Een zwembad in Ambacht en Zwijndrecht ook. Je kunt je afvragen of een zwembad een taak vd gemeente is. Als er geen markt voor is, doe het dan ook niet. Zeker nu niet. Als ik het goed heb ik in Breda het zwembad, een sporthal e.d. ook gewoon in handen van een commercieel bedrijf als Optisport. Mogelijk wel met subsidie maar meer ook niet. Wat is daar mis mee?quote:Twee zwembaden in een kleine gemeente als deze is wat overdreven lijkt mij.
Een zwembad is net als bv een bibliotheek iets waar je vrijwel nooit geld aan gaat verdienen, het zal altijd subsidie ontvangen van de gemeente. Als dat niet zo is, worden de toegangsprijzen bv stukken hoger dan ze nu zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef Dot. het volgende:
Maar dan is het toch gewoon de verantwoordelijk van het zwembad zelf om te zorgen voor een nieuw zwembad? Ik snap niet zo goed waarom de gemeente daar aan moet bijdragen, aangezien ze genoeg mogelijkheden hebben om zelf geld te verdienen.
Mooi dat de Bruinelaan wordt aangepakt, hopelijk wordt hij dan wat minder akelig.
Het is de taak van een gemeente om voorzieningen voor burgers te hebben. Wat daar dan bij hoort kan verschillend zijn. Volgens mij gaan heel veel mensen uit Zwijndrecht sowieso al in omliggende gemeentes zwemmen, dus of we een eigen zwembad moeten hebben.....quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een zwembad in Ambacht en Zwijndrecht ook. Je kunt je afvragen of een zwembad een taak vd gemeente is. Als er geen markt voor is, doe het dan ook niet. Zeker nu niet. De politici hier hebben nogal moeite met prioriteiten. De megalomane zelfverheerlijkende verbouwing van het gemeentehuis had ook nooit op die manier gedaan mogen worden.
Dat betekent niet dat de gemeente dit ook moet exploiteren of moet bouwen natuurlijk. In Breda (in Ambacht ook trouwens) doet Optisport dat als commerciële partij. Squashen in Breda is bovendien goedkoper dan hier. Dus hoeft niet te betekenen dat de kosten omhoog gaan. Zeker niet omdat de overheid nu niet echt bepaald bedreven is in efficiënt omgaan met middelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is de taak van een gemeente om voorzieningen voor burgers te hebben. Wat daar dan bij hoort kan verschillend zijn. Volgens mij gaan heel veel mensen uit Zwijndrecht sowieso al in omliggende gemeentes zwemmen, dus of we een eigen zwembad moeten hebben.....
Ik vind een bibliotheek wel wat anders dan een zwembad eigenlijk. Toegang tot kennis tegenover toegang tot vermaak. Of het schoolzwemmen moet weer worden ingevoerd, dan begrijp ik de wens voor een eigen zwembad idd, maar anders zou je met een openluchtbad bijvoorbeeld ook een heel eind komen en dat kost een heleboel minder.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een zwembad is net als bv een bibliotheek iets waar je vrijwel nooit geld aan gaat verdienen, het zal altijd subsidie ontvangen van de gemeente. Als dat niet zo is, worden de toegangsprijzen bv stukken hoger dan ze nu zijn.
Schoolzwemmen is geen wens van de scholen in Zwijndrecht, de gemeente heeft in het verleden al aangedrongen om het weer in te voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind een bibliotheek wel wat anders dan een zwembad eigenlijk. Toegang tot kennis tegenover toegang tot vermaak. Of het schoolzwemmen moet weer worden ingevoerd, dan begrijp ik de wens voor een eigen zwembad idd, maar anders zou je met een openluchtbad bijvoorbeeld ook een heel eind komen en dat kost een heleboel minder.
Ja dat mag, mits de kandidaten naar Zwijndrecht verhuizen op het moment dat ze gekozen worden. We hebben momenteel ook een wethouder uit Dordrecht, dus het is op zich niet ongewoon.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:21 schreef alpeko het volgende:
Waarom staan er op de kieslijst van ABZ twee Dordtenaren? Mag dat wel? De enige partij met twee kandidaten van buiten de gemeente.
Als ik dan toch op een poppetje moet stemmen dan gun ik het De Oude wel. Nog maatschappijleer van gehad. Sympathieke man, maar 'enge' partij.
Dan stem ik daar maar niet op. Dat wil ik ze niet aan doenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja dat mag, mits de kandidaten naar Zwijndrecht verhuizen op het moment dat ze gekozen worden.
Ha ha haquote:Op zondag 9 maart 2014 08:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan stem ik daar maar niet op. Dat wil ik ze niet aan doen
Ja, en dan je band nog verder kapot rijden op weg naar het werk. Ik was op de motor hè, niet in de auto. Dan ga je met dingen zoals je banden iets voorzichtiger om.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:39 schreef alpeko het volgende:
Het schijnt een volledig kozijn te zijn, meldt de ANWB. Ik had dat glas er in laten zitten trouwens.
Ik ben juist eerder bang dat het een lek veroorzaakt als je het eruit trekt, maar op een motor is het wel een ander verhaal ja. Ik neem aan dat de naam van de veroorzaker wel bekend zal zijn, kun je in ieder geval een achterband claimen... Duur geintje als die volledig vervangen moet worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:40 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Ja, en dan je band nog verder kapot rijden op weg naar het werk. Ik was op de motor hè, niet in de auto. Dan ga je met dingen zoals je banden iets voorzichtiger om.
Alvast dank voor het oppikken van wat glasscherven... Dat vermindert de kans op een lekke band voor mij als ik vanmiddag die kant op rijd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:42 schreef Bessensap het volgende:
Valt wel mee, rond de 130 euroMaar het glas zat ook in de voorband. De naam van het bedrijf zal nog wel boven water komen,
Ik weet niet zeker of alleen de linker buis is gedaan... ik denk het wel hoor. Maar ik kom niet vaak in de rechter. Maar ze sluiten normaliter niet beide buizen af. Wel mooi strak asfalt maar nog niet helemaal vrij van puin... op de motor is dat niet echt lekker.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Bessensap het volgende:
Goed dat je het zegt, dan pak ik vanmiddag de rechterbuis..
OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zienquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:21 schreef alpeko het volgende:
Waarom staan er op de kieslijst van ABZ twee Dordtenaren? Mag dat wel? De enige partij met twee kandidaten van buiten de gemeente.
Als ik dan toch op een poppetje moet stemmen dan gun ik het De Oude wel. Nog maatschappijleer van gehad. Sympathieke man, maar 'enge' partij.
Toevoeging: Constante factor: ballerige scheidingquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zien
Dank voor deze trip down memory lane alpeko
[ afbeelding ]
Thanks, mijn voornemen bevestigd, met 75% overeenkomstenquote:Op maandag 3 maart 2014 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker is die er wel, kijk maar
http://www.destemvanzwijndrecht.nl
Ik stem wel op mezelf denk ik![]()
Goed zo !quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Thanks, mijn voornemen bevestigd, met 75% overeenkomsten
Ze vinden op de meeste punten ook min of meer hetzelfde. Er zijn maar weinig punten waarop ze echt recht tegenover elkaar staan of het moet de zondagsrust zijn. Maar dat is geen breekpunt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef Dot. het volgende:
Hm, ik vind die stemwijzer maar een beetje nep. Ik heb echt het idee d'r bijdragen helft van de stellingen alle partijen hetzelfde vinden in meer of mindere mate. Bijvoorbeeld bij het fuseren met Ambacht zijn alle partijen voor en ook bijna alle partijen zijn voor het zelf onderhouden van het groen in de wijkDat zijn toch geen keuzes dan?
Ja, dat geloof ik dus niet echt. Mijn moeder werkt ook in een gefuseerde gemeente van ongeveer dezelfde grootte, maar dat is voornamelijk gewoon heel veel extra gedoe, werk en bureaucratie en veel dubbel personeel dat niet ontslagen wordt want dat is te duur. Er was toch laatst ook een onderzoek gedaan dat fuseren vaak duurder is op de lange termijn?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:48 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie een, al dan niet afgedwongen, fusie in de toekomst nog wel gebeuren. Je bespaart dan in ieder geval op de gemeentelijke organisatie, het gemeentehuis en ambtenaren.
Het huidige zwembad opknappen is niet echt een optie, want te kostbaar en over een jaar of 10 is het zwembad definitief afgeschreven en kan dan alsnog sluiten. Er gaan nu al tonnen per jaar extra naar toe om het überhaupt draaiende te houden.
Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:55 schreef Dot. het volgende:
En als er tonnen naar een zwembad moet, dan is er toch iets mis bij iets waar mensen voor moeten betalen? Als mensen niet meer willen betalen voor de activiteit, moet je het dan wel willen bieden? Ik vind de bibliotheek bijvoorbeeld erg goedkoop, daar zou ik gerust meer voor willen betalen als dat zou betekenen dat er een vestiging open mag blijven of dat kinderen gratis lid kunnen worden.
Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.
Een zwembad kost ook een vermogen aan stroom, water en verwarming die je ook gebruikt als het zwembad niet gebruikt wordt.
Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:38 schreef Dot. het volgende:
[..]
Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.
Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef TheSorrow het volgende:
Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over. Hetzelfde geld voor het nieuwe fietspad, wij betalen ons groen en geel aan de wegenbelasting en krijgen er geen fuck voor terug, ja, slechte wegen waar je auto de dupe van is! Als je van de brug af komt voor de rotonde is ook al zo'n schrijnend geval
om nog maar te zwijgen over hoe je wordt behandeld als keer op keer je straat vol met plastic ligt, opruimen hó maar... om te kotsen deze gemeente
Klopt, als ik vanuit de Emmastraat die weg op wil is het iedere keer maar een schietgebedje doen, parkeerplaats voor de kerk links en voor de kapper rechts ontnemen al het zicht.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.
Die bakstenen overigens, hebben ze neergelegd zodat ze er snel weer onder bij kunnen. Waarschijnlijk volgen er dus nog een paar werkzaamheden op die plek.
Ik zat gisteren op een stembureau en heb minimaal 1 persoon gehad die bewust vroeg hoe ze het formulier ongeldig kon maken. Ze wilde niet blanco maar stemmen, maar echt ongeldig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:19 schreef alpeko het volgende:
Ongeldige/blanco stemmen:
183 (2010: 74)Blanco is spectaculair gestegen. Wel jammer dat ze ongeldig en blanco op één hoop gooien. Zo leren ze het nooit. Blanco is een bewuste keuze, ongeldig is gewoon dom.
Coalitie van VVD, ABZ en CUSGP. Klaar met formeren.
Gemeenteraad gaat er vanuit dat burgers een zwembad willen, zonder te controleren of dat ook echt zo is. Als er duidelijk geen vraag naar is, kan de tent gewoon gesloten worden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.
Het lijkt mij een uitstekend plan om vaker dan eens per 4 jaar de bewoners om een mening te vragen, maar hoe ga je dat organiseren, zodanig dat het ook nog werkbaar is?quote:Als nu eens op dat soort punten naar de mening van bewoners wordt gevraagd, dan werkt democratie. Op deze manier totaal niet. Eens in de vier jaar een stem vragen, zonder enige relevant spelend thema (toekomst van het zwembad is bijv. al besloten) in ruil voor een balpen, ballon, roos of plantje is geen democratie! Dat is gewoon zielig.
jammer dat ik die enquete over de gemeente al heb ingevuld, dit maakt het wat mij betreft nog wat negatiever, ik sluit mij volledig aan bij alpekoquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:18 schreef alpeko het volgende:
http://www.zwijndrecht.nl(...)ngifte_tegen_Wilders
De gemeenteraad mag trots zijn. Hoe triest is dit. Vooropgesteld: ik vind Wilders een vreselijk figuur., een volksmenner. Maar hij mag nu eenmaal pleiten voor minder dit of dat. De hele vertoning was natuurlijk misselijkmakend en opruiend maar hij vertegenwoordigt nu eenmaal een deel van de kiezers. Daarom is aangifte het aller, allerdomste dat je kunt doen! Nog even los van het feit dat de gemeentepolitiek zich hiermee helemaal niet behoort te bemoeien! Ga of de dialoog of of negeer hem volledig. Dit zorgt alleen maar voor meer aandacht. Oer en oerdom. Niet de uitspraak van Wilders maar deze aangifte schaadt de democratie. De gemeenteraad heeft kennelijk geen enkel idee wat democratie is en moet zich diep, heel diep schamen!!! Schande dit.
En op welke manier zou de gemeenteraad van Zwijndrecht in debat moeten gaan met Wilders? Jij vind het misselijkmakend, ik vind het een symbolisch gebaar van waarde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef alpeko het volgende:
Als politici op deze manier met een andere politicus in debat willen gaan, dan weten ze niet wat democratie is. Punt. Laat de aangiftes over aan de burgers. Dit is goedkoop scoren. Bah. Misselijkmakend (maar uiteraard wel minder misselijkmakend dan de show van Wilders). Maar toch.
http://www.zhzactueel.nl/(...)-grote-brand-grip-1/quote:Op donderdag 17 april 2014 01:28 schreef TheSorrow het volgende:
SUPER GROTE BRAND IN DE H.A. LORENTZSTRAAT!!! Schijnt dat de Fit-For-Free al is ingestort?! Bizaaar. #needzbeeldmateriaal
M'n oude werkgever (marketingsbedrijf DMDR) is ook afgefikt, hier was ik al bang voor.... Niet gek als er stapels pallets en papier liggen opgeslagenquote:
KBR....quote:Op donderdag 17 april 2014 07:43 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
M'n oude werkgever (marketingsbedrijf DMDR) is ook afgefikt, hier was ik al bang voor.... Niet gek als er stapels pallets en papier liggen opgeslagenMoeders werkt hier nog steeds, die gaat zo naar een vergadering over hoe en wat.
Bi-zar hoor, iets zegt me dat dit vuur niet zomaar uit zichzelf is ontstaan...
Zo dat is wel even een opluchting dan...quote:Op donderdag 17 april 2014 12:13 schreef Fukushima het volgende:
pfff net het verlossende bericht van easy box dat de schade alleen op lege boxen is (complete inboedel van mijn vader ligt er tijdelijk)
dat is wel apart jaquote:Op vrijdag 18 april 2014 01:14 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zo dat is wel even een opluchting dan...
Bij DMDR hebben ze de server kunnen redden, net als wat andere belangrijke dingen. Het kamertje waar m'n moeder achter de pc werkt is ook flink aangetast, alle computers zijn weggefikt of gespoeld, maar een boek wat op de hoek van de kast stond uitgestald was nog geheel onaangetastheel apart
tsja ramptoeristen heb je altijd natuurlijkquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:56 schreef OProg het volgende:
Een vriendin van me werkt daar vlakbij. Ik begreep gister dat het inmiddels een soort Ground Zero is geworden met massa's mensen de hele dag 'die resten fik gaan kijken'.
Ik stond er donderdag in een soort file. Irritant. Stap uit of rijd door.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:56 schreef OProg het volgende:
Een vriendin van me werkt daar vlakbij. Ik begreep gister dat het inmiddels een soort Ground Zero is geworden met massa's mensen de hele dag 'die resten fik gaan kijken'.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 30-04-14 09:50:19 [Prio 2] [TS402] BUITENBRAND AFVAL FIT FOR FREE W. SNELLIUSWEG 104 ZWIJNDRECHT Adres tonen in Google Maps 1405383 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post Zwijndrecht Blusgroep C Prio 1) 1405381 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post Zwijndrecht Blusgroep D Prio 1) 1405370 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post ZwijndrechtBevelvoerder van Dienst) 1403003 Brandweer Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant/Monitorcode GMC) |
Ik ben bang van wel, deze maakt er maar gelijk GRIP-fikkies van...quote:Op zondag 4 mei 2014 11:17 schreef karr-1 het volgende:
Dat is al de 2de grote brand in korte tijd. Hebben we een loslopende pyromaan in Zwijndrecht?
Hmm dan is het wachten op de volgende denk ik. Laten we maar hopen dat het niet zover komt.quote:Op maandag 5 mei 2014 05:45 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel, deze maakt er maar gelijk GRIP-fikkies van...
Is het dan al bekend wat de oorzaak van de eerste brand was?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:17 schreef karr-1 het volgende:
Dat is al de 2de grote brand in korte tijd. Hebben we een loslopende pyromaan in Zwijndrecht?
Ik heb er niets meer over gelezen, maar ging er vanuit dat het ook aangestoken was.quote:Op maandag 5 mei 2014 08:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is het dan al bekend wat de oorzaak van de eerste brand was?
Ik fietste ook langs maar zag niet veel bijzonders. Ja veel brandweer/ambulance/politie. Stond aan de kant van de Griek.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:11 schreef Fukushima het volgende:
Ben er ook even langs gefietst, was erg hoog/zwaar ingeschaald, het viel gelukkig alles mee ondanks iets van 7 ambulance's, heli, crisiscentrum en veel brandweer.
Ze nemen natuurlijk geen enkel risico met twee grote branden in zeer korte tijd
Biesbosch lijkt me?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Vanavond meteorenregen te zien:
http://www.scientias.nl/v(...)erm-op-24-mei/101339
Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht? Tussen middernacht en uurtje of 4 is de top. Komt vanuit het noorden.
[ afbeelding ]
iemand een idee? Hopelijk zit het weer mee!
Ik hoop in mijn bed met mijn ogen dichtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht?
Nog even kijken of het lukt. Onze kleine komt ook wel eens 's nachts.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik hoop in mijn bed met mijn ogen dichtSucces vannacht!
Veerplaatquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht? Tussen middernacht en uurtje of 4 is de top. Komt vanuit het noorden.
[ afbeelding ]
iemand een idee? Hopelijk zit het weer mee!
dat viel mij ook al op, maar het lijkt er nu niet op dat het met elkaar te maken heeftquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:27 schreef karr-1 het volgende:
Het zijn wel een flink aantal branden in relatief korte tijd.
Kinderen zijn soms zo vlug als water...niet alles is te voorkomen...helaas.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:21 schreef TheSorrow het volgende:
Schijnt dat kinders op zolder met lucifers hebben zitten spelen, lekker oplettende oma ook.
Inderdaad, laat dit een wijze les zijnquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Kinderen zijn soms zo vlug als water...niet alles is te voorkomen...helaas.
Tsja, zo snel kan het gaan. Het is in ieder geval één van die oorzaken voor brand die al zo oud is als brand zelf en in de toekomst altijd zal blijven...quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Inderdaad, laat dit een wijze les zijnM'n moeder zat net tijdens het eten te vertellen dat een oud klasgenootje vroeger gek was op aanstekers, hij had er ergens een ontvreemd en zat er boven mee te spelen. Moeders ging de strijk doen en kon gelukkig net op tijd het gordijn doven, wat al in lichterlaaie stond.... gelukkig was ik nooit zo'n pyromaan haha.
De borden zeiden eerst 19, daarna 18, op 16 is de weg bij de Karwei (hazenpadquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:27 schreef karr-1 het volgende:
Krijgen we nog iets mee van het VNG congres dat momenteel in de Drechtsteden gaande is? Ik had ook kunnen gaan, maar heb er bewust voor gekozen om het niet te doen. Belachelijk duur en overbodig in mijn ogen.
graag gedaanquote:
bijna goedquote:
the place to bequote:
Gisteren Inner Circle Run (Sophiabrug).quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:35 schreef Fukushima het volgende:
er is toch ook nog een manifestatie aan de gang?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/innercirclerunandere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open isquote:Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over.
Laat ze er maar eens rap mee beginnen dan.quote:Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open is
geweest,zo kunnen ze makkelijk een aantal keer de boel ophogen.....na ongeveer een jaar is de grond wel gezet en kan er definitief asfalt op.
Hahaha ja dat wordt onderhand wel tijd,de asfaltlaag is daar ook vrij dun en ligt over de oude gebakken klinkers heen,vandaar dat vaak de stukken eraf vliegenquote:Laat ze er maar eens rap mee beginnen dan.
De OP is ondertussen te oud om nog aan te passen. Het lijstje klopt sowieso niet meer. Mocht er nog een nieuw deel komen dan passen we het tegen die tijd wel aan.quote:Op maandag 15 september 2014 01:11 schreef Kwaliteit het volgende:
in de op staat user 'Rowdie'. Deze kan beter vervangen worden door 'Kwaliteit'
Account is echt al jaren niet meer welkom op FOK!
In het huidige tempo kan dat wel eens een paar jaar gaan durenquote:Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De OP is ondertussen te oud om nog aan te passen. Het lijstje klopt sowieso niet meer. Mocht er nog een nieuw deel komen dan passen we het tegen die tijd wel aan.
Tja dat zal voor niemand te garanderen zijn denk ik....quote:Op maandag 15 september 2014 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het huidige tempo kan dat wel eens een paar jaar gaan duren
Kans is aanwezig dat ik tegen die tijd geen inwoner van Zwijndrecht meer ben.
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!quote:Op maandag 15 september 2014 21:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat zal voor niemand te garanderen zijn denk ik....
quote:Op maandag 15 september 2014 23:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!
Lekker spatteren in je nucleaire koelwatertjequote:Op woensdag 17 september 2014 23:04 schreef Fukushima het volgende:
Zit in een koophuis wat flink onder water staat kan dus nergens heen, maar ach heb het ook wel naar mijn zin hier
Is er nog steeds bouwverkeer bij jullie in de straat?quote:Op woensdag 17 september 2014 23:34 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Lekker spatteren in je nucleaire koelwatertje![]()
Ik wacht op de dag tot een van de huizen in onze straat instort door het bouwverkeer wat er iedere dag maar doorheen blijft denderenmisschien zal dat de dag zijn dat ik Zwijndrecht voor eens en altijd verlaat..
Tot onze verbazing jammergenoeg wel ja, die komen zware spullen halen en brengen bij Zwaluwe in de Anna Paulownastraat. Ik gok dat er toch minimaal zo'n 10 wagens per dag passeren, afgezonderd van het weekend. Sommige rijden echt super rustig, maar je hebt er bij die denderen met 30 door de straat waardoor alles begint te schudden/trillen. Bij de gemeente is het lik op stuk, geen waar, dat gebeurt niet!quote:Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Is er nog steeds bouwverkeer bij jullie in de straat?
Ik ben verder niet van plan hier ooit nog weg te gaan. Teveel gehecht aan de omgeving.
Welk centrum? Zwijndrecht heeft geen centrum.quote:Op maandag 22 september 2014 20:07 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, hier in het Centrum ruik ik niets in ieder geval
Oke oke, de wijk die Centrum heet danquote:Op maandag 22 september 2014 20:07 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, hier in het Centrum ruik ik niets in ieder geval
Je ouders geen import? Dan is het goed ;-)quote:Op maandag 15 september 2014 23:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!
Volbloed Ariërsquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je ouders geen import? Dan is het goed ;-)
In het begin dacht ik toch echt naar een Volvo reclame te kijkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:00 schreef karr-1 het volgende:
Sinds gisteren in premiere, de officiële Zwijndrecht reclame film
De boel is inmiddels voorzien van nieuw asfalt,althans de stukken die open zijn geweest ivm de werkzaamheden aan de riolering,scheelt tevens een bak herriequote:Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open is
geweest,zo kunnen ze makkelijk een aantal keer de boel ophogen.....na ongeveer een jaar is de grond wel gezet en kan er definitief asfalt op.
Vind het nog steeds een drama, vooral de putdeksels.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
De boel is inmiddels voorzien van nieuw asfalt,althans de stukken die open zijn geweest ivm de werkzaamheden aan de riolering,scheelt tevens een bak herrie
+1quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Vind het nog steeds een drama, vooral de putdeksels.
Ik heb het sterke vermoeden dat die herinrichting voorlopig niet doorgaat,wel jammer want soms is het gewoon wachten op de klap,vooral als die tokkie op die quad voorbij komt scheuren met zo veel mogelijk kabaal en bij de rotonde zo hard mogelijk gaatquote:Op zondag 5 oktober 2014 09:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
+1
Ik mis afgescheiden fietspaden en 30-borden. Die weg is levensgevaarlijk met de hoeveelheid fietsers en de snelheden die daar worden gereden. En die complete herinrichting van de gemeente is volgens mij ook ver te zoeken. De speciale pagina op de website is iig niet meer ge-update sinds vorig jaar.
Dit IS Zwijndrecht!quote:
Dat was dus bijna wel Zwijndrechtquote:Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dit IS Zwijndrecht!
http://www.zhzactueel.nl/(...)oningen-zwijndrecht/
Je zou 'r maar voorbij fietsen met je peuk in je bakkes terwijl de boel opeens ontploft, hulde!
Als ik de Mythbusters moet geloven, gebeurt dat niet zo snel. Kan eigenlijk alleen in een gesloten ruimte.quote:Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dit IS Zwijndrecht!
http://www.zhzactueel.nl/(...)oningen-zwijndrecht/
Je zou 'r maar voorbij fietsen met je peuk in je bakkes terwijl de boel opeens ontploft, hulde!
quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:46 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dat was dus bijna wel Zwijndrecht
Je kunt via je mobiel betalen. Ik zou alleen niet weten hoe.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef Fukushima het volgende:
is er al iets bekend over die kansloze parkeerautomaten rondom walburg. aangezien alle chipknip oplaadpunten (bijna) overal weggehaald zijn?
Nu kan je eigenlijk alleen nog met muntgeld betalen en laat dat nu in de helft van de gevallen niet werken....
Welke fietspaaltjes?Op de Ringdijk ofzo?quote:Op woensdag 26 november 2014 17:54 schreef TheSorrow het volgende:
Fietspaaltjes bij de dijk zijn weer aan de kant gezetideaal!
http://vara.nl/media/301827quote:Op woensdag 26 november 2014 13:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je kunt via je mobiel betalen. Ik zou alleen niet weten hoe.
http://www.zwijndrecht.nl(...)_uw_mobiele_telefoon
Bovenaan de Emmastraat en Lindenlaanquote:Op maandag 8 december 2014 19:36 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Welke fietspaaltjes?Op de Ringdijk ofzo?
Oh die,ja die waren me al opgevallen,ik snapte de bedoeling er nooit van,in de oude situatie stonden ze er en na de vernieuwing waren ze teruggeplaatst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:10 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Bovenaan de Emmastraat en Lindenlaan
Beetje nutteloos inderdaad, de politie zal ze wel verplaatst hebben omdat ze anders niet zo vlug achter de scootergangsters aan kunnenquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:30 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Oh die,ja die waren me al opgevallen,ik snapte de bedoeling er nooit van,in de oude situatie stonden ze er en na de vernieuwing waren ze teruggeplaatst.
Maar dan snap ik er nog niks van hahaaaa
Aan de andere kant hebben ze juist bij de Develweg paaltjes weggezet, wat ik wel een goede beslissing vind! Daar is het veel veiliger voor de fietsers die daar op het fietspad rijden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Beetje nutteloos inderdaad, de politie zal ze wel verplaatst hebben omdat ze anders niet zo vlug achter de scootergangsters aan kunnen![]()
Nu worden bewoners verplicht om via de Burgemeester de Bruïnegreppel de straat te enteren of te verlaten (waar het overzicht totaal niet overzichtelijk is en je je auto aan bonken rijdt door alle gaten en kuilen. Om maar te zwijgen over het feit dat het maar afwachten is wanneer de eerste de beste zich een keer in je zijkant boort omdat je geen fuck ziet als je de straat uit wilt.)
Vandaar dat ik dus mooi gebruik maak van het feit dat de paaltjes verplaatst zijn en via de goed geasfalteerde dijk mijn straat in rijdt![]()
Er staan borden dat het een fietspad is en dat je voorrang van rechts hebt, er staat geen bord dat het verboden is om er met de auto in te rijden, dus ik neem aan dat je een mogelijke bekeuring aan zou moeten kunnen vechten?
Ze bekijken het maar, voor de fietsers is het een walhalla geworden en de automobilisten rijden hun auto's maar aan bonken! Dacht het dus ff niet!
ja inderdaad,dat is een behoorlijk steil stuk en een overzichtelijke kruising,hadden ze naar mijn mening veel eerder moeten afsluiten voor auto'squote:Op woensdag 10 december 2014 09:10 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben ze juist bij de Develweg paaltjes weggezet, wat ik wel een goede beslissing vind! Daar is het veel veiliger voor de fietsers die daar op het fietspad rijden.
kan ik me wel iets bij voorstellen jaaaaquote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef RIVDSL het volgende:
Zal ook wel een stuk schelen als het straks weer glad wordt. Kwam bovengemiddeld vaak voor daar dat er auto's een tuin in reden.
Zag hem een maand of 3 geleden nog vrolijk lachend voorbij komen rijdenquote:Op zaterdag 13 december 2014 14:20 schreef Dunnevandale het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens recentelijk nog de Ridder gezien?Vroeger (duh) zag ik hem nog weleens maar de laatste jaren niet.......
Owww gelukkig!!Ik was al een beetje ongerust,hoop ook dat iedereen die man in zijn waarde laat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:13 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zag hem een maand of 3 geleden nog vrolijk lachend voorbij komen rijden
Ik hoop het ook, de Ridder doet echt geen vlieg kwaad, hij is de onschuld zelve!quote:Op zondag 14 december 2014 12:19 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Owww gelukkig!!Ik was al een beetje ongerust,hoop ook dat iedereen die man in zijn waarde laat.
ja inderdaad,maar daardoor ook juist helaas een makkelijke "prooi" voor sommige mensen,dat karretje is ook al een keer gestolen van hemquote:Op zondag 14 december 2014 17:22 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, de Ridder doet echt geen vlieg kwaad, hij is de onschuld zelve!
Kan het artikel zo snel niet vinden maar in 2013 was de boete om met de auto over een fietspad te rijden ¤130,-. Zal komend jaar dus wel een tientje of 5 hoger liggenquote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
[..]Vandaar dat ik dus mooi gebruik maak van het feit dat de paaltjes verplaatst zijn en via de goed geasfalteerde dijk mijn straat in rijdt![]()
Er staan borden dat het een fietspad is en dat je voorrang van rechts hebt, er staat geen bord dat het verboden is om er met de auto in te rijden, dus ik neem aan dat je een mogelijke bekeuring aan zou moeten kunnen vechten?
Even geleden zag ik hem rijden in z'n wagentje bij Walburg, dat was zo'n 3 weken geleden.quote:Op zondag 14 december 2014 17:45 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
ja inderdaad,maar daardoor ook juist helaas een makkelijke "prooi" voor sommige mensen,dat karretje is ook al een keer gestolen van hem
Owww gelukkig!!quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Even geleden zag ik hem rijden in z'n wagentje bij Walburg, dat was zo'n 3 weken geleden.
Heel aso idd. met je richtingaanwijzer aan en 5km/h erop rijden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 04:59 schreef tante_betje het volgende:
[..]
Kan het artikel zo snel niet vinden maar in 2013 was de boete om met de auto over een fietspad te rijden ¤130,-. Zal komend jaar dus wel een tientje of 5 hoger liggen![]()
Zullen we het nog maar niet over het aso gedrag hebben als je dit soort fratsen uithaalt
Over het parkeren bij walburg is het zo dat het nu gratis is.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef Fukushima het volgende:
is er al iets bekend over die kansloze parkeerautomaten rondom walburg. aangezien alle chipknip oplaadpunten (bijna) overal weggehaald zijn?
Nu kan je eigenlijk alleen nog met muntgeld betalen en laat dat nu in de helft van de gevallen niet werken....
Hij is de grootste zak die er bestaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zien
Dank voor deze trip down memory lane alpeko
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:09 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Rob de Oude, misselijkmakend mannetje was dat op Walburg.... Opstel van 250 woorden, ieder woord moest geschreven worden met een andere kleur pen![]()
Nee, ik heb die nooit hoeven schrijven gelukkig
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. Maatschappijleerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:45 schreef politiekman het volgende:
[..]
Hij is de grootste zak die er bestaat.
Je moet niks, maar het mag natuurlijk altijdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. MaatschappijleerEr liepen op Walburg docenten waar ik een grote hekel aan had. Ik weet niet of ik namen moet noemen.
Vaandrager?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. MaatschappijleerEr liepen op Walburg docenten waar ik een grote hekel aan had. Ik weet niet of ik namen moet noemen.
Vaandrager zegt me niks. Ik zat er van 1993-1999 VWO. Janssen gehad voor techniek. Was niet onaardig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:10 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Vaandrager?Janssen, techniek. de Graaf, Vos, und so weiter.
Etman is een baas, de rest is denk ik allemaal voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vaandrager zegt me niks. Ik zat er van 1993-1999 VWO. Janssen gehad voor techniek. Was niet onaardig.
De Graaf, er waren er 2 voor Wiskunde, de oude mocht mij totaal niet terwijl ik een halve model leerling was. Altijd goede cijfers, nooit te laat. Geen trackrecord met er uit sturen. Geen idee waarom. Was te bijdehand denk ik. Dan had je ook nog Blesgraaf. Die spoorde gewoon niet maar vaak kon je daar nog wel om lachen.
Voor natuurkunde ook nog een gek gehad. Zo lekker onvoorspelbaar. Naam is me ontschoten. De grootste zak had ik voor Engels. Naam is me ook ontschoten. Iemand had iets op een tafel gekrast of een boek van iemand. Ik weet het niet precies. Gaf die lul mij openlijk de schuld. Terwijl ik op de dag dat het gebeurde ziek was. Die gast had ook echt serieus issues met drank en relaties volgens mij.
En was ook nog zo'n kommaneukende Aardrijkskunde leraar. Klein nietig mannetje, baard. Had je netjes je huiswerk gemaakt gaat ie zeiken dat het niet in een mapje zat. Echt.
Witjes... Brrrr. Had een hekel aan mijn zus dus ook aan mij. Groen (muziek), slappe zak. Was mijn mentor, zag hem 2 uur in de week en besloot om mij in jaar 4 als enige over te plaatsen naar de gymnasiumklas terwijl ik geen Grieks en Latijn had omdat ik volgens hem het brein was achter het clubje van lastige jongens. Ik?
Castelein (Scheikunde), Edman (Economie), Vliegenthart (Nederlands), Leeflang (LO; slap ouwehoeren in de fitness ruimte) die mag ik wel. Vooral die eerste. Die snapte ons ook gewoon. We kregen een kleurboek van hem omdat de les voor sommige gewoon te langzaam ging. Ik heb hem nog een kleurplaat gegeven bij het afscheid. Westelaken was ook oké. Nog een hardloop uitdaging aangegaan tegen hem met wat klasgenoten. Die hij won. Met zijn vogelspotten. Quasi geïnteresseerd vragen stellen over de oehoeBloeide hij helemaal op.
Oh ja en Buys, geschiedenis... mooie boer was dat. Uit Wouw. Met zijn klompen. Ketelaar en Schoonen-Slof voor tekenen. Lachen. Laken voor Frans (met haar Engelse uitdrukkingen)... wijn proeven tijdens de les! Toen kon dat nog. Briljant, Van der Tang was lief met haar Franse accent. En had je natuurlijk nog de Goffeau. Die kon je zo lekker goed nadoen. Streng maar best oke.
Al met al viel het best mee.
Is 6 dagen shoppen + donderdagavond niet genoeg?quote:Op zondag 25 januari 2015 12:53 schreef DW457 het volgende:
Wanneer voeren ze trouwens eindelijk eens standaard elke zondag koopzondag in hier in dit pauperdorpje?
Ehm niet, denk ik. Wat heeft het voor meerwaarde met Rotterdam en sinds kort Dordrecht in de buurt waar elke zondag alles open is? Ook was het volgens mij een onderdeel van het raadsakkoord om de christelijke partijen tevreden te stellen. Zwijndrecht is gewoon te klein voor een koopzondag.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:53 schreef DW457 het volgende:
Wanneer voeren ze trouwens eindelijk eens standaard elke zondag koopzondag in hier in dit pauperdorpje?
Nope. Eigenlijk is het ook gek dat winkels op zondag niet standaard open zijn. Wanneer je volgens kantooruren werkt heb je dus eigenlijk alleen donderdavond en zaterdag de tijd om naar de winkels te gaan. Omdat je naast je werk vaak ook nog een sociaal leven hebt (vaak, niet altijd, veel Fokkers zullen namelijk nu niet weten waar ik het over heb), zou een extra dag (zondag) erg fijn zijn. Het lijkt me ook dat de detailhandel omzet misloopt door op zondag dicht te blijven.quote:Op zondag 25 januari 2015 13:06 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Is 6 dagen shoppen + donderdagavond niet genoeg?
Of je gaat op zondag naar bv Dordrecht toe, probleem opgelost. Ik heb ook een sociaal leven, maar stoor me werkelijk nooit aan openingstijden. Ik kan me niet herinneren dat winkeliers in Zwijndrecht ooit hebben aangegeven op zondag open te willen gaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope. Eigenlijk is het ook gek dat winkels op zondag niet standaard open zijn. Wanneer je volgens kantooruren werkt heb je dus eigenlijk alleen donderdavond en zaterdag de tijd om naar de winkels te gaan. Omdat je naast je werk vaak ook nog een sociaal leven hebt (vaak, niet altijd, veel Fokkers zullen namelijk nu niet weten waar ik het over heb), zou een extra dag (zondag) erg fijn zijn. Het lijkt me ook dat de detailhandel omzet misloopt door op zondag dicht te blijven.
Er zullen er ook best wel op zondag open willen zijn. Ik snap niet dat de politiek zich hiermee bezig houdt. Verkeerde prioriteiten, lijkt me.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of je gaat op zondag naar bv Dordrecht toe, probleem opgelost. Ik heb ook een sociaal leven, maar stoor me werkelijk nooit aan openingstijden. Ik kan me niet herinneren dat winkeliers in Zwijndrecht ooit hebben aangegeven op zondag open te willen gaan.
Politiek gaat over de winkeltijdenwet waar in o.a. staat wanneer winkels wel en niet open mogen zijn. Zoals het er nu staat staan we open voor verzoeken vanuit de winkeliers. Als een meerderheid op zondag open wil gaan, staat ze dat vrij. Maar blijkbaar is er geen interesse, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken in die richting geweest, anders dan bv de kerstdagen etc.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zullen er ook best wel op zondag open willen zijn. Ik snap niet dat de politiek zich hiermee bezig houdt. Verkeerde prioriteiten, lijkt me.
Politiek zou zich daar niet mee bezig moeten houden natuurlijk. Zeker niet met de gedachte die er nu achter zit. Het opleggen van principes die door een ongelovige meerderheid en zelfs deels door een gelovige minderheid als achterhaald en niet van deze tijd wordt gezien. Ze bepalen toch ook niet wanneer ik werk? Waarom dan wel wanneer een zelfstandig ondernemer wenst te werken. Ik zie echt niet in waarom je de vrijheid van het individu op deze wijze zou moeten willen beperken. Maar dat is kennelijk een kerntaak van de politiek. Het beperken van vrijheden. Met hun hypocriete: je suis Charliequote:Op zondag 25 januari 2015 20:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Politiek gaat over de winkeltijdenwet waar in o.a. staat wanneer winkels wel en niet open mogen zijn. Zoals het er nu staat staan we open voor verzoeken vanuit de winkeliers. Als een meerderheid op zondag open wil gaan, staat ze dat vrij. Maar blijkbaar is er geen interesse, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken in die richting geweest, anders dan bv de kerstdagen etc.
Als een winkelier in Zwijndrecht op zondag wil werken kan dat prima. Maar als je dan in Walburg zit is het wel handig als je niet de enige bent.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Politiek zou zich daar niet mee bezig moeten houden natuurlijk. Zeker niet met de gedachte die er nu achter zit. Het opleggen van principes die door een ongelovige meerderheid en zelfs deels door een gelovige minderheid als achterhaald en niet van deze tijd wordt gezien. Ze bepalen toch ook niet wanneer ik werk? Waarom dan wel wanneer een zelfstandig ondernemer wenst te werken. Ik zie echt niet in waarom je de vrijheid van het individu op deze wijze zou moeten willen beperken. Maar dat is kennelijk een kerntaak van de politiek. Het beperken van vrijheden. Met hun hypocriete: je suis Charlie
En heeft dat niet ook een beetje te maken met het feit dat men het antwoord toch al weet? Je doet nu wel alsof de raad op dit punt heel liberaal is maar ze zitten natuurlijk volledig in de zak van de christelijke minderheid in de raad. Uitruilen heet dat. Als het geen probleem zou zijn, zou er geen wet gehandhaafd moeten worden die het tegenhoudt. Dan laat je het vrij.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:38 schreef karr-1 het volgende:
Zoals ik al eerder zei, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken geweest in die richting van wie dan ook
Hopelijk is Ridder Andries niet de daderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef TheSorrow het volgende:
ZWIJNDRECHT – In een woning aan de Bosch in Zwijndrecht is dinsdagavond 27 januari het stoffelijk overschot van een vrouw aangetroffen. De politie viel na een melding omstreeks 19.15 uur de woning binnen en trof daar het lichaam aan. Agenten hielden een 37-jarige man uit Zwijndrecht aan. De vrouw is door geweld om het leven gekomen.
De politie meldt dat de aanleiding van de dood mogelijk in de relationele sfeer ligt. In de woning wordt onderzoek gedaan.
http://www.zhzactueel.nl/(...)cht-man-aangehouden/
Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Hopelijk is Ridder Andries niet de dader![]()
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad
Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevondenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Hopelijk is Ridder Andries niet de dader![]()
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad
Andries is ook iets ouder volgens mijquote:Op woensdag 28 januari 2015 07:58 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.
hahaha en een schoenafdruk met het profiel van een autobandquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevonden
In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
En heeft dat niet ook een beetje te maken met het feit dat men het antwoord toch al weet? Je doet nu wel alsof de raad op dit punt heel liberaal is maar ze zitten natuurlijk volledig in de zak van de christelijke minderheid in de raad. Uitruilen heet dat. Als het geen probleem zou zijn, zou er geen wet gehandhaafd moeten worden die het tegenhoudt. Dan laat je het vrij.
Dit meestal. Misschien hebben ze dat stukje 's morgens al gedaan. En je gaat het natuurlijk niet nog een keer doenquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:05 schreef TheSorrow het volgende:
Één of andere snuggere Harry(-in) heeft 3 dagen geleden plastic bakken bij de container neergelegd (terwijl dat morgen of overmorgen pas opgehaald wordt), maar zoals je het al raad; die rollen door de godganse straat heen of liggen middenop de weg!
Gemeentewerkers zijn er vandaag nou al tig keer voorbij gereden, maar geen van allen steekt even een klauw uit om die teringzooi van de weg te halen. Zelfs zo'n karretje met van die deurtjes achterop (waar ze rotzooi in flikkeren?!) laat het zooitje gewoon lekker liggen, maar een kwartier later staan ze wel met 5 busjes sterk weer verzameld bij hun keet op nog geen 50 meter afstand...
Zijn hun nou zo blind, zo lui, of is dat hun taak niet?
Ik kan wel weer een klacht indienen over zwerfafval, maar als ik dat vandaag om 13:00 doe, is de melding morgen om 16:24 pas verwerkt (en om 16:30 eindigt de werkdag voor deze 'oh zo harde werkers') en komen ze 2 dagen later pas eens kijken 'of er misschien wel rommel ligt' en mij dan verwittigen dat 'er geen rommel ligt, hoor!' Of ze schuiven het af op iemand anders omdat het een andere afdeling van de gemeente betreft.
Zo schijtziek van deze gang van zaken, je bent haast in staat om de godganse teringzooi bij de desbetreffende lozer (die nu dus op het kerkhof ligt) dwars door de voorruit heen te kachelen
Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.
Amen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?
Als je niet inziet dat het fout is om iemand anders zijn vrijheden te ontnemen, zit je daar niet op je plek en ben je geen volksvertegenwoordiger maar vertegenwoordig van je eigen idealen en normen en waarden. Maar weinig politici realiseren zich dat ze ook de mensen vertegenwoordigen die NIET op ze hebben gestemd. En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.
Overigens gaat het in dit specifieke voorbeeld op landelijk niveau fout, die beperken de gemeentes in hun vrijheid als het om winkeltijden gaat. Onze vrijheid. Met dank aan de achterkamertjes politiek.
Hee dat ken ik!!quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:54 schreef MissMSX het volgende:
Interesse hier voor foto's uit de oude doos om het topic wat op te fleuren? Misschien weet iemand leuke anekdotes erbij ofzo.
Zoals deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:58 schreef MissMSX het volgende:
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik heb altijd gedacht dat dat zijspoor aan de andere kant van de bomen lag. Dus voor die huizen aan de linkerkant langs.
Over die huizen gesproken... Weten jullie nog dat daar ergens in het midden zo'n vreemde snuiter woonde? Toen ze een jaar of 15 terug al die huizen in dat rijtje opgeknapt hebben was zijn huis het enige dat niet gedaan was en er zo lullig uitstak
Ik heb er gewoondquote:
Jaquote:Op donderdag 29 januari 2015 19:36 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?
Nooit te laat om je te verdiepen in de historiequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef karr-1 het volgende:
Toen was ik er volgens mij nog niet, ik woon pas sinds 2001 in Zwijndrecht.
Correct en dat doe ik dan ook volopquote:Op donderdag 29 januari 2015 20:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nooit te laat om je te verdiepen in de historie
Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven?quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct en dat doe ik dan ook volop
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....
Ah, nu al terugkrabbelen?quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....
Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Ah, nu al terugkrabbelen?
Nou vooruit, een makkie om te beginnen: Waarom heet Zwijndrecht Zwijndrecht?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....
Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.quote:
Ik ook even uit m'n hoofd dan: Swin inderdaad, of Suin dat iets zegt over het getij. En drecht dat een oversteekplaats is. Voor de St. Elisabethsvloed kon je er schijnbaar bij laag water oversteken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.
Tja, de mensen die niet stemmen, kiezen er zelf voor om geen vertegenwoordiging in de plaatselijke politiek te hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:
En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.
Of voelen zich niet vertegenwoordigd. Of serieus genomen. Of geloven niet meer in het systeem. Je weet het niet. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat mensen die niet stemmen geen recht van spreken hebben. Ik heb lokaal vaak zat wel gestemd maar blanco omdat ik me niet vertegenwoordigd voel door de partijen waaruit ik kan kiezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Tja, de mensen die niet stemmen, kiezen er zelf voor om geen vertegenwoordiging in de plaatselijke politiek te hebben.
Daar zijn verschillende vormen van. Zwitserland is een praktijkvoorbeeld. Daar moet elke grondwetswijziging door de bevolking worden goedgekeurd. En de bevolking kan een (bindend) referendum laten uitschrijven. Ik weet niet of dat op alle vlakken goed uitpakt maar het is een interessante ontwikkeling. Zoiets kan een goed begin zijn en dwingt politici om meer rekening te houden met de wensen van het volk.quote:En ik ben wel benieuwd hoe die directe democratie die je voorstelt zou werken, kan je me dat uitleggen?
Opzich een mooie opzet, maar ik verwacht dat dezelfde mensen gaan stemmen bij dat soort zaken, dus krijg je in mijn ogen hetzelfde resultaat, alhoewel het door de tijd kan veranderen als er meer bewustzijn van invloed komt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of voelen zich niet vertegenwoordigd. Of serieus genomen. Of geloven niet meer in het systeem. Je weet het niet. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat mensen die niet stemmen geen recht van spreken hebben. Ik heb lokaal vaak zat wel gestemd maar blanco omdat ik me niet vertegenwoordigd voel door de partijen waaruit ik kan kiezen.
[..]
Daar zijn verschillende vormen van. Zwitserland is een praktijkvoorbeeld. Daar moet elke grondwetswijziging door de bevolking worden goedgekeurd. En de bevolking kan een (bindend) referendum laten uitschrijven. Ik weet niet of dat op alle vlakken goed uitpakt maar het is een interessante ontwikkeling. Zoiets kan een goed begin zijn en dwingt politici om meer rekening te houden met de wensen van het volk.
Nu sneuvelen de verkiezingsbeloftes al op de eerste dag na de verkiezingen. Ik snap best dat er compromissen gesloten moeten worden maar het is natuurlijk van de zotte dat een marginale partij als de SGP invloed kan uitoefenen op het kabinet. Het is dan ook niet verrassend dat zij fel tegen directe democratie zijn. Evenals de VVD die liever naar lobbyisten en het kapitaal luistert dan naar het volk. Dat is pure minachting van de kiezer.
Op lokaal niveau zou je kunnen overwegen om burgers (deels) te laten bepalen waar hun gemeentebelasting naartoe gaat. Ik weet dan zeker dat er nooit iemand akkoord zou geven voor het plaatsen van dure onderhoudsgevoelige elektronische borden bij bushaltes (grotendeels geld van de Provincie) waar geen mens instapt en waar 1 of 2x per uur slechts 1 buslijn stopt. Pure geldverspilling!
Ik denk dat je je daarin vergist. Ten eerste omdat we nu iedere 4 jaar niet stemmen op iets maar op iemands (loze) beloftes. Ik snap heel goed dat mensen er de brui aan geven. Je geeft iemand zo directe invloed op besluiten i.p.v. dat het via achterkamertjes gaat.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Op zich een mooie opzet, maar ik verwacht dat dezelfde mensen gaan stemmen bij dat soort zaken, dus krijg je in mijn ogen hetzelfde resultaat, alhoewel het door de tijd kan veranderen als er meer bewustzijn van invloed komt.
De meeste mensen die niet stemmen zullen dat niet principieel doen volgens mij, maar eerder door gebrek aan interesse of gebrek aan tijd. Heel veel mensen interesseert het niet heel erg veel waar de gemeentegelden aan besteed worden en in onze drukke agenda is het vaak toch zoeken naar een moment waarop je gaat stemmen op zo'n dag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Ten eerste omdat we nu iedere 4 jaar niet stemmen op iets maar op iemands (loze) beloftes.Ik snap heel goed dat mensen er de brui aan geven. Je geeft iemand zo directe invloed op besluiten i.p.v. dat het via achterkamertjes gaat.
Ten tweede zal het bij iemand natuurlijk veel meer leven om te stemmen over iets concreets wat ook echt uitgevoerd gaat worden.
Je moet er wel voor waken dat je niet doorslaat. Maar zoals het in Zwitserland gebeurt, lijkt mij een prima manier. Correctief en bindend referendum en grondwetswijzigingen nooit zonder akkoord van het volk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Kamer (of in de gemeenteraad). Het feit dat het kabinet en B&W gecontroleerd wordt door partijgenoten, klopt van geen kant natuurlijk. De macht van de Kamer vervangen door technocraten i.p.v. het volk lijkt me ook een prima alternatief. Laat de Minister van EZ maar gecontroleerd worden door (desnoods gekozen) economen. De Minister van Justitie door juristen. En betrek bij besluitvorming van ICT-projecten eens mensen met vakkennis. Had miljoenen bespaard voor de OV-chip.
Misschien wil het 20u Journaal wel 10 minuten zendtijd afstaan om mij deze boodschap te laten verkondigen
Die interesse zal op deze manier meer gewekt worden. Tijd mag geen excuus zijn en je zou stemmen natuurlijk ook veel laagdrempeliger kunnen maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:49 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De meeste mensen die niet stemmen zullen dat niet principieel doen volgens mij, maar eerder door gebrek aan interesse of gebrek aan tijd. Heel veel mensen interesseert het niet heel erg veel waar de gemeentegelden aan besteed worden en in onze drukke agenda is het vaak toch zoeken naar een moment waarop je gaat stemmen op zo'n dag.
Dat ben ik met je eens, maar veel mensen hebben ietwat narcistische aanleg en denken in veel dingen alleen maar voor zichzelf en daardoor zien ze het stemmen als geen prioriteit.quote:
Ik ben voorstander van het laten meetellen van blanco stemmen. Lijkt me een aardig signaal, zo'n half lege kamer/zaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of voelen zich niet vertegenwoordigd. Of serieus genomen. Of geloven niet meer in het systeem. Je weet het niet. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat mensen die niet stemmen geen recht van spreken hebben. Ik heb lokaal vaak zat wel gestemd maar blanco omdat ik me niet vertegenwoordigd voel door de partijen waaruit ik kan kiezen.
Ik dacht in eerste instantie dat dit het oude veilingterrein was maar nu ik beter kijk zie ik dat ik met m'n neus keekquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:54 schreef MissMSX het volgende:
Interesse hier voor foto's uit de oude doos om het topic wat op te fleuren? Misschien weet iemand leuke anekdotes erbij ofzo.
Zoals deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik was al weer vergeten dat dat ook hier heeft gezeten. Niet dat ik het bewust heb meegemaakt (foto is van 1958), maar het historisch besef was er wel. Het gaat om het gebied waar nu Loc@ (naast) staat.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:57 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ik dacht in eerste instantie dat dit het oude veilingterrein was maar nu ik beter kijk zie ik dat ik met m'n neus keek![]()
Wie weet waar de foto wel is genomen ?
De oude locatie van de LTS?Ik herken er niks in,als geboren en getogen Zwijndrechterquote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik was al weer vergeten dat dat ook hier heeft gezeten. Niet dat ik het bewust heb meegemaakt (foto is van 1958), maar het historisch besef was er wel. Het gaat om het gebied waar nu Loc@ (naast) staat.
In die buurt ja. Rotterdamseweg, Laurensvliet, Prinses Irenestraat en de Prinses Margrietstraat. Maar het is een fabriek.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:59 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
De oude locatie van de LTS?Ik herken er niks in,als geboren en getogen Zwijndrechter
Owwww het kwartje valt,de oude Tomadofabriekquote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
In die buurt ja. Rotterdamseweg, Laurensvliet, Prinses Irenestraat en de Prinses Margrietstraat. Maar het is een fabriek.
Juist. Ik dacht dat je wist waarvan de foto was.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:04 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Owwww het kwartje valt,de oude Tomadofabriek
Daar kwam die verontreiniging onder het Irenepark vandaan .
Nee ik reageerde te vroeg,ik dacht dat het het oude Veilingterrein was vanwege die grote gebouwen maar dat sloeg nergens op hahaha!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Juist. Ik dacht dat je wist waarvan de foto was.
Ha ha haquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ook even uit m'n hoofd dan: Swin inderdaad, of Suin dat iets zegt over het getij. En drecht dat een oversteekplaats is. Voor de St. Elisabethsvloed kon je er schijnbaar bij laag water oversteken.
En dan nu lekker verder Googlen![]()
Ik heb er mijn jeugd doorgebracht, maar wil voor geen goud terug (om de reden die je noemt), maar het is wel ideaal qua uitvalswegen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:01 schreef DW457 het volgende:
Even een vraag van mij als wekelijkse bezoeker van Zwijndrecht: waarom wonen jullie er en wat maakt Zwijndrecht zo mooi? Persoonlijk vind ik het 1 van de meest deprimerende steden die ik ooit bezocht heb...
Wat heeft jullie naar Zwijndrecht gebracht?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef Marthinezruit het volgende:
Ha allen, een nieuwe zwijndrecht bewoner hier!
Bewoner is mischien nog een groot woord, we zijn hard aan het verbouwen en hopen in juni ons huis te betrekken![]()
Ik kwam dit topic eigenlijk tegen via google. Wel al actief in het klustopic![]()
Wel moet ik nog even de tijd nemen om me in te lezen! Al is de begin informatie aan het topic al super leuk;) Oorspronkelijk kom ik uit Ridderkerk dus het is nog even wennen, en totaal geen kennis van de wijken en actualiteiten. Was al een beetje op zoek gegaan in het beeldarchief en het grote archief online! Heel leuk om te zien.
Natuurlijk komt nu de vraag hoe bevalt zwijndrecht voor jullie en zijn er nog tips?
Oh en even kort voorstellen, 23 jaar, samen met mijn vriend het huis gekocht, werkzaam als recruiter.
edit" Oh en weet iemand wat er met dat braakliggende terein op de onderdijkserijweg staat te gebeuren? Het ligt er al 10 jaar zo bij en sinds 2010 stopgezet vanwege de economische crisis.. Nieuw bestemmingsplan?
Evenals nog 50 andere steden, die nog minder last van de spits hebben ook.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb er mijn jeugd doorgebracht, maar wil voor geen goud terug (om de reden die je noemt), maar het is wel ideaal qua uitvalswegen.
Leuk dorp, lekker rustig, dicht bij uitvalswegen, dicht bij de stad. Goedkope woningen en vooral een "enorme" tuin en vrijheid. Maar jij bent geen fan?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat heeft jullie naar Zwijndrecht gebracht?
Significant minder? In de Randstad?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Evenals nog 50 andere steden, die nog minder last van de spits hebben ook.
Oh zeker, neem Utrecht e.o. als voorbeeld, die snelwegen zijn minder file gevoelig dan de A16 en A15 en A27 (al loopt die ook langs Utrecht).quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Significant minder? In de Randstad?
Nee, niet bepaald. Het is echt een klassieke slaapstad. Voor jonge mensen is er vrijwel niets te doen. Dordt heeft me (qua uitgaan) nooit getrokken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:26 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Leuk dorp, lekker rustig, dicht bij uitvalswegen, dicht bij de stad. Goedkope woningen en vooral een "enorme" tuin en vrijheid. Maar jij bent geen fan?
Ook daar stond ik altijd vast in de spits.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Oh zeker, neem Utrecht e.o. als voorbeeld, die snelwegen zijn minder file gevoelig dan de A16 en A15 en A27 (al loopt die ook langs Utrecht).
Dat is helemaal waar.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ook daar stond ik altijd vast in de spits.
En de keuze voor een woonplaats is natuurlijk ook afhankelijk van waar je werkt. Als je in Rotterdam werkt kun je beter in Zwijndrecht wonen dan in Utrecht. Een kwartiertje met de trein ook maar.
Ik denk ook niet dat uitvalswegen voor de meeste mensen het enige criterium is. Het is wel de enige positieve feature aan Zwijndrecht die ik kan bedenken. Maar ik zie dat andere mensen al hun toevoegingen hebben gedaan. Kun je daar iets mee met betrekking tot je vraag?quote:
Nou, ze vallen nog een beetje in de categorie 'moeilijk te geloven'. De huizen zijn inderdaad goedkoop (omdat bijna niemand er vrijwillig wil wonen, denk ik) en verder las ik iets over een grote tuin: dat geloof ik ook wel, alleen door de zware industrie (die regelmatig voor dubieuze geurtjes zorgen) die er staat groeit er niets meer behalve onkruid...quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat uitvalswegen voor de meeste mensen het enige criterium is. Het is wel de enige positieve feature aan Zwijndrecht die ik kan bedenken. Maar ik zie dat andere mensen al hun toevoegingen hebben gedaan. Kun je daar iets mee met betrekking tot je vraag?
Nou, dat is nu ook weer wat overdreven... Wij hebben heel wat eetbaars in de tuin staan en we hebben een ruime oogst elk jaar.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:58 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou, ze vallen nog een beetje in de categorie 'moeilijk te geloven'. De huizen zijn inderdaad goedkoop (omdat bijna niemand er vrijwillig wil wonen, denk ik) en verder las ik iets over een grote tuin: dat geloof ik ook wel, alleen door de zware industrie (die regelmatig voor dubieuze geurtjes zorgen) die er staat groeit er niets meer behalve onkruid...
En die oogst, geeft die licht? Zijn de tomaten paars? De prei knal oranje? De worteltjes blauw?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nou, dat is nu ook weer wat overdreven... Wij hebben heel wat eetbaars in de tuin staan en we hebben een ruime oogst elk jaar.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
En die oogst, geeft die licht? Zijn de tomaten paars? De prei knal oranje? De worteltjes blauw?
Ja, zie je, dus toch!quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:07 schreef Dot. het volgende:
[..]En wij krijgen antennes na het eten. Zo gek altijd!
Als ik de lucht van Chemproha ruikt voel ik me altijd net een beetje meer thuisquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:58 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou, ze vallen nog een beetje in de categorie 'moeilijk te geloven'. De huizen zijn inderdaad goedkoop (omdat bijna niemand er vrijwillig wil wonen, denk ik) en verder las ik iets over een grote tuin: dat geloof ik ook wel, alleen door de zware industrie (die regelmatig voor dubieuze geurtjes zorgen) die er staat groeit er niets meer behalve onkruid...
Mijn wieg stond er. Afgezien van dat mijn ouders er nog wonen heb ik er geen binding meer mee. Ik trek waarschijnlijk richting Brabant. Daar waar zelfs dorpen nog een hart/kern hebben. Het is natuurlijk triest dat een dorp van 12.000 inwoners wel een centrum kent het horeca en terrasjes en een stad als Zwijndrecht het moet doen met Veerplein waar vandaan je in 2 minuten in Dordrecht bent waar je meer keus hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:01 schreef DW457 het volgende:
Even een vraag van mij als wekelijkse bezoeker van Zwijndrecht: waarom wonen jullie er en wat maakt Zwijndrecht zo mooi? Persoonlijk vind ik het 1 van de meest deprimerende steden die ik ooit bezocht heb...
Yup, das inderdaad een beetje sneu. T is sowieso bijzonder: Dordt is zoveel leuker, knusser en fijner dan Zwijndrecht. Zwijndrecht kent echt nul sfeer, nul gezelligheid en nul leefbaarheid. Beetje de verkeerde kant van het spoor water.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mijn wieg stond er. Afgezien van dat mijn ouders er nog wonen heb ik er geen binding meer mee. Ik trek waarschijnlijk richting Brabant. Daar waar zelfs dorpen nog een hart/kern hebben. Het is natuurlijk triest dat een dorp van 12.000 inwoners wel een centrum kent het horeca en terrasjes en een stad als Zwijndrecht het moet doen met Veerplein waar vandaan je in 2 minuten in Dordrecht bent waar je meer keus hebt.
Ik zou dan alleen weer niet in Dordrecht willen wonen. Stadspolders, Sterrenburg. Vreselijk. Alles buiten de schil van het centrum is niks. En in het centrum heb je geen tuin en moet je geen auto hebben. Maar Dordrecht heeft in ieder geval nog een centrumquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
Yup, das inderdaad een beetje sneu. T is sowieso bijzonder: Dordt is zoveel leuker, knusser en fijner dan Zwijndrecht. Zwijndrecht kent echt nul sfeer, nul gezelligheid en nul leefbaarheid. Beetje de verkeerde kant van het spoor water.
Ik vind Dordt echt helemaal niks. Dat publiek...quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
Yup, das inderdaad een beetje sneu. T is sowieso bijzonder: Dordt is zoveel leuker, knusser en fijner dan Zwijndrecht. Zwijndrecht kent echt nul sfeer, nul gezelligheid en nul leefbaarheid. Beetje de verkeerde kant van het spoor water.
En dat is in Zwijndrecht beter?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vind Dordt echt helemaal niks. Dat publiek...
Ik ben er (niet liegen,in het Katholieke ziekenhuis in Dordt) geboren en ik zou hier niet weg willen,quote:Wat heeft jullie naar Zwijndrecht gebracht?
Haha, niet echt. Alleen maar om aan te geven dat ik Dordt geen fatsoenlijk alternatief vind.quote:
En aan een insider?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:38 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ik ben er (niet liegen,in het Katholieke ziekenhuis in Dordt) geboren en ik zou hier niet weg willen,
hoewel ik niet aan een buitenstaander zou kunnen uitleggen wat Zwijndrecht zo leuk maakt
Haha, die scoort wel wat punten ja, maar om daar nu mijn woonplaats door te laten bepalen...quote:
Ik zou wel in een dorp willen wonen, maar dan ook echt een dorp. Heerjansdam ofzoquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Dunnevandale het volgende:
Hahaha Andries vind ik een held!!
Maar ik woon hier vrij rustig,in een grote stad zou ik absoluut niet kunnen/willen wonen.
Dan zou ik kiezen voor een boerderijtje in Drenthe,aan de rand van een bosquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:19 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zou wel in een dorp willen wonen, maar dan ook echt een dorp. Heerjansdam ofzo
En minder werk te vinden hequote:Op woensdag 18 februari 2015 19:22 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dan zou ik kiezen voor een boerderijtje in Drenthe,aan de rand van een bos
Limburg vind ik ook heel mooi maar door die heuvels is het totaal niet praktisch.![]()
Hard werken dan maarquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:29 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dat plan gaat alleen door als ik multimiljonair ben,dan ben ik niet afhankelijk van werk
Hard werken word je niet rijk van,ik hoop op de jackpot in de loterij,maar aangezien die kans nulkommanihil is zal het wel Zwijndrecht als woonplaats blijvenquote:
Ach, er zijn ergere plekken ter wereldquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:33 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Hard werken word je niet rijk van,ik hoop op de jackpot in de loterij,maar aangezien die kans nulkommanihil is zal het wel Zwijndrecht als woonplaats blijven
Uhuh, Donetsk bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ach, er zijn ergere plekken ter wereld
Ja dat klopt helemaal,ik heb wel praats maar zou toch niet weggaan hier.Vandaag was ik Rotterdam aan het werk en daar wil ik nog niet dood gevonden worden brrrrr enquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ach, er zijn ergere plekken ter wereld
Ligt er erg aan waar natuurlijk. Alles onder de Maas: nee. Daarboven zijn er genoeg goede wijken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:43 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ja dat klopt helemaal,ik heb wel praats maar zou toch niet weggaan hier.Vandaag was ik Rotterdam aan het werk en daar wil ik nog niet dood gevonden worden brrrrr en
*grinnik* Ergens is dat wel een beetje cru.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:06 schreef RIVDSL het volgende:
Leuk hoor, iemand kondigt aan in Zwijndrecht te komen wonen en heel het dorp wordt gelijk afgekraakt. Laat ik dan de eerste zijn: Welkom in Zwijndrecht Marthinezruit.
We vertellen gewoon het eerlijke verhaal.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:06 schreef RIVDSL het volgende:
Leuk hoor, iemand kondigt aan in Zwijndrecht te komen wonen en heel het dorp wordt gelijk afgekraakt. Laat ik dan de eerste zijn: Welkom in Zwijndrecht Marthinezruit.
Onzin. Er werd ook verteld waarom mensen er wel willen wonenquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:06 schreef RIVDSL het volgende:
Welke wijk zijn jullie eigenlijk gaan wonen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef Marthinezruit het volgende:
Ha allen, een nieuwe zwijndrecht bewoner hier!
Bewoner is mischien nog een groot woord, we zijn hard aan het verbouwen en hopen in juni ons huis te betrekken![]()
Ik kwam dit topic eigenlijk tegen via google. Wel al actief in het klustopic![]()
Wel moet ik nog even de tijd nemen om me in te lezen! Al is de begin informatie aan het topic al super leuk;) Oorspronkelijk kom ik uit Ridderkerk dus het is nog even wennen, en totaal geen kennis van de wijken en actualiteiten. Was al een beetje op zoek gegaan in het beeldarchief en het grote archief online! Heel leuk om te zien.
Natuurlijk komt nu de vraag hoe bevalt zwijndrecht voor jullie en zijn er nog tips?
Oh en even kort voorstellen, 23 jaar, samen met mijn vriend het huis gekocht, werkzaam als recruiter.
edit" Oh en weet iemand wat er met dat braakliggende terein op de onderdijkserijweg staat te gebeuren? Het ligt er al 10 jaar zo bij en sinds 2010 stopgezet vanwege de economische crisis.. Nieuw bestemmingsplan?
Ik was er vandaag weer maar heb er echt niks aantrekkelijks aan kunnen ontdekken,gruwel ervanquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ligt er erg aan waar natuurlijk. Alles onder de Maas: nee. Daarboven zijn er genoeg goede wijken.
Ik zou er zelf ook niet willen wonen, maar het stadsaanzicht vanaf de Brienenoordbrug vind ik wel erg mooi.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:13 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ik was er vandaag weer maar heb er echt niks aantrekkelijks aan kunnen ontdekken,gruwel ervan![]()
Ah je bent in heel Rotterdam geweest? Kralingen, Hillegersberg, delen van Schiebroek.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:13 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ik was er vandaag weer maar heb er echt niks aantrekkelijks aan kunnen ontdekken,gruwel ervan![]()
Meer willen we weten! Waarom?!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:30 schreef MaleDuck het volgende:
Zit ik hier in KLB?
Ik woon eigenlijk met veel plezier in Zwijndrecht
Zwijndrecht heeft in ieder geval het meest levendige topic op Fok! uit de regio. In die van Dordrecht gebeurt niks. Maar mss komt dat ook wel omdat we het vertier hier moeten zoekenquote:
De wijk waarin ik woon is rustig, goed onderhouden en de ligging is ideaal, je bent zo in Rotterdam of in Brabant. In Zwijndrecht is het meeste wel te doen op de fiets. Qua winkels is er ook genoeg keus en heb ook een goede kerk gevonden en zo een leuk sociaal netwerk opgebouwd in Zwijndrecht en HI Ambacht. Daarnaast genoeg afwisselende plekken waar je zonder last te hebben van stoplichten goed kan hardlopen.quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De wijk waarin ik woon is rustig, goed onderhouden en de ligging is ideaal, je bent zo in Rotterdam of in Brabant. In Zwijndrecht is het meeste wel te doen op de fiets. Qua winkels is er ook genoeg keus en heb ook een goede kerk gevonden en zo een leuk sociaal netwerk opgebouwd in Zwijndrecht en HI Ambacht. Daarnaast genoeg afwisselende plekken waar je zonder last te hebben van stoplichten goed kan hardlopen.
Ik heb niets met kolossale hoogbouw,maar ik snap wel wat je bedoeltquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik zou er zelf ook niet willen wonen, maar het stadsaanzicht vanaf de Brienenoordbrug vind ik wel erg mooi.
Schiebroek ,Delfshaven,Spangen.....de rest ken ik ook wel een beetje maar neequote:Op donderdag 19 februari 2015 20:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ah je bent in heel Rotterdam geweest? Kralingen, Hillegersberg, delen van Schiebroek.
Dat kan maar dat is subjectief. Je kunt moeilijk ontkennen dat als het om moderne architectuur gaat dat Rotterdam de interessantste stad van ons land is. Eigenlijk onze enige stad met internationale allure. Of je graag woont is wat anders.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Schiebroek ,Delfshaven,Spangen.....de rest ken ik ook wel een beetje maar neegeen goede gevoelens bij...
Maar daar ging het in deze discussie nu juist om toch? Waarom wil je ergens wel/niet wonen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan maar dat is subjectief. Je kunt moeilijk ontkennen dat als het om moderne architectuur gaat dat Rotterdam de interessantste stad van ons land is. Eigenlijk onze enige stad met internationale allure. Of je graag woont is wat anders.
Daarom noemde ik ook nette wijken buiten het centrum. Daar zal ik best kunnen wonen. Al heb ik niets met "de" Rotterdammer of met Rijnmonders in het bijzonder. Verkeerde mentaliteit. Over het algemeen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar daar ging het in deze discussie nu juist om toch? Waarom wil je ergens wel/niet wonen?
Als je een architectuurliefhebber bent kun je dat nog als criterium aanvoeren, maar de meeste mensen zullen toch andere criteria hebben
Daar sluit ik me volledig bij aan,de "gemiddelde"Rotterdammer met bijbehorende grote mond en grootspraakquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daarom noemde ik ook nette wijken buiten het centrum. Daar zal ik best kunnen wonen. Al heb ik niets met "de" Rotterdammer of met Rijnmonders in het bijzonder. Verkeerde mentaliteit. Over het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |