370 is namelijk dat een van de piloten het vliegtuig 'kaapte', terwijl zijn collega was buitengesloten.

Hoewel naspeuringen in de handel en wandel van beide piloten van MH370 tot nu toe niets concreets heeft opgeleverd, wijzen de maatregelen van de autoriteiten erop dat met het scenario van een piloot als dader wel serieus rekening wordt gehouden.

Ook op de grond zijn de veiligheidsmaatregelen aanzienlijk strenger geworden. Alle passagiers in Maleisië moeten voordat ze aan boord gaan hun schoenen uittrekken, door twee metaaldetectoren lopen en ze worden gefouilleerd, bovenop de gebruikelijke handelingen, zoals het verbod op vloeistoffen en het openen van laptops.

Geen zekerheid
De stappen van Maleisië lijken te zijn ingegeven door veronderstellingen, want tot nu toe is er geen enkele zekerheid over wat er met de Boeing 777-200ER van Malaysia Airlines, die verdween op 8 maart met 239 inzittenden, is gebeurd. Althans: de autoriteiten houden nog altijd rekening met verschillende scenario’s, al hebben ze het vaakst verwezen naar de optie dat iemand in de cockpit doelbewust de koers veranderde.

Vandaar de nieuwe regels. Als de gezagvoerder of de eerste piloot nu de cockpit verlaat moet een lid van het cabinepersoneel zijn/haar plaats innemen, zo hebben Malaysia Airlines and Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) bepaald. Wat de flight attendant moet doen - achter de stuurknuppel plaatsnemen of niet - blijft onduidelijk.

Op wacht
De procedure voor het brengen van voedsel naar de cockpit is ook veranderd. Een flight attendant moet de wacht houden, terwijl een ander naar binnen gaat. Deze maatregel speelt in op een andere theorie over MH370, namelijk dat een passagier via een steward of stewardess zich toegang tot de cockpit heeft verschaft en de Boeing 777-200ER kaapte.

Cockpits van commerciële vluchten zijn sinds 9/11 hermetisch afgesloten en zijn van buitenaf alleen met codes toegankelijk. Dit betekent ook dat zodra er iemand in de cockpit is, een lid van de crew of een passagier met kwade bedoelingen de toegang is versperd.

El Al
De Israëlische maatschappij EL Al heeft een sluis tussen cabine en cockpit. De piloten zien via een camera wie er in de sluis staat en kunnen daarmee ongewenste bezoekers buiten houden. Maar ook dit scenario werkt niet als de kwaadwillende een van beide piloten is.

http://www.luchtvaartnieu(...)n_in_cockpit_blijven
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:08:55 #291
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138533109
Waarschijnlijk dat het lijk van Osama Bin Laden ook in de Indische Oceaan gedropt is. Wellicht is daar nog een verband te leggen.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:26:03 #292
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138535418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?

Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven
Tsja, maar waar blijf je dan? De kans dat een piloot een dader is, is zodanig klein.... en praktisch is het niet, deze werkwijze.
Een collega / medepiloot heb je immers zo overmeesterd, mocht je echt kwaad willen. Een onverwachte goede kaakslag en de persoon is al dizzy of buitenwesten... Je gooit 'm vervolgens uit de cockpit, klik, deur op slot, en klaar is het al.
Abonneer voor meer.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:34:00 #293
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138535566
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:08 schreef APK het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is? :+

Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen :')
alleen al die bakstenen ... waar haal je die vandaan ?
op zo'n hoogte , of was het toevallig aan boord
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:35:13 #294
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_138535590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Of dat er over een jaar of wat brokstukken aanspoelen in Tanzania ofzo.
2000 light years from home
pi_138535851
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?

Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven

KUALA LUMPUR - De Maleisische autoriteiten en Malaysia Airlines hebben naar aanleiding van vlucht MH370 de veiligheidsmaatregelen voor de cockpit aangescherpt. Volgens de nieuwe regels, die dinsdag zijn ingegaan, mag de piloot of co-piloot bij een 'sanitaire pauze' van de ander niet alleen in de cockpit achterblijven. Een van de theorieën over MH370 is namelijk dat een van de piloten het vliegtuig 'kaapte', terwijl zijn collega was buitengesloten.

Hoewel naspeuringen in de handel en wandel van beide piloten van MH370 tot nu toe niets concreets heeft opgeleverd, wijzen de maatregelen van de autoriteiten erop dat met het scenario van een piloot als dader wel serieus rekening wordt gehouden.

Ook op de grond zijn de veiligheidsmaatregelen aanzienlijk strenger geworden. Alle passagiers in Maleisië moeten voordat ze aan boord gaan hun schoenen uittrekken, door twee metaaldetectoren lopen en ze worden gefouilleerd, bovenop de gebruikelijke handelingen, zoals het verbod op vloeistoffen en het openen van laptops.

Geen zekerheid
De stappen van Maleisië lijken te zijn ingegeven door veronderstellingen, want tot nu toe is er geen enkele zekerheid over wat er met de Boeing 777-200ER van Malaysia Airlines, die verdween op 8 maart met 239 inzittenden, is gebeurd. Althans: de autoriteiten houden nog altijd rekening met verschillende scenario’s, al hebben ze het vaakst verwezen naar de optie dat iemand in de cockpit doelbewust de koers veranderde.

Vandaar de nieuwe regels. Als de gezagvoerder of de eerste piloot nu de cockpit verlaat moet een lid van het cabinepersoneel zijn/haar plaats innemen, zo hebben Malaysia Airlines and Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) bepaald. Wat de flight attendant moet doen - achter de stuurknuppel plaatsnemen of niet - blijft onduidelijk.

Op wacht
De procedure voor het brengen van voedsel naar de cockpit is ook veranderd. Een flight attendant moet de wacht houden, terwijl een ander naar binnen gaat. Deze maatregel speelt in op een andere theorie over MH370, namelijk dat een passagier via een steward of stewardess zich toegang tot de cockpit heeft verschaft en de Boeing 777-200ER kaapte.

Cockpits van commerciële vluchten zijn sinds 9/11 hermetisch afgesloten en zijn van buitenaf alleen met codes toegankelijk. Dit betekent ook dat zodra er iemand in de cockpit is, een lid van de crew of een passagier met kwade bedoelingen de toegang is versperd.

El Al
De Israëlische maatschappij EL Al heeft een sluis tussen cabine en cockpit. De piloten zien via een camera wie er in de sluis staat en kunnen daarmee ongewenste bezoekers buiten houden. Maar ook dit scenario werkt niet als de kwaadwillende een van beide piloten is.

http://www.luchtvaartnieu(...)n_in_cockpit_blijven
Dan zullen ze dus ook wel de piloot verdenken.
Bah bah zou toch wel een ramp zijn als een van die malloten hen de diepe oceaan in heeft geboord.
pi_138536275
Hmmm... ik merk wel dat de interesse ondertussen behoorlijk gezakt is bij mij, zo zonder nieuwtjes en zicht op duidelijkheid :@

Ik denk dat de piloot dit inderdaad gewoon in zijn eentje heeft geflikt en dat hij het niet gevonden willen worden goed heeft uitgewerkt ;(
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138536444
Het kan natuurlijk vaker gebeuren, vroeger kreeg een doorgedraaide piloot gewoon de kans niet omdat de cockpitdeur niet afgesloten kon worden en er dus altijd ingegrepen kon worden. Ik hoop dat andere maatschappijen zo'n regel met meerdere mensen in de cockpit ook hebben ingevoerd. Daarmee voorkom je in elk geval een maanden van tevoren uitgedokterd plan.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:32:50 #298
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_138536797
quote:
za 05 apr 2014, 13:27
'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'

Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.


Foto: REUTERS

Het is nog niet bevestigd dat het daadwerkelijk om de zwarte doos gaat van de vermiste vlucht MH370. Dat meldt het Chinese persbureau Xinhua.
Niet gedacht dat dit zo snel zou gaan :)! Hopelijk is dit hem.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:32:59 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138536802
quote:
'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'

Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.
edit: te laat :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138536957
Jeetjemekreetje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')