Ik sluit nog steeds niet uit dat er iemand in die cockpit was, die daar helemaal niet hoorde.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:53 schreef El_Matador het volgende:
01:07:55 – MAS370 – Malaysian…Three Seven Zero maintaining level 350
Die puntjes, vanwaar die hapering (...) daar, niet bij maintaining level [...eh...] 350? Was het altijd de copiloot die praatte?
Op 01:07 viel de transponder uit....
Man man manquote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
Niet als het systeem uit gezet is.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:34 schreef Poolbal het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is dat niemand heeft gebeld. Stewards en stewardessen kunnen toch bellen met satteliettelefoons?
nou heb ik een nieuwtje voor CNN.. Even the A380 cannot maintain altitude with empty fuel tanks..quote:
Dit heeft wel wat rekenkracht gekost gok ik. Knappe conclusie en zeer interessant.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:15 schreef Drebbelman het volgende:
CNN is een stapje dichter bij het ontrafelen van dit mysterie:
[ afbeelding ]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Een vliegtuig dat zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), kan nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
In zekere zin toch enigszins relevant omdat dat invloed kan hebben op de afstand van de zweefvlucht? Als een leeg vliegtuig daar sowieso moeite mee heeft dan zal ie niet ver zweven. Maar alsnog een redelijk debiel nieuwsitem.
Gooi alles in een model waar je de bekende atmosferische en oceaanstromingen in meeneemt en je kan het zoekgebied voor de satellietdata sterk beperken.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een vliegtuig die zonder brandstof komt te zitten en het ding zit op een behoorlijke hoogte (40.000 voet), dan kan 'ie nog makkelijk zo'n 100 mile verder komen, als het niet meer is.
Maar op de enorme afstand die hij afgelegd heeft maakt het relatief niet heel veel uit om te bepalen waar 'ie ligt, omdat we niet weten wanneer de brandstof op was en hoe hard hij heeft gevlogen en dat soort dingen.
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
Scenario 1: de motoren van Boeing 777 met behoorlijk wat brandstof valt uit. Het vliegtuig maakt een normale zweefvlucht.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Elk vliegtuig zal moeite hebben de hoogte vast te houden als de brandstof op is.
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'
Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
Heb ergens gelezen dat het 1 op 15 is, met een Boeing 777 - voor elke meter dat ie aan hoogte inlevert glijdt 'ie 15 meter verder.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:45 schreef Poolbal het volgende:
Er zou bedoeld kunnen worden dat juist Boeings 777 met weinig brandstof slecht kunnen zweven.
Dat schijnt ie ook wel te doen maar ik ben onvoldoende geschoold op de 777 om de details van het specifieke algoritme te kennen.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat een automatische piloot juist hoogte verliezen verkiest boven verlies van lift door een te steile hoek. Want dat laatste resulteert juist een in een desastreuze val. Bij de fly-by-wire toestellen van Airbus kan de computer er zelfs voor kiezen om acties van de piloot te negeren die tot overtrekken zouden leiden.
Voor zover we uit de simulator weten gebeurt er het volgende, uitgaande van een vlucht die net zolang hoogte houdt tot de brandstof op is.:quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De crux zit 'm in de vertaling van 'struggle'
Je kunt het vertalen als er moeite mee hebben maar dat ligt voor de hand.
Bedoeld wordt denk ik dat de 777 tegen een verlies van hoogte gaat vechten. (Door de angle of atack te verhogen) En dan is het wel relevant van dan dreigt stall ipv glide
vliegtuig laten landen op de ocean voor hoe verre dat mogenlijk is.. vliegtuig blijft redelijk intact en zinkt. naar mijn idee is dat vliegtuig gewoon gekaapt en is het goed mis gegaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Duidelijk is dat de piloot geprobeerd heeft onvindbaar te worden. Ze moeten in zijn hoofd gaan zitten: wat kan hij doen om het vliegtuig diep naar de bodem te brengen en zo weinig mogelijk brokstukken te veroorzaken?
Het is vrij simpel om als iedereen uitgeschakeld is, alle spullen die drijven bij elkaar te pakken en en er een baksteen oid aan vast te binden. Hij had er tijd genoeg voor. Dat is één. Wat is nog meer mogelijk?
mja, dat hou je altijd, ook als meneer wel schuldig isquote:Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wie zegt dat het de piloot is? Iedereen lijkt hem nu de schuld te geven, maar er zijn andere mogelijkheden, waaronder een kaper, al dan niet uit het andere personeel.
Met andere woorden, het is niet duidelijk, jouw mening is dat het zo moet zijn gebeurd. Je zal zijn zoon maar zijn, leuk om te horen dat bij gebrek aan bewijs je vader zo zwart gemaakt wordt...
Daarnaast, hoe krijg je een lading bakstenen aan boord? En hoe denk je bij de koffers te komen om ze te verzwaren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |