Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.
Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzoquote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
Kun je misschien normaal reageren, dank je wel.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.
[..]
Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzo
[..]
Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?
Deze situatie is uniek, nog nooit voorgekomen. Knap dat jij, op basis van het feit dat er in een gebied van 319.000 km² geen brokstukken zijn gevonden na 3 weken (waar ze pas 4 dagen in het huidige gebied zoeken), kunt concluderen dat het vliegtuig wel geëxplodeerd moet zijn want als het vliegtuig crasht zou je allang een staartstuk of vleugel moeten vinden.
Wellicht kun je bij The Daily Mail gaan werken? Die zoeken nog wel experts van jouw niveau!
Even snel vanaf telefoon. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)de-oceaan-ligt.dhtmlquote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.
Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vorige week zondag; 100% stelligheid, vergeten? Daar mag, nee moet, je de Maleiers op afrekenen, natuurlijk.
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".quote:Op maandag 31 maart 2014 13:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.
Maar ik lees dan ook niet elke bron hoor.
Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".quote:Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".
En ik zou daar niet op mogen ingaan? Dan werk ik ineens voor de Daily Mail? Vanwaar die belachelijke beschuldigingen naar mij toe?
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".
De oceaan ligt vol zooi, als er wat gezien word uit de lucht is de kans groot dat het wat anders is, geen vliegtuigresten.
Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.
Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.
Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Naja, dan volg jij ander nieuws dan ik. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze er vlak bij waren en dat we dagen/uren van ontdekking waren.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.
Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.
Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.
Voor zover ik weet hebben ze nooit met zekerheid gezegd dat de objecten die ze zagen verband hadden met de MH370. De PM van Australië was in zijn persco's optimistischer dan Maleisië, maar ook zij hebben het altijd alleen over possible sightings gehad.
Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.
Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.
Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.
DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.
Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.
Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.
DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.In the coolest little capital of the world
Nee, die verwachtingen stelden de media. En die persco (zijn 2e pas!) was natuurlijk wel even iets anders, de toon was anders, etc.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:11 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!
De pers is geen haar beter, allemaal vol speculaties en aannames, maar over de werkelijke feiten waren een dag na de ramp al blijkbaar niet interessant meer voor het grote publiek. Zoveel mensen in dit topic laten zich helemaal gek maken door de media en de berichten die ze overal lezen, met als resultaat compleet verkeerde verwachtigingen en waanideeën
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:Precies wat ik bedoel. Na dat bericht was er zoveel verwarring omdat mensen maar half lezen, slecht Engels kennen, niet de werkelijke bron bekijken, en niet nadenken over wat ze nu werkelijk zeggen. Hoeveel mensen hebben werkelijk de moeite genomen om uit te zoeken wat inmarsat nu kwa info had, wat hebben ze daarmee gedaan? Ze zeggen dat ze nu de route weten maar in hoeverre is het een gok? Etc etc, zelf denken en goed lezen en je komt een heel eind verder met interpreteren wat er nu werkelijk gezegd word en wat het betekend ipv klakkeloos headlines lezen en lekker verder speculerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.
Met behulp van burst frequency offset (rest van het systeem is gecalibreerd) kan per Ping de afstand tot de satelliet berekent worden. Erg veel info betreffende de achterliggende theorie voor de pings is te lezen op deze sitesquote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Het vliegtuig stijgt op vanaf KL, bij het routepunt igari gaat alles op zwart en keert het toestel na een paar minuten terug naar Maleisië.
Zonder transponder, het is dus niet te zien op de civiele radar omdat de transponder geen signaal meer verzend, ook is er geen contact meer te krijgen met het vliegtuig.
Maar de militaire radar ziet het toestel wel, ze doen alleen niets, dit toestel had zo terug richting KL kunnen vliegen en zich in een toren kunnen boren.
Het toestel vliegt over de malacca strait en keert vervolgens richting het noordwesten richting routepunt igrex waar het vervolgens van de radar verdwijnt.
Dit alles word pas rond 11 Maart duidelijk.
Dan is er Rolls Royce die aangeeft dat het toestel nog minstens 4 uur doorgevlogen heeft, maar dat kan natuurlijk niet want dan zou ACARS niet uitgeschakeld zijn.
Dan zijn er de pings van Satcom die aangeven dat het toestel minstens 7,5 uur gevlogen moet hebben, de laatste ping is om 8.11 en een onduidelijke ping rond 8.19
Aan de hand van de pings word bewezen dat het toestel richting het zuiden van de indische oceaan is gevlogen tot de brandstof op was.
Nu ben ik ook maar een leek, het zal mogelijk zijn om de timings te berekenen en te weten of het toestel zich van de sataliet af bewoog of niet.
Maar heeft zo een signaal ook een golflengte?
Tot nu toe vind ik het maar een vreemd en warrig verhaal, ook het feit dat de fransen meerdere objecten vinden met de sataliet maar vervolgens word het zoekgebied verschoven omdat het toestel sneller gevlogen zou hebben dan eerder aangenomen.
Nu kan het inderdaad zo zijn dat het sneller vloog en dus meer brandstof gebruikte, maar we hebben de pings dus aan de tijd verandert helemaal niets, sneller vliegen zou dus in feite betekenen dat het toestel een grotere afstand afgelegd heeft.
Bron?quote:Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".
http://tmfassociates.com/(...)ing-satellite-pings/quote:Op maandag 31 maart 2014 16:36 schreef Godshand het volgende:
Wat genereert die pings, wat door Inmarsat is opgevangen?
Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bronquote:Op maandag 31 maart 2014 16:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bron?
Heb namelijk een sterk vermoeden dat je het gewoon verkeer interpreteert.
Djeez-nieuwsberichtquote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
foto is al zo oudquote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
Grapje?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteitquote:Op maandag 31 maart 2014 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Hoax dus!
Best sneu en zielig voor de schrijver hiervan om hiermee aandacht te trekken.
Waarom, zolang het vliegtuig nog niet gevonden is kan het wat mij betreft alle kanten uit.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteit
Iets meer credits mag wel. Het is een enthousiaste jongen die echt werk maakt van OP's.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bron_
en zo zijn we weer een dag verderquote:FLASH: MONDAY'S MH370 SEARCH CONCLUDES WITH NOTHING SIGNIFICANT TO REPORT -- AMSA
Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
en zo zijn we weer een dag verder
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133173895.htmquote:Op maandag 31 maart 2014 19:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.
Aan hulp niet echt gebrek.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?
[ afbeelding ]
Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.quote:The last words heard by air traffic control in Kuala Lumpur were "goodnight Malaysian three seven zero" – not "all right, goodnight," as previously reported, Malaysia's civil aviation authority said on Monday.
"We would like to confirm that the last conversation in the transcript between the air traffic controller and the cockpit is at 01:19 (Malaysian Time) and is "goodnight Malaysian three seven zero," the Department of Civil Aviation said in a statement.
Huh, hoe kom je hierbij? Hoe kan dit "feit" nou ineens 23 dagen na dato tevoorschijn komen??quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.
En dan doel ik op de route van het vliegtuig die helemaal niet netjes van routepunt naar routepunt vloog.
Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:07 schreef bedachtzaam het volgende:
http://www.theguardian.co(...)aysia-airlines-plane
Sorrie, ik vergat de link erbij te posten.
Ja, je wil me weg hebben?quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:16 schreef Draailamp het volgende:
Dan is het tijd om goodbye in dit topic te zeggen kerel
Tja het is zeker erg voor de nabestaanden die minachting, ook voor de familie van de piloot die ervan verdacht word zelfmoord gepleegd te hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.
Begin mijn interesse flink te verliezen met al die tegenstrijdigheid en minachting voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Menig NAVO-missie zou hier zijn vingers bij aflikken...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?
[ afbeelding ]
Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:20 schreef Kowloon het volgende:
Heb van begin af aan eigenlijk niet de indruk gehad dat de zoektocht erg gestructureerd is aangepakt. Heilige huisjes (onze piloten is niks mis mee), onvolledige informatie, tegenstrijdige informatie, moet frustrerend zijn voor de partijen die wel hun uiterste best doen om het vliegtuig te vinden. Tijd voor een Westers land om echt een solide zoekactie op poten te zetten?
Tsja, dat probleem blijf je natuurlijk ook wel een beetje houden, welk land er ook de leiding neemt. Men moet eerst maar eens beginnen echt de feiten op een rijtje te zetten. De Amerikanen lijken mij de aangewezen partij om de zoekactie te coördineren ivm. Boeing. Maar dat zullen de Chinezen wel weer niks vinden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...
Ja, en in het scenario dat aan die kwallen aan ons, onwetende burgers hebben gepresenteerd zou het vliegtuig in een langzame glijvlucht (na falende motoren, een voor een) met een vrij matige snelheid de zee in"gestort" zijn. Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze spotten een dooie kwal, maar dat vliegtuig kunnen ze niet vinden?![]()
![]()
Onomstotelijk bewijs van een falende aanpak. Dat is het enige dat onomstotelijk bewezen is zo langzamerhand.
Oh, was al gepost als linkquote:De laatste woorden uit de cockpit van de vermiste Maleisische vlucht waren niet 'Allright, good night'. De autoriteiten in Maleisië maakten gisteren bekend dat één van de piloten als laatste boodschap zei: 'Good night Malaysian threeseven zero'.
De correctie komt temidden van een storm van kritiek op de gang van zaken rond de vermissing. Vooral familie van Chinese passagiers beschuldigen Maleisië ervan de zoektocht slecht te organiseren en informatie achter te houden. De Maleisische ambassadeur in China zei meteen na de vermissing dat de laatste woorden waren 'Allright, good night'. Maar de versie die nu naar buiten komt, is een formeler, standaard afscheid.
Één van de piloten sprak tegen een verkeerstoren op het moment dat de Boeing 777 het Maleisische luchtruim verliet, officieel op weg naar Beijing. Een paar minuten later werden de communicatiekanalen afgesloten en veranderde het vliegtuig van koers. Zoektochten naar het vliegtuig hebben tot nu toe niets opgeleverd. Eerdere meldingen van mogelijke brokstukken leverden ook niets op.
De Maleisische autoriteiten zeggen dat ze bezig zijn met een 'forensisch onderzoek' naar wie de laatste woorden heeft gesproken, de piloot of de co-piloot.
Misschien hoopten ze dat de piloot zou opbellen om te zeggen dat het anders was.quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh wacht, we hebben nog een keer naar het bandje geluisterd en het is toch anders.
[..]
Oh, was al gepost als link
Zeker.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Het waait behoorlijk daar.
Respect voor die mensen die daar dag na dag aan het zoeken zijn naar wrakstukken.
Want?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:06 schreef Marrije het volgende:
En het is dus nog niet zeker wie die laatste woorden sprak, ik ga voor de piloot. Dat dacht ik vanaf het begin en het ging er bij mij moeilijk in dat het de co was.
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.quote:
Ja, want exif-data is absoluut niet aan te passen. Er zijn ook echt geen tooltjes waarmee je achteraf je foto's kan geotaggen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef Salvad0R het volgende:
... de government trolls gaan zweten ...
Het lijkt er op dat die Boeing door de US Military is gejat.
Als je het mij vraagt gaat het gebruikt worden voor een sinister plan. Vergeet niet wie er profiteert van wat er staat te gebeuren met dat vliegtuig.
‘Hijacked flight 370 passenger sent photo from hidden iPhone tracing back to secret U.S. military base Diego Garcia’
“I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.”
Phillip Wood, a technical storage executive at IBM, who was aboard the now missing Malaysian Airlines flight, keystered his iPhone 5 in his anus after the Boeing 777 carrying 239 people was hijacked by military personnel while on route to China.
According to freelance journalist Jim Stone, metadata within the photo yields evidence confirming “100 percent” that Phillip Wood sent the photo, along with a brief voice activated text, from GPS coordinates which put Wood only a few miles away from the U.S. controlled Diego Garcia military base which is located on an island south of the Maldives in the Indian Ocean.
http://intellihub.com/fre(...)UzmxSkXOWm4.facebook
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:quote:Op dinsdag 1 april 2014 05:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vliegtuig daalt elke 15 km glijvlucht 1 km en scheen volgens de berichten constant op 10.000 m gevlogen te hebben, richting het zuiden.
Dat betekent dat ie hooguit 150 km na de laatste ping (en een strook van 19 minuten extra mogelijke kerosine) in het water gekomen kan zijn. Dat betekent een 'zachte' landing en dus enorm grote stukken vleugel en staart die blijven drijven.
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.quote:As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.
We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.
When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.
Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.
We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.
Pas vierhonder keerquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit al voorbij gekomen? Geen idee of het waar is verder.
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.quote:
Nope, volgens de piloot zelf niet.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:20 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is geen goed voorbeeld. Toen werd er op het laatst aan de stuurknuppel getrokken door een kaper.
Maar goed met een snelheid van +200 op golvend water klappen lijkt me ook niet dat het zo makkelijk heel blijft als toen in NY.
Holle stukken wel.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef videonatic het volgende:
een bliegtuig blijft toch niet een week drijven? metaal enzo?
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik natuurlijk geen met feiten onderbouwd betoog voor.
Maar ik geloof niet in een samenspan tussen de piloten. Vanaf het eerste moment denk ik dat het een zelfmoordactie van de piloot is en dan niet de co. Toen ze zeiden dat de koerswijziging was voorgeprogrammeerd kreeg ik het idee dat dat toch niet gedaan kan zijn terwijl er twee piloten naast elkaar zitten. Dat moet de ander dan gezien hebben, lijkt mij niet logisch. Ik vermoed nog steeds dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en met die 'zuurstoftruc' naast de andere inzittenden ook al het andere personeel heeft uitgeschakeld.
Het hoeft ook niet logisch te zijn gegaan.
Maar dit is mijn idee erover. Zo past het in, een voor mij, logisch verhaal.
Waar zegt die dat dan? Op oa wikipedia staat weer omschreven dat het wel zo is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:24 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nope, volgens de piloot zelf niet.
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik denk dat de gezagvoerder heeft gewacht tot ie een groentje naast zich kreeg dat makkelijk te overtroeven is.
Dank voor de link en info.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat je zegt is niet helemaal waar. Alleen al een glijvlucht is alles behalve zeker:
http://au.news.yahoo.com/(...)ed-in-777-simulator/
Hier heeft men 3x de zuidelijke tocht gesimuleerd, 3x leiden dit niet tot een glijvlucht. Wel 3x tot totaal verschillende crashes btw.
Op PPRuNe een andere piloot die dit heeft getest:
[..]
Dan nog je verhaal over een 'zachte landing'. Dit is helemaal niet het geval? Een zachte landing in een zee met golven van 4 meter hoog is onmogelijk. Een vleugel zal een golf raken, vliegtuig zal overhellen en alsnog een flinke crash maken. Zie de crash van EA 961.
Dit is nog maar één van de scenario's.
Zelfs mochten er grote stukken vleugel of staart afbreken, wie heeft je verteld dat zoiets 3 weken lang kan blijven drijven? Volgens mij zijn die krengen niet gemaakt om te drijven.
Waarom is dat omslachtig? Is juist heel eenvoudig: copiloot eruit, cockpit op slot.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:43 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik vind dit juist zeer onwaarschijnlijk, waarom zou die piloot -met alle risico dat het mislukt- zo omslachtig te werk gaan als hij zelfmoord wil plegen?
Ja want aluminum brand als de tyfus.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten?quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:53 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de piloot heeft iedereen aan boord gedood met de zuurstoftruc en gaat daarna brand stichten zodat alles wat drijfbaar is verbrandt voordat het het water raakt.
Kan al eerder natuurlijk maar ik vraag me af of dat kan zonder dat het vliegtuig zelf in de brand vliegt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met "daarna" doel je op 7,5 uur later, eerst nog even lekker vliegen, voordat je het vliegtuig expres in zee laat storten?
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren...quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:01 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways heeft nu de regel ingevoerd dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn. Een copiloot hoeft zich dus nu niet meer te laten wegsturen.
Het bewijst wel hoe grondig ze aan het zoeken zijn. Petje af voor al die mensen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
Dit heb ik uit de krant hoor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je beweert aan de lopende band dingen zonder links, zonder bronnen. Gewoon je eigen waarheid propageren...
Een copiloot/piloot mag niet naar het toilet?
"de krant", welke krant? En waarom post je dan geen links, zo maak je het volledig oncontroleerbaar wat je zegt. Scheid observaties en speculaties, een van de basisprincipes van onderzoek.quote:
Als ze gaan ROVduiken naar de zwarte doos (als die ooit gelokaliseerd wordt), komen ze geheid nieuwe diersoorten tegen. De diepe oceaan is de grote onbekende in onze biologische kennis.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze nu een nieuwe kwallensoort ontdekt?
De Telegraaf is nauwelijks een krant te noemen, maar dank voor de link.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:05 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Bij Malaysia Airlines zouden na de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 ook verscherpte maatregelen zijn doorgevoerd
Mits fijn genoeg zeker.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want aluminum brand als de tyfus.
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reagerenquote:
Fe2O3 of FeO?quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je aluminumpoeder en ijzeroxide met elkaar laten reageren
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:16 schreef El_Matador het volgende:
Scenario's:
• vliegtuig gaat in glijvlucht, met hooguit wat veranderingen in de hoogte door de AP (zie artikel ThePlaneteer)
• zelfmoord piloot - neus naar beneden en knallen
• explosie in de lucht - vliegtuig breekt al in kleinere stukken voordat het het water raakt
Alleen in scenario 2 zijn er veel minder brokstukken. De andere gevallen leiden tot veel meer (scenario 3) en grotere (scenario 1) drijvende brokstukken.
En wellicht door de vaart waarin het toestel te water raakt ook nog wat metingen die zichtbaar zijn als seismische activiteit. Al weet ik niet in hoeverre daar plekken van zijn die niemand in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je vol met je neus in het water knalt dan krijg je ook behoorlijk wat brokken vermoed ik.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |