abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:50:39 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_137388591
ik zal er nog wel een "mooie" OP van maken, maar voorlopig dan maar zonder opmaak.
Rock on.....

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland
Justine Pelmelay, zangeres
Kees Jansma, presentator

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapsong over dé city
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- Esje-lief
- Robin2130
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg
- RIVDSL
- Maleduck
- Dulk
- Ploertendoder
- Luiaerdt
- Rowdie
- Patje1987

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss
- Ritchie
- ThaZone

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

STA / Zwijndrecht #13 Waar de verkiezingen weer voor de deur staan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_137389002
Maar dan is het toch gewoon de verantwoordelijk van het zwembad zelf om te zorgen voor een nieuw zwembad? Ik snap niet zo goed waarom de gemeente daar aan moet bijdragen, aangezien ze genoeg mogelijkheden hebben om zelf geld te verdienen.

Mooi dat de Bruinelaan wordt aangepakt, hopelijk wordt hij dan wat minder akelig.
pi_137389280
quote:
Twee zwembaden in een kleine gemeente als deze is wat overdreven lijkt mij.
Een zwembad in Ambacht en Zwijndrecht ook. Je kunt je afvragen of een zwembad een taak vd gemeente is. Als er geen markt voor is, doe het dan ook niet. Zeker nu niet. Als ik het goed heb ik in Breda het zwembad, een sporthal e.d. ook gewoon in handen van een commercieel bedrijf als Optisport. Mogelijk wel met subsidie maar meer ook niet. Wat is daar mis mee?

De politici hier hebben nogal moeite met prioriteiten. De megalomane zelfverheerlijkende verbouwing van het gemeentehuis had ook nooit op die manier gedaan mogen worden.

[ Bericht 19% gewijzigd door alpeko op 04-03-2014 19:16:10 ]
pi_137389295
Hier in de wijk worden alle trottoirs herstraat, ziet er netjes uit!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:13:21 #5
152789 karr-1
pi_137389387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef Dot. het volgende:
Maar dan is het toch gewoon de verantwoordelijk van het zwembad zelf om te zorgen voor een nieuw zwembad? Ik snap niet zo goed waarom de gemeente daar aan moet bijdragen, aangezien ze genoeg mogelijkheden hebben om zelf geld te verdienen.

Mooi dat de Bruinelaan wordt aangepakt, hopelijk wordt hij dan wat minder akelig.
Een zwembad is net als bv een bibliotheek iets waar je vrijwel nooit geld aan gaat verdienen, het zal altijd subsidie ontvangen van de gemeente. Als dat niet zo is, worden de toegangsprijzen bv stukken hoger dan ze nu zijn.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:14:49 #6
152789 karr-1
pi_137389451
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Een zwembad in Ambacht en Zwijndrecht ook. Je kunt je afvragen of een zwembad een taak vd gemeente is. Als er geen markt voor is, doe het dan ook niet. Zeker nu niet. De politici hier hebben nogal moeite met prioriteiten. De megalomane zelfverheerlijkende verbouwing van het gemeentehuis had ook nooit op die manier gedaan mogen worden.
Het is de taak van een gemeente om voorzieningen voor burgers te hebben. Wat daar dan bij hoort kan verschillend zijn. Volgens mij gaan heel veel mensen uit Zwijndrecht sowieso al in omliggende gemeentes zwemmen, dus of we een eigen zwembad moeten hebben.....
pi_137389680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is de taak van een gemeente om voorzieningen voor burgers te hebben. Wat daar dan bij hoort kan verschillend zijn. Volgens mij gaan heel veel mensen uit Zwijndrecht sowieso al in omliggende gemeentes zwemmen, dus of we een eigen zwembad moeten hebben.....
Dat betekent niet dat de gemeente dit ook moet exploiteren of moet bouwen natuurlijk. In Breda (in Ambacht ook trouwens) doet Optisport dat als commerciële partij. Squashen in Breda is bovendien goedkoper dan hier. Dus hoeft niet te betekenen dat de kosten omhoog gaan. Zeker niet omdat de overheid nu niet echt bepaald bedreven is in efficiënt omgaan met middelen.
En waarom dan bijv. wel een zwembad en geen golfbaan, schaatsbaan of velodrome.

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 04-03-2014 19:33:58 ]
pi_137390585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een zwembad is net als bv een bibliotheek iets waar je vrijwel nooit geld aan gaat verdienen, het zal altijd subsidie ontvangen van de gemeente. Als dat niet zo is, worden de toegangsprijzen bv stukken hoger dan ze nu zijn.
Ik vind een bibliotheek wel wat anders dan een zwembad eigenlijk. Toegang tot kennis tegenover toegang tot vermaak. Of het schoolzwemmen moet weer worden ingevoerd, dan begrijp ik de wens voor een eigen zwembad idd, maar anders zou je met een openluchtbad bijvoorbeeld ook een heel eind komen en dat kost een heleboel minder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 23:47:36 #9
152789 karr-1
pi_137402062
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind een bibliotheek wel wat anders dan een zwembad eigenlijk. Toegang tot kennis tegenover toegang tot vermaak. Of het schoolzwemmen moet weer worden ingevoerd, dan begrijp ik de wens voor een eigen zwembad idd, maar anders zou je met een openluchtbad bijvoorbeeld ook een heel eind komen en dat kost een heleboel minder.
Schoolzwemmen is geen wens van de scholen in Zwijndrecht, de gemeente heeft in het verleden al aangedrongen om het weer in te voeren.
pi_137454527
Waarom staan er op de kieslijst van ABZ twee Dordtenaren? Mag dat wel? De enige partij met twee kandidaten van buiten de gemeente.

Als ik dan toch op een poppetje moet stemmen dan gun ik het De Oude wel. Nog maatschappijleer van gehad. Sympathieke man, maar 'enge' partij.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:53:05 #11
152789 karr-1
pi_137529945
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:21 schreef alpeko het volgende:
Waarom staan er op de kieslijst van ABZ twee Dordtenaren? Mag dat wel? De enige partij met twee kandidaten van buiten de gemeente.

Als ik dan toch op een poppetje moet stemmen dan gun ik het De Oude wel. Nog maatschappijleer van gehad. Sympathieke man, maar 'enge' partij.
Ja dat mag, mits de kandidaten naar Zwijndrecht verhuizen op het moment dat ze gekozen worden. We hebben momenteel ook een wethouder uit Dordrecht, dus het is op zich niet ongewoon.
pi_137536775
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat mag, mits de kandidaten naar Zwijndrecht verhuizen op het moment dat ze gekozen worden.
Dan stem ik daar maar niet op. Dat wil ik ze niet aan doen ;)
  zondag 9 maart 2014 @ 12:07:41 #13
152789 karr-1
pi_137540075
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 08:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dan stem ik daar maar niet op. Dat wil ik ze niet aan doen ;)
Ha ha ha
pi_137608125
Shit hee, kom ik net uit de Drechttunnel vanuit Dordrecht richting Rotterdam, bij Zwijndrecht net voor het Shell tankstation, zie ik allemaal glas/ijzer op de snelweg liggen, kon nog net een paar scherven ontwijken :( Het zou maar je strot doorsnijden. Enfin, er stonden al allemaal auto's op de vluchtstrook te kijken of zij schade hadden. Busje van het glaszetbedrijf zag ik ook staan.

Heb maar besloten om bij het Shell tankstation te stoppen om schade op te nemen, in plaats van op de vluchtstrook. Daar zag ik 2 stukken glas in m'n achterband, die heb ik er maar voorzichtig uit getrokken en hoop dat m'n band nu nu niet lekt.

Heb ook de naam van het glaszetbedrijf niet gezien, misschien iemand van hier wel?

Thanks _O_
pi_137608191
Het schijnt een volledig kozijn te zijn, meldt de ANWB. Ik had dat glas er in laten zitten trouwens.
pi_137608203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:39 schreef alpeko het volgende:
Het schijnt een volledig kozijn te zijn, meldt de ANWB. Ik had dat glas er in laten zitten trouwens.
Ja, en dan je band nog verder kapot rijden op weg naar het werk. Ik was op de motor hè, niet in de auto. Dan ga je met dingen zoals je banden iets voorzichtiger om.
pi_137608217
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:40 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Ja, en dan je band nog verder kapot rijden op weg naar het werk. Ik was op de motor hè, niet in de auto. Dan ga je met dingen zoals je banden iets voorzichtiger om.
Ik ben juist eerder bang dat het een lek veroorzaakt als je het eruit trekt, maar op een motor is het wel een ander verhaal ja. Ik neem aan dat de naam van de veroorzaker wel bekend zal zijn, kun je in ieder geval een achterband claimen... Duur geintje als die volledig vervangen moet worden.
pi_137608226
Valt wel mee, rond de 130 euro :P Maar het glas zat ook in de voorband. De naam van het bedrijf zal nog wel boven water komen,
pi_137608270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:42 schreef Bessensap het volgende:
Valt wel mee, rond de 130 euro :P Maar het glas zat ook in de voorband. De naam van het bedrijf zal nog wel boven water komen,
Alvast dank voor het oppikken van wat glasscherven... Dat vermindert de kans op een lekke band voor mij als ik vanmiddag die kant op rijd. :P
Moet zeggen dat het in de andere richting ook niet geweldig is. Linker tunnelbuis vanuit Rotterdam richting Breda. Daar ligt nieuw asfalt maar ze hebben niet echt de moeite gedaan om het een beetje aan te vegen. Het is een ware regen van steentjes daar.
pi_137608323
Goed dat je het zegt, dan pak ik vanmiddag de rechterbuis..
pi_137608345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:50 schreef Bessensap het volgende:
Goed dat je het zegt, dan pak ik vanmiddag de rechterbuis..
Ik weet niet zeker of alleen de linker buis is gedaan... ik denk het wel hoor. Maar ik kom niet vaak in de rechter. Maar ze sluiten normaliter niet beide buizen af. Wel mooi strak asfalt maar nog niet helemaal vrij van puin... op de motor is dat niet echt lekker.
pi_137608365
In de auto ook niet lijkt me, kost je weer een bezoekje aan Carglas, heb ik op de motor geen last van ;) Wel steenslagschade natuurlijk :(
pi_137657589
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:21 schreef alpeko het volgende:

OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zien O+
Dank voor deze trip down memory lane alpeko :D

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_137657643
quote:
17s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:56 schreef MissMSX het volgende:

[..]

OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zien O+
Dank voor deze trip down memory lane alpeko :D

[ afbeelding ]
Toevoeging: Constante factor: ballerige scheiding _O_
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:55:49 #25
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_137659279
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jazeker is die er wel, kijk maar

http://www.destemvanzwijndrecht.nl

Ik stem wel op mezelf denk ik ;)
Thanks, mijn voornemen bevestigd, met 75% overeenkomsten ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:00:16 #26
152789 karr-1
pi_137675273
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:55 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Thanks, mijn voornemen bevestigd, met 75% overeenkomsten ^O^
Goed zo !
pi_137893795
Hm, ik vind die stemwijzer maar een beetje nep. Ik heb echt het idee d'r bijdragen helft van de stellingen alle partijen hetzelfde vinden in meer of mindere mate. Bijvoorbeeld bij het fuseren met Ambacht zijn alle partijen voor en ook bijna alle partijen zijn voor het zelf onderhouden van het groen in de wijk :{ Dat zijn toch geen keuzes dan?
pi_137894164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef Dot. het volgende:
Hm, ik vind die stemwijzer maar een beetje nep. Ik heb echt het idee d'r bijdragen helft van de stellingen alle partijen hetzelfde vinden in meer of mindere mate. Bijvoorbeeld bij het fuseren met Ambacht zijn alle partijen voor en ook bijna alle partijen zijn voor het zelf onderhouden van het groen in de wijk :{ Dat zijn toch geen keuzes dan?
Ze vinden op de meeste punten ook min of meer hetzelfde. Er zijn maar weinig punten waarop ze echt recht tegenover elkaar staan of het moet de zondagsrust zijn. Maar dat is geen breekpunt.

Daarom voegt stemmen mijns inziens niks toe hier. Ik twijfel nog altijd tussen blanco of een grappig initiatief als het Perengenootschap die zichzelf niet zo serieus nemen met als enige motief: een signaal geven aan de landelijke partijen dat ze weg moeten blijven van de lokale politiek.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:13:44 #29
152789 karr-1
pi_137894637
Zeker op lokaal niveau zijn de verschillen over het algemeen ook niet zo groot. Zondagsrust zou er 1 kunnen zijn, maar ook bv het zwembad of zo.
pi_137894828
Ja, ik vind die fusie dus wel jammer, want volgens mij ben je altijd duurder uit met een fusie, maar daar kan ik dus niet tegen stemmen. Dat zwembad vind ik ook een non-keuze, want ik zou zeggen dat ze het huidige zwembad opknappen of een buitenbad moeten maken en proberen om het wat meer zelfvoorzienend te krijgen en dat is geen optie.

Ik zag idd dat de echte links-rechts standpunten vooral te zien zijn bij dingen als uitkeringen en bijdragen aan verenigingen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:48:06 #31
152789 karr-1
pi_137899031
Ik zie een, al dan niet afgedwongen, fusie in de toekomst nog wel gebeuren. Je bespaart dan in ieder geval op de gemeentelijke organisatie, het gemeentehuis en ambtenaren.

Het huidige zwembad opknappen is niet echt een optie, want te kostbaar en over een jaar of 10 is het zwembad definitief afgeschreven en kan dan alsnog sluiten. Er gaan nu al tonnen per jaar extra naar toe om het überhaupt draaiende te houden.
pi_137899459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:48 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie een, al dan niet afgedwongen, fusie in de toekomst nog wel gebeuren. Je bespaart dan in ieder geval op de gemeentelijke organisatie, het gemeentehuis en ambtenaren.

Het huidige zwembad opknappen is niet echt een optie, want te kostbaar en over een jaar of 10 is het zwembad definitief afgeschreven en kan dan alsnog sluiten. Er gaan nu al tonnen per jaar extra naar toe om het überhaupt draaiende te houden.
Ja, dat geloof ik dus niet echt. Mijn moeder werkt ook in een gefuseerde gemeente van ongeveer dezelfde grootte, maar dat is voornamelijk gewoon heel veel extra gedoe, werk en bureaucratie en veel dubbel personeel dat niet ontslagen wordt want dat is te duur. Er was toch laatst ook een onderzoek gedaan dat fuseren vaak duurder is op de lange termijn?

En als er tonnen naar een zwembad moet, dan is er toch iets mis bij iets waar mensen voor moeten betalen? Als mensen niet meer willen betalen voor de activiteit, moet je het dan wel willen bieden? Ik vind de bibliotheek bijvoorbeeld erg goedkoop, daar zou ik gerust meer voor willen betalen als dat zou betekenen dat er een vestiging open mag blijven of dat kinderen gratis lid kunnen worden.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:33:01 #33
152789 karr-1
pi_137905419
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:55 schreef Dot. het volgende:

En als er tonnen naar een zwembad moet, dan is er toch iets mis bij iets waar mensen voor moeten betalen? Als mensen niet meer willen betalen voor de activiteit, moet je het dan wel willen bieden? Ik vind de bibliotheek bijvoorbeeld erg goedkoop, daar zou ik gerust meer voor willen betalen als dat zou betekenen dat er een vestiging open mag blijven of dat kinderen gratis lid kunnen worden.
Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.

Een zwembad kost ook een vermogen aan stroom, water en verwarming die je ook gebruikt als het zwembad niet gebruikt wordt.
pi_137911796
Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over. Hetzelfde geld voor het nieuwe fietspad, wij betalen ons groen en geel aan de wegenbelasting en krijgen er geen fuck voor terug, ja, slechte wegen waar je auto de dupe van is! Als je van de brug af komt voor de rotonde is ook al zo'n schrijnend geval :r

om nog maar te zwijgen over hoe je wordt behandeld als keer op keer je straat vol met plastic ligt, opruimen hó maar... om te kotsen deze gemeente :N
† The 3 Kings †
pi_137912805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.

Een zwembad kost ook een vermogen aan stroom, water en verwarming die je ook gebruikt als het zwembad niet gebruikt wordt.
Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.

En sowieso zou ik iets van herinrichting op de Bruinelaan toejuichen. Die straat is veel te gevaarlijk voor fietsers en 50 rijden kan eigenlijk nooit, maar mensen doen het toch. Er zijn ook teveel mensen die gewoon zonder te kijken de straat opfietsen, schrik me regelmatig kapot.
pi_137914770
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:38 schreef Dot. het volgende:

[..]

Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.
Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.

Als nu eens op dat soort punten naar de mening van bewoners wordt gevraagd, dan werkt democratie. Op deze manier totaal niet. Eens in de vier jaar een stem vragen, zonder enige relevant spelend thema (toekomst van het zwembad is bijv. al besloten) in ruil voor een balpen, ballon, roos of plantje is geen democratie! Dat is gewoon zielig.
pi_137916038
quote:
13s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef TheSorrow het volgende:
Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over. Hetzelfde geld voor het nieuwe fietspad, wij betalen ons groen en geel aan de wegenbelasting en krijgen er geen fuck voor terug, ja, slechte wegen waar je auto de dupe van is! Als je van de brug af komt voor de rotonde is ook al zo'n schrijnend geval :r

om nog maar te zwijgen over hoe je wordt behandeld als keer op keer je straat vol met plastic ligt, opruimen hó maar... om te kotsen deze gemeente :N
Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.

Die bakstenen overigens, hebben ze neergelegd zodat ze er snel weer onder bij kunnen. Waarschijnlijk volgen er dus nog een paar werkzaamheden op die plek.
pi_137962400
Ongeldige/blanco stemmen:

183 (2010: 74)

_O_ Blanco is spectaculair gestegen. Wel jammer dat ze ongeldig en blanco op één hoop gooien. Zo leren ze het nooit. Blanco is een bewuste keuze, ongeldig is gewoon dom.

Coalitie van VVD, ABZ en CUSGP. Klaar met formeren.
pi_137969622
quote:
13s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:26 schreef DW457 het volgende:

[..]

Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.

Die bakstenen overigens, hebben ze neergelegd zodat ze er snel weer onder bij kunnen. Waarschijnlijk volgen er dus nog een paar werkzaamheden op die plek.
Klopt, als ik vanuit de Emmastraat die weg op wil is het iedere keer maar een schietgebedje doen, parkeerplaats voor de kerk links en voor de kapper rechts ontnemen al het zicht.

Klopt, volgens mij om bij de riolering te kunnen, de plek voor de kerk heeft toen een hele tijd open gelegen en toen het eindelijk weer toegankelijk was, verzakte het binnen no-time.
† The 3 Kings †
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:45:22 #40
152789 karr-1
pi_137976237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:19 schreef alpeko het volgende:
Ongeldige/blanco stemmen:

183 (2010: 74)

_O_ Blanco is spectaculair gestegen. Wel jammer dat ze ongeldig en blanco op één hoop gooien. Zo leren ze het nooit. Blanco is een bewuste keuze, ongeldig is gewoon dom.

Coalitie van VVD, ABZ en CUSGP. Klaar met formeren.
Ik zat gisteren op een stembureau en heb minimaal 1 persoon gehad die bewust vroeg hoe ze het formulier ongeldig kon maken. Ze wilde niet blanco maar stemmen, maar echt ongeldig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:47:12 #41
152789 karr-1
pi_137976317
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.
Gemeenteraad gaat er vanuit dat burgers een zwembad willen, zonder te controleren of dat ook echt zo is. Als er duidelijk geen vraag naar is, kan de tent gewoon gesloten worden.

quote:
Als nu eens op dat soort punten naar de mening van bewoners wordt gevraagd, dan werkt democratie. Op deze manier totaal niet. Eens in de vier jaar een stem vragen, zonder enige relevant spelend thema (toekomst van het zwembad is bijv. al besloten) in ruil voor een balpen, ballon, roos of plantje is geen democratie! Dat is gewoon zielig.
Het lijkt mij een uitstekend plan om vaker dan eens per 4 jaar de bewoners om een mening te vragen, maar hoe ga je dat organiseren, zodanig dat het ook nog werkbaar is?
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:49:34 #42
152789 karr-1
pi_137976465
Voor zover ik weet gaat de Bruinelaan ook dit jaar volledig op de schop van voor naar achter. Inclusief nieuwe indeling etc. Heb al ergens tekeningen etc voorbij zien komen.

Hier dus http://www.zwijndrecht.nl(...)an_opnieuw_ingericht
pi_138189566
http://www.zwijndrecht.nl(...)ngifte_tegen_Wilders

De gemeenteraad mag trots zijn. Hoe triest is dit. Vooropgesteld: ik vind Wilders een vreselijk figuur., een volksmenner. Maar hij mag nu eenmaal pleiten voor minder dit of dat. De hele vertoning was natuurlijk misselijkmakend en opruiend maar hij vertegenwoordigt nu eenmaal een deel van de kiezers. Daarom is aangifte het aller, allerdomste dat je kunt doen! Nog even los van het feit dat de gemeentepolitiek zich hiermee helemaal niet behoort te bemoeien! Ga of de dialoog of of negeer hem volledig. Dit zorgt alleen maar voor meer aandacht. Oer en oerdom. Niet de uitspraak van Wilders maar deze aangifte schaadt de democratie. De gemeenteraad heeft kennelijk geen enkel idee wat democratie is en moet zich diep, heel diep schamen!!! Schande dit. :N

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 26-03-2014 13:27:29 ]
pi_138189940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:18 schreef alpeko het volgende:
http://www.zwijndrecht.nl(...)ngifte_tegen_Wilders

De gemeenteraad mag trots zijn. Hoe triest is dit. Vooropgesteld: ik vind Wilders een vreselijk figuur., een volksmenner. Maar hij mag nu eenmaal pleiten voor minder dit of dat. De hele vertoning was natuurlijk misselijkmakend en opruiend maar hij vertegenwoordigt nu eenmaal een deel van de kiezers. Daarom is aangifte het aller, allerdomste dat je kunt doen! Nog even los van het feit dat de gemeentepolitiek zich hiermee helemaal niet behoort te bemoeien! Ga of de dialoog of of negeer hem volledig. Dit zorgt alleen maar voor meer aandacht. Oer en oerdom. Niet de uitspraak van Wilders maar deze aangifte schaadt de democratie. De gemeenteraad heeft kennelijk geen enkel idee wat democratie is en moet zich diep, heel diep schamen!!! Schande dit. :N
jammer dat ik die enquete over de gemeente al heb ingevuld, dit maakt het wat mij betreft nog wat negatiever, ik sluit mij volledig aan bij alpeko :N
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:34:27 #45
152789 karr-1
pi_138199502
ik denk ook niet dat ze de illusie hebben dat het iets uit gaat halen, het gaat meer om de symbolische waarde van het geheel. Als kinderen van 9 in de klas aangesproken worden hierop, de hele dag huilend op school zitten en 's avonds vragen aan hun moeder of ze dan nog wel in Nederland mogen blijven, dan ga je wat mij betreft een stap te ver.

Ik denk dat de gemeenteraad als geen ander weet wat democratie is, ze zijn tenslotte democratisch gekozen en geïnstalleerd.

Of het verschil gaat maken of niet, geen idee, maar ik kan het symbool wel waarderen.
pi_138206415
Als politici op deze manier met een andere politicus in debat willen gaan, dan weten ze niet wat democratie is. Punt. Laat de aangiftes over aan de burgers. Dit is goedkoop scoren. Bah. Misselijkmakend (maar uiteraard wel minder misselijkmakend dan de show van Wilders). Maar toch.
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:20:26 #47
152789 karr-1
pi_138209632
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef alpeko het volgende:
Als politici op deze manier met een andere politicus in debat willen gaan, dan weten ze niet wat democratie is. Punt. Laat de aangiftes over aan de burgers. Dit is goedkoop scoren. Bah. Misselijkmakend (maar uiteraard wel minder misselijkmakend dan de show van Wilders). Maar toch.
En op welke manier zou de gemeenteraad van Zwijndrecht in debat moeten gaan met Wilders? Jij vind het misselijkmakend, ik vind het een symbolisch gebaar van waarde.
pi_138212477
Ugh, nee he, hier ook al de Wilders discussie?! :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 23:20:09 ]
pi_138968002
SUPER GROTE BRAND IN DE H.A. LORENTZSTRAAT!!! Schijnt dat de Fit-For-Free al is ingestort?! Bizaaar. #needzbeeldmateriaal
† The 3 Kings †
pi_138968422
quote:
4s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:28 schreef TheSorrow het volgende:
SUPER GROTE BRAND IN DE H.A. LORENTZSTRAAT!!! Schijnt dat de Fit-For-Free al is ingestort?! Bizaaar. #needzbeeldmateriaal
http://www.zhzactueel.nl/(...)-grote-brand-grip-1/

Brand slaat aan alle kanten uit het pand, brandweer probeert met man en macht te voorkomen dat het vuur overslaat naar andere panden.
† The 3 Kings †
pi_138969042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:37 schreef geelkuikentje het volgende:
Is wel een aardige fik :{
M'n oude werkgever (marketingsbedrijf DMDR) is ook afgefikt, hier was ik al bang voor.... Niet gek als er stapels pallets en papier liggen opgeslagen :{ Moeders werkt hier nog steeds, die gaat zo naar een vergadering over hoe en wat.

Bi-zar hoor, iets zegt me dat dit vuur niet zomaar uit zichzelf is ontstaan...
† The 3 Kings †
pi_138969700
Waplalux :'( Klote. Die mensen draag ik een warm hart toe.
pi_138974651
pfff net het verlossende bericht van easy box dat de schade alleen op lege boxen is (complete inboedel van mijn vader ligt er tijdelijk)
pi_138974666
quote:
15s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:43 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

M'n oude werkgever (marketingsbedrijf DMDR) is ook afgefikt, hier was ik al bang voor.... Niet gek als er stapels pallets en papier liggen opgeslagen :{ Moeders werkt hier nog steeds, die gaat zo naar een vergadering over hoe en wat.

Bi-zar hoor, iets zegt me dat dit vuur niet zomaar uit zichzelf is ontstaan...
KBR....
pi_138987110
Reed er net op weg naar de winkel langs... Triest gezicht. Volledig weggevaagd.
  donderdag 17 april 2014 @ 20:36:49 #57
152789 karr-1
pi_138989791
Totaal langs me heen gegaan tot ik vanmorgen op mijn werk het nieuws zag. Ik heb ooit nog een blauwe maandag gesport bij F4F. Schijnt een behoorlijke brand geweest te zijn. ik vraag me af wat de oorzaak is.
pi_139001740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:13 schreef Fukushima het volgende:
pfff net het verlossende bericht van easy box dat de schade alleen op lege boxen is (complete inboedel van mijn vader ligt er tijdelijk)
Zo dat is wel even een opluchting dan...

Bij DMDR hebben ze de server kunnen redden, net als wat andere belangrijke dingen. Het kamertje waar m'n moeder achter de pc werkt is ook flink aangetast, alle computers zijn weggefikt of gespoeld, maar een boek wat op de hoek van de kast stond uitgestald was nog geheel onaangetast :) heel apart
† The 3 Kings †
pi_139008923
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 01:14 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Zo dat is wel even een opluchting dan...

Bij DMDR hebben ze de server kunnen redden, net als wat andere belangrijke dingen. Het kamertje waar m'n moeder achter de pc werkt is ook flink aangetast, alle computers zijn weggefikt of gespoeld, maar een boek wat op de hoek van de kast stond uitgestald was nog geheel onaangetast :) heel apart
dat is wel apart ja :)

ben gisteren toch even langs geweest om de box te controleren, maar het ziet er triest uit zeg, complete vorkheftruck weggesmolten en alle sportapparatuur op straat
pi_139052331
Ja, het ziet er uit als een soort oorlogsgebied...indrukwekkend, maar tegelijkertijd ook ontzettend zonde en naar.
† The 3 Kings †
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:56:27 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_139052508
Een vriendin van me werkt daar vlakbij. Ik begreep gister dat het inmiddels een soort Ground Zero is geworden met massa's mensen de hele dag 'die resten fik gaan kijken'. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:06:18 #62
152789 karr-1
pi_139055482
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:56 schreef OProg het volgende:
Een vriendin van me werkt daar vlakbij. Ik begreep gister dat het inmiddels een soort Ground Zero is geworden met massa's mensen de hele dag 'die resten fik gaan kijken'. :')
tsja ramptoeristen heb je altijd natuurlijk
pi_139058453
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:56 schreef OProg het volgende:
Ik stond er donderdag in een soort file. Irritant. Stap uit of rijd door.
  zondag 20 april 2014 @ 08:23:05 #64
152789 karr-1
pi_139064733
Had de gemeente niet diverse straten afgezet er om heen? Of is dat al weer voorbij?
pi_139376581
Hoe zit dat nou met die knallen van de treinen Die door de tunnel onder de oude maas doorgaan?
Kindness
pi_139400138
Is er al meer informatie over hoe de brand eigenlijk ontstaan is???
† The 3 Kings †
pi_139403872
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
30-04-14
09:50:19

[Prio 2] [TS402] BUITENBRAND AFVAL FIT FOR FREE W. SNELLIUSWEG 104 ZWIJNDRECHT

Adres tonen in Google Maps 

1405383 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post Zwijndrecht Blusgroep C Prio 1)

1405381 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post Zwijndrecht Blusgroep D Prio 1)

1405370 Brandweer Zwijndrechtse Waard(Post ZwijndrechtBevelvoerder van Dienst)

1403003 Brandweer Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant/Monitorcode GMC) 

daar gaan we weer, maar ach veel is er nu niet meer te verbranden :')
pi_139419939
Was dat een erge Brand?
Kindness
pi_139543903
Flinke brand weer vannacht, nu op winkelcentrum noord...
  zondag 4 mei 2014 @ 11:17:00 #70
152789 karr-1
pi_139545029
Dat is al de 2de grote brand in korte tijd. Hebben we een loslopende pyromaan in Zwijndrecht?
  zondag 4 mei 2014 @ 11:17:31 #71
152789 karr-1
pi_139545039
Vanavond weer dodenherdenking hier. Ik ga naar de herdenking in Zwijndrecht toe bij het gemeentehuis.
pi_139575632
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:17 schreef karr-1 het volgende:
Dat is al de 2de grote brand in korte tijd. Hebben we een loslopende pyromaan in Zwijndrecht?
Ik ben bang van wel, deze maakt er maar gelijk GRIP-fikkies van...
† The 3 Kings †
  maandag 5 mei 2014 @ 07:33:40 #73
152789 karr-1
pi_139575854
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2014 05:45 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel, deze maakt er maar gelijk GRIP-fikkies van...
Hmm dan is het wachten op de volgende denk ik. Laten we maar hopen dat het niet zover komt.
pi_139576062
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:17 schreef karr-1 het volgende:
Is het dan al bekend wat de oorzaak van de eerste brand was?
pi_139576246
Gisteren Brand in Ambacht?
Kindness
  maandag 5 mei 2014 @ 10:28:00 #76
152789 karr-1
pi_139577775
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Is het dan al bekend wat de oorzaak van de eerste brand was?
Ik heb er niets meer over gelezen, maar ging er vanuit dat het ook aangestoken was.
pi_139875525
Wat is er bij de kapitein dekkerflat aan de hand, krijg allemaal push berichten (grip1) brandweer en politie Inc persvoorlichter
pi_139875726
Zeer grote brand op de bovenste verdieping lees ik nu
pi_139875950
Ik zie niks terwijl ik aardig vrij uitzicht die kant op heb. Wel alle hulptroepen voorbij zien komen inclusief complete commando unit van de brandweer.

Edit: en die vertrekt ook al meteen weer.

[ Bericht 14% gewijzigd door alpeko op 12-05-2014 19:31:02 ]
pi_139878539
Ben er ook even langs gefietst, was erg hoog/zwaar ingeschaald, het viel gelukkig alles mee ondanks iets van 7 ambulance's, heli, crisiscentrum en veel brandweer.

Ze nemen natuurlijk geen enkel risico met twee grote branden in zeer korte tijd
:)
pi_139882744
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:11 schreef Fukushima het volgende:
Ben er ook even langs gefietst, was erg hoog/zwaar ingeschaald, het viel gelukkig alles mee ondanks iets van 7 ambulance's, heli, crisiscentrum en veel brandweer.

Ze nemen natuurlijk geen enkel risico met twee grote branden in zeer korte tijd
:)
Ik fietste ook langs maar zag niet veel bijzonders. Ja veel brandweer/ambulance/politie. Stond aan de kant van de Griek.
pi_139893780
Gisternacht rond 02:30 is er een gozertje van 20 opgepakt na een container- en schuurbrandje in H.I. Ambacht, zou deze knaap meer op zijn kerfstok hebben? :?
† The 3 Kings †
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:56:06 #83
152789 karr-1
pi_139914739
De krant suggereerde wel zoiets
pi_140277589
Vanavond meteorenregen te zien:
http://www.scientias.nl/v(...)erm-op-24-mei/101339

Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht? Tussen middernacht en uurtje of 4 is de top. Komt vanuit het noorden.

iemand een idee? Hopelijk zit het weer mee!
pi_140278323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:36 schreef geelkuikentje het volgende:

Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht? Tussen middernacht en uurtje of 4 is de top. Komt vanuit het noorden.
[ afbeelding ]
Biesbosch lijkt me?
pi_140287188
quote:

Waar kan je in de buurt van Zwijndrecht het beste kijken zonder last te hebben van kunstlicht?
Ik hoop in mijn bed met mijn ogen dicht ;) Succes vannacht!
pi_140289055
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik hoop in mijn bed met mijn ogen dicht ;) Succes vannacht!
Nog even kijken of het lukt. Onze kleine komt ook wel eens 's nachts.
pi_140298493
quote:

[ afbeelding ]
Veerplaat
† The 3 Kings †
pi_140305316
Ik keek rond 2 uur half 3 en het was bewolkt ;(
pi_140686079
Gewapende overval op een steenworp afstand van mijn huis gisteren. Heb er eigenlijk niets van meegekregen...

http://m.dichtbij.nl/drechtsteden/artikel/3560483/-
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:39:04 #91
152789 karr-1
pi_140687485
Ik las zoiets ja, wel heftig
pi_140694980
Rond 10:00 kwam de politieheli een paar keer behoorlijk laag over en bleef om een bepaald gebied cirkelen, daarna leerde de p2000 mijn dat er een overval had plaatsgevonden. Gelukkig zijn ze niet kort daarna gepakt, hulde!

[ Bericht 30% gewijzigd door TheSorrow op 04-06-2014 01:47:42 (KUTZOOI :@) ]
† The 3 Kings †
pi_140694999
Mod delete plz

[ Bericht 97% gewijzigd door TheSorrow op 04-06-2014 01:48:15 (Wraaagh) ]
† The 3 Kings †
pi_140695010
Dubbelsjeis gvd!

[ Bericht 18% gewijzigd door TheSorrow op 04-06-2014 01:48:40 (WEG) ]
† The 3 Kings †
pi_140944799
flinke brand gisteren waarbij een rijtje bijna volledig verwoest is
http://www.zhzactueel.nl/(...)oningen-zwijndrecht/
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:27:23 #96
152789 karr-1
pi_140963733
Het zijn wel een flink aantal branden in relatief korte tijd.
pi_140964529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:27 schreef karr-1 het volgende:
Het zijn wel een flink aantal branden in relatief korte tijd.
dat viel mij ook al op, maar het lijkt er nu niet op dat het met elkaar te maken heeft
pi_140965713
Schijnt dat kinders op zolder met lucifers hebben zitten spelen, lekker oplettende oma ook.
† The 3 Kings †
pi_140966065
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:21 schreef TheSorrow het volgende:
Schijnt dat kinders op zolder met lucifers hebben zitten spelen, lekker oplettende oma ook.
Kinderen zijn soms zo vlug als water...niet alles is te voorkomen...helaas.
pi_140968635
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:29 schreef DW457 het volgende:

[..]

Kinderen zijn soms zo vlug als water...niet alles is te voorkomen...helaas.
Inderdaad, laat dit een wijze les zijn ;) M'n moeder zat net tijdens het eten te vertellen dat een oud klasgenootje vroeger gek was op aanstekers, hij had er ergens een ontvreemd en zat er boven mee te spelen. Moeders ging de strijk doen en kon gelukkig net op tijd het gordijn doven, wat al in lichterlaaie stond.... gelukkig was ik nooit zo'n pyromaan haha.
† The 3 Kings †
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')