El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:25 |
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =- Flight MH370 bound for Beijing goes missing ![]() ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() (Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines) Zoekgebieden en laatste contact: ![]() Het vliegtuig: ![]() De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf De laatste waarneming van flightradar24.com: ![]() De geplande route: ![]() Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - ![]() http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping - idem • Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs • Anders - ? !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn. Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit. [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 10-03-2014 23:42:47 ] | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 23:26 |
Stel je voor dat iemand daadwerkelijk de telefoon zou oppakken aan de andere kant ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RVer | maandag 10 maart 2014 @ 23:28 |
Er werd toch ook opgenomen? Alleen werd de verbinding gelijk verbroken, toen ze opnieuw belde bleef die overgaan | |
Hathor | maandag 10 maart 2014 @ 23:28 |
Nee, hij ging alleen een paar keer over, waarna de verbinding verbrak. | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:29 |
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO? | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:29 |
154 Chinezen minder op ruim 1,3 miljard, dat schiet ook niet echt op... ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:30 |
![]() | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:30 |
Omdat O en Q misschien een beetje op elkaar lijken? Aan de buitenkant is het alleen het streepje wat verschilt van elkaar ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:31 |
Jongens, is er nog wat nieuws? | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:31 |
Vliegtuig registratienummer, zeg maar het kenteken. 9M-MRO is gecrasht. MRQ vliegt nog haar rondjes, maar staat hierboven op de feauteau als gecrasht toestel. | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 23:31 |
Wat voor nut zou Iran hebben met het laten exploderen van dit vliegtuig ? of was dit maar een testrun ? ![]() | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:32 |
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet. | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 23:33 |
Filmpie: | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:33 |
Tja, zijn er spanningen tussen Iran en een van die landen? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd... | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:34 |
Five passengers checked in but never boarded the flight. Rahman said all baggage from the no-shows was removed from the plane prior to departure. How does a plane simply ‘disappear off the radar’? Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: “Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply.” But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: “Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding.” http://www.theguardian.co(...)ntinues-live-updates | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 23:35 |
Aviation experts say the aircraft will be found — eventually while some believe that it's increasingly clear that the plane somehow veered from its normal flight path and that the plane could be hundreds of kilometers from where it was last detected. | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:36 |
Mu-ther-fu-cker Je hebt nog gelijk ook! ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:36 |
Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in lag... | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:37 |
Ja, het meeste "nieuws" is helaas nietszeggend... | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:38 |
Doe deze maar in OP dan. MRO in betere tijden. ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:40 |
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703 Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:41 |
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch? ![]() | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:42 |
Jup, vervangen. | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:43 |
Als je het doet, moet je het wel goed doen. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:43 |
Nouja ik ben geen TS meer hehe, dus go your hallway ElMatador | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:44 |
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737 | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:44 |
alsof je verschil ziet tussen die dingen. ![]() en ik geloof dat de OP redelijk is, verder commentaar? ![]() | |
El_Matador | maandag 10 maart 2014 @ 23:45 |
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig. | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:45 |
Van dat soort inderdaad. Beetje jammer... | |
mschol | maandag 10 maart 2014 @ 23:46 |
niet exact dus kennelijk ![]() | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:46 |
Nope, het is en blijft een ander vliegtuig. | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:47 |
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:48 |
Maar ik vraag me echt af hoe het kan dat er nog steeds geen brokstukken gevonden zijn... | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:49 |
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken.. | |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 23:49 |
Al een paar dagen ![]() | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:51 |
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+? Flinke krachten. Maargoed, dat is hier dus niet aan de orde bij dit toestel. Dus nutteloos om over te discussiëren. | |
Light | maandag 10 maart 2014 @ 23:52 |
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:52 |
Tja niet aan gedacht. Ik heb die typenummers/verschillen niet in de gaten gehouden. | |
OEM | maandag 10 maart 2014 @ 23:53 |
Niet de antenne, maar de romp. Er zijn haarscheurtjes gevonden in de romp waar de antenne zit. Geldt overigens niet voor dit type 777, maar alleen voor de 200, 200LR, 300, 300ER. Dit betreft een 200ER. | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 23:53 |
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:54 |
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:55 |
En er was ook al met spotter-planes gezocht, dus dan valt felgekleurd geel schuim van de stoelen echt wel op. Trouwens, waren er bij dit type toestel geen enkele bekende problemen? | |
Hathor | maandag 10 maart 2014 @ 23:55 |
Dan nog ligt het er maar aan hoe sterk daar de stroming is. | |
TLC | maandag 10 maart 2014 @ 23:55 |
of dat er spullen aanstranden op het land, maar blijkbaar ook dat niet | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:55 |
Nee, OEM heeft mij er ook op moeten wijzen. Enige echte incident wat dit toestel heeft gehad is een botsing op PVG (Shanghai) geweest: http://www.flightglobal.c(...)or-incidents-396793/ ![]() Augustus 2012. Wel nasty. Maargoed, dit is ook op Schiphol gebeurd met een US Airways vlucht. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:56 |
Botsing heeft niks met het toestel te maken natuurlijk. Verder had ik inderdaad ook langzamerhand wel brokstukken verwacht aan de kustlijn. | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:57 |
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel. | |
MrBanaan1 | maandag 10 maart 2014 @ 23:57 |
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigen ![]() | |
APK | maandag 10 maart 2014 @ 23:57 |
Je zou toch verwachten dat er bij een 'landing' op of in zee genoeg dingen blijven drijven of redelijk snel naar boven komen. Ik vind het ook opmerkelijk dat vissers of passerende schepen nog nauwelijks melding van vreemde objecten gemaakt hebben. Zeker als je in die regio waarschijnlijk extra oplettend bent vanwege een vermist vliegtuig. | |
Light | maandag 10 maart 2014 @ 23:57 |
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot: ![]() | |
matthijst | maandag 10 maart 2014 @ 23:58 |
Ongeduldig volk ![]() | |
Red_85 | maandag 10 maart 2014 @ 23:59 |
Naja, types weet ik ook net te onderscheiden. Mij boeit het meer wat er in gaat. | |
APK | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:00 |
En daar varen volgens mij ook genoeg schepen die niet specifiek op zoek zijn naar brokstukken maar wel het nieuws volgen lijkt mij? | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:00 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijven-rinkelen.dhtml Ik weet het, het AD ![]() Maar als dit waar is, is het toch een behoorlijk vreemd verhaal. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:00 |
Oud nieuws ![]() ![]() | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:01 |
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:02 |
Ohw, mijn excuses ![]() | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:10 |
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:11 |
De super duper bazen op zal je daarbij helpen ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:13 |
Acanac Top five Malaysia Airlines conspiracy theories 26 QMI Agency First posted: Monday, March 10, 2014 05:02 PM EDT | Updated: Monday, March 10, 2014 06:40 PM EDT The mystery of missing Malaysia Airlines flight MH370 has spurred a list of conspiracy theories — both sound and crazy. Here are the top 5. 1. Terrorist attack After reports surfaced that two passengers were flying using stolen passports, and authorities were "examining additional suspect passports," the immediate assumption was a terrorist attack. Investigators told ABC News they are "not discounting" the possibility, but have no evidence of a bombing on board. 2. Spontaneous explosion After more than 50 hours of searching the missing Boeing B777-200's ocean path, there is no evidence in the water that would suggest a crash. More than a few investigators have suggested the lack of debris could mean a sudden chance explosion and that the plane may "have disintegrated at around 35,000 feet." A girl lights a candle next to a message that reads "Pray for MH370" during a candlelight vigil held by ethnic Malaysian Chinese for the passengers of Malaysia Airlines MH370 near Independence Square in Kuala Lumpur March 10, 2014. (REUTERS/Edgar Su) 3. Trapped in Vietnam Oil slicks were spotted off the coast of Vietnam on Saturday, and even though investigators said they were not left by the missing plane, one conspiracy suggests hijackers are now holding passengers and crew hostage at an abandoned Vietnamese airport. This theory was seconded by some friends and relatives who say they their loved ones' cellphones were ringing unanswered even days after the plane disappeared, proving, they say, the phones were still functioning. 4. Biometrics link Some have suggested a link to makers of biometrics passports. Last March the newly formed Secure Identity & Biometrics Association (SIBA) released a statement arguing the need for biometric passports and borders to be implemented for travel safety. With reports of the stolen passports, the SIBA released another statement about how "cost-effective" and "extremely fast," biometric readers are to "building seamless convenience ... and safer skies." 5. Aliens, Hollywood hype and secret U.S. aggression Some fringe theorists online have dug out the old faithful alien abduction theories, while others blame a secret "U.S. carrier strike." One of the more fantastic conspiracies is that it's all just a Hollywood promotional stunt for the remake of Lost. http://www.torontosun.com(...)-conspiracy-theories | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:14 |
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch. | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:19 |
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:19 |
Ja he... Toen het bericht de 1e keer kwam, dacht ik gewoon dat iemand zn telefoon in het hotel/thuis had vergeten. Prima. Maar meerdere telefoons is onmogelijk. Misschien nog wel het vreemdste van alles. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:25 |
Maar goed mensen, was interessant vandaag; "leuk" om het eens zo intensief te volgen ipv af en toe een bericht op nu ofzo. Ik ben er van tussen, dus tot morgen. Ben enorm benieuwd naar updates.. | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:26 |
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat. Nr 2 is logischer omdat er nog maar weinig is gevonden. | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:32 |
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over? | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:36 |
Bovendien; een spontane explosie "logisch" noemen vind ik wat kras. Ik vlieg niet meer graag als vliegtuigen "zomaar" spontaan uit elkaar kunnen knallen... ![]() | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:37 |
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast. T zijn Theorieën of ideeën | |
bedachtzaam | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:45 |
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/ | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:49 |
Zoiets zal toch wel al uitgezocht zijn denk ik? Maar bij sommige providers gaat de telefoon ook 'over' als die uit staat. Is in het vorige topic ook uitgelegd. | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 00:53 |
nou goed dit verhaal dan, wat zou betekenen dat ze niet zover van de kust zijn neergestort, maar nog steeds geen spoor | |
Ener-G | dinsdag 11 maart 2014 @ 01:09 |
Falende hoogtemeters? Al lijkt me dat je het als crew wel door hebt dat je op sea level vliegt ipv kruishoogte.. | |
HiZ | dinsdag 11 maart 2014 @ 01:10 |
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet? | |
Ener-G | dinsdag 11 maart 2014 @ 01:10 |
Dat ook idd. | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 02:04 |
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begint | |
Intellectueel | dinsdag 11 maart 2014 @ 02:22 |
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden. | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 02:46 |
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken. | |
kree | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:01 |
Dat lijkt me sterk. Dan ben je gewichtloos. Zal je toch wel merken lijkt me | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:06 |
Dat hoogteverschil merk je toch aan je oren? | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:07 |
niet als iedereen allang bewusteloos is. | |
kree | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:10 |
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:12 |
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is. | |
kree | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:16 |
Neuh. Ti's voor als de cabine druk wegvalt. En het vliegtuig te hoog zit. Ti's dan ook maar een tijdelijke oplossing. Die dingen werken maar een x aantal minuten. Vliegtuig moet dan ook gelijk dalen naar een hoogte waar wel normaal te ademen is. | |
Ener-G | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:24 |
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen. | |
kree | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:31 |
Geen idee of dat zo is. Herinner me een aflevering van aircraft investigation. Aloha airlines ofzo waar een heel stuk dak weg was. Maar ff geen idee hoe hoog die zaten. | |
wickedmen | dinsdag 11 maart 2014 @ 03:42 |
Idd. Moet denken aan het ongeluk met Cyprus Airlines, iedereen bewustloos door een zuurstoffout waarna het vliegtuig vliegt en vliegt en op een gegeven moment neervalt door brandstof tekort. | |
jaco | dinsdag 11 maart 2014 @ 05:02 |
Goedemorgen. De Financial Times publiceerde een artikel met de mogelijke scenario's rondom het lot van vlucht MH370: http://blogs.ft.com/the-w(...)-unlikely-scenarios/ Bij elk scenario maakt de schrijver kanttekeningen, behalve bij de laatste: alle communicatie apparatuur is bewust uitgeschakeld en het toestel is op een geheime plaats geland. In de discussie hierboven dus scenario 3. Een FT lezer maakt in de reakties wel de kanttekening dat de beweging van de Boeing dan nog steeds op de 'traditionele' radar zichtbaar moet zijn geweest. Er gaan op het internet allerlei waanzinnige theorieen rond, maar ik vond dit artikel toch opmerkelijk. De FT is een conservatief dagblad met een strikte redactie: die publiceren niet zomaar iets. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 06:28 |
Er wordt nu ook op land gezocht; http://nos.nl/artikel/621(...)op-land-gezocht.html | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 06:32 |
Dat zal nav die verklaringen zijn? Dat bootje op zee en 2 anderen die een laagvliegend vliegtuig hadden gezien. Benieuwd of dat wrakstuk nou wel echt wat is... | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 07:17 |
Je moet niet alles geloven wat je in Fight Club hebt gezien. | |
onlogisch | dinsdag 11 maart 2014 @ 07:30 |
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan. De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren? Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst? | |
franklop | dinsdag 11 maart 2014 @ 07:34 |
als ze in zee zijn gestort dan zouden de telefoons allang niet meer moeten werken en zouden ze dus ook niet meer over moeten gaan | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 07:35 |
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggen ![]() Een crash op land zou een telefoon nog wel kunnen overleven. Zeker als het in een tas zit ofzo. | |
Koen. | dinsdag 11 maart 2014 @ 07:46 |
Wat doen we dan toch moeilijk hé? Find my iPhone en voìla. Opgelost! | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 08:07 |
Dat was Helios, en verklaart niet waarom het radarcontact met MH370 opeens verdween ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 08:09 |
En over die telefoons: http://forums.att.com/t5/(...)e-calls/td-p/3505607 En wat uitleg: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081125064048AAuO3Tx [ Bericht 31% gewijzigd door Me_Wesley op 11-03-2014 08:15:13 ] | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 08:56 |
China zet satellieten in bij zoeken vermist vliegtuig China heeft tien satellieten ingezet bij de zoektocht naar het verdwenen Maleisische vliegtuig. Dat heeft het Chinese ministerie van Defensie laten weten. De satellieten worden gebruikt voor het zoeken naar het toestel van Malaysia Airlines, maar ook voor het registeren van de weersomstandigheden en de communicatie tijdens de zoekoperaties. nu.nl | |
Drebbelman | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:18 |
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht. | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:19 |
Alleen bij opstijgen en landen, daarna mag hij gewoon aan. | |
Ener-G | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:21 |
Alleen tijdens takeoff en landing, en volgens mij is zelfs dat beleid versoepeld. Vraag me dan wel af waarom de telco's niet kunnen traceren in welke 'cell' de toestellen zich bevinden als ze over gaan. | |
matthijst | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:25 |
Echt blij worden ze er nog niet van: mobieltjes in de lucht? Tot nu toe elke keer nog gejank gehad dat alleen op Air Plane mode mocht. En ze gaan heus niet "echt" over, anders was dat vliegtuig al wel gevonden ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:32 |
Ik heb ergens gelezen dat Amerika alle grote explosies in de lucht kan achterhalen en zij hebben niets ontdekt van een explosie. | |
Zinedinho | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:36 |
Goeie bron | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:36 |
Niet in telefoonmode. Hij moet wel op airplane stand. ![]() | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:38 |
Ook niet waar. Ik vloog laatst met Qatar, daar mocht je zelfs bellen aan boord (gaat via een speciaal netwerk, die je tel automatisch selecteert). Je telefoon is dan niet in flight mode. http://www.qatarairways.com/vn/en/inflight-mobile-services.page | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:41 |
![]() Ik weet wel dat je idd tegenwoordig op veel vluchten al wifi kan kopen voor je telefoon of tablet of laptop, bellen met 3g of 4g wist ik niet. Heerlijk ook dat je in de VS gewoon alles aan mag houden tijdens start en landing. Alleen op Schiphol mocht het nog niet, ondanks vliegen met een amerikaanse maatschappij. | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:43 |
Zie edit in mijn bericht. Het werk niet met 3g/4g, maar gewoon via een connectie met een mobiele provider. | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:43 |
Nice! ![]() | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:45 |
Niet echt ![]() | |
Drebbelman | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:47 |
Dat Qatar daar mee werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij alle maatschappijen zo is. Volgens mij was Qatar de eerste met deze techniek, en zijn er wel wat meer maatschappijen (oa Lufthansa) die er ook gebruik van maken, maar over het algemeen wordt het telefoon gebruik tijdens de vlucht nog steeds verboden. Er zit wel beweging in de regulations, maar het gros van de maatschappijen staat het nog steeds niet toe. http://www.fcc.gov/docume(...)le-services-proposal http://online.wsj.com/new(...)04579212210178774516 http://airfax.com/blog/index.php/tag/inflight-connectivity/ | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:48 |
![]() Op een van mijn United vluchten in de VS betaalde je 12USD voor wifi voor de hele vlucht. Dat vond ik nog best ok. Dan kan je gewoon whatsappen en mailen etc. dus dan hoeft bellen ook weer niet per se. Geen idee eigenlijk of skype dan zou werken. Mss is de verbinding daar te traag voor. Oh wacht... totaal offtopic zo. ![]() | |
U.N.K.L.E. | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:49 |
Daar heb je gelijk in. Skype zal niet lukken vrees ik ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:53 |
Alle zaken waar je niets meer van hoort, zijn meestal belangrijk, zoals de vijf personen die op het laatste moment niet meegingen. Waarom hebben die zich nog niet gemeld? | |
LintuxCx | dinsdag 11 maart 2014 @ 09:55 |
Was dat echt van een stewardess, of van Tyler Durden? ![]() Maar was het niet zo dat laagvliegende vliegtuigen weer wat moeilijker te zien zijn op bepaalde soorten radars? Zou de observatie van die visser misschien wel verklaren. [/leunstoelspeculant] | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:27 |
Dus een getuigen heeft een vliegtuig laag zien vliegen? Zou dat dan niet duiden op een kaping en dat het vliegtuig nog "heel" is en hopelijk de mensen levend? Je zou zeggen dat als iedereen bewusteloos was dat je het niet in een lijn laag ziet vliegen maar het neer stort | |
poemojn | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:31 |
Zoek mee naar het vermiste vliegtuig: http://nos.nl/artikel/621(...)e_editors_picks=true Ze zetten satellietbeelden in hoge resolutie online zodat je echt mee kunt helpen zoeken naar wrakstukken ed. | |
poemojn | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:33 |
Was de foto van de verdachte inzittenden al langsgekomen hier?![]() http://nos.nl/artikel/621699-onbekende-passagier-zocht-asiel.html
| |
RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:35 |
Als je eenmaal in de lucht bent, mag die gewoon aan | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:37 |
Passagier met gestolen paspoort was Iraanse asielzoeker Eén van de passagiers die met een gestolen paspoort aan boord was van het verdwenen Maleisische vliegtuig, is een 19-jarige Iraanse asielzoeker. Foto: ANP Dat laten de Maleisische autoriteiten weten, meldt persbureau AP. Volgens CNN gaat het om Pouria Nour Mohammad Mehrdad. De Iraniër zou op weg zijn geweest naar Duitsland om asiel aan te vragen. De Maleisische politie zegt dat er geen enkele aanwijzing is dat Mehrdad banden heeft met een terroristische organisatie. De moeder van de Iraniër nam contact op met de Maleisische politie, nadat haar zoon niet was aangekomen in Frankfurt. De identiteit van de andere man die met een gestolen paspoort reisde is nog onbekend. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:41 |
ed ja, drijvende lijken bijvoorbeeld | |
nummer_zoveel | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:52 |
Ik zie niet in waarom 2 Iraniers een vliegtuig met voornamelijk Chinezen aan boord zouden kapen/opblazen. | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:54 |
'No ill feelings' to Balotelli Malaysia has issued a half-baked apology to the Italian striker Mario Balotelli after its civil aviation chief bizarrely suggested that passengers on the stolen passports looked like him. In a statement its Ministry of Tranportation said:“No ill feelings were meant to the personality concerned. We hope this clarifies the issue.” http://www.theguardian.co(...)straits-live-updates | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:55 |
Goeiemorgen! Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit ![]() ![]() | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:55 |
Overigens vind ik die 2 allabei niet op Ballo lijken ![]() | |
HiZ | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:56 |
Hij moet wel in flight mode staan en dat betekent dus dat er geen signaal zou mogen worden afgegeven. Maar ik schat zo in dat ik best een keer of vijf heb meegemaakt dat ik aan het einde van de vlucht ontdekte dat mijn telefoon gewoon aanstond (overigens dan wel met een bijna lege batterij). | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 10:57 |
volgens mij las ik hier ergens dat het niks met het toestel zelf te maken heeft als het nummer is doorgeschakeld, dan gaat het via een centrale. | |
Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:02 |
Krijg enkel normale maps ipv satellietbeelden. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:14 |
Die tomnod site is echt absurd langzaam; hangt gewoon vast volgensmij. Alle andere sites doen het meteen, dus aan mijn internet ligte het niet. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:15 |
Ik heb na 10 minuten wachten op het laden van de map maar weggeklikt. Goed dat er flink gebruik van gemaakt wordt, ze kunnen wel wat hulp gebruiken. | |
Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:18 |
http://www.vkmag.com/maga(...)flight_370_aangepast | |
Re | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:21 |
dat soort berichten over telefoons komen altijd weer terug, via via via en twitter etc... geloof er nooit zo in en geeft valse hoop waar mensen zich enorm aan proberen vast te houden | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:25 |
Verschilt per netwerk, het overgaan van een telefoon is niet het geluid van die telefoon zelf, maar van de netwerkcentrale. Het kan zo zijn dat als jouw mobieltje uitvalt door een lege batterij oid en zich niet netjes afmeldt, dat iemand anders die jou belt een toon hoort dat de telefoon overgaat. De telefoon zelf gaat dan niet over (uiteraard niet, want hij is uit). Zie ook mijn eerdere post:
| |
matthijst | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:33 |
Haha, wtf? Zien er niet echt uit als de neger Balotelli (of hoe heet ie)... | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43 |
Als ik een douane-ambtenaar was op het vliegveld en de man op de linkerfoto zou zich melden met een Italiaans paspoort. Zou ik ook niet raar opkijken, die Iranier zou makkelijk voor een Europeaan door kunnen gaan. Maar wie lijkt er nu op Balotelli van die twee? | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:44 |
Zo'n zwarte doos heeft ook weinig zin als ie niet te vinden is. A la 2014 zou er toch iets anders te bedenken moeten zijn? Ik wil weten wat er is gebeurd. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:46 |
Ik vind die linker op de bovenstaande foto meer wat van Kristian Nèmeth weg hebben ![]() | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:46 |
Heeft een relatief Europeaans uiterlijk als je zijn achtergrond niet zou weten. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:48 |
Ja, Nemeth is Hongaars. | |
TC03 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:49 |
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:52 |
* MrBanaan1 kijkt even op maps. Maar we hebben al meerdere plekken gehoord waar hij van de radar zou zijn verdewenen, hoezo komen ze dan nu opeens hiermee? | |
poemojn | dinsdag 11 maart 2014 @ 11:58 |
Militaire radar is nauwkeuriger toch? Maar het kan ook gewoon een gerucht zijn weer. Die onzekerheid voor familie en vrienden lijkt me vreselijk. ![]() Kaartrje waarop die Straat omcirkeld is: http://upload.wikimedia.o(...)it_of_Malacca-de.jpg | |
Kowloon | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:01 |
Het hele stuk tussen Indonesie en Maleisie is de Straat van Malakka, Kuala Lumpur ligt halverwege dus hoeft niet zo te zijn dat ze naar het zuiden gevlogen zijn. Edit: Zie ook Google Maps: https://goo.gl/maps/OcDP7 | |
Waterdrinker | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:02 |
Zou het niet hetzelfde verhaal als een tijdje terug kunnen zijn? Een asielzoeker die ergens asiel wil aanvragen, de piloot de opdracht geeft om daarheen te vliegen, en dat het vliegtuig onderweg om een of andere reden (brandstoftekort, gevecht met de piloot) is neergestort? | |
Merkie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:02 |
Toch vraag ik me af in hoeverre je een kaping kunt uitsluiten. Hoe kan je anders verklaren dat er van het één op het andere moment geen communicatie meer is zonder dat er waarschuwingen uitgezonden worden? | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:07 |
De militaire radar ving het laatste signaal op in de Straat van Malakka. Het toestel had dus geen plannen om te landen op Kuala Lumpur. Misschien zette het toestel koers richting Sri Lanka, Maldiven, Seychelles of Mauritius? Misschien moeten ze wel in die richting zoeken? | |
ShevaJB | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:09 |
Kan dat vliegtuig niet opeens uit de lucht gevallen zijn? Zoals destijds dat Onur Air toestel? | |
Tiemie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:15 |
cover-up | |
Merkie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:16 |
Je bedoelt Turkish Airlines 1951. En ja, alles kan, maar vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht (90% van alle incidenten doet zich voor bij de start en landing gok ik), en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen. In dit geval gaat het dus om de combinatie van: - Een moderne en betrouwbare luchtvaartmaatschappij - Éën van de betrouwbaarste en veiligste vliegtuigen ooit - Een mid-air ongeluk (wat zelden voorkomt) zonder ook maar één waarschuwing of wat dan ook Deze combinatie maakt dit hele incident uiterst mysterieus. Alles is mogelijk, maar bijna elk antwoord is even onwaarschijnlijk. | |
ShevaJB | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:17 |
Juist. Het zal dus nog even speculeren blijven. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:17 |
iemand die toevallig weet hoeveel brandstof zo'n vliegtuig heeft? hoeveel uren / km's er dan nog gevlogen kan worden? | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:19 |
TK1951 is niet uit de lucht gevallen. Die is volledig onder controle in de grond gevlogen. | |
TC03 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:20 |
![]() Toen het vliegtuig voor het laatst gesignaleerd was, was deze al ver van Indonesië en Maleisië vandaan. | |
FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:20 |
Ik ook ![]() | |
onlogisch | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:20 |
Waar parkeer je zo'n ding? ![]() | |
onlogisch | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:21 |
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ie voor 7.5 uur aan brandstof bij zich had. | |
Yiha | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:22 |
Wat hebben terroristen met Azië te maken? | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:24 |
Misschien toch gekaapt en dat de piloot zich niet aan de koers van de kaper heeft gehouden en terug probeerd ete gaan naar KL, maar dat e kape rop het laatst emoment heeft ingegrepen en er dus weer van koers gewijzigd is. Ja, giswerk, maar het lijkt er toch op dat het terug wilde naar KL. | |
alpeko | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:25 |
Ik kan me dan haast weer niet voorstellen dat je een vliegtuig zonder enig spoor achter te laten ergens kan laten landen. Maar aan de andere kant lost een vliegtuig ook niet zonder enig spoor op in zee. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:25 |
Net gingen toch weer geruchten dat het laatste contact iets westelijker van dat gele puntje bleek te zijn??? | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:26 |
En vanaf opstijgen tot aan laatste contact was een uur dacht ik? Blijven er 6,5 over, afhankelijk van hoe het naar de straat van malakka hou je dan nog 5,5 of minder (indien over zee) over. Vanaf daar dus een zoekcirkel van max 5,5 uur... | |
Merkie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:26 |
Klopt, maar wat ik al zei: elk mogelijk scenario klinkt zeer onwaarschijnlijk. | |
onlogisch | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:27 |
Dat zijn alsnog een gigantisch aantal km2. Een gebied van wel 20 keer Frankrijk of zo. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:27 |
onvoorstelbaar dat het ze dus gelukt is om vrijwel ongezien weer naar dat punt toe te vliegen ![]() | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:28 |
Zal bij een kaping de captain of co niet op een alarm knop hebben geduwd? | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:29 |
dit kan nog wel even gaan duren dan Ik heb de hoop dat ze al beter weten in welke richting ze moeten zoeken. | |
tong80 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:29 |
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen - honderden kilometers ten zuiden van de geplande route. Dat laat een bron binnen het Maleisische leger aan persbureau Reuters weten. Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem. Eerder vandaag werd bekend dat de twee Iraniërs die met een gestolen paspoort in het verdwenen Maleisische vliegtuig zaten, in Europa asiel wilden aanvragen. Een 19-jarige man was op weg naar zijn moeder in Duitsland, een man van in de 30 wilde naar familie in Zweden ![]() ![]() | |
ShevaJB | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:30 |
Misschien zijn ze een andere dimensie in gevlogen. | |
onlogisch | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:30 |
Bedankt Tong, zover waren we nog niet ![]() | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:31 |
Oud nieuws. Nu is meteen het hele niveau van het topic weg ![]() ![]() ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:32 |
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij? | |
tong80 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:33 |
Kom net thuis. Dacht actueel te zijn. ![]() ![]() | |
Fukushima | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:33 |
er was toch een visser die een vliegtuig erg laag heeft zien vliegen? misschien al richting die straat van malakka | |
Merkie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:35 |
Jawel, maar die verzond nog een serie foutmeldingen. Evengoed was dat een groot mysterie. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:35 |
Even kijken waar die plekken liggen. | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:35 |
Air France betrouwbaar? AF heeft het ene na het andere incident waar piloten totaal niet overweg kunnen met de automatisering van moderne vliegtuigen. Het gaat meestal goed, maar soms dus ook niet. In deze thread staan een berg vluchten genoemd: AF6 (2010), AF447 (2009), AF471 (2011), AF1620 (2012), AF2184 (2012), AF3093 (2012). | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:37 |
Kan dat rede van een kaping zijn? Onder de radar vliegen oid? | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:37 |
Klopt, maar een ongeval tijdens de cruise is dus helemaal niet onmogelijk, of weggelegd voor afrikaanse maatschappijen. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:39 |
Ja, maar als er een kaping ws moet het een heel stuk onder de radar hebben gevlogen, uiteindelijk ook op het vaste land. Dan hadden er veel meer meldingen van laagvliegen moeten zijn. | |
Merkie | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:40 |
Dat zeg ik ook niet, het is alleen zeer onwaarschijnlijk. | |
opinionr | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:40 |
Ik ga denk ik maar alvast bieden op de filmrechten van dit verhaal. Een film met een sterk verhaal van Michael Bay is er niks bij. | |
H.FR | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:40 |
Beter splitst KLM zich weer van AF af. Wat een ellende met die Fransen ![]() | |
Fukushima | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:41 |
alle plaatsen uit dat stukje https://www.google.nl/map(...)67821!2d6.054708!3e0 | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:41 |
Interpol: Maleisië geen terroristische daad LYON - Interpol denkt niet dat terroristen de verdwijning van het Maleisische vliegtuig op hun geweten hebben. Familieleden van de passagiers van het vermiste toestel van Malaysia Airlines omhelzen elkaar in een hotel in Poetrajaya waar ze op nieuws wachten. Foto: Reuters „Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was”, zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. http://www.telegraaf.nl/b(...)stische_daad___.html blijft over: de copiloot. | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:43 |
Troll alert. | |
Fukushima | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:44 |
dan is het vliegtuig dus alweer naar het zuiden aan het vliegen.. | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:45 |
Search for Malaysia Airlines plane turns to crowdsourcing for clues En allemaal zoeken maar! : http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:52 |
Al geprobeerd, website is niet te doen. Laadt niet. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:53 |
waarom? de piloot kan toch net zo goed? Misschien nog wel beter. | |
Pleun2011 | dinsdag 11 maart 2014 @ 12:56 |
is de theorie zelfmoord door de piloot al voorbij gekomen? | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:01 |
Ja, door mij. Het is de enige verklaring voor het feit dat de signalen opeens uitvielen. | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:02 |
Jammer dat het overbelast is... | |
Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:05 |
De Boeing 777 van Malaysia Airlines, dat zaterdagochtend op mysterieuze wijze verdween, is mogelijk getraceerd boven de Straat van Mallaka. Het leger van Maleisië zou het vliegtuig hebben gezien op de radar, weet het ANP. De Straat van Mallaka, tussen het Indonesische eiland Sumatra en het Maleisische schiereiland Malakka, ligt honderden kilometers van de plek waar de luchtverkeersleiding voor het laatst contact had met vliegtuig. Het vliegtuig zou volgens het leger bij Kota Bharu in het oosten van Maleisië van koers zijn veranderd. Het zou daar ook lager zijn gaan vliegen. http://www.powned.tv/nieu(...)ig_gezien_op_ra.html | |
Vaseline_ | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:07 |
Er worden hier wel erg veel dubbele berichten gepost ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:08 |
| |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:09 |
Zijn tov. gisteren heel veel nieuwe posters. Giseren waren er niet veel mensen ![]() | |
Waterdrinker | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:10 |
Het wordt wel met de dag interessanter zeg. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:10 |
Jammer dat dat Tomnod niet werkt ![]() | |
Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:10 |
Dit dus. | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11 |
dat moet dan wel een bericht zijn van zaterdag ofzo? een vliegtuig kan toch onmogelijk zo lang van de rader(s) verdwenen zijn? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11 |
Ik heb toch niks beters te doen, kan de hele dag wel zoeken ![]() | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11 |
Het zou mij niks verbazen als die er wat mee te maken heeft inderdaad. Zelfmoord of kaping. De captain had thuis een flightsimulator, nagebouwd als een boeing 777, las ik gisteren. Wie weet met wat voor doel. Ik zeg neit dat het zo is, helemaal niet. Maar de piloot kan een belangrijke zijn. | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11 |
Tomrod is overbelast, maar waar moeten ze nu zoeken? Andaman sea, de kust van Vietnam, Malacca straight, is toch bijna niet te doen? | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:13 |
A young woman claims she was entertained in the cockpit for an entire flight back in 2011 by the co-pilot who was on board the Malaysian Airlines plane that went missing on Saturday. Jonti Roos, who lives in Melbourne, came forward with photos of her posing with a man she claims is 27-year-old Fariq Abdul Hamid - the first officer on missing flight MH370. She told A Current Affair she and a friend were ready to board a flight from Phuket to Kuala Lumpur in 2011 when the two pilots asked if they would spend the duration of the international flight in the cockpit. Ms Roos says they were seated in the cockpit during takeoff and landing and that the pilots even asked the girls to stay a few nights in Kuala Lumpur with them. "Throughout the entire flight they were talking to us and they were actually smoking throughout the flight, which I don't think they're allowed to do," Ms Roos said. "I know for the whole time they weren't facing the front of the plane and actually flying. March 11, 2014: She's the Aussie girl who flew with the missing Malaysian airlines co-pilot. Now, Jonty reveals all to A Current Affair and her claims have raised serious questions about the pilot's cockpit behaviour. "[They were] possibly a little bit sleazy. They invited us, well asked us, if we could arrange our trip to stay a few extra nights." While passengers are not permitted under any circumstances in the cockpit, according to a Malaysian Airlines spokesperson, Ms Roos said she never felt unsafe. "I don't think there was one instance where I felt threatened or I felt that they didn't know what they were doing," she said. "I felt like they were very friendly, but I felt they were very competent in what they were doing." Ms Roos said she was shocked when she saw photos of Abdul Hamid who was one of 239 people on the flight that disappeared en route to Beijing from Kuala Lumpur on Saturday. "When I realised it was the exact same co-pilot and not only that but I had met him and I have photos in the cockpit with him, that was quite shocking," she said. http://news.ninemsn.com.a(...)n-with-missing-pilot | |
Awsom | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:15 |
![]() ![]() ![]() Die man zijn passie is vliegen en hij is al 30+ jaar piloot. Kom alsjeblieft met een fatsoenlijke redenatie of zeg gewoon helemaal niks, het is geen BNW hier. Ik heb thuis Call of Duty, wie weet met wat voor doel.. | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:16 |
Gewichtloos niet maar je zal wel te maken krijgen met turbulentie. Aangezien turbulentie niet zo heel vreemd is in een vliegtuig heeft niemand in de gaten dat ze heel hard aan het dalen zijn. | |
Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17 |
Lijkt mij dus ook dat dit van zaterdag moet zijn. Of het vliegtuig heeft ergens een tussenlanding moeten maken. | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17 |
Nee, hij was 27 en net begonnen op de boeing. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17 |
De co-piloot ja. | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17 |
Dat wilt niet zeggen dat hij lekker in zijn vel zat en niet aan zelfmoord of een kaping dacht. Iedereen kan knappen in zijn hoofd. Ook een piloot die heel veel plezier in zijn werk heeft. Ik vind het waarschijnlijker dat hij er iets mee te maken heeft dan uit me een raket uit de lucht geschoten, explosie in de lucht, val uit de lucht. Wat bij mij zwaar mee telt is dat er geen alarm is geslagen maar het vliegtuig dus na het laatste contactmoment wel nog is gezien. | |
ShevaJB | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17 |
Ik had het wel aan m'n oren gemerkt denk ik. | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:18 |
Two men from different locations in the Malaysian state of Kelantan have claimed to have spotted the aircraft plunging into the sea at approximately the same location and time. http://www.ibtimes.co.uk/(...)urity-breach-1439789 | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:20 |
Sure, 27 en gezagvoerder op een 772. Doe mij zo'n loopbaan ![]() | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:20 |
als je heel hard daalt ga je dat toch wel merken aan je oren..? druk verschil dat ontstaat kunnen ze nooit wegnemen.. | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:22 |
Denk het ook. En dan heb je als piloot nog wel de mogelijkheid om alarm te slaan denk ik. Bij vrijwel alle technische mankementen gok ik, alleen een explosie. En dat lijkt nu uitgesloten te worden | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:22 |
Co-piloot nodigde met enige regelmaat vrouwen uit in de cockpit. Hij was niet verlegen om zelfs tijdens een vlucht vrouwen te versieren. ![]() http://www.heraldsun.com.(...)i0fiyv-1226851038856 | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:22 |
Als die kist echt aan het neerstorten is, dan heeft de crew wel wat beters te doen dan aan de radio hangen. Vliegen, bijvoorbeeld. | |
1baksteen | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:23 |
Tja hoe erg het ook is, eigen schuld. Moet je maar niet in dat vliegtuig gaan zitten. | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:23 |
Ik neem aan dat een alarm geslagen kan worden dmv een knop indrukken? | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:24 |
Nope. En daarbij, alarm slaan heeft op zo een moment 0,0 zin. Daar moet je je niet eens mee willen bezighouden. | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:27 |
“If it impacted the water in one piece, it possibly impacted at a high speed that drove everything into the water and meant that nothing floated out. And if it did, it would just be small stuff.” “It could be like the Titanic and drill right into the water.” He said this might have trapped any remaining oil within the aircraft. However, if it did leak out, it could easily be carried away on the current, leaving little trace of the aircraft. “It becomes like Bermuda Triangle stuff.” http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1226850965067 | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:27 |
![]() | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:29 |
En die melden zich pas nu? ![]() (Verkeerde linkje by the way). | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:30 |
Link is goed, het staat helemaal onderaan. | |
BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:31 |
Ah ok. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:32 |
Bij het laatste contact was toch wat gemompel gehoord en stemmen in de cockpit? Misschien eens kijken welke leuke jonge dames er aan boord zaten van dat vliegtuig en familie vragen of ze die stem herkennen. | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:35 |
Hoe de neuq kan je in 2014 een vliegtuig kwijtraken | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:35 |
Lijkt mij duidelijk dat dit gewoon ho's zijn | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:36 |
Je vermoed een vrijpartij in de cockpit?? | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:38 |
hoe kom je daar nou bij? | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:41 |
In principe kunnen de PIC (pilot in command) en FO (first officer / co-piloot) de gehele vlucht slapen, sex hebben, masturberen, een handstand doen of pokeren, waar ze zin in hebben zolang ze wakker blijven voor het begin en het einde. Ze zitten in principe alleen handmatig aan de controls van het voertuig tijdens take-off en landing, de auto-piloot doet de rest van de vlucht het werk. Dat heet 'normal law' in luchtvaart-termen. Tenzij er een mechanische defect of een andere catastrofische incident heeft plaatsgevonden, dan neemt de cockpit crew weer de controle over van de auto-piloot. Wat er ook gebeurt is, moet dus in een bliksemslag gebeurt zijn en ze hebben geen tijd gehad om te anticiperen. Hoewel berichten dat ze gekeerd zijn van hun vluchtroute, dit weer tegenspreekt. Dit is allemaal heel heel bizar. | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:42 |
Ik niet, ik vermoed dat juist niet. Maar ik dacht dat uit de teksten te halen omdat er de geruchten gaan dat hij vaker vrouwen in de cockpit krijgt. | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:43 |
Waarom kan een vliegtuig niet worden na getrokken, is radar de enige manier om de positie van een vliegtuig te weten? | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:44 |
Juist dit wijst niet op een ongeluk vind ik. Als je kan keren dan kun je ook nog alarm slaan. Daarom hamer ik ook zo op die piloot. Mijn inziens kun je een kaping ook zien aankomen, als het goed is zijn die niet zomaar binnen in de cockpit | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:45 |
'ervaring' leert wel dat je maar beter wel de schermpjes / metertjes etc in de gaten kunt houden, voor het geval dat, heb je misschien net ff wat meer tijd te reageren dan wanneer het je compleet overvalt omdat je slaapt. | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:47 |
Kan je radar detectie uitzetten?
| |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:47 |
ja en die vermaken elkaar maar of dat gepaard gaat met een vrijpartij, daar denk ik niet eens overna. Ik vraag of ze stemmen kunnen herkennen, geen andere geluiden. | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48 |
Normal law / alternate law bestaat niet bij boeing. Dat is een Airbus term om aan te geven in hoeverre de inputs van de piloten gevalideerd worden. Heeft ook niks met de autopilot te maken, take/off etc gebeurd allemaal in Normal Law. | |
Awsom | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:49 |
Zonder stealth technologie aan boord niet ![]() | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:50 |
Een piloot de schuld geven is een hele serieuze accusatie; daarom wordt dat altijd als laatste ding beschouwd. Want als je 1 piloot niet kan vertrouwen, er vertrekken 100.000 vluchten dagelijks ter wereld, welke piloot valt dan wel te vertrouwen? En hoe ga je dat natrekken? Tenzij je op hele racistische/religieuze gronden gaat discrimineren gebaseerd op geen enkele bewijs. En er is een wezenlijk verschil tussen pilot error (een piloot die simpelweg in de hitte van het moment een inschattingsfout maakt) en pilot hijacking/suicide. En ik neem aan dat je naar het laatste verwijst. | |
RichardRichard | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:50 |
Als een vliegtuig heel laag vliegt is hij toch niet te zien op de radar? | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:52 |
Je zou toch denken dat als ze van het punt van laatste contact naar het punt waar ze op de radar voor het laatst zijn gezien (straat van mallaka) konden vliegen, ze ook konden landen. | |
Re | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:53 |
aangezien ze nog geen debris hebben gevonden kun je er wel vanuit gaan dat hij in zijn geheel is neergestort? | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:53 |
Ik snap nog steeds niet hoe je in hemelsnaam een machine van 240 miljoen dollar kan kwijtraken. Die dingen zijn toch gewoon real-time te volgen? | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:54 |
Misschien ligt het vliegtuig in z'n geheel op de bodem en hebben de passagiers een soort airpocket binnenin het vliegtuig waardoor ze kunnen overleven. Zoiets als dit: | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:55 |
Ama | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:56 |
En nog geen spoor van het vliegtuig.. Blijft vreemd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:56 |
Pouri Nourmohamedi 30-04-1995, Iraans Paspoort | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:57 |
Ik snap je punt. Maar ik vind ook dat niet moet worden gezegd dat het niet kan. Het verleden heeft uitgewezen da thet wel kan. Ik begrijp wel dat je eerst andere dingen moet onderzoeken | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:58 |
Delaver Suyedmohammadreca 21-09-1984, Iraans Paspoort Beide gestolen genoteerd | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:58 |
Deze dus. | |
Straatklinker | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:00 |
Er waren toch ook vissers aan Maleise kust die een vliegtuig heel laag hebben zien overkomen die nacht? Daar is niks meer over gezegd verder? | |
Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:01 |
Stukje over de telefoons gelezen dat ze over blijven gaan. ik hoorde vanmorgen echter op Q music ook dat bij een aantal de status van: last seen ook nog redelijk up to date was. Ik neem aan dat een Whatsapp als de telefoon uit is ook niet meer online is | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:02 |
Wat is deze ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:02 |
Dat Whatsapp verhaal kende ik nog niet. Dat zou wel érg apart zijn. | |
Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:03 |
enige is dus ook wat ik vanmorgen gehoord heb, kon het zosnel ook niet terug vinden, alleen dan van het bellen. | |
Ama | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:06 |
Hmm | |
Zolder | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:07 |
Er moet toch vast wel iemand zijn die het wachtwoord van zijn of haar parter van iCloud weet? Om zo via find my iphone te kijken waar de telefoon zich bevind. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:08 |
http://www.news.com.au/en(...)907478-1226851680463 Ouch Biggs. Niet de eerste keer dat hij iets doms tweet. ![]() | |
jogy | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:10 |
Ik vond het scherp en bot tegelijkertijd, best knap! | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:10 |
Wie is dat? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:10 |
http://au.news.yahoo.com/(...)ysia-airlines-mh370/ Als deze al gepost is, excuus, soms houd ik het ook allemaal niet bij ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:10 |
Jij kent American Pie niet? ![]() | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:11 |
Was meer sarcastisch. | |
Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:11 |
en zelfs als die telefoons nog een signaal geven dan betekend dat: A: er een mogelijkheid is om power erin te houden B: zat mogelijkheden dan om die telefoons te traceren op basis van telefoonnummers. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:11 |
Ah, even wakker worden dan Toto. | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:13 |
wat is redelijk up to date? dat ze ergens boven de oceaan nog verbinding hadden is toch prima mogelijk? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:14 |
Lijkt mij dan toch dat ze nog na het verdwijnen bedoelen. Bijvoorbeeld laatst gezien op zondag. Maar zulke info blijft vaag. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:14:42 ] | |
ShevaJB | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:16 |
Bizar. Maar kan best een andere logische verklaring voor zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:17 |
Ik heb wel eens gehad dat ik laatst gezien was om 00:20 terwijl ik om 23:30 ging slapen. Dus een lichte afwijking. Maar echt een kwestie van uren lijkt me toch wel apart. | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:17 |
is die status van whatsapp betrouwbaar genoeg is de vraag | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:18 |
![]() | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:18 |
CO piloot nam het niet nauw met de veiligheid: http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:18 |
volgens mij wordt de Whatsapp status al aangepast als alleen de applicatie al open staat.. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:19 |
Mits er internetverbinding is lijkt mij [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:19:21 ] | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:19 |
Ik heb hem gevonden! | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:20 |
Het is een eng idee als je de piloot niet kan vertrouwen. Ik denk altijd: het zijn er twee en die houden elkaar wel in de gaten. Maar met die afsluitbare cabine tegenwoordig vind ik het weer eng worden. Deze piloot trad alvast twee regels over: roken in de cabine en vrouwen uitnodigen in de cabine. Terwijl ie nog maar 27 was. Dat moet toch bekend zijn en daar hadden ze maatregelen tegen moeten nemen. | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:20 |
uiteraard, maar stel dat het toestel in zijn geheel de oceaan in is gedoken (waardoor er ook weinig tot geen brokstukken gevonden zijn tot nu toe) en hij ligt ook niet te diep kan het natuurlijk zijn dat je nog een tijdje een verbinding houdt... het is immers niet zo dat wanneer electronica in water/zee terecht komt ze een instant-death beleven... | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:21 |
Prima mogelijk, zeker omdat het stuk rond Vietnam zoals gezegd niet zo diep is (50 meter las ik). | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:22 |
Telegraaf ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23 |
Je doelt op bijvoorbeeld GPS? Dat is één richtingsverkeer. En radar dekking is niet 100%. Dus ja, wanneer radio- en dataverkeer wegvallen (om wat voor reden dan ook) is het wel degelijk nog mogelijk anno 2014. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23 |
Hmm, whatsapp gerucht vind ik niet meteen super betrouwbaar. Verder, tja, er komt steeds meer info maar de vraag is wat ook daadwerkelijk betrouwbaar is. | |
Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23 |
Zoals ik vanmorgen op de radio hoorde bedoelen ze ook echt dat ze belde en dat hij overging. En dat de status van whatsapp ook die tijd aangaf. Echter heb ik het whatsapp verhaal niet op nieuwssites kunnen vinden. | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23 |
En die vrouwen dan.. wat the fuck moet je in een cockpit als je aan het vliegen bent. Je zal maar vallen en op een dashboardje met je handjes de foute knopjes omzetten. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:24 |
Telefoon staat vergrendeld maar nog wel aan > wordt gebeld > Whatsapp applicatie stond nog open met internetverbinding nog werkend > Whatsapp online status bijgewerkt doordat er gebeld is. Dit klinkt logisch, denk ik [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:24:55 ] | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:24 |
GPS, BDS, GLONASS | |
Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:25 |
Dat hij het niet zo nauw nam met de regeltjes en veiligheid. Mochten de verhalen iets van waarheid zijn is hij een piloot van lek me vestje. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:25 |
Blijft allemaal speculatie natuurlijk. ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:25 |
In dat Franse vliegtuig was er één piloot die gewoon omlaag stuurde terwijl de andere piloot zei: omhoog, omhoog! Dan hebben we recent een piloot gehad die zijn toestel express liet crashen en ook bij dat vliegtuig in Libië was er sprake van een dubieuze actie van de piloot. Bij de Turkse crash hadden de piloten ook geen al te beste rol. Misschien moeten we toe naar vliegtuigen zonder piloten. | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26 |
Ach bij de charter vluchten naar Spanje kon je ook zo de cockpit inlopen. En even 3 keer kloppen en je bent binnen. | |
Fukushima | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26 |
Whatsapp wordt in die regio toch amper gebruikt? volgens mij gebruiken ze daar LINE | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26 |
Ok, dus: -De piloot neemt het niet nauw met de regels. -Telefoons gaan over / whatsapp??? --> nog leven? - Gestolen paspoorten van Iraniërs Volledig random dus... | |
xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26 |
Ook eentje waar de Piloot heel veel schulden had gemaakt en op de dag voor vertrek veel had verloren op de beurs vanwege de crisis heeft zichzelf en andere de dood in gejaagd. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27 |
Er zaten natuurlijk niet alleen Chinezen aan boord, ook al waren het er wel veel. | |
mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27 |
Ze kennen daar Wechat i.p.v Whatsapp | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27 |
Dat ie er lekker alleen uit springt dan ![]() | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27 |
Ja een junior zal dat wel even fiksen. Komt ook goed over bij je supervisor. Ik denk dat het gewoon complete onzin is. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:28 |
Het is totaal niet gerelateerd aan het ongeval natuurlijk, maar het is wel een lekker sensatie verhaal dat er nu goed in gaat. En buiten dit alles om zegt het ook wel wat over de bedrijfscultuur binnen een organisatie (haantjesgedrag). Of is dit de gebruikelijke gang van zaken in de luchtvaartindustrie? Ik zou het binnen wat voor organisatie dan ook in ieder geval geen wenselijk gedrag op de werkvloer vinden. Dat doe je maar lekker in je vrije tijd. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:28 |
Ah, er komt wat beeld op Tomnod. | |
Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:28 |
toch wat erover gevonden: According to the Washington Post, family of some of the 239 people on board the vanished Boeing 777 said that they were getting ring tones and could see them active online through a Chinese social networking service called QQ. http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.html | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:29 |
Wordt meer speculatie/slowchat dan nieuws updates hier ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:29 |
Ik ben altijd vol bewondering voor de piloten als ik met het vliegtuig ga maar je bent wel helemaal aan ze overgeleverd. |