abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136545353

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

22 september 2013
- Motorrijders newbierit!
- Kampeerrit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik
- Internationale kampeer-rit

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaharley XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

verbaasde blikken alom:

pi_136545380
En verder debateren over botsmutsen.

Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
  maandag 10 februari 2014 @ 13:43:48 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136545793
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:

Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.

Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt.

De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136545834
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:

Natuurlijk niet, maar zeker als je op een motor stapt in plaats van een brommer, is de goedkoopste helm op de plank uitzoeken 'omdat ie toch een CE-keur heeft' allesbehalve verstandig natuurlijk.

Anderzijds is de duurste pakken en jezelf daarin 100% veilig wanen ook onzin natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136546364
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.

Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt.

De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten. :')
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
pi_136546852
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
Da's dan weer comfort, weer iets anders.

Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer.

De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen.

Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 10 februari 2014 @ 14:17:59 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136547076
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

ik zei ook 'voornamelijk'.. toch? En betere geluiddemping valt bij mij onder de noemer 'comfort' ;)

Ik stel ook nergens dat een AGV van 800¤ van dezelfde kwaliteit is als een Peppie en Kokkie-merk helm van 129,95; je hebt natuurlijk wel degelijk een kwalitatief beter product op je knar, duh.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136547230
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm.
  maandag 10 februari 2014 @ 14:25:33 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136547430
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm.
mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor :+
pi_136547578
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor :+
Dat had ik ook beter als aanvulling nog kunnen geven idd. Als je dagelijks veel snelweg aandoet wil je ook een comfortabele op je eierhoofdje :Y
Bling bling posers! Nee, ik ga niet verwijzen naar een forum :D
  maandag 10 februari 2014 @ 14:33:04 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136547701
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik.
pi_136547794
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef Dekatria het volgende:
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik.
Dat had ik toen ik van een honkietonkie nietszeggende Nox over ging naar een HJC. Nou is die HJC niet een tophelm maar het was een heel verschil in positieve zin. In die Nox altijd pijn door drukpunten na een uurtje sturen. De HJC zou ik bij wijze van de hele dag op kunnen zetten zonder een centje pijn. HJC is ook erg fijn voor brildragers :Y
pi_136549642
kijk op:
http://sharp.direct.gov.uk

en kijk wat de uitkomst is.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_136550724
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:13 schreef KneusTeun het volgende:
kijk op:
http://sharp.direct.gov.uk

en kijk wat de uitkomst is.
Helm van 129euro scoort net zo hoog als die van 4xx euro
pi_136551014
Het leukste is dat het ook als scooterhelm wordt omschreven
pi_136551606
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
pi_136551833
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop. ;(
pi_136552360
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
OOOOOHHHH
Dan hebbe we de sellefdu! w/

En gehoorbescherming lijkt me ook geen overbodige luxe. Ben benieuwd hoe mijn in-ear headphones omgaan met windruis.
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:32:39 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136553101
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:05 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop. ;(
Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.

Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet.
pi_136557016
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.

Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet.
Die helm lijkt verdacht veel op die van mij, maar dan systeem..
pi_136557982
Leuke discussie onstaan zo.

Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)?

Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)?

Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist :+

Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt.

Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook.
Net als de discussies van de helmen nu.

Flame on!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136558348
Ik had op maat gemaakte doppen. Daar ben ik er 1 van verloren dus rij ik nu met standaard dopjes. Op de beurs laat ik ze weer op maat maken want dat werkt gewoon beter en is comfortabeler voor lange dagen op de motor (lees vakantie)
  maandag 10 februari 2014 @ 18:41:24 #23
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136558554
Ik heb ze bij Schoonenberg op maat laten maken. Kost een lieve duit (volgens mij eurootje of 135) maar het is de investering meer dan waard.
pi_136558604
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op? :P
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 10 februari 2014 @ 18:44:33 #25
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136558705
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van.
Hmm, ik heb daar geen last van gehad.
pi_136558765
Ik heb otoplastieken van alpine maar die zitten voor geen meter :') dus heb ik altijd alpine motosafe in
pi_136558802
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:44 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hmm, ik heb daar geen last van gehad.
Ook die harde dus? Raar hoofd van mij }:|
pi_136559213
Etos huismerk. En spiegelen.
pi_136559468
Ik heb parapludoppen (zo noem ik ze maar) van een paar tientjes, werken prima voor mij.
pi_136559650
Ik heb dus in-ear oordopjes van Sennheiser. Ben benieuwd hoeveel dat helpt. Beetje muziek op een lange rit zal ook wel plezierig zijn. Op de fiets kun je je er compleet mee afzonderen... O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136560643
Ik heb ook vaak muziek aanstaan, wel gevaarlijk want je gaat soms te hard rijden als de muziek een beetje ruig is :)
  maandag 10 februari 2014 @ 19:32:46 #32
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136561024
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen.
pi_136561062
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:32 schreef Dekatria het volgende:
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen.
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136561111
Ja ik zet muziek gewoon ff uit als het moet, en ook wel handig dat je tomtom en dergelijke kan horen.
  maandag 10 februari 2014 @ 19:36:16 #35
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136561159
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Teveel gedoe ;)
pi_136561294
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Gewoon zelf liedjes zingen O+
pi_136561929
Gewoon bluetooth :P sena smh5fm, 100 euro
  maandag 10 februari 2014 @ 19:55:07 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136562018
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Leuke discussie onstaan zo.

Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)?

Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)?

Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist :+

Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt.

Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook.
Net als de discussies van de helmen nu.

Flame on!
Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.

En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is. :) Ik denk persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een honderdje of 4-5 wel op de max zit... daarboven ga je gewoon betalen voor design en exclusiviteit in de meeste gevallen.

Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF.

Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.

Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.

Zelfoverschatting is a bitch.
  maandag 10 februari 2014 @ 19:57:58 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136562159
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op? :P
Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..

Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet..
  maandag 10 februari 2014 @ 20:02:07 #40
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136562385
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.

Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.

Goede post.

De Alp wilde vanmorgen zowaar niet meteen starten... zal wat vocht in de carbs hebben gezeten.
pi_136562578
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.

En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is. :) Ik denk persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een honderdje of 4-5 wel op de max zit... daarboven ga je gewoon betalen voor design en exclusiviteit in de meeste gevallen.

Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF.

Goede reactie!

Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.

Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:

http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html

(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)

Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.

Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)

Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)

(ja ik luister heus wel naar al het advies...)

Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:

"Mooie fiets! ^O^ "
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
:')

Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd! ^O^
YouTube
pi_136562703
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..

Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet..
Die dingen zijn onderhand 5 jaar oud, dus naar de leverancier gaan heeft weinig zin nu nog. Punt is dat ze het wel gewoon prima doen zonder helm.
  maandag 10 februari 2014 @ 20:10:11 #43
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136562774
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Je kan er sowieso al vanuit gaan dat je dat ding uit je handen laat kletteren... en dan is een verrot paneel al gauw aan de orde. En die dingen zijn duur (paar honderd euri al gauw voor 1 zijpaneeltje).

Wat betreft echte schuivers zit een ongeluk in een klein hoekje - het meest voorkomend zijn bochten die verkeerd worden ingeschat. En dan hangt het er maar net vanaf wat je tegenkomt.

In any case, men zegt niet voor niets dat je het op een oude fiets moet leren ;)
pi_136562889
quote:

Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje

Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift :P
pi_136563024
Het zit tegenwoordig zo: of een oude Transalp, of een oude echte Bandit :+
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:

[..]

:o :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136564656
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:

[..]

Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje

Die waterkokers zijn maar fake inderdaad :7

Da's een Bandit Mk4, ik heb een Mk1. Da's een compleet andere fiets, dus geen relevante ervaring mee.
  maandag 10 februari 2014 @ 20:52:31 #47
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136565064
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's dan weer comfort, weer iets anders.

Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer.

De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen.

Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer.
Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.

Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan :P). Zo zie ik het ook bij de helmen :D
The line is a dot to you!
pi_136567124
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater

Handig voor als je met de motor op vakantie gaat..
YouTube
pi_136567451
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater

Handig voor als je met de motor op vakantie gaat..
Als je dan in een hotel verblijft voor de hele vakantie zodat je al je meuk op kunt bergen, ja. Anders, nee. :D Maar hij doet het knap.

Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136573788
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:52 schreef kepler het volgende:

[..]

Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.

Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan :P). Zo zie ik het ook bij de helmen :D
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.

Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent he ;) maar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.

Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.

Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.

En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it :) Ben in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 08:07:43 #51
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_136577283
Jij hebt ook altijd de vreemdste problemen met je motor, het wordt weer eens tijd voor een meet :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_136579767
quote:

[..]

Goede reactie!

Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.

Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)

Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)

(ja ik luister heus wel naar al het advies...)

Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:

"Mooie fiets! ^O^ "
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"

Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd! ^O^
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
I are Baboon
pi_136579815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk.

Op de Bandit hadden valblokken me een gescheurd carter gescheeld. Maar alsnog. Voor geen goud.
pi_136580268
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:42:17 #55
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136581284
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef Nero22 het volgende:
Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol.
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 11:51:20 #56
70532 loveli
N
pi_136581502
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.

De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.

Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijne O+ Elke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.

Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
crap in = crap out
pi_136582408
http://www.motor-forum.nl(...)a-250R-uit-2011.html

toch vind ik zo'n ninja echt achterlopen qua afwerking. Allemaal beetje simpel afgerond en niet meer aandacht aan besteed dan aan een set klompen.
pi_136582761
Ik ga komende week proberen een deel van mijn velgen te wrappen :d
I are Baboon
pi_136583951
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langs :') als de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
pi_136586984
haha jammer, was wel mooi geweest als je de hele dag erachteraan rijdt :) ben je in elke straat te zien, niemand er wat van begrijpen..
pi_136587347
En daarom altijd een helmpje op :)
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond! :D
pi_136587481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Salatrel het volgende:
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langs :') als de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
Mijn ouwe koekblik staat op streetview :'(
https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.000002,0.002411
Die rooie 205. En ik woon er niet meer gelukkig :P
Oja, en de motorverzameling van de buurman staat er ook op. Binnen had hij nog een gloednieuwe Triumph Bonneville staan en achter nog 3 motoren :7
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:39:49 #63
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136589088
Nu we het toch over helmen hebben:

http://www.skullyhelmets.com/heads-up-display-helmet/

Handig bij inparkeren :Y)
pi_136597223
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.

En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it :) Ben in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen?
Zelf gaf ik aan, dat ik voor een motor inclusief pak max 5500 wil uitgeven (voor de motor alleen 5000 max, klopt dat heb ik gezegd).
Als ik her en der wat kijk, en in Duitsland dan zie ik voor broeken/jassen samen met een helm/handschoenen toch redelijk goede prijzen waarmee je es een keer de 600 aantikt misschien (het komt immers ook niet op een honderd euro aan met zulke bedragen)

Waar let je op, bij het kopen van motorpakken.
Hoe weet je wanneer dat wat 500 euro, prul is in vergelijking met een pak van 900 euro (zelfde categorie, zelfde fabric, etc)

Vind het prachtig om te zien dat jij je motor herbouwd en weer een heropstapper gaat worden :7
Mooi dat het voor jou met 1500 euro klaar kan zijn.

Punt is, ik heb zelf 0,0 technische kennis al wil ik wel het onderhoud aan mijn motor zelf gaan verrichten (big risk, I know maar met wat hulp hier en daar moet het goedkomen). Juist om wat handigheid te krijgen in dingen en een motor lijkt mij nou niet echt een super moeilijk object om het mee te proberen.
Wat betreft het missen van kennis, het gaat mij er dus om dat voor mijn gevoel het zo is.. dat wanneer ik een oude motor koopt met flink wat kilometers voor 1500 euro.. Ik een grotere kans loop om daarna 1000 aan onderhoud te moeten plegen (banden, olie, etc weet ik het) dan aan een relatief jongere motor met minder kilometers waarvan de aanschafprijs wat hoger ligt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten.
Heb nu diverse modellen gezien met valdoppen en ik vind persoonlijk dat ze niet echt de motor "verneuken" in optische zin.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef loveli het volgende:
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.

De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.

Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijne O+ Elke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.

Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
^O^
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En daarom altijd een helmpje op :)
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond! :D
Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar.
YouTube
pi_136597375
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.

Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....

In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
pi_136600144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:21 schreef Klusbaas het volgende:
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.

Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....

In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
Wel met oordoppen dan?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:24:33 #67
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136600462
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.

Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent he ;) maar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.

Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.

Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezen :D

Zolang de helm aan de eisen voldoet, dan is dat blijkbaar genoeg voor de mensen die daar over nagedacht hebben en dan is het voor mij in principe prima. Een helmfabrikant wil zoveel mogelijk geld verdienen, dus ik vertrouw die verhalen nooit heel erg :P Tenzij helmen ook sterren kunnen krijgen in de crashtests

Yup, bezuinigen op je veiligheid en dan een dure motor kopen vind ik ook niet slim. Mijn eerste motor was 500 euro en mijn jas/broek/helm was bij elkaar iets van 400 euro :D Meer geld had ik niet :P
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 20:41:51 #68
70532 loveli
N
pi_136601351
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
crap in = crap out
pi_136604636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
Mooi man, verkoop praatjes
I are Baboon
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 21:46:56 #70
70532 loveli
N
pi_136604937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:41 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Mooi man, verkoop praatjes
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motoren :')

De helmen waren oude (race)helmen van hem en z'n maten.
crap in = crap out
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:53:56 #71
408794 punkmuis
fortune is not in the cookie
pi_136605290
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur :'). Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan :P.
pi_136610233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:53 schreef punkmuis het volgende:
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur :'). Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan :P.
Mja, da's dan weer comfort.

En daarvoor geldt weer hetzelfde. Je kunt een kek uitziend spoilertje op een simpele helm plakken, er een fancy naampje aan geven en de prijs van de helm met 100 euro omhoog schoppen omdat men toch écht een 'Superduperspoiler' (materiaalkosten: ¤5) wil hebben.

Je kunt echter ook een getest werkend spoilertje erop plakken, en de prijs met 50 euro omhoog gooien om tests in windtunnels terug te verdienen, verder niet spectaculair erover doen maar wel je naam als goede fabrikant hooghouden.
  woensdag 12 februari 2014 @ 07:13:23 #73
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136615204
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
pi_136624208
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 07:13 schreef Dekatria het volgende:
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
:+

Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob :Y
pi_136624239
Over twee weken weer operatie. Fixatieschroeven eruit. Benodigdheden operatie: een schroevendraaier :')
pi_136624469
da's met een boormachine toch veel sneller :?
pi_136624583
Dacht ik ook al, neem gewoon m'n Makita mee :Y
pi_136625447
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout? :@
pi_136625561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef BlackLining het volgende:
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout? :@
scheelt een halve km/h per klauw
pi_136625599
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

scheelt een halve km/h per klauw
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
pi_136625690
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
pi_136625739
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Talk to the hand :{w
pi_136625780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Talk to the hand :{w
pi_136626197
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

:D
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:33:16 #85
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136627694
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob :Y
Zwarte tape of van dat blanke?
pi_136628224
Zo accu ook maar weer ingebouwd :P En hij deed het nog *O*
Ik zwaai naar dieren.
pi_136631521
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:53:11 #88
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_136631912
http://www.dumpert.nl/med(...)intermotorsport.html

oei, zo heb ik nog noooit gereden :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_136632943
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef mjan het volgende:
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...

[..]

Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelen :) kun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.

Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zwarte tape of van dat blanke?
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
  woensdag 12 februari 2014 @ 18:11:47 #90
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136634712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
Cool ^O^ benieuwd naar de uiteindelijke looks. Zal het geheel wel wat retro-achtigs geven.
pi_136634940
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelen :) kun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.

Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.

[..]

Hoeveel heb je al in de bike gestopt?

Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
YouTube
pi_136635422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

BL hehehhe

Ik niet omdat ie nog in garantieperiode zit maar daarna wil ik in principe meer zelf gaan doen.
pi_136635488
quote:

[..]

Ik. En het ding rijdt nog steeds. :)
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
pi_136635644
quote:

[..]

Sinds ik hem heb? Weet ik niet en wil ik niet weten. Een klein fortuin, maar hobby's mogen geld kosten. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Vind het leuk om te doen een een fiets van 18 jaar oud bij de dealer in onderhoud is zonde van het geld. Maar ik heb hem er wel eens mee gesloopt ja, dat risico loop je. Maar hij heeft 108.000 km gelopen zonder major problemen die niet door mij zelf veroorzaakt zijn. Dus ik zal wel iets goed doen. Is ook wel een hele makkelijke fiets qua techniek trouwens.

Aan reparatie sinds het ongeluk? Dikke 600 met nog een keer zoiets in het vooruitzicht..

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik. En het ding rijdt nog steeds. :)
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
Remrevisie is makkelijker dan het klinkt :) valt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
  woensdag 12 februari 2014 @ 18:52:05 #95
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136635934
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136635968
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:42 schreef BlackLining het volgende:

Remrevisie is makkelijker dan het klinkt :) valt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds. :+
pi_136637358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds. :+
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man :7

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.

SPOILER
Mooi dat je, als je naar beneden scrollt bij die foto, je nog voordat je die ketting ziet liggen al weet dat dat hetgene is waar je mee bezig was :+

Eindelijk thuis. Zo eens Photoshop aanslingeren, zal ik eens een impressie make van wat ik van plan ben met El Bandito :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:46:19 #98
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136638081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man :7
Same here :Y
pi_136638124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oké, ik deed me beter voor dan ik ben. :P
Vloeken helpt niet maar ik voel me dan wel altijd beter. Soms vloek ik zelfs preventief, je weet tenslotte maar nooit. :)
Maar op een forum zal ik er niet over mopperen want als tip krijg je dan toch van die remontluchtingsapparaatjes aangedragen en dat zal ongetwijfeld goed werken.
Maar ik kies er zelf voor om die niet aan te schaffen dus om te voorkomen dat ik op een forum eigenwijs word genoemd mopper ik op een forum dus wél binnensmonds. :+
pi_136638404
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes in :')
SPOILER
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:55:17 #101
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136638457
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:53 schreef Maegrim het volgende:
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes in :')
SPOILER
Boel al gebluetoothed?
pi_136638524
quote:
SPOILER
Altijd handig om foutcodes te kunnen wissen zónder het probleem aan te pakken! ;)
pi_136638603
quote:
SPOILER
Mja, die had ik al.

En die werkte na die crash ook nog steeds :D
pi_136638657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Altijd handig om foutcodes te kunnen wissen zónder het probleem aan te pakken! ;)
gewoon voor stroom hoor :P
pi_136640251
Zo, Photoshop weer eens opgestart. Is twee jaar geleden voor het laatst, dus het was een beetje behelpen.

SPOILER
Het frame wordt matzwart. Aanvankelijk van plan alleen de schaafplekken te behandelen met Hammerite, maar ik heb hem nu toch uit elkaar dus ik pak het hele frame mee. Overigens vanmiddag een teststukje gespoten, morgen even terug om te kijken of het is wat ik hoopte dat het zou zijn, en over een paar dagen als het wat verder droog is, even kijken hoe het omgaat met benzine, olie en steenslag.

Tank en kappen worden een soort donkergroen/blauw/turqoise. Gebaseerd op deze CB750 Om de balans een beetje te bewaren worden de vorkpoten ook zwart, of ik de achterbrug grijs laat of ook zwart maak ben ik nog niet helemaal uit. Omdat het anders bij het dashboard wel errug veel chrome wordt, wil ik de achterkanten van de tellers en de koplamp zwart hebben. .Dat scheelt sowieso een hoop, want ik poets me nu een ongeluk daar. Ik vind nu nog steeds dat, in deze mockup, de balans van het chrome een beetje zoek is. Het kontje is wat te donker vergeleken met de rest, dus ik ga nog wel wat aanpassen.

Maar goed, als het geheel wat donkerder wordt, en het grijs/alu kleurtje alleen nog als accent erin zit, vind ik rode klauwen best wel vet eigenlijk :+ Denk dat ik het gewoon probeer, heb nog rode en zwarte Hammerite staan, en daar schijnt het prima mee te gaan. Deugt het niet, zijn ze zo weer zwart. En de klauwen liggen er nu toch af voor revisie.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:32:25 #106
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136640346
Rest van de uitlaat niet tapen? Zo lijkt het eerder alsof het niet af is.
pi_136641042
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:32 schreef Dekatria het volgende:
Rest van de uitlaat niet tapen? Zo lijkt het eerder alsof het niet af is.
Mja, kutte is dat het dan praktisch onmogelijk wordt om de uitlaat te wisselen. En met dat pijpje op de foto ga ik bijvoorbeeld echt .de niet in :+
pi_136641232
Ah ja, dat cb750 kleurtje is wel classy. En matzwart is altijd goed. Nog steeds geen fan van de remklauwen maar minder erg dan ik verwachtte :+
Wordt wel tof zeg.
pi_136641285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef BlackLining het volgende:
Zo, Photoshop weer eens opgestart. Is twee jaar geleden voor het laatst, dus het was een beetje behelpen.

SPOILER
Het frame wordt matzwart. Aanvankelijk van plan alleen de schaafplekken te behandelen met Hammerite, maar ik heb hem nu toch uit elkaar dus ik pak het hele frame mee. Overigens vanmiddag een teststukje gespoten, morgen even terug om te kijken of het is wat ik hoopte dat het zou zijn, en over een paar dagen als het wat verder droog is, even kijken hoe het omgaat met benzine, olie en steenslag.

Tank en kappen worden een soort donkergroen/blauw/turqoise. Gebaseerd op deze CB750 Om de balans een beetje te bewaren worden de vorkpoten ook zwart, of ik de achterbrug grijs laat of ook zwart maak ben ik nog niet helemaal uit. Omdat het anders bij het dashboard wel errug veel chrome wordt, wil ik de achterkanten van de tellers en de koplamp zwart hebben. .Dat scheelt sowieso een hoop, want ik poets me nu een ongeluk daar. Ik vind nu nog steeds dat, in deze mockup, de balans van het chrome een beetje zoek is. Het kontje is wat te donker vergeleken met de rest, dus ik ga nog wel wat aanpassen.

Maar goed, als het geheel wat donkerder wordt, en het grijs/alu kleurtje alleen nog als accent erin zit, vind ik rode klauwen best wel vet eigenlijk :+ Denk dat ik het gewoon probeer, heb nog rode en zwarte Hammerite staan, en daar schijnt het prima mee te gaan. Deugt het niet, zijn ze zo weer zwart. En de klauwen liggen er nu toch af voor revisie.
Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen.
Ziet er niet uit :')
YouTube
pi_136641556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen.
Die cb750 komt er ook goed mee weg, vind het wel charme hebben.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:55:39 #111
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136641670
Mwa, glimmen is beter dan half om half zoals de photoshop.
pi_136641756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef Dekatria het volgende:
Wat stond daar nou eerst?

Ik was aan het proberen om die zin te ontcijferen maar toen was ie ineens weg :+
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:57:33 #113
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136641790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat stond daar nou eerst?

Ik was aan het proberen om die zin te ontcijferen maar toen was ie ineens weg :+
Verkeerde topic :+
pi_136642228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Uitlaat laten glimmen is domweg onmogelijk als je een motor als dagelijks vervoer gebruikt ;) Wordt gewoon een doffe, zandkleurige bende anders.

Klinkt leuk, werkt alleen bij mooiweerrijders die op drie zondagen per jaar een dijkje pakken en vervolgens zes uur gaan staan poetsen.
pi_136642632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef Dekatria het volgende:
Heb jij ondertussen eigenlijk al je zadel opnieuw laten bekleden?
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:12:30 #116
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136642672
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:11 schreef mjan het volgende:

[..]

Heb jij ondertussen eigenlijk al je zadel opnieuw laten bekleden?
Volgende week zaterdag gaat het gebeuren :Y) dan een week vakantie, kan ik meteen wat andere dingen doen.
pi_136642788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:12 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Volgende week zaterdag gaat het gebeuren :Y) dan een week vakantie, kan ik meteen wat andere dingen doen.
Nice!

Betaal je daarvoor dan? Mijn zadel heeft ook een flinke scheur in het leer aan de voorkant. Logisch wel, want daar ligt nogal een gewicht op natuurlijk. Maar ik wil hem eigenlijk ook wel opnieuw laten bekleden. En dan mijn naam erin laten borduren ofzo :7
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:15:19 #118
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136642841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:14 schreef BlackLining het volgende:
Nice!

Betaal je daarvoor dan?
75 euro. Heb ook gedacht aan iets erin te laten zetten, maar dat vind ik toch een beetje banaal.
pi_136643071
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Dekatria het volgende:

[..]

75 euro. Heb ook gedacht aan iets erin te laten zetten, maar dat vind ik toch een beetje banaal.
Da's nie veel nie.

Waar laat je dat doen? Ik heb hier in de buurt eens een zadelmaker gevraagd, die wilde 400 euro hebben :') De grapjas.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:20:10 #120
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136643122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's nie veel nie.

Waar laat je dat doen? Ik heb hier in de buurt eens een zadelmaker gevraagd, die wilde 400 euro hebben :') De grapjas.
http://www.woesthoff.nl/
pi_136643614
quote:
Thanks, staat bij de favo's. Ik heb die kerel hier maar gewoon uitgelachen en ben weggereden. Vierhonderd euro :')

Zit nog een beetje te spelen met die Photoshop. Het hart van de remschijven kan ik natuurlijk ook spuiten. Dat ook zwart maken, dan is de verdeling donker/licht al een stuk beter in balans :Y Alleen horen er dan éigenlijk nog wave discs bij. Maar ja, ik heb dat eens overlegd en de Rabobank raadde dat af :{
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:31:00 #122
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136643669
Oeh, thanks for the reminder. Moet er nog een bestellen.
pi_136643740
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:31 schreef Dekatria het volgende:
Oeh, thanks for the reminder. Moet er nog een bestellen.
Één remschijf? Heb je er een krom ofzo?

En ik bedoelde dus dit. Ziet er een heel stuk beter uit, anders was het voor te licht en achter te donker.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:33:52 #124
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136643836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:32 schreef BlackLining het volgende:
Één remschijf? Heb je er een krom ofzo?
Voor achter ;)

Deze foto met meer zwart vind ik een hele verbetering, overigens ^O^
pi_136643947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:33 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Voor achter ;)

Deze foto met meer zwart vind ik een hele verbetering, overigens ^O^
Inclusief het achterwege laten van de tape ^O^
YouTube
pi_136644196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:35 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Inclusief het achterwege laten van de tape ^O^
Ik krijg de Photoshop niet goed, ken genoeg fietsen die het hebben, en ik denk dat het er op de Bandit echt vet uitziet. Voordeel is, dat het er binnen drie minuten vanaf is mocht het inderdaad niks zijn. Denk dat ik nog wel de collector meepak, maar de linkpijp ga ik niet inpakken.

Glimmend houden is dus ook echt geen optie. Op die foto, is de uitlaat net gewassen. En dat kost een paar uur, voor al het aangebrande vuil eraf is. Dagelijks rondrijden met een uitlaat die glimt, kan gewoon niet, helaas. Niet dat met een doffe pijp rondrijden geen optie is, want dat doe ik al sinds ik hem heb, maar het alternatief van mooi glimmend RVS, is geen optie.

Edit: Achterlijk trouwens dat ik geen carterdeksel kan vinden voor minder dan 75 euro. Waar slaat dat op? Is een simpel stukje alu :{ Belachelijk gedoe dat dat zo duur moet zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 12-02-2014 22:00:32 ]
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:01:25 #127
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136645097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef BlackLining het volgende:
Edit: Achterlijk trouwens dat ik geen carterdeksel kan vinden voor minder dan 75 euro. Waar slaat dat op? Is een simpel stukje alu :{ Belachelijk gedoe dat dat zo duur moet zijn.
Die prijzen zijn obsceen ja. Al bij een sloop geneuzeld?
pi_136645148
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:01 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Die prijzen zijn obsceen ja. Al bij een sloop geneuzeld?
Dat is bij een sloop :')
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:02:50 #129
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136645168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Whehehe :')
pi_136645346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

http://www.polo-motorrad.de/en/?___from_store=de

Staat daar niets tussen?
(switchen naar engels misschien, en dan kan je onderdelen ook zien etc)

Auto onderdelen haal ik ook altijd uit Duitsland... scheelt mij vaak 50%
YouTube
pi_136647187
http://www.japparts.nl/ misschien wat?
pi_136647285
En dan is er nog zo'n onderdelenboer in Zwolle waarvan ik de naam niet meer weet.......
  donderdag 13 februari 2014 @ 00:00:46 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136650402
Ik ben al een tijdje op zoek naar het dekseltje achter mn zader, maar met (werkend) slot. Hij zit nu met plakband vast :') Had er laatst eentje gevonden, maar daar hadden ze geen sleutel bij. Ik denk dat ik gewoon zelf iets moet klussen of er mee langs een slotenmaker :D
  donderdag 13 februari 2014 @ 00:04:09 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136650505
Hebben mensen ervaring/mening over motorschoenen? (Zoals deze bijvoorbeeld)

Zoiets lijkt me ook te gebruiken als normale schoen en hoef ik niet altijd een paar schoenen in mn rugzak mee te nemen op de motor. Ik vind laarzen toch net niet lekker lopen :)
pi_136650907
ik gebruik de pumas testarretta's hiervoor. Leuk voor kleine stukjes, maar niks geen ondersteuning voor de enkels.
Maar dat is niks nieuws natuurlijk.
pi_136650924
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:00 schreef kepler het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar het dekseltje achter mn zader, maar met (werkend) slot. Hij zit nu met plakband vast :') Had er laatst eentje gevonden, maar daar hadden ze geen sleutel bij. Ik denk dat ik gewoon zelf iets moet klussen of er mee langs een slotenmaker :D
slot kan je overzetten toch? Bij bormotoren hadden ze nog een goede. 40 euro ofzo.
pi_136651797
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:04 schreef kepler het volgende:
Hebben mensen ervaring/mening over motorschoenen? (Zoals deze bijvoorbeeld)

Zoiets lijkt me ook te gebruiken als normale schoen en hoef ik niet altijd een paar schoenen in mn rugzak mee te nemen op de motor. Ik vind laarzen toch net niet lekker lopen :)
ik gebruikt altijd me werkschoenen heb van die allstars look a like werkeschoenen en die gebruik ik voor de korte stukken
pi_136651853
Iemand ervaring met zoiets:

http://www.banggood.com/M(...)et-Gear-p-89488.html

Voor zomers bijv onder je leren jas...

[ Bericht 10% gewijzigd door ManageTheAnger op 13-02-2014 01:18:44 ]
YouTube
  donderdag 13 februari 2014 @ 07:10:12 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136652936
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:22 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

slot kan je overzetten toch? Bij bormotoren hadden ze nog een goede. 40 euro ofzo.
Die had dus geen sleutel erbij en mijn huidige zit helemaal geen slot meer in...
pi_136653603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:13 schreef ManageTheAnger het volgende:

Ik heb er voor de grap laatst eentje besteld. Maar ze vallen wel wat klein uit. Dus maatje meer bestellen kan geen kwaad. Hoe en wat het aan bescherming doet weet ik niet. Het is gewoons gaas met plastic pads. Ik heb er nog niet mee gereden. Dat hoop van de zomer te doen. Heb toch meer vertrouwen in mijn motorjassen. Misschien toch maar die California bestellen.
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
pi_136657590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:13 schreef ManageTheAnger het volgende:

Ónder je jas? Je jas zelf biedt voldoende bescherming. Ik volg je even niet, of wil je meer lucht onder je jas in de hoop op wat afkoeling?

Er is zo'n ding wat je in koud water kunt afkoelen en dan aan kunt trekken onder je jas, kan alleen niet op de naam komen. Deka rijdt er in ieder geval mee, lipjes volgens mij ook. Schijnt wel meesterlijk goed te werken.

Ik heb zelf gewoon een apart zomerpak aangeschaft. Dat is grotendeels mesh stof, versterkt op de belangrijke punten. Een Difi California is dat. Pakken zijn niet zo duur, voor mijn jas 120, model van vorig jaar. Kevlar broek eronder, dan is dat goed te doen. Maar niet wachten met aanschaffen tot het weer 30 graden is.

Al heb ik mijn twijfels gekregen bij de veiligheid van die California pakken door het gebrek aan enige vorm van rugbescherming

@MTA, vannelle en klawie: Thanks, maar die heb ik allemaal al gehad. Heb hem nu maar via DE besteld, verzendkosten zijn dan wel hoog, maar met een pakkingset en bougies erbij kom ik dan weer een stuk lager uit dan wanneer ik die laatste twee los in Nederland zou bestellen.

Tevens stickers besteld *O* Gaat ook werkelijk helemaal nergens over wat dat kost he :') Nu weer terug naar de Bandit, beginnen met het opschuren en plamuren van de tank. Kan nog even niet verder met het frame aangezien ik het motorblok hangend in het frame wil testen, en ik heb dat carterdeksel dus nog niet binnen. Kan het er nog niet uit halen.. Trouwens toch maar meteen een distributieketting meebesteld, als het blok er toch uit is kan ik daar fatsoenlijk bij, als het er in hangt is dat praktisch onmogelijk. Dan meteen maar nu doen, anders komt het er nooit meer van.

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 13-02-2014 12:29:47 ]
pi_136658394
Helloo!

Iemand een idee over het volgende?
De R1100GS (bouwjaar 95) van mijn man is overleden. Althans, de hele versnellingsbak is naar de klote, en nu willen we hem 'voor onderdelen' of 'voor de handige klusser' verkopen. Geen hoofdprijs, uiteraard, maar wat (in euro's dan maar) zouden jullie er als startbod op gooien op bijvoorbeeld ebay? Er is al een vervangende motor en de GS staat nu vooral in de weg eigenlijk. Geen haast bij, maar het zou fijn zijn als hij binnenkort een keer weggehaald wordt!

In onderdelen is wat teveel werk, dus het liefst raken we hem gewoon in z'n geheel kwijt (ok, de koffers en verhoogde ruit etc. gaan wel los weg). Kan zo snel geen vergelijkbare motor vinden die ook voor onderdelen te koop staat, helaas.

[ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 13-02-2014 12:17:56 ]
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 13 februari 2014 @ 12:56:53 #144
70532 loveli
N
pi_136660631
In onderdelen levert 'ie meer op (plastic is duur). In NL kun je hem het beste op MP zetten in de rubriek motoronderdelen, in de UK weet ik niet wat de meest lucratieve manier is.
crap in = crap out
pi_136661258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:47 schreef Freezer het volgende:

[..]

Ik heb er voor de grap laatst eentje besteld. Maar ze vallen wel wat klein uit. Dus maatje meer bestellen kan geen kwaad. Hoe en wat het aan bescherming doet weet ik niet. Het is gewoons gaas met plastic pads. Ik heb er nog niet mee gereden. Dat hoop van de zomer te doen. Heb toch meer vertrouwen in mijn motorjassen. Misschien toch maar die California bestellen.
Nja zomers bijvoorbeeld... gewoon onder een redelijke zomerjack bijvoorbeeld.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ónder je jas? Je jas zelf biedt voldoende bescherming. Ik volg je even niet, of wil je meer lucht onder je jas in de hoop op wat afkoeling?

Er is zo'n ding wat je in koud water kunt afkoelen en dan aan kunt trekken onder je jas, kan alleen niet op de naam komen. Deka rijdt er in ieder geval mee, lipjes volgens mij ook. Schijnt wel meesterlijk goed te werken.

Ik heb zelf gewoon een apart zomerpak aangeschaft. Dat is grotendeels mesh stof, versterkt op de belangrijke punten. Een Difi California is dat. Pakken zijn niet zo duur, voor mijn jas 120, model van vorig jaar. Kevlar broek eronder, dan is dat goed te doen. Maar niet wachten met aanschaffen tot het weer 30 graden is.

Al heb ik mijn twijfels gekregen bij de veiligheid van die California pakken door het gebrek aan enige vorm van rugbescherming

@MTA, vannelle en klawie: Thanks, maar die heb ik allemaal al gehad. Heb hem nu maar via DE besteld, verzendkosten zijn dan wel hoog, maar met een pakkingset en bougies erbij kom ik dan weer een stuk lager uit dan wanneer ik die laatste twee los in Nederland zou bestellen.

Tevens stickers besteld *O* Gaat ook werkelijk helemaal nergens over wat dat kost he :') Nu weer terug naar de Bandit, beginnen met het opschuren en plamuren van de tank. Kan nog even niet verder met het frame aangezien ik het motorblok hangend in het frame wil testen, en ik heb dat carterdeksel dus nog niet binnen. Kan het er nog niet uit halen.. Trouwens toch maar meteen een distributieketting meebesteld, als het blok er toch uit is kan ik daar fatsoenlijk bij, als het er in hangt is dat praktisch onmogelijk. Dan meteen maar nu doen, anders komt het er nooit meer van.
Gewoon als substituut voor je motorjas.
Waar je gewoon ff een jackie overheen kan trekken etc.

Zal een googlen op die pakken.
YouTube
pi_136661698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:56 schreef loveli het volgende:
In onderdelen levert 'ie meer op (plastic is duur). In NL kun je hem het beste op MP zetten in de rubriek motoronderdelen, in de UK weet ik niet wat de meest lucratieve manier is.
Ja, dat weten we, maar voorkeur gaat dus in principe uit naar in z'n geheel voor onderdelen verkopen. We hoeven niet de hoofdprijs te vangen, willen er gewoon 'makkelijk vanaf' als het even kan, maar dan wel voor een redelijke prijs. Alleen geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Dus.
Ja doei.
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:28:24 #147
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_136661789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat weten we, maar voorkeur gaat dus in principe uit naar in z'n geheel voor onderdelen verkopen. We hoeven niet de hoofdprijs te vangen, willen er gewoon 'makkelijk vanaf' als het even kan, maar dan wel voor een redelijke prijs. Alleen geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Dus.
kijk wat een rijende kost en wees heel erg blij net een derde. Hier krijg je via een oploper denk ik niet meer dan 300
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_136669244
Heb al 'n bod van 750 pond! :o
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 13 februari 2014 @ 16:30:30 #149
70532 loveli
N
pi_136669408
Tweedehands markt is per land (blijkbaar) heel verschillend.
crap in = crap out
pi_136669576
Ja, :o De ad stond er nog geen half uur op voor net wat meer dan dat, gewoon om eens te kijken wat 't zou doen (Mr.Mo noemde ook 750 wel als een mogelijkheid, dus daarom daar wat boven gaan zitten), dus zou mooi zijn als we dat er voor kunnen krijgen (even zien of de bieder ook echt over de brug komt). Koffers, ruitje en eventueel de kisten verkopen we los, dus daar komt dan nog wel wat bij aan geld voor wat we er in totaal voor krijgen.
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 13 februari 2014 @ 16:48:30 #151
70532 loveli
N
pi_136670189
Zijn er weinig BMW's aan jullie kant van het water? Even bmw-forum.co.uk of zoiets spammen.
crap in = crap out
pi_136670302
Neuh, best wel veel, volgens mij ook wel een legio aan handige klussers. Echter zijn de bekende BMW/GS sites wel zo ingericht dat je betalend lid moet zijn om te mogen adverteren enzo. Althans, de fora waar ik geregistreerd ben.
Ja doei.
pi_136675812
Bij gebrek aan fatsoenlijk sleutelweer buiten maar begonnen met het spuiten van de remschijven, althans de harten daarvan. Vond het in de Photoshop zo vet staan dat ik wel zeker weet dat te willen gaan doen.

Vind het best vet geworden :7 helaas wel wat foutjes met afplakken rond de ringen.. Maar dit was pas als testje de achterkant van één van de schijven, om de voorkant te doen gaan we dus even een betere oplossing zoeken.
pi_136678770
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:29 schreef BlackLining het volgende:
Bij gebrek aan fatsoenlijk sleutelweer buiten maar begonnen met het spuiten van de remschijven, althans de harten daarvan. Vond het in de Photoshop zo vet staan dat ik wel zeker weet dat te willen gaan doen.

Vind het best vet geworden :7 helaas wel wat foutjes met afplakken rond de ringen.. Maar dit was pas als testje de achterkant van één van de schijven, om de voorkant te doen gaan we dus even een betere oplossing zoeken.
je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?
pi_136678793
Wat klinkt dat weer dubbelzinnig :')
pi_136678837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef Salatrel het volgende:
Wat klinkt dat weer dubbelzinnig :')

Jawel, maar het waaide hier zo hard dat de regen horizontaal onder dat afdak doorkwam :')
pi_136679495
SPOILER
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:29 schreef BlackLining het volgende:

Netjes heuhr!
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?
Mwhehe. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136681670
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:36 schreef Salatrel het volgende:
]je hebt toch een afdakje voor je gereedschap?
Ja doei.
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:40:59 #159
19297 stinkie
pi_136685821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:30 schreef loveli het volgende:
Tweedehands markt is per land (blijkbaar) heel verschillend.
blijkbaar. Nou ja, ik weet dat het type sleurhut dat ik heb voor het dubbele van de prijs in DL verkocht kan worden dan hier.
pi_136686192
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:40 schreef stinkie het volgende:

[..]

blijkbaar. Nou ja, ik weet dat het type sleurhut dat ik heb voor het dubbele van de prijs in DL verkocht kan worden dan hier.
Heb je gelijk een mooi ritje op de motor effe afleveren :P
pi_136686243
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:51 schreef klawie het volgende:

[..]

Heb je gelijk een mooi ritje op de motor effe afleveren :P
Mwa, die vijf minuten die hij onderweg is naar .de..
pi_136686578
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mwa, die vijf minuten die hij onderweg is naar .de..
Zelfs op zo'n machine duurt het 10 min voor je gouda uit bent :')
pi_136686805
Nou, de dag die je .. ehh .. nooit dacht dat zou komen is eindelijk hier :')

Nieuwe richtingaanwijzers besteld :Y
pi_136686821
quote:
4s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:

stop de perzen!
pi_136687027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

stop de perzen!

:?
pi_136687125
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:12 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:?
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:20:42 #167
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136687443
quote:
4s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:

:o
pi_136688322
ik lig trouwens goed op schema op de 20k beurt vlak voor de wakansie uit te laten voeren (maar niet te vlak voor)
pi_136691330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:41 schreef Salatrel het volgende:
ik lig trouwens goed op schema op de 20k beurt vlak voor de wakansie uit te laten voeren (maar niet te vlak voor)
Word wel tijd voor een nieuwe niet??
Ik zwaai naar dieren.
pi_136697188
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 01:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

Word wel tijd voor een nieuwe niet??
ik kom in de buurt van de km stand van de GSR toen ik hem inruilde :P en die was toen 5 jaar oud :')
pi_136698970
Was deze al gepost? _O_

http://imgur.com/a/4NgWk
pi_136699022
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:20 schreef picodealion het volgende:
Was deze al gepost? _O_

_O_ O+
pi_136699072
quote:
Was deze al gepost? _O_

O+

Over een uurtje mag ik mijn date ook ophalen! :D O+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136699077
quote:
Was deze al gepost? _O_

vorig jaar al
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:24:15 #175
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136699095
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vorig jaar al
Zuurpruim
YouTube
pi_136699135
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vorig jaar al
Iemand heeft geen date vandaag... :6 :{w
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:30:03 #177
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136699267

Fantastische foto blijft dit.

SPOILER
pi_136699659
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:30 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Fantastische foto blijft dit.

SPOILER
SPOILER
pi_136699831
Dit jaar de naäpers :+

http://m.imgur.com/a/5BL0k
pi_136702206
Ik wacht enkel nog op een erotisch getint tafereel met de motor :@
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:07:28 #181
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_136702400
-plaatje doet het niet- :{
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_136702440
pi_136704666
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_136710649
Mijn buurjongen zag me thuiskomen. :+
SPOILER
Hij rijdt fijn! *O* Zoals ik al dacht barst het niet van de power, maar het is goed genoeg!
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:29:06 #185
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136710736
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:25 schreef Nero22 het volgende:
SPOILER
Hij rijdt fijn! *O* Zoals ik al dacht barst het niet van de power, maar het is goed genoeg!
Lekker hoor!

Had je niet eerst een proefrit gemaakt dan?
YouTube
pi_136710760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:29 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Lekker hoor!

Had je niet eerst een proefrit gemaakt dan?
Nee. :@

Zo zag ik er ook een beetje uit op de Transalp. Nauwelijks bij de grond kunnend. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136710876
gefeliciteerd met de kwaak
pi_136711400
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:25 schreef Nero22 het volgende:
SPOILER
En die maakte meteen een foto nog voor je af kon stappen? :+
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:58:26 #189
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136711508
Heb mezelf maar getrakteerd op een nieuwe helm:

Schuberth C3 met comm-setje.
Vond dat met 700km per week een goede helm toch wel een must is, man man man wat een verschil met mijn oude Ventura
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:49:04 #190
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136713312
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Nee. :@

Zo zag ik er ook een beetje uit op de Transalp. Nauwelijks bij de grond kunnend. :+
Hoe weet je dan of hij bevalt enzo... heb je er iemand naar laten kijken?
YouTube
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:04:20 #191
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_136713891
raar dat die schuberth C3 voor die prijs zo relatief laag uit die tests komt, zou denken dat het allemaal top of the line is
pi_136715826
laag uit wat voor test? keurmerk is keurmerk hoor :+

verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp.

de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing
pi_136716499
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:50 schreef Salatrel het volgende:

:{w
Batavus, Gazelle
  vrijdag 14 februari 2014 @ 21:06:26 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136716526
quote:

verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp.

En de BMW C1 :D

Helm geeft bij mij veel minder geluid en heeft een erg goede pasvorm, maar vooral dat het src op de plaats van de bestaande kraag kan is errug prettig :)
pi_136716619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En de BMW C1 :D

Helm geeft bij mij veel minder geluid en heeft een erg goede pasvorm, maar vooral dat het src op de plaats van de bestaande kraag kan is errug prettig :)
die heeft een gordel, geen helm verplicht :+
pi_136717068
quote:

Maar alleen als je in de kelder dat zitten. Ik denk dat je in de concertzaal of op het dakterras toch wel wat hoort.
pi_136718602
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En die maakte meteen een foto nog voor je af kon stappen? :+
Ja ha ha. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 22:33:56 #199
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_136720279
quote:

http://sharp.direct.gov.uk dit was zover ik weet een hele goede site met tests voor helmen. De UK schijnt nogal strikt in alles zijn. Info is allemaal wel te vinden op de site.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 23:45:22 #200
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136723215
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:53 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ja ha ha. :+
Maar gewoon op de gok gedaan dus?

Voor alle motorliefhebbers, kwam deze nog tegen:

http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Waarschijnlijk al bekend, maar erg interessant vind ik zelf met betrekking tot motoren en onderhoud/waar je op moet letten etc bij aanschaf.
YouTube
pi_136728167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:45 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Maar gewoon op de gok gedaan dus?

Voor alle motorliefhebbers, kwam deze nog tegen:

http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Waarschijnlijk al bekend, maar erg interessant vind ik zelf met betrekking tot motoren en onderhoud/waar je op moet letten etc bij aanschaf.
Gewoon op de gok ja. Maar ik heb die lijst die jij net postte ook in mijn achterhoofd gehouden. ;) De motor zag er gewoon heel netjes uit, en ik kon wel zien dat de vorige eigenaar er voorzichtig mee omgegaan is. Elke 6000 km naar die dealer voor onderhoud, etc. etc.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136728347
elke zaterdag gepoetst enz enz enz.

net even naar de aldi geweest voor de momentsleutel en ze hadden ook een 450 delige tiewrap set voor 4 euri dus daarmee hoop ik het te redden t/m de vakantie
pi_136728974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 10:22 schreef Salatrel het volgende:
elke zaterdag gepoetst enz enz enz.

net even naar de aldi geweest voor de momentsleutel en ze hadden ook een 450 delige tiewrap set voor 4 euri dus daarmee hoop ik het te redden t/m de vakantie
Ah ja, die ga ik zo ook nog even halen _O_

De meest gebruikelijke kan ik wel op gevoel, maar al die assen die we vorige week eruit gehaald hebben rond de schokbreker inrichting moeten toch maar even goed op moment..
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:12:46 #204
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136733194
BL ik zou trouwens maar uit België wegblijven, daar heb je meer plakstreep dan weg op sommige stukken :P
pi_136733338
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:12 schreef Erasmo het volgende:
BL ik zou trouwens maar uit België wegblijven, daar heb je meer plakstreep dan weg op sommige stukken :P
Dat weet ik, maar waarom moet ik daar dan wegblijven :?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:16:54 #206
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136733363
Daar had je toch niet zo'n mooie ervaring mee? :P
pi_136733446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar had je toch niet zo'n mooie ervaring mee? :P
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaan ;)

Die plakstrepen zijn niet zo boeiend. Als je een beetje kunt rijden kun je die makkelijk ontwijken en ga je er wel over heen, voelt de reactie van de motor eigenlijk altijd heftiger dan dat het daadwerkelijk is. Dat soort strepen, evenals witte pijlen op de weg, hebben nauwelijks invloed op het voorwiel. Het achterwiel wil er nog wel eens over uitglijden, maar dan is het een kwestie van het gas open houden tot je er weer vanaf bent, en dan herstelt ie gewoon. Beetje schrikken de eerste keer, maar met wat ervaring geen enkel probleem.
pi_136735652
Heb ook die momentsleutel gehaald :+ eindelijk weer eens motorrijden vandaag
pi_136736103
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
Heb ook die momentsleutel gehaald :+ eindelijk weer eens motorrijden vandaag
mag ie wel naar buiten op deze stormdag?
pi_136736450
Ik moet helemaal naar de andere kant van de stad voor die Aldi :r
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:58:43 #211
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136736911
Het is wel belachelijk mooi rijweer vandaag. Net even op de gewone trapfiets geweest w/
pi_136737368
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:58 schreef Dekatria het volgende:
Het is wel belachelijk mooi rijweer vandaag. Net even op de gewone trapfiets geweest w/
Zeker met de wind mee? :D
  zaterdag 15 februari 2014 @ 15:10:52 #213
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136737404
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:10 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Zeker met de wind mee? :D
Ook tegen he. Anders kom je niet weer thuis.
pi_136737513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:10 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ook tegen he. Anders kom je niet weer thuis.
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik heb altijd wind tegen op de trapfiets, daarom staan die dingen al een jaar ongebruikt in de schuur.
pi_136741370
Ik zat net op de weg. Paar keer mijn broek bijna kunnen verschonen omdat ik bijna uit de bocht gewaaid werd. :X

Ook weer meegemaakt.

O ja! Ook nog een stel fotootjes gemaakt. O+

Ik zie dat er allemaal troep op mijn voorste remschijf zit. Ze hebben er gister nieuwe remblokjes opgezet. Wat is deze? :@

[ Bericht 27% gewijzigd door Nero22 op 15-02-2014 16:51:19 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136741792
Barst maar, ik ga die momentsleutel maandag wel halen :') Hier ga ik niet tegenin fietsen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef Nero22 het volgende:
Ik zat net op de weg. Paar keer mijn broek bijna kunnen verschonen omdat ik bijna uit de bocht gewaaid werd. :X

Ook weer meegemaakt.

O ja! Ook nog een stel fotootjes gemaakt. O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zie dat er allemaal troep op mijn voorste remschijf zit. Ze hebben er gister nieuwe remblokjes opgezet. Wat is deze? :@
Is het niet gewoon wat roest?

Kan allemaal niet zoveel kwaad.

[ Bericht 39% gewijzigd door BlackLining op 15-02-2014 17:25:24 ]
pi_136742822
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:52 schreef BlackLining het volgende:
Barst maar, ik ga die momentsleutel maandag wel halen :') Hier ga ik niet tegenin fietsen.

[..]

Is het niet gewoon wat roest?

Kan allemaal niet zoveel kwaad.
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan. :+
SPOILER
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136744346
Toch nog maar even naar de Aldi gefietst. Spulleke hoor, die momentsleutel. Ziet er degelijk uit *) Ik heb een goeie sleutel, maar die gaat tot 28 Nm. Daarboven doe ik alles op gevoel, dat was eigenlijk vooral eens een keer de achteras om de ketting te spannen. Maar da's handvast plus één slag, zat altijd wel prima.

Nu moet ik de volledige ophanging van de achterbrug weer vast gaan zetten. As van de brug, as van de schokbrekerbeugel, dogbones, schokbreker aan het frame, etc. Da's toch wel prettig om even goed te doen :) Zo ook maar even de lagers daarvoor bestellen, vervangen we die ook meteen.

quote:
12s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:26 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan. :+
SPOILER
Ik ken iemand die heeft dat serieus gedaan. }:| Bij een scooter.

Goh, de remmen piepen. Even de schijven smeren _O_

Koning Beunhaas. Hij is er trouwens niet mee op zijn bek gegaan. Had optijd in de gaten dat dat wellicht toch niet zo'n strakke actie was geweest.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:21:25 #219
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136744356
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
eindelijk weer eens motorrijden vandaag
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden *O* *O*

SPOILER
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:33:05 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136744739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaan ;)

Die plakstrepen zijn niet zo boeiend. Als je een beetje kunt rijden kun je die makkelijk ontwijken en ga je er wel over heen, voelt de reactie van de motor eigenlijk altijd heftiger dan dat het daadwerkelijk is. Dat soort strepen, evenals witte pijlen op de weg, hebben nauwelijks invloed op het voorwiel. Het achterwiel wil er nog wel eens over uitglijden, maar dan is het een kwestie van het gas open houden tot je er weer vanaf bent, en dan herstelt ie gewoon. Beetje schrikken de eerste keer, maar met wat ervaring geen enkel probleem.
Zit een plakstreep in Blankenberge waar ik me ontzettend aan irriteer. Even breed als de weg en 50 meter lang, en voor het gemak lopen er ook nog twee tramrails door :P
pi_136768927
beetje bagger van de 10 afgespoten. uiteraard issie niet ducatischoon want dat is gewoon fout!

gelijk ff getankt en ketting gespannen en onderhouden. kan ik de komende periode weer vooruit
pi_136780299
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:

[..]

SPOILER
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.
pi_136782241
quote:

[..]

SPOILER
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?

Lekker hoor :7 Ik kan ook niet wachten. Inmiddels ook al een ruime maand niet meer gereden :N

Ik snap werkelijk niet hoe de winterstallingmietjes dat volhouden :') vind het nu al véél te lang.
  zondag 16 februari 2014 @ 18:42:49 #224
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_136782528
goedenavond heb ik nog wat gemist hier
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zondag 16 februari 2014 @ 18:45:55 #225
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136782619
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?
Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkap :') , de 3e was net verkocht :( en uiteindelijk bij deze uitgekomen en meteen even op gereden. Dinsdag beslis ik of ik hem koop, denk het wel. :)
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_136782851
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:45 schreef mstx het volgende:

[..]

Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk. ^O^

[..]

Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkap :') , de 3e was net verkocht :( en uiteindelijk bij deze uitgekomen en meteen even op gereden. Dinsdag beslis ik of ik hem koop, denk het wel. :)
^O^
En gewoon kopen want mooie fiets! :7
  zondag 16 februari 2014 @ 18:56:06 #227
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_136782871
mooie bike
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zondag 16 februari 2014 @ 19:25:02 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136783945
quote:

[..]

SPOILER
Een ekte Yammie zo te zien, de kentekenplaat zit al preventief met elastieken *O*

:P
  zondag 16 februari 2014 @ 22:48:31 #229
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136795177
Merk dat ik steeds lekkerder door de bochten ga met de DV, waar ik eerst rustig een klaverblad pakte ga ik er nu lekker snel doorheen :9
  zondag 16 februari 2014 @ 22:52:52 #230
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136795378
mstx _O_ gaaf man. Voelde wel goed zeker?
pi_136795665
quote:

[..]

SPOILER
Gaaf kleurtje. :9
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Merk dat ik steeds lekkerder door de bochten ga met de DV, waar ik eerst rustig een klaverblad pakte ga ik er nu lekker snel doorheen :9
Wat is "lekker snel"? Voor mij is 60 nog echt wel de max...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136796706
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:58 schreef Nero22 het volgende:

[..]
Voor mij is 60 nog echt wel de max...
voor een deauville ook
  maandag 17 februari 2014 @ 07:28:28 #233
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136801114
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:52 schreef Dekatria het volgende:
mstx _O_ gaaf man. Voelde wel goed zeker?
:Y :Y
👾
  maandag 17 februari 2014 @ 11:00:14 #234
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_136804330
quote:

[..]

SPOILER
Oh wow! Wat een gaaf ding! :) Nice! Gefeliciteerd!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 17 februari 2014 @ 11:01:25 #235
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_136804353
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor een deauville ook
_O-

Mijn motor gaat donderdag naar de dealer ivm een garantie dingetje. Mijn auto staat ook bij de dealer ivm een garantie dingetje. Gelukkig is er nog iets als garantie. :P
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 17 februari 2014 @ 11:28:07 #236
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136804977
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor een deauville ook
pi_136806859
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat kan met 30 ook :+
  maandag 17 februari 2014 @ 12:29:48 #238
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136806915
Ik hoop binnenkort toch wel een kneedown te doen, het liefste zonder mijn nieuwe helm te testen :P
pi_136808515
Afgelopen zondag vrij druk op de weg met motoren, iedereen weer even de motor uitlaten met het redelijke weer :)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_136808766
Kwam er inderdaad ook een hoop tegen. Normaal zie ik op de N36/34/33 nauwelijks een tegemoetkomende motorrijder, gisteren ineens vijf keer mogen zwaaien. Nou was ik wel toevallig een van die lui die de motor aan het uitlaten was :+

Gelukkig staat 'ie nu weer gewoon bij mij voor de deur, in plaats van 150km verderop *O*
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_136809107
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, das omdat je er zelf naast gaat liggen....
pi_136809165
quote:

[..]

SPOILER
Xt660x _O_ _O_ _O_

Leukste motor die ik ooit gereden heb
  maandag 17 februari 2014 @ 15:36:13 #243
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136814233
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, das omdat je er zelf naast gaat liggen....
Is die buik toch nog ergens goed voor :P

Heb de spijkerbroek maar weer van stal gehaald :P
  maandag 17 februari 2014 @ 16:46:50 #244
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136816869
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:28 schreef mstx het volgende:
:Y :Y
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen?
pi_136817162
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Aangezien ik in dezelfde situatie zit als mstx :+ :

Ik ga sowieso weer motorrijden, maar wordt wel meer een mooiweerrijder dan een doorrijder. Mijn ongeluk gebeurde op een snelwegrit van 200 km met enigszins mistig weer. Motorrijden wordt dan al snel niet veel leuker dan autorijden. Ik ben bijna afgestudeerd en als ik werk (en een fatsoenlijk inkomen) heb, komt er dus ook gewoon een auto naast. Met mooi weer of bij mooie routes pak ik dan de motor.
  maandag 17 februari 2014 @ 17:09:13 #246
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136817664
quote:

[..]

Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen. :P
Het is natuurlijk ook anders dan wanneer je door een eigen fout onderuit gaat, dan ga je misschien aan jezelf twijfelen. En de kans dat dit me nog een keer zal overkomen lijkt me verwaarloosbaar. :)
👾
pi_136817750
quote:

[..]

maandag 17 februari 2014 @ 17:14:05 #248
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136817851
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:09 schreef mstx het volgende:
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen. :P
Het is natuurlijk ook anders dan wanneer je door een eigen fout onderuit gaat, dan ga je misschien aan jezelf twijfelen. En de kans dat dit me nog een keer zal overkomen lijkt me verwaarloosbaar. :)
En reizen met de motor?
  maandag 17 februari 2014 @ 17:55:13 #249
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136819240
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

En reizen met de motor?
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld _O- (Hij was het zat dat hij elke rit panne kreeg met z'n X11 :X )
👾
pi_136819575
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug), een pakkingset voor het motorblok en twee remrevisiekits plus blokjes besteld :s) Ging weer een rib uit mijn lijf :')

En dan nu nog een ketting, distributieketting, koplamp en snelheidsmeter. Dan zijn we er. Denk ik :')
pi_136819649
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug) en een pakkingset voor het motorblok besteld :s) Ging weer een rib uit mijn lijf :')
Jij houd geen ribben over lol

Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
pi_136819814
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:10 schreef klawie het volgende:

[..]

Jij houd geen ribben over lol

Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten :+

Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.

Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.

Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.

Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks *O*
  maandag 17 februari 2014 @ 18:17:29 #253
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136819878
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef mstx het volgende:

[..]

Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld _O- (Hij was het zat dat hij elke rit panne kreeg met z'n X11 :X )
Top ^O^
pi_136820038
Blijf toch mooi man, motoronderdelen bestellen op de Duitse ebay :D Een Lichtmaschinendeckel, schraubengummi's, lenkkopflagers :7

En nog een ander, iets fanciër, stickersetje gekocht :9
pi_136820218
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten :+

Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.

Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.

Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.

Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks *O*
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
pi_136820349
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:30 schreef klawie het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
Tja, dat kan altijd.

Ik weet ook niet wat de interne staat van mijn motorblok is. Dat heeft ook een beste klap gehad namelijk. Heb hem nog steeds niet kunnen starten, want ik zit nog steeds met die dikke scheur in mijn carter :N Hoop eind deze week echt dat onderdeel binnen te hebben, dan kan ik hem starten.

Sowieso kan ik nu niet echt verder. Het frame is tot op het laatste schroefje gestript op het motorblok na. Ik wil het eerst laten draaien voor ik het eruit haal omdat ik wil weten in hoeverre dat werkt. Pas daarna haal ik hem eruit, ga ik wat dolle schroefdraden repareren, pakkingen verwisselen, ketting vervangen, etcetera. Maar ik kan nu niet verder met het ontvetten/coaten van het frame omdat dat blok er dus nog in hangt. Motorblok starten buiten het frame kan ook wel, maar dat vind ik nogal een gedoe met aarde, en vooral ook balans van het blok. Want wil ik hem spoelen, moet ie wel gewoon in zijn normale houding staan.

Ik kan hooguit beginnen met het overspuiten van tank en achterkappen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur die moeten worden. Plus dat ik nog wat plamuurwerk aan de tank moet doen.
pi_136821167
Hoeveel pk is dat stickersetje?
  maandag 17 februari 2014 @ 19:02:19 #258
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136821374
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:55 schreef Salatrel het volgende:
Hoeveel pk is dat stickersetje?
Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.
pi_136833354
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:02 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.

Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen _O_
pi_136833708
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen _O_
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
pi_136834093
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:41 schreef klawie het volgende:

[..]

Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
Niet nodig :) voor zover ik van buiten kan bepalen.

Ding slijt niet. Onderdelen van het Bandit 600 blok zijn hetzelfde als het Bandit 1200 blok. Dus lagers en dergelijken zijn berekend op 2 keer zoveel koppel als dat ze te verduren krijgen. Zwaar overbemeten, maar heeft wel tot gevolg dat een 600 de twee ton haalt zonder revisie.

En daarnaast heb ik geen problemen met kleppen stellen, synchorniseren, nokkenassen verwisselen, distributieketting omleggen etcetera, maar krukas eruit en de versnellingsbak uit elkaar? Dat gaan we nog ff niet doen. Dan koop ik liever ergens een blok wat einde oefening is om dat uit elkaar te halen zodat ik niet het risico loop mijn blok te slopen. Enige wat ik nog overwogen heb is de cilinders eraf om de zuigerveren te vervangen. Want ik heb het gevoel dat die een beetje gaar zijn op de 4e zuiger, in die cilinder heb ik toen die benzine lekkage gehad van die carb die open bleef staan.. Heeft nu voelbaar minder compressie dan de rest.

Ooit eens geprobeerd een brommerblok te reviseren. Tot ik ergens een veertje gemist had en de versnellingsbak in 136 onderdelen om mijn oren vloog :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 02:15:50 #262
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136836558
YouTube
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:49:09 #263
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_136852658
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.

Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.

Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
Net efkes anges
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:55:34 #264
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136852990
Motor gekocht, nu wachten tot 'ie gekeurd is en een kenteken heeft :9
👾
pi_136854561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:

Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
nieuw palletje lijkt me goedkoper? :+
pi_136856344
quote:
En dan de vuil wat óp de ketting zit, ín de ketting duwen? Nee, dankje :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43:17 #267
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_136856486
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:21 schreef Maegrim het volgende:

[..]

nieuw palletje lijkt me goedkoper? :+
Haha Palletje is helaas niet los te krijgen. En onmogellijk om deze er opnieuw in te zetten.
Net efkes anges
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:17:20 #268
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136858495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:

Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op ;)

Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is.

Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant.
pi_136861381
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.

Are you fucking kidding me?! :')
pi_136861466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:36 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.

Are you fucking kidding me?! :')
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?
pi_136861526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ook in hi-vis geel verkrijgbaar?

Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
pi_136861794
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is een koopje joh!
fabeltastisch!
pi_136865564
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Is een koopje joh!
Net van die zwembandjes :D
pi_136865638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:10 schreef mjan het volgende:

[..]

Net van die zwembandjes :D
die heb ik al ;(
pi_136865712
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die heb ik al ;(
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!
pi_136865761
Moest meteen denken aan dit filmpje :')

Heb me kapot gelachen. Je zult maar vergeten dat ding los te koppelen bij het afstappen :D
pi_136866078
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan?

Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono :9
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:27:45 #278
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136866515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:

Sala en ik zijn vrijdag present.
pi_136866706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:13 schreef mjan het volgende:

[..]

En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!
nouja de totale investering bij elkaar opgeteld....
pi_136866715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Sala en ik zijn vrijdag present.
Hmm ik ga donderdag denk ik :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:32:02 #281
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136866750
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Is een koopje joh!
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.
pi_136866875
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef Dekatria het volgende:

[..]

*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.
:D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:39:47 #283
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_136877664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:31 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hmm ik ga donderdag denk ik :P
Hier ook Donderdag.
pi_136878545
Ik ga niet meer. Helaas. Had er erg veel zin in, maar door die reparaties aan de Bandit geen rooie cent meer over :N

Vandaag wel de nieuwe progressieve Ohlins vering binnen gekregen :9 meteen maar erin geknald, en begonnen met het zwart spuiten van de vorkpoten.
pi_136878766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga niet meer. Helaas. Had er erg veel zin in, maar door die reparaties aan de Bandit geen rooie cent meer over :N

Vandaag wel de nieuwe progressieve Ohlins vering binnen gekregen :9 meteen maar erin geknald, en begonnen met het zwart spuiten van de vorkpoten.
Fokkers helpen Fokkers...

Kan je die 14 euro echt niet missen?
YouTube
  woensdag 19 februari 2014 @ 00:11:33 #286
19297 stinkie
pi_136878895
Ik kan niet. Was het wel van plan. Andere kant, mss ga ik wel met de kids. Alleen om nou entree te betalen voor een 4 en 6 jarige :N
pi_136878943
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:11 schreef stinkie het volgende:
Ik kan niet. Was het wel van plan. Andere kant, mss ga ik wel met de kids. Alleen om nou entree te betalen voor een 4 en 6 jarige :N
kunnen wel mooi al je nieuwe aankopen sjouwen
  woensdag 19 februari 2014 @ 00:20:32 #288
19297 stinkie
pi_136879130
De jongste wel ja. Die tilt de motor nog overeind als ie valt
pi_136879164
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:20 schreef stinkie het volgende:
De jongste wel ja. Die tilt de motor nog overeind als ie valt
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillen ;(
pi_136879622
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wacht maar tot ie jou overeind moet tillen ;(
carnaval ook maar jaartje overslaan dan!
  woensdag 19 februari 2014 @ 07:22:27 #291
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136881301
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:

Ik ga vrijdagavond
👾
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:24:28 #292
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_136889020

vind hem niet mooi :(
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:38:46 #293
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_136889567
wat een ontzettende demper onder z'n kont ofniet :o

ik ga vrijdagmiddag/avond naar de beurs
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_136889751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:24 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
vind hem niet mooi :(

:9
  woensdag 19 februari 2014 @ 14:15:30 #295
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_136890963
Die kan ik dan zeker wel weer waarderen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 16:41:26 #296
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_136896670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op ;)

Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is.

Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant.
Volgens mij heb je bij alle drie de merken alleen de mogelijkheid om inderdad kinstuk open te klappen, maar heb je vervolgens geen vizier.
Iets wat de Shark wel heeft.
Net efkes anges
pi_136898265
Ik ga niet meer denk ik, hamstring kapot :{
pi_136898936
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:31 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ga niet meer denk ik, hamstring kapot :{
jaarbeurs is rolstoelvriendelijk hoor.
pi_136898941
ik bedoel wat heb je nou weer uitgespookt
pi_136898963