Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:
En verder debateren over botsmutsen.
Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
Natuurlijk niet, maar zeker als je op een motor stapt in plaats van een brommer, is de goedkoopste helm op de plank uitzoeken 'omdat ie toch een CE-keur heeft' allesbehalve verstandig natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:
En verder debateren over botsmutsen.
Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.
Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt.
De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten.
Da's dan weer comfort, weer iets anders.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
ik zei ook 'voornamelijk'.. toch? En betere geluiddemping valt bij mij onder de noemer 'comfort'quote:Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoorquote:Op maandag 10 februari 2014 14:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm.
Dat had ik ook beter als aanvulling nog kunnen geven idd. Als je dagelijks veel snelweg aandoet wil je ook een comfortabele op je eierhoofdjequote:Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor
Dat had ik toen ik van een honkietonkie nietszeggende Nox over ging naar een HJC. Nou is die HJC niet een tophelm maar het was een heel verschil in positieve zin. In die Nox altijd pijn door drukpunten na een uurtje sturen. De HJC zou ik bij wijze van de hele dag op kunnen zetten zonder een centje pijn. HJC is ook erg fijn voor brildragersquote:Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef Dekatria het volgende:
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik.
Helm van 129euro scoort net zo hoog als die van 4xx euroquote:Op maandag 10 februari 2014 15:13 schreef KneusTeun het volgende:
kijk op:
http://sharp.direct.gov.uk
en kijk wat de uitkomst is.
Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
OOOOOHHHHquote:Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop.
Die helm lijkt verdacht veel op die van mij, maar dan systeem..quote:Op maandag 10 februari 2014 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.
Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet.
Hmm, ik heb daar geen last van gehad.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van.
Ook die harde dus? Raar hoofd van mijquote:Op maandag 10 februari 2014 18:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmm, ik heb daar geen last van gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?quote:Op maandag 10 februari 2014 19:32 schreef Dekatria het volgende:
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen.
Teveel gedoequote:Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
Gewoon zelf liedjes zingenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Leuke discussie onstaan zo.
Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)?
Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)?
Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist![]()
Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt.
Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook.
Net als de discussies van de helmen nu.
Flame on!
Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..quote:Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op?![]()
Goede post.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.
Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.
Zelfoverschatting is a bitch.
Goede reactie!quote:Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.
En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is.Ik denk persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een honderdje of 4-5 wel op de max zit... daarboven ga je gewoon betalen voor design en exclusiviteit in de meeste gevallen.
Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF.
Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.
Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.
Zelfoverschatting is a bitch.
Die dingen zijn onderhand 5 jaar oud, dus naar de leverancier gaan heeft weinig zin nu nog. Punt is dat ze het wel gewoon prima doen zonder helm.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..
Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet..
Je kan er sowieso al vanuit gaan dat je dat ding uit je handen laat kletteren... en dan is een verrot paneel al gauw aan de orde. En die dingen zijn duur (paar honderd euri al gauw voor 1 zijpaneeltje).quote:Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertjequote:Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:
http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html
(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:
[..]
Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift![]()
Die waterkokers zijn maar fake inderdaadquote:Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:
[..]
Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje
Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift![]()
Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's dan weer comfort, weer iets anders.
Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer.
De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen.
Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer.
Als je dan in een hotel verblijft voor de hele vakantie zodat je al je meuk op kunt bergen, ja. Anders, nee.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater
Handig voor als je met de motor op vakantie gaat..
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.
Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan). Zo zie ik het ook bij de helmen
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,quote:Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Goede reactie!
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:
http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html
(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)
Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.
Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)
Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)
(ja ik luister heus wel naar al het advies...)
Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:
"Mooie fiets!"
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd!
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef Nero22 het volgende:
Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
Mijn ouwe koekblik staat op streetviewquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Salatrel het volgende:
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langsals de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef loveli het volgende:
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.
De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.
Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijneElke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.
Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En daarom altijd een helmpje op![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond!![]()
Wel met oordoppen dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:21 schreef Klusbaas het volgende:
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.
Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....
In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezenquote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.
Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent hemaar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.
Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Mooi man, verkoop praatjesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motorenquote:
Mja, da's dan weer comfort.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:53 schreef punkmuis het volgende:
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur. Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan
.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:13 schreef Dekatria het volgende:
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
scheelt een halve km/h per klauwquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef BlackLining het volgende:
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout?
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
scheelt een halve km/h per klauw
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
Talk to the handquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
Zwarte tape of van dat blanke?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob
Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelenquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef mjan het volgende:
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...
[..]
Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.quote:
Coolquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelenkun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.
Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.
[..]
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
BL hehehhequote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Ik. En het ding rijdt nog steeds.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Sinds ik hem heb? Weet ik niet en wil ik niet weten. Een klein fortuin, maar hobby's mogen geld kosten. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Vind het leuk om te doen een een fiets van 18 jaar oud bij de dealer in onderhoud is zonde van het geld. Maar ik heb hem er wel eens mee gesloopt ja, dat risico loop je. Maar hij heeft 108.000 km gelopen zonder major problemen die niet door mij zelf veroorzaakt zijn. Dus ik zal wel iets goed doen. Is ook wel een hele makkelijke fiets qua techniek trouwens.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Remrevisie is makkelijker dan het klinktquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik. En het ding rijdt nog steeds.
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:42 schreef BlackLining het volgende:
Remrevisie is makkelijker dan het klinktvalt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op manquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.Mooi dat je, als je naar beneden scrollt bij die foto, je nog voordat je die ketting ziet liggen al weet dat dat hetgene is waar je mee bezig wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk thuis. Zo eens Photoshop aanslingeren, zal ik eens een impressie make van wat ik van plan ben met El Bandito
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Same herequote:Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man
Oké, ik deed me beter voor dan ik ben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:53 schreef Maegrim het volgende:
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes inBoel al gebluetoothed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:53 schreef Maegrim het volgende:
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes inAltijd handig om foutcodes te kunnen wissen zónder het probleem aan te pakken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:53 schreef Maegrim het volgende:
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes inMja, die had ik al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die werkte na die crash ook nog steeds
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
gewoon voor stroom hoorquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Altijd handig om foutcodes te kunnen wissen zónder het probleem aan te pakken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het frame wordt matzwart. Aanvankelijk van plan alleen de schaafplekken te behandelen met Hammerite, maar ik heb hem nu toch uit elkaar dus ik pak het hele frame mee. Overigens vanmiddag een teststukje gespoten, morgen even terug om te kijken of het is wat ik hoopte dat het zou zijn, en over een paar dagen als het wat verder droog is, even kijken hoe het omgaat met benzine, olie en steenslag.
Tank en kappen worden een soort donkergroen/blauw/turqoise. Gebaseerd op deze CB750 Om de balans een beetje te bewaren worden de vorkpoten ook zwart, of ik de achterbrug grijs laat of ook zwart maak ben ik nog niet helemaal uit. Omdat het anders bij het dashboard wel errug veel chrome wordt, wil ik de achterkanten van de tellers en de koplamp zwart hebben. .Dat scheelt sowieso een hoop, want ik poets me nu een ongeluk daar. Ik vind nu nog steeds dat, in deze mockup, de balans van het chrome een beetje zoek is. Het kontje is wat te donker vergeleken met de rest, dus ik ga nog wel wat aanpassen.
Maar goed, als het geheel wat donkerder wordt, en het grijs/alu kleurtje alleen nog als accent erin zit, vind ik rode klauwen best wel vet eigenlijkDenk dat ik het gewoon probeer, heb nog rode en zwarte Hammerite staan, en daar schijnt het prima mee te gaan. Deugt het niet, zijn ze zo weer zwart. En de klauwen liggen er nu toch af voor revisie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Mja, kutte is dat het dan praktisch onmogelijk wordt om de uitlaat te wisselen. En met dat pijpje op de foto ga ik bijvoorbeeld echt .de niet inquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:32 schreef Dekatria het volgende:
Rest van de uitlaat niet tapen? Zo lijkt het eerder alsof het niet af is.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef BlackLining het volgende:
Zo, Photoshop weer eens opgestart. Is twee jaar geleden voor het laatst, dus het was een beetje behelpen.Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het frame wordt matzwart. Aanvankelijk van plan alleen de schaafplekken te behandelen met Hammerite, maar ik heb hem nu toch uit elkaar dus ik pak het hele frame mee. Overigens vanmiddag een teststukje gespoten, morgen even terug om te kijken of het is wat ik hoopte dat het zou zijn, en over een paar dagen als het wat verder droog is, even kijken hoe het omgaat met benzine, olie en steenslag.
Tank en kappen worden een soort donkergroen/blauw/turqoise. Gebaseerd op deze CB750 Om de balans een beetje te bewaren worden de vorkpoten ook zwart, of ik de achterbrug grijs laat of ook zwart maak ben ik nog niet helemaal uit. Omdat het anders bij het dashboard wel errug veel chrome wordt, wil ik de achterkanten van de tellers en de koplamp zwart hebben. .Dat scheelt sowieso een hoop, want ik poets me nu een ongeluk daar. Ik vind nu nog steeds dat, in deze mockup, de balans van het chrome een beetje zoek is. Het kontje is wat te donker vergeleken met de rest, dus ik ga nog wel wat aanpassen.
Maar goed, als het geheel wat donkerder wordt, en het grijs/alu kleurtje alleen nog als accent erin zit, vind ik rode klauwen best wel vet eigenlijkDenk dat ik het gewoon probeer, heb nog rode en zwarte Hammerite staan, en daar schijnt het prima mee te gaan. Deugt het niet, zijn ze zo weer zwart. En de klauwen liggen er nu toch af voor revisie.
Ziet er niet uit
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Die cb750 komt er ook goed mee weg, vind het wel charme hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen.
Ziet er niet uit
Wat stond daar nou eerst?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef Dekatria het volgende:
Mwa, glimmen is beter dan half om half zoals de photoshop.
Verkeerde topicquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat stond daar nou eerst?
Ik was aan het proberen om die zin te ontcijferen maar toen was ie ineens weg
Uitlaat laten glimmen is domweg onmogelijk als je een motor als dagelijks vervoer gebruiktquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen.
Ziet er niet uit
Heb jij ondertussen eigenlijk al je zadel opnieuw laten bekleden?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef Dekatria het volgende:
Mwa, glimmen is beter dan half om half zoals de photoshop.
Volgende week zaterdag gaat het gebeurenquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Heb jij ondertussen eigenlijk al je zadel opnieuw laten bekleden?
Nice!quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag gaat het gebeurendan een week vakantie, kan ik meteen wat andere dingen doen.
75 euro. Heb ook gedacht aan iets erin te laten zetten, maar dat vind ik toch een beetje banaal.quote:
Da's nie veel nie.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
75 euro. Heb ook gedacht aan iets erin te laten zetten, maar dat vind ik toch een beetje banaal.
http://www.woesthoff.nl/quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's nie veel nie.
Waar laat je dat doen? Ik heb hier in de buurt eens een zadelmaker gevraagd, die wilde 400 euro hebbenDe grapjas.
Thanks, staat bij de favo's. Ik heb die kerel hier maar gewoon uitgelachen en ben weggereden. Vierhonderd euroquote:
Één remschijf? Heb je er een krom ofzo?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:31 schreef Dekatria het volgende:
Oeh, thanks for the reminder. Moet er nog een bestellen.
Voor achterquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:32 schreef BlackLining het volgende:
Één remschijf? Heb je er een krom ofzo?
Inclusief het achterwege laten van de tapequote:Op woensdag 12 februari 2014 21:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor achter
Deze foto met meer zwart vind ik een hele verbetering, overigens
Ik krijg de Photoshop niet goed, ken genoeg fietsen die het hebben, en ik denk dat het er op de Bandit echt vet uitziet. Voordeel is, dat het er binnen drie minuten vanaf is mocht het inderdaad niks zijn. Denk dat ik nog wel de collector meepak, maar de linkpijp ga ik niet inpakken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:35 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Inclusief het achterwege laten van de tape
Die prijzen zijn obsceen ja. Al bij een sloop geneuzeld?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef BlackLining het volgende:
Edit: Achterlijk trouwens dat ik geen carterdeksel kan vinden voor minder dan 75 euro. Waar slaat dat op? Is een simpel stukje aluBelachelijk gedoe dat dat zo duur moet zijn.
Dat is bij een sloopquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die prijzen zijn obsceen ja. Al bij een sloop geneuzeld?
http://www.polo-motorrad.de/en/?___from_store=dequote:
slot kan je overzetten toch? Bij bormotoren hadden ze nog een goede. 40 euro ofzo.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:00 schreef kepler het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar het dekseltje achter mn zader, maar met (werkend) slot. Hij zit nu met plakband vastHad er laatst eentje gevonden, maar daar hadden ze geen sleutel bij. Ik denk dat ik gewoon zelf iets moet klussen of er mee langs een slotenmaker
ik gebruikt altijd me werkschoenen heb van die allstars look a like werkeschoenen en die gebruik ik voor de korte stukkenquote:Op donderdag 13 februari 2014 00:04 schreef kepler het volgende:
Hebben mensen ervaring/mening over motorschoenen? (Zoals deze bijvoorbeeld)
Zoiets lijkt me ook te gebruiken als normale schoen en hoef ik niet altijd een paar schoenen in mn rugzak mee te nemen op de motor. Ik vind laarzen toch net niet lekker lopen
Die had dus geen sleutel erbij en mijn huidige zit helemaal geen slot meer in...quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
slot kan je overzetten toch? Bij bormotoren hadden ze nog een goede. 40 euro ofzo.
Ik heb er voor de grap laatst eentje besteld. Maar ze vallen wel wat klein uit. Dus maatje meer bestellen kan geen kwaad. Hoe en wat het aan bescherming doet weet ik niet. Het is gewoons gaas met plastic pads. Ik heb er nog niet mee gereden. Dat hoop van de zomer te doen. Heb toch meer vertrouwen in mijn motorjassen. Misschien toch maar die California bestellen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met zoiets:
http://www.banggood.com/M(...)et-Gear-p-89488.html
Voor zomers bijv onder je leren jas...
Ónder je jas? Je jas zelf biedt voldoende bescherming. Ik volg je even niet, of wil je meer lucht onder je jas in de hoop op wat afkoeling?quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met zoiets:
http://www.banggood.com/M(...)et-Gear-p-89488.html
Voor zomers bijv onder je leren jas...
Nja zomers bijvoorbeeld... gewoon onder een redelijke zomerjack bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 februari 2014 08:47 schreef Freezer het volgende:
[..]
Ik heb er voor de grap laatst eentje besteld. Maar ze vallen wel wat klein uit. Dus maatje meer bestellen kan geen kwaad. Hoe en wat het aan bescherming doet weet ik niet. Het is gewoons gaas met plastic pads. Ik heb er nog niet mee gereden. Dat hoop van de zomer te doen. Heb toch meer vertrouwen in mijn motorjassen. Misschien toch maar die California bestellen.
Gewoon als substituut voor je motorjas.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ónder je jas? Je jas zelf biedt voldoende bescherming. Ik volg je even niet, of wil je meer lucht onder je jas in de hoop op wat afkoeling?
Er is zo'n ding wat je in koud water kunt afkoelen en dan aan kunt trekken onder je jas, kan alleen niet op de naam komen. Deka rijdt er in ieder geval mee, lipjes volgens mij ook. Schijnt wel meesterlijk goed te werken.
Ik heb zelf gewoon een apart zomerpak aangeschaft. Dat is grotendeels mesh stof, versterkt op de belangrijke punten. Een Difi California is dat. Pakken zijn niet zo duur, voor mijn jas 120, model van vorig jaar. Kevlar broek eronder, dan is dat goed te doen. Maar niet wachten met aanschaffen tot het weer 30 graden is.
Al heb ik mijn twijfels gekregen bij de veiligheid van die California pakken door het gebrek aan enige vorm van rugbescherming
@MTA, vannelle en klawie: Thanks, maar die heb ik allemaal al gehad. Heb hem nu maar via DE besteld, verzendkosten zijn dan wel hoog, maar met een pakkingset en bougies erbij kom ik dan weer een stuk lager uit dan wanneer ik die laatste twee los in Nederland zou bestellen.
Tevens stickers besteldGaat ook werkelijk helemaal nergens over wat dat kost he
Nu weer terug naar de Bandit, beginnen met het opschuren en plamuren van de tank. Kan nog even niet verder met het frame aangezien ik het motorblok hangend in het frame wil testen, en ik heb dat carterdeksel dus nog niet binnen. Kan het er nog niet uit halen.. Trouwens toch maar meteen een distributieketting meebesteld, als het blok er toch uit is kan ik daar fatsoenlijk bij, als het er in hangt is dat praktisch onmogelijk. Dan meteen maar nu doen, anders komt het er nooit meer van.
Ja, dat weten we, maar voorkeur gaat dus in principe uit naar in z'n geheel voor onderdelen verkopen. We hoeven niet de hoofdprijs te vangen, willen er gewoon 'makkelijk vanaf' als het even kan, maar dan wel voor een redelijke prijs. Alleen geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Dus.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:56 schreef loveli het volgende:
In onderdelen levert 'ie meer op (plastic is duur). In NL kun je hem het beste op MP zetten in de rubriek motoronderdelen, in de UK weet ik niet wat de meest lucratieve manier is.
kijk wat een rijende kost en wees heel erg blij net een derde. Hier krijg je via een oploper denk ik niet meer dan 300quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat weten we, maar voorkeur gaat dus in principe uit naar in z'n geheel voor onderdelen verkopen. We hoeven niet de hoofdprijs te vangen, willen er gewoon 'makkelijk vanaf' als het even kan, maar dan wel voor een redelijke prijs. Alleen geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Dus.
je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:29 schreef BlackLining het volgende:
Bij gebrek aan fatsoenlijk sleutelweer buiten maar begonnen met het spuiten van de remschijven, althans de harten daarvan. Vond het in de Photoshop zo vet staan dat ik wel zeker weet dat te willen gaan doen.
Vind het best vet gewordenhelaas wel wat foutjes met afplakken rond de ringen.. Maar dit was pas als testje de achterkant van één van de schijven, om de voorkant te doen gaan we dus even een betere oplossing zoeken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes heuhr!quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:29 schreef BlackLining het volgende:
Bij gebrek aan fatsoenlijk sleutelweer buiten maar begonnen met het spuiten van de remschijven, althans de harten daarvan. Vond het in de Photoshop zo vet staan dat ik wel zeker weet dat te willen gaan doen.
Vind het best vet gewordenhelaas wel wat foutjes met afplakken rond de ringen.. Maar dit was pas als testje de achterkant van één van de schijven, om de voorkant te doen gaan we dus even een betere oplossing zoeken.
Mwhehe.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?
It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef Salatrel het volgende:
]je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?
blijkbaar. Nou ja, ik weet dat het type sleurhut dat ik heb voor het dubbele van de prijs in DL verkocht kan worden dan hier.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:30 schreef loveli het volgende:
Tweedehands markt is per land (blijkbaar) heel verschillend.
Heb je gelijk een mooi ritje op de motor effe afleverenquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:40 schreef stinkie het volgende:
[..]
blijkbaar. Nou ja, ik weet dat het type sleurhut dat ik heb voor het dubbele van de prijs in DL verkocht kan worden dan hier.
Mwa, die vijf minuten die hij onderweg is naar .de..quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:51 schreef klawie het volgende:
[..]
Heb je gelijk een mooi ritje op de motor effe afleveren
Zelfs op zo'n machine duurt het 10 min voor je gouda uit bentquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, die vijf minuten die hij onderweg is naar .de..
stop de perzen!quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
Nou, de dag die je .. ehh .. nooit dacht dat zou komen is eindelijk hier
Nieuwe richtingaanwijzers besteld
quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
Nou, de dag die je .. ehh .. nooit dacht dat zou komen is eindelijk hier
Nieuwe richtingaanwijzers besteld
Word wel tijd voor een nieuwe niet??quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:41 schreef Salatrel het volgende:
ik lig trouwens goed op schema op de 20k beurt vlak voor de wakansie uit te laten voeren (maar niet te vlak voor)
ik kom in de buurt van de km stand van de GSR toen ik hem inruildequote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Word wel tijd voor een nieuwe niet??
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:20 schreef picodealion het volgende:
Was deze al gepost?
http://imgur.com/a/4NgWk
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:20 schreef picodealion het volgende:
Was deze al gepost?
http://imgur.com/a/4NgWk
vorig jaar alquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:20 schreef picodealion het volgende:
Was deze al gepost?
http://imgur.com/a/4NgWk
Zuurpruimquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastische foto blijft dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij rijdt fijn!Zoals ik al dacht barst het niet van de power, maar het is goed genoeg!
It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:25 schreef Nero22 het volgende:
Mijn buurjongen zag me thuiskomen.
Lekker hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij rijdt fijn!Zoals ik al dacht barst het niet van de power, maar het is goed genoeg!
Had je niet eerst een proefrit gemaakt dan?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lekker hoor!
Had je niet eerst een proefrit gemaakt dan?
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:25 schreef Nero22 het volgende:
Mijn buurjongen zag me thuiskomen.
En die maakte meteen een foto nog voor je af kon stappen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij rijdt fijn!Zoals ik al dacht barst het niet van de power, maar het is goed genoeg!
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Hoe weet je dan of hij bevalt enzo... heb je er iemand naar laten kijken?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:30 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Nee.
Zo zag ik er ook een beetje uit op de Transalp. Nauwelijks bij de grond kunnend.![]()
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:50 schreef Salatrel het volgende:
de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing
En de BMW C1quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:50 schreef Salatrel het volgende:
laag uit wat voor test? keurmerk is keurmerk hoor![]()
verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp.
de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing
die heeft een gordel, geen helm verplichtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En de BMW C1
Helm geeft bij mij veel minder geluid en heeft een erg goede pasvorm, maar vooral dat het src op de plaats van de bestaande kraag kan is errug prettig
Maar alleen als je in de kelder dat zitten. Ik denk dat je in de concertzaal of op het dakterras toch wel wat hoort.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:50 schreef Salatrel het volgende:
laag uit wat voor test? keurmerk is keurmerk hoor![]()
verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp.
de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing
Ja ha ha.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En die maakte meteen een foto nog voor je af kon stappen?
http://sharp.direct.gov.uk dit was zover ik weet een hele goede site met tests voor helmen. De UK schijnt nogal strikt in alles zijn. Info is allemaal wel te vinden op de site.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:50 schreef Salatrel het volgende:
laag uit wat voor test? keurmerk is keurmerk hoor![]()
verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp.
de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing
Maar gewoon op de gok gedaan dus?quote:
Gewoon op de gok ja. Maar ik heb die lijst die jij net postte ook in mijn achterhoofd gehouden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Maar gewoon op de gok gedaan dus?
Voor alle motorliefhebbers, kwam deze nog tegen:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html
Waarschijnlijk al bekend, maar erg interessant vind ik zelf met betrekking tot motoren en onderhoud/waar je op moet letten etc bij aanschaf.
Ah ja, die ga ik zo ook nog even halenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:22 schreef Salatrel het volgende:
elke zaterdag gepoetst enz enz enz.
net even naar de aldi geweest voor de momentsleutel en ze hadden ook een 450 delige tiewrap set voor 4 euri dus daarmee hoop ik het te redden t/m de vakantie
Dat weet ik, maar waarom moet ik daar dan wegblijvenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:12 schreef Erasmo het volgende:
BL ik zou trouwens maar uit België wegblijven, daar heb je meer plakstreep dan weg op sommige stukken
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar had je toch niet zo'n mooie ervaring mee?
mag ie wel naar buiten op deze stormdag?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
Heb ook die momentsleutel gehaaldeindelijk weer eens motorrijden vandaag
Zeker met de wind mee?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:58 schreef Dekatria het volgende:
Het is wel belachelijk mooi rijweer vandaag. Net even op de gewone trapfiets geweest
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik heb altijd wind tegen op de trapfiets, daarom staan die dingen al een jaar ongebruikt in de schuur.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ook tegen he. Anders kom je niet weer thuis.
Is het niet gewoon wat roest?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef Nero22 het volgende:
Ik zat net op de weg. Paar keer mijn broek bijna kunnen verschonen omdat ik bijna uit de bocht gewaaid werd.![]()
Ook weer meegemaakt.
O ja! Ook nog een stel fotootjes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat er allemaal troep op mijn voorste remschijf zit. Ze hebben er gister nieuwe remblokjes opgezet. Wat is deze?![]()
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:52 schreef BlackLining het volgende:
Barst maar, ik ga die momentsleutel maandag wel halenHier ga ik niet tegenin fietsen.
[..]
Is het niet gewoon wat roest?
Kan allemaal niet zoveel kwaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:26 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan.Ik ken iemand die heeft dat serieus gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij een scooter.
Goh, de remmen piepen. Even de schijven smeren![]()
Koning Beunhaas. Hij is er trouwens niet mee op zijn bek gegaan. Had optijd in de gaten dat dat wellicht toch niet zo'n strakke actie was geweest.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor geredenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
eindelijk weer eens motorrijden vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Zit een plakstreep in Blankenberge waar ik me ontzettend aan irriteer. Even breed als de weg en 50 meter lang, en voor het gemak lopen er ook nog twee tramrails doorquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaan
Die plakstrepen zijn niet zo boeiend. Als je een beetje kunt rijden kun je die makkelijk ontwijken en ga je er wel over heen, voelt de reactie van de motor eigenlijk altijd heftiger dan dat het daadwerkelijk is. Dat soort strepen, evenals witte pijlen op de weg, hebben nauwelijks invloed op het voorwiel. Het achterwiel wil er nog wel eens over uitglijden, maar dan is het een kwestie van het gas open houden tot je er weer vanaf bent, en dan herstelt ie gewoon. Beetje schrikken de eerste keer, maar met wat ervaring geen enkel probleem.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker hoorIk kan ook niet wachten. Inmiddels ook al een ruime maand niet meer gereden
Ik snap werkelijk niet hoe de winterstallingmietjes dat volhoudenvind het nu al véél te lang.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.
Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkapquote:Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:45 schreef mstx het volgende:
[..]
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk.
[..]
Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkap, de 3e was net verkocht
en uiteindelijk bij deze uitgekomen en meteen even op gereden. Dinsdag beslis ik of ik hem koop, denk het wel.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
Een ekte Yammie zo te zien, de kentekenplaat zit al preventief met elastiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
Gaaf kleurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is "lekker snel"? Voor mij is 60 nog echt wel de max...quote:Op zondag 16 februari 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Merk dat ik steeds lekkerder door de bochten ga met de DV, waar ik eerst rustig een klaverblad pakte ga ik er nu lekker snel doorheenIt's funny
But not ha-ha funny.
voor een deauville ookquote:Op zondag 16 februari 2014 22:58 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Voor mij is 60 nog echt wel de max...
quote:Op zondag 16 februari 2014 22:52 schreef Dekatria het volgende:
mstxgaaf man. Voelde wel goed zeker?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
Oh wow! Wat een gaaf ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nice! Gefeliciteerd!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
quote:
Dat kan met 30 ookquote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
Xt660xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Leukste motor die ik ooit gereden heb
Is die buik toch nog ergens goed voorquote:Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, das omdat je er zelf naast gaat liggen....
Aangezien ik in dezelfde situatie zit als mstxquote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen?
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen?
quote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen?
En reizen met de motor?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:09 schreef mstx het volgende:
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen.![]()
Het is natuurlijk ook anders dan wanneer je door een eigen fout onderuit gaat, dan ga je misschien aan jezelf twijfelen. En de kans dat dit me nog een keer zal overkomen lijkt me verwaarloosbaar.
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteldquote:
Jij houd geen ribben over lolquote:Op maandag 17 februari 2014 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug) en een pakkingset voor het motorblok besteldGing weer een rib uit mijn lijf
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergetenquote:Op maandag 17 februari 2014 18:10 schreef klawie het volgende:
[..]
Jij houd geen ribben over lol
Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
Topquote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef mstx het volgende:
[..]
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld(Hij was het zat dat hij elke rit panne kreeg met z'n X11
)
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade'squote:Op maandag 17 februari 2014 18:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten
Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.
Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.
Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.
Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks
Tja, dat kan altijd.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:30 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
quote:Op maandag 17 februari 2014 19:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bentquote:Op maandag 17 februari 2014 23:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen
Niet nodigquote:Op maandag 17 februari 2014 23:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
nieuw palletje lijkt me goedkoper?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.
Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
En dan de vuil wat óp de ketting zit, ín de ketting duwen? Nee, dankjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
http://www.banggood.com/W(...)er-Tool-p-55048.html
Iemand?
Haha Palletje is helaas niet los te krijgen. En onmogellijk om deze er opnieuw in te zetten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:21 schreef Maegrim het volgende:
[..]
nieuw palletje lijkt me goedkoper?
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar opquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.
Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:36 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.
Are you fucking kidding me?!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?
fabeltastisch!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
Net van die zwembandjesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!quote:
Sala en ik zijn vrijdag present.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan?
Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono
nouja de totale investering bij elkaar opgeteld....quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:13 schreef mjan het volgende:
[..]
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!
Hmm ik ga donderdag denk ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sala en ik zijn vrijdag present.
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.
Hier ook Donderdag.quote:
Fokkers helpen Fokkers...quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga niet meer. Helaas. Had er erg veel zin in, maar door die reparaties aan de Bandit geen rooie cent meer over
Vandaag wel de nieuwe progressieve Ohlins vering binnen gekregenmeteen maar erin geknald, en begonnen met het zwart spuiten van de vorkpoten.
kunnen wel mooi al je nieuwe aankopen sjouwenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:11 schreef stinkie het volgende:
Ik kan niet. Was het wel van plan. Andere kant, mss ga ik wel met de kids. Alleen om nou entree te betalen voor een 4 en 6 jarige
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:20 schreef stinkie het volgende:
De jongste wel ja. Die tilt de motor nog overeind als ie valt
carnaval ook maar jaartje overslaan dan!quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillen
Ik ga vrijdagavondquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan?
Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono
Volgens mij heb je bij alle drie de merken alleen de mogelijkheid om inderdad kinstuk open te klappen, maar heb je vervolgens geen vizier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op
Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is.
Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant.
jaarbeurs is rolstoelvriendelijk hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:31 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ga niet meer denk ik, hamstring kapot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |