abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138284504
Meest recente updates:





Stormen en golven in het zoekgebied - animatie

25 maart - laatste nieuws -TheGuardian

http://www.theguardian.co(...)tack-government-live

24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.




Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.



Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet

======================================================================

Overzichtskaart:


Radarbakens in Azië





Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarFOK.jpg El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrB4.png Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatar%20kleinst.JPG Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neal_60.jpg niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
loadingicon2.gif Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

===================================================================
pi_138284537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.

Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.


Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.

Dit kunnen ze doen voor een aantal van de pings/handshakes, trekken een lijn door de cirkels mbv aannames van snelheid, vlieghoogte, windsterkte en richting van die hoogte, range en fuelrates etc. Natuurlijk nemen ze een heel aantal factoren mee in de berekeningen van het flightpath, maar het is nog steeds allemaal gebaseerd op aannames
pi_138284630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:35 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was.
Ah dat heb ik een beetje gemist. Is daar nog ergens iets over te lezen?

En idd, deze vlucht heeft zoveel gedaan om niet gevonden te worden dat het enkel op aannames kan worden gedaan. Als die ping niet was gelukt was het helemaal een bizarre act, want dan hadden ze nog in de straat van Malakka gezocht en die laatste bocht helemaal gemist... Sick.


http://www.extremetech.co(...)-cant-find-the-plane

Heb het gevonden (wobble stuk)

[ Bericht 13% gewijzigd door ThePlaneteer op 28-03-2014 23:52:41 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138285122
De piloot is inmiddels de hoofdverdachte of?
pi_138285257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah dat heb ik een beetje gemist. Is daar nog ergens iets over te lezen?

En idd, deze vlucht heeft zoveel gedaan om niet gevonden te worden dat het enkel op aannames kan worden gedaan. Als die ping niet was gelukt was het helemaal een bizarre act, want dan hadden ze nog in de straat van Malakka gezocht en die laatste bocht helemaal gemist... Sick.
http://www.duncansteel.com/archives/362

Eigenlijk aan de hand van dit artikel realiseerden ze dat ze niet stil hadden gestaan bij de "wobble", hieruit konden ze afleiden welke kant het moest zijn door het doppler effect





Burst frequency offset zou anders zijn op de north route, als je de wobble van de satelliet meeneemt in de vergelijking

Goede site trouwens, samen met http://tmfassociates.com/blog/ en de discussie in de comments daar
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:05:36 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_138285733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:49 schreef Draailamp het volgende:

De piloot is inmiddels de hoofdverdachte of?
Of niet...
Ik denk dat we dat pas horen als het vliegtuig gelokaliseerd is, om maar even een open deur in te trappen :+

Zelf weet ik niet meer wat te denken.

Bizarre bug in de software van het vliegtuig lijkt inmiddels onaanemelijk omdat er vrij veel handelingen gedaan zijn om het vliegtuig onzichtbaar voor trackers te maken.

Een zelfmoordactie van de piloot lijkt mij te fucked up. (Kon makkelijker, tenzij hij een soort God -syndroom had, maar dat zou toch eerder opgemerkt moeten zijn.)

Kaping gone wrong: Kan, inclusief heldhaftige piloot die de hele zooi verpest voor de kaper(s) door ze via de auto pilot (of whatever hij in kan toetsen in de cockpit) naar de eeuwige jachtvelden te sturen waar minder schade aangericht kon worden dan wat het plan was.

Ik sluit zelfs niet uit dat de besturing van het vliegtuig remote overgenomen was :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138286201
quote:
Regarding fuel consumption, a Delta 777 manual contains the following. These data may not be exactly the same as for the MH370 aircraft, but the trends will be the same.

Altitude (ft) TAS (kts) Fuel Burn (PPH/Engine)
0 0 3000
12000 310 6600
18000 374 6300
24000 482 6800
30000 440 7200
36000 473 7100
41000 462 6700
Van een commenter hier http://tmfassociates.com/(...)ite-ping-conclusion/

Hieruit kun je wat gemakkelijker zien wat een andere hoogte doet. De hoeveelheid brandstof het vliegtuig nog over had is het enigste wat zeker is. Uit hoogte X en snelheid Y volgt fuelconsumptie, dit geeft ze een range die het vliegtuig heeft afgelegd. Aan de hand daarvan pakken ze een punt op de pinglijn. Dan gewoon een recht flightpath aannemen en je trekt de lijn tussen de cirkels en hebt het flightpath.

Verander je de hoogte, stel we zakken, maar we houden de zelfde snelheid aan, dan verbruiken we een stuk meer brandstof dus het bereik word kleiner. Het path verschuift naar het noorden op de laatste pingcirkel.

Verander je de snelheid, ook die beïnvloed brandstofconsumptie en range. Ook mechanische of elektrische storingen kunnen brandstofconsumptie/trust/range etc beïnvloeden

Veranderingen van die parameters leveren hele andere routes op, en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het alleen straight paths zijn..
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:43:50 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138289781
En gelukkig vandaag ook weer, wie weet!

quote:
Wrakstukken

Vijf internationale vliegtuigen hebben nieuwe mogelijke wrakstukken van MH 370 in de Indische Oceaan gevonden, aldus Reuters zaterdagochtend.

In het nieuwe zoekgebied zouden er "meerdere objecten in verscheidene kleuren" gevonden zijn.
nu.nl
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:45:57 #10
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138289798
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:43 schreef Marrije het volgende:
En gelukkig vandaag ook weer, wie weet!

[..]

nu.nl
BBC meldde net hetzelfde bij Breakfast.
Ik hoop dat er dit weekend eindelijk zekerheid komt....en een CVR/DR
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138290068
Straks maar even uit het raampje kijken. Over een halfuurtje boarden om naar huis te gaan :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 maart 2014 @ 08:45:07 #12
22592 crew  Ole
pi_138290225
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:27 schreef Pheno het volgende:
Straks maar even uit het raampje kijken. Over een halfuurtje boarden om naar huis te gaan :+
ik verwacht er veel van :Y
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_138290342
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:45 schreef Ole het volgende:

[..]

ik verwacht er veel van :Y
ik verwacht wat films te zien
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138290944
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:45 schreef Ole het volgende:

[..]

ik verwacht er veel van :Y
Het mysterie wordt nu zeker opgelost :Y
pi_138291055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:43 schreef Marrije het volgende:
En gelukkig vandaag ook weer, wie weet!

[..]

nu.nl
Is al van gisteren (ook die foto). Sowieso zal nu.nl beetje achterlopen schijnt.
Intussen maakt de overheid van Maleisië zich redelijk belachelijk door nog steeds over de paspoorten door te gaan en dat het zo lastig controleren is...

[ Bericht 12% gewijzigd door ThePlaneteer op 29-03-2014 10:05:27 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:37:10 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138291934
Chinese schepen in nieuw zoekgebied vermist vliegtuig
Twee Chinese schepen speuren zaterdag naar tekenen van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines in het nieuwe zoekgebied in de Indische Oceaan.

Het stuk zee ten westen van Australië ligt 1100 kilometer noordoostelijk van het vorige gebied.

Het Chinese staatspersbureau Xinhua meldde zaterdag ook dat een Chinees vliegtuig spullen in zee heeft gezien waar nader onderzoek naar nodig is.

Ook vrijdag zijn vanuit vliegtuigen drijvende objecten gezien. Schepen moeten bekijken of het gaat om wrakstukken en andere spullen van het vermiste vliegtuig.

nu.nl
pi_138292981
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:05 schreef APK het volgende:

[..]

Bizarre bug in de software van het vliegtuig lijkt inmiddels onaanemelijk omdat er vrij veel handelingen gedaan zijn om het vliegtuig onzichtbaar voor trackers te maken.

Zelfs dat weet je niet omdat Indonesië niet over de brug komt met hun radargegevens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138294659
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zelfs dat weet je niet omdat Indonesië niet over de brug komt met hun radargegevens.
dan zou je toch zeggen dat de B777 daar ergens uithangt?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:46:52 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138297180
quote:
Mogelijke wrakstukken uit zee gevist
Toegevoegd: zaterdag 29 mrt 2014, 14:31

Op de Indische Oceaan hebben een Chinees en een Australisch schip drijvende voorwerpen uit de zee gevist die mogelijk van de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn, meldt de Australische marine.

Vanuit vliegtuigen die ook vandaag weer meezochten naar het toestel, zijn opnieuw drijvende voorwerpen in zee gezien.

De bemanning van een Australisch luchtmachttoestel heeft ook op een plek buiten het zoekgebied voorwerpen in de oceaan ontdekt.
nos.nl
pi_138297968
Niets gezien :N de rest van de vlucht gaat over land, dus dat gaat 'm niet meer worden :N
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138298205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:30 schreef Pheno het volgende:
Niets gezien :N de rest van de vlucht gaat over land, dus dat gaat 'm niet meer worden :N
Weet je hoe zeer je de families van de slachtoffers hiermee teleurstelt?
pi_138298285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:41 schreef Fargo het volgende:

[..]

Weet je hoe zeer je de families van de slachtoffers hiermee teleurstelt?
iedereen.

Ik kan maar het beste emigreren naar Maleisië, daar is het normaal om teleur te stellen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138298400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

nos.nl
Hoe kan je nou "mogelijke" brokstukken opvissen? Of het is van het vliegtuig, of niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138298431
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan je nou "mogelijke" brokstukken opvissen? Of het is van het vliegtuig, of niet.
er liggen meer van die dingen in zee :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138298439
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan je nou "mogelijke" brokstukken opvissen? Of het is van het vliegtuig, of niet.
En zolang ze dan niet weten, zijn het 'mogelijke' brokstukken.
pi_138298459
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

er liggen meer van die dingen in zee :P
Ja, voor de satelliet wel. Als je het opvist, weet je het.

Het is niet dat er een snippertje papier lag ofzo. Vleugels en staartstukken drijven en zijn direct herkenbaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138298563
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, voor de satelliet wel. Als je het opvist, weet je het.

Het is niet dat er een snippertje papier lag ofzo. Vleugels en staartstukken drijven en zijn direct herkenbaar.
en als het niet de vleugels en staartstuk zijn? :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 29 maart 2014 @ 15:59:08 #28
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138298570
Als het zo is dan horen we het snel genoeg.
pi_138298593
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

en als het niet de vleugels en staartstuk zijn? :P
Dan vraag ik me af waar die dingen gebleven zijn. Die verstop je niet eventjes, zeg maar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138298628
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar die dingen gebleven zijn. Die verstop je niet eventjes, zeg maar.
Dat vragen meer mensen zich af op dit moment.
pi_138298668
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar die dingen gebleven zijn. Die verstop je niet eventjes, zeg maar.
je denkt dat je even over zee tuurt en het wel ziet liggen? Of zijn de aluhoedjes nog nodig en is er meer ? Want dat wil men zo graag :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138298756
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

je denkt dat je even over zee tuurt en het wel ziet liggen? Of zijn de aluhoedjes nog nodig en is er meer ? Want dat wil men zo graag :P
Nee, ik denk dat je van satellietfoto's kan spreken over "mogelijke brokstukken". Op het moment dat je iets uit zee vist (de kans dat er maar 1 brokstuk van het liegtuig is, is gewoon verwaarloosbaar klein), weet je gelijk dat het van het vliegtuig is en je dan dus niet van "mogelijke brokstukken" spreekt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138299599
Dus de kapitein van een Chinees schip is ook een Boeing 777 expert die direct aan een brokstuk moet kunnen zien of het om MH370 gaat?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138299830
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus de kapitein van een Chinees schip is ook een Boeing 777 expert die direct aan een brokstuk moet kunnen zien of het om MH370 gaat?
blijkbaar. Iedereen op FOK! hier is expert in alles, dus een kapitein moet dat ook zijn :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138303943
Weer een air crash investigation marathon op NGC :D
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 19:05:15 #36
42184 crew  DaMart
pi_138303948
Er is nu een Air Crash Investigation over de Heliosvlucht die hier al een paar keer ter sprake is gekomen op National Geographic :).
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 19:05:46 #37
42184 crew  DaMart
pi_138303969
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:05 schreef Co_OL het volgende:
Weer een air crash investigation marathon op NGC :D
Altijd leuk om te kijken als je binnenkort weer 11 uur in een vliegtuig mag zitten :+.
pi_138304051
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Altijd leuk om te kijken als je binnenkort weer 11 uur in een vliegtuig mag zitten :+.
wees blij dat ze het niet in het vliegtuig laten zien :9
"Get busy living, or get busy dying"
pi_138304111
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:05 schreef DaMart het volgende:
Er is nu een Air Crash Investigation over de Heliosvlucht die hier al een paar keer ter sprake is gekomen op National Geographic :).
Al die afleveringen staan ook op YouTube.. kan je je eigen Air Crash Investigation marathon houden. Heb pas een docu zitten kijken over het neerstorten van die Air France airbus.. die vond ik wel indrukwekkend.
pi_138304128
Volgens mij gaat dat ding nooit meer gevonden worden...
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:31:09 #41
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138309528
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:08 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

wees blij dat ze het niet in het vliegtuig laten zien :9
Dan gaat het om de laatste minuut, waarin ze aanhalen dat door het onderzoeken van de betreffende crash maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen zodat het vliegen weer een stukje veiliger geworden is....
How can I make this topic about me?
pi_138310097
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dan gaat het om de laatste minuut, waarin ze aanhalen dat door het onderzoeken van de betreffende crash maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen zodat het vliegen weer een stukje veiliger geworden is....
Het is extreem veilig, alleen áls het fout gaat is de kans groot dat je het niet overleeft.

Bekijk dit filmpje, prachtige uitzondering hierop:


En deze natuurlijk:


Deze kijk ik nu:


Cool; St. Elmo's vuur.

Without engine thrust, a 747-200 has a glide ratio of approximately 15:1, meaning it can glide forward 15 kilometres for every kilometre it drops. The flight crew quickly determined that the aircraft was capable of gliding for 23 minutes and covering 91 nautical miles (169 km) from its flight level of 37,000 feet (11,000 m).


Onze eigen Bijlmerramp, drie kwartier voordat het gebeurde was ik daar in de buurt.:



[ Bericht 12% gewijzigd door El_Matador op 29-03-2014 23:19:50 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:49:38 #43
46383 Tiemie
sowieso wel!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:02:34 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138310893
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, voor de satelliet wel. Als je het opvist, weet je het.

Het is niet dat er een snippertje papier lag ofzo. Vleugels en staartstukken drijven en zijn direct herkenbaar.
Wat ben jij dom...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138311597
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat ben jij dom...
Maar natuurlijk, beste Falco. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138311894
Waarom staat dat oude kaartje nog in de OP? Gisteren werd al bekend dat het zoekgebied noordelijk is verplaatst.




En het is zeker niet gegarandeerd dat staartstukken en vleugels bliven drijven. De staart van de Airbus van AF447 (die wel bleef drijven) is van een ander materiaal gemaakt dan de staart van een 777.
pi_138312829
The flightcrew had engine fire warning illuminated shortly after take-off and the pilot shut down two engines and tried to return to Sheremetyevo Airport.[1] While trying to return to the airport on two engines, the pilots lost control of the Il-62 which crashed into a field and burnt out.[1] It was reported that the fire warnings were false

http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_411
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138313037
Dat was een bizarre aflevering ja, kan me die nog goed herinneren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138315007
So far not good.....

quote:
Flight MH370: Chinese and Australian ships draw blank
bron: http://www.bbc.com/news/world-asia-26797866
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138317956
quote:
waarom staat dat oude kaartje nog in de OP?
Ik kijk er van de week wel ff naar
pi_138318091
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
The flightcrew had engine fire warning illuminated shortly after take-off and the pilot shut down two engines and tried to return to Sheremetyevo Airport.[1] While trying to return to the airport on two engines, the pilots lost control of the Il-62 which crashed into a field and burnt out.[1] It was reported that the fire warnings were false

http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_411
Russische vliegtuigen.
pi_138319878
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Russische vliegtuigen.
Ja, en AF447 viel uit de lucht omdat de pitotbuizen het niet goed deden, verder was het een perfect vliegtuig.

Franse vliegtuigen/piloten. :')
pi_138319997
Ze hebben nu voor het eerst apparatuur ingezet om de zwarte doos op te sporen. Lijkt me een wanhoopsdaad nu de tijd dringt, aangezien ze nog niets van het vliegtuig hebben kunnen identificeren.

quote:
UPDATE De Australische premier Tony Abbott is hoopvol dat de zoektocht naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines snel een aanwijzing zal opleveren over het lot van het vermiste toestel. Dat zei hij op een persconferentie vandaag. Maar die hoop is tot nog toe niet gebaseerd op zoeksuccessen: eerder gespotte brokstukken in de oceaan bleken alle niet afkomstig van het ramptoestel.

De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.
Toch oordeelde de premier dat er positieve ontwikkelingen te melden zijn. De zoektocht in de Indische Oceaan ten westen van Perth is geïntensiveerd en meer en meer objecten worden gevonden, alhoewel nog niet van het toestel.

Het stuk oceaan bevindt zich op 2,5 uur vliegen van Perth. Dat betekent dat vliegtuigen nu 5 uur boven het gebied kunnen cirkelen, alvorens ze terug moeten naar het vasteland. Ook zijn acht schepen in het gebied op zoek. De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.

Zwarte dozen
Bij de zoektocht wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken. Een marineschip met het geavanceerde apparaat vertrekt zondag vanuit Australië naar het zoekgebied, 1850 kilometer ten westen van de stad Perth.

Of het inzetten van de signaalontvanger succes oplevert is nog maar de vraag, omdat het bereik slechts een kilometer bedraagt en het schip langzaam moet varen om de kwaliteiten optimaal te benutten. De tijd dringt, aangezien de zwarte dozen naar verwachting nog een week signalen uitzenden.

  zondag 30 maart 2014 @ 09:31:18 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138320122
Wat kan er nog drijven van het vliegtuig? De romp is sowieso gezonken neem ik aan, het enige dat drijft zijn lichte dingen als kussens, kleding, reddingsvesten... Maar dat zijn allemaal kleine objecten, en na 3 weken in die woelige zee is dat hopeloos verspreid. Het ligt niet meer netjes bij elkaar binnen een straal van een vierkante kilometer.
Met wat geluk spoelt over een paar maanden misschien nog het eea aan op de stranden van Australie.
How can I make this topic about me?
pi_138320257
''ónomstotelijk bewijs' hadden ze toch? :')

quote:
De nieuwste etappe in de zoektocht begon zondag met een teleurstelling; materiaal dat zaterdag uit zee was geplukt bleek niet afkomstig van de Boeing 777. Er zijn dus nog altijd geen brokstukken van het toestel gevonden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)oektocht-mh-370.html
  zondag 30 maart 2014 @ 10:04:43 #56
54408 Parzival
Where it happens
pi_138320414
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:49 schreef RVer het volgende:
''ónomstotelijk bewijs' hadden ze toch? :')

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)oektocht-mh-370.html
dat onomstotelijk bewijs zijn radar gegevens.. niet de wrakstukken zelf..

als ze ergens een radar beeld hebben van MH370 wetende dat ze niet genoeg brandstof kunnen hebben om land te bereiken, weet je dat die in zee ligt
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 30 maart 2014 @ 10:05:22 #57
54408 Parzival
Where it happens
pi_138320431
zou het routenummer nu ook gewijzigd zijn? of hebben ze nog steeds een verbinding met code MH370?

Zo te zien.. een nieuw nummertje.. denk dat ze de code "MH370" ook in de systemen hebben begraven..

Malaysia Airlines MH 0318
Economy 00:25 Kuala Lumpur Int.
Terminal: M 06:35 Beijing Capital
Terminal: 3
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 30 maart 2014 @ 10:55:43 #58
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138321284
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:05 schreef Parzival het volgende:
zou het routenummer nu ook gewijzigd zijn? of hebben ze nog steeds een verbinding met code MH370?

Zo te zien.. een nieuw nummertje.. denk dat ze de code "MH370" ook in de systemen hebben begraven..

Malaysia Airlines MH 0318
Economy 00:25 Kuala Lumpur Int.
Terminal: M 06:35 Beijing Capital
Terminal: 3
klopt, ze hebben nu MH317 en MH318 als vluchtnummers genomen.
How can I make this topic about me?
pi_138321390
Duurt lang
There are only 151 Pokémon.
pi_138321842
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.

Trouwens als ik de piloot was en ik wilde onvindbaar worden, had ik vlak voor Diamantina Deep of die regio, nog even een koers helemaal de andere kant opgezet.
  zondag 30 maart 2014 @ 11:41:01 #61
54408 Parzival
Where it happens
pi_138322261
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.

Trouwens als ik de piloot was en ik wilde onvindbaar worden, had ik vlak voor Diamantina Deep of die regio, nog even een koers helemaal de andere kant opgezet.
het is een nogal groot gebied.. en het zou mogelijkerwijs nog kunnen zijn dat die zachtjes is geland.. en afgezonken.. net als in de film Airport '77...

overigens is er wel een film op hold gezet.. jammer want er zat echt een goed verhaal in zeg..

quote:
Australian horror film that sees China-bound flight crash into the ocean and survivors fight off giant sharks is shelved after MH370 tragedy

•The action horror film, from Arclight Films, tells the story of a China-bound flight that mysteriously crashes in a remote stretch of ocean
•The survivors then have to fend off killer sharks as 'the plane is starting to sink into a bottomless abyss'
•'Out of sensitivity to the Malaysia flight situation, we've decided to put it on pause for now,' managing director Gary Hamilton said Monday
•The news comes as Malaysian Prime Minister Najib Razak said new analysis suggests the flight ended in the southern Indian Ocean, and that all those on board are now dead
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_138322334
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.


Hoezo? Misschien heeft hij hem intact op het water geland en af laten zinken voor all we know.

En zelfs al drijven er brokstukken, het is een héél groot gebied.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138322584
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.

Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 30 maart 2014 @ 11:59:31 #64
54408 Parzival
Where it happens
pi_138322705
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.

Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
dit dus..

Bedenk dat je een container zoekt in Nederland.. maar dan met een storm erbij
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_138322852
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:06:29 #66
54408 Parzival
Where it happens
pi_138322909
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
idem
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_138323648
Begin een beetje onpasselijk te worden van die chinese aluhoedjes....

http://www.telegraph.co.u(...)-missing-flight.html

Maleisië probeert er alles aan te doen om MH370 te vinden, er zijn een twintigtal landen ingeschakeld. Amerikanen, Chinezen, Australiërs en zowat de hele wereld (o.a. via tonmod) zoeken de hele Indische Oceaan af. Volgens mij wordt er alles aan gedaan wat tot de mogelijkheden behoort om achter de waarheid te komen.....maar nee.....de aluhoedjes willen geld zien...genoegdoening, compensatie....dus wordt er op deze manier een soort van schuldgevoel gecreeerd, waar de Maleisische regering ook nog eens gevoelig voor is......

Ik kan dat soort mensen niet uitstaan. Gatver... :r :r

Zo, klaar, moest het effe kwijt. En nu lekker in het zonnetje. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138323757
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Je had rechercheur moeten worden. Echt.
pi_138324522
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 30 maart 2014 @ 13:16:52 #70
54408 Parzival
Where it happens
pi_138324618
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
er spoelt uiteindelijk vast wel wat aan..

en anders komt deze bij het lijstje "88 89 vliegtuigen die zijn verdwenen"
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 30 maart 2014 @ 13:21:23 #71
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_138324713
Nu is er dus weer niks van het vliegtuig gevonden? :')
En altijd het laatste woord.
pi_138329631
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:53 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja, en AF447 viel uit de lucht omdat de pitotbuizen het niet goed deden, verder was het een perfect vliegtuig.

Franse vliegtuigen/piloten. :')
Franse piloten!!
pi_138330063
Nu zijn ze ook een vissersboot kwijt. :')

quote:
On Mar 30th 2014 AMSA reported that an emergency signal received from a fishing vessel about 3300km/1780nm southwest of Perth needed to be addressed, two aircraft thought to participate in the search for MH-370 were tasked to respond to the fishing vessel - as only debris was located at the point of the signal, the search for the vessel is going to continue on Mar 31st. The remaining 9 aircraft and now 8 ships continued to scan the northern search area west of Perth, aircraft reported new sightings. The objects retrieved from the ocean yesterday have been described as "fishing equipment and other floatsam" unrelated to MH-370.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:31:15 #74
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138330141
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:28 schreef MartijnA3 het volgende:
Nu zijn ze ook een vissersboot kwijt. :')

[..]

Ze waren toevallig in de buurt met de search party, echter toch te laat.
How can I make this topic about me?
pi_138330168
Na de Bermudadriehoek hebben we nu ook de Diamantinadriehoek.
pi_138332079
Mocht er echt een bootje verdwijnen met de zoektocht ga je natuurlijk krijgen dat men af gaat vragen of ze wel verder moeten zoeken.... Of tegen hogere vergoeding.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 30 maart 2014 @ 18:09:17 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138332800
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
dat lag allemaal op de route dus was niet zo moeilijk te vinden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138333575
Zijn er ondertussen al van die brokstukken opgevist of hebben ze nog niks teruggevonden van wat op die foto's te zien was?
pi_138336976
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.

Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
pi_138338397
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:

[..]

het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
^O^

En hier vlieg je niet over een landschap, maar over een uitgestrekte oceaan waar alles wat anders is opvalt. Het is ook niet dat je 1 papiersnippertje van het vliegtuig zoekt, brokstukken zijn redelijk makkelijk te herkennen, zeker als je er met je neus bovenop staat/vaart/vliegt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138343351
Ja want er drijft een compleet 777 in honderduizenden stukjes in de zee. Vreemd dat ze niks vinden man.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 30 maart 2014 @ 22:19:06 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138343826
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:

[..]

het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
Denk wel dat die vliegtuigen lager vliegen. Op skydive-hoogtes kun je niet echt makkelijk drijvende reddingvestjes onderscheiden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138344068
Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.

Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138344327
Misschien zwemt daar een nog onontdekte vliegtuigetende vis.

Het is zo bizar, ik kan het niet uitstaan dat ze niks kunnen vinden.
  zondag 30 maart 2014 @ 22:30:20 #85
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138344488
Het vinden van de brokken of zelfs de zwarte dozen zal weinig meer toevoegen.
De 777 vliegt al veel te lang om nog kinderziektes te vinden die tot een crash leiden.
En of je nu wel of niet kunt bewijzen of een piloot doordraaide of dat het een kaper was: Het scenario is denkbaar en als met dit in het vervolg wil voorkomen dan kan men aan de slag om zoiets te voorkomen.
Wie dit leest is gek
pi_138344780
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.

Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!) zodat men wist in welke gebied ze moesten zoeken. Daarnaast was het toestel ook niet veel van koers afgeweken, wat natuurlijk de zoektocht een stuk gemakkelijker maakt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138345064
Daarom, dat zeg ik. Stop aub met vergelijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138345604
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef eight het volgende:
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!)
Was het niet 10 per vlucht?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 30 maart 2014 @ 22:52:05 #89
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138345743
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?

Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.

Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_138345876
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?

Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.

Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Nee toch.. het grootste deel van het wrak werd met de zwarte doos pas 2 jaar later gevonden.. tot verbazing van de onderzoekers was een groot deel van de cabine nog in tact met veel slachtoffers nog in hun stoel.
pi_138346202
Idd, wrakstukken en lichamen binnen 4 dagen, wrak zelf 2 jaar. Vrij bizar maar tekenend voor MH370. Als je al geen wrakstukken vind...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138346325
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Was het niet 10 per vlucht?
Nu twijfel ik..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138346489
Naja dat is alsnog 0,1% van de verkochte tickets voor een A330 :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 31 maart 2014 @ 00:50:23 #94
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138350069
Misschien is het reeds uitgebreid besproken maar ik kan niet alles teruglezen. Er was 1 Nederlander aan boord. Weet iemand daar meer over?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_138350217
quote:
5s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef Staal het volgende:
Misschien is het reeds uitgebreid besproken maar ik kan niet alles teruglezen. Er was 1 Nederlander aan boord. Weet iemand daar meer over?
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.

Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138350314
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja want er drijft een compleet 777 in honderduizenden stukjes in de zee. Vreemd dat ze niks vinden man.
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.

Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?

Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.

Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138355313
quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Goh, waarom zinken dingen.
pi_138356249
quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.

Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?

Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.

Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
allerlei zaken die je noemt blijven vaak maar tijdelijk drijven, als de zee wat woester is zal alles nog wel wat sneller zinken...
pi_138356349
quote:
"Dear Daily Mail, You should consider making movies since you are so good at making up stories and scripts out of thin air...

"May god have mercy on your souls. You can bet your ass I will not forgive you," the pilot's daughter, Aishah Zaharie, wrote on her Facebook status last night.

The tabloid's weekly edition, The Mail on Sunday, reported yesterday that Captain Zaharie's wife, Faizah Khanum Mustafa Khan, had allegedly told investigators that "he retreated into a shell", spending time alone in his room in the house they shared.
http://www.themalaysianin(...)eport-on-mh370-pilot
_O_
In the coolest little capital of the world
  maandag 31 maart 2014 @ 11:09:11 #100
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_138356430
Is dat rotding nog steeds niet gevonden?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')