Russische vliegtuigen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
The flightcrew had engine fire warning illuminated shortly after take-off and the pilot shut down two engines and tried to return to Sheremetyevo Airport.[1] While trying to return to the airport on two engines, the pilots lost control of the Il-62 which crashed into a field and burnt out.[1] It was reported that the fire warnings were false
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_411
Ja, en AF447 viel uit de lucht omdat de pitotbuizen het niet goed deden, verder was het een perfect vliegtuig.quote:
quote:UPDATE De Australische premier Tony Abbott is hoopvol dat de zoektocht naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines snel een aanwijzing zal opleveren over het lot van het vermiste toestel. Dat zei hij op een persconferentie vandaag. Maar die hoop is tot nog toe niet gebaseerd op zoeksuccessen: eerder gespotte brokstukken in de oceaan bleken alle niet afkomstig van het ramptoestel.
De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.
Toch oordeelde de premier dat er positieve ontwikkelingen te melden zijn. De zoektocht in de Indische Oceaan ten westen van Perth is geïntensiveerd en meer en meer objecten worden gevonden, alhoewel nog niet van het toestel.
Het stuk oceaan bevindt zich op 2,5 uur vliegen van Perth. Dat betekent dat vliegtuigen nu 5 uur boven het gebied kunnen cirkelen, alvorens ze terug moeten naar het vasteland. Ook zijn acht schepen in het gebied op zoek. De weersomstandigheden zijn vandaag niet ideaal, maar goed genoeg om verder te kunnen jagen op resten van één van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.
Zwarte dozen
Bij de zoektocht wordt voor het eerst gebruik gemaakt van een apparaat dat signalen van de zwarte dozen kan oppikken. Een marineschip met het geavanceerde apparaat vertrekt zondag vanuit Australië naar het zoekgebied, 1850 kilometer ten westen van de stad Perth.
Of het inzetten van de signaalontvanger succes oplevert is nog maar de vraag, omdat het bereik slechts een kilometer bedraagt en het schip langzaam moet varen om de kwaliteiten optimaal te benutten. De tijd dringt, aangezien de zwarte dozen naar verwachting nog een week signalen uitzenden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)oektocht-mh-370.htmlquote:De nieuwste etappe in de zoektocht begon zondag met een teleurstelling; materiaal dat zaterdag uit zee was geplukt bleek niet afkomstig van de Boeing 777. Er zijn dus nog altijd geen brokstukken van het toestel gevonden.
dat onomstotelijk bewijs zijn radar gegevens.. niet de wrakstukken zelf..quote:Op zondag 30 maart 2014 09:49 schreef RVer het volgende:
''ónomstotelijk bewijs' hadden ze toch?
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)oektocht-mh-370.html
klopt, ze hebben nu MH317 en MH318 als vluchtnummers genomen.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:05 schreef Parzival het volgende:
zou het routenummer nu ook gewijzigd zijn? of hebben ze nog steeds een verbinding met code MH370?
Zo te zien.. een nieuw nummertje.. denk dat ze de code "MH370" ook in de systemen hebben begraven..
Malaysia Airlines MH 0318
Economy 00:25 Kuala Lumpur Int.
Terminal: M 06:35 Beijing Capital
Terminal: 3
het is een nogal groot gebied.. en het zou mogelijkerwijs nog kunnen zijn dat die zachtjes is geland.. en afgezonken.. net als in de film Airport '77...quote:Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Trouwens als ik de piloot was en ik wilde onvindbaar worden, had ik vlak voor Diamantina Deep of die regio, nog even een koers helemaal de andere kant opgezet.
quote:Australian horror film that sees China-bound flight crash into the ocean and survivors fight off giant sharks is shelved after MH370 tragedy
•The action horror film, from Arclight Films, tells the story of a China-bound flight that mysteriously crashes in a remote stretch of ocean
•The survivors then have to fend off killer sharks as 'the plane is starting to sink into a bottomless abyss'
•'Out of sensitivity to the Malaysia flight situation, we've decided to put it on pause for now,' managing director Gary Hamilton said Monday
•The news comes as Malaysian Prime Minister Najib Razak said new analysis suggests the flight ended in the southern Indian Ocean, and that all those on board are now dead
Hoezo? Misschien heeft hij hem intact op het water geland en af laten zinken voor all we know.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.
dit dus..quote:Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
idemquote:Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Je had rechercheur moeten worden. Echt.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een ongelooflijk verhaal. Misschien heeft de piloot alle passagiers opgedragen om stukjes lood op drijfbare zaken vast te binden.
Ze hadden al lang wat moeten vinden.
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
er spoelt uiteindelijk vast wel wat aan..quote:Op zondag 30 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
Franse piloten!!quote:Op zondag 30 maart 2014 08:53 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ja, en AF447 viel uit de lucht omdat de pitotbuizen het niet goed deden, verder was het een perfect vliegtuig.
Franse vliegtuigen/piloten.
quote:On Mar 30th 2014 AMSA reported that an emergency signal received from a fishing vessel about 3300km/1780nm southwest of Perth needed to be addressed, two aircraft thought to participate in the search for MH-370 were tasked to respond to the fishing vessel - as only debris was located at the point of the signal, the search for the vessel is going to continue on Mar 31st. The remaining 9 aircraft and now 8 ships continued to scan the northern search area west of Perth, aircraft reported new sightings. The objects retrieved from the ocean yesterday have been described as "fishing equipment and other floatsam" unrelated to MH-370.
Ze waren toevallig in de buurt met de search party, echter toch te laat.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:28 schreef MartijnA3 het volgende:
Nu zijn ze ook een vissersboot kwijt.
[..]
dat lag allemaal op de route dus was niet zo moeilijk te vindenquote:Op zondag 30 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..quote:Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
Denk wel dat die vliegtuigen lager vliegen. Op skydive-hoogtes kun je niet echt makkelijk drijvende reddingvestjes onderscheiden.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!) zodat men wist in welke gebied ze moesten zoeken. Daarnaast was het toestel ook niet veel van koers afgeweken, wat natuurlijk de zoektocht een stuk gemakkelijker maakt.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.
Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
Was het niet 10 per vlucht?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef eight het volgende:
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!)
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Nee toch.. het grootste deel van het wrak werd met de zwarte doos pas 2 jaar later gevonden.. tot verbazing van de onderzoekers was een groot deel van de cabine nog in tact met veel slachtoffers nog in hun stoel.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?
Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.
Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Nu twijfel ik..quote:
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef Staal het volgende:
Misschien is het reeds uitgebreid besproken maar ik kan niet alles teruglezen. Er was 1 Nederlander aan boord. Weet iemand daar meer over?
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja want er drijft een compleet 777 in honderduizenden stukjes in de zee. Vreemd dat ze niks vinden man.
Goh, waarom zinken dingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
allerlei zaken die je noemt blijven vaak maar tijdelijk drijven, als de zee wat woester is zal alles nog wel wat sneller zinken...quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
http://www.themalaysianin(...)eport-on-mh370-pilotquote:"Dear Daily Mail, You should consider making movies since you are so good at making up stories and scripts out of thin air...
"May god have mercy on your souls. You can bet your ass I will not forgive you," the pilot's daughter, Aishah Zaharie, wrote on her Facebook status last night.
The tabloid's weekly edition, The Mail on Sunday, reported yesterday that Captain Zaharie's wife, Faizah Khanum Mustafa Khan, had allegedly told investigators that "he retreated into a shell", spending time alone in his room in the house they shared.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |