Tsja, zo snel kan het gaan. Het is in ieder geval één van die oorzaken voor brand die al zo oud is als brand zelf en in de toekomst altijd zal blijven...quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Inderdaad, laat dit een wijze les zijnM'n moeder zat net tijdens het eten te vertellen dat een oud klasgenootje vroeger gek was op aanstekers, hij had er ergens een ontvreemd en zat er boven mee te spelen. Moeders ging de strijk doen en kon gelukkig net op tijd het gordijn doven, wat al in lichterlaaie stond.... gelukkig was ik nooit zo'n pyromaan haha.
De borden zeiden eerst 19, daarna 18, op 16 is de weg bij de Karwei (hazenpadquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:27 schreef karr-1 het volgende:
Krijgen we nog iets mee van het VNG congres dat momenteel in de Drechtsteden gaande is? Ik had ook kunnen gaan, maar heb er bewust voor gekozen om het niet te doen. Belachelijk duur en overbodig in mijn ogen.
graag gedaanquote:
bijna goedquote:
the place to bequote:
Gisteren Inner Circle Run (Sophiabrug).quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:35 schreef Fukushima het volgende:
er is toch ook nog een manifestatie aan de gang?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/innercirclerun🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open isquote:Ik snap écht niet wat ze bij de Burgemeester de Bruïnelaan aan het doen zijn. Ok, een reparatie, maar waarom komen er dan van die tering klinkers in het gat waar je heel je auto mee aan bonken rijdt? Asfalteer die hele weg gewoon opnieuw, dit gaat nergens over.
Laat ze er maar eens rap mee beginnen dan.quote:Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open is
geweest,zo kunnen ze makkelijk een aantal keer de boel ophogen.....na ongeveer een jaar is de grond wel gezet en kan er definitief asfalt op.
Hahaha ja dat wordt onderhand wel tijd,de asfaltlaag is daar ook vrij dun en ligt over de oude gebakken klinkers heen,vandaar dat vaak de stukken eraf vliegenquote:Laat ze er maar eens rap mee beginnen dan.
De OP is ondertussen te oud om nog aan te passen. Het lijstje klopt sowieso niet meer. Mocht er nog een nieuw deel komen dan passen we het tegen die tijd wel aan.quote:Op maandag 15 september 2014 01:11 schreef Kwaliteit het volgende:
in de op staat user 'Rowdie'. Deze kan beter vervangen worden door 'Kwaliteit'
Account is echt al jaren niet meer welkom op FOK!
In het huidige tempo kan dat wel eens een paar jaar gaan durenquote:Op maandag 15 september 2014 19:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De OP is ondertussen te oud om nog aan te passen. Het lijstje klopt sowieso niet meer. Mocht er nog een nieuw deel komen dan passen we het tegen die tijd wel aan.
Tja dat zal voor niemand te garanderen zijn denk ik....quote:Op maandag 15 september 2014 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
In het huidige tempo kan dat wel eens een paar jaar gaan duren
Kans is aanwezig dat ik tegen die tijd geen inwoner van Zwijndrecht meer ben.
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!quote:Op maandag 15 september 2014 21:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat zal voor niemand te garanderen zijn denk ik....
quote:Op maandag 15 september 2014 23:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!
Lekker spatteren in je nucleaire koelwatertjequote:Op woensdag 17 september 2014 23:04 schreef Fukushima het volgende:
Zit in een koophuis wat flink onder water staat kan dus nergens heen, maar ach heb het ook wel naar mijn zin hier
Is er nog steeds bouwverkeer bij jullie in de straat?quote:Op woensdag 17 september 2014 23:34 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Lekker spatteren in je nucleaire koelwatertje![]()
Ik wacht op de dag tot een van de huizen in onze straat instort door het bouwverkeer wat er iedere dag maar doorheen blijft denderenmisschien zal dat de dag zijn dat ik Zwijndrecht voor eens en altijd verlaat..
Tot onze verbazing jammergenoeg wel ja, die komen zware spullen halen en brengen bij Zwaluwe in de Anna Paulownastraat. Ik gok dat er toch minimaal zo'n 10 wagens per dag passeren, afgezonderd van het weekend. Sommige rijden echt super rustig, maar je hebt er bij die denderen met 30 door de straat waardoor alles begint te schudden/trillen. Bij de gemeente is het lik op stuk, geen waar, dat gebeurt niet!quote:Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Is er nog steeds bouwverkeer bij jullie in de straat?
Ik ben verder niet van plan hier ooit nog weg te gaan. Teveel gehecht aan de omgeving.
Welk centrum? Zwijndrecht heeft geen centrum.quote:Op maandag 22 september 2014 20:07 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, hier in het Centrum ruik ik niets in ieder geval
Oke oke, de wijk die Centrum heet danquote:Op maandag 22 september 2014 20:07 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, hier in het Centrum ruik ik niets in ieder geval
Je ouders geen import? Dan is het goed ;-)quote:Op maandag 15 september 2014 23:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
* TheSorrow is hier geboren, getogen en gaat hier voor geen goud meer weg!
Volbloed Ariërsquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je ouders geen import? Dan is het goed ;-)
In het begin dacht ik toch echt naar een Volvo reclame te kijkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:00 schreef karr-1 het volgende:
Sinds gisteren in premiere, de officiële Zwijndrecht reclame film
De boel is inmiddels voorzien van nieuw asfalt,althans de stukken die open zijn geweest ivm de werkzaamheden aan de riolering,scheelt tevens een bak herriequote:Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Die klinkers zijn daar gebruikt omdat de weg nog inklinkt omdat het vrij diep open is
geweest,zo kunnen ze makkelijk een aantal keer de boel ophogen.....na ongeveer een jaar is de grond wel gezet en kan er definitief asfalt op.
Vind het nog steeds een drama, vooral de putdeksels.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
De boel is inmiddels voorzien van nieuw asfalt,althans de stukken die open zijn geweest ivm de werkzaamheden aan de riolering,scheelt tevens een bak herrie
+1quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Vind het nog steeds een drama, vooral de putdeksels.
Ik heb het sterke vermoeden dat die herinrichting voorlopig niet doorgaat,wel jammer want soms is het gewoon wachten op de klap,vooral als die tokkie op die quad voorbij komt scheuren met zo veel mogelijk kabaal en bij de rotonde zo hard mogelijk gaatquote:Op zondag 5 oktober 2014 09:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
+1
Ik mis afgescheiden fietspaden en 30-borden. Die weg is levensgevaarlijk met de hoeveelheid fietsers en de snelheden die daar worden gereden. En die complete herinrichting van de gemeente is volgens mij ook ver te zoeken. De speciale pagina op de website is iig niet meer ge-update sinds vorig jaar.
Dit IS Zwijndrecht!quote:
Dat was dus bijna wel Zwijndrechtquote:Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dit IS Zwijndrecht!
http://www.zhzactueel.nl/(...)oningen-zwijndrecht/
Je zou 'r maar voorbij fietsen met je peuk in je bakkes terwijl de boel opeens ontploft, hulde!
Als ik de Mythbusters moet geloven, gebeurt dat niet zo snel. Kan eigenlijk alleen in een gesloten ruimte.quote:Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dit IS Zwijndrecht!
http://www.zhzactueel.nl/(...)oningen-zwijndrecht/
Je zou 'r maar voorbij fietsen met je peuk in je bakkes terwijl de boel opeens ontploft, hulde!
quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:46 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dat was dus bijna wel Zwijndrecht
Je kunt via je mobiel betalen. Ik zou alleen niet weten hoe.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef Fukushima het volgende:
is er al iets bekend over die kansloze parkeerautomaten rondom walburg. aangezien alle chipknip oplaadpunten (bijna) overal weggehaald zijn?
Nu kan je eigenlijk alleen nog met muntgeld betalen en laat dat nu in de helft van de gevallen niet werken....
Welke fietspaaltjes?Op de Ringdijk ofzo?quote:Op woensdag 26 november 2014 17:54 schreef TheSorrow het volgende:
Fietspaaltjes bij de dijk zijn weer aan de kant gezetideaal!
http://vara.nl/media/301827quote:Op woensdag 26 november 2014 13:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je kunt via je mobiel betalen. Ik zou alleen niet weten hoe.
http://www.zwijndrecht.nl(...)_uw_mobiele_telefoon
Bovenaan de Emmastraat en Lindenlaanquote:Op maandag 8 december 2014 19:36 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Welke fietspaaltjes?Op de Ringdijk ofzo?
Oh die,ja die waren me al opgevallen,ik snapte de bedoeling er nooit van,in de oude situatie stonden ze er en na de vernieuwing waren ze teruggeplaatst.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:10 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Bovenaan de Emmastraat en Lindenlaan
Beetje nutteloos inderdaad, de politie zal ze wel verplaatst hebben omdat ze anders niet zo vlug achter de scootergangsters aan kunnenquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:30 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Oh die,ja die waren me al opgevallen,ik snapte de bedoeling er nooit van,in de oude situatie stonden ze er en na de vernieuwing waren ze teruggeplaatst.
Maar dan snap ik er nog niks van hahaaaa
Aan de andere kant hebben ze juist bij de Develweg paaltjes weggezet, wat ik wel een goede beslissing vind! Daar is het veel veiliger voor de fietsers die daar op het fietspad rijden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Beetje nutteloos inderdaad, de politie zal ze wel verplaatst hebben omdat ze anders niet zo vlug achter de scootergangsters aan kunnen![]()
Nu worden bewoners verplicht om via de Burgemeester de Bruïnegreppel de straat te enteren of te verlaten (waar het overzicht totaal niet overzichtelijk is en je je auto aan bonken rijdt door alle gaten en kuilen. Om maar te zwijgen over het feit dat het maar afwachten is wanneer de eerste de beste zich een keer in je zijkant boort omdat je geen fuck ziet als je de straat uit wilt.)
Vandaar dat ik dus mooi gebruik maak van het feit dat de paaltjes verplaatst zijn en via de goed geasfalteerde dijk mijn straat in rijdt![]()
Er staan borden dat het een fietspad is en dat je voorrang van rechts hebt, er staat geen bord dat het verboden is om er met de auto in te rijden, dus ik neem aan dat je een mogelijke bekeuring aan zou moeten kunnen vechten?
Ze bekijken het maar, voor de fietsers is het een walhalla geworden en de automobilisten rijden hun auto's maar aan bonken! Dacht het dus ff niet!
Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
ja inderdaad,dat is een behoorlijk steil stuk en een overzichtelijke kruising,hadden ze naar mijn mening veel eerder moeten afsluiten voor auto'squote:Op woensdag 10 december 2014 09:10 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben ze juist bij de Develweg paaltjes weggezet, wat ik wel een goede beslissing vind! Daar is het veel veiliger voor de fietsers die daar op het fietspad rijden.
kan ik me wel iets bij voorstellen jaaaaquote:Op woensdag 10 december 2014 21:04 schreef RIVDSL het volgende:
Zal ook wel een stuk schelen als het straks weer glad wordt. Kwam bovengemiddeld vaak voor daar dat er auto's een tuin in reden.
Zag hem een maand of 3 geleden nog vrolijk lachend voorbij komen rijdenquote:Op zaterdag 13 december 2014 14:20 schreef Dunnevandale het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens recentelijk nog de Ridder gezien?Vroeger (duh) zag ik hem nog weleens maar de laatste jaren niet.......
Owww gelukkig!!Ik was al een beetje ongerust,hoop ook dat iedereen die man in zijn waarde laat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:13 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Zag hem een maand of 3 geleden nog vrolijk lachend voorbij komen rijden
Ik hoop het ook, de Ridder doet echt geen vlieg kwaad, hij is de onschuld zelve!quote:Op zondag 14 december 2014 12:19 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Owww gelukkig!!Ik was al een beetje ongerust,hoop ook dat iedereen die man in zijn waarde laat.
ja inderdaad,maar daardoor ook juist helaas een makkelijke "prooi" voor sommige mensen,dat karretje is ook al een keer gestolen van hemquote:Op zondag 14 december 2014 17:22 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, de Ridder doet echt geen vlieg kwaad, hij is de onschuld zelve!
Kan het artikel zo snel niet vinden maar in 2013 was de boete om met de auto over een fietspad te rijden ¤130,-. Zal komend jaar dus wel een tientje of 5 hoger liggenquote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
[..]Vandaar dat ik dus mooi gebruik maak van het feit dat de paaltjes verplaatst zijn en via de goed geasfalteerde dijk mijn straat in rijdt![]()
Er staan borden dat het een fietspad is en dat je voorrang van rechts hebt, er staat geen bord dat het verboden is om er met de auto in te rijden, dus ik neem aan dat je een mogelijke bekeuring aan zou moeten kunnen vechten?
Even geleden zag ik hem rijden in z'n wagentje bij Walburg, dat was zo'n 3 weken geleden.quote:Op zondag 14 december 2014 17:45 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
ja inderdaad,maar daardoor ook juist helaas een makkelijke "prooi" voor sommige mensen,dat karretje is ook al een keer gestolen van hem
Owww gelukkig!!quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Even geleden zag ik hem rijden in z'n wagentje bij Walburg, dat was zo'n 3 weken geleden.
Heel aso idd. met je richtingaanwijzer aan en 5km/h erop rijden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 04:59 schreef tante_betje het volgende:
[..]
Kan het artikel zo snel niet vinden maar in 2013 was de boete om met de auto over een fietspad te rijden ¤130,-. Zal komend jaar dus wel een tientje of 5 hoger liggen![]()
Zullen we het nog maar niet over het aso gedrag hebben als je dit soort fratsen uithaalt
Over het parkeren bij walburg is het zo dat het nu gratis is.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef Fukushima het volgende:
is er al iets bekend over die kansloze parkeerautomaten rondom walburg. aangezien alle chipknip oplaadpunten (bijna) overal weggehaald zijn?
Nu kan je eigenlijk alleen nog met muntgeld betalen en laat dat nu in de helft van de gevallen niet werken....
Hij is de grootste zak die er bestaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
OMG!!! 22 jaar geleden les van hem gehad. Geweldig om een nu-foto van hem te zien
Dank voor deze trip down memory lane alpeko
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:09 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Rob de Oude, misselijkmakend mannetje was dat op Walburg.... Opstel van 250 woorden, ieder woord moest geschreven worden met een andere kleur pen![]()
Nee, ik heb die nooit hoeven schrijven gelukkig
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. Maatschappijleerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:45 schreef politiekman het volgende:
[..]
Hij is de grootste zak die er bestaat.
Je moet niks, maar het mag natuurlijk altijdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. MaatschappijleerEr liepen op Walburg docenten waar ik een grote hekel aan had. Ik weet niet of ik namen moet noemen.
Vaandrager?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Weinig problemen mee gehad maar ook weinig les. MaatschappijleerEr liepen op Walburg docenten waar ik een grote hekel aan had. Ik weet niet of ik namen moet noemen.
Vaandrager zegt me niks. Ik zat er van 1993-1999 VWO. Janssen gehad voor techniek. Was niet onaardig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:10 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Vaandrager?Janssen, techniek. de Graaf, Vos, und so weiter.
Etman is een baas, de rest is denk ik allemaal voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vaandrager zegt me niks. Ik zat er van 1993-1999 VWO. Janssen gehad voor techniek. Was niet onaardig.
De Graaf, er waren er 2 voor Wiskunde, de oude mocht mij totaal niet terwijl ik een halve model leerling was. Altijd goede cijfers, nooit te laat. Geen trackrecord met er uit sturen. Geen idee waarom. Was te bijdehand denk ik. Dan had je ook nog Blesgraaf. Die spoorde gewoon niet maar vaak kon je daar nog wel om lachen.
Voor natuurkunde ook nog een gek gehad. Zo lekker onvoorspelbaar. Naam is me ontschoten. De grootste zak had ik voor Engels. Naam is me ook ontschoten. Iemand had iets op een tafel gekrast of een boek van iemand. Ik weet het niet precies. Gaf die lul mij openlijk de schuld. Terwijl ik op de dag dat het gebeurde ziek was. Die gast had ook echt serieus issues met drank en relaties volgens mij.
En was ook nog zo'n kommaneukende Aardrijkskunde leraar. Klein nietig mannetje, baard. Had je netjes je huiswerk gemaakt gaat ie zeiken dat het niet in een mapje zat. Echt.
Witjes... Brrrr. Had een hekel aan mijn zus dus ook aan mij. Groen (muziek), slappe zak. Was mijn mentor, zag hem 2 uur in de week en besloot om mij in jaar 4 als enige over te plaatsen naar de gymnasiumklas terwijl ik geen Grieks en Latijn had omdat ik volgens hem het brein was achter het clubje van lastige jongens. Ik?
Castelein (Scheikunde), Edman (Economie), Vliegenthart (Nederlands), Leeflang (LO; slap ouwehoeren in de fitness ruimte) die mag ik wel. Vooral die eerste. Die snapte ons ook gewoon. We kregen een kleurboek van hem omdat de les voor sommige gewoon te langzaam ging. Ik heb hem nog een kleurplaat gegeven bij het afscheid. Westelaken was ook oké. Nog een hardloop uitdaging aangegaan tegen hem met wat klasgenoten. Die hij won. Met zijn vogelspotten. Quasi geïnteresseerd vragen stellen over de oehoeBloeide hij helemaal op.
Oh ja en Buys, geschiedenis... mooie boer was dat. Uit Wouw. Met zijn klompen. Ketelaar en Schoonen-Slof voor tekenen. Lachen. Laken voor Frans (met haar Engelse uitdrukkingen)... wijn proeven tijdens de les! Toen kon dat nog. Briljant, Van der Tang was lief met haar Franse accent. En had je natuurlijk nog de Goffeau. Die kon je zo lekker goed nadoen. Streng maar best oke.
Al met al viel het best mee.
Is 6 dagen shoppen + donderdagavond niet genoeg?quote:Op zondag 25 januari 2015 12:53 schreef DW457 het volgende:
Wanneer voeren ze trouwens eindelijk eens standaard elke zondag koopzondag in hier in dit pauperdorpje?
Ehm niet, denk ik. Wat heeft het voor meerwaarde met Rotterdam en sinds kort Dordrecht in de buurt waar elke zondag alles open is? Ook was het volgens mij een onderdeel van het raadsakkoord om de christelijke partijen tevreden te stellen. Zwijndrecht is gewoon te klein voor een koopzondag.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:53 schreef DW457 het volgende:
Wanneer voeren ze trouwens eindelijk eens standaard elke zondag koopzondag in hier in dit pauperdorpje?
Nope. Eigenlijk is het ook gek dat winkels op zondag niet standaard open zijn. Wanneer je volgens kantooruren werkt heb je dus eigenlijk alleen donderdavond en zaterdag de tijd om naar de winkels te gaan. Omdat je naast je werk vaak ook nog een sociaal leven hebt (vaak, niet altijd, veel Fokkers zullen namelijk nu niet weten waar ik het over heb), zou een extra dag (zondag) erg fijn zijn. Het lijkt me ook dat de detailhandel omzet misloopt door op zondag dicht te blijven.quote:Op zondag 25 januari 2015 13:06 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Is 6 dagen shoppen + donderdagavond niet genoeg?
Of je gaat op zondag naar bv Dordrecht toe, probleem opgelost. Ik heb ook een sociaal leven, maar stoor me werkelijk nooit aan openingstijden. Ik kan me niet herinneren dat winkeliers in Zwijndrecht ooit hebben aangegeven op zondag open te willen gaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope. Eigenlijk is het ook gek dat winkels op zondag niet standaard open zijn. Wanneer je volgens kantooruren werkt heb je dus eigenlijk alleen donderdavond en zaterdag de tijd om naar de winkels te gaan. Omdat je naast je werk vaak ook nog een sociaal leven hebt (vaak, niet altijd, veel Fokkers zullen namelijk nu niet weten waar ik het over heb), zou een extra dag (zondag) erg fijn zijn. Het lijkt me ook dat de detailhandel omzet misloopt door op zondag dicht te blijven.
Er zullen er ook best wel op zondag open willen zijn. Ik snap niet dat de politiek zich hiermee bezig houdt. Verkeerde prioriteiten, lijkt me.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of je gaat op zondag naar bv Dordrecht toe, probleem opgelost. Ik heb ook een sociaal leven, maar stoor me werkelijk nooit aan openingstijden. Ik kan me niet herinneren dat winkeliers in Zwijndrecht ooit hebben aangegeven op zondag open te willen gaan.
Politiek gaat over de winkeltijdenwet waar in o.a. staat wanneer winkels wel en niet open mogen zijn. Zoals het er nu staat staan we open voor verzoeken vanuit de winkeliers. Als een meerderheid op zondag open wil gaan, staat ze dat vrij. Maar blijkbaar is er geen interesse, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken in die richting geweest, anders dan bv de kerstdagen etc.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zullen er ook best wel op zondag open willen zijn. Ik snap niet dat de politiek zich hiermee bezig houdt. Verkeerde prioriteiten, lijkt me.
Politiek zou zich daar niet mee bezig moeten houden natuurlijk. Zeker niet met de gedachte die er nu achter zit. Het opleggen van principes die door een ongelovige meerderheid en zelfs deels door een gelovige minderheid als achterhaald en niet van deze tijd wordt gezien. Ze bepalen toch ook niet wanneer ik werk? Waarom dan wel wanneer een zelfstandig ondernemer wenst te werken. Ik zie echt niet in waarom je de vrijheid van het individu op deze wijze zou moeten willen beperken. Maar dat is kennelijk een kerntaak van de politiek. Het beperken van vrijheden. Met hun hypocriete: je suis Charliequote:Op zondag 25 januari 2015 20:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Politiek gaat over de winkeltijdenwet waar in o.a. staat wanneer winkels wel en niet open mogen zijn. Zoals het er nu staat staan we open voor verzoeken vanuit de winkeliers. Als een meerderheid op zondag open wil gaan, staat ze dat vrij. Maar blijkbaar is er geen interesse, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken in die richting geweest, anders dan bv de kerstdagen etc.
Als een winkelier in Zwijndrecht op zondag wil werken kan dat prima. Maar als je dan in Walburg zit is het wel handig als je niet de enige bent.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Politiek zou zich daar niet mee bezig moeten houden natuurlijk. Zeker niet met de gedachte die er nu achter zit. Het opleggen van principes die door een ongelovige meerderheid en zelfs deels door een gelovige minderheid als achterhaald en niet van deze tijd wordt gezien. Ze bepalen toch ook niet wanneer ik werk? Waarom dan wel wanneer een zelfstandig ondernemer wenst te werken. Ik zie echt niet in waarom je de vrijheid van het individu op deze wijze zou moeten willen beperken. Maar dat is kennelijk een kerntaak van de politiek. Het beperken van vrijheden. Met hun hypocriete: je suis Charlie
En heeft dat niet ook een beetje te maken met het feit dat men het antwoord toch al weet? Je doet nu wel alsof de raad op dit punt heel liberaal is maar ze zitten natuurlijk volledig in de zak van de christelijke minderheid in de raad. Uitruilen heet dat. Als het geen probleem zou zijn, zou er geen wet gehandhaafd moeten worden die het tegenhoudt. Dan laat je het vrij.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:38 schreef karr-1 het volgende:
Zoals ik al eerder zei, bij mijn weten zijn er nooit verzoeken geweest in die richting van wie dan ook
Hopelijk is Ridder Andries niet de daderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef TheSorrow het volgende:
ZWIJNDRECHT – In een woning aan de Bosch in Zwijndrecht is dinsdagavond 27 januari het stoffelijk overschot van een vrouw aangetroffen. De politie viel na een melding omstreeks 19.15 uur de woning binnen en trof daar het lichaam aan. Agenten hielden een 37-jarige man uit Zwijndrecht aan. De vrouw is door geweld om het leven gekomen.
De politie meldt dat de aanleiding van de dood mogelijk in de relationele sfeer ligt. In de woning wordt onderzoek gedaan.
http://www.zhzactueel.nl/(...)cht-man-aangehouden/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |