Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?quote:Op donderdag 3 april 2014 12:30 schreef suomipower het volgende:
Die piloot is met zijn vliegtuig in een vulkaan gevlogen, beetje rook en wat gerommel bij een al dan niet actieve valt toch niet echt op. Even de "actieve" vulkanen in het gebied bekijken en klaar is kees.
Nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alle actieve vulkanen worden heel gedetailleerd gemonitord in verband met wetenschappelijk onderzoek. De impact van een vliegtuig is echt wel terug te vinden op meetapparatuur, daarnaast: dan zou hij wel heel goed hebben moeten mikken om dat te doen zonder kraterrand te raken. Ooit bij een actieve vulkaan geweest?
Hij weet wel waar hij het over heeft denk ik, hij was ook degene die spotte dat inmarsat uitging van een stationaire satellietbaan, zonder de noord/zuid wobble. Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven, het is belachelijk dat het weken later nog niks meer duidelijk is. Crowdsourcing zou in dit geval imo een geweldige manier zijn om te kijken of wat inmarsat zover gedaan heeft correct is.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Net even gelezen.
Het intrigeert me dat mensen hier zo lang mee bezig zijn, maar Inmarsat heeft data vanuit eerste hand. Vervolgens zijn er 20 hobby bloggers die dan op basis van Inmarsat uitkomsten (en dus niet op basis van Inmarsat data) opeens met andere conclusies en gevolgen komen.
Nu is Duncan Steel voor zover ik lees heus geen domme vent, maar het is een space scientist, heeft 12 asteroids gevonden en schrijft boeken over meteroriet inslagen en het einde van de planeet Aarde. Hij zal vast wel iets afweten van het Doppler effect, maar ik kan mij niet voorstellen dat dhr. Steel zich ooit verdiept heeft in mogelijke banen van vliegtuigen en satellite pings. Het is ongeveer hetzelfde als geologie en topografie.
Dus vooralsnog heb ik liever dat Inmarsat gewoon alle data released, maar dit vind ik echt schieten met hagel.
Niets moet en zeker niet richting het publiek. Je kan niet verwachten dat bedrijven allerlei (mogelijk gevoelige) informatie naar buiten brengen om een vliegtuigje te vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:11 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Inmarsat moet gewoon meer data vrijgeven
Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?quote:Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?quote:Op donderdag 3 april 2014 19:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij op het laatst nog een heel andere, onverwachte kant is opgegaan, ook buiten de radar. Kan dat?
Voor de laatste ping lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bedoel je vóór of ná de 08:11 ping?
En na de laatste ping?quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja, hij kan eerst naar halverwege Sri Lanka zijn gevlogen.En toen men de kaper overmeesterd had weer teruggevlogen maar door gebrek aan brandstof op de pinglijn in zee geland.
Toen was er nog een rest brandstof die verstookt is. Dat gebied staat op diverse kaarten, max 1 uur vliegen in elke willekeurige richting vanaf de rode lijnquote:
Tsja, maar waar blijf je dan? De kans dat een piloot een dader is, is zodanig klein.... en praktisch is het niet, deze werkwijze.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?
Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven
alleen al die bakstenen ... waar haal je die vandaan ?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:08 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, hoewel we eigenlijk nog niets weten, maar ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat dat bakstenenverhaal de grootste kolder in deze reeks -tot nu toe- is?
Piloot begint met stoel 1A: Ah, een zwemvest, even een baksteen halen
Of dat er over een jaar of wat brokstukken aanspoelen in Tanzania ofzo.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:00 schreef TLC het volgende:
Aanzienlijke kans denk ik dat dat vliegtuig nooit gevonden gaat worden, of over -tig jaar per toeval
Dan zullen ze dus ook wel de piloot verdenken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:20 schreef Loekie1 het volgende:
Was dit al geplaatst?
Piloten Malaysia Airlines mogen niet meer alleen in cockpit blijven
KUALA LUMPUR - De Maleisische autoriteiten en Malaysia Airlines hebben naar aanleiding van vlucht MH370 de veiligheidsmaatregelen voor de cockpit aangescherpt. Volgens de nieuwe regels, die dinsdag zijn ingegaan, mag de piloot of co-piloot bij een 'sanitaire pauze' van de ander niet alleen in de cockpit achterblijven. Een van de theorieën over MH370 is namelijk dat een van de piloten het vliegtuig 'kaapte', terwijl zijn collega was buitengesloten.
Hoewel naspeuringen in de handel en wandel van beide piloten van MH370 tot nu toe niets concreets heeft opgeleverd, wijzen de maatregelen van de autoriteiten erop dat met het scenario van een piloot als dader wel serieus rekening wordt gehouden.
Ook op de grond zijn de veiligheidsmaatregelen aanzienlijk strenger geworden. Alle passagiers in Maleisië moeten voordat ze aan boord gaan hun schoenen uittrekken, door twee metaaldetectoren lopen en ze worden gefouilleerd, bovenop de gebruikelijke handelingen, zoals het verbod op vloeistoffen en het openen van laptops.
Geen zekerheid
De stappen van Maleisië lijken te zijn ingegeven door veronderstellingen, want tot nu toe is er geen enkele zekerheid over wat er met de Boeing 777-200ER van Malaysia Airlines, die verdween op 8 maart met 239 inzittenden, is gebeurd. Althans: de autoriteiten houden nog altijd rekening met verschillende scenario’s, al hebben ze het vaakst verwezen naar de optie dat iemand in de cockpit doelbewust de koers veranderde.
Vandaar de nieuwe regels. Als de gezagvoerder of de eerste piloot nu de cockpit verlaat moet een lid van het cabinepersoneel zijn/haar plaats innemen, zo hebben Malaysia Airlines and Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) bepaald. Wat de flight attendant moet doen - achter de stuurknuppel plaatsnemen of niet - blijft onduidelijk.
Op wacht
De procedure voor het brengen van voedsel naar de cockpit is ook veranderd. Een flight attendant moet de wacht houden, terwijl een ander naar binnen gaat. Deze maatregel speelt in op een andere theorie over MH370, namelijk dat een passagier via een steward of stewardess zich toegang tot de cockpit heeft verschaft en de Boeing 777-200ER kaapte.
Cockpits van commerciële vluchten zijn sinds 9/11 hermetisch afgesloten en zijn van buitenaf alleen met codes toegankelijk. Dit betekent ook dat zodra er iemand in de cockpit is, een lid van de crew of een passagier met kwade bedoelingen de toegang is versperd.
El Al
De Israëlische maatschappij EL Al heeft een sluis tussen cabine en cockpit. De piloten zien via een camera wie er in de sluis staat en kunnen daarmee ongewenste bezoekers buiten houden. Maar ook dit scenario werkt niet als de kwaadwillende een van beide piloten is.
http://www.luchtvaartnieu(...)n_in_cockpit_blijven
Niet gedacht dat dit zo snel zou gaanquote:za 05 apr 2014, 13:27
'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'
Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.
Foto: REUTERS
Het is nog niet bevestigd dat het daadwerkelijk om de zwarte doos gaat van de vermiste vlucht MH370. Dat meldt het Chinese persbureau Xinhua.
edit: te laatquote:'Zwarte doos Boeing gelokaliseerd'
Een Chinees schip heeft mogelijk signalen opgevangen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Ook zouden er witte brokstukken gezien zijn in de buurt van die plek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |