Goed zo !quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Thanks, mijn voornemen bevestigd, met 75% overeenkomsten
Ze vinden op de meeste punten ook min of meer hetzelfde. Er zijn maar weinig punten waarop ze echt recht tegenover elkaar staan of het moet de zondagsrust zijn. Maar dat is geen breekpunt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef Dot. het volgende:
Hm, ik vind die stemwijzer maar een beetje nep. Ik heb echt het idee d'r bijdragen helft van de stellingen alle partijen hetzelfde vinden in meer of mindere mate. Bijvoorbeeld bij het fuseren met Ambacht zijn alle partijen voor en ook bijna alle partijen zijn voor het zelf onderhouden van het groen in de wijkDat zijn toch geen keuzes dan?
Ja, dat geloof ik dus niet echt. Mijn moeder werkt ook in een gefuseerde gemeente van ongeveer dezelfde grootte, maar dat is voornamelijk gewoon heel veel extra gedoe, werk en bureaucratie en veel dubbel personeel dat niet ontslagen wordt want dat is te duur. Er was toch laatst ook een onderzoek gedaan dat fuseren vaak duurder is op de lange termijn?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:48 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie een, al dan niet afgedwongen, fusie in de toekomst nog wel gebeuren. Je bespaart dan in ieder geval op de gemeentelijke organisatie, het gemeentehuis en ambtenaren.
Het huidige zwembad opknappen is niet echt een optie, want te kostbaar en over een jaar of 10 is het zwembad definitief afgeschreven en kan dan alsnog sluiten. Er gaan nu al tonnen per jaar extra naar toe om het überhaupt draaiende te houden.
Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:55 schreef Dot. het volgende:
En als er tonnen naar een zwembad moet, dan is er toch iets mis bij iets waar mensen voor moeten betalen? Als mensen niet meer willen betalen voor de activiteit, moet je het dan wel willen bieden? Ik vind de bibliotheek bijvoorbeeld erg goedkoop, daar zou ik gerust meer voor willen betalen als dat zou betekenen dat er een vestiging open mag blijven of dat kinderen gratis lid kunnen worden.
Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja iedereen wil een zwembad hebben, maar niemand wil er meer voor betalen. De laatste keer dat ik in het zwembad was vond ik de kaartjes al niet echt goedkoop voor wat ik ervoor terug kreeg. Het is een leuk zwembad, maar in de regio zijn zwembaden waar ik meer krijg voor hetzelfde geld.
Een zwembad kost ook een vermogen aan stroom, water en verwarming die je ook gebruikt als het zwembad niet gebruikt wordt.
Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:38 schreef Dot. het volgende:
[..]
Daarom, dan is er toch gewoon iets mis met de marktwerking? Als mensen niet willen betalen is er dus schijnbaar niet genoeg behoefte lijkt me.
Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef TheSorrow het volgende:
Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over. Hetzelfde geld voor het nieuwe fietspad, wij betalen ons groen en geel aan de wegenbelasting en krijgen er geen fuck voor terug, ja, slechte wegen waar je auto de dupe van is! Als je van de brug af komt voor de rotonde is ook al zo'n schrijnend geval
om nog maar te zwijgen over hoe je wordt behandeld als keer op keer je straat vol met plastic ligt, opruimen hó maar... om te kotsen deze gemeente
Klopt, als ik vanuit de Emmastraat die weg op wil is het iedere keer maar een schietgebedje doen, parkeerplaats voor de kerk links en voor de kapper rechts ontnemen al het zicht.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Das idd een hele gevaarlijke weg. Niet alleen fietsers die de weg op schieten zetten hun leven op het spel, maar automobilisten doen hetzelfde. Op zich ook niet zo vreemd, want wanneer je vanaf een zijweg die weg op wil kan je hem niet overzien zonder met je neus op de weg te zitten. Degene die heeft bedacht de parkeervakken zo dicht op de in- en uitritten te zetten die moeten ze ook maar eens kielhalen. Die weg moet wat mij betreft echt zo snel mogelijk aangepakt worden. Sowieso denk ik trouwens niet dat die weg gebouwd is op de huidige verkeersdruk.
Die bakstenen overigens, hebben ze neergelegd zodat ze er snel weer onder bij kunnen. Waarschijnlijk volgen er dus nog een paar werkzaamheden op die plek.
Ik zat gisteren op een stembureau en heb minimaal 1 persoon gehad die bewust vroeg hoe ze het formulier ongeldig kon maken. Ze wilde niet blanco maar stemmen, maar echt ongeldig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:19 schreef alpeko het volgende:
Ongeldige/blanco stemmen:
183 (2010: 74)Blanco is spectaculair gestegen. Wel jammer dat ze ongeldig en blanco op één hoop gooien. Zo leren ze het nooit. Blanco is een bewuste keuze, ongeldig is gewoon dom.
Coalitie van VVD, ABZ en CUSGP. Klaar met formeren.
Gemeenteraad gaat er vanuit dat burgers een zwembad willen, zonder te controleren of dat ook echt zo is. Als er duidelijk geen vraag naar is, kan de tent gewoon gesloten worden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er is juist niks mis met de marktwerking, alleen de gemeenteraad snapt het principe niet. Die willen iets in stand houden waar in feite geen markt voor is omdat er in de regio voldoende alternatieven zijn.
Het lijkt mij een uitstekend plan om vaker dan eens per 4 jaar de bewoners om een mening te vragen, maar hoe ga je dat organiseren, zodanig dat het ook nog werkbaar is?quote:Als nu eens op dat soort punten naar de mening van bewoners wordt gevraagd, dan werkt democratie. Op deze manier totaal niet. Eens in de vier jaar een stem vragen, zonder enige relevant spelend thema (toekomst van het zwembad is bijv. al besloten) in ruil voor een balpen, ballon, roos of plantje is geen democratie! Dat is gewoon zielig.
jammer dat ik die enquete over de gemeente al heb ingevuld, dit maakt het wat mij betreft nog wat negatiever, ik sluit mij volledig aan bij alpekoquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:18 schreef alpeko het volgende:
http://www.zwijndrecht.nl(...)ngifte_tegen_Wilders
De gemeenteraad mag trots zijn. Hoe triest is dit. Vooropgesteld: ik vind Wilders een vreselijk figuur., een volksmenner. Maar hij mag nu eenmaal pleiten voor minder dit of dat. De hele vertoning was natuurlijk misselijkmakend en opruiend maar hij vertegenwoordigt nu eenmaal een deel van de kiezers. Daarom is aangifte het aller, allerdomste dat je kunt doen! Nog even los van het feit dat de gemeentepolitiek zich hiermee helemaal niet behoort te bemoeien! Ga of de dialoog of of negeer hem volledig. Dit zorgt alleen maar voor meer aandacht. Oer en oerdom. Niet de uitspraak van Wilders maar deze aangifte schaadt de democratie. De gemeenteraad heeft kennelijk geen enkel idee wat democratie is en moet zich diep, heel diep schamen!!! Schande dit.
En op welke manier zou de gemeenteraad van Zwijndrecht in debat moeten gaan met Wilders? Jij vind het misselijkmakend, ik vind het een symbolisch gebaar van waarde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef alpeko het volgende:
Als politici op deze manier met een andere politicus in debat willen gaan, dan weten ze niet wat democratie is. Punt. Laat de aangiftes over aan de burgers. Dit is goedkoop scoren. Bah. Misselijkmakend (maar uiteraard wel minder misselijkmakend dan de show van Wilders). Maar toch.
http://www.zhzactueel.nl/(...)-grote-brand-grip-1/quote:Op donderdag 17 april 2014 01:28 schreef TheSorrow het volgende:
SUPER GROTE BRAND IN DE H.A. LORENTZSTRAAT!!! Schijnt dat de Fit-For-Free al is ingestort?! Bizaaar. #needzbeeldmateriaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |