abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138356461
Ja, vergeleken met de Daily Fail is de Telegrof bijvoorbeeld een topkrant. Echt. :X

Op een gegeven moment zou je het gewoon bij wet moeten verbieden om de media nog over MH370 te laten spreken tenzij er echt wrakstukken gevonden zijn. Misschien hebben we dat moment al bereikt..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138356554
Het lijkt me niet echt makkelijk om drijvende wrakstukken te vinden in de roaring fourties en er is ook weinig land in de buurt waar het tzt kan aanspoelen. Er is ook weinig zeeverkeer (misschien wat zeilbooitjes met daredevils). Ze zullen vast wel een keer wat wrakstukken vinden maar de kans dat ze de zwarte doos vinden is wel heel klein (zeg maar kansloos maar je moet het toch doen).
Get it and Bet it
pi_138356664
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.

Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.

quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzo _O-

quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?

Deze situatie is uniek, nog nooit voorgekomen. Knap dat jij, op basis van het feit dat er in een gebied van 319.000 km² geen brokstukken zijn gevonden na 3 weken (waar ze pas 4 dagen in het huidige gebied zoeken), kunt concluderen dat het vliegtuig wel geëxplodeerd moet zijn want als het vliegtuig crasht zou je allang een staartstuk of vleugel moeten vinden.

Wellicht kun je bij The Daily Mail gaan werken? Die zoeken nog wel experts van jouw niveau!

[ Bericht 3% gewijzigd door ThePlaneteer op 31-03-2014 11:24:01 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138360055
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.

[..]

Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzo _O-

[..]

Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?

Deze situatie is uniek, nog nooit voorgekomen. Knap dat jij, op basis van het feit dat er in een gebied van 319.000 km² geen brokstukken zijn gevonden na 3 weken (waar ze pas 4 dagen in het huidige gebied zoeken), kunt concluderen dat het vliegtuig wel geëxplodeerd moet zijn want als het vliegtuig crasht zou je allang een staartstuk of vleugel moeten vinden.

Wellicht kun je bij The Daily Mail gaan werken? Die zoeken nog wel experts van jouw niveau!
Kun je misschien normaal reageren, dank je wel. }:|

Vorige week zondag; 100% stelligheid, vergeten? Daar mag, nee moet, je de Maleiers op afrekenen, natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 31 maart 2014 @ 13:31:56 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138360498
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.

Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Even snel vanaf telefoon. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)de-oceaan-ligt.dhtml
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_138360709
quote:
18s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vorige week zondag; 100% stelligheid, vergeten? Daar mag, nee moet, je de Maleiers op afrekenen, natuurlijk.
Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.
Maar ik lees dan ook niet elke bron hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138360776
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.
Maar ik lees dan ook niet elke bron hoor.
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".

En ik zou daar niet op mogen ingaan? Dan werk ik ineens voor de Daily Mail? Vanwaar die belachelijke beschuldigingen naar mij toe? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138361039
quote:
18s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".

En ik zou daar niet op mogen ingaan? Dan werk ik ineens voor de Daily Mail? Vanwaar die belachelijke beschuldigingen naar mij toe? :')
Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".

De oceaan ligt vol zooi, als er wat gezien word uit de lucht is de kans groot dat het wat anders is, geen vliegtuigresten.
pi_138361116
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".

De oceaan ligt vol zooi, als er wat gezien word uit de lucht is de kans groot dat het wat anders is, geen vliegtuigresten.
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.

Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.

Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138361421
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.

Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.

Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.

Voor zover ik weet hebben ze nooit met zekerheid gezegd dat de objecten die ze zagen verband hadden met de MH370. De PM van Australië was in zijn persco's optimistischer dan Maleisië, maar ook zij hebben het altijd alleen over possible sightings gehad.
In the coolest little capital of the world
pi_138361445
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.

Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.

Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Naja, dan volg jij ander nieuws dan ik. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze er vlak bij waren en dat we dagen/uren van ontdekking waren.

Kijkend naar die weinige echte feiten en wetend dat de pers al vanaf het begin zeer slecht verslag doet zou je dat hebben kunnen weten
pi_138361488
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:57 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.

Voor zover ik weet hebben ze nooit met zekerheid gezegd dat de objecten die ze zagen verband hadden met de MH370. De PM van Australië was in zijn persco's optimistischer dan Maleisië, maar ook zij hebben het altijd alleen over possible sightings gehad.
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.

Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.

Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.

DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138361855
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.

Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.

Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.

DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!

De pers is geen haar beter, allemaal vol speculaties en aannames, maar over de werkelijke feiten waren een dag na de ramp al blijkbaar niet interessant meer voor het grote publiek. Zoveel mensen in dit topic laten zich helemaal gek maken door de media en de berichten die ze overal lezen, met als resultaat compleet verkeerde verwachtigingen en waanideeën
pi_138361947
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.

Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.

Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.

DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.
In the coolest little capital of the world
pi_138361967
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:11 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!

De pers is geen haar beter, allemaal vol speculaties en aannames, maar over de werkelijke feiten waren een dag na de ramp al blijkbaar niet interessant meer voor het grote publiek. Zoveel mensen in dit topic laten zich helemaal gek maken door de media en de berichten die ze overal lezen, met als resultaat compleet verkeerde verwachtigingen en waanideeën
Nee, die verwachtingen stelden de media. En die persco (zijn 2e pas!) was natuurlijk wel even iets anders, de toon was anders, etc.

Ik heb altijd gezegd: eerst zien dan geloven. Dus daarom ook ben ik zo hard tegen die Maleiers. Dat wij en kranten speculeren is natuurlijk niks mis mee.

Dat de Maleisische president een leugenachtige belofte doet, waar hij zich onmogelijk aan kan houden (zo blijkt!), vind ik iets heul anders. Die man is niet gelijk aan ons, simpele nieuwsvolgertjes. Die heeft de leiding over het onderzoek in handen. Dan mag ik dus ook meer (terughoudendheid) van hem verwachten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138362332
Het vliegtuig stijgt op vanaf KL, bij het routepunt igari gaat alles op zwart en keert het toestel na een paar minuten terug naar Maleisië.
Zonder transponder, het is dus niet te zien op de civiele radar omdat de transponder geen signaal meer verzend, ook is er geen contact meer te krijgen met het vliegtuig.
Maar de militaire radar ziet het toestel wel, ze doen alleen niets, dit toestel had zo terug richting KL kunnen vliegen en zich in een toren kunnen boren.
Het toestel vliegt over de malacca strait en keert vervolgens richting het noordwesten richting routepunt igrex waar het vervolgens van de radar verdwijnt.

Dit alles word pas rond 11 Maart duidelijk.
Dan is er Rolls Royce die aangeeft dat het toestel nog minstens 4 uur doorgevlogen heeft, maar dat kan natuurlijk niet want dan zou ACARS niet uitgeschakeld zijn.
Dan zijn er de pings van Satcom die aangeven dat het toestel minstens 7,5 uur gevlogen moet hebben, de laatste ping is om 8.11 en een onduidelijke ping rond 8.19
Aan de hand van de pings word bewezen dat het toestel richting het zuiden van de indische oceaan is gevlogen tot de brandstof op was.

Nu ben ik ook maar een leek, het zal mogelijk zijn om de timings te berekenen en te weten of het toestel zich van de sataliet af bewoog of niet.
Maar heeft zo een signaal ook een golflengte?

Tot nu toe vind ik het maar een vreemd en warrig verhaal, ook het feit dat de fransen meerdere objecten vinden met de sataliet maar vervolgens word het zoekgebied verschoven omdat het toestel sneller gevlogen zou hebben dan eerder aangenomen.
Nu kan het inderdaad zo zijn dat het sneller vloog en dus meer brandstof gebruikte, maar we hebben de pings dus aan de tijd verandert helemaal niets, sneller vliegen zou dus in feite betekenen dat het toestel een grotere afstand afgelegd heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138362400
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:14 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.
Precies wat ik bedoel. Na dat bericht was er zoveel verwarring omdat mensen maar half lezen, slecht Engels kennen, niet de werkelijke bron bekijken, en niet nadenken over wat ze nu werkelijk zeggen. Hoeveel mensen hebben werkelijk de moeite genomen om uit te zoeken wat inmarsat nu kwa info had, wat hebben ze daarmee gedaan? Ze zeggen dat ze nu de route weten maar in hoeverre is het een gok? Etc etc, zelf denken en goed lezen en je komt een heel eind verder met interpreteren wat er nu werkelijk gezegd word en wat het betekend ipv klakkeloos headlines lezen en lekker verder speculeren
pi_138362846
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Het vliegtuig stijgt op vanaf KL, bij het routepunt igari gaat alles op zwart en keert het toestel na een paar minuten terug naar Maleisië.
Zonder transponder, het is dus niet te zien op de civiele radar omdat de transponder geen signaal meer verzend, ook is er geen contact meer te krijgen met het vliegtuig.
Maar de militaire radar ziet het toestel wel, ze doen alleen niets, dit toestel had zo terug richting KL kunnen vliegen en zich in een toren kunnen boren.
Het toestel vliegt over de malacca strait en keert vervolgens richting het noordwesten richting routepunt igrex waar het vervolgens van de radar verdwijnt.

Dit alles word pas rond 11 Maart duidelijk.
Dan is er Rolls Royce die aangeeft dat het toestel nog minstens 4 uur doorgevlogen heeft, maar dat kan natuurlijk niet want dan zou ACARS niet uitgeschakeld zijn.
Dan zijn er de pings van Satcom die aangeven dat het toestel minstens 7,5 uur gevlogen moet hebben, de laatste ping is om 8.11 en een onduidelijke ping rond 8.19
Aan de hand van de pings word bewezen dat het toestel richting het zuiden van de indische oceaan is gevlogen tot de brandstof op was.

Nu ben ik ook maar een leek, het zal mogelijk zijn om de timings te berekenen en te weten of het toestel zich van de sataliet af bewoog of niet.
Maar heeft zo een signaal ook een golflengte?

Tot nu toe vind ik het maar een vreemd en warrig verhaal, ook het feit dat de fransen meerdere objecten vinden met de sataliet maar vervolgens word het zoekgebied verschoven omdat het toestel sneller gevlogen zou hebben dan eerder aangenomen.
Nu kan het inderdaad zo zijn dat het sneller vloog en dus meer brandstof gebruikte, maar we hebben de pings dus aan de tijd verandert helemaal niets, sneller vliegen zou dus in feite betekenen dat het toestel een grotere afstand afgelegd heeft.
Met behulp van burst frequency offset (rest van het systeem is gecalibreerd) kan per Ping de afstand tot de satelliet berekent worden. Erg veel info betreffende de achterliggende theorie voor de pings is te lezen op deze sites
http://tmfassociates.com/blog/
http://www.duncansteel.com
http://jeffwise.net

Zoals ik de redenatie voor de verandering van het searchgebied heb begrepen; nieuwe radaranalyse gaf aan dat het vliegtuig sneller vloog dan eerst werd aangenomen. Dit resulteert in een hoger brandstofgebruik en houd in dat er theoretisch minder brandstof over was voor het laatste (onbekende) deel van de vlucht. Zeker is natuurlijk dat het vliegtuig tijdens de laatste Ping nog in de lucht was dus het vliegtuig moet langzamer/zuiniger hebben gevlogen en de mogelijke route komt meer noordelijke uit (maar natuurlijk nog steeds op de "ping-lijn" voor de laatste ping)

[ Bericht 1% gewijzigd door Unstoppable op 31-03-2014 14:54:35 ]
pi_138366971
quote:
18s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".
Bron?

Heb namelijk een sterk vermoeden dat je het gewoon verkeer interpreteert.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138367048
Wat genereert die pings, wat door Inmarsat is opgevangen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_138367946
quote:
5s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:36 schreef Godshand het volgende:
Wat genereert die pings, wat door Inmarsat is opgevangen?
http://tmfassociates.com/(...)ing-satellite-pings/

Wel interessant en verhelderend om eens te lezen!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 31 maart 2014 @ 17:50:23 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138369582
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bron?

Heb namelijk een sterk vermoeden dat je het gewoon verkeer interpreteert.
Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bron :')_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138369958
If not now, then when.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:03:50 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138370021
quote:
Djeez-nieuwsbericht _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138370109
quote:
foto is al zo oud ;(
..
pi_138370918
OP niet meer wijzigen helaas.
IK herhaal OP niet meer te wijzigen.
Jammer
pi_138371335
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Nee joh.
Hoax dus!

Best sneu en zielig voor de schrijver hiervan om hiermee aandacht te trekken.
pi_138371582
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Hoax dus!

