Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Hopelijk is Ridder Andries niet de dader![]()
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad
Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevondenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:23 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Hopelijk is Ridder Andries niet de dader![]()
Nee geintje,die doet geen vlieg kwaad
Andries is ook iets ouder volgens mijquote:Op woensdag 28 januari 2015 07:58 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het lijkt me stug, want als ik de foto's zie is het niet het blok waar Andries woont, aangezien het blok maar 2 hoog is en geen 4 hoog.
hahaha en een schoenafdruk met het profiel van een autobandquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik heb niets gelezen over dat er een lans op de scene of the crime is gevonden
In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
En heeft dat niet ook een beetje te maken met het feit dat men het antwoord toch al weet? Je doet nu wel alsof de raad op dit punt heel liberaal is maar ze zitten natuurlijk volledig in de zak van de christelijke minderheid in de raad. Uitruilen heet dat. Als het geen probleem zou zijn, zou er geen wet gehandhaafd moeten worden die het tegenhoudt. Dan laat je het vrij.
Dit meestal. Misschien hebben ze dat stukje 's morgens al gedaan. En je gaat het natuurlijk niet nog een keer doenquote:Op woensdag 28 januari 2015 17:05 schreef TheSorrow het volgende:
Één of andere snuggere Harry(-in) heeft 3 dagen geleden plastic bakken bij de container neergelegd (terwijl dat morgen of overmorgen pas opgehaald wordt), maar zoals je het al raad; die rollen door de godganse straat heen of liggen middenop de weg!
Gemeentewerkers zijn er vandaag nou al tig keer voorbij gereden, maar geen van allen steekt even een klauw uit om die teringzooi van de weg te halen. Zelfs zo'n karretje met van die deurtjes achterop (waar ze rotzooi in flikkeren?!) laat het zooitje gewoon lekker liggen, maar een kwartier later staan ze wel met 5 busjes sterk weer verzameld bij hun keet op nog geen 50 meter afstand...
Zijn hun nou zo blind, zo lui, of is dat hun taak niet?
Ik kan wel weer een klacht indienen over zwerfafval, maar als ik dat vandaag om 13:00 doe, is de melding morgen om 16:24 pas verwerkt (en om 16:30 eindigt de werkdag voor deze 'oh zo harde werkers') en komen ze 2 dagen later pas eens kijken 'of er misschien wel rommel ligt' en mij dan verwittigen dat 'er geen rommel ligt, hoor!' Of ze schuiven het af op iemand anders omdat het een andere afdeling van de gemeente betreft.
Zo schijtziek van deze gang van zaken, je bent haast in staat om de godganse teringzooi bij de desbetreffende lozer (die nu dus op het kerkhof ligt) dwars door de voorruit heen te kachelen
Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In politiek moet je nu eenmaal compromissen maken. Dit is er 1 van. Mij persoonlijk boeit het vrij weinig of een winkel wel of niet op zondag open is. We hebben in deze stad nu eenmaal een behoorlijke christelijke groep zitten, waar we rekening mee moeten houden.
Amen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar gaat het mis. Ten eerste kennen we een scheiding van kerk en staat. Ten tweede mag religie nooit een reden zijn om de vrijheid van een ander in te perken. Of leren we echt nog altijd niet van de fouten uit het verleden? In feite druist het in tegen artikel 6 van de grondwet. De ongelovige meerderheid pleit, mag ik hopen, ook niet voor het sluiten van kerken. Bij de AH verkopen ze toch ook gewoon varkensvlees ook al is er een groep die dat niet mag eten?
Als je niet inziet dat het fout is om iemand anders zijn vrijheden te ontnemen, zit je daar niet op je plek en ben je geen volksvertegenwoordiger maar vertegenwoordig van je eigen idealen en normen en waarden. Maar weinig politici realiseren zich dat ze ook de mensen vertegenwoordigen die NIET op ze hebben gestemd. En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.
Overigens gaat het in dit specifieke voorbeeld op landelijk niveau fout, die beperken de gemeentes in hun vrijheid als het om winkeltijden gaat. Onze vrijheid. Met dank aan de achterkamertjes politiek.
Hee dat ken ik!!quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:54 schreef MissMSX het volgende:
Interesse hier voor foto's uit de oude doos om het topic wat op te fleuren? Misschien weet iemand leuke anekdotes erbij ofzo.
Zoals deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:58 schreef MissMSX het volgende:
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik heb altijd gedacht dat dat zijspoor aan de andere kant van de bomen lag. Dus voor die huizen aan de linkerkant langs.
Over die huizen gesproken... Weten jullie nog dat daar ergens in het midden zo'n vreemde snuiter woonde? Toen ze een jaar of 15 terug al die huizen in dat rijtje opgeknapt hebben was zijn huis het enige dat niet gedaan was en er zo lullig uitstak
Ik heb er gewoondquote:
Jaquote:Op donderdag 29 januari 2015 19:36 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Zijn dat die huizen met die kantelen bovenop?
Nooit te laat om je te verdiepen in de historiequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef karr-1 het volgende:
Toen was ik er volgens mij nog niet, ik woon pas sinds 2001 in Zwijndrecht.
Correct en dat doe ik dan ook volopquote:Op donderdag 29 januari 2015 20:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nooit te laat om je te verdiepen in de historie
Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven?quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct en dat doe ik dan ook volop
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zal ik je overhoren of ga je een voordracht geven?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....
Ah, nu al terugkrabbelen?quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ha ik ben nog maar een beginner he....
Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Ah, nu al terugkrabbelen?
Nou vooruit, een makkie om te beginnen: Waarom heet Zwijndrecht Zwijndrecht?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ehhhm even denken hoor, dat had iets met het water te maken....
Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.quote:
Ik ook even uit m'n hoofd dan: Swin inderdaad, of Suin dat iets zegt over het getij. En drecht dat een oversteekplaats is. Voor de St. Elisabethsvloed kon je er schijnbaar bij laag water oversteken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha ik kan heel flauw zijn en het opzoeken maar dat doe ik niet. Het Zwijn kwam volgens mij van Swin, het Drecht was het deel dat iets met water te maken had.
Tja, de mensen die niet stemmen, kiezen er zelf voor om geen vertegenwoordiging in de plaatselijke politiek te hebben.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef alpeko het volgende:
En in Zwijndrecht vertegenwoordigen ze gelet op de opkomst bovendien nog geen eens 50% van de kiesgerechtigden. Dat op zich is al een teken dat het hoog tijd is voor een vorm van directe democratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |