abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136819649
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug) en een pakkingset voor het motorblok besteld :s) Ging weer een rib uit mijn lijf :')
Jij houd geen ribben over lol

Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
pi_136819814
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:10 schreef klawie het volgende:

[..]

Jij houd geen ribben over lol

Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten :+

Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.

Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.

Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.

Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks *O*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 17 februari 2014 @ 18:17:29 #253
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136819878
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef mstx het volgende:

[..]

Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld _O- (Hij was het zat dat hij elke rit panne kreeg met z'n X11 :X )
Top ^O^
pi_136820038
Blijf toch mooi man, motoronderdelen bestellen op de Duitse ebay :D Een Lichtmaschinendeckel, schraubengummi's, lenkkopflagers :7

En nog een ander, iets fanciër, stickersetje gekocht :9
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136820218
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten :+

Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.

Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.

Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.

Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks *O*
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
pi_136820349
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:30 schreef klawie het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
Tja, dat kan altijd.

Ik weet ook niet wat de interne staat van mijn motorblok is. Dat heeft ook een beste klap gehad namelijk. Heb hem nog steeds niet kunnen starten, want ik zit nog steeds met die dikke scheur in mijn carter :N Hoop eind deze week echt dat onderdeel binnen te hebben, dan kan ik hem starten.

Sowieso kan ik nu niet echt verder. Het frame is tot op het laatste schroefje gestript op het motorblok na. Ik wil het eerst laten draaien voor ik het eruit haal omdat ik wil weten in hoeverre dat werkt. Pas daarna haal ik hem eruit, ga ik wat dolle schroefdraden repareren, pakkingen verwisselen, ketting vervangen, etcetera. Maar ik kan nu niet verder met het ontvetten/coaten van het frame omdat dat blok er dus nog in hangt. Motorblok starten buiten het frame kan ook wel, maar dat vind ik nogal een gedoe met aarde, en vooral ook balans van het blok. Want wil ik hem spoelen, moet ie wel gewoon in zijn normale houding staan.

Ik kan hooguit beginnen met het overspuiten van tank en achterkappen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur die moeten worden. Plus dat ik nog wat plamuurwerk aan de tank moet doen.
pi_136821167
Hoeveel pk is dat stickersetje?
  maandag 17 februari 2014 @ 19:02:19 #258
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136821374
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:55 schreef Salatrel het volgende:
Hoeveel pk is dat stickersetje?
Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.
pi_136833354
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:02 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.
:')

Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen _O_
pi_136833708
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen _O_
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
pi_136834093
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:41 schreef klawie het volgende:

[..]

Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
Niet nodig :) voor zover ik van buiten kan bepalen.

Ding slijt niet. Onderdelen van het Bandit 600 blok zijn hetzelfde als het Bandit 1200 blok. Dus lagers en dergelijken zijn berekend op 2 keer zoveel koppel als dat ze te verduren krijgen. Zwaar overbemeten, maar heeft wel tot gevolg dat een 600 de twee ton haalt zonder revisie.

En daarnaast heb ik geen problemen met kleppen stellen, synchorniseren, nokkenassen verwisselen, distributieketting omleggen etcetera, maar krukas eruit en de versnellingsbak uit elkaar? Dat gaan we nog ff niet doen. Dan koop ik liever ergens een blok wat einde oefening is om dat uit elkaar te halen zodat ik niet het risico loop mijn blok te slopen. Enige wat ik nog overwogen heb is de cilinders eraf om de zuigerveren te vervangen. Want ik heb het gevoel dat die een beetje gaar zijn op de 4e zuiger, in die cilinder heb ik toen die benzine lekkage gehad van die carb die open bleef staan.. Heeft nu voelbaar minder compressie dan de rest.

Ooit eens geprobeerd een brommerblok te reviseren. Tot ik ergens een veertje gemist had en de versnellingsbak in 136 onderdelen om mijn oren vloog :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 02:15:50 #262
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_136836558
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:49:09 #263
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_136852658
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.

Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.

Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
Net efkes anges
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:55:34 #264
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_136852990
Motor gekocht, nu wachten tot 'ie gekeurd is en een kenteken heeft :9
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_136854561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:

Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
nieuw palletje lijkt me goedkoper? :+
pi_136856344
quote:
En dan de vuil wat óp de ketting zit, ín de ketting duwen? Nee, dankje :+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43:17 #267
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_136856486
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:21 schreef Maegrim het volgende:

[..]

nieuw palletje lijkt me goedkoper? :+
Haha Palletje is helaas niet los te krijgen. En onmogellijk om deze er opnieuw in te zetten.
Net efkes anges
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:17:20 #268
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136858495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:

Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op ;)

Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is.

Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant.
pi_136861381
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.

Are you fucking kidding me?! :')
pi_136861466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:36 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.

Are you fucking kidding me?! :')
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?
pi_136861526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ook in hi-vis geel verkrijgbaar?

Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
pi_136861794
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is een koopje joh!
fabeltastisch!
pi_136865564
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is een koopje joh!
Net van die zwembandjes :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_136865638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:10 schreef mjan het volgende:

[..]

Net van die zwembandjes :D
die heb ik al ;(
pi_136865712
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die heb ik al ;(
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')