Best sneu en zielig voor de schrijver hiervan om hiermee aandacht te trekken.
Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteit :D
pi_138371774
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteit :D
Waarom, zolang het vliegtuig nog niet gevonden is kan het wat mij betreft alle kanten uit.

Er zijn wel meer zaken waarbij vermisten opgegeven waren, maar na jaren plots ontsnapten of er weer waren.

Het blijft nu allemaal giswerk en het blijft erg flauw om dit soort berichten in de wereld te helpen.
Jammer dat jij mijn vraag dan naïef vindt.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:05:50 #132
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138371894
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bron :')_
Iets meer credits mag wel. Het is een enthousiaste jongen die echt werk maakt van OP's.
Dat ik vrijwel nooit zijn meningen deel maakt niet dat hij louter onzin uitkraamt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_138372083
quote:
FLASH: MONDAY'S MH370 SEARCH CONCLUDES WITH NOTHING SIGNIFICANT TO REPORT -- AMSA
en zo zijn we weer een dag verder
  maandag 31 maart 2014 @ 19:16:56 #134
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138372396
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:10 schreef Speculant. het volgende:

[..]

en zo zijn we weer een dag verder
Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_138372461
quote:
5s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133173895.htm
pi_138382717
over anderhalf uur de ontknoping ....
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_138382957
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2014 22:38:50 ]
pi_138383270
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 31 maart 2014 @ 22:46:56 #139
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138383444
quote:
3s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?

[ afbeelding ]
Aan hulp niet echt gebrek.
Abonneer voor meer.
pi_138383682
Zo'n USA laat niet echt het achterste van de tong zien.

Vooral met de eerste satellietbeelden. Ze waren meer geinteresseerd in het bereik van China dan zelf wat te laten zien. Sterker nog, hebben we uberhaupt 1 foto gezien van de 386 sats die ze hebben? Ik zie wel in dat figuurtje staan dat ze daarmee helpen maar volgens mij hielden ze dat liever geheim.

Dan heb je natuurlijk nog de subs waarvan niemand mag weten waar ze zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138387748
quote:
The last words heard by air traffic control in Kuala Lumpur were "goodnight Malaysian three seven zero" – not "all right, goodnight," as previously reported, Malaysia's civil aviation authority said on Monday.

"We would like to confirm that the last conversation in the transcript between the air traffic controller and the cockpit is at 01:19 (Malaysian Time) and is "goodnight Malaysian three seven zero," the Department of Civil Aviation said in a statement.
Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.
En dan doel ik op de route van het vliegtuig die helemaal niet netjes van routepunt naar routepunt vloog.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138387797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 00:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.
En dan doel ik op de route van het vliegtuig die helemaal niet netjes van routepunt naar routepunt vloog.
Huh, hoe kom je hierbij? Hoe kan dit "feit" nou ineens 23 dagen na dato tevoorschijn komen??

De route van een vliegtuig was volgens die waypoints. Of dat de MH370 was, is nooit 100% vast komen te staan volgens mij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138387860
http://www.theguardian.co(...)aysia-airlines-plane

Sorrie, ik vergat de link erbij te posten. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138387908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:07 schreef bedachtzaam het volgende:
http://www.theguardian.co(...)aysia-airlines-plane

Sorrie, ik vergat de link erbij te posten. :)
Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.

Begin mijn interesse flink te verliezen met al die tegenstrijdigheid en minachting voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138387967
Dan is het tijd om goodbye in dit topic te zeggen kerel
pi_138387975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:16 schreef Draailamp het volgende:
Dan is het tijd om goodbye in dit topic te zeggen kerel
Ja, je wil me weg hebben? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138387980
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.

Begin mijn interesse flink te verliezen met al die tegenstrijdigheid en minachting voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Tja het is zeker erg voor de nabestaanden die minachting, ook voor de familie van de piloot die ervan verdacht word zelfmoord gepleegd te hebben.
Natuurlijk is het niet uit te sluiten maar ik geloof er helemaal niets van.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138388004
Heb van begin af aan eigenlijk niet de indruk gehad dat de zoektocht erg gestructureerd is aangepakt. Heilige huisjes (onze piloten is niks mis mee), onvolledige informatie, tegenstrijdige informatie, moet frustrerend zijn voor de partijen die wel hun uiterste best doen om het vliegtuig te vinden. Tijd voor een Westers land om echt een solide zoekactie op poten te zetten?
pi_138388022
quote:
3s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?

[ afbeelding ]
Menig NAVO-missie zou hier zijn vingers bij aflikken...
pi_138388030
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:20 schreef Kowloon het volgende:
Heb van begin af aan eigenlijk niet de indruk gehad dat de zoektocht erg gestructureerd is aangepakt. Heilige huisjes (onze piloten is niks mis mee), onvolledige informatie, tegenstrijdige informatie, moet frustrerend zijn voor de partijen die wel hun uiterste best doen om het vliegtuig te vinden. Tijd voor een Westers land om echt een solide zoekactie op poten te zetten?
Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138388060
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...
Tsja, dat probleem blijf je natuurlijk ook wel een beetje houden, welk land er ook de leiding neemt. Men moet eerst maar eens beginnen echt de feiten op een rijtje te zetten. De Amerikanen lijken mij de aangewezen partij om de zoekactie te coördineren ivm. Boeing. Maar dat zullen de Chinezen wel weer niks vinden. :{
pi_138388077
Dat is natuurlijk wel een heel groot verschil met AF447, daar namen de Fransen de leiding en ze konden samenwerken met één land, Brazilië. Bij MH370 is het een lappendeken van betrokken landjes en belangen en onderlinge kinnesinne.
pi_138388814
Helemaal waar.

Trouwens:

CNN Interrupts Its Own Show To Report That Objects Found In Ocean Might Just Be Trash

A similar incident occurred on Saturday when other objects were spotted and picked up by ships. The objects turned out to be fishing equipment and a dead jellyfish.

_O-

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 1 april 2014 @ 04:49:16 #154
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138388842
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?

:') :') :')

Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138388851
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 04:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?

:') :') :')

Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
Ja, en in het scenario dat aan die kwallen aan ons, onwetende burgers hebben gepresenteerd zou het vliegtuig in een langzame glijvlucht (na falende motoren, een voor een) met een vrij matige snelheid de zee in"gestort" zijn. Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.

Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.

In het scenario van neus naar beneden en zelfmoord juist niet natuurlijk, maar dat scenario lijkt veel onwaarschijnlijker.

Met computermodellen bereken je waar die brokstukken te vinden zijn (je weet de oceanische en atmosferische stromen) en met een schip en een 20-tal helicopters heb je zo een gigantisch gebied uitgekamd.

Enige grote probleem zijn de enorme stormen en golven daar in het menggebied van de superkoude Antarctische en tropische Indische Oceaanwateren en atmosfeer. :X

Maar na ruim 3 weken hadden de "technologische tijgers van de 21e eeuw" :') allang veul meer moeten vinden dan kwalletjes en visnetjes. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138390178
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.
quote:
De laatste woorden uit de cockpit van de vermiste Maleisische vlucht waren niet 'Allright, good night'. De autoriteiten in Maleisië maakten gisteren bekend dat één van de piloten als laatste boodschap zei: 'Good night Malaysian threeseven zero'.

De correctie komt temidden van een storm van kritiek op de gang van zaken rond de vermissing. Vooral familie van Chinese passagiers beschuldigen Maleisië ervan de zoektocht slecht te organiseren en informatie achter te houden. De Maleisische ambassadeur in China zei meteen na de vermissing dat de laatste woorden waren 'Allright, good night'. Maar de versie die nu naar buiten komt, is een formeler, standaard afscheid.

Één van de piloten sprak tegen een verkeerstoren op het moment dat de Boeing 777 het Maleisische luchtruim verliet, officieel op weg naar Beijing. Een paar minuten later werden de communicatiekanalen afgesloten en veranderde het vliegtuig van koers. Zoektochten naar het vliegtuig hebben tot nu toe niets opgeleverd. Eerdere meldingen van mogelijke brokstukken leverden ook niets op.

De Maleisische autoriteiten zeggen dat ze bezig zijn met een 'forensisch onderzoek' naar wie de laatste woorden heeft gesproken, de piloot of de co-piloot.
Oh, was al gepost als link :@
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:06:12 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138392729
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was. Als die het alsnog blijkt te zijn geloof ik het niet :+
En over een tijdje krijgen we vast te horen dat het wrak toch meer in het midden van de oceaan gezocht moet worden.
pi_138393409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.

[..]

Oh, was al gepost als link :@

Misschien hoopten ze dat de piloot zou opbellen om te zeggen dat het anders was.
pi_138393427

Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138393459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:29 schreef bedachtzaam het volgende:

Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
Zeker.
pi_138394003
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138394460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:06 schreef Marrije het volgende:
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was.
Want?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:25:20 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138394867
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Want?
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.

Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
pi_138394919
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:47:14 #165
39581 Salvad0R
universal
pi_138395450
... de government trolls gaan zweten ...

Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.

Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.

Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia

“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”

Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.

According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.

http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
pi_138395507
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef Salvad0R het volgende:
... de government trolls gaan zweten ...

Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.

Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.

Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia

“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”

Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.

According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.

http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
Ja, want exif-data is absoluut niet aan te passen. Er zijn ook echt geen tooltjes waarmee je achteraf je foto's kan geotaggen.
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138395656


Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
pi_138396009
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.

Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.

Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:

quote:
As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.

We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.

When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.

Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.

We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.

Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138396095
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]

Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
Pas vierhonder keer :')
pi_138396283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zie de crash van EA 961.
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.

Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
pi_138396344
Dat was als voorbeeld wat er gebeurt als je vleugel het water raakt. Die breekt niet af maar neemt de hele romp mee.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138396413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:20 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.

Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
Nope, volgens de piloot zelf niet.
In the coolest little capital of the world
pi_138396653
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:33:07 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138396726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef videonatic het volgende:
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
Holle stukken wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138396854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.

Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
pi_138396872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:13 schreef Nytro het volgende:

[..]

Pas vierhonder keer :')
Ah, valt mee.
pi_138396886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:24 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Nope, volgens de piloot zelf niet.
Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.
pi_138397035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
pi_138397110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.

Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:

[..]

Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.

Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
Dank voor de link en info.

Die "zachte landing" bedoelde ik relatief. Natuurlijk breekt het vliegtuig als het het water raakt, dat is logisch.

En als die dingen die in de sim zijn nagebootst allemaal gebeurd zijn, issie niet in een langzame glijvlucht maar als een soort achtbaan de zee in gegaan. Dan nog; grote stukken hol aluminium (vleugels en staart met name) drijven als een tierelier. Zelfs met veel golfslag; het is het dichtheidsverschil dat maakt dat het drijft, niet de golfslag.

Dat ander afval voor mogelijke brokstukken kan worden aangezien; tuurlijk. Maar het is nou niet bepaald zo dat er 1 onderdeeltje van het vliegtuig is, in welk scenario op zee dan ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397243
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
Waarom is dat omslachtig? Is juist heel eenvoudig: copiloot eruit, cockpit op slot.
pi_138397275
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
pi_138397354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Ja want aluminum brand als de tyfus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397429
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
I´m back.
pi_138397529
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
pi_138397533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397559
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten? :D
Kan al eerder natuurlijk maar ik vraag me af of dat kan zonder dat het vliegtuig zelf in de brand vliegt.
pi_138397565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren... :')

Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397585
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Het bewijst wel hoe grondig ze aan het zoeken zijn. Petje af voor al die mensen.
pi_138397600
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren... :')

Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
Dit heb ik uit de krant hoor.
pi_138397631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit heb ik uit de krant hoor.
"de krant", welke krant? En waarom post je dan geen links, zo maak je het volledig oncontroleerbaar wat je zegt. Scheid observaties en speculaties, een van de basisprincipes van onderzoek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397652
Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd om niemand meer alleen in de cockpit te laten zijn. Zelfs niet als een piloot moet plassen of als er eten wordt gebracht. Dit om mogelijke zelfmoordmissies te voorkomen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)egen_toezicht__.html
pi_138397665
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Als ze gaan ROVduiken naar de zwarte doos (als die ooit gelokaliseerd wordt), komen ze geheid nieuwe diersoorten tegen. De diepe oceaan is de grote onbekende in onze biologische kennis.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:05 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd
De Telegraaf is nauwelijks een krant te noemen, maar dank voor de link.

Onderstreept geeft aan dat er totaal geen zekerheid is, dat dit daadwerkelijk is ingevoerd. Het is een mogelijkheid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want aluminum brand als de tyfus.
Mits fijn genoeg zeker.
pi_138397801
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mits fijn genoeg zeker.
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397880
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren ;)
Fe2O3 of FeO?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138397891
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fe2O3 of FeO?
Thermiet ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138397953
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt

Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138398002
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt

Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:20:01 #200
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138398040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')