abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2015 @ 07:58:22 #201
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_149129260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hopelijk is Ridder Andries niet de dader 8)7
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad *O*
Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_149142654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hopelijk is Ridder Andries niet de dader 8)7
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad *O*
Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevonden :P
† The 3 Kings †
pi_149143030
Één of andere snuggere Harry(-in) heeft 3 dagen geleden plastic bakken bij de container neergelegd (terwijl dat morgen of overmorgen pas opgehaald wordt), maar zoals je het al raad; die rollen door de godganse straat heen of liggen middenop de weg!

Gemeentewerkers zijn er vandaag nou al tig keer voorbij gereden, maar geen van allen steekt even een klauw uit om die teringzooi van de weg te halen. Zelfs zo'n karretje met van die deurtjes achterop (waar ze rotzooi in flikkeren?!) laat het zooitje gewoon lekker liggen, maar een kwartier later staan ze wel met 5 busjes sterk weer verzameld bij hun keet op nog geen 50 meter afstand...
Zijn hun nou zo blind, zo lui, of is dat hun taak niet?

Ik kan wel weer een klacht indienen over zwerfafval, maar als ik dat vandaag om 13:00 doe, is de melding morgen om 16:24 pas verwerkt (en om 16:30 eindigt de werkdag voor deze 'oh zo harde werkers') en komen ze 2 dagen later pas eens kijken 'of er misschien wel rommel ligt' en mij dan verwittigen dat 'er geen rommel ligt, hoor!' Of ze schuiven het af op iemand anders omdat het een andere afdeling van de gemeente betreft.

Zo schijtziek van deze gang van zaken, je bent haast in staat om de godganse teringzooi bij de desbetreffende lozer (die nu dus op het kerkhof ligt) dwars door de voorruit heen te kachelen :r
† The 3 Kings †
pi_149143225
quote:
2s.gif Op woensdag 28 januari 2015 07:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.
Andries is ook iets ouder volgens mij :P
pi_149143247
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevonden :P
hahaha en een schoenafdruk met het profiel van een autoband :)
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:45:16 #206
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149150703
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

En heeft dat niet ook een beetje te maken met het feit dat men het antwoord toch al weet? Je doet nu wel alsof de raad op dit punt heel liberaal is maar ze zitten natuurlijk volledig in de zak van de christelijke minderheid in de raad. Uitruilen heet dat. Als het geen probleem zou zijn, zou er geen wet gehandhaafd moeten worden die het tegenhoudt. Dan laat je het vrij.
In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149151011
quote:
8s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:05 schreef TheSorrow het volgende:
Één of andere snuggere Harry(-in) heeft 3 dagen geleden plastic bakken bij de container neergelegd (terwijl dat morgen of overmorgen pas opgehaald wordt), maar zoals je het al raad; die rollen door de godganse straat heen of liggen middenop de weg!

Gemeentewerkers zijn er vandaag nou al tig keer voorbij gereden, maar geen van allen steekt even een klauw uit om die teringzooi van de weg te halen. Zelfs zo'n karretje met van die deurtjes achterop (waar ze rotzooi in flikkeren?!) laat het zooitje gewoon lekker liggen, maar een kwartier later staan ze wel met 5 busjes sterk weer verzameld bij hun keet op nog geen 50 meter afstand...
Zijn hun nou zo blind, zo lui, of is dat hun taak niet?

Ik kan wel weer een klacht indienen over zwerfafval, maar als ik dat vandaag om 13:00 doe, is de melding morgen om 16:24 pas verwerkt (en om 16:30 eindigt de werkdag voor deze 'oh zo harde werkers') en komen ze 2 dagen later pas eens kijken 'of er misschien wel rommel ligt' en mij dan verwittigen dat 'er geen rommel ligt, hoor!' Of ze schuiven het af op iemand anders omdat het een andere afdeling van de gemeente betreft.

Zo schijtziek van deze gang van zaken, je bent haast in staat om de godganse teringzooi bij de desbetreffende lozer (die nu dus op het kerkhof ligt) dwars door de voorruit heen te kachelen :r
Dit meestal. Misschien hebben ze dat stukje 's morgens al gedaan. En je gaat het natuurlijk niet nog een keer doen :7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149151137
Interesse hier voor foto's uit de oude doos om het topic wat op te fleuren? Misschien weet iemand leuke anekdotes erbij ofzo.

Zoals deze bijvoorbeeld:

50.000 O+
pi_149151346
Of deze:

Ik heb altijd gedacht dat dat zijspoor aan de andere kant van de bomen lag. Dus voor die huizen aan de linkerkant langs.

Over die huizen gesproken... Weten jullie nog dat daar ergens in het midden zo'n vreemde snuiter woonde? Toen ze een jaar of 15 terug al die huizen in dat rijtje opgeknapt hebben was zijn huis het enige dat niet gedaan was en er zo lullig uitstak :X
50.000 O+
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:34:48 #210
152789 karr-1
pi_149152772
Toen was ik er volgens mij nog niet, ik woon pas sinds 2001 in Zwijndrecht.
pi_149162358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.
Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?

Als je niet inziet dat het fout is om iemand anders zijn vrijheden te ontnemen, zit je daar niet op je plek en ben je geen volksvertegenwoordiger maar vertegenwoordig van je eigen idealen en normen en waarden. Maar weinig politici realiseren zich dat ze ook de mensen vertegenwoordigen die NIET op ze hebben gestemd. En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.

Overigens gaat het in dit specifieke voorbeeld op landelijk niveau fout, die beperken de gemeentes in hun vrijheid als het om winkeltijden gaat. Onze vrijheid. Met dank aan de achterkamertjes politiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 29-01-2015 10:48:39 ]
pi_149177617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?

Als je niet inziet dat het fout is om iemand anders zijn vrijheden te ontnemen, zit je daar niet op je plek en ben je geen volksvertegenwoordiger maar vertegenwoordig van je eigen idealen en normen en waarden. Maar weinig politici realiseren zich dat ze ook de mensen vertegenwoordigen die NIET op ze hebben gestemd. En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.

Overigens gaat het in dit specifieke voorbeeld op landelijk niveau fout, die beperken de gemeentes in hun vrijheid als het om winkeltijden gaat. Onze vrijheid. Met dank aan de achterkamertjes politiek.
Amen.

Burn the church of Chr¡s†
† The 3 Kings †
pi_149179482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:54 schreef MissMSX het volgende:
Interesse hier voor foto's uit de oude doos om het topic wat op te fleuren? Misschien weet iemand leuke anekdotes erbij ofzo.

Zoals deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Hee dat ken ik!! ^O^
pi_149179532
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:58 schreef MissMSX het volgende:
Of deze:

[ afbeelding ]

Ik heb altijd gedacht dat dat zijspoor aan de andere kant van de bomen lag. Dus voor die huizen aan de linkerkant langs.

Over die huizen gesproken... Weten jullie nog dat daar ergens in het midden zo'n vreemde snuiter woonde? Toen ze een jaar of 15 terug al die huizen in dat rijtje opgeknapt hebben was zijn huis het enige dat niet gedaan was en er zo lullig uitstak :X
Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?
pi_149182848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:34 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hee dat ken ik!! ^O^
Ik heb er gewoond *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:36 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?
Ja :D Echt zo'n maf rijtje vond ik het altijd. Zo met dat prive-straatje voor de deur.
50.000 O+
pi_149182883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef karr-1 het volgende:
Toen was ik er volgens mij nog niet, ik woon pas sinds 2001 in Zwijndrecht.
Nooit te laat om je te verdiepen in de historie O+
50.000 O+
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:54:29 #217
152789 karr-1
pi_149183390
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:47 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nooit te laat om je te verdiepen in de historie O+
Correct en dat doe ik dan ook volop
pi_149183571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct en dat doe ik dan ook volop
Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven? 8-)
50.000 O+
  donderdag 29 januari 2015 @ 20:58:18 #219
152789 karr-1
pi_149183599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:57 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven? 8-)
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....
pi_149183696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah, nu al terugkrabbelen? :P

Nou vooruit, een makkie om te beginnen: Waarom heet Zwijndrecht Zwijndrecht?
50.000 O+
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:01:24 #221
152789 karr-1
pi_149183827
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:59 schreef MissMSX het volgende:

[..]

[..]

Ah, nu al terugkrabbelen? :P

Nou vooruit, een makkie om te beginnen: Waarom heet Zwijndrecht Zwijndrecht?
Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....
pi_149183911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....
:Y Maar wat ook alweer precies? :P
50.000 O+
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:12:11 #223
152789 karr-1
pi_149184727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:02 schreef MissMSX het volgende:

[..]

:Y Maar wat ook alweer precies? :P
Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.
pi_149185309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.
Ik ook even uit m'n hoofd dan: Swin inderdaad, of Suin dat iets zegt over het getij. En drecht dat een oversteekplaats is. Voor de St. Elisabethsvloed kon je er schijnbaar bij laag water oversteken.

En dan nu lekker verder Googlen :Y :D
50.000 O+
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:04:15 #225
236410 MaleDuck
pi_149199990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:
En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.
Tja, de mensen die niet stemmen, kiezen er zelf voor om geen vertegenwoordiging in de plaatselijke politiek te hebben.

En ik ben wel benieuwd hoe die directe democratie die je voorstelt zou werken, kan je me dat uitleggen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_149200601
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:04 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Tja, de mensen die niet stemmen, kiezen er zelf voor om geen vertegenwoordiging in de plaatselijke politiek te hebben.
Of voelen zich niet vertegenwoordigd. Of serieus genomen. Of geloven niet meer in het systeem. Je weet het niet. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat mensen die niet stemmen geen recht van spreken hebben. Ik heb lokaal vaak zat wel gestemd maar blanco omdat ik me niet vertegenwoordigd voel door de partijen waaruit ik kan kiezen.

quote:
En ik ben wel benieuwd hoe die directe democratie die je voorstelt zou werken, kan je me dat uitleggen?
Daar zijn verschillende vormen van. Zwitserland is een praktijkvoorbeeld. Daar moet elke grondwetswijziging door de bevolking worden goedgekeurd. En de bevolking kan een (bindend) referendum laten uitschrijven. Ik weet niet of dat op alle vlakken goed uitpakt maar het is een interessante ontwikkeling. Zoiets kan een goed begin zijn en dwingt politici om meer rekening te houden met de wensen van het volk.

Nu sneuvelen de verkiezingsbeloftes al op de eerste dag na de verkiezingen. Ik snap best dat er compromissen gesloten moeten worden maar het is natuurlijk van de zotte dat een marginale partij als de SGP invloed kan uitoefenen op het kabinet. Het is dan ook niet verrassend dat zij fel tegen directe democratie zijn. Evenals de VVD die liever naar lobbyisten en het kapitaal luistert dan naar het volk. Dat is pure minachting van de kiezer.

Op lokaal niveau zou je kunnen overwegen om burgers (deels) te laten bepalen waar hun gemeentebelasting naartoe gaat. Ik weet dan zeker dat er nooit iemand akkoord zou geven voor het plaatsen van dure onderhoudsgevoelige elektronische borden bij bushaltes (grotendeels geld van de Provincie) waar geen mens instapt en waar 1 of 2x per uur slechts 1 buslijn stopt. Pure geldverspilling!

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 30-01-2015 09:10:01 ]
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:09:40 #227
236410 MaleDuck
pi_149201977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Of voelen zich niet vertegenwoordigd. Of serieus genomen. Of geloven niet meer in het systeem. Je weet het niet. Ik vind het te makkelijk om te stellen dat mensen die niet stemmen geen recht van spreken hebben. Ik heb lokaal vaak zat wel gestemd maar blanco omdat ik me niet vertegenwoordigd voel door de partijen waaruit ik kan kiezen.

[..]

Daar zijn verschillende vormen van. Zwitserland is een praktijkvoorbeeld. Daar moet elke grondwetswijziging door de bevolking worden goedgekeurd. En de bevolking kan een (bindend) referendum laten uitschrijven. Ik weet niet of dat op alle vlakken goed uitpakt maar het is een interessante ontwikkeling. Zoiets kan een goed begin zijn en dwingt politici om meer rekening te houden met de wensen van het volk.

Nu sneuvelen de verkiezingsbeloftes al op de eerste dag na de verkiezingen. Ik snap best dat er compromissen gesloten moeten worden maar het is natuurlijk van de zotte dat een marginale partij als de SGP invloed kan uitoefenen op het kabinet. Het is dan ook niet verrassend dat zij fel tegen directe democratie zijn. Evenals de VVD die liever naar lobbyisten en het kapitaal luistert dan naar het volk. Dat is pure minachting van de kiezer.

Op lokaal niveau zou je kunnen overwegen om burgers (deels) te laten bepalen waar hun gemeentebelasting naartoe gaat. Ik weet dan zeker dat er nooit iemand akkoord zou geven voor het plaatsen van dure onderhoudsgevoelige elektronische borden bij bushaltes (grotendeels geld van de Provincie) waar geen mens instapt en waar 1 of 2x per uur slechts 1 buslijn stopt. Pure geldverspilling!
Opzich een mooie opzet, maar ik verwacht dat dezelfde mensen gaan stemmen bij dat soort zaken, dus krijg je in mijn ogen hetzelfde resultaat, alhoewel het door de tijd kan veranderen als er meer bewustzijn van invloed komt.
pi_149202932
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Op zich een mooie opzet, maar ik verwacht dat dezelfde mensen gaan stemmen bij dat soort zaken, dus krijg je in mijn ogen hetzelfde resultaat, alhoewel het door de tijd kan veranderen als er meer bewustzijn van invloed komt.
Ik denk dat je je daarin vergist. Ten eerste omdat we nu iedere 4 jaar niet stemmen op iets maar op iemands (loze) beloftes. Ik snap heel goed dat mensen er de brui aan geven. Je geeft iemand zo directe invloed op besluiten i.p.v. dat het via achterkamertjes gaat.
Ten tweede zal het bij iemand natuurlijk veel meer leven om te stemmen over iets concreets wat ook echt uitgevoerd gaat worden.

Je moet er wel voor waken dat je niet doorslaat. Maar zoals het in Zwitserland gebeurt, lijkt mij een prima manier. Correctief en bindend referendum en grondwetswijzigingen nooit zonder akkoord van het volk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Kamer (of in de gemeenteraad). Het feit dat het kabinet en B&W gecontroleerd wordt door partijgenoten, klopt van geen kant natuurlijk. De macht van de Kamer vervangen door technocraten i.p.v. het volk lijkt me ook een prima alternatief. Laat de Minister van EZ maar gecontroleerd worden door (desnoods gekozen) economen. De Minister van Justitie door juristen. En betrek bij besluitvorming van ICT-projecten eens mensen met vakkennis. Had miljoenen bespaard voor de OV-chip.

Misschien wil het 20u Journaal wel 10 minuten zendtijd afstaan om mij deze boodschap te laten verkondigen :P
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:49:51 #229
236410 MaleDuck
pi_149203027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:47 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Ten eerste omdat we nu iedere 4 jaar niet stemmen op iets maar op iemands (loze) beloftes.Ik snap heel goed dat mensen er de brui aan geven. Je geeft iemand zo directe invloed op besluiten i.p.v. dat het via achterkamertjes gaat.
Ten tweede zal het bij iemand natuurlijk veel meer leven om te stemmen over iets concreets wat ook echt uitgevoerd gaat worden.

Je moet er wel voor waken dat je niet doorslaat. Maar zoals het in Zwitserland gebeurt, lijkt mij een prima manier. Correctief en bindend referendum en grondwetswijzigingen nooit zonder akkoord van het volk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Kamer (of in de gemeenteraad). Het feit dat het kabinet en B&W gecontroleerd wordt door partijgenoten, klopt van geen kant natuurlijk. De macht van de Kamer vervangen door technocraten i.p.v. het volk lijkt me ook een prima alternatief. Laat de Minister van EZ maar gecontroleerd worden door (desnoods gekozen) economen. De Minister van Justitie door juristen. En betrek bij besluitvorming van ICT-projecten eens mensen met vakkennis. Had miljoenen bespaard voor de OV-chip.

Misschien wil het 20u Journaal wel 10 minuten zendtijd afstaan om mij deze boodschap te laten verkondigen :P
De meeste mensen die niet stemmen zullen dat niet principieel doen volgens mij, maar eerder door gebrek aan interesse of gebrek aan tijd. Heel veel mensen interesseert het niet heel erg veel waar de gemeentegelden aan besteed worden en in onze drukke agenda is het vaak toch zoeken naar een moment waarop je gaat stemmen op zo'n dag.
pi_149203643
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:49 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

De meeste mensen die niet stemmen zullen dat niet principieel doen volgens mij, maar eerder door gebrek aan interesse of gebrek aan tijd. Heel veel mensen interesseert het niet heel erg veel waar de gemeentegelden aan besteed worden en in onze drukke agenda is het vaak toch zoeken naar een moment waarop je gaat stemmen op zo'n dag.
Die interesse zal op deze manier meer gewekt worden. Tijd mag geen excuus zijn en je zou stemmen natuurlijk ook veel laagdrempeliger kunnen maken.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:23:22 #231
236410 MaleDuck
pi_149203944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:10 schreef alpeko het volgende:
Tijd mag geen excuus zijn
Dat ben ik met je eens, maar veel mensen hebben ietwat narcistische aanleg en denken in veel dingen alleen maar voor zichzelf en daardoor zien ze het stemmen als geen prioriteit.
pi_149204883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van het laten meetellen van blanco stemmen. Lijkt me een aardig signaal, zo'n half lege kamer/zaal.
50.000 O+
pi_149213944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:54 schreef MissMSX het volgende:

Zoals deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Ik dacht in eerste instantie dat dit het oude veilingterrein was maar nu ik beter kijk zie ik dat ik met m'n neus keek -O-
Wie weet waar de foto wel is genomen ? :s)
pi_149215418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:57 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ik dacht in eerste instantie dat dit het oude veilingterrein was maar nu ik beter kijk zie ik dat ik met m'n neus keek -O-
Wie weet waar de foto wel is genomen ? :s)
Ik was al weer vergeten dat dat ook hier heeft gezeten. Niet dat ik het bewust heb meegemaakt (foto is van 1958), maar het historisch besef was er wel. Het gaat om het gebied waar nu Loc@ (naast) staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 30-01-2015 18:11:46 ]
pi_149216530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik was al weer vergeten dat dat ook hier heeft gezeten. Niet dat ik het bewust heb meegemaakt (foto is van 1958), maar het historisch besef was er wel. Het gaat om het gebied waar nu Loc@ (naast) staat.
De oude locatie van de LTS?Ik herken er niks in,als geboren en getogen Zwijndrechter
pi_149216632
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:59 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

De oude locatie van de LTS?Ik herken er niks in,als geboren en getogen Zwijndrechter
In die buurt ja. Rotterdamseweg, Laurensvliet, Prinses Irenestraat en de Prinses Margrietstraat. Maar het is een fabriek.
pi_149216653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

In die buurt ja. Rotterdamseweg, Laurensvliet, Prinses Irenestraat en de Prinses Margrietstraat. Maar het is een fabriek.
Owwww het kwartje valt,de oude Tomadofabriek :P
Daar kwam die verontreiniging onder het Irenepark vandaan .
pi_149216702
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:04 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Owwww het kwartje valt,de oude Tomadofabriek :P
Daar kwam die verontreiniging onder het Irenepark vandaan .
Juist. Ik dacht dat je wist waarvan de foto was.
pi_149217256
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Juist. Ik dacht dat je wist waarvan de foto was.
Nee ik reageerde te vroeg,ik dacht dat het het oude Veilingterrein was vanwege die grote gebouwen maar dat sloeg nergens op hahaha!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 10:54:45 #240
152789 karr-1
pi_149231542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik ook even uit m'n hoofd dan: Swin inderdaad, of Suin dat iets zegt over het getij. En drecht dat een oversteekplaats is. Voor de St. Elisabethsvloed kon je er schijnbaar bij laag water oversteken.

En dan nu lekker verder Googlen :Y :D
Ha ha ha _O_
pi_149795003
Ha allen, een nieuwe zwijndrecht bewoner hier!

Bewoner is mischien nog een groot woord, we zijn hard aan het verbouwen en hopen in juni ons huis te betrekken ^O^

Ik kwam dit topic eigenlijk tegen via google. Wel al actief in het klustopic :Y)

Wel moet ik nog even de tijd nemen om me in te lezen! Al is de begin informatie aan het topic al super leuk;) Oorspronkelijk kom ik uit Ridderkerk dus het is nog even wennen, en totaal geen kennis van de wijken en actualiteiten. Was al een beetje op zoek gegaan in het beeldarchief en het grote archief online! Heel leuk om te zien.

Natuurlijk komt nu de vraag hoe bevalt zwijndrecht voor jullie en zijn er nog tips?

Oh en even kort voorstellen, 23 jaar, samen met mijn vriend het huis gekocht, werkzaam als recruiter. :P

edit" Oh en weet iemand wat er met dat braakliggende terein op de onderdijkserijweg staat te gebeuren? Het ligt er al 10 jaar zo bij en sinds 2010 stopgezet vanwege de economische crisis.. Nieuw bestemmingsplan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Marthinezruit op 18-02-2015 15:51:15 ]
pi_149795789
Even een vraag van mij als wekelijkse bezoeker van Zwijndrecht: waarom wonen jullie er en wat maakt Zwijndrecht zo mooi? Persoonlijk vind ik het 1 van de meest deprimerende steden die ik ooit bezocht heb...
pi_149796051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:01 schreef DW457 het volgende:
Even een vraag van mij als wekelijkse bezoeker van Zwijndrecht: waarom wonen jullie er en wat maakt Zwijndrecht zo mooi? Persoonlijk vind ik het 1 van de meest deprimerende steden die ik ooit bezocht heb...
Ik heb er mijn jeugd doorgebracht, maar wil voor geen goud terug (om de reden die je noemt), maar het is wel ideaal qua uitvalswegen.
50.000 O+
pi_149796136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef Marthinezruit het volgende:

Bewoner is mischien nog een groot woord, we zijn hard aan het verbouwen en hopen in juni ons huis te betrekken ^O^

Ik kwam dit topic eigenlijk tegen via google. Wel al actief in het klustopic :Y)

Wel moet ik nog even de tijd nemen om me in te lezen! Al is de begin informatie aan het topic al super leuk;) Oorspronkelijk kom ik uit Ridderkerk dus het is nog even wennen, en totaal geen kennis van de wijken en actualiteiten. Was al een beetje op zoek gegaan in het beeldarchief en het grote archief online! Heel leuk om te zien.

Natuurlijk komt nu de vraag hoe bevalt zwijndrecht voor jullie en zijn er nog tips?

Oh en even kort voorstellen, 23 jaar, samen met mijn vriend het huis gekocht, werkzaam als recruiter. :P

edit" Oh en weet iemand wat er met dat braakliggende terein op de onderdijkserijweg staat te gebeuren? Het ligt er al 10 jaar zo bij en sinds 2010 stopgezet vanwege de economische crisis.. Nieuw bestemmingsplan?
Wat heeft jullie naar Zwijndrecht gebracht?
50.000 O+
pi_149796188
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:11 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik heb er mijn jeugd doorgebracht, maar wil voor geen goud terug (om de reden die je noemt), maar het is wel ideaal qua uitvalswegen.
Evenals nog 50 andere steden, die nog minder last van de spits hebben ook.
pi_149796613
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:14 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Leuk dorp, lekker rustig, dicht bij uitvalswegen, dicht bij de stad. Goedkope woningen en vooral een "enorme" tuin en vrijheid. Maar jij bent geen fan?
pi_149796696
Ik vind het wel prima wonen. Alles is in de buurt, betaalbaar huis met een fijne tuin, rustige omgeving. Beter dan Dordt Centrum of Utrecht waar ik vandaan kwam :)

Alleen wat ik wel wat jammer vind is dat er vrij weinig te doen is. Ik ken niemand in Zwijndrecht en er is ook vrijwel niks te ondernemen (behalve een groepssport, waar ik niet van hou) om mensen te leren kennen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 18-02-2015 16:38:46 ]
pi_149799054
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:15 schreef DW457 het volgende:

[..]

Evenals nog 50 andere steden, die nog minder last van de spits hebben ook.
Significant minder? In de Randstad?
50.000 O+
pi_149799160
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Significant minder? In de Randstad?
Oh zeker, neem Utrecht e.o. als voorbeeld, die snelwegen zijn minder file gevoelig dan de A16 en A15 en A27 (al loopt die ook langs Utrecht).
pi_149799243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:26 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Leuk dorp, lekker rustig, dicht bij uitvalswegen, dicht bij de stad. Goedkope woningen en vooral een "enorme" tuin en vrijheid. Maar jij bent geen fan?
Nee, niet bepaald. Het is echt een klassieke slaapstad. Voor jonge mensen is er vrijwel niets te doen. Dordt heeft me (qua uitgaan) nooit getrokken.

Ik woon nu in Den Haag. In een relatief dorpse wijk. Goede buurtwinkels, zelfs echt leuke horeca. En als dat me verveelt ben ik in nog geen 20 minuten fietsen in het centrum. En als ik geen zin heb om te fietsen gaat er voldoende vaak OV. Maar goed, als je daar geen waarde aan hecht :Y)
50.000 O+
pi_149799346
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Oh zeker, neem Utrecht e.o. als voorbeeld, die snelwegen zijn minder file gevoelig dan de A16 en A15 en A27 (al loopt die ook langs Utrecht).
Ook daar stond ik altijd vast in de spits.

En de keuze voor een woonplaats is natuurlijk ook afhankelijk van waar je werkt. Als je in Rotterdam werkt kun je beter in Zwijndrecht wonen dan in Utrecht. Een kwartiertje met de trein ook maar.
50.000 O+
pi_149799441
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:40 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ook daar stond ik altijd vast in de spits.

En de keuze voor een woonplaats is natuurlijk ook afhankelijk van waar je werkt. Als je in Rotterdam werkt kun je beter in Zwijndrecht wonen dan in Utrecht. Een kwartiertje met de trein ook maar.
Dat is helemaal waar.
pi_149799549
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar.
Ik denk ook niet dat uitvalswegen voor de meeste mensen het enige criterium is. Het is wel de enige positieve feature aan Zwijndrecht die ik kan bedenken. Maar ik zie dat andere mensen al hun toevoegingen hebben gedaan. Kun je daar iets mee met betrekking tot je vraag? :D
50.000 O+
pi_149799838
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat uitvalswegen voor de meeste mensen het enige criterium is. Het is wel de enige positieve feature aan Zwijndrecht die ik kan bedenken. Maar ik zie dat andere mensen al hun toevoegingen hebben gedaan. Kun je daar iets mee met betrekking tot je vraag? :D
Nou, ze vallen nog een beetje in de categorie 'moeilijk te geloven'. De huizen zijn inderdaad goedkoop (omdat bijna niemand er vrijwillig wil wonen, denk ik) en verder las ik iets over een grote tuin: dat geloof ik ook wel, alleen door de zware industrie (die regelmatig voor dubieuze geurtjes zorgen) die er staat groeit er niets meer behalve onkruid...
pi_149799907
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nou, ze vallen nog een beetje in de categorie 'moeilijk te geloven'. De huizen zijn inderdaad goedkoop (omdat bijna niemand er vrijwillig wil wonen, denk ik) en verder las ik iets over een grote tuin: dat geloof ik ook wel, alleen door de zware industrie (die regelmatig voor dubieuze geurtjes zorgen) die er staat groeit er niets meer behalve onkruid...
Nou, dat is nu ook weer wat overdreven... Wij hebben heel wat eetbaars in de tuin staan en we hebben een ruime oogst elk jaar.
pi_149799942
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nou, dat is nu ook weer wat overdreven... Wij hebben heel wat eetbaars in de tuin staan en we hebben een ruime oogst elk jaar.
En die oogst, geeft die licht? Zijn de tomaten paars? De prei knal oranje? De worteltjes blauw?
pi_149800051
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

En die oogst, geeft die licht? Zijn de tomaten paars? De prei knal oranje? De worteltjes blauw?
:Y En wij krijgen antennes na het eten. Zo gek altijd!
pi_149800068
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:07 schreef Dot. het volgende:

[..]

:Y En wij krijgen antennes na het eten. Zo gek altijd!
Ja, zie je, dus toch! :Y)
pi_149800170
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als ik de lucht van Chemproha ruikt voel ik me altijd net een beetje meer thuis :D
50.000 O+
pi_149800405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:01 schreef DW457 het volgende:
Mijn wieg stond er. Afgezien van dat mijn ouders er nog wonen heb ik er geen binding meer mee. Ik trek waarschijnlijk richting Brabant. Daar waar zelfs dorpen nog een hart/kern hebben. Het is natuurlijk triest dat een dorp van 12.000 inwoners wel een centrum kent het horeca en terrasjes en een stad als Zwijndrecht het moet doen met Veerplein waar vandaan je in 2 minuten in Dordrecht bent waar je meer keus hebt.
pi_149800581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:22 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mijn wieg stond er. Afgezien van dat mijn ouders er nog wonen heb ik er geen binding meer mee. Ik trek waarschijnlijk richting Brabant. Daar waar zelfs dorpen nog een hart/kern hebben. Het is natuurlijk triest dat een dorp van 12.000 inwoners wel een centrum kent het horeca en terrasjes en een stad als Zwijndrecht het moet doen met Veerplein waar vandaan je in 2 minuten in Dordrecht bent waar je meer keus hebt.
Yup, das inderdaad een beetje sneu. T is sowieso bijzonder: Dordt is zoveel leuker, knusser en fijner dan Zwijndrecht. Zwijndrecht kent echt nul sfeer, nul gezelligheid en nul leefbaarheid. Beetje de verkeerde kant van het spoor water.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 18:28:43 ]
pi_149800666
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

Yup, das inderdaad een beetje sneu. T is sowieso bijzonder: Dordt is zoveel leuker, knusser en fijner dan Zwijndrecht. Zwijndrecht kent echt nul sfeer, nul gezelligheid en nul leefbaarheid. Beetje de verkeerde kant van het spoor water.
Ik zou dan alleen weer niet in Dordrecht willen wonen. Stadspolders, Sterrenburg. Vreselijk. Alles buiten de schil van het centrum is niks. En in het centrum heb je geen tuin en moet je geen auto hebben. Maar Dordrecht heeft in ieder geval nog een centrum :)
pi_149800728
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik vind Dordt echt helemaal niks. Dat publiek... :X
50.000 O+
pi_149800748
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:33 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik vind Dordt echt helemaal niks. Dat publiek... :X
En dat is in Zwijndrecht beter?
pi_149800902
quote:
Ik ben er (niet liegen,in het Katholieke ziekenhuis in Dordt) geboren en ik zou hier niet weg willen,
hoewel ik niet aan een buitenstaander zou kunnen uitleggen wat Zwijndrecht zo leuk maakt :Y
pi_149800923
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

En dat is in Zwijndrecht beter?
Haha, niet echt. Alleen maar om aan te geven dat ik Dordt geen fatsoenlijk alternatief vind.
50.000 O+
pi_149801024
Blijft een vreemd idee dat we misschien wel buren van elkaar zijn *O* *O* *O*
pi_149801142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:38 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ik ben er (niet liegen,in het Katholieke ziekenhuis in Dordt) geboren en ik zou hier niet weg willen,
hoewel ik niet aan een buitenstaander zou kunnen uitleggen wat Zwijndrecht zo leuk maakt :Y
En aan een insider?
50.000 O+
pi_149801212
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:46 schreef MissMSX het volgende:

[..]

En aan een insider?
Ridder Andries ^O^
pi_149801343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:49 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ridder Andries ^O^
Haha, die scoort wel wat punten ja, maar om daar nu mijn woonplaats door te laten bepalen... :D
50.000 O+
pi_149801485
Hahaha Andries vind ik een held!!

Maar ik woon hier vrij rustig,in een grote stad zou ik absoluut niet kunnen/willen wonen.
pi_149802147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef Dunnevandale het volgende:
Hahaha Andries vind ik een held!!

Maar ik woon hier vrij rustig,in een grote stad zou ik absoluut niet kunnen/willen wonen.
Ik zou wel in een dorp willen wonen, maar dan ook echt een dorp. Heerjansdam ofzo :Y)
50.000 O+
pi_149802311
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:19 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik zou wel in een dorp willen wonen, maar dan ook echt een dorp. Heerjansdam ofzo :Y)
Dan zou ik kiezen voor een boerderijtje in Drenthe,aan de rand van een bos c_/
Limburg vind ik ook heel mooi maar door die heuvels is het totaal niet praktisch. 8)7
pi_149802551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:22 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Dan zou ik kiezen voor een boerderijtje in Drenthe,aan de rand van een bos c_/
Limburg vind ik ook heel mooi maar door die heuvels is het totaal niet praktisch. 8)7
En minder werk te vinden he :Y)
50.000 O+
pi_149802598
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:28 schreef MissMSX het volgende:

[..]

En minder werk te vinden he :Y)
Dat plan gaat alleen door als ik multimiljonair ben,dan ben ik niet afhankelijk van werk :6
pi_149802700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:29 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Dat plan gaat alleen door als ik multimiljonair ben,dan ben ik niet afhankelijk van werk :6
Hard werken dan maar :7
50.000 O+
pi_149802795
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hard werken dan maar :7
Hard werken word je niet rijk van,ik hoop op de jackpot in de loterij,maar aangezien die kans nulkommanihil is zal het wel Zwijndrecht als woonplaats blijven ):O
pi_149802973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:33 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hard werken word je niet rijk van,ik hoop op de jackpot in de loterij,maar aangezien die kans nulkommanihil is zal het wel Zwijndrecht als woonplaats blijven ):O
Ach, er zijn ergere plekken ter wereld :P
50.000 O+
pi_149803135
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:38 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Uhuh, Donetsk bijvoorbeeld.
pi_149803153
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:38 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ja dat klopt helemaal,ik heb wel praats maar zou toch niet weggaan hier.Vandaag was ik Rotterdam aan het werk en daar wil ik nog niet dood gevonden worden brrrrr en :r
pi_149803593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:43 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ja dat klopt helemaal,ik heb wel praats maar zou toch niet weggaan hier.Vandaag was ik Rotterdam aan het werk en daar wil ik nog niet dood gevonden worden brrrrr en :r
Ligt er erg aan waar natuurlijk. Alles onder de Maas: nee. Daarboven zijn er genoeg goede wijken.
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:06:20 #282
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_149810037
Leuk hoor, iemand kondigt aan in Zwijndrecht te komen wonen en heel het dorp wordt gelijk afgekraakt :). Laat ik dan de eerste zijn: Welkom in Zwijndrecht Marthinezruit.
pi_149811476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:06 schreef RIVDSL het volgende:
Leuk hoor, iemand kondigt aan in Zwijndrecht te komen wonen en heel het dorp wordt gelijk afgekraakt :). Laat ik dan de eerste zijn: Welkom in Zwijndrecht Marthinezruit.
*grinnik* Ergens is dat wel een beetje cru.
pi_149817992
quote:
We vertellen gewoon het eerlijke verhaal.
pi_149818707
quote:
Onzin. Er werd ook verteld waarom mensen er wel willen wonen :)

En ik neem toch aan dat nieuwe inwoners wel voor zichzelf kunnen bepalen wat zij wel en niet belangrijk vinden in een woonplaats :)
50.000 O+
pi_149819743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef Marthinezruit het volgende:

Welke wijk zijn jullie eigenlijk gaan wonen? :)
50.000 O+
pi_149837571
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ligt er erg aan waar natuurlijk. Alles onder de Maas: nee. Daarboven zijn er genoeg goede wijken.
Ik was er vandaag weer maar heb er echt niks aantrekkelijks aan kunnen ontdekken,gruwel ervan :{w
pi_149837997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:13 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ik was er vandaag weer maar heb er echt niks aantrekkelijks aan kunnen ontdekken,gruwel ervan :{w
Ik zou er zelf ook niet willen wonen, maar het stadsaanzicht vanaf de Brienenoordbrug vind ik wel erg mooi.
pi_149839940
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:13 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ah je bent in heel Rotterdam geweest? Kralingen, Hillegersberg, delen van Schiebroek.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 08:30:57 #290
236410 MaleDuck
pi_149849041
Zit ik hier in KLB? :P

Ik woon eigenlijk met veel plezier in Zwijndrecht :)
pi_149849817
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:30 schreef MaleDuck het volgende:
Zit ik hier in KLB? :P

Ik woon eigenlijk met veel plezier in Zwijndrecht :)
Meer willen we weten! Waarom?! :Y)
50.000 O+
pi_149850604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zwijndrecht heeft in ieder geval het meest levendige topic op Fok! uit de regio. In die van Dordrecht gebeurt niks. Maar mss komt dat ook wel omdat we het vertier hier moeten zoeken :P
pi_149850765
heb het hier goed naar mijn zin, we wonen in een autoluwe wijk/straat en mijn kinderen kunnen dus heerlijk buiten spelen :)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:10:11 #294
236410 MaleDuck
pi_149851956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

De wijk waarin ik woon is rustig, goed onderhouden en de ligging is ideaal, je bent zo in Rotterdam of in Brabant. In Zwijndrecht is het meeste wel te doen op de fiets. Qua winkels is er ook genoeg keus en heb ook een goede kerk gevonden en zo een leuk sociaal netwerk opgebouwd in Zwijndrecht en HI Ambacht. Daarnaast genoeg afwisselende plekken waar je zonder last te hebben van stoplichten goed kan hardlopen.
pi_149852123
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

De wijk waarin ik woon is rustig, goed onderhouden en de ligging is ideaal, je bent zo in Rotterdam of in Brabant. In Zwijndrecht is het meeste wel te doen op de fiets. Qua winkels is er ook genoeg keus en heb ook een goede kerk gevonden en zo een leuk sociaal netwerk opgebouwd in Zwijndrecht en HI Ambacht. Daarnaast genoeg afwisselende plekken waar je zonder last te hebben van stoplichten goed kan hardlopen.
:)
50.000 O+
pi_149863835
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:21 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik zou er zelf ook niet willen wonen, maar het stadsaanzicht vanaf de Brienenoordbrug vind ik wel erg mooi.
Ik heb niets met kolossale hoogbouw,maar ik snap wel wat je bedoelt :)
pi_149863879
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ah je bent in heel Rotterdam geweest? Kralingen, Hillegersberg, delen van Schiebroek.
Schiebroek ,Delfshaven,Spangen.....de rest ken ik ook wel een beetje maar nee :N geen goede gevoelens bij...
pi_149881014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:14 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Schiebroek ,Delfshaven,Spangen.....de rest ken ik ook wel een beetje maar nee :N geen goede gevoelens bij...
Dat kan maar dat is subjectief. Je kunt moeilijk ontkennen dat als het om moderne architectuur gaat dat Rotterdam de interessantste stad van ons land is. Eigenlijk onze enige stad met internationale allure. Of je graag woont is wat anders.
pi_149881571
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat kan maar dat is subjectief. Je kunt moeilijk ontkennen dat als het om moderne architectuur gaat dat Rotterdam de interessantste stad van ons land is. Eigenlijk onze enige stad met internationale allure. Of je graag woont is wat anders.
Maar daar ging het in deze discussie nu juist om toch? Waarom wil je ergens wel/niet wonen? :)
Als je een architectuurliefhebber bent kun je dat nog als criterium aanvoeren, maar de meeste mensen zullen toch andere criteria hebben :)
50.000 O+
pi_149881992
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 10:20 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Maar daar ging het in deze discussie nu juist om toch? Waarom wil je ergens wel/niet wonen? :)
Als je een architectuurliefhebber bent kun je dat nog als criterium aanvoeren, maar de meeste mensen zullen toch andere criteria hebben :)
Daarom noemde ik ook nette wijken buiten het centrum. Daar zal ik best kunnen wonen. Al heb ik niets met "de" Rotterdammer of met Rijnmonders in het bijzonder. Verkeerde mentaliteit. Over het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')