Nattekat | woensdag 12 maart 2014 @ 16:01 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 ![]() E22 ![]() F14-T ![]() C33 ![]() STR9 ![]() FW36 ![]() VJM07 ![]() Mercedes W05 ![]() CT05 ![]() RB10 ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 13-03-2014 22:05:14 ] | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 16:06 |
zonde van die logo's bij de plaatjes. Maakt ze er niet mooier op. Logoloze varianten heb ik wel van vrijwel alle auto's ![]() | |
Sally | woensdag 12 maart 2014 @ 16:20 |
Sexy Suzie? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 16:24 |
Welnee. Vettel is fan van Henk Wijngaard ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 12 maart 2014 @ 16:26 |
Missertje in de kalender in de OP ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 16:47 |
Suzie sucks... | |
Geralt | woensdag 12 maart 2014 @ 17:27 |
Miljaar ik kan niet meer wachten!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
New_Pope | woensdag 12 maart 2014 @ 17:31 |
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams ![]() | |
SiGNe | woensdag 12 maart 2014 @ 17:36 |
![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 12 maart 2014 @ 17:37 |
Heuy, bij KPN is de eerste 2 maanden van Sport1 gratis ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 12 maart 2014 @ 18:02 |
SPT / 2014 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix | |
Gebraden_Wombat | woensdag 12 maart 2014 @ 18:42 |
Twee posts in het Feedbackforum en een topicreport hebben niet geholpen om de OP geupdate te krijgen ![]() | |
Nattekat | woensdag 12 maart 2014 @ 21:45 |
Kalender heeft een upgrade gehad ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 12 maart 2014 @ 21:50 |
Foutje zit er nog steeds in ![]() ![]() | |
Meike26 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:06 |
En nog steeds een Williams zonder Martini... ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 12 maart 2014 @ 22:21 |
MILJAAR! Zo beter? http://i.imgur.com/Bio0SG7.png Edit: Nee het is de Hockenheimring. Linkje (weer) geupdate. Zal ik anders alvast met die van 2015 beginnen? Misschien is hij dan op tijd foutloos. [ Bericht 9% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 12-03-2014 22:27:06 ] | |
Nattekat | woensdag 12 maart 2014 @ 22:23 |
Pfff... blijf jij dan maar ver weg ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 13 maart 2014 @ 00:14 |
![]() | |
Fir3fly | donderdag 13 maart 2014 @ 00:15 |
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes ![]() | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 00:16 |
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit![]() | |
twiFight | donderdag 13 maart 2014 @ 00:36 |
Eens. Alhoewel het van de zijkant wel moet lukken, dat "Mobil" is behoorlijk leesbaar ![]() | |
HerrFritz | donderdag 13 maart 2014 @ 05:26 |
Ik had ergens gelezen dat de BBC de race uitzendt van het weekend. Maar kom dit nergens tegen in die mooie lijstjes. Weet iemand zeker of de BBC uitzendt of niet? | |
Geralt | donderdag 13 maart 2014 @ 06:35 |
Die Merc ziet er goed uit qua livery. Voor mij gedeeld eerste met Martini ![]() | |
Nattekat | donderdag 13 maart 2014 @ 07:29 |
De uitzending van Sport1 duurt van 7:00 tot 8:25. Lijkt er dus op dat ze een nabeschouwing hebben ![]() | |
Funzel | donderdag 13 maart 2014 @ 09:00 |
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing? | |
JohnB52 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:09 |
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00. @nattekat, hoe kom je bij 08:25? Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1 http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/ | |
RolStaart-Beer | donderdag 13 maart 2014 @ 09:23 |
![]() | |
Nattekat | donderdag 13 maart 2014 @ 09:25 |
Ziggo gids. De kwalificatie begint om 7u. | |
Tarado | donderdag 13 maart 2014 @ 09:35 |
Mooi ![]() | |
sasquatsch | donderdag 13 maart 2014 @ 10:40 |
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur. | |
Tarado | donderdag 13 maart 2014 @ 11:53 |
Heb er zin in ![]() | |
flipsen | donderdag 13 maart 2014 @ 11:53 |
03:00 hier dus 😞 naja, mooi combineren met mijn wekelijkse pokeravondje, om 02:30 met wat voor hand ook gewoon allin 😉 | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 12:05 |
Caterham heeft iniedergeval de paint-job van de neus iets aangepast zodat hij minder opvalt.![]() | |
flipsen | donderdag 13 maart 2014 @ 12:46 |
Jammer ![]() | |
Bluurgh | donderdag 13 maart 2014 @ 12:52 |
Hadden ze 'm maar gewoon felroze of een ander belachelijk vloekend kleurtje gegeven ![]() Alhoewel ik allang blij ben dat er iig wat meer variatie zit in hoe de auto's eruit zien. | |
New_Pope | donderdag 13 maart 2014 @ 13:12 |
Erg mooi die McLaren-livery. Heerlijk minimalistisch. Maar in oranje was ie nog gaver geweest. | |
nils7 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:52 |
Er is een nieuwe officiele F1 app. Voor iOS (geen idee voor Android). | |
LWD-Godius | donderdag 13 maart 2014 @ 13:54 |
Bij mercedes hebben ze trouwnes een nieuwe voorvleugel meegenomen. Ze waren ook van plan om hun nieuwe neus mee te nemen maar die is niet door de FIA-crashtest gekomen...(!) http://www.auto-motor-und(...)ashtest-8192723.html hier de nieuwe voorvleugel; onder;oud, boven;nieuw. ![]() | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 14:07 |
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:![]() | |
Meike26 | donderdag 13 maart 2014 @ 14:42 |
Op deze foto lijkt het wel of dat de McLaren langer is dan in Bahrein te zien was ?? ![]() | |
sasquatsch | donderdag 13 maart 2014 @ 14:52 |
Kwalificatieregels zijn definitief aangepastNu zal er echter in Australië naar verwachting in VT3 minder gereden gaan worden
| |
sasquatsch | donderdag 13 maart 2014 @ 14:53 |
Fir3fly | donderdag 13 maart 2014 @ 15:03 |
Ik word ook zat van die qualifying regels. Haal gewoon de banden uit de vergelijking daar, laat ze starten waar ze op willen. | |
LWD-Godius | donderdag 13 maart 2014 @ 15:50 |
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1. | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 16:04 |
![]() | |
sasquatsch | donderdag 13 maart 2014 @ 16:40 |
Renault teams kunnen volledige power gebruiken tijdens GP
| |
Tarado | donderdag 13 maart 2014 @ 16:40 |
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keer | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 17:02 |
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar. | |
twiFight | donderdag 13 maart 2014 @ 17:11 |
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan. | |
Fiorano | donderdag 13 maart 2014 @ 17:12 |
Nouja qua warme en het aan/uit gaan van de elektromotor. Had nooit eerder van dit truukje gehoord vandaar. | |
Geralt | donderdag 13 maart 2014 @ 17:20 |
![]() Massa heeft Schumi's initialen op zn helm gezet. | |
nils7 | donderdag 13 maart 2014 @ 19:05 |
zo de wekker gezet om half 3 ![]() | |
RJD | donderdag 13 maart 2014 @ 19:29 |
Ik gebruik de F1LT app, die is tenminste gratis. | |
Geralt | donderdag 13 maart 2014 @ 19:37 |
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen. Alhoewel, als ik me dan toch verslaap kan ik net zo goed VT2 meepakken voor ik ga werken; ik bedoel ik ben dan toch al te laat ![]() ![]() | |
nils7 | donderdag 13 maart 2014 @ 19:46 |
Humm kan m ook om half 7 zetten idd haha | |
Breaker.Faker | donderdag 13 maart 2014 @ 19:51 |
Niet echt nodig met Olav Mol als commentator. Hij houd je in de race je voldoende op de hoogte. Ga morgen alleen stukje kijken naar de 2de vrije training daarna moet ik werken. Maar heb geen behoefde om de training te kijken daar doet Ronald van Dam de commentaar alleen de kwalicatie en de race is met commentaar van Olav. | |
Sinister-D- | donderdag 13 maart 2014 @ 20:11 |
Ach, morgen middag zal er wel ergens een stream zijn van Sky. Ik pik die wel mee. VT1 gaat me te laat, of juist te vroeg, zijn en om 6.35 vertrek ik al richting 't werk... | |
LWD-Godius | donderdag 13 maart 2014 @ 20:45 |
ok, duidelijk. | |
SiGNe | donderdag 13 maart 2014 @ 22:19 |
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3 Erg goede app, wel prijzig alleen (al valt daar ook wel wat op te verzinnen). Ik hoop dat die voor dit jaar ook nog een app maken maar ze zijn behoorlijk laat. Tot die tijd deze maar gebruiken: https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic Aan de url te zien is die ook van softpauer maar er is (nog) geen betaalde versie van en die van vorig jaar zag er ook beter uit. | |
Geralt | donderdag 13 maart 2014 @ 22:25 |
Lewis heeft een nieuwe helm:![]() Die was het zeker beu dat van Dam hem telkens door elkaar haalde met die andere met die gele helm ![]() | |
sasquatsch | donderdag 13 maart 2014 @ 23:20 |
Hier een overzicht van alle helmen![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | donderdag 13 maart 2014 @ 23:24 |
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk? ![]() | |
Yvie_lu | donderdag 13 maart 2014 @ 23:29 |
Dat vraag ik mijzelf ook al jaren af. Ik snap dat sponsoren goed zichtbaar moeten zijn, maar waarom maken ze er een heel kleurenpalet van. Zonde. | |
SiGNe | donderdag 13 maart 2014 @ 23:40 |
Bottas en Chilton vind ik denk ik het mooist. Die van Chilton is niet zo druk en die van Bottas ziet er mooi uit met die Martini-aureool ![]() Al had die van Bottas wel iets mooier uitgevoerd kunnen worden. | |
twiFight | donderdag 13 maart 2014 @ 23:52 |
De helm van Magnussen is mijn favoriet ![]() | |
New_Pope | donderdag 13 maart 2014 @ 23:56 |
Mijn voorkeur gaat naar die van Chilton. Clean en simpel. | |
SiGNe | vrijdag 14 maart 2014 @ 00:00 |
Dat het met een electromotor gebeurt wist ik niet maar er waren vroeger al systemen waarbij de crankshaft van de motor gebruikt wordt om de turbo draaiende te houden, gewoon met elkaar verboden dmv een dikke snaar. Een supercharger of procharger meer dus. | |
wimderon | vrijdag 14 maart 2014 @ 00:09 |
Dit is de helm van Vettel: ![]() | |
New_Pope | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:41 |
Hmm... wat valt dat geluid tot nu toe tegen zeg ![]() | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 03:34 |
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles. Eindelijk kan ik de link vinden Download ![]() ![]() ![]() En goedkoper dan vorig jaar ![]() Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahaha | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 03:54 |
Wat ging Pastor er suf af..... hij kroop al over de baan en dan ipv de ideale lijn te pakken al meteen de binnenbocht en dan nog een stuk of 10 meter te kort komen.. WTF | |
JohnB52 | vrijdag 14 maart 2014 @ 03:57 |
SPT / 2014 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix Mocht je t gemist hebben. | |
SiGNe | vrijdag 14 maart 2014 @ 04:08 |
Is ook van Softpauer (de maker van de app van vorig jaar) aan de url te zien. Alleen bij mij doet deze app niet veel, is al veel gecrasht. Maar ik neem aan dat er regelmatig updates komen (was met de app vorig jaar ook zo) Android app schijnt een directe port van iOS te zijn en werkt volgens de reviews op google amper. Hoop crashes en erg traag. Waten op updates en betere ports dus. [ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 14-03-2014 04:17:05 ] | |
Nattekat | vrijdag 14 maart 2014 @ 07:20 |
Dat geluid ![]() | |
Tarado | vrijdag 14 maart 2014 @ 07:31 |
Echt klote | |
LWD-Godius | vrijdag 14 maart 2014 @ 08:18 |
Valt tegen inderdaad en daarbij komt dat het turbogeluid erg overheersend aanwezig is. Ik heb dan ook maar wat geklooid met de versterker zodat ik die irritante hoge tonen niet meer zo aanwezig hoor. Overigens willen de rijders van Force India zich een beetje te veel bewijzen. Beide remden op het gras, Perez kon 'm nog net houden maar zijn spin van Hulkenberg oogt erg klungelig. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 14 maart 2014 @ 08:29 |
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet ![]() | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 08:57 |
Iemand een Caterham op de baan gezien? Daardoor mn manager totaal overhoop moeten gooien want die zie ik niet eens de qually halen. RB zit er qua speed toch wel bij, wat ik wel een beetje verwachtte. | |
Karstman | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:10 |
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslag | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:19 |
K'heb bewijs ![]() ![]() hahah | |
Meike26 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:33 |
Toch heeft die neus van Caterham nog steeds wel wat. Ook met het zwart maken van de onder-neus ziet her in het geheel best aardig uit ![]() Alleen het ding rijdt voor geen meter blijkbaar. Dit: Vraag mij nu ook weer af, creëert die neus geen gigantische uplift, die de downforce van de voor vleugel weer teniet doet? Ik kan mij goed voorstellen dat er een bak onderstuur in die auto zit die niet op te lossen is zonder andere neus te nemen? | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:56 |
Vind persoonlijk dit 1 van de mooiste van de afgelopen jaren ![]() | |
Funzel | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:40 |
Scott Speed, over vergeten coureurs gesproken. | |
sasquatsch | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:32 |
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb. ![]() | |
Tarado | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:35 |
Hij verandert toch iedere race of is dat inmiddels ook al verboden door de FIA? | |
Tarado | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:37 |
Nog een klein detail van Vettels helm![]() | |
Beach | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:48 |
Werkt hier gewoon en onlangs de passmailer moeten gebruiken (na de nieuwe layout) maar die gaf ook geen problemen. | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:16 |
mocht het niet werken: even forum@fok mailen | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52 |
Hoe zit het nu qua brandstof? Want zoals ik het altijd begrepen heb is dat 100kg brandstof mee mogen nemen (met de volgende nuance: 100kg per uur) Vond t altijd wat vreemd en soms lees ik het wel en soms niet, iemand die uitsluitsel kan geven? | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:57 |
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt. Die nuance van 100 kilogram per uur komt erop neer dat voor bijvoorbeeld een inhaalactie het brandstofverbruik niet onbeperkt opgeschroefd mag worden, maar ook gelimiteerd is. | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:08 |
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het. Maar als het totaal gewoon 100kg voor de hele race ben ik benieuwd hoe dat zal gaan... Hoeveel is het verbruik nu ongeveer en hoe was dat vorig jaar bijv. | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10 |
bij het inhalen moet nog steeds voldaan worden aan de norm van max 100 kilogram per uur. De auto's zullen ongeveer een derde zuiniger worden | |
nils7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16 |
ja is dat ook langzamer? Want de zuinigheid van de auto/motor en de rijder is nu wel van belang. Op pole staan en maar daardoor op 60% van je kracht moeten rijden en iemand die 10de staat en met 80% er komt kan dus winnen... humm beetje pseudo spanning is er dus wel gecreeerd zo want iemand die een gat trekt aan het begin zou die in kunnen leveren. | |
Fer | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16 |
De limiet van max 100kg/uur houdt in dat voor meer vermogen niet meer brandstof ingespoten mag worden. Ze moeten dus nu truuks uitvinden om de motor meer vermogen te laten leveren met slechts 100kg/uur. Ze moeten hem dus efficienter maken, zonder de rest te slopen. Verder is Albert Park slechts 61% volgas. Dus dan kun je makkelijk 1,30u racen met die 100kg brandstof. | |
zoem | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:25 |
Oh, leuk dat ze live timing gestript hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie ![]() | |
Tarado | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:29 |
Zal wel door die app komen, ze willen dat je betaalt voor die data | |
Nattekat | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:30 |
![]() | |
twiFight | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59 |
Ik kan ff niet goed quoten ![]() Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen reed vorig jaar met zo'n hoge neus. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het heeft een groot aerodynamisch voordeel die lucht onder de auto te krijgen. Als je kijkt hoeveel teams met het banaantje toch nog proberen die neus zo hoog mogelijk te houden, zal het wel goed zijn. Blijkbaar is de voorvleugel genoeg. De voorkant van de auto is ook erg licht natuurlijk, wellicht dat dat helpt. Sterker nog, op Sky werd gisteren vanochtend al gesproken over teams die minder konden gaan meenemen dan die 100 kg. Als de zuinigheid van de motor het toelaat en je wilt een gokje nemen met een SC of een voorsprong die je kunt opbouwen, dan heeft minder brandstof natuurlijk nog steeds een voordeel, net zoals vorig jaar. [edit] Nu ik er aan terug denk: er werd ook gesproken over teams die inderdaad bewust meer meenemen. Dit kan een positief effect hebben op de stabiliteit van de auto. Zo lang die stabiliteit meer tijdswinst oplevert dan het verlies van het extra gewicht, zullen de teams dat zeker doen natuurlijk. | |
NML | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:08 |
Lijkt me een vreemde keus, ik zou er dan toch voor kiezen om zo laag mogelijk ballast te plaatsen ipv meer benzine mee te slepen in een tank die hoger ligt. Als je over de 100 kg verbruikt kun je wel verder, maar raak je toch disqualified. | |
Tarado | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:12 |
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kan | |
NML | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:20 |
Dat slaat inderdaad ook nergens op. Gewoon zo'n wijnzak op schoot bij de rijder, niet zo in problemen denken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:33 |
klopt. Het was dan ook bedoeld om het punt duidelijk te maken ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 14 maart 2014 @ 18:05 |
Er mag maximaal 100 kg/uur naar de motor stromen, en er mag maximaal 100 kg verbruikt worden tijdens de gehele race. En aangezien races nooit binnen een uur voorbij zijn, moet je dus brandstof zien te sparen tijdens de race. De ERS systemen helpen daarbij, maar de coureur zal zelf ook moeten opletten. Vorig jaar werd er zo'n 160-170 kilo per race verbruikt. | |
Googolplexian | vrijdag 14 maart 2014 @ 18:29 |
Nattekat | vrijdag 14 maart 2014 @ 18:32 |
![]() | |
Googolplexian | vrijdag 14 maart 2014 @ 18:32 |
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen? | |
twiFight | vrijdag 14 maart 2014 @ 21:39 |
Sky had het specifiek over de stabiliteit over curbs en hobbels in het wegdek. Ik weet niet of ze het specifiek tijdens quali/race bedoelden. Zoals al aangehaald los je dat liever op met balast die je zelf kunt plaatsen, maar misschien kan dat in het midden van de auto niet, omdat alles al volgepropt zit of zo. | |
Meike26 | zaterdag 15 maart 2014 @ 06:54 |
Regen voorspeld voor Q3... spannund ![]() | |
kepler | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:12 |
Daar is de regen:o | |
Fiorano | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:14 |
Lotus is het nieuwe Caterham | |
JohnB52 | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:15 |
Wat een leuke nieuwtjes posten jullie zeg ![]() | |
Meike26 | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:22 |
Kobayashi door in Q2, gaaf hoor ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:27 |
Nu al respect voor Botas | |
Meike26 | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:48 |
En Kvyat ook gewoon Q3 in gereden. Er zit geen tijdmachine functie in de manager, toch ? ![]() | |
Nattekat | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:52 |
SPT / 2014 Formula 1 GP's #2 - Australian Grand Prix - Dona gaat los We missen jullie. | |
JohnB52 | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:56 |
Vrouwen... | |
Gebraden_Wombat | zaterdag 15 maart 2014 @ 10:31 |
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas. | |
Wertha | zaterdag 15 maart 2014 @ 12:07 |
Ik zat meer aan Lola te denken. ![]() | |
SiGNe | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:42 |
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje. Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek. Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen. | |
Schunckelstar | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:51 |
komt ie uit apeldoorn toevallig? ![]() | |
SiGNe | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:53 |
Nee Zeist. Maar er wordt weleens gezegd dat ie op Kimi Raïkönnen lijkt dus misschien is dat het. Vorig jaar is ie op meerdere circuits geweest, oa. Monza. Heeft ook met diverse coureurs geproken, oa. Alonso. | |
Schunckelstar | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:58 |
nice ![]() | |
Sally | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:21 |
Dit... ![]() Ik wil eigenlijk niet echt iets weten van de qually of race, D en H. Dus in een nieuwtjestopic verwacht ik niet wat er op de baan aan de gang is. Daar zijn racetopics voor ![]() | |
Sally | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:22 |
Dank je, Meike. ![]() Ik wil/kan/moet de herhaling kijken. Die is om en nabij 15:55 uur op BBC2. Muts ![]() | |
Nober | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:29 |
Is dit wat? Drivers Press Conference (1/2) Teams Press Conference (1/3) Ricciardo kijkt UFC ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:55 |
Als je de K nog moet kijken ga je toch niet naar F1 Nieuwtjes? ALLE nieuws-bronnen laten ook uitslagen en race-verslagen zien. Vreemd. | |
Fer | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56 |
Waarom is Vettel langzamer dan Ricciardo en beide Toro Rosso's? | |
Googolplexian | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:00 |
http://www.tsn.ca/auto_racing/story/?id=446336 | |
SiGNe | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45 |
Hij had zich netjes gekleed, nette broek, schoenen en overhemd, keycord om je nek met pasje in je borstzak en net doen alsof je er dagelijks komt... de beveiliging op de circuits is normaal gesporken veel minder scherp, hoop mensen extern ingehuurd, die letten vooral op fans, niet op nette mensen. | |
Sally | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53 |
Topic stond nog open, en wat ik las viel nog wel redelijk mee, hoor ![]() Had gedacht dat het hier meer over die technische veranderingen zou gaan, in vergelijking met vorig seizoen. En zeker omdat we ook - aparte - racetopics hebben, die ik uiteraard wel vermeden heb. Net zoals het 1 uur Journaal, het radionieuws, FOK!sport, andere sites waarop een uitslag in een titel zou kunnen staan, enz. Ik miste het geklets a la BBC over wat er allemaal anders is en hoe het uitwerkt, gister heel erg bij (een hh van) vt2 in het commentaar van Sport1. Bleek het de 'beruchte' Ronald van Dam te zijn. Maar goed dat ik die vorig seizoen lekker kon omzeilen. Ik mis er niks aan (of nou ja, wel een heleboel aan uitleg, dus). | |
flipsen | zondag 16 maart 2014 @ 21:20 |
Kunnen ze randdebiel Kobacrashi niet voor het leven schorsen? Wat een ontzettende lulhannes, mijn hele manager naar de vaantjes ![]() Edit: Oeps, verkeerde topic ![]() | |
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 21:23 |
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaar ![]() | |
flipsen | zondag 16 maart 2014 @ 21:23 |
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft ![]() | |
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 21:24 |
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij... | |
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 21:27 |
daar moeten we ons nog over buigen | |
Fer | zondag 16 maart 2014 @ 21:41 |
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie. | |
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 21:53 |
![]() Koba was toch nog verder van Raikkonen verwijderd dan ik dacht, hij begint iig hier met remmen. | |
Fer | zondag 16 maart 2014 @ 21:58 |
Ja roken zullen die voorste banden wel doen, maar als de achterkant niet mee remt knal je gewoon op de voorligger. | |
flipsen | zondag 16 maart 2014 @ 22:00 |
Ik had meer zoiets van "Ja, zo doe ik het ook in het F1 spelletje en als het niet lukt begin ik gewoon opnieuw" ![]() | |
Wertha | zondag 16 maart 2014 @ 22:46 |
Haha en als je achteraf toch niet zo blij met met je startpositie: restart weekend. ![]() | |
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 00:59 |
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht* | |
RoelerMF | maandag 17 maart 2014 @ 07:12 |
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is. Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen. Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer. | |
franklop | maandag 17 maart 2014 @ 08:06 |
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden | |
nils7 | maandag 17 maart 2014 @ 09:20 |
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties. Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen. Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd. | |
Funzel | maandag 17 maart 2014 @ 14:07 |
Nou nou dat valt toch ook wel mee. | |
Fiorano | maandag 17 maart 2014 @ 15:51 |
yo mazzel ![]() | |
RoelerMF | dinsdag 18 maart 2014 @ 06:42 |
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d. ![]() | |
nils7 | dinsdag 18 maart 2014 @ 08:53 |
Mercedes vorig jaar.... Hebben ze geprobeerd maar goed in het geheim testen wordt lastig maar ze hebben t geprobeerd hahah | |
ArcticBlizzard | dinsdag 18 maart 2014 @ 11:29 |
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1) http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/ | |
Tarado | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:05 |
Ecclestone: These cars don’t sound like racing cars
| |
RoelerMF | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:42 |
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor ![]() | |
Nattekat | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:57 |
Ferrari heeft het ook echt gedaan, die motor is in een LaFerrari getest. | |
JohnB52 | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:59 |
In een Renault Espace gegooid, verschil in geluid hoor je toch niet. | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 18 maart 2014 @ 14:09 |
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne: http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html | |
Nattekat | dinsdag 18 maart 2014 @ 14:28 |
![]() Echt verschrikkelijk dit, het verschil tussen V12 en V8 is nog minder... | |
RoelerMF | dinsdag 18 maart 2014 @ 14:49 |
Ik ben niet zo een hele grote fan, dus vond het geluid wel meevallen toen ik het hoorde. Maar als je dan 2013 hoort heb je wel een ohja momentje. Was toch stiekem best mooi op de Nurburgring vorig jaar ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:47 |
Dat geneuzel over het geluid. Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken. | |
Breaker.Faker | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:32 |
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken. Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt. Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof. | |
ButtonenLiverpoolfan | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:10 |
Ik verwacht dat de dominantie van Mercedes na 8 races is afgelopen. McLaren en Red Bull zijn geweldig in het doorontwikkelen van hun auto's. Vooral McLaren. Alonso zei dat Massa regelmatig sneller was dan Schumi ![]() | |
Meike26 | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:17 |
Ik had zondag al voor de gein getweet dat er achter de uitlaat een soort kazoo achtig ding moet komen, dat zou het geluid zo kunnen vormen/scheller maken dat je weer wat F1 gevoel erbij krijgt. Inmiddels geloof ik wel steeds meer in dit idee, of het loslaten van de uitlaat regels en teams hier wat meer vrijheid te geven. Denk dat je dan ook wel andere akoestiek krijgt dan de regenpijpen van nu. | |
Bluurgh | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:35 |
Wat was je favoriete F1-era, toevallig de jaren '80? Want toen moesten ze ook letten op hun brandstofverbruik, aan het begin mocht er 200+ liter mee, voordat de turbo's verboden werden was dat al gezakt naar ergens rond de 150 liter. En dat moest ook wel, want op het hoogtepunt van het turbotijdperk toen haalden ze soms wel 1400pk in een kwalificatiesetting (de motor ging maar 3 rondjes mee, maargoed..). En 1000pk in de race. Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd? | |
Fer | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:27 |
Toen beperkten ze als snel de turbodruk, nu beperken ze fuel flow. Het beperkt in beide gevallen het vermogen, alleen nu moeten ze de motoren efficiënter maken voor meer vermogen, daar worden ze dus ook stiller van. | |
nils7 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:27 |
Ik vind heel die motorenregel suf... Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet. Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend. Is lekker makkelijk bij te houden. De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen. Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed. Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen. | |
THEFXR | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:29 |
dat is juist erg belangrijk | |
Nieuwschierig | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:21 |
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg. Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk | |
Sally | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:40 |
+1 | |
sasquatsch | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:44 |
Vind jij. Niet iedereen vindt dat. Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat. | |
THEFXR | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:45 |
over 8 jaar zijn het electromotoren, hoor je helemaal niks meer | |
Meike26 | woensdag 19 maart 2014 @ 07:12 |
Eens. Ik had al bij gpupdate gereageerd dat ze hier geen verbod van hadden moeten maken, maar een soort beloningssysteem. Aan het eind van elk gp weekend lever je je brandstof weer in en word er gekeken wie er het minst verbruikt heeft. Belonen met wk punt is onzin, maar is wel in geld wel mogelijk. Ook de eis dat er maar 5 motoren gebruikt mogen worden vind ik niet goed. Gebruik er zoveel als je wilt, maar wie het zuinigst er mee om gaat belonen, niet wie het meest pech heeft bestraffen. | |
Joene | woensdag 19 maart 2014 @ 07:18 |
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger ![]() | |
Tarado | woensdag 19 maart 2014 @ 07:39 |
Had ook beide gekund | |
nils7 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:32 |
Ja... alsof dit grapje geen geld kost. Gewoon goede technologie. Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten. Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend... Dan komen we een heel eind. En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken... | |
Joene | woensdag 19 maart 2014 @ 10:34 |
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat. | |
nils7 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:34 |
Dacht dat je dat bedoelde.... had de smiley gemist. hahaha | |
Automatic_Rock | woensdag 19 maart 2014 @ 11:01 |
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen. Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was ![]() Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb? | |
Kleffe_Dop | woensdag 19 maart 2014 @ 11:20 |
Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen. Die verschrikkelijke neuzen moeten wel weg. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 19 maart 2014 @ 12:14 |
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen. En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest.... | |
Weltschmerz | woensdag 19 maart 2014 @ 13:08 |
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid. Wellicht dat de F1 nog relevanter zou kunnen worden voor de auto-industrie door wel iets aan het geluid te doen. Geluid is immers heel belangrijk voor de consument, zeker in bepaalde segmenten, het lijkt mij een belangrijke verklaring voor de opkomst van de V8 van de laatste 15 jaar, en er wordt heel veel aan de akoestiek van de uitlaat gedaan bij configuraties die dat harder nodig hebben. Het is ook communicatie met de bestuurder én andere weggebruikers, wat zeker bij volelektrische auto's een probleem gaat worden. Dus wellicht kan de F1 daar ook nog wat in ontwikkelen als de regels daartoe dwingen, dan gaat het meteen wel heel snel. | |
Tarado | woensdag 19 maart 2014 @ 13:51 |
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt | |
Geralt | woensdag 19 maart 2014 @ 18:00 |
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoor ![]() | |
RoelerMF | woensdag 19 maart 2014 @ 18:38 |
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekend ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 19 maart 2014 @ 18:46 |
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1. Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune. Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten. | |
M.Melandri | donderdag 20 maart 2014 @ 01:47 |
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport. | |
TagForce | donderdag 20 maart 2014 @ 10:03 |
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden. | |
sanger | donderdag 20 maart 2014 @ 10:48 |
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK... http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp- | |
ArcticBlizzard | donderdag 20 maart 2014 @ 10:48 |
Waar? Want dat zijn mooie cijfers | |
sanger | donderdag 20 maart 2014 @ 10:49 |
Zie edit ![]() | |
zoem | donderdag 20 maart 2014 @ 11:24 |
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS. [ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 11:31:28 ] | |
sanger | donderdag 20 maart 2014 @ 11:56 |
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch? | |
zoem | donderdag 20 maart 2014 @ 11:57 |
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview. http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/ [ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 12:09:34 ] | |
Peterselieman | donderdag 20 maart 2014 @ 16:19 |
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter | |
Meike26 | donderdag 20 maart 2014 @ 17:03 |
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollen ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 20 maart 2014 @ 19:10 |
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen. Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race. Sauber en Marussia hebben hier ook last van. | |
Fiorano | donderdag 20 maart 2014 @ 19:12 |
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal | |
LWD-Godius | donderdag 20 maart 2014 @ 19:16 |
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden. http://www.f1technical.net/news/19218 http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612 Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint. [ Bericht 34% gewijzigd door LWD-Godius op 20-03-2014 19:30:17 ] | |
M.Melandri | vrijdag 21 maart 2014 @ 03:35 |
Ecclestone heeft het groot gemaakt ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 21 maart 2014 @ 06:33 |
![]() | |
Gramulanion | vrijdag 21 maart 2014 @ 17:13 |
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil. | |
flipsen | vrijdag 21 maart 2014 @ 17:49 |
Dramatisch inderdaad ![]() | |
THEFXR | vrijdag 21 maart 2014 @ 17:56 |
behalve 1 persoon, vind dat van niet! its not me | |
nils7 | vrijdag 21 maart 2014 @ 22:20 |
ze gaan nog steeds snel gelukkig zo te zien... voordeel is nu wel dat je er gewoon nu 1 kan kopen en er mee naar je oma kan zonder haar een hard aanval te bezorgen whahaha | |
Breaker.Faker | zondag 23 maart 2014 @ 11:59 |
![]() | |
Tarado | zondag 23 maart 2014 @ 12:15 |
Die is nog uit uit de tijd dat ze met V10's reden | |
Beach | zondag 23 maart 2014 @ 12:16 |
http://jalopnik.com/mh370(...)for-ferra-1549390817 | |
Tarado | zondag 23 maart 2014 @ 12:18 |
Niet meer dan logisch, als ik een hotel van te voren boek wil ik ook gewoon mijn kamer | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 12:27 |
Hoe spijtig en cru het ook is om te zeggen: het hotel zoekt het maar uit. Of het management zoekt een andere slaapplaats voor die families, of ze zoeken een faciliteit voor het Ferrari-team. Ik denk dat dat makkelijker gaat zijn voor 12 gezinnen, dan voor ~100 personeelsleden. [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 23-03-2014 12:36:27 ] | |
Geralt | zondag 23 maart 2014 @ 12:39 |
Dit weekend exact 22 jaar geleden. Schumachers eerste podium ![]() Wie had toen kunnen vermoeden dat we naar een 7 voudig wereldkampioen zaten te kijken ![]() En wie had toen kunnen vermoeden dattie 22 jaar later op zn muil zou gaan met skiën en in een coma terecht zou komen ![]() ![]() | |
Fer | zondag 23 maart 2014 @ 12:52 |
Ben echt benieuwd wat ze voor het geluid nog kunnen doen. Die nieuwe turbo dempt gewoon een hoop hoge tonen. Enige oplossing lijkt me een soort trompet met een klein gaatje net voor de turbo, die wat hoge tonen eruit blaast, maar dat heeft wel gevolgen voor de hele afstemming van de motor. Resonator in de uitlaat misschien? Volgens mij zijn de meesten wat wat hoge snerpen wel tevree. | |
Mexicanobakker | zondag 23 maart 2014 @ 12:59 |
Was toen al wel een exceptioneel talent natuurlijk. | |
Breaker.Faker | zondag 23 maart 2014 @ 14:38 |
Als ze dat willen veranderen dan denk dat het pas in 2015 gaat gebeuren. Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests. Ik weet bijna zeker dat dit seizoen minder publiek komt wegens het geluid van de motoren. | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 14:55 |
Omdat het de FIA geen ene flikker boeit hoe dat ding klinkt, pas als het publiek weg gaat blijven -en daardoor de inkomsten voor zowel FIA als FOM achterblijven- dan pas gaat de FIA aan de regels sleutelen. Er zijn maar weinig voorbeelden de afgelopen jaren dat de FIA ingreep na het geklaag van de fans, dus waarom zouden ze dat nu wel gaan doen? | |
JohnB52 | zondag 23 maart 2014 @ 16:43 |
Alsof ze daar veel geld aan.verdienen. die toegangsprijzen. Tv geld verdienen ze aan. | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 16:47 |
Daar kunnen kijkers toch ook afhaken? En dan blijven alsnog inkomsten uit als adverteerders ook weer gaan afhaken.... | |
Nieuwschierig | zondag 23 maart 2014 @ 17:45 |
De circuits betalen een vermogen om de F1 binnen te halen. Dat moeten ze terugverdienen door het verkopen van kaarten. Gewone tribunekaarten en exclusieve VIP arrangementen. Als die verkoop minder wordt omdat het niet meer speciaal is zullen ze de F1 niet mee kunnen betalen. Dat geldt denk ik met name voor de traditionele Europese GP's + Australie, Japan en Canada. | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 17:51 |
Kort gezegd, alle degelijke GP's ![]() | |
Fer | zondag 23 maart 2014 @ 17:53 |
Ik weet niet hoe luid ze nu op het circuit zijn. Heb ooit de demo van Jos Verstappen gezien op Zandvoort, was een Arrows Asiatech V10. Zelfs het knallen tijdens terugschakelen was keihard, ook achterop het circuit. Kan me voorstellen dat het nu nog steeds hard zat is op de tribunes, maar op tv is het echt kut. Daar moeten ze wel eenvoudig iets aan kunnen doen lijkt me. | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 17:56 |
Vorig weekend vaak genoeg gezegd (o.a. Sky, BBC en blogs van journalisten) dat het geluid wel goed is, alleen niet hard genoeg...... Afgelopen jaren moesten ''ze'' overal met oor-stopjes en gehoorbeschermers staan, nu zou het geen probleem meer zijn als je in de pits zonder enige gehoorbescherming zou staan. | |
Fer | zondag 23 maart 2014 @ 18:02 |
Dan zal de tv ploeg het hele verhaal eens goed moeten nakijken. Ik denk dat alle mics en eq's nog aangepast zijn aan de oorverdovende brul van de v8. Weet nog dat Webber zei, gek te worden van de herrie toen ie zonder helm reed. En toen reden ze de outlap. | |
Sinister-D- | zondag 23 maart 2014 @ 18:08 |
Dus een Brundle of Ted Kravitz die langs het circuit of door de pits lopen tijdens een VT weten niet wat ze met hun eigen oren horen ![]() Das vorig jaar ja, ik heb het erover dat de V6 (naar het schijnt) wel leuk geluid is, maar gewoon niet hard genoeg...... | |
Nieuwschierig | zondag 23 maart 2014 @ 18:34 |
Hier nog maar eens een filmpje die de meerwaarde van de herrie op de gewone tribuneklant laat zien. Met name het hoge gehuil dat ook over het gehele circuit te horen is. Als je nu pas het eerste geluid daar onderin de bocht hoort is dat gewoon 75% minder beleving. | |
Fer | zondag 23 maart 2014 @ 20:39 |
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar. | |
singha | zondag 23 maart 2014 @ 21:19 |
Gaat bij Formule 1 echt niet lukken. Alle toeganspunten zijn electronische poortjes, waarbij je dus een paddock kaart nodig hebt met ingebouwde chip. | |
Gebraden_Wombat | zondag 23 maart 2014 @ 21:22 |
![]() | |
Breaker.Faker | zondag 23 maart 2014 @ 22:53 |
Whawhawha ![]() | |
Fir3fly | zondag 23 maart 2014 @ 22:59 |
Ik vind het geluid op zich best wel mooi, wel minder dan het aloude gejank. Eigenlijk ook te zacht. Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ze behoorlijk afgeknepen zijn nu. | |
Fer | maandag 24 maart 2014 @ 08:22 |
Nee met TERS, die het knallen omzet in electrische energie om de ERS op te laden. De Turbo is nu echt een grote demper geworden. | |
Tarado | maandag 24 maart 2014 @ 08:39 |
![]() | |
Coelho | maandag 24 maart 2014 @ 09:10 |
Er staat vandaag een verhaal over Jos Verstappen in Telegraaf Premium. Iemand met toegang die wil copy/pasten? | |
Tarado | maandag 24 maart 2014 @ 12:51 |
Iets anders dan dat van afgelopen zaterdag? http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=8410 | |
sasquatsch | maandag 24 maart 2014 @ 13:22 |
Stefan GP in plaats van Marussia?
| |
Tarado | maandag 24 maart 2014 @ 13:24 |
Nee ook live niet, zijn toch zat klachten over geweest | |
Peterselieman | maandag 24 maart 2014 @ 13:35 |
alsjeblieft niet zeg. Vorige keer bleek het een lege huls te zijn waar hij mee schemerde ... | |
RingBewoner | dinsdag 25 maart 2014 @ 14:08 |
Oh wat een heerlijke clip van Spa!! Iemand die hier meer van heeft? | |
WEST | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:12 |
Melbourne 2013 vs Melbourne 2014 | |
RingBewoner | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:21 |
Had ik al gezien. Wilde dit jaar op vrijdag wel naar Spa, dit doet mij echter zwaar twijfelen, want de vrijdag zou ik puur bezoeken om het spektakel en dat is toch echt wel een beetje weg. | |
sasquatsch | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:26 |
Zelfs met dit geluid zou ik er graag heen gaan, want F1 is meer dan alleen geluid. De magie is er nog steeds. Hoewel het geluid best wel een beetje harder zou mogen zijn | |
Rev- | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:34 |
Tijd voor een nieuwe Andrea Moda ![]() | |
WEST | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:45 |
Ik niet, voor een opgevoerde stofzuiger heb ik het geld er niet voor over. | |
sasquatsch | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:04 |
Ieder zijn meug. ![]() | |
nils7 | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:38 |
Ik mag ergens in mei voor mn werk naar Barcelona.... ![]() Jammer alleen dat zij bepalen wanneer maar goed de week voor of na 11 mei is prima ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:02 |
Klopt, het is meer dan. Maar als ik op een vrijdag ga, waar het nergens om gaat dan ga ik vooral voor geluid. Als ik er op zaterdag en/of zondag zou zijn dan gaat het ook nog om de spanning, die is op vrijdag niet aanwezig. | |
Geralt | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:47 |
Marussia hoopt dat Red Bull beroep verliest En zoals ik daar al zei, die lul draait om de hete brei heen: Tuurlijk knul ![]() En dat heeft er niets mee te maken zeker ![]() Welnee, diezelfde P13 die hun vorig jaar een paar miljoen opleverde omdat ze daarmee hun 10de plek overall veilig wisten te stellen. Die heeft er echt niets mee van doen ![]() ![]() ![]() Schei toch uit man. Zeg dan gewoon hopelijk verliest Red Bull zodat wij deze P13 houden. Dáár komt het op neer en nergens anders op. PS: valt me trouwens tegen dat nog niemand dat gezegd heeft. | |
RingBewoner | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:44 |
Wat dat betreft missen we bepaalde karakters in de F1, die af en toe gewoon eens zeiden wat ze dachten, voelden en vonden. Bijvoorbeeld Stoddart. | |
Geralt | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:47 |
Dat soort figuren missen we inderdaad. Stoddart was denk ik zo een beetje de laatste van dat kaliber. | |
Peterselieman | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:54 |
ik weet zeker dat er ook eigenbelang bij is, maar het is ook duidelijk dat Red Bull niet zo moet miepen. Vorig jaar hebben ze in de schoot geworpen gekregen door verandering van de banden af te dwingen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 maart 2014 @ 20:06 |
Om nog maar te zwijgen over de flexiwing, waar ze mee weg kwamen omdat de meetmethode van de FIA niet goed genoeg. Toen heb ik ze ook niet zien protesteren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 20:06:39 ] | |
LWD-Godius | donderdag 27 maart 2014 @ 09:18 |
Nieuwe neus voor McLaren:![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:24 |
Iets platter geworden + inlaten hoger op de neus. Aan de weersvoorspelling te zien word het mogelijk wéér zo'n typische Maleisische GP waarbij start 10 keer met 15 minuten word uitgesteld ![]() ![]() http://www.netweather.tv/index.cgi?action=f1;sess= Als je naar de zondag gaat, dan zie je precies waarom de F1 eigenlijk zo idioot blijft volhouden aan het 'later is beter voor de kijkcijfers' principe. Als de F1 nu 'gewoon' om 1 of 2 uur van start gaat, heb je waarschijnlijk races met een behoorlijke bui halverwege tot eind. Nu is het de laatste paar jaar al een paar keer voor gekomen dat de gp afstand in gevaar kwam door uitstellen van start + zonsondergang. En dat alles voor ons Europeaantjes, waarvan de die-hards niets liever willen dan de wekker vroeg te zetten ? ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Meike26 op 27-03-2014 09:37:20 ] | |
Rossdale | donderdag 27 maart 2014 @ 09:39 |
De race is zondag om 9 uur 's ochtends voor ons toch? | |
Meike26 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:42 |
Geen idee, volgens mij ook wéér met de klok die altijd maar in een f1 weekend voor of achteruit moet gaan. Vadertje tijd is anti-F1 ![]() | |
sasquatsch | donderdag 27 maart 2014 @ 09:49 |
10 uur. De klok gaat een uur vooruit. | |
Rossdale | donderdag 27 maart 2014 @ 09:53 |
Ahja je hebt gelijk! Crap dan mis ik de race ![]() | |
Karstman | donderdag 27 maart 2014 @ 10:00 |
Dat wordt weer ingewikkeld wekkers zetten. Gelukkig nog laatste weekend Sport 1 dus morgen nog even de VT's kijken! | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2014 @ 10:19 |
Dan juist 8 uur ![]() | |
sasquatsch | donderdag 27 maart 2014 @ 10:25 |
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur. | |
Meike26 | donderdag 27 maart 2014 @ 10:40 |
Dit komt niet heel slecht uit voor mij, inbox van gisteren had leuk nieuws te melden:
![]() ![]() | |
Karstman | donderdag 27 maart 2014 @ 10:45 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2014 @ 12:09 |
Ik volg niks van dat, het is gewoon 10 uur. | |
Uccie | donderdag 27 maart 2014 @ 12:34 |
Ik zet gewoon om 8u de tv aan, kan ik het ook niet missen ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 27 maart 2014 @ 13:00 |
Tof ![]() | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2014 @ 13:49 |
Wat een zooitje is Google Play toch, omdat ik Prepaid heb kan ik niet betalen via T-Mobile, ik heb geen creditcard en Google PLay gift cards zijn niet verkrijgbaar in Europa ![]() Volgens mij willen ze gewoon dat ik die app gratis verkrijg ![]() | |
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 14:55 |
De tijd van de race verandert niet met een uur omdat het zomertijd wordt hoor ![]() | |
JohnB52 | donderdag 27 maart 2014 @ 15:02 |
http://www.google.nl/sear(...).3036.0j8j5j0j1.14.0....0...1c.1.38.mobile-gws-hp..2.12.933.3.FcDftMDPWHA | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2014 @ 15:03 |
Het duurde even, maar ik heb eindelijk een site gevonden waar dat zonder achtelijke tarieven kan. Tuurlijk werkte de code die ik heb gekregen niet dus zit ik weer met niks. | |
sasquatsch | donderdag 27 maart 2014 @ 15:14 |
Volgens formula1.com: Kwalificatie om 16.00 uur in Maleisië en dat is 9.00 uur in Nederland Race om 16.00 uur in Maleisië en dat is 10.00 uur in Nederland | |
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 17:05 |
Juh, maar die race was op de Nederlandse TV altijd al om 10 uur geroosterd. Het is niet zo dat vanwege de zomertijd het rooster verandert. Dat er een verschil is met een land dat geen zomer-/wintertijd gebruikt is nogal logisch. | |
LWD-Godius | donderdag 27 maart 2014 @ 19:07 |
Dit weekend staat Esso op de side pods van McLaren, volgens mij ook onderdeel van Exxon-Mobil:![]() | |
Breaker.Faker | donderdag 27 maart 2014 @ 19:46 |
Vrijdag 28 maart 02:55-04:40 Eerste vrije training 06:55-08:40 Tweede vrije training Zaterdag 29 maart 05:55-07:15 Derde vrije training 08:00-08:55 Voorbeschouwing BBC1 08:55-10:25 Kwalificatie Zondag 30 maart 09:00-10:00 Voorbeschouwing BBC1 09:30-10:00 Voorbeschouwing Sport1 10:00-12:00 Race | |
nils7 | donderdag 27 maart 2014 @ 22:44 |
Ff een vraagje... Mijn vriendin kreeg vandaag een opgave in haar tentamen Nederlands waarin ze "Formule 1" (onze raceklasse) moest gebruiken. Ze schreef "Formule 1" maar dat is fout gerekend omdat het "formule 1" moest zijn... Voor zover ik weet is het een naam dus met een hoofdletter, op de Wikipedia pagina staat t ook met een hoofdletter en ik weet vrijwel zeker dat Bernie de naam ook wel gedeponeerd zou hebben. Wat is het want als ze deze goed gerekend kan krijgen dan heeft ze er voldoende goed... | |
Nattekat | donderdag 27 maart 2014 @ 22:50 |
Gewoon met hoofdletter, het is een naam. Die docent is ook op z'n hoofd gevallen... | |
Peterselieman | donderdag 27 maart 2014 @ 22:52 |
Was het in een samenstelling of gewoon los geschreven als Formule 1? | |
nils7 | donderdag 27 maart 2014 @ 22:54 |
Ehm in een zin was t geschreven... Geen idee wat je verder bedoeld m'n laatste Nederlandse les is 10 jaar geleden hahah | |
Peterselieman | donderdag 27 maart 2014 @ 22:58 |
bedoelt ![]() Het Nederlands is nogal een kromme taal. Soms zijn er woorden die je met een hoofdletter schrijft, maar als samenstelling met een kleine letter ![]() | |
Waffle | donderdag 27 maart 2014 @ 23:35 |
Denk dat het beide goed is. | |
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 23:49 |
Volgens mij moet "Formule 1" als naam van de sport gewoon met hoofdletter. In sommige gevallen kan "formule" terecht zijn, want de naam is ook een omschrijving; het is een formulesport. Maar de combinatie "formule 1" (kleine letter, wel met het cijfer er achter) zal zeer zeldzaam zijn. Ik zou die leraar vragen om zijn onderbouwing. Volgens mij valt hier wel e.e.a. over te zeggen. [edit] Ik ga nu toch twijfelen. Tennis is ook een naam van een sport, maar dat schrijf je ook niet met een hoofdletter. Bijna geen enkele sport. Maar ik ben wel mijn hele leven gewend om de sport af te korten met F1 (dus met hoofdletter). Er is ook verwarring omdat Formula 1 volgens mij een geregisteerd handelsmerk is. Een sportnaam zoals tennis of wielrennen is dat natuurlijk weer niet. Toffe vraag! ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:06 |
Nou kijk eens in wat Formule 1 tijdschriften? Dan zie je het vanzelf wel... | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:07 |
Beter in de gewone kranten, dan kun je zeggen dat het algemeen gebruikt wordt | |
nils7 | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:05 |
In dat geval is het autosport en de naam Formule 1 lijkt me hetzelfde als tennis en de Davis Cup? | |
Rossdale | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:11 |
Is Formule 1 niet een afkorting? Volgens mij is de officiële benaming van de raceklasse namelijk FIA Formula One World Championship. De meest gangbare afkorting is Formula 1 met een hoofdletter. Zie bijvoorbeeld deze site van het AD, ik zou dat als voorbeeld gebruiken: http://www.ad.nl/ad/nl/1020/formule-1/index.dhtml | |
Sinister-D- | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:32 |
Volgens de Formula1.com website:Bron:http://www.formula1.com/trademarkguidelines.html Lijkt me duidelijk dus als ze het zelf met hoofdletter schrijven overal ![]() | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:01 |
2 support-tickets en een e-mail naar de webshop waar ik mijn niet-werkende Google Play kaart heb gekocht, hopelijk (als het überhaupt al gebeurt) voor de race opgelost ![]() Daarna gratis timing voor iedereen ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:38 |
Formule 1 is dan ook een klasse. ATP, UCI World Tour of UEFA Champions League schrijf je ook met hoofdletters | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:57 |
Ik zag net RTL7 reclame maken voor Sport1, zou daar wat achter zitten? | |
Sinister-D- | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:57 |
Geld...... | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:03 |
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht.... | |
Rossdale | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:06 |
Het niet alsof RTL de rechten dit of volgend jaar terug kan kopen ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:07 |
Alles in de TV wereld draait om geld. Ze kunnen nogal moeilijk klanten aantrekken door op hun eigen gesloten kanaal reclame te maken voor nieuwe klanten. | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:14 |
Even een voorproefje van de live-timing die het nu wel doet inclusief sectortijden en meer: http://go.teamviewer.com/v8/m51282092 Je hoeft enkel het bestand op te starten ![]() | |
Beach | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:23 |
werkt dat alleen op windows? | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:24 |
Teamviewer bestaat volgens mij ook gewoon voor Mac, kan die theorie verder niet uittesten. | |
Uccie | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:24 |
Sport1 zal daar reclamezendtijd voor hebben ingekocht, daar verdient RTL7 grof geld aan. Weinig commerciële zenders die uit principe dat gaan afslaan, het is hun voornaamste inkomstenbron. Maar ben met je eens dat het wel lullig is. | |
Mexicanobakker | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:30 |
Sport1 en RTL 7 hebben verder op voetbalgebied een samenwerking ![]() | |
Beach | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:37 |
Bedankt voor de moeite iig. Jammer dat het dan niet met de tablet bij de tv kijken word. | |
nils7 | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:38 |
Ik vind soms de circuits opzoeken op Google Maps wel geinig... Ik heb ze netjes in links geplakt.. Wellicht wat voor de nieuwe OP? Australië Albert Park Maleisië Sepang Bahrein Sakhir China Shanghai Spanje Circuit de Catalunya Monaco Monte Carlo Canada Montreal Oostenrijk Red Bull Ring Groot-Brittannië Silverstone Duitsland Hockenheim Hongarije Hungaroring België Spa-Francorchamps Italië Monza Singapore Marina Bay Japan Suzuka Rusland Sotsji Verenigde Staten Circuit of the Americas Brazilië Interlagos Abu Dhabi Yas Marina | |
Nattekat | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:43 |
Er is een app: Teamviewer Meetings, daarin kan je het de id invoeren en kan je ook op je tablet/smartphone kijken. De meeting ID van de huidige test is m51-282-092. Of die ook voor IOS is durf ik niet te zeggen, maar ik ga er wel gewoon van uit. | |
Dino0603 | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:48 |
Hockenheimring is lache, daar zie je nog de oude baan liggen! | |
Waffle | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:48 |
Iemand trouwens al team kleding en andere merchandise tegen gekomen van Williams martini? Denk dat ik er dit jaar maar eens aan geloven om nieuwe te kopen ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:52 |
Toen het nog mooi was. | |
Beach | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:06 |
Oh dat ga ik dan proberen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:17 |
Ach, dat is ook maar relatief. Ik heb "Grand Prix 1970" van Ullrich Schwab in mijn kast staan. Toen reed de F1 voor het eerst op de Hockenheimring, daar was ook niet iedereen even enthousiast over:
| |
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:14 |
![]() |