Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.
Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzoquote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er drijven grotere en kleinere objecten in zee. Het is inderdaad vreemd dat ze niks vinden, nadat ze ZELF verklaard hadden "nu hebben we het gebied, de satellietfoto's, morgen gaan we erheen en vissen we de boel op". Dat is dus gelul. Ze wisten niks want die "brokstukken" bleken niet van het vliegtuig.
Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?quote:Op maandag 31 maart 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
Enige manier om juist kleine stukjes te vinden die moeilijker te spotten zijn is een explosie in de lucht. Die kunnen we natuurlijk niet uitsluiten, maar met een scenario "vliegtuig gaat in glijvlucht het water in" breekt het direct in stukken als het het water raakt en blijft er dus veel en in grote stukken, drijven.
Kun je misschien normaal reageren, dank je wel.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ging er heen voor familiebezoek en terstond nog een date gehad met een internetliefde. Was het niet helemaal en ging weer huiswaarts.
[..]
Waarom gelul? Ze zagen dingen via de satelliet wat mogelijke wrakstukken konden zijn. Die hebben vissers uit de zee gehaald en nu blijkt dat het geen brokstukken waren ja. Als jij een manier weet hoe dit sneller kan hoor. Als er geen andere zooi in het zoekgebied terecht kan komen ofzo
[..]
Enige manier? Hebben we hier te maken met een expert op Air Crash Investigation?
Deze situatie is uniek, nog nooit voorgekomen. Knap dat jij, op basis van het feit dat er in een gebied van 319.000 km² geen brokstukken zijn gevonden na 3 weken (waar ze pas 4 dagen in het huidige gebied zoeken), kunt concluderen dat het vliegtuig wel geëxplodeerd moet zijn want als het vliegtuig crasht zou je allang een staartstuk of vleugel moeten vinden.
Wellicht kun je bij The Daily Mail gaan werken? Die zoeken nog wel experts van jouw niveau!
Even snel vanaf telefoon. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)de-oceaan-ligt.dhtmlquote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Staat in de OP een verslagje, veel meer is er niet naar buiten gekomen over Surti volgens mij.
Als je meer info hebt, kun je die hier plaatsen?
Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vorige week zondag; 100% stelligheid, vergeten? Daar mag, nee moet, je de Maleiers op afrekenen, natuurlijk.
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".quote:Op maandag 31 maart 2014 13:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de Maleisische overheid heeft gezegd dat het 100% zeker is dat de brokstukken van MH370 afkomstig waren.
Maar ik lees dan ook niet elke bron hoor.
Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".quote:Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".
En ik zou daar niet op mogen ingaan? Dan werk ik ineens voor de Daily Mail? Vanwaar die belachelijke beschuldigingen naar mij toe?
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Net als zoveel mensen (en de pers) maakt je de fout om een mededeling als "we hebben wat zooi op een satellietfoto gezien, eens kijken of we het kunnen vinden" te interpeteren als "grote kans dat we het vliegtuig gevonden hebben".
De oceaan ligt vol zooi, als er wat gezien word uit de lucht is de kans groot dat het wat anders is, geen vliegtuigresten.
Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.
Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.
Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Naja, dan volg jij ander nieuws dan ik. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze er vlak bij waren en dat we dagen/uren van ontdekking waren.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak die fout niet, ik ga af op wat zij mij vertellen en gebruik dat direct tegen hen.
Als ze zouden zeggen; "er is een mogelijkheid, maar we houden nog 23 slagen om de arm", is het wat anders. Dat zeiden ze niet, de stelligheid in de persco van vorige week zondag was bizar groot, zeker gezien de weinige echte feiten.
Nu, een week later, nog niets. Dat vind jij niet opvallend, na zoveel stelligheid? Zeg dan niets.
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Welke persco/uitspraak doel je precies op, want ik kan dat niet vinden.
Voor zover ik weet hebben ze nooit met zekerheid gezegd dat de objecten die ze zagen verband hadden met de MH370. De PM van Australië was in zijn persco's optimistischer dan Maleisië, maar ook zij hebben het altijd alleen over possible sightings gehad.
Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.
Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.
Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.
DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Maleisische president, vorige week zondag. We hebben het hier uitgebreid over gehad.
Je kan niet op dag 1 stellig zijn en op dag 2 ineens je bek houden. Die slachtoffers worden al vreselijk behandeld, ze nog verder in de misere drukken is zeker niet de bedoeling.
Wees dan gewoon eerlijk; we hebben 60% kans dat het vliegtuig daar ligt, morgen kijken, maar we houden een flinke zeeslag om de zeearm.
DAT deed men (bewust?) niet. Daar gaat het mij om. Inderdaad, Daily Mail niveau van de Maleisiers. Niet van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.In the coolest little capital of the world
Nee, die verwachtingen stelden de media. En die persco (zijn 2e pas!) was natuurlijk wel even iets anders, de toon was anders, etc.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:11 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er word hier ook pagina's vol gespeculeerd dat de Amerikanen het vliegtuig hebben laten verdwijnen, maar in tegenstelling tot dat hoor je niemand over de enorme onzekerheid in de voorspelde vliegroutes etc. Maar wel meteen allemaal overtuigt zijn dat het vliegtuig nu echt bijna gevonden is want er is immer een foto met hierop een object!
De pers is geen haar beter, allemaal vol speculaties en aannames, maar over de werkelijke feiten waren een dag na de ramp al blijkbaar niet interessant meer voor het grote publiek. Zoveel mensen in dit topic laten zich helemaal gek maken door de media en de berichten die ze overal lezen, met als resultaat compleet verkeerde verwachtigingen en waanideeën
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Op zondag wordt er geen persconferentie gehouden. Er is wel een persbericht geweest vorige week zondag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dus dat je de persconferentie bedoelt die op maandag was. Die was erg kort en dit was de tekst:Precies wat ik bedoel. Na dat bericht was er zoveel verwarring omdat mensen maar half lezen, slecht Engels kennen, niet de werkelijke bron bekijken, en niet nadenken over wat ze nu werkelijk zeggen. Hoeveel mensen hebben werkelijk de moeite genomen om uit te zoeken wat inmarsat nu kwa info had, wat hebben ze daarmee gedaan? Ze zeggen dat ze nu de route weten maar in hoeverre is het een gok? Etc etc, zelf denken en goed lezen en je komt een heel eind verder met interpreteren wat er nu werkelijk gezegd word en wat het betekend ipv klakkeloos headlines lezen en lekker verder speculerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ze zeggen is dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het vliegtuig in zee is beland. Die conclusie trekken ze uit de data die ze hebben en omdat er geen mogelijkheid is geweest voor het vliegtuig om met die beschikbare gegevens nog op tijd een vliegveld te bereiken.
Ze zeggen nergens dat ze objecten hebben gevonden of de dag erna uit zee gaan vissen of iets dat dat suggereert. Of jij moet het even voor me aanwijzen.
Met behulp van burst frequency offset (rest van het systeem is gecalibreerd) kan per Ping de afstand tot de satelliet berekent worden. Erg veel info betreffende de achterliggende theorie voor de pings is te lezen op deze sitesquote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Het vliegtuig stijgt op vanaf KL, bij het routepunt igari gaat alles op zwart en keert het toestel na een paar minuten terug naar Maleisië.
Zonder transponder, het is dus niet te zien op de civiele radar omdat de transponder geen signaal meer verzend, ook is er geen contact meer te krijgen met het vliegtuig.
Maar de militaire radar ziet het toestel wel, ze doen alleen niets, dit toestel had zo terug richting KL kunnen vliegen en zich in een toren kunnen boren.
Het toestel vliegt over de malacca strait en keert vervolgens richting het noordwesten richting routepunt igrex waar het vervolgens van de radar verdwijnt.
Dit alles word pas rond 11 Maart duidelijk.
Dan is er Rolls Royce die aangeeft dat het toestel nog minstens 4 uur doorgevlogen heeft, maar dat kan natuurlijk niet want dan zou ACARS niet uitgeschakeld zijn.
Dan zijn er de pings van Satcom die aangeven dat het toestel minstens 7,5 uur gevlogen moet hebben, de laatste ping is om 8.11 en een onduidelijke ping rond 8.19
Aan de hand van de pings word bewezen dat het toestel richting het zuiden van de indische oceaan is gevlogen tot de brandstof op was.
Nu ben ik ook maar een leek, het zal mogelijk zijn om de timings te berekenen en te weten of het toestel zich van de sataliet af bewoog of niet.
Maar heeft zo een signaal ook een golflengte?
Tot nu toe vind ik het maar een vreemd en warrig verhaal, ook het feit dat de fransen meerdere objecten vinden met de sataliet maar vervolgens word het zoekgebied verschoven omdat het toestel sneller gevlogen zou hebben dan eerder aangenomen.
Nu kan het inderdaad zo zijn dat het sneller vloog en dus meer brandstof gebruikte, maar we hebben de pings dus aan de tijd verandert helemaal niets, sneller vliegen zou dus in feite betekenen dat het toestel een grotere afstand afgelegd heeft.
Bron?quote:Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er werd letterlijk gesteld: "Jongens, het is nog 1 (!) dagje wachten, we hebben het gebied nu in kaart, satellietbeelden, en morgen gaan we er kijken, dus nog even volhouden maar dan is alles bekend".
http://tmfassociates.com/(...)ing-satellite-pings/quote:Op maandag 31 maart 2014 16:36 schreef Godshand het volgende:
Wat genereert die pings, wat door Inmarsat is opgevangen?
Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bronquote:Op maandag 31 maart 2014 16:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bron?
Heb namelijk een sterk vermoeden dat je het gewoon verkeer interpreteert.
Djeez-nieuwsberichtquote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
foto is al zo oudquote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
Grapje?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[pic] 'MH370-passagier zit op eiland'
Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteitquote:Op maandag 31 maart 2014 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Hoax dus!
Best sneu en zielig voor de schrijver hiervan om hiermee aandacht te trekken.
Waarom, zolang het vliegtuig nog niet gevonden is kan het wat mij betreft alle kanten uit.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar überhaupt vragen of dit een grapje is getuigt wel van heel veel naïviteit
Iets meer credits mag wel. Het is een enthousiaste jongen die echt werk maakt van OP's.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Die Matador-dude slaat louter onzin uit. Maar inderdaad kom maar op met die bron_
en zo zijn we weer een dag verderquote:FLASH: MONDAY'S MH370 SEARCH CONCLUDES WITH NOTHING SIGNIFICANT TO REPORT -- AMSA
Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
en zo zijn we weer een dag verder
http://news.xinhuanet.com(...)3/10/c_133173895.htmquote:Op maandag 31 maart 2014 19:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Van welke nieuwsbron heb jij die flash? Ik heb niets ontvangen namelijk.
Aan hulp niet echt gebrek.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?
[ afbeelding ]
Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.quote:The last words heard by air traffic control in Kuala Lumpur were "goodnight Malaysian three seven zero" – not "all right, goodnight," as previously reported, Malaysia's civil aviation authority said on Monday.
"We would like to confirm that the last conversation in the transcript between the air traffic controller and the cockpit is at 01:19 (Malaysian Time) and is "goodnight Malaysian three seven zero," the Department of Civil Aviation said in a statement.
Huh, hoe kom je hierbij? Hoe kan dit "feit" nou ineens 23 dagen na dato tevoorschijn komen??quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn vermoeden dat er nog wel e.e.a bekend zal worden dat anders blijkt dan tot nu toe is bevestigd net als de laatste woorden van de piloot.
En dan doel ik op de route van het vliegtuig die helemaal niet netjes van routepunt naar routepunt vloog.
Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:07 schreef bedachtzaam het volgende:
http://www.theguardian.co(...)aysia-airlines-plane
Sorrie, ik vergat de link erbij te posten.
Ja, je wil me weg hebben?quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:16 schreef Draailamp het volgende:
Dan is het tijd om goodbye in dit topic te zeggen kerel
Tja het is zeker erg voor de nabestaanden die minachting, ook voor de familie van de piloot die ervan verdacht word zelfmoord gepleegd te hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gracias. Ernstig dat zelfs de eerstbekende "feiten" niet meer kloppen.
Begin mijn interesse flink te verliezen met al die tegenstrijdigheid en minachting voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
Menig NAVO-missie zou hier zijn vingers bij aflikken...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie doen er momenteel allemaal mee aan de zoekactie?
[ afbeelding ]
Australië had ik wel vertrouwen in. Probleem is dat -net als met het topic- het bijna onmogelijk is "feiten" van "vermoedens" te scheiden. Als zij met brakke Maleisische zooi moeten werken, sja, dan kunnen ze ook weinig uitrichten...quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:20 schreef Kowloon het volgende:
Heb van begin af aan eigenlijk niet de indruk gehad dat de zoektocht erg gestructureerd is aangepakt. Heilige huisjes (onze piloten is niks mis mee), onvolledige informatie, tegenstrijdige informatie, moet frustrerend zijn voor de partijen die wel hun uiterste best doen om het vliegtuig te vinden. Tijd voor een Westers land om echt een solide zoekactie op poten te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |