dat lag allemaal op de route dus was niet zo moeilijk te vindenquote:Op zondag 30 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daar vonden ze ten minste nog 'redelijk snel' wat brokstukken. Dat is hier nog maar de vraag of dat ooit gebeurt.
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..quote:Op zondag 30 maart 2014 11:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
In de rustige Hudson Bay kun je misschien een vliegtuig op water laten landen, maar daar in de Indische Oceaan is dat echt onmogelijk hoor.
Daarnaast is het gebied, waarvan ze niet eens zeker weten of ze daar echt moeten zoeken, 7.5 keer zo groot als Nederland is. En dat is nog alleen de oppervlakte. En mensen maar klagen dat er niks gevonden is, lol.
quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
Denk wel dat die vliegtuigen lager vliegen. Op skydive-hoogtes kun je niet echt makkelijk drijvende reddingvestjes onderscheiden.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:10 schreef Poolbal het volgende:
[..]
het is inderdaad een groot gebied, maar zo groot is Nederland niet. Heb ooit een keer op texel geskydived. Je kon het hele ijsselmeer overzien, noordholland, friesland..
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!) zodat men wist in welke gebied ze moesten zoeken. Daarnaast was het toestel ook niet veel van koers afgeweken, wat natuurlijk de zoektocht een stuk gemakkelijker maakt.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even ter verduidelijking: bij de 447 waren er binnen 2 dagen al schepen en vliegtuigen aan het zoeken boven de crash site. Na 4 dagen werden er brokstukken en lichamen uit het water gevist.
Bij MH370 had men na 2 dagen nog geen idee waar dat vliegtuig ook maar een beetje in de buurt was. Het was 20 dagen geleden voor het huidige zoekgebied (wat nog niets een zeker is dat het hier is gecrasht) dat het vliegtuig crashte. Wie zegt dat er uberhaupt nog iets drijft?
Was het niet 10 per vlucht?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef eight het volgende:
De 447 had ook een eenvoudig tracking systeem aan boord (kost ongeveer ¤10 per vliegtuig!)
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij die Air France Airbus duurde het 2 jaar voor het wrak werd gevonden, en toen hadden ze veel meer aanwijzingen waar ze moesten zoeken. Ik geloof er niet echt in dat ze ooit nog iets vinden van dat MA vliegtuig.. hooguit per toeval.
Nee toch.. het grootste deel van het wrak werd met de zwarte doos pas 2 jaar later gevonden.. tot verbazing van de onderzoekers was een groot deel van de cabine nog in tact met veel slachtoffers nog in hun stoel.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe vaak blijft dit misverstand nog terugkeren?
Het Air France-wrak werd binnen enkele dagen gevonden en tientallen lichamen waren binnen een week geborgen.
Het is de zwarte doos die pas twee jaar later terug werd gevonden.
Nu twijfel ik..quote:
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef Staal het volgende:
Misschien is het reeds uitgebreid besproken maar ik kan niet alles teruglezen. Er was 1 Nederlander aan boord. Weet iemand daar meer over?
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja want er drijft een compleet 777 in honderduizenden stukjes in de zee. Vreemd dat ze niks vinden man.
Goh, waarom zinken dingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
allerlei zaken die je noemt blijven vaak maar tijdelijk drijven, als de zee wat woester is zal alles nog wel wat sneller zinken...quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Door de klap op het water breken vleugels en staartstukken af en blijven drijven. De enorme golfslag kan het erg ver brengen in 22 dagen, maar waarom zou het zinken?
Los nog van alle zwemvesten, stoelen, koffers, lichamen, etc. Dat drijft ook.
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
http://www.themalaysianin(...)eport-on-mh370-pilotquote:"Dear Daily Mail, You should consider making movies since you are so good at making up stories and scripts out of thin air...
"May god have mercy on your souls. You can bet your ass I will not forgive you," the pilot's daughter, Aishah Zaharie, wrote on her Facebook status last night.
The tabloid's weekly edition, The Mail on Sunday, reported yesterday that Captain Zaharie's wife, Faizah Khanum Mustafa Khan, had allegedly told investigators that "he retreated into a shell", spending time alone in his room in the house they shared.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |