24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende: Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.
Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.
Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.
Dit kunnen ze doen voor een aantal van de pings/handshakes, trekken een lijn door de cirkels mbv aannames van snelheid, vlieghoogte, windsterkte en richting van die hoogte, range en fuelrates etc. Natuurlijk nemen ze een heel aantal factoren mee in de berekeningen van het flightpath, maar het is nog steeds allemaal gebaseerd op aannames
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was.
Ah dat heb ik een beetje gemist. Is daar nog ergens iets over te lezen?
En idd, deze vlucht heeft zoveel gedaan om niet gevonden te worden dat het enkel op aannames kan worden gedaan. Als die ping niet was gelukt was het helemaal een bizarre act, want dan hadden ze nog in de straat van Malakka gezocht en die laatste bocht helemaal gemist... Sick.
Ah dat heb ik een beetje gemist. Is daar nog ergens iets over te lezen?
En idd, deze vlucht heeft zoveel gedaan om niet gevonden te worden dat het enkel op aannames kan worden gedaan. Als die ping niet was gelukt was het helemaal een bizarre act, want dan hadden ze nog in de straat van Malakka gezocht en die laatste bocht helemaal gemist... Sick.
Eigenlijk aan de hand van dit artikel realiseerden ze dat ze niet stil hadden gestaan bij de "wobble", hieruit konden ze afleiden welke kant het moest zijn door het doppler effect
Burst frequency offset zou anders zijn op de north route, als je de wobble van de satelliet meeneemt in de vergelijking
Of niet... Ik denk dat we dat pas horen als het vliegtuig gelokaliseerd is, om maar even een open deur in te trappen
Zelf weet ik niet meer wat te denken.
Bizarre bug in de software van het vliegtuig lijkt inmiddels onaanemelijk omdat er vrij veel handelingen gedaan zijn om het vliegtuig onzichtbaar voor trackers te maken.
Een zelfmoordactie van de piloot lijkt mij te fucked up. (Kon makkelijker, tenzij hij een soort God -syndroom had, maar dat zou toch eerder opgemerkt moeten zijn.)
Kaping gone wrong: Kan, inclusief heldhaftige piloot die de hele zooi verpest voor de kaper(s) door ze via de auto pilot (of whatever hij in kan toetsen in de cockpit) naar de eeuwige jachtvelden te sturen waar minder schade aangericht kon worden dan wat het plan was.
Ik sluit zelfs niet uit dat de besturing van het vliegtuig remote overgenomen was
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Regarding fuel consumption, a Delta 777 manual contains the following. These data may not be exactly the same as for the MH370 aircraft, but the trends will be the same.
Hieruit kun je wat gemakkelijker zien wat een andere hoogte doet. De hoeveelheid brandstof het vliegtuig nog over had is het enigste wat zeker is. Uit hoogte X en snelheid Y volgt fuelconsumptie, dit geeft ze een range die het vliegtuig heeft afgelegd. Aan de hand daarvan pakken ze een punt op de pinglijn. Dan gewoon een recht flightpath aannemen en je trekt de lijn tussen de cirkels en hebt het flightpath.
Verander je de hoogte, stel we zakken, maar we houden de zelfde snelheid aan, dan verbruiken we een stuk meer brandstof dus het bereik word kleiner. Het path verschuift naar het noorden op de laatste pingcirkel.
Verander je de snelheid, ook die beïnvloed brandstofconsumptie en range. Ook mechanische of elektrische storingen kunnen brandstofconsumptie/trust/range etc beïnvloeden
Veranderingen van die parameters leveren hele andere routes op, en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het alleen straight paths zijn..
Is al van gisteren (ook die foto). Sowieso zal nu.nl beetje achterlopen schijnt. Intussen maakt de overheid van Maleisië zich redelijk belachelijk door nog steeds over de paspoorten door te gaan en dat het zo lastig controleren is...
[ Bericht 12% gewijzigd door ThePlaneteer op 29-03-2014 10:05:27 ]
Chinese schepen in nieuw zoekgebied vermist vliegtuig Twee Chinese schepen speuren zaterdag naar tekenen van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines in het nieuwe zoekgebied in de Indische Oceaan.
Het stuk zee ten westen van Australië ligt 1100 kilometer noordoostelijk van het vorige gebied.
Het Chinese staatspersbureau Xinhua meldde zaterdag ook dat een Chinees vliegtuig spullen in zee heeft gezien waar nader onderzoek naar nodig is.
Ook vrijdag zijn vanuit vliegtuigen drijvende objecten gezien. Schepen moeten bekijken of het gaat om wrakstukken en andere spullen van het vermiste vliegtuig.
Bizarre bug in de software van het vliegtuig lijkt inmiddels onaanemelijk omdat er vrij veel handelingen gedaan zijn om het vliegtuig onzichtbaar voor trackers te maken.
Zelfs dat weet je niet omdat Indonesië niet over de brug komt met hun radargegevens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op de Indische Oceaan hebben een Chinees en een Australisch schip drijvende voorwerpen uit de zee gevist die mogelijk van de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn, meldt de Australische marine.
Vanuit vliegtuigen die ook vandaag weer meezochten naar het toestel, zijn opnieuw drijvende voorwerpen in zee gezien.
De bemanning van een Australisch luchtmachttoestel heeft ook op een plek buiten het zoekgebied voorwerpen in de oceaan ontdekt.
Hoe kan je nou "mogelijke" brokstukken opvissen? Of het is van het vliegtuig, of niet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, voor de satelliet wel. Als je het opvist, weet je het.
Het is niet dat er een snippertje papier lag ofzo. Vleugels en staartstukken drijven en zijn direct herkenbaar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dan vraag ik me af waar die dingen gebleven zijn. Die verstop je niet eventjes, zeg maar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
je denkt dat je even over zee tuurt en het wel ziet liggen? Of zijn de aluhoedjes nog nodig en is er meer ? Want dat wil men zo graag
Nee, ik denk dat je van satellietfoto's kan spreken over "mogelijke brokstukken". Op het moment dat je iets uit zee vist (de kans dat er maar 1 brokstuk van het liegtuig is, is gewoon verwaarloosbaar klein), weet je gelijk dat het van het vliegtuig is en je dan dus niet van "mogelijke brokstukken" spreekt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zaterdag 29 maart 2014 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende: Dus de kapitein van een Chinees schip is ook een Boeing 777 expert die direct aan een brokstuk moet kunnen zien of het om MH370 gaat?
blijkbaar. Iedereen op FOK! hier is expert in alles, dus een kapitein moet dat ook zijn
Op zaterdag 29 maart 2014 19:05 schreef DaMart het volgende: Er is nu een Air Crash Investigation over de Heliosvlucht die hier al een paar keer ter sprake is gekomen op National Geographic .
Al die afleveringen staan ook op YouTube.. kan je je eigen Air Crash Investigation marathon houden. Heb pas een docu zitten kijken over het neerstorten van die Air France airbus.. die vond ik wel indrukwekkend.
wees blij dat ze het niet in het vliegtuig laten zien
Dan gaat het om de laatste minuut, waarin ze aanhalen dat door het onderzoeken van de betreffende crash maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen zodat het vliegen weer een stukje veiliger geworden is....
Dan gaat het om de laatste minuut, waarin ze aanhalen dat door het onderzoeken van de betreffende crash maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen zodat het vliegen weer een stukje veiliger geworden is....
Het is extreem veilig, alleen áls het fout gaat is de kans groot dat je het niet overleeft.
Bekijk dit filmpje, prachtige uitzondering hierop:
[ Bericht 12% gewijzigd door El_Matador op 29-03-2014 23:19:50 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Waarom staat dat oude kaartje nog in de OP? Gisteren werd al bekend dat het zoekgebied noordelijk is verplaatst.
En het is zeker niet gegarandeerd dat staartstukken en vleugels bliven drijven. De staart van de Airbus van AF447 (die wel bleef drijven) is van een ander materiaal gemaakt dan de staart van een 777.
The flightcrew had engine fire warning illuminated shortly after take-off and the pilot shut down two engines and tried to return to Sheremetyevo Airport.[1] While trying to return to the airport on two engines, the pilots lost control of the Il-62 which crashed into a field and burnt out.[1] It was reported that the fire warnings were false
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende: The flightcrew had engine fire warning illuminated shortly after take-off and the pilot shut down two engines and tried to return to Sheremetyevo Airport.[1] While trying to return to the airport on two engines, the pilots lost control of the Il-62 which crashed into a field and burnt out.[1] It was reported that the fire warnings were false
Ze hebben nu voor het eerst apparatuur ingezet om de zwarte doos op te sporen. Lijkt me een wanhoopsdaad nu de tijd dringt, aangezien ze nog niets van het vliegtuig hebben kunnen identificeren.
quote:
UPDATE De Australische premier Tony Abbott is hoopvol dat de zoektocht naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines snel een aanwijzing zal opleveren over het lot van het vermiste toestel. Dat zei hij op een persconferentie vandaag. Maar die hoop is tot nog toe niet gebaseerd op zoeksuccessen: eerder gespotte brokstukken in de oceaan bleken alle niet afkomstig van het ramptoestel.
De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis. Toch oordeelde de premier dat er positieve ontwikkelingen te melden zijn. De zoektocht in de Indische Oceaan ten westen van Perth is geïntensiveerd en meer en meer objecten worden gevonden, alhoewel nog niet van het toestel.
Het stuk oceaan bevindt zich op 2,5 uur vliegen van Perth. Dat betekent dat vliegtuigen nu 5 uur boven het gebied kunnen cirkelen, alvorens ze terug moeten naar het vasteland. Ook zijn acht schepen in het gebied op zoek. De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.
Zwarte dozen Bij de zoektocht wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken. Een marineschip met het geavanceerde apparaat vertrekt zondag vanuit Australië naar het zoekgebied, 1850 kilometer ten westen van de stad Perth.
Of het inzetten van de signaalontvanger succes oplevert is nog maar de vraag, omdat het bereik slechts een kilometer bedraagt en het schip langzaam moet varen om de kwaliteiten optimaal te benutten. De tijd dringt, aangezien de zwarte dozen naar verwachting nog een week signalen uitzenden.
Wat kan er nog drijven van het vliegtuig? De romp is sowieso gezonken neem ik aan, het enige dat drijft zijn lichte dingen als kussens, kleding, reddingsvesten... Maar dat zijn allemaal kleine objecten, en na 3 weken in die woelige zee is dat hopeloos verspreid. Het ligt niet meer netjes bij elkaar binnen een straal van een vierkante kilometer. Met wat geluk spoelt over een paar maanden misschien nog het eea aan op de stranden van Australie.
De nieuwste etappe in de zoektocht begon zondag met een teleurstelling; materiaal dat zaterdag uit zee was geplukt bleek niet afkomstig van de Boeing 777. Er zijn dus nog altijd geen brokstukken van het toestel gevonden.
Op zondag 30 maart 2014 10:05 schreef Parzival het volgende: zou het routenummer nu ook gewijzigd zijn? of hebben ze nog steeds een verbinding met code MH370?
Zo te zien.. een nieuw nummertje.. denk dat ze de code "MH370" ook in de systemen hebben begraven..
Malaysia Airlines MH 0318 Economy 00:25 Kuala Lumpur Int. Terminal: M 06:35 Beijing Capital Terminal: 3
klopt, ze hebben nu MH317 en MH318 als vluchtnummers genomen.
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden. Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Trouwens als ik de piloot was en ik wilde onvindbaar worden, had ik vlak voor Diamantina Deep of die regio, nog even een koers helemaal de andere kant opgezet.
Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende: Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden. Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Trouwens als ik de piloot was en ik wilde onvindbaar worden, had ik vlak voor Diamantina Deep of die regio, nog even een koers helemaal de andere kant opgezet.
het is een nogal groot gebied.. en het zou mogelijkerwijs nog kunnen zijn dat die zachtjes is geland.. en afgezonken.. net als in de film Airport '77...
overigens is er wel een film op hold gezet.. jammer want er zat echt een goed verhaal in zeg..
quote:
Australian horror film that sees China-bound flight crash into the ocean and survivors fight off giant sharks is shelved after MH370 tragedy
•The action horror film, from Arclight Films, tells the story of a China-bound flight that mysteriously crashes in a remote stretch of ocean •The survivors then have to fend off killer sharks as 'the plane is starting to sink into a bottomless abyss' •'Out of sensitivity to the Malaysia flight situation, we've decided to put it on pause for now,' managing director Gary Hamilton said Monday •The news comes as Malaysian Prime Minister Najib Razak said new analysis suggests the flight ended in the southern Indian Ocean, and that all those on board are now dead
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende: Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden. Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Hoezo? Misschien heeft hij hem intact op het water geland en af laten zinken voor all we know.
En zelfs al drijven er brokstukken, het is een héél groot gebied.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende: In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
dit dus..
Bedenk dat je een container zoekt in Nederland.. maar dan met een storm erbij
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende: Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
idem
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Maleisië probeert er alles aan te doen om MH370 te vinden, er zijn een twintigtal landen ingeschakeld. Amerikanen, Chinezen, Australiërs en zowat de hele wereld (o.a. via tonmod) zoeken de hele Indische Oceaan af. Volgens mij wordt er alles aan gedaan wat tot de mogelijkheden behoort om achter de waarheid te komen.....maar nee.....de aluhoedjes willen geld zien...genoegdoening, compensatie....dus wordt er op deze manier een soort van schuldgevoel gecreeerd, waar de Maleisische regering ook nog eens gevoelig voor is......
Ik kan dat soort mensen niet uitstaan. Gatver...
Zo, klaar, moest het effe kwijt. En nu lekker in het zonnetje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende: Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden. Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende: Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
On Mar 30th 2014 AMSA reported that an emergency signal received from a fishing vessel about 3300km/1780nm southwest of Perth needed to be addressed, two aircraft thought to participate in the search for MH-370 were tasked to respond to the fishing vessel - as only debris was located at the point of the signal, the search for the vessel is going to continue on Mar 31st. The remaining 9 aircraft and now 8 ships continued to scan the northern search area west of Perth, aircraft reported new sightings. The objects retrieved from the ocean yesterday have been described as "fishing equipment and other floatsam" unrelated to MH-370.
Mocht er echt een bootje verdwijnen met de zoektocht ga je natuurlijk krijgen dat men af gaat vragen of ze wel verder moeten zoeken.... Of tegen hogere vergoeding.
Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende: In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
En hier vlieg je niet over een landschap, maar over een uitgestrekte oceaan waar alles wat anders is opvalt. Het is ook niet dat je 1 papiersnippertje van het vliegtuig zoekt, brokstukken zijn redelijk makkelijk te herkennen, zeker als je er met je neus bovenop staat/vaart/vliegt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
Denk wel dat die vliegtuigen lager vliegen. Op skydive-hoogtes kun je niet echt makkelijk drijvende reddingvestjes onderscheiden.
Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.
Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
Het vinden van de brokken of zelfs de zwarte dozen zal weinig meer toevoegen. De 777 vliegt al veel te lang om nog kinderziektes te vinden die tot een crash leiden. En of je nu wel of niet kunt bewijzen of een piloot doordraaide of dat het een kaper was: Het scenario is denkbaar en als met dit in het vervolg wil voorkomen dan kan men aan de slag om zoiets te voorkomen.
Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef ThePlaneteer het volgende: Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.
Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!) zodat men wist in welke gebied ze moesten zoeken. Daarnaast was het toestel ook niet veel van koers afgeweken, wat natuurlijk de zoektocht een stuk gemakkelijker maakt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende: Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?
Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.
Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.
Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Nee toch.. het grootste deel van het wrak werd met de zwarte doos pas 2 jaar later gevonden.. tot verbazing van de onderzoekers was een groot deel van de cabine nog in tact met veel slachtoffers nog in hun stoel.
Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef Staal het volgende: Misschien is het reeds uitgebreid besproken maar ik kan niet alles teruglezen. Er was 1 Nederlander aan boord. Weet iemand daar meer over?
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.
Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 30 maart 2014 22:11 schreef ThePlaneteer het volgende: Ja want er drijft een compleet 777 in honderduizenden stukjes in de zee. Vreemd dat ze niks vinden man.
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
[..] Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
allerlei zaken die je noemt blijven vaak maar tijdelijk drijven, als de zee wat woester is zal alles nog wel wat sneller zinken...
"Dear Daily Mail, You should consider making movies since you are so good at making up stories and scripts out of thin air...
"May god have mercy on your souls. You can bet your ass I will not forgive you," the pilot's daughter, Aishah Zaharie, wrote on her Facebook status last night.
The tabloid's weekly edition, The Mail on Sunday, reported yesterday that Captain Zaharie's wife, Faizah Khanum Mustafa Khan, had allegedly told investigators that "he retreated into a shell", spending time alone in his room in the house they shared.